Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Raspunsuri de Vlad Fratiman


Vlad FratimanVlad Fratiman
27 iulie 2020 la 08:38
reglare deraior spate
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Singlespeed este potrivit, în opinia mea, în orașe cu relief plat. Ca mulți dintre noi, în copilărie am avut Pegas cu roti din acelea mai mici (cred 24). Nu am avut vreo problemă cu ss din ce îmi amintesc, dar eu am crescut în Tecuci, care este un oraș eminamente plat.
Dar să urci un deal gen Copou din Iași, cu SS pe raport de peste 2 și roți de 29" mi se pare foarte greu pentru bicicliștii obișnuiți, că să nu zic imposibil.
Deci da, are avantaje să, dar nu merge oriunde sub nici o formă. Cine este stresat de schimbător clasic să isi ia transmisie pe curea.
Și apropo de schimbătoare de pinioane, văd prin oraș la oameni mai în vârstă niște prostii de schimbătoare vai de viața lor, no name-uri, dar merg. Deci stresul la schimbătoare este pentru cei care vor să funcționeze ceas, să arate blinky și să fie performante. Dar poți să mergi fara stres dacă nu dai atenție la ceea ce am zis mai sus și nu ai nici o bătaie de cap.
Vlad FratimanVlad Fratiman
23 iulie 2020 la 10:18
Incarcare foto pe site
Discutii in legatura cu site-ul / Erori
Bine precizat, nu ma gandisem la partea legala legata de copyright si tot restul.
Vlad FratimanVlad Fratiman
22 iulie 2020 la 07:46
Altenative la GT Avalanche Expert 2020
Discutii tehnice / Biciclete
Aseara am mai bagat o tura, pipa intoarsa, de vreo 25Km cu elevatie de 340m, diferit de cel anterior, un traseu cu o urcare mai lunga si pe anumite portiuni foarte grea (pentru mine) urmata de o coborare destul de agresiva, vant din fata destul de mult. Pe urcare nici urma de zgomot ceea ce ma duce cu gandul ca sigur nu este creaking la BB ca ar fi trebuit sa se auda zdravan la solicitari puternice, este cu siguranta din alta parte. De fapt nici nu am auzit vreun zgomot decat la ceva viteza pe pinioanele 11-12. O sa mai studiez, nu e nici o drama.
In rest, nu mi se pare ca se schimba pozitia semnificativ, pana la urma cu ceva antrenament am sa ma adaptez, trebuie sa tin cont cu muschii s-au mai lenevit :)
Este insa o pozitie care avantajeaza alergarea, deci na, doar e XC nu? Daca voiam altceva, trebuia sa iau un fitness sau trekking. :)

L.E. Cateva adaugiri:
1. bicicleta are un clinket foarte puternic pe butucul spate (de la clicheti), intoarce luma capul de la distanta :). Ideea este ca suna bine.
2. standul pentru biciclete de la Lidl (ceva crivit) isi face treaba foarte bine, cel putin pentru amatori. Este greu, solid, nu am de ce sa ma plang. L-am folosit la greu in perioada asta, mai ales cu GT-ul.
Vlad FratimanVlad Fratiman
21 iulie 2020 la 07:51
Altenative la GT Avalanche Expert 2020
Discutii tehnice / Biciclete
Nu cred ca tija fara offset este o solutie pentru a sta mai drept. Ma aduce mai in față, dar voi sta la fel de aplecat.

Una peste alta, aseara am reusit sa fac o tura de vreo 22Km cu cu 314m elevatie si vant de fata moderat pe vreo 10Km. Avand in vedere ca sunt la nivel minim de pregatire fizica, bicicleta mi s-a parut mai eficienta la deplasare fata de GT. Nu am plangeri majore fata de pozitie avand in vedere ca nu am mai mers de mult, dar e clar ca nu e bicicleta de plimbare linistita prin parc (daca ar vrea unii sa o cumpere pentru asta). Pe drum pietruit prost esti mai zdruncinat decat pe GT, lucru de asteptat pentru ca am si cauciucuri mai subtiri (2,1 vs 2,25) si furca cu travel mai mic (100mm vs 120mm).
O vad ca o bicicleta de concursuri pentru incepatori vs GT Avalanche care pare mai de relaxare si fun pe coborare.
Aseara dupa ce m-am intors din tura am intors pipa, sa vedem astazi care e treaba.
Un alt aspect, mai ingrijorator decat pozitia, este posibil sa fie ceva creaking la BB. L-am observat pe pinionul 12, probabil datorita unghiului pe care il face lantul si care determina solicitarea in BB. Nu am observat pe pinioane de urcare, mai ramane de vazut. Oricum, ar fi de asteptat ca la montaj, orice producator sa acorde atentie aspectului acesta si sa foloseasca vaselina speciala de calitate ca sa nu apara problema, care nu e noua la PF, Poate nu e din BB, deci nu e vreun verdict final, mai vedem.
Faza nasoala la PF, de care am cam fugit (se pare fara succes), este ca mentenanta necesita tool specializat scump sau service. Cum la mine service-ul este foarte neconvenabil de mers ca nu e in oras, preferam threaded BB ca e mai simplu si ieftin de intretinut.
Dar este ce este, o sa ne descurcam :)
Vlad FratimanVlad Fratiman
20 iulie 2020 la 15:03
Altenative la GT Avalanche Expert 2020
Discutii tehnice / Biciclete
Da, e vorba de top cap.
Într-adevăr distanțierele sunt puse jos. O să văd, nu e nici o dramă momentan. Încă mai pot ceva sport :)
Vlad FratimanVlad Fratiman
20 iulie 2020 la 12:10
Recomandare full suspension maxim 10.000 ron
Discutii tehnice / Biciclete
Nu inteleg de ce cauti in doua locuri pe forum.
Topicul de aici nu este tot despre asta?
https://www.dirtbike.ro/forum-biciclete/discutii-tehnice/31-biciclete/34419-fs-sau-ht-2000-2500-euro/pagina(2)/
Vlad FratimanVlad Fratiman
20 iulie 2020 la 11:56
Altenative la GT Avalanche Expert 2020
Discutii tehnice / Biciclete
Pai ce sa tai la gâtul furcii ca a venit montata. În rest, cam astea sunt variantele, fie întorc pipa sau eventual cumpăr un alt ghidon cu rise. Momentan ploua si nu pot sa bag o tura mai lunga de vreo 25Km ca sa îmi dau seama care e treaba.
Am văzut că furca Judy se poate duce si la 120mm pe site la RS, dar sincer mi se pare mult pentru ce brate are si evident nu îmi propun asa ceva, pentru ca geometria va fi afectata destul de mult si nici furca nu cred ca suporta bine asta. Deocamdată o las cum e, vorba ta, poate un 110mm pe viitor mai îndepărtat dacă nu este prea scump.
Vlad FratimanVlad Fratiman
20 iulie 2020 la 00:24
Suport prins bicicleta pe perete
Discutii diverse / Discutii diverse
Da, asta e ideea, sa fie imagini statice. Partea nasoala este ca trebuie sa te folosesti de tot felul de site-uri de gazduire, unde de obicei ai limitari daca nu platesti. Google nu prea iti da posibilitatea sa sheruiesti imagini in mod direct (static).
Vlad FratimanVlad Fratiman
20 iulie 2020 la 00:21
Altenative la GT Avalanche Expert 2020
Discutii tehnice / Biciclete
Update:
Astăzi am luat bicicleta comandata la Decathlon, un Rockrider XC 50. Am mers un pic cu ea (a început sa ploua și m-am întors acasă
Ca prime impresii:
Aspect:
- cadrul este draguț, are niște curbe interesante, este complex, dar tot lăcrimez un pic după cadrul de pe GT Avalanche :(
Interesant acel dropped chainstay de care pomenea și Gelu Vlad , probabil zero șanse sa mai lovească lanțul de cadru, mai ales ca avem și clutch.
