Foşti angajaţi ai Marzocchi USA lansează o nouă companie de suspensii
Foşti angajaţi ai Marzocchi USA lansează o nouă companie de suspensii
Autor: Maximilian Munteanu | 23 iulie 2012
Opa! Se pare că unii dintre angajaţii Marzocchi USA, grupaţi în jurul lui Bryson Martin, au părăsit în luna mai firma şi tocmai lansează o nouă marcă de suspensii de top.
Conform comunicatului de presă , noua companie se numeşte DVO şi este acronimul pentru Developed Suspension. Scopul este de a concepe, dezvolta şi furniza produse impecabile.
Bryson Martin, actulamente şi proprietar al Bryson Martin Racing, ălături de Tom Rogers, John Pelino, Josh Baltaxe şi Bryson Martin Jr., va lansa DVO Developed Suspension în timpul Taiwan Bike Week din luna noiembrie a acestui an.
Bryson şi echipa sa au fost angajaţi de cursă lungă a Marzocchi USA şi au decis să plece în mai datorită unor tensiuni cu Tenneco (jucător important din lumea automotive şi proprietari de ceva vreme) şi a direcţiei prevăzute pentru divizia de suspensii pentru biciclete a corporaţiei. Martin este fondatorul Marzocchi USA şi a fost cel care a pus pe picioare proiectul Bomber precum şi alte produse notorii din ultimii 20 de ani.
"După ce am pierdut furnizorul nostru SR Suntour şi nu aveam un plan de rezervă, am simţit că viitorul Marzocchi va fi extrem de dificil şi că a merge în altă direcţie cu propriul meu proiect în domeniul suspensiilor este calea cea mai justă." spune Bryson Martin.
Echipa DVO Developed Suspension este formată, printre alţii, şi din Tom Rogers, veteran al industriei şi fost competitor în Cupa Mondială. Tom a lucrat la Manitou timp de zece ani în perioada lor cea mai prolifică, iar apoi la Marzocchi timp de alţi zece ani, axându-se pe sistemele de amortizare. John Pelino a lucrat şi el la Marzocchi 16 ani ocupându-se de vânzări aftermarket şi suport pentru distribuitori. Josh Baltaxe este licenţiat în inginerie şi un rider pasionat, asigurând aspectul ştiinţific al noilor concepte. Bryson Martin Jr. este un competitor de downhill de top şi student în domeniul afacerilor şi se va ocupa de reglajele fine, marketing-ul şi promovarea în competiţii a noilor produse.
Cumulat, Martin şi restul echipei DVO Developed Suspension au 80 de ani de experienţă în domeniul suspensiilor şi îşi propun să ofere produse inovative dedicate excusiv segmentului long-travel al pieţei. "Am început de la o coală albă de hârtie, dar nu avem în vedere să reinventăm roata. Vrem să rezolvăm nişte probleme curente ale conceptelor actuale de suspensii, îmbunătăţind performanţele dar totodată facilitând accesul utilizatorilor, dacă doresc să îşi regleze sau să îşi întreţină furcile."
"Totodată, vom lansa un site cu informaţii foarte utile pentru ca riderii să poată înţelege mai bine dinamica suspensiilor în general, dar şi pentru a-şi putea regla cât mai eficient orice produs DVO. A furniza informaţii detaliate pe site-ul nostru şi a avea servicii şi susţinere de mare clasă pentru clienţi este esenţial."
În ceea ce priveşte concurenţa, a trecut ceva vreme de când o nouă companie a intrat pe piaţa high-end a suspensiilor, iar RockShox şi Fox, liderii de moment ai industriei, au făcut o treabă excelentă de ani buni. "Simţim că dominanţa Fox şi RockShox se datorează în principal lipsei de concurenţă reală iar DVO Suspension ţinteşte sus."
Pentru a deveni un jucător relevant în domeniul suspensiilor, e nevoie de un fundament solid pentru producţie, iar SR Suntour, cel mai mare producător de suspensii de biciclete la nivel mondial, va asigura o linie de producţie complet nouă pentru asamblarea furcilor şi amortizoarelor DVO. "SR Suntour este o companie extraordinară cu o tradiţie bogată în domeniul bicicletelor. Deşi sunt momentan cunoscuţi pentru produsele lor din gamele medii şi inferioare, ei produc şi foarte multe produse de top şi au fost una dintre cele mai influente companii la începuturile mountainbiking-ului. Am lucrat cu SR Suntour zeci de ani, sunt dedicaţi în a realiza produse high end şi ne-au asigurat de susţinerea lor în a face DVO Suspension o poveste de succes." Mai mult, preşedintele SR Suntour, Daisuke Kobayashi, este el însuşi rider şi parcurge anual mii de kilometri, pasiune destul de rară la acest nivel.
Pentru 2013, DVO Suspension va colabora cu echipe de downhill şi rideri individuali, încercând să ajungă cât se poate de multe curse şi evenimente. Ţelul este de a susţine câteva echipe de downhill de top din Cupa Mondială în viitorul apropiat. "Vom lucra, de asemenea, pe alte segmente din piaţa suspensiilor, concentrându-ne exclusiv pe performanţă" spune Bryson Martin.
