Trial Jam 8 Oradea 2010



Trial Jam 8

Sambata 18 Septembrie 2010 (orele 10.00), vor avea loc, in parcarea Lotus Center din Oradea un concurs neobisnuit de ciclism, TRIAL JAM 8 care anul acesta a ajuns deja la a opta editie incet-incet devenind o adevarata traditie pentru bikerii de trial organizat de Asociatia Pro Bikers Bihor in parteneriat cu Inspectoratul de Politie a Judetului Bihor si Lotus Center Oradea, finantat de Primaria Municipiului Oradea. Evenimentul din Oradea este unul din primele concursuri de gen din Romania si in acelasi timp cel mai longeviv. Si de data asta se arata un party pe cinste, datorita echipei de organizatori, care se straduiesc sa ridice concursul la un nivel tot mai înalt, an dupa an. Organizatorii doresc sa promoveze sportul in randul tinerilor ca modalitate de petrecere a timpului liber. In mod special, ei doresc sa promoveze sporturi alternative si activitati mai putin mediatizate decat fotbalul.

Anul acesta organizatorii se astepta la aproximativ 50 de "rideri" din toata tara si din strainatate (Ungaria: Nyiregyhaza, Miskolc, Debrecen, Budapesta).

Traseele de concurs vor fi alcatuite din paleti, tamburi, bobine, caroserii de masina, cauciucuri, etc, iar concurentii se vor putea inscrie la urmatoarele 4 categorii:

Elite: 5-6 trasee/3 ture
Juniori: 5-6 trasee/3 ture
Seniori: 4trasee/3 ture
Amatori: 4trasee/2 ture

Inscrierea se va face pe baza CI completand un formular de inscriere si cu o taxa modica de participare 10 lei.

Casca e obligatorie in timpul concursului!

Va asteptam pe toti cu drag!


Istorie

Acest sport numit 'Bicycle trials', sau 'trialsin' în Spania, sau 'Cyclotrials' în Marea Britanie şi mai târziu 'biketrials' s-a dezvoltat, lent la început, în America prin anii 1970. Eddy Kessler, campionul statului Texas la trial în perioada 1973-1980, şi organizatorul a patru competiţii naţionale de mototrial au observat posibilitatea iniţierii mult mai usoare a tineriilor în mototrial prin practicarea pentru început al biketrialului. Primul concurs internaţional supravegheat de UCI a avut loc în anul 1984.

Trialul în România

Dacă trialul este mult apreciat pe plan internaţional, având multiple concursuri şi emisiuni dedicate la multe posturi mari de televiziune din Europa, SUA, Japonia, Australia, în România se află într-o stare destul de slabă. Deşi există mulţi trialişti în România, condiţiile de antrenament sunt extrem de precare.Pas cu pas, trialiştii din majoritatea oraşelor romaneşti în care se practică acest sport au primit din partea administraţiei locale terenuri sportive. Din Arad în Sfîntul Gheorghe sunt numeroase oraşe în care primariile au acordat pentru trial cel puţin un teren spre a putea fi amenajat corespunzător. Acest lucru dă speranta că, în ciuda preţurilor foarte mari ale materialelor (o bicicletă de trial ajunge chiar la 3000euro), şi sportivii români vor intra în arena competiţiilor internaţionale de trial.

Regulamentul şi desfăşurarea competiţiilor

Competiţiile se pot desfăsura în aer liber (outdoor) sau într-o sală (indoor). Traseele sau secţiunile se compun dintr-o serie de diverse obstacole, naturale şi/sau artificiale, iar construirea acestora şi alegerea tipurilor de obstacole este la latitudinea organizatorilor. Câteva exemple de obstacole folosite: paleţi, cauciucuri, bobine, pietre de dimensiuni mari, caroserii de maşini. La fiecare secţiune este repartizat un arbitru care urmăreşte concurentul în timp ce parcurge traseul, îl cronometrează şi îl penalizează corespunzător dacă este cazul.

Concurenţii au la dispoziţie 2 minute şi jumătate pentru parcurgerea unei secţiuni. Atingerea obstacolelor sau a terenului cu piciorul sau pedala, respectiv ghidonul se penalizează cu 1 punct şi respectiv 3 puncte iar punerea ambelor picioare pe sol aduce automat maximul de puncte pentru traseul respectiv şi anume 5 puncte. În final câştigă cel care a acumulat cele mai puţine puncte.


Multumesc

Mura Istvan
Browserul este învechit!

Actualizați browserul pentru a vizualiza corect acest site.

Actualizați browserul acum! ×