- vopseaua mai faina ca pe mașina personala :). Îmi plăcea și negrul mat de pe GT Avalanche, dar îmi place și aceasta de pe XC 50, nu este nici prea extravaganta, nici prea shadow, un albastru perlat ca și culoare generala, arata bine.
- sudurile de buna calitate ca aspect (bănuiesc ca și tehnic), la GT mai erau scăpări la aspectul sudurilor.
- pare un ansamblu solid, TA pe fata și spate, butuc mai lat fata de cel de la GT, angrenaj pe standard DUB de la SRAM, un BB foarte lat prin comparație cu cel de la GT. Are cam 90mm vs cred 63mm la GT.
Poziția: stau mai lungit pe ea decât pe GT, un pic mai în față, ceea ce este și cu plus și cu minus. Am sa vad dacă îmi convine sau nu, eventual întorc pipa sa stau mai drept sau cumpăr o pipa mai scurta. Mai testez la drum mai lung cum sta treaba, dar este o poziție mai sportiva fata de GT, nu sunt convins că mă avantajează la vârsta mea.
Furca: Rockshox Judy, 30mm la brate/100mm cursa. O furca normala, nimic special, mi se pare ca culisează mai fin decât Recon-ul de pe GT de 120mm. Același finisaj al uppere-lor, nimic special.
Transmisia schimba foarte bine și rapid, parca e alt SRAM SX fata de cea de pe GT Avalanche și nu ma refer aici la precizie ca ar fi incorect sa compar situațiile având în vedere problema cu cadrul de la GT, ci la ușurința cu care apăs pe maneta. Deci nici o problema la transmisie, schimba rapid și precis, oricum mai testez, ca am ajuns sa suflu și în iaurt. Mai noua văd că este un material pe youtube (sickbiker) în care autorul se plânge de transmisia NS/SX, ca ar fi ceva probleme, mai ales la schimbat în forță :)
Frânele sunt ok pentru mine, de fapt pentru mine sunt cred ok orice fel de frâne. Mai trebuie sa se uzeze un pic plăcuțele, sa testez pe niște coborâri mai agresive, dar par ok. Discul de 180 pe fata ajuta mai mult fata de GT unde aveam 160 pe fata. Parca au căpătat eficienta mai rapid decât cele de pe GT. La frâne, în descrierea de pe site scrie "double piston", nu știu de ce precizează asta ca altfel nu au cum sa fie, cel puțin nu am auzit de frâne hidraulice cu o parte fixa și doar un piston, dar poate nu știu eu. Discurile sunt tektro, frânele înțeleg ca ar fi la origine Tektro TKD32 din ce zice mai sus Calin S., nu prea înțeleg/nu agreez politica decathlon de a brandui ceva ce nu ar trebui sa facă, dă impresia de kitch. Oricum este o strategie generala și nu numai în ciclism. Spre exemplu sunt motociclete cu frâne ByBre (by brembo), adică un fel de frâne Brembo care nu sunt Brembo :).
Șaua mi se pare confortabila, din nou precizez ca nu am mers mult, dar nu m-a deranjat deloc. Cea de la GT era incomoda din start, nu mi-a plăcut deloc. Pedalele mi le-am pus pe cele pe care le aveam, mai grele decât cele cu care a venit bicicleta (ceva walgo) dar îmi plac mai mult, asa ca, cele originale stau de rezerva, sau le pun pe bicicleta soției.
Suport pentru 2 bidoane (la fel ca la GT Avalanche). Îmi place soluția, nu folosesc de obicei 2 bidoane, dar suportul pentru un bidon l-am pus pe ST ca sta bidonul drept și nu mai exista riscul sa curgă din bidon, cum pățeam când suportul era pe DT.
Greutate: se simte mai ușoară decât GT Avalanche Expert, este și în cifre . Am cântărit folosind un cantar electronic și mi-a dat 13,2KG fata de 14,1Kg la GT. Cred ca cu pedalele originale se duce la 13,1Kg, ceea ce este absolut ok în zona asta de preț. Pe site decathlon declara ca bicicleta are 12,8Kg fără pedale (mărimea L), ceea ce pare foarte corect.

