Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

BIKE XCS


Alin Mereanu

Trimite mesaj
BIKE XCS

#380426 1 aprilie la 12:31

Buna ziua ,

La sfarsitul lunii ianuarie mi-am cumparat o bicicleta Drag Hardy Comp de la BIKE XCS cu care am apucat sa ma dau undeva pe la inceputul lunii martie datorita vremii.

Dupa 3 saptamani de utilizare ( plimbari seara) am auzit un zgomot la roata din spate si freehub-ul s-a blocat in timp ce eram in mers, am tras o sperietura zdravana cand am simtit ca pedalele imi dau in picioare.. Am oprit, si m-am indreptat spre casa pe langa bicicleta, intre timp am inceput sa aud sunetul clichetilor care se auzeau mult mai incet.

A doua zi m-am dus la Bike XCS si le-am prezentat problema, au zis ca dureaza 3-4 zile lucratoare pana primesc ei raspuns de la producator, si pot sa imi iau bicicleta sa ma mai plimb cu ea, ca e functionala si NU se va intampla nimic. Am decis sa las bicicleta sa o repare.

Totodata i-am rugat pe baieti sa imi alinieze roata, pentru ca era foarte aproape de bratul din stanga 2mm. Mecanicul s-a apucat sa puna roata pe pozitie, sa stranga quick releasul foarte tare si sa imi zica : "s-a rezolvat problema", fiind inginer auto, am cunostinte despre strangerea filetelor, si i-am explicat ca acel quick-release poate ceda si nu e normal sa aplice asemenea forta. Mecanicul a desfacut quick-releasul (cu o surubelnita ceva mai mare) si a zis ca o va repara.

Dupa 4 zile in care nu am primit nici-un semn, ma duc la magazin, unde gasesc bicicleta mea afara, lipita de alte biciclete, intru in magazin si baietii imi zic ca e gata, ca au desfacut, nu are nimic butucul, dar e acelasi sunet pentru ca a ramas vaselina in freehub. ma uit la bicicleta, acelasi sunet , roata in aceeasi pozitie.. Ii rog pe baieti sa faca si roata, iar ei incep sa imi spuna ca nu acopera garantia aceea roata .etc etc , dar o fac ei si sa vin a doua zi.

A doua zi, ma uit mai atent la bicicleta si vad ca au desfacut o piulita, cea din imagine, atunci mi-am dat seama cat de NEPROFESIONAL se lucreaza in acest service, am incercat sa le explic ca nu asa se demonteaza, iar ei au inceput cu texte: " acum toti ne credem mecanici de biciclete" , " am desfacut piulita cu cheie de conuri, astea sunt cheile pe care le avem", " daca esti inginer sa te duci la SHIMANO sa ii inveti si pe ei cum se strang piulitele"," la toate bicicletele raman astfel de urme dupa ce le demontam".
Decizia dealer-ului: " du-te cu bicicleta la producator, pentru noi bicicleta e functionala", le-am zis ca las bicicleta sa o trimita ei si ma lovesc de un raspuns: " poti sa lasi bicicleta aici daca nu poti sa o iei acum (venisem pana la magazin cu bicicleta unui prieten) si o iei altadata si o duci la producator sa iti faca contraexpertiza
Am luat bicicleta, am adus-o acasa (o tin pe dreapta pana primesc raspuns de la producator) incep sa ma uit atent, pe langa urmele de degete murdare, gainati de pasari (nefiind o problema ca se curata) mai observ si cateva zgarieturi pe bicicleta, ma uit la roata spate, era aliniata, dar tensiunea pe spite inegala, acelasi sunet sacadat al freehub-ului ( vezi video: https://www.youtube.com/watch?v=3F5srG_kTW8 )

Am comparat sunetul clichetilor de la bicicleta mea cu sunetul clichetilor unei biciclete (acelasi model doar cu roti de 29) si se poate observa ca intensitatea sunetului este mult mai mica : https://www.youtube.com/watch?v=iFswTg1QLU0

Probabil dealer-ul avea dreptate ( a ramas niste vaselina la clicketi ) dar nu cred ca s-a ajuns pana la demontarea freehub-ului.

