Drumul spre Eurobike si alte dragalasenii...

Drumul spre Eurobike si alte dragalasenii...

Autor:Maximilian Munteanu | 6 septembrie 2008
Anual, la Friedrichshafen, pe malul lacului Konstanz are loc targul international de biciclete Eurobike, al doilea ca importanta, dupa Interbike, ce are loc mai tarziu in toamna la Anaheim, in California.
Am socotit ca este in interesul comunitatii dirtbike.ro sa primeasca stiri proaspete de la Eurobike, asadar m-am activat ca parazit pe langa niste oameni de bine si am purces spre Germania.

Nu cred ca este nevoie sa va spun cum decurge drumul prin Romania si ca jumatate din timpul efectiv de calatorie se scurge aici, sub tortura nervilor... Un pitstop la Sibiu s-a cerut si s-a dovedit mai mult decat inspirat, deoarece amicul Babu mi-a pasat unele dintre pozele mai bune de la Drop'n'Roll; deci stay tuned, fiindca va promit ca aveti ce vedea! De precizat ar fi ca la un moment dat m-am trezit trecand prin Lipova si nu am putut sa nu ma gandesc la al nostru membru Lau, care a avut o prestatie onorabila la Drop'n'Roll si care m-a facut sa ma intreb "unde mama naibii se da omul asta???"...

Ajunsi in Austria, am facut oprirea, aproape obligatorie pentru orice roman, la Parndorf, unde dom' Tibi s-a odihnit putin de la atata condus, iar eu am tinut neaparat sa vizitez un anumit magazin marcat de o elipsa. ;) "Ce se intampla la Parndorf, insa?", sigur ve veti fi intrebat... Ei bine, Parndorf este un asa-numit "designer-outlet", ce gazduieste mai multe firme de prestigiu decat voi putea eu tine minte vreodata si care, outlet fiind, are preturi aproape imbatabile. De cand s-au deschis granitele o gramada de compatrioti isi fac veacul la cumparaturi pe aici, iar uneori esti tentat sa crezi ca Parndorf este al 42-lea judet al Romaniei (dupa nr. 41: "Poiana Brasov, cu resedinta la Sportu' "; cum glumea un coleg de-al meu de generala...). Cei mai amuzanti dintre rumani trebuie sa fie cei care se invart minute in sir dupa un loc de parcare bun, iar apoi coboara din X5-ul ori Q7-le cu numere de leasing pentru a fi gasiti peste 5 minute in fata unuia dintre cosurile de 5 sau 10 Euro, intrebandu-si nevasta, daca oare sa indraznesca ori ba... In slang-ul unor prieteni de-ai mei, megaoutlet-ul de la Parndorf s-a numit vreme indelungata "cocioaba Vans", pentru gama vasta de papucaraie si preturile ridicole practicate pana nu demult. Acum magazinul Vans este aproape la fel cu toate celelalte; difera doar vanzatoarele punkiste si poate o pereche de slip-ons nu in tocmai cea mai fericita combinatie coloristica, la un 15 Euro greu de refuzat. Avand in vedere multitudinea de patratele, buline si dungi, astept sa vad, dupa editiile limitate de succes cu d'alde Motörhead, AC/DC, Millencolin ori Social Distortion, primul mariaj oficial dintre Vans si Bullet For My Valentine sau alta trupa de lacrimi similare. Fiindca romanii sunt inevitabili la Parndorf, si eu m-am impiedicat de Farky din Sibiu, care iesea dezamagit de la cei cu elipsa, exclamand ca nu au nimic interesant acolo. E bine ca Farky e un pic pe alt film stilistic decat mine, deoarece eu unul stiam exact ce am de cautat in locul de unde el tocmai iesise. Racing Jacket tigrat cu rosu, din prima editie, Straight Jacket-uri in alb perlat de acum zece ani, Trenchcoat camo si poate niste Frogskins rosii, editie limitata, asta printre sutele de alti ochelari de soare, sport, style si goggles. Bugetul de calatorie fiind insa la limita, m-am decis sa vad cu ce raman pe drumul de intoarcere... Altfel, Parndorf-ul este destul de plictisitor si necesita kilotone de rabdare, daca chiar ai de gand sa pleci cu plasele pline pentru a te lauda vecinilor. Mie mi-a facut ziua altceva: doua Mercedes-uri "Cobra" (a.k.a. W123) parcate spate in spate, aleatoriu, pe aceeasi alee, un Coupe 230C impecabil ciocolatiu metalizat cu numere de Viena si o limuzina 230E in stare foarte buna, de pe undeva din Germania, pe a carei consola trona o caseta cu Pixies. A trebuit sa zambesc, pentru ca in Europa aceste masini devin raritati, multumita taxelor de vechime/poluare, iar modelele diesel sunt foarte comune in Romania.