Ce nu mi-a plăcut:

1. poziția prea sportivă, voi vedea cum ma voi împăca cu astadeoarece am și o sensibilitate la un braț. Cumva bicicleta asta ma obliga la curse mai scurte dar mai intense. Hmmm, este oarecum în acord cam cu ce făceam în ultimul timp. Deocamdată am un semn de întrebare.
2. combo-ul pentru blocajul furcii, un sistem de blocaj prin rotire, de genul shifterelor twist de la SRAM, cred ca o soluție în house decathlon, ca sa nu mai plătească maneta Rockshox (la GT furca venea cu comanda de blocaj originala Rockshox). Sistemul funcționează ok, este din plastic, dar manșonul unde este blocajul e mai scurt decât celalalt. Practic palma mâinii venea la fix pe manșon (am palme micuțe), dar eu stau frecvent și cu podul palmelor pe manșoane și nu prea se putea deoarece manșonul era îngust, În plus manșoanele, zero amortizare, nu mi-au plăcut. Cei cu palme mai mari vor avea probleme cu sistemul asta.
Soluție: au zburat manșoanele și mecanismul de blocaj. În locul manșoanelor originale am pus niște manșoane ritchey de burete cu care ma înțeleg foarte bine, iar furca am lăsat-o fără comanda de blocaj (deblocata), ca în afara de cazul în care as avea aspirații de competiții și podium nu prea vad rostul blocajului la o furca de 100mm, chiar dacă merg pe asfalt. Poate la 1o cursă de 120-130mm pe plat sau urcări se mai simte , dar aici eu zic ca nu este cazul.
2. căpăcelul care vine pe gatul furcii, ar fi trebuit sa fie ceva tot de la rockshox, dar este o ieftineală de cauciuc și toată partea superioara a gatului furcii arata asa mai de doi bani. Nu e nici o drama, dar nu mi-a plăcut. Cred ca o sa se și piardă ușor capacul de cauciuc, deci pe viitor caut un capăt pentru gatul furcii.
3. rutarea externa a cablurilor, slavă domnului ca nu e pe TT, dar tot urata e, strica finisajul excelent al bicicletei. În plus te încurcă și la curățarea bicicletei. La GT, aveam rutare interna, nici nu am avut nevoie sa o spăl cu jet, am șters cadrul cu o cârpă umeda, foarte ușor și convenabil. Aici trebuie sa bagi un pic de jet ca altfel nu ai cum sa scoți noroiul care intra printre cabluri și cadru, eventual sa încerc cu o perie folosita la spălatul mașinii. Deci poate ar trebuie și decathlon sa bage la gama superioara de biciclete rutare interna.

Cam asta e momentan situația, trebuie sa încep sa bag Km ca am ajuns la 92Kg/1,82cm înălțime, ceea ce e grav :)
Pe măsură ce am sa merg mai mult, mai revin cu impresii.
Vlad FratimanVlad Fratiman
20 iulie 2020 la 00:08
Suport prins bicicleta pe perete
Discutii diverse / Discutii diverse
Aja, deci e musai sa fie in format jpg? Sau poate sa fie orice format de imagine, dar sa fie la urma extensia, adica nu tot felul de interogari dinamice, cum mai fac anumite site-uri care nu iti furnizeaza imaginea in mod direct si dinamic, printr-o interogare la server. Ma rog, sa nu intru in chestii prea tehnice, faza e ca pozele postate pe situ-uri specializate risca ca dupa un timp sa nu mai fie disponibile, de aceea ar fi mai buna o solutie la care forumul sa aiba mai mult control.
Vlad FratimanVlad Fratiman
19 iulie 2020 la 21:11
Suport prins bicicleta pe perete
Discutii diverse / Discutii diverse
Nu se vad pozele, ceva se întâmplă, uneori când pun link nici mie nu îmi apar. Probabil cât ar trebui o soluție mai bună la această problemă. Îmi dau seama că e vorba de spatiu de stocare care costă, dar poate se găsește o soluție mai directă de pus poze pe site.
Vlad FratimanVlad Fratiman
18 iulie 2020 la 13:07
Sunet neobisnuit in zona butucului dupa degresare
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Păi așa, trebuie spus la câte zale sa fie acel 6mm. Eu am mai văzut chestia cu măsuratul unei anumite distanțe și dacă depășesc cu nu știu cât atunci ai uzura. Cred că chiar pe GMBn tech am văzut.
Și nu trebui atârnat lanțul, se poate măsura pe bicicletă cu un pic de apăsare pe pedală că să stea întins.
Dar în sfârșit, e mai comod cu lera.
Faza cu rotitul lanțurilor, nu am mai auzit de ea, dar are ceva sens as zice. O casetă se schimbă pe la 3 lanțuri. Dacă lași unul să se uzeze până la 0,75, produce solicitări de uzură mai mari pe casetă/chainring decât dacă îl lași mai puțin, apoi pui unul nou. După ce ai cu uzat la fel toate lanțurile treci la nivelul următor de uzură. Nu știu ce să zic, în afară de bătaia cap că să ții evidența, pare o idee, ea seamănă cu principiul rotației cauciucuri la o mașină. Cumva uzura lanțurilor să fie în pas cu uzura casetei.
Vlad FratimanVlad Fratiman
18 iulie 2020 la 07:32
Sunet neobisnuit in zona butucului dupa degresare
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
6mm la ce lungime?
Vlad FratimanVlad Fratiman
13 iulie 2020 la 23:57
E ok sa tin furca mereu blocata ?
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Nu vreau să îți stric plăcerea, până la urmă diversitatea naște progres.
Dar așa, ca să continuăm idila, de ce nu bagi o presiune ceva mai mare în furcă și gata? Categoric e mai grea decât una fixă de carbon, dar dacă nu ai de urcat mult nu o sa fie o problemă.
Deci da, se poate ce vrei, colegii mai sus ți-au dat și sfaturi tehnice foarte importante și valoroase, așa că urmează-ti visul,

Din lumea auto, ce vrei tu este ceea ce acum se numește SUV. O mașină care arată că una de teren, dar nu e de teren, mai urci o bordură, mai treci peste o groapă, ai un pic de 4x4 (care au) și scriind asta realizez că sunt un pic incorect fiindcă eu am un SUV.
Vlad FratimanVlad Fratiman
13 iulie 2020 la 09:47
E ok sa tin furca mereu blocata ?
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Eu as zice ca ceva nu e in regula. In primul rand sunt banii tai, faci cum vrei, inclusiv in legatura cu achizitia din China.
Problema de fond este alta: mtb cu furca fixa este o chestie care nu prea are sens. Daca mergi putin prin oras, nu vad diferenta de eficienta intre fix si cu amortizare, lasa furca neblocata si vezi de viata. Daca vrei performanta, nu prea are rost sa discutam de sport in oras (noxe, aglomeratie, etc). iar daca in general mergi prin oras de nevoie, nu prea are sens MTB.
Daca chiar castigi eficienta inseamna ca mergi pe distante foarte lungi in oras, as zice peste 10Km, atunci cred ca ar trebui sa iti iei alta bicicleta.
Ce vrei tu este o Toyota Landcruiser diesel cu suspensie sport ca sa te plimbi prin oras. Se poate dar este o aiureala.
Vlad FratimanVlad Fratiman
12 iulie 2020 la 18:12
E ok sa tin furca mereu blocata ?
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Eu mi-am luat de multe ori mărunțișuri de pe AliExpress. Chiar recent mi-am luat în kit de aerisire pentru frâne hidraulice. Acuma aștept bicicleta la care să îl folosesc :)
Dar nu mi-aș lua niciodată furcă, ghidon sau tijă de șa din carbon din astfel de locuri.
Vlad FratimanVlad Fratiman
12 iulie 2020 la 10:19
Ajutor MTB
Discutii tehnice / Biciclete
Nu mi-aș face grijă în legătură cu banii. E plată prin bancă, doar daca fug aia din țară sau dau vreun faliment.