Aceasta este patania mea cu Bike XCS, va scriu pentru a evita si voi astfel de reparatii.

Spor la pedalat!

Marin Popescu

Trimite mesaj

#380432 1 aprilie la 16:04

si care e pe la urma problema? nu functioneaza butucul? sau esti deranjat de sunetul butucului?

+1
Vladone Nasta

Trimite mesaj

#380443 1 aprilie la 21:31

Consider că nu e cazul să dai un nume atât de agresiv topicului. Îţi înţeleg nemulţumirea şi starea de nervozitate, dar să nu generalizăm. Am intrat în acel service de nişte n ori, de fiecare dată băieţii m-au servit sau rezolvat cu profesionalism. În condiţiile în care ce au făcut ei puteam face şi singur acasă, doar că îmi era lene şi silă să mă murdăresc. Iarăşi ! Deci, ştiind să-mi remediez singur defecţiunile, am putut aprecia cu ochiul cunoscătorului calitatea lucrărilor executate de ei. Şi am fost mulţumit, de aceea am şi revenit la ei. Pot adăuga şi că m-au servit atunci când alţii fie s-au ferit să se bage, fie mă rezolvau peste 3 zile. Nu, mersi, eu am nevoie de bicicletă nu peste 3 zile, nu azi, ci ieri.
Cât priveşte problema ta, nu înţeleg nişte chestii:
- te plimbai şi s-a blocat freehub-ul. Zici tu. Te duci cu ea la service şi băieţii constată că nu e nimic blocat, roata, bicicleta pot fi folosite. Deci, ori nu era blocat, ori s-a deblocat singur, ori... ?!
- am văzut QR-uri strânse cu sălbaticie fără a le ceda filetele şi QR-uri strânse superficial la care a cedat axul, s-a secţionat de la jumătate ca un băţ de chibrit. De ce l-au strâns atât de tare ? Nu ştiu. Nu e normal, nu am nicio explicaţie.
- în videoclip se vede cum roata fulează. Pare sau este descentrată ?
- butucii celor două biciclete sunt identici ? Acelaşi brand, acelaşi nr de pinioane ?

+1
Alin Mereanu

Trimite mesaj

#380447 1 aprilie la 22:54

Salut Vladone Nasta,

Vroiam sa te intreb cand ai fost ultima data in acel service? poate acum au alt mecanic.
Contrapiulitele de la butucul tau arata la fel?

Raspunsul la intrebarile tale:

Mergeam cu bicicleta , s-a blocat freehub-ul, m-am oprit si am mers pe langa bicicleta cu pedalele invartindu-se, cu gandul sa ma indrept spre casa (din parcul Izvor spre Crangasi), cand am ajuns la Teatrul Bulandra, am inceput sa aud freehub-ul si pedalele nu se mai invarteau, am pedalat cu grija pana acasa .

Problema este ca acel sunetul al freehub-ului este discontinuu si se aude foarte incet dupa acest incident, ceea ce mie imi ridica cateva semne de intrebare, ceva ce se invarte ar trebui sa aiba un sunet continuu, nu sacadat. Dupa "reparatie" e acelasi sunet (sunetul din video). Personal imi e teama sa mai utilizez aceasta bicicleta, mai ales sa ies cu ea pe strada. Momentan utilizez bicicleta unui prieten. Motivul pentru care mi-am cumparat o bicicleta noua este pentru a nu avea probleme, nu pentru a merge pe langa ea.

Problema cu filetul strans foarte tare am studiat-o in facultate, am avut un capitol intreg pentru asamblari filetate. Ca sa fiu scurt pe tema asta: o strangere puternica duce la alungirea surubului (QR in cazul nostru), o strangere foarte puternica, duce la ruperea surubului. Motivul pentru care a strans mecanicul QR-ul atat de tare: pentru a alinia roata , sa fie la aceeasi distanta intre brate si sa fie sigur ca nu se muta de acolo (asta mie imi arata lipsa de profesionalism).