Urmand drumul mai departe spre Bavaria, Allgäu si zona lacului Konstanz, am mai facut doua popasuri. Primul pentru o baie in curul gol in Dunarea rece, undeva pe langa Pöchlarn; iar al doilea in superba imprejurime a lacului Mondsee, pentru a boschetari pe o pajiste timp de o ora si jumatate. Cat e ceasul? Aoleu! Din fericire Germania are un flow bun pe Autobahn, iar Ford-ul nostru duce o viteza constanta de 150 km/h, la care trebuie doar sa te feresti de Porschanele ce ii dau cu +200 pe Schnellspur. In mod suprinzator, la Friedrichshafen ploua, dar Camping-ul s-a dovedit a fi mai mult decat primitor si destul de simpatic, fiind amenajat in incinta stadionul de fotbal din localitate si asistat de un personal calduros si rabdator, foarte dornic sa te ajute in orice problema.

Dimineata am constatat ca nu suntem (iarasi...) singurii romani de pe zona, am poftit la un dejut in stil "bufet suedez" pe 5 Euro si am purces inspre zona de expozitie, amenajata langa relativ cunoscuta fabrica de transimisii ZF si cartierul general al Zeppelinurilor. Trebuie precizat ca deja de la ora 8:30 zona este un haos total, iar toate imprejurimile Friedrichshafen-ului sunt impanzite de masini cu inscrisuri de firme de biciclete, componente ori logo-uri inrudite. Am mai avut timp sa imi iau acreditarea de presa si sa iau la cunostinta excelentele conditii pentru jurnalisti. Hrana si bautura la discretie, toate informatiile necesare, o amabilitate fireasca din partea organizatorilor si conectare wireless gratuita pentru cei ai caror computere pot. Al meu nu poate... :))

Am apucat sa dau o raita prin sala A1 si pe afara, de unde va poftesc sa gustati o particica dintre delicatesurile expuse:
Drumul spre Eurobike si alte dragalasenii...

...langa asa ceva te trezesti de dimineata
Drumul spre Eurobike si alte dragalasenii...

La EuroBike misuna de pisicute in uniforma: X-Cite Patrol
Drumul spre Eurobike si alte dragalasenii...

matze ceva mai cuminti...
Drumul spre Eurobike si alte dragalasenii...

Schimb urgent slujba cu meserie artistica! Rog seriozitate!
Drumul spre Eurobike si alte dragalasenii...

Noua gama Selle Italia/Troy Lee Designs
Drumul spre Eurobike si alte dragalasenii...

...si a doua perspectiva
Drumul spre Eurobike si alte dragalasenii...

Noua grupa Dura Ace strajeste imensul stand Shimano in toate colturile sale
Drumul spre Eurobike si alte dragalasenii...

Saint-ul proaspat are deja admiratori interesati!
Drumul spre Eurobike si alte dragalasenii...

Saint in "actiune" pe un Marin Quake camuflat, cu noua SLX pe fundal
Drumul spre Eurobike si alte dragalasenii...

Doua dintre cele mai interesante elemente ale noului Saint: schimbatorul cu tehnologie Shadow si etrierele cu 4 pistoane
Drumul spre Eurobike si alte dragalasenii...

Placi demontabile, Octalink, 8 pinioane si un design atragator: asa se prezinta Acera '09
Drumul spre Eurobike si alte dragalasenii...

Comenzile STI devin accesibile tuturor prin Acera
Drumul spre Eurobike si alte dragalasenii...

Campa si noile Chorus, Record si Super Record: chiar avem nevoie de 11 viteze???
Drumul spre Eurobike si alte dragalasenii...

Un Ducati nemotorizat in standul Bianchi
Drumul spre Eurobike si alte dragalasenii...

De anul acesta Sam DALE se da pentru CannonDALE; logic, nu?
Drumul spre Eurobike si alte dragalasenii...

Un Hot Chili blana in standul Syncros
Drumul spre Eurobike si alte dragalasenii...

Citeste si plangi!
Drumul spre Eurobike si alte dragalasenii...

Free stickers!