Și apropo, banii sunt in contul lor, e blocată doar câteva ore până se finalizează tranzacția, că nu este instant decât în cadrul aceleiași bănci.
Eu mi-aș face grijă în legătură cu livrarea, mai exact cu timpul de livrare.
Vlad FratimanVlad Fratiman
11 iulie 2020 la 19:20
E ok sa tin furca mereu blocata ?
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Dacă o ferești de șocuri, eu zic că nu.
Desigur, este o ideea mai buna să folosești o furcă fixă in cazul tău.
Vlad FratimanVlad Fratiman
10 iulie 2020 la 19:27
Dimensiune ideala pr ghidon ?
Discutii tehnice / Ghidoane si pipe
Ideea este că e ușor să tai și imposibil să adaugi. Ia un ghidon de 70 dacă nu vrei sa tai din cel original și mergi câteva luni. dacă tot resimți lățimea, tai 1cm de la fiecare capăt și tot așa.
Eu am avut 68cm și l-am tăiat la 66. După ceva timp mi-a cam părut rău.
Vlad FratimanVlad Fratiman
7 iulie 2020 la 21:33
Altenative la GT Avalanche Expert 2020
Discutii tehnice / Biciclete
Au distribuție pe România, că eu nu prea găsesc?
Vlad FratimanVlad Fratiman
7 iulie 2020 la 13:28
Suport prins bicicleta pe perete
Discutii diverse / Discutii diverse
Evident ca nu am nici un argument riguros prin care sa sustin ca s-ar strica ceva, eu am afirmat doar ca ”poate conduce la stres anormal asupra jantei”. Acel poate lasa loc de manevra :).
In rest, o parere personala, legata de faptul ca nu as suspenda bicicleta decat in modurile mentionate mai sus (#408861) sau vertical cu roata spate pe sol si un argument ca cel mai nasol mi se pare ca in #408857. Evident fiecare avem cate un punct de vedere, pana la urma face fiecare cum crede. Bicicleta lui, banii lui, problemele lui.


nu cred ca era nevoie de acel mini proiect pentru a demonstra asta, cred ca orice cu putina logica poate deduce rezultatele studiului tau.

Asta a fost asa, de fun, cat astept bicileta vietii de la Decathlon, care este pe stoc pe undeva. :)
Vlad FratimanVlad Fratiman
7 iulie 2020 la 12:34
Altenative la GT Avalanche Expert 2020
Discutii tehnice / Biciclete
Pai cred că am spus clar, cadrul este cu defect în opinia importatorului. Au verificat și ei, bicicleta a fost trimisă de mai bine de o săptămână și aceasta a fost opinia lor. Nu mai este aici vreo dilemă.
Vlad FratimanVlad Fratiman
7 iulie 2020 la 09:43
Altenative la GT Avalanche Expert 2020
Discutii tehnice / Biciclete
Da Gelu, cam asa e, acum daca privim retrospectiv. Dar initial am crezut/sperat ca e mai simplu sa se rezolve asa cum am procedat. Nu e nimeni de vina, toata lumea a fost bine intentionata. Poate un moment ce putea fi evitat a fost cel in care am cumparat urechea. Cred ca atunci trebuia trimisa bicicleta. Dar pana in acel moment nu a gresit nimeni cu nimic.
Dar ca idee generala, da, ar trebui trimisa imediat inapoi, pentru simplul motiv ca la astfel de situatii mereu este suspiciunea (justificata) ca face clientul ceva in neregula. Daca o trimiteam, poate cei de la magazin isi dadeau seama de problema. Mai era un risc, sa fie tratata problema superficial de catre service-ul magazinului, chiar daca trimiteam bicicleta inapoi. Se indrepta urechea la fel cum a fost indreptata la service in Iasi, pe ipoteza ca s-a strambat la transport, materialul se slabea, ajungea la mine, dupa cativa zeci de kilometri se deregla din nou, iar retrimis, ...etc..Nu cred ca se gandea nimeni sa verifice daca e vreo problema la cadru, decat daca se punea o ureche noua asa cum am facut eu. Deci na, este o situatie care presupune ca fiecare parte trage niste invataminte. Nu se pune problema unei vinovatii a cuiva in mod special.