Roata a fost aliniata prin centrare in cadrul unei interventii de garantie , daca invart incet roata pare dreapta, chiar daca ating cercul in timp ce se invarte nu se simte ca ar fula, daca o invart repede reiese ce e in video. Am observat ca si tensiunea spitelor e inegala.

Cele doua biciclete sunt identice Drag Hardy Comp 2016, a mea fiind cu roti de 27,5' iar cealalata de 29'.

Cat despre piulitele hexagonale late, poti citi in STAS (standard de stat) 6915. O sa caut si standardul international ISO si DIN pentru cei de la SHIMANO, ca mesterul din magazin m-a trimitea pe mine sa ii invat pe cei de la SHIMANO.

Bicicleta aceasta nu o pot repara in regim propriu pentru a nu pierde garantia.

Multumesc pentru opinia ta Vladone Nasta, ma bucur daca tu nu ai avut parte de astfel de incidente. Astept raspuns la intrebarile de mai sus.

Vladone Nasta

Trimite mesaj

#380449 1 aprilie la 23:25

"Contrapiulitele de la butucul tau arata la fel?"

Cu siguranţă nu. Am construit o roată la ei, dar de montajul pe bicicletă m-am ocupat personal. În plus, revizia butucilor mi-o fac singur, atât cât se poate interveni asupra unor butuci capsulaţi.
La fel de posibil este ca acele roţi, construite într-o fabrică, pe bandă rulantă, să fi avut/să aibă contrapiuliţele atât de tare strânse încât desfiletarea să fie extrem de dificilă, au încercat, cheia a alunecat şi a muşcat din hexagon, probabil că nici nu le-au putut desface.

" cand ai fost ultima data in acel service? poate acum au alt mecanic."

Poate... eu nu am mai fost de prin octombrie. Erau doi mecanici de care eu am fost mereu mulţumit. Cine mai e acum... nu ştiu.

+1
Alex Sandu

Trimite mesaj

#380466 2 aprilie la 14:44

Stii cum functioneaza clichetii nu? Sunetul variaza in functie de cantitatea de vaselina, daca arcurile functioneaza intr-un mediu mai vascos angajamentul produce mai putin sunet. Daca tie ti s-au blocat pedalele cred ca e clar ca umplerea butucului la tine e la limita de sus a functionalitatii, e normal ca sunetul sa fie cel mai estompat posibil.

Iar variatia aia a sunetului pe parcursul unei rotatii e ceva foarte comun, nu e nici un motiv de panica. ori e axul putin stramb, ori clichetul ala buclucas care era blocat pe inchis e acum blocat pe deschis si forta clichetilor nu e uniform distribuita de jur imprejurul casetei... atat timp cat axul nu are joc si nici pinioanele fata de spite, totul e ok.

Nu te astepta daca ajungi la service cu o problema intermitenta rezolvata intre timp de la sine sa primesti alt raspuns. Oricum la butucii ieftini freehubul nu se desface, deci nu au cum sa se uite in el. Ori il schimba ori nu. Daca la tine e functional, nu vad de ce l-ar schimba.

Daca ai emotii sa nu se repete, baga freehubul in diluant sau motorina sau da-i cu wd40 :))))

In rest, cu tensiunea inegala, cred ca ai prea multe pretentii de la nivelul asta de echipare :))

+3
Alex Alex

Trimite mesaj

#380467 2 aprilie la 15:04

O tensiune inegala pe spite, este absolut normala, avand in vedere ca spitele de pe partea cu caseta sunt mai scurte ca cele de pe partea cu discul.

+2
Alin Mereanu

Trimite mesaj

#380502 3 aprilie la 02:40

Salut Alex Sandu,

In primul rand vreau sa iti multumesc pentru raspuns. Desi ar fi o rezolvare temporara aceea de a demonta freehub-ul de pe roata si a il pune intr-un mojar cu degresant, cred ca solutia cea mai buna ar fi servisarea lui.
Sambata seara, am demontat freehub-ul de la bicicleta unui prieten (se auzeau zgomote ciudate in interior). Dupa ce am construit o cheie cu doi dinti pentru demontarea freehub-ului, nu mare mi-a fost mirarea cand am gasit bilele fara vaselina, ruginiti, si aproape lipiti de carcasa exterioara a freehub-ului. Am imersat toate piesele in cherosen (care are proprietati degresante mai ridicate decat motorina), am cumparat bile noi, am gresat suprafata dintata cu vaselina siliconica, iar bilele cu vaselina LB 100, am montat piesele, iar rezultatul a fost un freehub cu sunet continuu si cu un sunet net superior .

Cum ai zis si tu, la butucii entry level nu se baga sa ii repare, asta cred ca au facut si in cazul meu. Deranjant e faptul ca cei de la service sustin ca au demontat, au verificat si e totul in regula.

Acum nu ramane decat sa astept raspunsul producatorului, iar daca nu obtin un raspuns favorabil, nu imi ramane decat sa demontez acel butuc si sa il repar in regim propriu ( si sa inlocuiesc piulita aia care imi sta pe creier, voi monta alta cu cheie normala).

Ce s-ar intampla daca eu, in domeniul auto, as strange suruburile de amortizoare cu chei de conuri? le-ar mai demonta cineva? sau inlocuim autovehiculul dupa ce se uzeaza amortizoarele???

Cat despre nivelul de echipare, eu cred ca ar trebui sa am pretentie la o fiabilitate mai mare de 100 km (doar prin oras) de la o bicicleta de 2700 lei... Nu crezi?

Alex Alex,

Ai dreptate, spitele de pe partea pinioanelor sunt mai tensionate, este normal , dar eu ma refeream la tensiunea comparativa a spitelor alaturate. Cat despre lungimea spitelor, la roti cu butuci normali, este egala de pe o parte pe alta, daca faci niste masuratori si analizezi fenomenul prin doua triungiuri dreptungice, in care spita este ipotenuza pentru fiecare triunghi in parte, vei vedea ca diferenta este de 1-2 mm. Aceasta diferenta se compenseaza din lungimea filetului spitei care este mai mare decat lungimea filetului niplului.

Multumesc mult, nu am vrut sa te critic, am vrut doar sa iti ofer o informatie, analizata la o roata de bicicleta Specialized Hardrock de la care a trebuit sa indrept cercul ==> spitele aveau aceiasi lungime.

Nu vreau sa ma dau "mecanic de biciclete" dar de joi, de cand am primit raspunsul lor , am servisat 3 biciclete ale prietenilor (gratuit) doar sa vad cat de greu poate fii. Inclusiv demontat si indreptat cercul de pe o roata, cat si spitarea rotii.

Multumesc tuturor pentru raspunsuri, apreciez mult informatiile pe care mi le dati.
Pentru cei din BUCURESTI, servisez butuci de roti cu 10 lei (pretul vaselinei).

+2
Alex Alex

Trimite mesaj

#380505 3 aprilie la 09:03

Spitele de aceeasi lungime din cunostintele mele, se pot folosi la butucii cu flanse inegale. Poate de aceea aveau aceeasi lungime spitele. Recomandarea mea, ar fi sa nu construiesti roti, daca nu ai niste cunostinte bine puse la punct. Ce este bun la o masina, nu este intotdeauna bun si la o bicicleta. Vaselina siliconica are un grad mai mare de vascozitate, ca vaselina folosita de producator si iti poate lipii clichetii de caseta si nu vor mai agata.

+3
Cristian Marian

Trimite mesaj

#380506 3 aprilie la 09:24

Alin ar trebui sa precizezi la care magazin bikescs ai fost si ai trait acele experiente,poate se simte cineva si de la ei(am vazut ca aveau oferta de angajare mecanic acum vreo luna)
Nu lucrez si nici nu reprezint vreun magazin.
Nici eu nu am fost dat pe spate la magazinul Bikexcs din Lacul Tei.Am avut doar intrebari acolo iar raspunsurile au fost ca ale unuia care parea oprit de pe strada+nu cunostea produsele.Deci eu am avut probleme cu teoria altii cu practica ;)
Pentru oferte si service ,chiar amatori ,exista rubrica "Bazar",asta ca sa fie totul corect asa cum ne dorim toti ;)

Claudiu Hanganu

Trimite mesaj

#380508 3 aprilie la 09:52

Piulita desfacuta cu cheia pentru conuri... Why though?

Vladone Nasta

Trimite mesaj

#380519 3 aprilie la 12:51

"Alin ar trebui sa precizezi la care magazin bikescs ai fost si ai trait acele experiente"

Ah, da, corectă observaţia. Am omis acest aspect. Dacă e vorba de magazinul din Tei... nu am avut încă plăcerea să-i trec pragul. Am avut treabă numai cu magazinul de la Baba Novac.

Alin Mereanu

Trimite mesaj

#380582 5 aprilie la 02:29

Salutare tuturor,

Cristian Marian, multumim ca ne oferi un feedback despre magazinul din zona Lacul Tei.
Magazinul in cauza este cel de pe strada Baba Novac. Am cautat informatii si am aflat, referitor la cererea de angajare de acum o luna, ca ei doreau sa gaseasca un mecanic bun pentru un salariu mic (o cunostinta a aplicat, dar cand a aflat salariul a renuntat la idee).

Acum inteleg de unde se trage lipsa de experienta.

Alex Alex, referitor la roti, recunosc ca nu am cea mai buna indemanare, dar avand in vedere ca era o roata cu cercul stramb, iar rezultatul final a fost o roata cu o deviatie de maxim 1mm atat pe inlatime cat si pe laterale eu zic ca am remediat cat de cat problema. Referitor la lungimea spitelor, era aceeasi pe modelul acela de roata, nu neg ca pot exista si alte solutii, daca le voi intalni, promit sa scriu aici.
Poti, te rog, sa ne dai informatii , ce fel de vaselina e recomandat pentru clicheti?

Multumesc !

Pitic Bogdan

Trimite mesaj

#380613 5 aprilie la 20:14

@ Alin Mereanu,
Salut ma scuzi ca nu mam putut radica la standartele tale in ceea ce priveste mecanica de biciclete.
iti zic urmatoarele doar ca sa sti NU ca sa ma scuz:

- caseta butucului ( freehub-ul cum ii zici tu) a fost desfacuta, nu am gasit absolut nimic stricat/deteriorat inauntru, sa regresat cu vasilina (shimano premium grease) si am reasamblato

- faptul ca "butucu nu se aude la fel de tare" ca al prietenului tau e fix din cauza ca butucul tau(caseta) are vasilina inauntru ;)

am vaztu pana acum cativa butuci desfacuti/ blocati...ect dar nu am vazut nici un butuc la care sa se blocheze caseta si dupa cativa merti sa se deblocheze singur.... ei bine esti primul care imi zice asta dupa vro 8 ani de munca in domeniu.

oricum iti multumesc ca mi-ai demonstrat ca proverbul "facerea de bine fu..re de mama" chiar e adevarat...

sper sa te bucuri de bicla. spor la pedalat!

+1
Vladone Nasta

Trimite mesaj

#380619 5 aprilie la 22:30

" dar nu am vazut nici un butuc la care sa se blocheze caseta si dupa cativa merti sa se deblocheze singur.... "

Exact asta am menţionat şi eu mai sus: "Deci, ori nu era blocat, ori s-a deblocat singur, ori... ?!"

Mai degrabă aş înclina către posibilitatea blocării lanţului, ai vrut să schimbi vitezele, ai trecut peste vreo bordură, groapă, lanţul a călcat greşit între pinioane şi s-a blocat o secundă. Rezultatul e exact cel descris de tine, se blochează angrenajul/pedalele, îţi sar tălpile de pe pedale. Doar că lanţul e băiat deştept şi, ajutat şi de deraioare, revine singur în poziţia corectă. Adică exact ce s-a întâmplat la tine.