DVO Suspension are sediul în Valencia, California şi este o companie rider-owned.
Bun, cele oficiale fiind spune, se ridică următoarele întrebări şi evidenţe:
- Bryson Martin este, după cum adesea am spus pe forum, unul dintre cei mai mari vizionari din domeniul mountainbiking-ului; lui personal îi datorăm furcile fiabile cu baie de ulei deschisă şi dezvoltarea intensă a freeride-ului de la sfârşitul anilor '90 până la mijlocul anilor 2000
- se pare că divizia de biciclete a Marzocchi (care mai fac o grămadă de alte chestii) nu prea fericeşte un jucător industrial major cum este Tenneco şi despre care putem îndrăzni a crede că are o viziune foarte business (citeşte "cinică") despre acest domeniu
- SR Suntour are în mod cert şi infrastructura şi motivaţia pentru a susţine un asemenea proiect
- oare câtă lume va percepe, totuşi, în ciuda precizării explicite "rider-owned", noile produse DVO drept Suntour-uri altfel branduite, având în vedere eforturile acestora cam zadarnice de a-şi face un nume şi pe piaţa high end?
- oare câtă lume e dispusă să uite perioada 2008-2009 a Marzocchi, asociată direct cu mutarea producţiei la Suntour?
- se va putea bate DVO Suspension de la egal la egal cu RockShox şi Fox?
- care vor fi riderii şi echipele care se vor da în viitor pe DVO Suspension?
- când vor ajunge şi la noi şi pe ce cale?
- va servi reţeaua de distribuţie Suntour şi nevoilor DVO Suspension?
Deci, voi ce credeţi? E de bine? Cine se va da cu noile produse? Cât de bune vor fi? Voi ce experienţă aveţi cu produsele mai scumpe de la SR Suntour? Merită banii investiţi în ele? Câţi aveţi un Marzocchi vechi cu baie de ulei care încă mai merge onorabil?
Noua echipă DVO Suspension |
Conform comunicatului de presă , noua companie se numeşte DVO şi este acronimul pentru Developed Suspension. Scopul este de a concepe, dezvolta şi furniza produse impecabile.
Bryson Martin, actulamente şi proprietar al Bryson Martin Racing, ălături de Tom Rogers, John Pelino, Josh Baltaxe şi Bryson Martin Jr., va lansa DVO Developed Suspension în timpul Taiwan Bike Week din luna noiembrie a acestui an.
Bryson şi echipa sa au fost angajaţi de cursă lungă a Marzocchi USA şi au decis să plece în mai datorită unor tensiuni cu Tenneco (jucător important din lumea automotive şi proprietari de ceva vreme) şi a direcţiei prevăzute pentru divizia de suspensii pentru biciclete a corporaţiei. Martin este fondatorul Marzocchi USA şi a fost cel care a pus pe picioare proiectul Bomber precum şi alte produse notorii din ultimii 20 de ani.
"După ce am pierdut furnizorul nostru SR Suntour şi nu aveam un plan de rezervă, am simţit că viitorul Marzocchi va fi extrem de dificil şi că a merge în altă direcţie cu propriul meu proiect în domeniul suspensiilor este calea cea mai justă." spune Bryson Martin.
Echipa DVO Developed Suspension este formată, printre alţii, şi din Tom Rogers, veteran al industriei şi fost competitor în Cupa Mondială. Tom a lucrat la Manitou timp de zece ani în perioada lor cea mai prolifică, iar apoi la Marzocchi timp de alţi zece ani, axându-se pe sistemele de amortizare. John Pelino a lucrat şi el la Marzocchi 16 ani ocupându-se de vânzări aftermarket şi suport pentru distribuitori. Josh Baltaxe este licenţiat în inginerie şi un rider pasionat, asigurând aspectul ştiinţific al noilor concepte. Bryson Martin Jr. este un competitor de downhill de top şi student în domeniul afacerilor şi se va ocupa de reglajele fine, marketing-ul şi promovarea în competiţii a noilor produse.
Cumulat, Martin şi restul echipei DVO Developed Suspension au 80 de ani de experienţă în domeniul suspensiilor şi îşi propun să ofere produse inovative dedicate excusiv segmentului long-travel al pieţei. "Am început de la o coală albă de hârtie, dar nu avem în vedere să reinventăm roata. Vrem să rezolvăm nişte probleme curente ale conceptelor actuale de suspensii, îmbunătăţind performanţele dar totodată facilitând accesul utilizatorilor, dacă doresc să îşi regleze sau să îşi întreţină furcile."
"Totodată, vom lansa un site cu informaţii foarte utile pentru ca riderii să poată înţelege mai bine dinamica suspensiilor în general, dar şi pentru a-şi putea regla cât mai eficient orice produs DVO. A furniza informaţii detaliate pe site-ul nostru şi a avea servicii şi susţinere de mare clasă pentru clienţi este esenţial."