Nici eu nu pot sa fiu vinovat ca am incercat sa rezolv problema, inclusiv pe banii mei. Nici magazinul nu spun ca nu a colaborat la gasirea unei solutii. Asa a fost sa fie, cert este ca de acum, la probleme de transmisie, trebuie luat in calcul si defect de fabricatie la cadru.
Ca sugestie eu as proceda asa de acum incolo (ca magazin): daca este problema de reglaj la transmisie (de genul celei specifice urechii indoite), fie se retrimite bicicleta, fie se trimite ureche noua (aici a fost o problema in cazul meu) la un service agreat unde poate ajunge clientul. Cu urechea noua se verifica aliniamentul, daca este ok, se poate proceda la indreptarea urechii originale, daca nu este deformata rau, sau se inlocuieste cu urechea noua și problema rezolvata. Daca nu este ok aliniamentul cu urechea noua, atunci ai defect de cadru si se procedeaza in consecinta.
As mai face ceva: as trimite deraiorul desfacut de pe cadru si un manual cu instructiuni de realizare a reglajului, ca nu e chiar mare filozofie. In principiu, un deraior reglat si dat jos de pe cadru, fara sa se desfaca cablul, dupa montaj va merge fara probleme sau va necesita reglaj minim al tensiunii din cablul de la maneta. Nu ai treaba cu limit screws, nu ai treaba cu B-tension. Clientul fie realizeaza singur reglajul, fie merge la service autorizat pe cheltuiala lui. Se elimina o problema, posibil frecventa, pentru ca eu inteleg ca nu e vesel nici pentru magazin sa se trezeasca cu nemultumiri din cauza unor eventuale probleme de transport.
Vlad FratimanVlad Fratiman
7 iulie 2020 la 07:18
Altenative la GT Avalanche Expert 2020
Discutii tehnice / Biciclete
Eu mi-am exprimat o dorință (să existe cadre de rezervă) din perspectiva de client. Am o problemă la un cadru, îmi doresc să se rezolve cât mai repede. Desigur, importatorul/furnizorul le știu pe ale lor, iar mie, că și client, îmi rămâne să decid ce aleg.
Și așa cum am scris mai sus, am decis, cu un ușor regret e drept.
Ca și client în tara asta, as fi apreciat enorm o rezolvare, care să nu presupună să primesc banii înapoi. Cred că asta înseamnă că sunt un client bine intenționat.
În sfârșit, aștept să vină comanda de la Decathlon, aștept să se rezolve returul banilor pe GT, aștept să vând urechea pentru deraior și cheia pentru centerlock. Și toate astea, pe banii mei, nu e interesant?
Vlad FratimanVlad Fratiman
6 iulie 2020 la 23:32
Altenative la GT Avalanche Expert 2020
Discutii tehnice / Biciclete
Acuma, stau si ma gandesc, Iti iei bicla de 2-3000 de euro, bicicleta de dat mai tare, brand popular, Se intampla ceva la cadru, ai garantie, dar de unde cadru? Ca daca vine in 2 luni de zile, e cam nasol.
Deci mergeti usurel in perioada asta :). Asta daca aveți cu ce merge.
Vlad FratimanVlad Fratiman
6 iulie 2020 la 23:26
Suport prins bicicleta pe perete
Discutii diverse / Discutii diverse
Am revenit cu teoria, mi s-a parut interesant de analizat.
Toate explicațiile cu ceva calcule estimative sunt intr-un document pdf pe care îl puteti accesa din link-ul de mai jos:
https://drive.google.com/file/d/1y3LmWTzlczsk8_Yo2Ae27rhGaOdXn6sw/view?usp=sharing

Mie cele mai stress-free pentru bicicleta și ușor de realizat mi se par cea din postul #408861 (JDM Al Khalid) sau sprijinta pe perete vertical dar cu roata spate pe sol.
