Recomandare valve si lichid tubeless


Dan I

Trimite mesaj
Posturi: 563
Subiecte: 16

#422870 10 august 2022 la 22:09

Salutare,

Vreau sa trec si eu pe tubeless sa pot sa merg linistit cu presiunea mai mica in anvelope, am facut snakebite la camera acum un an si de atunci am mers cu o presiune mai mare ca sa nu mai am surprize (asta a afectat si cat de tare ma zguduie bicicleta).

Jantele si anvelopele sunt compatibile, si jantele au deja aplicat un strat de banda, mai trebuie sa pun si eu inca ceva?

La valve nu stiu ce sa aleg, am vazut unele de la Hutchinson cu vreo 60 lei perechea, am vazut Nukeproof cu 100 lei perechea, e asa de mare diferenta sau e doar firma?

La fel la lichid, am gasit 1L lichid Hutchinson la 110 lei sau Stan's 437ml la 80 lei. Am mai auzit si de Fakir de pe alte postari.
Vad ca Stan's zice ca am nevoie de vreo 140ml/roata dar pe site la Trek zice 90ml (ambele pentru 27.5x2.6), voi cat ziceti?

Voi ce recomandati? La ce sa fiu atent cand fac alegerile astea?
Si daca aveti sfaturi in general despre tubeless, va ascult, mersi.

Bogdan B.

Trimite mesaj
Posturi: 192
Subiecte: 14

#422876 11 august 2022 la 11:16

Eu am fost foarte mulțumit pana acum de produsele Muc-Off, inclusiv pe partea de tubeless. Desi ei se lauda ca lichidul lor anti-pana astupa gauri de pana la 6mm, in realitate eu nu-mi imaginez cu poate fi fizic posibil.
Nu vreau sa starnesc o controversa sau un tubelessgate, dar anul trecut cu lichid muc-off cumparat din Romania a fost totul perfect. Mi-a astupat toate intepaturile (de coltul babei din dobrogea). Anul acesta, aceleasi plicuri de 140ml comandate de pe bikeinn, mi se pare ca nu si-au mai facut treaba la fel de bine. Am fost nevoi sa pun snur in anvelopa fata (e in al doilea an de utilizare) si inca un snur in anvelopa spate (primul an de utiliZare) (ambele sunt Hutchinson Skeleton) (pe spate 127 tpi).
Revenind, eu am pastrat fondul de janta pus din fabrica de Mavic. Aveam si valve Mavic, dar mi-am dat seama tarziu (se aflau in punguta cu maruntaie care a venit langa bicla).
Revenind, ce pot sa spun:

1. Sub nici o forma nu as folosi alte model de valve decat cu capatul detasabil (ca sa poti completa/baga lichid fara sa mai desfaci anvelopa). Muc-off are varf detașabil. Valvele Mavic au si ele.

2. Avantajul la lichidul Muc-Off e ca dupa ce l-am pus in iunie 2021, m-a ținut pana in mai 2022 (am desfacut si curatat pentru ca a fost nevoie sa schimb anvelopa spate). Chiar si in iarna si in primavara, lichidul si-a facut treaba. Dupa 1 an de folosire si stat cateva sute de ore cu bicla in soare (la plaja langa mine), inca mai erau in anvelopa portiuni de lichid umed.
2.1 Un alt avantaj la Muc-Ofd e ca se spala destul de usor. E enervant, ai de frecat, dar cu rabdare si apa cureti si janta si anvelopa. La alte lichide anti-pana am auzit ca se curata greu.

3. Fondul de janta l-am folosit asa cum era si in sezonul 2. La o janta începea sa se dezlipeasca banda adeziva dintr-un capat, dar sigur va mai rezista 1 an. Daca scoti anvelopa cu atentie si nu intepi banda (fondul de janta), eu cred ca te va mai tine.

4. Valvele e important sa le cauti cu un profil cat mai apropiat cu profilul scobiturii din janta. In locul tau, m as duce cu janta la magazin si as proba valvele.

5. MONTAJUL:
a) eu recomand o montare umeda a anvelopei, adica dai cu niste sapun si apa sa alunece mai bine anvelopa. Cu cat bagi mai multa presiune sa asezi anvelopa pe janta, cu atat vei deschide mai multi pori laterali ai anvelopei (si va dura putin pana vor fi acoperiti cu lichid).
b) vei avea nevoie fie de un compresor, fie de o pompa de bicla cu cartus. La o pompa normala nu vei putea umbla anvelopa.
c) sfatul meu e sa umfli cu aer si sa inspectezi in apa, CU ATENTIE, starea anvelopei. Daca se dezumfla repede, poate ai o problema prea mare sa fie rezolvata de lichid. Nu pune de la inceput lichid, doar umfla cu aer. Eu (bou) am pus lichid imediat si am observat ca o anvelopa avea taietura in peretele vertical (de pe vremea cand am mers cu camera) si lichidul nu o etansa. Iti dai seama ca am desfacut, am pierdut lichid, etc. De aia zic umfla cu aer si verifica. Apoi dezumfli si bagi lichid.
d) la roti pe 29, recomandarea mea ar fi sa pui minim 100ml, ideal 140ml. Daca pui prea putin, se usuca mai usor.
e) inainte sa pui lichidul, agita bine flaconul.
f) daca alegi sa mergi pe muc-off sau alt lichid ambalat la 140 ml, nu strica sa iei 3 buc. Pastreaza unul de rezerva, ca cine stie cand va trebui sa completezi.
g) nu omite sa te asiguri ca montezi anvelopa cu sensul de rotatie corect.

