Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Lubrifiant Ceramic Finish Line


Apostol.M.Alexandru

Trimite mesaj
Lubrifiant Ceramic Finish Line

#237613 19 februarie 2012 la 15:16

Durata de folosire: 8-9 luni

Domeniul: cross-country / trail

Pret: 10 euro - ulei lant(120 ml) / 36 euro - vaselina (450 grame)

Descriere:

Ca sa incep cu inceputul.Am folosit mult timp,cam 1 an si ceva,vaselina Motorex alba,care se cumpara la 850 grame.Ei bine,ulterior am aflat ca nu e facuta pentru lubrifierea rulmentilor din butuci.De asta mi-am dat si eu seama pentru ca dupa 100 de km simteam ca merge mai greu si cand desfaceam butucul sa vad ce e cu vaselina,era neagra deci buna de dat la gunoi.Concluzia acestei mici povestiri este ca Motorex produce vaselina alba si galbena.Cea alba este pentru sufe,cuvete,tija de sa iar cea galbena este pentru rulmentii din butuc.Conteaza foarte mult sa stiti aceste lucruri.Puteti verifica pe site-ul Motorex.

Prin urmare am cautat ceva bun si performant in materie de vaselina pentru butuci si am apelat la Finish Line.Finish Line a creat o vaselina ceramica care este un amestec de particule ceramice cu diametrul de sub 1 micron,teflon® fluoropolimer si uleiuri sintetice premium,care garanteaza imbunatatirea performantelor butucilor.Si intr-adevar se simte cat de redusa este frecarea in butuci si ca totul merge "ca uns".Vaselina ceramica creaza un "film" de teflon si particule ceramice pe bilele si peretii rulmentului si astfel este redusa frecarea si caldura este disipata mai usor.Se vinde la cutie de 450 de grame sau la tub de 60 de grame.Va recomand sa luati la cutie.Pentru butucii mei Shimano XT M775 folosesc 4 ml de vaselina ceramica,cate 1ml la fiecare rulment.Dupa 500 de km mai adaug cate 0.5 ml la fiecare rulment si apoi la 1000 de km o schimb cu totul.

M-am gandit ca daca tot sunt asa de multumit de aceasta vaselina ceramica sa cumpar si un ulei ceramic tot de la Finish Line pentru lant.Momentan inca folosesc uleiul de la Park Tool si nu am apucat sa folosesc uleiul ceramic.La prima vedere,sticluta de ulei nu vine cu "pai" atasabil asa cum e la Park Tool,si cand incerci sa pui ulei pe ceva nu poti pune cu picatura.Tocmai de aia astept sa se consume uleiul Park Tool ca sa mut uleiul ceramic in sticluta uleiului Park Tool.
Uleiul ceramic daca sta mult timp fara sa fie miscat,se separa in ulei teflonat,particule ceramice si ceara.Adica la baza sticlutei se vede un strat de pulbere alba iar restul uleiului este transparent spre galbui.Inainte de folosire se agita cam 5-10 minute ca sa se omogenizeze uleiul cu ceara cu teflonul si cu particulele ceramice.Sticluta de ulei ceramic se poate cumpara la 60 ml sau 120 ml.Eu am optat pentru 120 ml.

Avantaje: frecarea este redusa,durata de viata a rulmentilor imbunatatita,pret decent,se aplica usor,se curata usor.

Dezavantaje: niciunul.

Concluzie: lubrifiantii ceramici reprezinta cea mai noua si cea mai buna tehnologie de lubrifiere a rulmentilor si a lanturilor care garanteaza imbunatatirea performantelor oricarui ciclist.

Poza:

+8
Un fost membru

#278174 12 martie 2013 la 14:21

Ceramic Wax Lube - Finish Line
Perioada : de 1 an si in prezent ;
Domeniu : oras 80% si off-road 20%;

Avantajele : din punctul meu de vedere este cea mai buna solutie pentru lant . Pastreaza cel mai curat lantul dintre toate folosite pana in prezent ( ulei auto , ulei cu teflon la spray , ulei cu MOS2 , ulei de bicle de la diversi producatori la sticlute de 100 ml , ulei pentru instrumente mecanice de precizie si chiar fata de celelalte variante tot de la Finish Line ...
Din momentul in care pui pe oringuri si dai cateva ture ale pedalei zgomtul de rulare al lantului prin transmie scade simtitor . Nu necesita o cantitate mare , astfel incat pot spune ca o sticluta de 120 ajunge mai mult de un sezon (cel putin mie). Daca ai timp si cureti de fiecare data lantul dupa tura , poti sari cate o data cu ungerea , aceasta solutie actionand ca un tratament in interiorul oringurilor din lant .

Singurul dezavantaj este PRETUL si POATE pentru unii faptul ca trebuie sa agiti bine bidonasul inainte sa-l folosesti , pentru a se omogeniza bine particulele de ceramica din ulei , ele lasandu-se la fundul bidonasului dupa o vreme .

+1
Cristi :D

Trimite mesaj

#297392 1 septembrie 2013 la 19:22

Am folosit si l-am aruncat cand mai era un sfert din continut. Ca sa fiu cat mai scurt, este o porcarie. Pastreaza lantul curat, nimic de obiectat aici dar se curata in timp record. Dupa 100 de km lantul "urla" sa fie lubrifiat. Si nu cumva sa il uzi ca "tipa" instant.

Nu recomand sub nicio forma nimanui, foloseam Motorex inainte, mi-am zis sa iau un ulei mai scump, pe ideea ca o sa fie si mai performant dar n-a fost asa. M-am intors la Motorex si sunt multumit.

+1
Radu Gabriel R.

Trimite mesaj

#297457 2 septembrie 2013 la 14:44

Confirm cele spuse de Cristi Reut. Am folosit si eu Finish Line si la fel, am fost dezamagit.
E bun in primii 30-40 de km, dupa cum am constatat ca, in functie de vreme si locurile prin care va dati (padure, sosea, drumuri prafuite de tara etc.) se curata diferit.
Cel mai rau ii fac drumurile cu mult praf de la tara sau potecile nisipoase din padure.
Oricum, mi s-a parut ca nu prea unge lantul, mai mult se transforma intr-o pudra alba, peliculara, care se intareste, nu este alunecoasa.
Totusi, cred ca nu exista solutie perfecta de lubrifiere pentru un lant.
Orice s-ar folosi, fie se curata dupa cateva zeci de km, fie se incarca cu praf, pamant si materie organica din padure.
Acum am trecut la Nano Chain Lube de la Joe's No-Flats. Cam seamana cu noroiul lichid cand il pun pe lant, cam asa are consistenta si culoarea, insa dupa cateva iesiri in oras pare ok, chiar dupa vreo 50 de km parcursi, nu da semne ca scartaie, schimba lin si lantul e curat.
Oricum, ma astept ca si cu Nano particulele lui Joe sa am aceeasi neplacuta surpriza ca dupa un drum de cateva zeci de km prin padure sa se incarce si sa il curat. E inevitabil.

Un fost membru

#314930 27 aprilie 2014 la 20:11

Finish Line au produse diferite pentru diferite categorii de drumuri si conditii atmosferice .
Daca mergeati prin padure cu multa mizerie , puteati folosi varianta cu PTFE (teflon) , daca ajungeti prin umezeaza si apa , folositi varianta WET lube . Varianta WAX lube este de obicei mai uscata tocmai pentru a NU atrage mizeria pe el , este folosit mai mult pe sosea , in conditii uscate .
Produsul Ceramic Wax si altele cateva "uscate" iti dovedesc utilitatea dupa cateva folosiri , cand se aditiveaza lantul si oringurile lui . Eu nu incerc sa te conving ca este minune , dar eu am folosit desutle produse si fata de alte produse , acestea isi fac treaba ok.
Nu dati vina pe produse daca nu stiti in conditii sa le folositi ! La 100 km , nu ti se parea normal sa-l mai ungi putin sau cel putin sa-l cureti ? Sau te crezi la Turul Frantei , ca in 230 de km aia canta pe sosea ? Tu de cate ori te-ai oprit pentru diverse ? Lantul si furca nu puteai sa le cureti si sa le ungi ?

-1
cristian totu

Trimite mesaj

#314980 28 aprilie 2014 la 12:37

stiam ca lantul de bicicleta nu are o ringuri....daca ma insel...sa ma scuzati...si mai trebuia adaugat ca Wax lube....este pentru mediu uscat...si pentru mediu umed...aricum ar fi...mai mult 50 de kilometri ..nu tine tratamentul...

+2
Adrian Radulescu

Trimite mesaj

#314991 28 aprilie 2014 la 13:58

Dupa experienta destul de ok cu Finish Line Ceramic Wax in conditii de exploatare exclusiva pe asfalt uscat, am decis sa incerc si altceva. Intr-adevar, devine eficient dupa vreo trei aplicari succesive cu rulaj intermediar desigur (daca tin bine minte cam asa scrie si in instructiunile de utilizare). Nu m-a nemultumit produsul in sine, doar am vrut sa incerc si altceva care sa nu contina ulei mineral sau sintetic (fiind maniac cu mentinerea lantului si a pinioanelor cat mai curate). Am cumparat Pedro's Ice Wax 2.0, o solutie pe baza de ceara care aduce lantul la conditia de ungere similara cu aceea in care se regaseste cand il cumperi nou. Este foarte rezistent la apa, am observat asta dupa cat de greu curat lantul cu solutie degresanta si apa. Sta pe lant multi kilometri, nu e necesara reaplicarea in timpul unei ture uzuale de pana in 200 de km. Problema lui principala, care ma determina sa incerc iar altceva, este ca, fiind destul de lipicios, aduna ceva mizerie in timp si se depune pe dintii rotitelor schimbatorului spate si pe pinioane, dar nu asa cum se intampla la ungerea cu ulei care aduna tot praful si se innegreste insuportabil Asadar, daca vreti o alternativa il puteti incerca, dar tineti cont de faptul ca va trebui sa curatati dupa fiecare tura mai lunga (>100km) rotitele schimbatorului si pinioanele de ceara care se depune. Si inca ceva, nu curatati lantul in motorina de ceara asta, eu am patat un lant Ultegra nou nout in felul acesta, curatati cu solutie degresanta tip detergent si apa.

Gyorgy Kelemen

Trimite mesaj

#317273 24 mai 2014 la 18:54

Am folosit aproape jumatate de bidonas de Finish line keramik wet, parerea mea este ca tine mult, il am de vreo 2 ani, mentine lantul uns mult timp, linistiti peste 100km, singura lui problema este ca eu folosindu-l 95% pe uscat, lantul si pinioanele si foile devin negre. In rest nota 10.


Despre finish line wax(kryTech) am alta parere, se termina foarte repede, desi transmisia se mentine curata, parca nu mai pedalez la fel de usor, si trebuie aplicata dupa fiecare tura. Se mentioneaza pe ambalaj ca ideal ar fi sa nu fie curatat mereu lantul, ci doar reaplicata 'unsoarea' ca lantul sa acumuleze mai multa ceara. Acum am trecut din nou pe wax, ca m-am saturat sa vad transmisia murdara/



Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro