Lucrăm să îmbunătățim DirtBike.ro. Vă mulțumim pentru răbdare!

Forum

Subiect: alegere bike buget 2000-3000ron

#3478

Cosmin Mihai
Postat de Cosmin Mihai
Subiect deschis de la 9 februarie 2013 la 16:39:00
Raporteaza
Salutare,

Sunt nou pe forum si dupa multi ani in care nu am mai pus mana pe o bicicleta as dori sa achizitionez una.
Datele problemei sunt urmatoarele:
1. 27 ani, 186cm si 95kg.
2. Bicicleta va fi un cross country cu care ma voi da si prin Buc cat si ture pe la munte, dar intr-un regim mai mult de plimbare.
3. Prefer sa cumpar un SH, dar in stare buna pe la aprox 2000ron.
Mi-as dori sa-mi dati cateva sfaturi in ceea ce priveste marca, modelul, echipare + ceva anunturi concrete de la rubrica bazar care s-ar potrivi cerintelor.
As fi pus eu cateva, dar nu ma pricep asa ca apelez al bunavointa voastra.
Multumesc!
Postat de Cosmin Mihai la 9 februarie 2013 la 16:39:00
0
0
Iti trebuie o marime de aproximativ 19-20 la cadru. Dat fiind faptul ca te-ai decis la o bicicleta sh, ar fi bine sa te uiti dupa una mai noua si relativ mai slab dotata decat una mai veche cu dotari de luat ochii. De asemenea, trebuie cautat ca echiparea sa fie echilibrata. O sa revin mai tarziu cu ceva sugestii din bazar. Pana atunci, poti sa pui si tu anunturi cu biciclete la care te-ai gandit si poate primesti ceva sugestii
Postat de Bogdan Marin editat la 9 februarie 2013 la 17:39:00
0
0
Bogdan Marin
Iti trebuie o marime de aproximativ 19-20 la cadru.


Defapt ii trebuie un cadru de 18.5 maxim 19 :)
Te poti duce la orice magazin de biciclete si poti proba una de 18.5" si un de 19" sa vezi pe care te simti mai confortabil. Iar din ce a zis dl. Bogdan mai sus, mi se pare o bicicleta buna Radon ZR-ul si Focusul. Acum, poti cauta si singur in bazar la categoria CrossCountry, postezi aici linkurile de la bicicletele care-ti plac si o sa primesti si raspunsuri daca sunt bune sau nu. Dar orienteaza-te pe o bicicleta cu cadru intre 18.5" sau 19"
Postat de Mihai Damian la 9 februarie 2013 la 17:48:00
0
0
Eu am 187 inaltime si am un cadru de 18.5 , te sfatuiesc sa alegi ceva de 18!
Postat de Tiberiu -Florin Florea editat la 10 februarie 2013 la 15:02:00
0
0
Conteaza foarte mult si geometria cadrului insa cu siguranta ar fi necesar unul de 19" cel putin (chiar 20" daca accentul se pune pe confort si nu pe sportivitate). Eu, la 1,77m, ma simt excelent pe un cadru de 18". Pur si simplu nu vad cum o persoana cu 9 cm mai inalta s-ar simti la fel de bine pe bicla mea.

O buna recomandare pentru dimensiunea cadrului se poate gasi aici: http://www.ebicycles.com/bicycle-tools/frame-sizer/mountain-bike
Postat de Cosmin Turcin la 10 februarie 2013 la 15:40:00
0
0
In primul rand doresc sa va multumesc pt raspunsurile prompte si la obiect.
Momentan m-am decis asupra marimii cadrului, care dupa o documentare pe net va fi de 20", probabil voi face si niste incercari la magazinele de profil. Mentionez ca am si picioarele ceva mai lungi si intradevar prefer putin confort, cel putin momentan.
Ca si marci sunt destul de focusat pe Cube LTD, XMS si Merida,probabil voi mai mari putin bugetul:

http://www.dirtbike.ro/bazar/biciclete/mtb-cross-country/merida-matts-tfs-xt-edition-112568
http://www.dirtbike.ro/bazar/biciclete/mtb-cross-country/vand-cube-xms-2012-cu-acte-114394
http://www.dirtbike.ro/bazar/biciclete/mtb-cross-country/108417-cube-ams-100-fullsuspension-impecabil

mai vazusem un LTD PRO si o Merida tfs 700 la preturi f bune, dar din pacate s-au dat.
ce parere aveti de cele 3 de mai sus? se justifica pretul? nu cumva rotile de 24 sunt cam mici?
Postat de Cosmin Mihai la 11 februarie 2013 la 08:24:00
0
0
Cea de a 2 -a, chiar daca este cadrul de 20'' nu te deranjeaza, si nici rotile de 24'', vei regla totul din sa,parerea mea ca isi merita banii, incepand de la ghidonul easton, franele si pana la furca cu bolton, si radiumul de pe spate.
Postat de Doru Curut editat la 11 februarie 2013 la 11:02:00
0
0
Eu am tot 1.86 si m-am simtit foarte bine pe un cadru de 20". Am incercat diverse varianta de 18 si toate mi-au fost putin cam mici. Exista firme la care varianta de 19" sau 19.5 sunt incadrate tot la marimea Large. Pentru plimbare cauta o gemetrie mai relaxata, in genul asteia:
http://www.dirtbike.ro/bazar/biciclete/mtb-hardtaill-all-around/kona-fire-mountain-deluxe-114323
Postat de Valeriu Ionascu la 11 februarie 2013 la 16:53:00
0
0
m-ar ajuta mai mult niste recomandari pe cube si merida....
si in plus as vrea sa stiu daca merita diferenta de bani pt acel xms sau sa ma limitez la bugetul initial pt un ltd pro so un tfs 700.
au fost cateva zilele trecute, dar s-au dat...mai astept daca e cazul, nu ma grabesc deloc.
Postat de Cosmin Mihai la 11 februarie 2013 la 17:27:00
0
0
http://www.dirtbike.ro/bazar/biciclete/mtb-cross-country/vand-cube-xms-an-2012-cu-acte-114489
din poze se vede ca sunt de 24..sunt cumva schimbate?
Postat de Cosmin Mihai la 11 februarie 2013 la 18:55:00
0
0
@Cosmin Mihai: PE bune ca eu nu pot sa inteleg fixatia asta pentru anumite marci. SI in general vorbesc acum. Care e ideea? Te atrage aspectul/"filosofia producatorului"/popularitatea la noi? Sau care e motivul? Cred ca cel mai bine ai testa niste biciclete in magazine si ai vedea ce geometrii te-ar favoriza. Uite eu personal am avut o bicicleta de cross country de 19", un Steppenwolf, pe care ma simteam foarte bine, la 187 cm ai mei. In schimb, am mers pe vreo 2 merida cu cadre de 20" si pot spune ca nu mi-au placut, pentru ca aveau toptube-ul prea scurt pentru mine si imi trebuia o pipa de peste 12 cm ca sa nu stau incovoiat; lucrul asta imi provoca durer de spate la drum lung. Ceea ce mi s-a parut ciudat. De aceea cred ca cel mai bine e sa iei in considare si celelalte dimensiuni ale cadrului.
NU vreau sa iti aduc vreun repros prin mesajul asta, ci doar sa te indrum in a face o alegere pe care sa nu o regreti. La bugetul tau, mai ales ca esti dispus sa-l cresti, gasesti biciclete foarte bune.
Postat de Bogdan Marin la 11 februarie 2013 la 19:37:00
0
0
Gasesti biciclete foarte bune in bugetul tau. Pentru un regim de plimbare (ipoteza pe care se bazeaza toate sfaturile mele de mai jos), la nivel de SH, chiar iti recomand sa iti pastrezi o parte din bani pt accesorii (casca, faruri, portbagaj, genunchiere si multe altele) si mai ales pentru un set de roti pt oras. Producatorul cadrului este irelevant pentru nevoile tale. Calitatea pieselor de pe bicicleta ii dau valorea si nu brandul. Sunt destui producatori si dealeri care incearca din rasputeri (prin marketing agresiv si nu numai) sa ne faca sa credem altceva. Brandurile mari isi permit sa ofere echipari ceva mai slabe decat brandurile mai noi si mai putin cunoscute. La nivelul de pret indicat de tine asta inseamna de exemplu ca in loc de o furca SR Suntour XCM sa primesti una Rockshox XC si cateva componente Deore sau Alivio in loc de Acera. Ce relevanta au diferentele astea in regim de plimbare? - foarte mica din punctul meu de vedere.
Ce este important e ca geometria bicicletei sa fie perfecta pt tine, sa nu ai dureri de spate, articulatii sau sezut dupa cateva ore de stat in sa. Nu cunosc magazine care sa iti permita teste de cateva ore cu biciclete entry level, de regula au pentru teste biciclete cu echipari superioare cu care sa iti ia ochii si chiar si alea doar in cateva marimi standard (fara sansa de a schimba saua, pipa si ghidonul pentru mai multe teste care sa fie cu adevarat concludente).

In schimb o diferenta uriasa o fac anvelopele. Sunt cel mai usor upgradat indiferent de echiparea pe care o vei alege si vor face cea mai mare diferenta de performanta.
Decat sa dai cateva sute de lei in plus cateva piese mai rasarite, iti recomand cu caldura sa alegi varianta mai ieftina si sa iti cumperi un set de roti SH cu tot cu pinioane pe care sa pui slickuri sau semi slickuri pentru oras. Vei pedala mult mai lejer pe asfalt cu slickuri pentru a mentine aceeasi viteza comparativ cu anvelopele cramponate pt MTB. Diferenta este considerabila! Schimbarea rotilor si implicit a anevelopelor va dura cel mult 2 minute dupa ce iti faci putin mana. Legat de asta iti recomand sa te orientezi catre V brakeuri. La noi e o adevarata manie in ceea ce priveste franele pe disc, mai ales la modelele entry level. Tristul adevar e ca franele pe disc de pe mai toate bicicletele entry level sunt jalnice. Trebuie reglate des si in plus se regleaza greu si prin asta ingreuneaza schimbarea rotilor si nu in ultimul rand aduc un plus de cateva sute de grame pe roti, acolo unde conteaza cel mai mult! Franele pe disc te vor oprii ceva mai bine pe ploaie, zapada si noroi dar asta nu e relevant pentru plimbari. La pretul unei frane pe disc entry level iti poti cumpara un V brake de top si diferentele de performanta devin si mai putin importante.
Postat de Valeriu Ionascu la 12 februarie 2013 la 10:00:00
0
0
Promovarea ta aici !

Solicita acum promovarea afacerii tale pe platforma noastră. DirtBike.ro este site-ul comunităţii de cicliști și portalul numărul unu din România cu anunțuri de vânzare de biciclete, piese, accesorii si echipamente.