La ora 14 avem, alaturi de echipa Mbike, o programare la Trek pentru un dealer's meeting al carui punct central este prezentarea europeana a noului model de DH Session 88, dupa Steve Jones de la Dirt Mag "the best out-of-the-box DH bike of the year".

(continuare) Prezentarea Trek s-a dovedit a fi destul de plictisitoare, Session-ul 88 fiind aici de fapt doar la o "confirmare a lotului", care se anunta la sesiunea de teste pentru dealeri de saptamana viitoare, la Wels, in Austria. Session-ul 88 a fost prezentat in primavara in cadrul sesiunii (sic!) speciale din New Hampshire, iar dirtbike va avea in curand material amplu privind acest model, partial si de la John Riley, product manager Trek, activ in dezvoltarea acestui model. Din fericire, buna inspiratie, m-a facut sa colind in continuare prin zona de expozitii, unde am dat peste cateva cunostinte.

Sascha Meyenborg, worldcup-racer de 4X si de Dual (pe vremea mea...) de cand lumea si pamantul a schimbat din nou sponsorul, dupa Da Bomb si Univega, si se da acum pe un full mic de la Corratec despre care spune ca e excelent, iar rezultatele lui confirma acest lucru. Un shout-out pentru Romania si continuam... Billy Trailstar de la Dirt Mag mesterea la o camera si se pregatea probabil sa filmeze actiunea de pe parcursul de 4X, iar domnul Alex Rankin (Earthed, Sprung, etc.) s-a aratat incantat de revedere si si-a amintit rapid de palinca de anul trecut de la Schladming, in compania lui Josh Bryceland si a echipei Honda, cu una bucata mecanic japonez insetat. M-am mai intalnit cu cativa dintre posesorii de magazine din Romania, cu Niki si cu Simo de la RAM Bikes, din Bulgaristan, si cu mai vechea mea cunostinta Nigel Page, acum team manager al Chain Reaction Cycles/Intense, care avea de luat echipa de la Morzine, pentru a o transborda la Schladming, in vederea finalului de World Cup de saptamana viitoare. Good luck Chris si mergem mai departe! ...pana inapoi la standul Oakley, unde Timo Pritzel si Brian Lopes semneaza cuminti autografe si se arata foarte interesati de scena din Romania. Aveti salutarile lor, apropos... ;) Ma duc pana la masina, pentru a recupera cateva Blanuri si unele DVD-uri cu Drop'n'Roll, iar in timp ce trebaluiam prin rucsuck, o domnita blonda si destul de draguta ma intreaba nesigura: "Uhm, deutsch???" Ii raspund ca da si ma roaga frumos sa-i parchez BMW-ul 3 Kombi aproape nou, fiindca ea nu se pricepe de fel si trebuie sa lase o bicicleta la Expo. Ii explic ca nu am carnet de sofer, dar ca ii pot da indicatiile de rigoare. Sincer sa fiu, nici dac-as fi avut permis, nu mi-as fi rapit placerea de a o vedea dandu-si silinta (she is giving herself the silence!). Ce a iesit puteti vedea si voi din poze...
Drumul spre Eurobike si alte dragalasenii...

Sascha Meyenborg cu noul sau bolid si familia. Amabilitatea este inclusa in oferta.
Drumul spre Eurobike si alte dragalasenii...

Noile produse ale Elipsei
Drumul spre Eurobike si alte dragalasenii...

...ce sa mai zic, dom'le!
Drumul spre Eurobike si alte dragalasenii...

De la LowCash, cu dragoste...
Drumul spre Eurobike si alte dragalasenii...

...Flatland is dead!
Drumul spre Eurobike si alte dragalasenii...

pozitie de relaxare pentru ustensilele stilistice


Am taiat-o, fiindca Simo mi-a dat de inteles ca ne vedem la 661, la o bere...

Szia later, Mx

Precizare: Aceasta stire a fost scrisa in cursul zilei de ieri, dar nu am mai avut timp sa o uploadez, deoarece centrul de presa inchisese deja. De atunci s-au mai intamplat unele chestii si unii oameni; I´ll keep ya posted!
Raporteaza

2 Comentarii

Daniel Manole -VAMPY-
6 septembrie 2008 la 19:01
ce angrenaj au fetele alea
0
0
Catana (Bocsha) Bogdan Ioan
20 ianuarie 2009 la 23:35
pornkingul cu totem FUTIE TAT!!!!
0
0

Scrie un comentariu

Maximilian Munteanu
Membru din: 21 octombrie 2006

Share