În ceea ce priveşte concurenţa, a trecut ceva vreme de când o nouă companie a intrat pe piaţa high-end a suspensiilor, iar RockShox şi Fox, liderii de moment ai industriei, au făcut o treabă excelentă de ani buni. "Simţim că dominanţa Fox şi RockShox se datorează în principal lipsei de concurenţă reală iar DVO Suspension ţinteşte sus."
Pentru a deveni un jucător relevant în domeniul suspensiilor, e nevoie de un fundament solid pentru producţie, iar SR Suntour, cel mai mare producător de suspensii de biciclete la nivel mondial, va asigura o linie de producţie complet nouă pentru asamblarea furcilor şi amortizoarelor DVO. "SR Suntour este o companie extraordinară cu o tradiţie bogată în domeniul bicicletelor. Deşi sunt momentan cunoscuţi pentru produsele lor din gamele medii şi inferioare, ei produc şi foarte multe produse de top şi au fost una dintre cele mai influente companii la începuturile mountainbiking-ului. Am lucrat cu SR Suntour zeci de ani, sunt dedicaţi în a realiza produse high end şi ne-au asigurat de susţinerea lor în a face DVO Suspension o poveste de succes." Mai mult, preşedintele SR Suntour, Daisuke Kobayashi, este el însuşi rider şi parcurge anual mii de kilometri, pasiune destul de rară la acest nivel.
Pentru 2013, DVO Suspension va colabora cu echipe de downhill şi rideri individuali, încercând să ajungă cât se poate de multe curse şi evenimente. Ţelul este de a susţine câteva echipe de downhill de top din Cupa Mondială în viitorul apropiat. "Vom lucra, de asemenea, pe alte segmente din piaţa suspensiilor, concentrându-ne exclusiv pe performanţă" spune Bryson Martin.
DVO Suspension are sediul în Valencia, California şi este o companie rider-owned.
Legendarul Z1 în încarnarea sa din 1996, produsul superfiabil gândit de Bryson Martin care a făcut din Marzocchi ceea ce este azi. |
Bun, cele oficiale fiind spune, se ridică următoarele întrebări şi evidenţe:
- Bryson Martin este, după cum adesea am spus pe forum, unul dintre cei mai mari vizionari din domeniul mountainbiking-ului; lui personal îi datorăm furcile fiabile cu baie de ulei deschisă şi dezvoltarea intensă a freeride-ului de la sfârşitul anilor '90 până la mijlocul anilor 2000
- se pare că divizia de biciclete a Marzocchi (care mai fac o grămadă de alte chestii) nu prea fericeşte un jucător industrial major cum este Tenneco şi despre care putem îndrăzni a crede că are o viziune foarte business (citeşte "cinică") despre acest domeniu
- SR Suntour are în mod cert şi infrastructura şi motivaţia pentru a susţine un asemenea proiect
- oare câtă lume va percepe, totuşi, în ciuda precizării explicite "rider-owned", noile produse DVO drept Suntour-uri altfel branduite, având în vedere eforturile acestora cam zadarnice de a-şi face un nume şi pe piaţa high end?
- oare câtă lume e dispusă să uite perioada 2008-2009 a Marzocchi, asociată direct cu mutarea producţiei la Suntour?
- se va putea bate DVO Suspension de la egal la egal cu RockShox şi Fox?
- care vor fi riderii şi echipele care se vor da în viitor pe DVO Suspension?
- când vor ajunge şi la noi şi pe ce cale?
- va servi reţeaua de distribuţie Suntour şi nevoilor DVO Suspension?
Deci, voi ce credeţi? E de bine? Cine se va da cu noile produse? Cât de bune vor fi? Voi ce experienţă aveţi cu produsele mai scumpe de la SR Suntour? Merită banii investiţi în ele? Câţi aveţi un Marzocchi vechi cu baie de ulei care încă mai merge onorabil?
Raporteaza
12 Comentarii
Scrie un comentariu
Promovarea ta aici!
Promovarea ta aici!
Iar despre Tenneco, am si eu aceeasi parere " că are o viziune foarte business", ca de fapt orice competitor din segmentul automotive (trust me, I know what I say)
Tamas, sper că realizezi că vorbim despre companii care au birouri şi în Europa şi în Statele Unite şi în Japonia şi mai ales în Taiwan. California e regiunea preferată pentru dezvoltat produse pentru că sunt câteva companii mari şi relevante acolo, plus că este o climă favorabilă tot anul. Trek are un departament special de suspensii acolo, ca fapt divers. Crezi că produsele Shimano sunt dezvoltate în Japonia? Fii serios, totul trece prin Skunk Team-ul din Cali!
La fel şi Marzocchi: fără Marzocchi USA al lui Martin cei din Italia ar fi făcut şi azi furci cu elastomeri (Zokes) sau poate nu făceau nimic. Creierul a fost, deci, peste ocean şi a fost foarte bine aşa!