Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Maxxis Crossmark II


Emil Tatar

Trimite mesaj
Maxxis Crossmark II

#418558 saptamana trecuta luni la 19:37

Durata de utilizare: aproape 3 ani
Domeniu utilizare: CrossCountry/ All Mountain / Trail

Le folosesc din Februarie 2019 pe ambele roți și pot spune că nu sunt facute pentru teren si ture dificile. Un biciclist neexperimentat in combinatie cu un traseu dificil nu reprezinta o combinatie prea buna.

Am urcat pe pante destul de abrupte, zic eu, iar aderența a fost multumitoare atata timp cat am avut presiunea in anvelopa reglata corespunzator.
Pe coborâri, desi cramponajul nu este extraordinar, are o aderență bună, iar in viraje crampoanele laterale reusesc sa muste binisor din teren si sa te tina pe trasa, dar te pun un pic si la "munca".

Viteza de rulare este incredibila, rezistenta la inaintare fiind una foarte mica.

Cu toate acestea, dupa aproximativ un an, am renunțat la această anvelopă, pe roata din față, unde am montat un Maxxis Minnion DHF 29x2.3, pentru mai multă încredere. In schimb roata spate a facut, face si va face in continuare buna pereche cu Crossmark II.

Fiabilitatea, aici nu stiu ce sa zic, ori am prins eu un lot prost, dar Crossmark-ul initial montat pe spate a cedat dupa aprox. un an de utilizare (3000km), facand niste umflaturi pe banda de rulare pline cu lichidul antipana.
Aici problema de fiabilitate:
https://www.youtube.com/watch?v=s0imHmsX4wk&lc=UgzUagaTnmkAqwFudpV4AaABAg
https://www.youtube.com/watch?v=IDV7uGEHZj8

In schimb Crossmark-ul care a fost pe fata si l-am relocat pe spate (in locul celui care a cedat) inca rezista si arata chiar binisor.

+1
Radu Gabriel R.

Trimite mesaj

#418565 saptamana trecuta marti la 10:06

Intradevar Emil, sunt niste anvelope mai de entry level, begginer biker asa. Sunt un fel de TT Larsen, adica facute mai pentru asfalt, drumuri de tara si poteci forestiere mai usurele uscate, nu cu noroi.
N-au un cramponaj excelent pentru cineva care vrea ceva mai agresiv. Eu le vand pe ale mele deoarece in scurtul timp pe care le-am utilizat (maxim 300 km) simteam ca ma infraneaza pe asfalt si drumuri de tara usoare amintite mai sus, pe urcari si mers pe plat. Cele de 2.25 cum sunt ale mele, spre exemplu, le simt ca pe niste baloane uriase, ca pe niste colace de salvare.
Am trecut pe niste Schwalbe Smart Sam II de 1.75 (vazute in vitrina la SportGuru pe o bicicleta Ghost de gravel si pe care mi le-am comandat instant de pe Bike24, pt ca in Romania nu exista asa ceva) si vreau sa spun ca e altceva.
Sunt atat de versatile, de cameleonice, incat nu mi-am inchipuit. Pot sa le folosesc cu brio si la asfalt si la drumuri de tara mai usoare, fara bolovani mari colturosi sau bolovani de marimea oului de gaina sau mai mari, rotunzi ori pe drumuri de padure fara bolovani si radacini mari.
In rest, pentru ceea ce fac eu, sunt excelente, ruleaza foarte usor, iar pe drumuri de pamant batatorit sau criblura au fix aceeasi aderenta ca si cele pe care le am la vanzare, numai ca nu mai opun atata rezistenta la mers pe plat si la urcari ca cele cu balonaj peste 2.0. Unde nu prea fac ele fata sunt cand dau de drumuri cu pietre uriase colturoase, pietre rotunde ca oul de gaina sau mai mari, sleauri mari, santuri, crapaturi mari in pamant uscat urmate de pietris mare si nisip, zone cu noroi abundent, insa eu evit astfel de zone pentru pastrarea integritatii mele corporale si a bicicletei.
Daca vrei dat cu bitza pe drumuri agresive si faci multe coborari dificile, intradevar, trebuie sa te orientezi spre ceva mai cramponat, cu spatii mai mari intre crampoane, cu o compozitie medie spre tare a zonei de rulare si mai moale spre margini, cu balonaj peste 2,2. Insa si pretul se duce peste 150-200 lei, din nou, ca la discuri sau alte componente care pana in zona de 150 de lei sunt considerate entry sau entry-medium level.
Eu insa, facand foarte mult si urcari grele, am cautat mereu sa am o bicicleta cat mai usoara pentru bugetul pe care mi l-am permis sa il aloc si de aceea am facut o gramada de compromisuri alegand anvelope care sa ma ajute atat din punct de vedere al greutatii, vitezei de rulare si al aderentei, pentru terenurile abordate de mine in turele propuse.
Spre exemplu, am urcat si am coborat cu brio cu ele pe traseul ce urca si coboara la si de la Trovantii din Chiojdu.
https://youtu.be/THaUypBKuAw?t=228
Pe unde urca cea sau cel care face push bike, eu acolo pedalam pe bicicleta fara probleme, cat si mai sus pana aproape de trovanti cu Smart Sam-urile cele noi inguste.

