Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Lubrifiant pentru lant, angrenaje, cabluri, pentru bicicleta.


Cristi Drimar

Trimite mesaj
Lubrifiant pentru lant, angrenaje, cabluri,  pentru bicicleta.

#349015 26 iulie 2015 la 12:27

Ungerea lantului este o operatiune importanta care trebuie realizata periodic daca vrei ca totul sa mearga ca... uns.

Am folosit si eu diverse tipuri de ulei pentru lant. Am avut ramas ca mostenire, de pe vremea cand ma dadeam pe 2 roti dar motorizat, uleiuri diverse, mai ales sub forma de spray din ala efervescent. Cu PTFE (teflon), fara, de la Motorex, de la Motul, etc.
Am zis ca merge si la lantul de bicicleta. Teoretic, merge, ca na, e tot un ulei si unge. Practic, nu am avut niciun fel de scartaituri la lant, chiar si dupa 100km, dar nu prea mi-a placut deloc faptul ca s-a format o mazga neagra si urata care mi-a naclait cu totul lantul, pinioanele, foile si in amestec cu praful a inceput sa sara pe janta alba a bicicletei si pe restul de componente. O chestie destul de urata si pe cuvant ca nu am dat in exces, fiind adeptul ideii cum ca mai mult nu inseamna intotdeauna mai bine.

Am curatat lantul de mazga negricioasa (cu spray de frane), am spalat bicicleta, inclusiv lantul si pinioanele cu sampon auto pus mai mult ca sa fie mai concentrata toata solutia de curatare si cu o perie moale am scapat de mizerie.

Apoi, suflat totul cu aer comprimat pana cand am scapat si de ultima picatura de apa.

Cu lantul si pinioanele curate si uscate, am trecut la gresarea lui.
Am picurat cate o picatura de ulei pe fiecare rola de lanta in parte si am lasat sa patrunda bine peste tot, apoi, rotind lantul, sa fie in miscare, sa intre bine peste tot. Am curatat uleiul ramas in exces cu niste servetele de hartie mai aspre, pana cand acestea au ramas curate. Este important de inlaturat uleiul in exces ca mai apoi, praful sa nu se depuna pe lant sau pe pinioane.
Sa nu uitati ca inainte de aplicare, sa agitati bidonasul cu ulei.

Testat pe cca 50-70 de km, pe sosea si foarte putin in afara drumurilor asfaltate, s-a comportat super ok. Nu a adunat praf, nu a inegrit nimic, lantul arata ca nou.
Il voi tine in continuare sub supraveghere si voi completa recenzia cu pareri dupa o perioada mai mare de utilizare.

De ce am ales uleiul asta Shimano? Pai cel putin in teorie, cand vine bicicleta noua, cam asta e uleiul cu care vine dat pe lant. Si de obicei este super ok. Exact din acest motiv i-am dat o sansa si se pare ca este o varianta destul de buna. Banuiesc ca daca producatorul lantului este Shimano, uleiul Shimano destinat ungerii lui, este o alegere potrivita.

Varianta folosita de mine este pentru vreme uscata. Deci este un "DRY LUBE". Atentie, dry lube, nu inseamna ca uleiul este din ala care face o pelicula si se usuca, transformandu-se intr-un fel de vaselina. Dupa mai multe zile, uleiul ramane destul de lichid pe lant, deci nu se usuca, asa cum am intalnit in cazul altor lubrifianti de lant.

Exista si in varianta "WET".

Gasiti aici recenzii din partea altor utilizatori, varianta DRY: http://www.chainreactioncycles.com/ro/en/shimano-ptfe-lube/rp-prod27242
Varianta WET: http://www.chainreactioncycles.com/ro/en/shimano-wet-lube/rp-prod24445

In general, tin cont de recenziile altora dar daca cititi printre ele, deseori, o sa gasiti tot felul de pareri contradictorii. Asa ca folositi-va de recenzii, doar orientativ. Multi dintre cei care scriu, sunt habarnisti. Cu tot respectul.

Daca aveti intrebari, just shoot :)

+1


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2024 DirtBike.ro