+1
Bike XCS Team

Trimite mesaj

#380622 5 aprilie la 22:49

Domnule Mereanu,

Am inteles intentia dvs. vadita de a ne face rau pentru ca am facut un bine si v-am servisat caseta fara nici o pretentie materiala, desi nu facea obiectul garantiei. Aveti dreptate ca a scapat cheia de conuri pe piulita respectiva si ne-am asumat acest lucru de la inceput. Piulita va fi schimbata in serviceul Drag.

Ceea ce nu inteleg si nu va intelege nimeni este lipsa limitelor in ceea pe priveste prejudiciu de imagine. Ne-am cerut scuze, am indreptat situatia prin transferul care serviceul oficial Drag, asa cum ati dorit, acum imi jigniti colegul, ce mai urmeaza?

Zau... sunteti primitiv in gandire... problemele trebuiesc rezolvate si asta am facut. Fisa de garantie ramane deschisa pana la raspunsul celor de la Drag, asta v-am comunicat atunci si asa se va intampla, daca este malpraxis platim direct la ei. Ce e asa de complicat?

A, vreti cu orice pret sa obtineti un butuc care sa "faca" mai tare, pai intrebatii pe Drag daca se poate, e mai simplu decat sa jigniti si sa scrieti tot felu de chestii semitehnice pentru a ne aduce un prejudiciu de imagine. Apreciez ca ati terminat o facultate tehnica, si eu, cel care am preluat bicicleta in garantie, cel care a obtinut acceptul Drag pentru interventie si cel care v-a programat la Drag am, pe langa facutate tehnica si 23 de ani de experienta dintre care 15 in service de biciclete. Bogdan, cel care nu este suficient de bun pentru dvs. are calificare de tehnician oferita de Shimano, merge cu echipa tehnica in fiecare an la training.

Dar ce usor este sa arunci cu rahat scriind pe forum, nu? Este primitivism... am trecut de faza asta. Doar cand o sa muncesti cu adevarat si pui pasiune o sa-ti dai seama cat de gresit este ceea ce faci acum. Iti doresc sa nu ai parte de oameni ca tine pentru ca va fi greu atunci cand iti vei da seama cum ai fost. Eu atat am avut de spus, pentru mine personal topicul este inchis.

Respect celorlati pentru raspunsuri.
Am vazut ca exista nemultumiri pentru service-ul din Tei, am constat si eu acest lucru si de anul acesta avem un nou mecanic. Este genul tipicar, cu remarca ca bicicletele pot sta o zi mai mult in sevice decat inervalul acceptat de noi de 24 de ore. (ila inceput de sezon e mai greu, dar facem eforturi) Vis a vis de calitatea lucrarilor intotdeuna am apreciat criticile exprimate prin viu grai in magazin. De fapt asta e adevarul, de ce sa ne mai codim, daca ai ceva de spus o spui in fata, daca insa ai un scop ascuns umplii forumurile :) Pe mine ma gasiti in magazin, nu ma ascund pe net.

Cu repect si prietenie,
Adrian Oltean

+1
Alin Mereanu

Trimite mesaj

#380752 8 aprilie la 04:20

Salut Pitic Bogdan,

Multumesc ca ai raspuns aici si ai prezentat ceea ce ai reparat la bicicleta mea.

am vaztu pana acum cativa butuci desfacuti/ blocati...ect dar nu am vazut nici un butuc la care sa se blocheze caseta si dupa cativa merti sa se deblocheze singur... Crede-ma ca si eu caut raspuns, cand il voi afla, promit sa il comunic.

"- faptul ca "butucu nu se aude la fel de tare" ca al prietenului tau e fix din cauza ca butucul tau(caseta) are vasilina inauntru ;) " inseamna ca butucul colegului meu nu are vaselina, sau producatorii nu pun vaselina in casete? faptul ca se aude discontinuu este de la vaselina?

Ai ceva de adaugat si despre piulita si modul in care este asezata garnitura in poza de mai sus?

Am vazut ca esti o persoana apreciata in lumea mecanicilor de bicicleta. Ne poti spune ce s-a intamplat in acea zi? Poate erai obosit? Poate aveai vreo problema? Fa-ne, te rog sa intelegem! Nu cred ca poti face greseli de genul, la cate aprecieri ai !

Multumesc domnule Adrian Oltean pentru raspuns.

Am de punctat cateva aspecte.

]"Am inteles intentia dvs. vadita de a ne face rau pentru ca am facut un bine si v-am servisat caseta fara nici o pretentie materiala, desi nu facea obiectul garantiei" . Intentia mea nu e de a va face rau, este de a prezenta si altora ceea ce am patit in acest service. In contractul de garantie se regasesc informatii despre servisarea butucului. Sa inteleg ca butucul de la bicicleta mea este considerat parte separata de caseta ?

"Ne-am cerut scuze, am indreptat situatia prin transferul care serviceul oficial Drag, asa cum ati dorit, acum imi jigniti colegul, ce mai urmeaza? " Puteti sa imi comunicati in ce mod v-am jignit colegul? Eu vad ca jigniri imi aduceti mie zicand ca sunt primitiv in gandire "Zau... sunteti primitiv in gandire..."

"Aveti dreptate ca a scapat cheia de conuri pe piulita respectiva si ne-am asumat acest lucru de la inceput. Piulita va fi schimbata in serviceul Drag" V-ati asumat acest lucru dar sa repare altcineva acest defect? Pentru mine nu e un prejudiciu o piulita, eu sunt deranjat de caliatea lucrarii si asta incerc sa prezint si altora. Daca aveti vreo explicatie, pentru asta, puteti argumenta, la fel l-am rugat si pe colegul dumneavoastra Bogdan

" Apreciez ca ati terminat o facultate tehnica, si eu, cel care am preluat bicicleta in garantie"
va apreciez si eu pentru asta.

"Bogdan, cel care nu este suficient de bun pentru dvs. are calificare de tehnician oferita de Shimano" de aceea, mi s-a spus: "lasa-l sa se duca el la Shimano sa ii invete cum se strang piulitele". Probabil si dumneavoastra, ca si inginer, sa va loviti de cineva care va adreseaza o astfel de replica, v-ati simti deranjat. Apreciez calificarea lui, dar cred ca in cazul meu nu e vorba de un butuc SHIMANO.

"Dar ce usor este sa arunci cu rahat scriind pe forum, nu? Este primitivism..." Aparitia forum-urilor (in traducere "loc de discutie" ) consider ca este evolutie, nicidecum o metoda de primitivism. Cat despre aruncat cu rahat poate va referiti la fraza : "Aceasta este patania mea cu Bike XCS, va scriu pentru a evita si voi astfel de reparatii" eu nu consider ca asta inseamna sa arunc cu rahat, consider ca am prezentat tot evenimentul si am scris motivul pentru care am decis sa deschid acest topic.

"Iti doresc sa nu ai parte de oameni ca tine pentru ca va fi greu atunci cand iti vei da seama cum ai fost" Poate par un client dificil sau pretentios, dar atunci cand observ o greseala, astept sa fie asumata de cineva, nu cred ca e de vina cheia.

"Respect celorlati pentru raspunsuri. " Tin sa le multumesc si eu pentru rabdare si modul in care am purtat conversatiile.

Vis a vis de calitatea lucrarilor intotdeuna am apreciat criticile exprimate prin viu grai in magazin. De fapt asta e adevarul, de ce sa ne mai codim, daca ai ceva de spus o spui in fata, daca insa ai un scop ascuns umplii forumurile :) Pe mine ma gasiti in magazin, nu ma ascund pe net. Prin viu grai, in magazin, am discutat si eu cu colegii dumneavoastra, am prezentat mai sus toata conversatia purtata cu ei.

Iar despre prejudiciu de imagine, nici nu poate fi vorba. Nu am adus afirmatii calomnioase (mincinoase) cu rol defaimator.

Va multumesc pentru raspunsurile acordate. Apreciez ca ati citit acest topic

+5
Camil Badulescu

Trimite mesaj

#381409 27 aprilie la 11:39

Pentru ca tot s-a deschis topic-ul acesta, voi abuza de dreptul la opinie si o sa va spun si eu patania mea cu XCS Baba Novac.
Acum vreo trei ani am achizitionat de la ei un set de frane Elixir 3 complete. Deoarece franele Avid vin, in general, cu cate 2km de conducta, m-am dus la ei a doua zi cu tot cu bicicleta pentru a le scurta (la vremea respectiva nu aveam un bleed kit). S-a facut treaba, am platit treaba, am ajuns acasa, am scos capra la plimbare - toate bune si frumoase.

A doua zi, cand sa ies din casa, placutele erau lipite de discuri fara drept de apel. Am pus bicicleta pe masina si m-am intos la XCS Baba Novac. Prima intrebare a mecanicului (nu stiu daca mai lucreaza acolo sau nu) a fost: "Ai umblat la ele?". Evident ca nu umblasem la ele. Era doar un simptom bine-cunoscut care apare la gama Elixir (cel putin la 1 si 3) in cazul unei aerisiri improprii. S-a facut aerisirea din nou, am platit-o din nou, dar dupa doua zile a aparut aceeasi problema.

Iar pun bicicleta pe masina, iar ma duc la XCS Baba Novac. Incearca baietii sa aeriseasca prima frana, dar nu intra fluid in circuit. Verdictul a fost: "E o problema cu maneta, trebuie sa o schimbi cu totul". Evident, pe banii mei, nu pe garantie.
In realitate, problema nu era maneta, ci faptul ca surubul de reach-adjust era reglat pentru extindere maxima a levierului, fapt care nu este o defectiune, ci o limitare tehnica a sistemului de tip taper-bore de pe Elixir - in manualul de service de la Avid scrie cu litere bold ca franele nu pot fi aerisite cu reach-adjust-ul la maxim. Doar ca baietii de la XCS Baba Novac nu citisera pana la momentul respectiv acest manual, desi gama Elixir se afla pe biciclete de muuuulta vreme. Considerandu-ma un necunoscator, in loc sa se documenteze, au preferat sa imi dea o solutie simpla pentru ei si costisitoare pentru mine. Doar ca eu nu sunt chiar asa de necunoscator... ;)

In fine, m-am intors acasa, mi-am construit un bleed-kit, am aerisit singur franele ca la carte si de atunci n-am mai avut probleme, dar nici n-am mai calcat la XCS Baba Novac.


Mai am un sfat pentru cei de la XCS, prezenti in topic-ul de fata prin domnul Adrian Oltean (si vorbesc in calitate de persoana care de multi ani depinde de un protofoliu de clienti): Prejudiciul de imagine vi-l aduceti singur prin fraze de tipul Zau... sunteti primitiv in gandire... adresate unui client. Imaginea se construieste prin calitatea serviciilor si prin atitudinea fata de clienti. Desigur, vom aveam intotdeauna clienti nemultumiti, dar ca prestatori de servicii trebuie sa ii multumim, sa ne asumam si ne reparam greselile (daca am gresit undeva) sau sa ii convingem cu argumente de ce nu au dreptate (in cazul in care nu au dreptate), dar nu putem niciodata sa ii jignim. A jigni in mod public un client duce automat la pierderea acestuia (si a altora in mod colateral) si este cel mai mare prejudiciu de imagine pe care ni-l poate aduce cineva.
Va voi da exemplul meu: anul trecut am avut pana la cursiera la 50m de magazinul din Baba Novac. In loc sa intru acolo sa cumpar o camera, am preferat sa pun bicicleta pe umar si sa merg cu ea asa pana in Ozana...

Din pacate, datorita experientei mele cu XCS Baba Novac si a modului in care (si eu) am fost tratat acolo, trebuie sa coalizez in aceasta problema cu dl. Mereanu.

Cu sinceritate si fara resentimente (de ordin personal),
Camil Badulescu

+9


Termeni și contiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2017 DirtBike.ro