6. Pro-tip.
Eu mi-am cumpărat de la Muc-Off un set de snururi(contine mai multe snururi + cleste de bagat). Nu zic sa il porti cu tine, dar e bine sa il ai in zona biclei, pt ca uneori, gaura poate sa ramana nerezolvata de lichid. Anul trecut m-am descurcat fara acest chit de pana, dar anul asta bine ca am cumparat: am bagat deja 2 snururi (chiar 1 snur si jumatate, din rațiuni de ECOnomie).

Have fun!

+3
Marius Chereja

Trimite mesaj
Posturi: 505
Subiecte: 2

#422880 11 august 2022 la 12:53

Valve am folosit Nukeproof și Mavic, nici o diferență, merg oricare. Nu as lua chiar orice no-name. Încă nu am întâlnit valve tubeless la care sa nu se scoată ventilul, aia e valabil doar la camerele ieftine.
Lichid folosesc de vreo 3 ani Stans, nu am tăiat niciodată cauciucul și a astupat cu succes orice înțepătură.

De recomandat când faci rotile tubeless să folosești anvelope noi, niciodată nu am folosit tubeless anvelope folosite mai mult timp cu cameră.

ultima modificare: 11 august 2022 la 12:54

Dan I

Trimite mesaj
Posturi: 563
Subiecte: 16

#423195 11 septembrie 2022 la 21:50

Multumesc mult pentru sfaturi Bogdan si Marius. La montaj, am nevoie de compresor, trebuie sa fac rost de unul ca altfel n-am cum sa le umflu prima data.

Si nu cred ca o sa pot sa umlfu anvelopele fara lichid, ca cel putin unul stiu ca are o intepatura de la un spin, va trebui sa gasesc locul si sa-l lipesc. Din acest motiv ai zis sa nu folosesc anvelope rulate cand trec la tubeless, Marius? Sau e alt motiv?

Pana acum, am luat niste valve Hutchinson, si mai trebuie sa iau lichid. Am o intrebare, daca aveti experienta. Fakir ofera doua produse, dar nu imi dau seama care e diferenta dintre ele:
https://fakir.ro/produs/fakir-protectie-antipana-ltx-1l/
https://fakir.ro/produs/fakir-protectie-antipana-fkr01-1l/

Prima pare pentru competitii, etanseaza rapid, dar trebuie inlocuita la 6-8 luni. A doua e pentru agrement, si tine mai mult timp, dar ma gandesc ca nu etanseaza asa de repede. Ati mai folosit a doua varianta, e buna de ceva?

Bogdan B.

Trimite mesaj
Posturi: 192
Subiecte: 14

#423196 11 septembrie 2022 la 22:19

1. Da, trebuie compresor (dar ceva care să bage serios aer), sau pompă cu cartuș de rezervă & presiune. Eu nu am nici una din astea, de fiecare dată m-am dus cu roțile la vulcanizare și am băgat aer (a se avea în vedere pct. 5 lit. a) de mai sus).
2. Sigur poti umfla fără lichid. De fapt, asta e si toată smecheria. Le umfli, iar apoi de dezumfli, pui lichid-ul PRIN VALVĂ, iar apoi umfli la loc cu pompa de bicla. În acest fel, suplimentar accesezi și bonusul: observi DACĂ și PE UNDE anume scapă aer. Iar dacă cumva ai un fatal damage, incompatibil cu lichidul tubeless, măcar nu pierzi lichidul ori îți dai de treabă cu scoate anvelopa, cumpăra alta, recuperează lichidul, curăta janta, etc etc etc.
3. Dacă e înțepătură micuță, va astupa lichidul. Dacă nu, să ai în vedere pro-tip-ul de la pct. 6 de mai sus.

Despre diferențele dintre produsele Fakir, deși nu le-am folosit vreodată, îți pot da dreptate în baza descrierii. Al doilea ține mai mult și poate acoperă mai greu gaura, deci poate implica să te oprești, dai jos, scoți pompa, bagi aer, și retur, și astfel nu prea ar fi compatibil cu competițiile. Să ne spui și nouă cum ți se par produsele lor. Eu le văd foarte ieftine la 80 lei / litru. Eu cu 50 lei îmi iau doar 140ml de muc-off.

Marius Chereja

Trimite mesaj
Posturi: 505
Subiecte: 2

#423200 12 septembrie 2022 la 08:12

Salut, da, de asta m-am referit că e mai ok de făcut tubeless o anvelopa nouă, nu ai surprize de genul ăla, mergi la sigur. Eu folosesc lichid de la Stan's, cumpărat anul trecut online de la noi, era sub 100 de lei bidonul de (aproape) 1l, acum văd că e 150?? in. condițiile în care pe bike24 e 19 euro... și se mai miră unii de ce prefera oamenii sa ia de afară.

Eu am, de la un prieten, un minirezervor de aer făcut dintr-o sticlă de Borsec, ranforsata bine cu bandă din cea lata, gri, puse doua valve prin capac, o adevărată inginerie, ce mai, dar care funcționează perfect, și nu am nevoie de umblat după compresoare:
https://www.cxmagazine.com/diy-air-compressor-tubeless-tires-seat-2-liter-soda-bottle

Singurele anvelope care au mers tubeless direct cu pompa de picior, fără alte instrumente au fost un set de Vittoria (Mezcal și Barzo), s-au așezat perfect pe janta, și o să fie și următoarele mele anvelope, după ce se uzează Maxxis-urile pe care le am acum.

Lichidul l-am pus și eu la început prin valva, dar ultimele dați l-am băgat direct in cauciuc, înainte de a-l fixa pe janta, e mai ușor și mai comod.

De Fakir nu știu ce să zic, dacă ai găsit review-uri bune poți să încerci.

+1
Dan I

Trimite mesaj
Posturi: 563
Subiecte: 16

#423208 12 septembrie 2022 la 11:13

Mersi din nou.

1. O sa intreb prietenii daca au un compresor, si daca nu reusesc, incerc la vulcanizare si eu. Desi pare interesanta treaba cu sticla de plastic propusa de Marius, n-as vrea sa gresesc si sa-mi bubuie in fata daca bag prea mult aer... :)
2. Inteleg ce zici, dar avand in vedere ce a zis Marius (anvelope rulate cu intepaturi), nu prea cred ca o sa tina aer prea bine fara lichid si snur. Sau zici sa testez ca tine aer cateva minute, chiar daca pierde prin intepaturi?

M-a surprins si pe mine treaba cu preturile, n-am vrut sa ajung sa dau peste 100 lei/an doar pentru lichid tubeless. De asta am cautat alternative si am citit despre Fakir. Totusi, n-am prea gasit reviews, si v-am intrebat pe voi. Am gasit doar ceva de pe Freerider, care pare mai mult reclama, si in comentarii, cineva a mentionat ca lichidul are miros puternic de amoniac, deci nu stiu daca e o alegere buna pe termen lung. Am vrut sa iau jumatate de litru de Stan's la 80 lei dar nu mai e in stoc... si problema cu bike24 e ca transportul costa 15 euro.

Bogdan B.

Trimite mesaj
Posturi: 192
Subiecte: 14

#423234 12 septembrie 2022 la 15:24

Safe bet e cu vulcanizarea. Desigur, daca ai inclinatii tehnice, poti incerca cu sticla de 1.5. Practic ai nevoie de un boost de aer cat sa asezi anvelopa pe janta. Apoi vei.umfla la pompa. Deci, nu va bubui nimic.
Apoi, indiferent cat de uzate ar fi anvelopele tale, nu au cum sa nu tina aerul in ele macar 10 minute. Daca insa anvelopa ta are zeci/sute de gauri, daca a fost scoasa de pe janta de foarte multe ori si a fost avariata buza interioara, e posibil sa consumi lichid aiurea, sa nu rezolvi problema, si sa trebuiasca sa o iei de la capat. Dincolo de toate astea, se recomanda sa faci tubeless o anvelopa noua pentru a te bucura cat mai mult de rulajul cu acea anvelopa si lichidul/set-up-ul tubeless facut la montaj. Altfel, daca ai face conversie la tubeless cu o anvelopa care mai merge 500-1000km maxim, e pierdere de timp si bani deoarce urmeaza sa o iei de la capat cu noua anvelopa. Tine cont ca daca nu esti maniac cu greutatea, poti merge cu tubeless si 2 ani la rand (cu conditia sa completezi cu lichid si sa mai fie ok uzura avelopei).

Despre fakir nu stiu mare lucru. Stiu ca site-ul lor arata foarte amatorial, cu erori de scriere si afisare completa a textului (sectiunea despre noi). Sunt firma romaneasca, iar asta nu e neaparat un lucru rau. Am auzit de ei (promovamdu-se ca sponsori) la diverse competitii XC, iar VJ-ii ii vorbeau de bine. Cand vine vorba de bani, ideal e sa ii ai, si sa detii de asemenea o judecata limpede. Si mie mi se pare mult 100 sau 150 lei / an pt tubeless (3xMuc-Off de 140ml). Insa, cand ma.duc la mare si inchiriez sezlong+umbrela 2 zile, cam tot banii aia ii cheltui. In realitate, beneficiu, calitate si confort in viata mea imi aduci infinit mai mult bicla si lichidul tubeless, cu atat mai mult cu cat ma pot bronza si de pe prosopul așezat pe nisip.

+1

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

 
Browserul este învechit!

Actualizați browserul pentru a vizualiza corect acest site.

Actualizați browserul acum! ×