Gelu Vlad

Trimite mesaj

#418566 saptamana trecuta marti la 10:45

Am pus si eu Crossmark pe o bicicleta, ruleaza ok pe asfalt dar arunca noroi, nisip si balegar in prostie plus ca sunt susceptibile la ruperea crampoanelor. Pentru ceva de mers peste tot prefer Dth sau Pace, cu observatia ca Dth-urile sunt cam sensibile si trebuie avut grija la spini si chestii taioase, insa pe asfalt si drumuri de tara merg super, am cu ele si pe iarba, prin aratura. Pentru off road exista Ikon sau Rekon. Momentan am Rekon Race pe 29er, insa nu se fac decat pe 27.5 si 29.

Smart Sam sunt aiurea, am avut si eu. Da, sunt versatile, insa sunt periculoase pe asfalt in viraje, inutile pe noroi sau pe umed. Singura chestie e ca ruleaza ok pe asfalt si pe drumuri pietruite. Le-am inlocuit cu Maxxis Dth, care cumea sunt mai bune desi sunt aproape slick-uri.

+1
Emil Tatar

Trimite mesaj

#418567 saptamana trecuta marti la 11:38

@Radu Gabriel R.
Exista diferente mari in comportamentul aceleasi anvelope prin simplu fapt daca o folosesti Tubeless sau cu camera.
Am vazut ca tu ai varianta pe sarma, banuiesc ca ai folosito cu camera. Eu folosesc varianta pliabila in regim tubeless pe o janta lata cu interior de 29mm si ma joc destul de des cu presiunea in anvelope functie de terenul pe care pedalez. De obicei rulez cu presiuni un pic mai mari pe urcari sa nu ma oboseasca prea tare (pt. ca nu sunt un urmas a lui Pantani, ... gravitatia pe urcari lucreaza impotriva mea) si cu presiuni mai mici pe coborari, pentru ca aici gravitatia ma ajuta, si vreau sa ii maresc amprenta la sol si implicit aderenta.
Exceptand problema de fiabilitate, sunt foarte multumit de aderenta oferita, pt. roata spate, ... a avut, are si va avea, in continuare, parte de abuzuri pe coborari pentru care nu a fost conceputa anvelopa asta.
@Gelu Vlad
Nu are nici un crampon rupt pana in prezent si are la bord 3000km pe roata fata si cel putin 2000km pe roata spate. In astia 2000km rulati pe spate a avut ceva abuzuri pe coboriri bolovanoase/pietruite de munte.



Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro