Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

pinioane 8 viteze 11 dinti vs 13 dinti


gheorghita silaghi

Trimite mesaj
pinioane 8 viteze 11 dinti vs 13 dinti

#349362 31 iulie 2015 la 11:33

Vreau sa imi schimb pinioanele dupa bicicleta,acum pe bicicleta am cs-hg50 13 dinti cu 26,si vreau sa imi cumpar combinatia cu 11-28 dinti,viteza va fi mai mare daca fac acest schimb,se merita?

Mihail Iorga

Trimite mesaj

#349364 31 iulie 2015 la 11:41

Daca pastrezi acelasi angrenaj, teoretic cu foaia mare si pinionul de 11, viteza creste sensibil(nu extraordinar), cu conditia ca si picioarele si pregatirea fizica sa sustina acea crestere de viteza ...
In plus, pe urcari, o sa ai un cuplu mai bun ...

Un fost membru

#349365 31 iulie 2015 la 11:43

Sa fii atent ca schimbatorul ce l ai sa aiba capacitatea de a urca pe pinionul de 28...sa nu cumperi setul degeaba

gheorghita silaghi

Trimite mesaj

#349366 31 iulie 2015 la 11:48

schimbatorul meu e Shimano Claris RD-2400
Series Claris
Cassette Compatibility CS-HG50-8
Maximum Sprocket 32T / 13T
Minimum Sprocket 25T / 11T
Maximum Front Difference 16T
Total Capacity 37T

Alex Tudor

Trimite mesaj

#349368 31 iulie 2015 la 12:28

Folosesti foaia mare si pinionul de 13 si simti ca poti mai mult?

Un fost membru

#349371 31 iulie 2015 la 12:54

Da,poate sa urce si pe 28,chiar pana la 32 dinti.

gheorghita silaghi

Trimite mesaj

#349416 31 iulie 2015 la 17:42

Da folosesc foaia mare de 52t si cu pinionul de 13t,dar pot mai mult.simt deja ca dau la pedala dar fara rost.

+1
Un fost membru

#349420 31 iulie 2015 la 19:04

Cumpara un angrenaj cu foi mai mari de 52 dinti,si treci si pe un set de pinioane cu cel mai mic de 11 sau chiar de 10 dinti.

Cristian Marian

Trimite mesaj

#349422 31 iulie 2015 la 19:07

Tudore ce inveti pe om sa faca,doar nu merge la velodrom :)

+1
Un fost membru

#349423 31 iulie 2015 la 19:11

Pai daca tot zice ca are picioare in plus fata de raportul 52-13.....si acum simte ca mai poate si pedaleaza in gol....Desi nu sunt prea multi ciclisti ce la 52-13 mai au rezerve....dar il cred pe cuvant,nu i asa?...nu ma costa nimic...mai ales ca stiu ce inseamna o foaie de peste 52 pe cursiera.

Carlos Gradenko

Trimite mesaj

#349428 31 iulie 2015 la 22:20

Un dinte in plus la foaie este nesemnificativ in comparatie cu un dinte in minus la pinion . Un raport de angrenare devine cu mult mai agresiv procentual atunci cand se scad din dintii pinionului fata de situatia cand se adauga dinti la foaie. Este pur si simplu un fapt de matematica si mecanica elementara. Ca exemplu un agrenaj 52-13 ofera un raport de angrenare de 4.0 . Daca doar adaugam un dinte la foaie 53 - 13 raportul devine 4.07 adica 1.75% crestere/ daca in schimb doar scadem un dinte de la pinion 52 - 12 raportul devine 4.33 adica 8.25% (o crestere a raportului de angrenare de apx 5 ori mai mare decat prin adaugarea de un dinte la foaie). La o combinatie de 52 cu 11 avem un raport de 4.72 cu 18 % mai mare decat combinatia 52-13 initiala. Daca ar fi sa pastreze pinionul de 13 si sa incerce sa obtina un astfel de raport doar prin adaugarea de dinti la foaia ar trebui sa adauge 10 dinti si sa aiba o foaie de 62. Crestere de dinti la foaie este o actiune f ineficienta atat mecanic cat si tehnologic deoarece duce la o slabire atat a ergonomiei cat si la o crestere a greutatii adaugand foloase slabe. Isi are un uz real numai in situatia cand nr de dinti al pin cel mic ajunge la o valuare minima posibila si chiar si asa raportul de angrenare este nesatisfacator , caz in care cresterea de dinti la foaie este singurul lucru posibil ptr o crestere a raportului de angrenare ulteriora.

+1
Cristian Marian

Trimite mesaj

#349437 1 august 2015 la 01:00

AI omis totusi un lucru,turatia.Sprinterii au nevoie de placi mari pentru ca si din turatie si nu numai din rapoarte sa scoata viteza maxima,de asta si exista placi de 54-55 dinti.3 dinti conteaza zdravan la fiecare pedalare (dovada ca nu oricine poate invarti 55/11),chiar Greipel are nevoie de lansator pentru asa rapoarte.
Nu stiu cum calculezi tu dar te asigur ca un raport 52/11 il mai poti invarti dar un ipotetic 60/13 nici pe departe,cu cat are foaia dinti mai multi cu atat invarti mai greu indiferent ce rapoarte calculezi.

+1
Carlos Gradenko

Trimite mesaj

#349441 1 august 2015 la 01:36

"Cristian Marian" Am inteles , tu sfidezi legile mecanicii . Nu conteaza ce zice fizica si matematica tu ...stii mai bine .

Cristian Marian

Trimite mesaj

#349449 1 august 2015 la 05:50

Nu sfidez legile mecanicii si nici nu te contrazic,stie oricine sa faca o impartire:),daca citesti mai sus vezi ca omul voia pinioane incepand cu 11 si i s-a propus si o foaie de 55 , tinand cont ca turatia minima la pedalat e incepand de la 80 rot/min,raportul 55/11 va fi 5 , foarte greu pentru picioare/cardio.

+1
Un fost membru

#349450 1 august 2015 la 06:04

Carlos-pana nu te urci si incerci sa pedalezi personal pe o cursiera cu asemenea rapoarte totul e o discutie a surzilor. Marian a folosit,mai la tinerete,desigur,rapoarte din acestea,stie din experienta lui ce zice.

+1
Cristian Marian

Trimite mesaj

#349451 1 august 2015 la 06:08

Concluzie conteaza " bulanu' "si unii zic,ca si caracteru':)
p.s De regula grupurile de 8 pinioane pentru sosea incep de la 12 dinti.

Un fost membru

#349452 1 august 2015 la 06:13

Si,un exemplu de dinti in plus la foi-cand ies cu baietii,majoritatea au foi maxim 52-53 dinti.eu am 55,toti avem pinion mic de 11 si la 10 km parcursi la aceeasi cadenta eu am 1 km in plus fata de ei.Dar asta era odata,cand reuseam sa invart un angrenaj de 55,si 55x11 foarte rar ajungeam sa cuplez,cel mult pe plat dar de regula pe coborari sau in plasa unei masini.



Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2022 DirtBike.ro