Lucrăm să îmbunătățim DirtBike.ro. Vă mulțumim pentru răbdare!

Forum

Subiect: problema schimbator Sram x9 10v

#4835

Teodor Ungureanu
Subiect deschis de la 6 februarie 2014 la 12:11:00
Raporteaza
Salutarare tuturor. Am un schimbator sram x9 10v din 2011, care nu reusesc sa il reglez cum trebuie.. cand merge bine in jumatatea de jos a casetei, nu merge in jumatatea de sus si invers(ps: urechea de cadru este stramba). Am fost la un mecanic care nici el nu a reusit sa il regleze, si mi-a zis ca urechea nu este suficient de stramba incat sa agraveze asa de tare schimbatorul, si ca aceasta problema poate fi cauzata de arcul schimbatorului (nu cel care tensioneaza patina), care s-a intins si si-a pierdut proprietati. Ce parere aveti ? Ce ar trebui sa fac? Multumesc anticipat !
Postat de Teodor Ungureanu la 6 februarie 2014 la 12:11:00
0
0
Atașează și tu niște poze ca să vedem mai bine cum stă treaba. Un videoclip ar ajuta și mai mult.

În principal, dacă urechea de schimbător e decalată, fie ea și cu 1 cm, schimbările au de suferit. Urechea de cadru îndoită îmi indică faptul că la deraiorul de pinioane a avut loc un impact sau bicicleta a fost sprijinită pe partea dreaptă. Posibil ca patina sau corpul deraiorului X9 să fie și ele strâmbe. Cel mai bine este să te duci la un mecanic priceput, care are o unealtă de verificat urechile de cadru. Un exemplu este Parktool DAG-2: http://www.parktool.com/uploads/images/blog/repair_help/DAG05.jpg

După ce verifici și ești convins că urechea este perfect dreaptă în raport cu roata de spate, montezi deraiorul și îl reglezi din nou. Dacă încă apar probleme, înseamnă că este de la schimbătorul X9, în principal. Desigur, ar putea fi urechea dreaptă și cadrul strâmb, în special dropout-ul, dar asta mai rar: http://www.parktool.com/blog/repair-help/dropout-alignment-ffg-2

Personal, eu m-am lovit de o problemă asemănătoare, în care nu am putut regla limitele unui deraior de pinioane SRAM X7. Pur și simplu șurubul de reglaj HIGH, odată reglat pentru pinioanul mic, lovea în cușca schimbătorului când schimbam pe penultimul pinion mare. Până la urmă mi-am luat un X9.

Atenție! Ce ți-am scris mai sus constituie o serie de soluții orientative. Fără un mecanic priceput care să aibă bicicleta în față nu se poate găsi o soluție optimă.
Postat de Sebastian Tudor la 6 februarie 2014 la 12:36:00
0
0
Ok, o sa revin mai pe seara cu niste poze si un filmulet. Urechea a fost indoita in mare parte cu un alt schimbator pe ea. Si acesta a fost lovit, dar mai mult s-a razuit de pamant. Acea scula nu cred ca o are cineva prin bacau, din pacate.
Postat de Teodor Ungureanu la 6 februarie 2014 la 12:52:00
0
0
Postat de Teodor Ungureanu la 6 februarie 2014 la 14:41:00
0
0





Postat de Teodor Ungureanu la 6 februarie 2014 la 15:05:00
0
0
http://www.youtube.com/watch?v=zQxJC_nFC3E&feature=youtu.be
Postat de Teodor Ungureanu la 6 februarie 2014 la 15:22:00
0
0
Din poze tot ce îți pot spune este că urechea este puțin îndoită spre interior, adică spre spițe, uitându-mă la spațiul dintre ureche și lanț.
Din videoclip constata că deraiorul este dereglat, fapt datorat in mare parte urechii strâmbe.
Dacă nu găsești pe cineva cu acea unealtă, caută o ureche de cadru nouă.
O soluție mai distructivă este să folosești un clește cu care să îndrepți deraiorul de pinioane, împreună cu urechea atașată lui, dar nu recomand.
Totuși, asigură-te si că ai cablajele curățare și lubrifiate corespunzător.
Postat de Sebastian Tudor la 6 februarie 2014 la 15:56:00
0
0
O ureche noua inca nu am gasit.. doar ceva relativ asemanator. O sa mai incerc sa o indrept, poate o sa reusesc intr-un final. Multumesc de ajutor !
Postat de Teodor Ungureanu la 6 februarie 2014 la 16:11:00
0
0
Am patit si eu ceva similar. Dca esti putin mai îndemânatic poți folosi o cheie franceza, cu care sa tragi urechea putin mai in exterior, fara schimbator montat. Prima data am crezut ca poate sa fie din cauza modului in care e prins firul. La x7 trece pe jos.M-am convins ca nu e asa cand am vazut hartiuta de la sram, primita oodată cu schimbătorul.

Un lucru pe care unii il omit cand regleaza schimbatorul, sau nu stiu cum sa regleze, este distanta de la pinion la rotita schimbatorului. Surbelul acela poate sa faca dif dintre o schimbare fina si precisa si una esuata. La tine pare a fi prea mare distanta.


Sper sa iti fie de folos.
Postat de Minu Cristian la 6 februarie 2014 la 17:06:00
0
0
Salut, verifica si urmatoarele aspecte: maneta sa fie compatibila cu pinioanele si schimbatorul, camasile sa aiba lungimea potrivita si in principal sa circule usor sufa prin camasa. Daca ai eliminat aceste probleme 100 % atunci are o problema tehnica schimbatorul si trebuie schimbat. Din ce vad in poze urechiusa nu este atat de stramba incat sa genereze problemele astea. Ar mai fi o varianta pe care am intalnit-o la shimano: uzata maneta schimbator
Postat de Cristian Amariutei la 6 februarie 2014 la 17:14:00
0
0
O sa incerc si varianta cu cheia franceza. Pana acum am incercat cu un imbus bagat in surubul care prinde schimbatorul de ureche. Distanta schimbatorului o reglasem si eu, pe pinionul mare, dar cand cobor nu sunt tot 6mm cum zice pe hartia de la sram.
Postat de Teodor Ungureanu la 6 februarie 2014 la 17:20:00
0
0
Maneta este compatibila cu schimbatorul.. ce imi mai ramane de facut este sa schimb camasa si cablul si sa mai indrept urechea. Daca nici atunci nu merge, o sa am o cheltuiala sonsistenta de facut...
Postat de Teodor Ungureanu la 6 februarie 2014 la 17:35:00
0
0
Promovarea ta aici !

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.