Solutia din clipul pus de Adrian Damian mi se pare iarasi interesanta si cu solicitari minime pentru bicicletă dar e mai greu de facut DIY.
Vlad FratimanVlad Fratiman
6 iulie 2020 la 21:51
Altenative la GT Avalanche Expert 2020
Discutii tehnice / Biciclete
În opinia mea, atunci când furnizezi sa spunem un lot de 50-100 de biciclete pe o țară că România (poate mai mult, habar nu am) ar trebui să arunci și câteva cadre pentru cazuri speciale. Oricând poate fi un defect de fabricație sau o problemă chiar și la producători experimentați, dovadă situația de față. Din acest motiv eram un pic supărat pe politica GT (nu pe importator sau magazin). Sau poate aceștia ar fi trebuit să solicite câteva cadre, nu cunosc tainele acestei afaceri, dacă se achita marfa din banii importatorului la achiziție sau ulterior, ce facilități sunt, etc.
Însă înțeleg că este o situație dramatică, de altfel cu o pagină în urmă la postarea 408802, mi-am cerut scuze public pentru poziția mai acidă. Mi-a trecut supărarea, am încheiat capitolul. Asta e ghinion, combinat cu un context al naibii de urât.
Însă trebuie să înțelegeți că mi-am dorit mult bicicleta aia și s-a derulat totul extrem de frustrant cu un final incredibil, defect la cadru.

Chestia cu fițele era la glumă :) Știu că nu este marcă de fițe evident, dar este un brand cu imagine mai buna decât rockrider/Decathlon. Cam.asta era ideea, de bicicletă mai rar întâlnită decât astea din Decathlon. Sincer nu am văzut multe GT pe strada, mai degrabă Cannondale, Trek, Scott, Specialized.

În rest, despre nevoii, eu personal am spus peste tot că m-am descurcat fără probleme cu RR520 (bicicletă de 1500 de lei) la care am pus într-adevăr furcă pe aer. Dacă avea roți de 29 sa am un rolling mai bun pe drumuri neasfaltate și ceva geometrie mai potrivită, nu as fi dat-o.
Vlad FratimanVlad Fratiman
6 iulie 2020 la 19:10
Suport prins bicicleta pe perete
Discutii diverse / Discutii diverse
acum Am niște treabă pe acasă dar diseară am să fac o schemă să vedeți ce se întâmplă atunci când bicicleta este sprijinită cu cârlig de perete vertical. Apar acolo niște momente de forțe care fac ca sarcina asupra roți să fie mult mai mare decât în cazul în care bicicleta este pur și simplu atârnată de tavan. De asemenea o să vedeți de ce este cel mai sigur să o sprijini vertical dar cu roata din spate pe sol.
Vlad FratimanVlad Fratiman
6 iulie 2020 la 16:27
Suport prins bicicleta pe perete
Discutii diverse / Discutii diverse
Nu prea as compara aluminiul cu carbonul în privința comportamentului la diversi solicitări.
Problema e o văd altfel: tensiunile exercitate pe jante în timpul utilizării bicicletei sunt temporare în sensul că datorită deplasării îl schimbăm permanent locul unde acționează. Dacă am agăța o bicicletă de jante cu un cârlig, mai ales dacă bicicleta este grea, tensiunea produsă la interacțiunea cu cârligul este localizată și durează un timp mult mai lung, poate zile întregi.
Aceasta poate conduce la stres anormal asupra jantei.
Mai depinde și cum este fixată bicicleta: dacă este suspendată vertical, în genul suportului de tavan, tensiunile sunt mult mai mici și corespund doar greutății bicicletei. Dacă este agățată de un perete vertical, fără să atingă solul, forțele pot fii și de 10 ori mai mari. Dacă este nevoie am să dau o explicație suplimentară, prof of concept, că să fie clar.
De aceea am și spus că este o idee cam proastă să agăți bicicleta pe perete vertical fără să se sprijine pe sol.
Vlad FratimanVlad Fratiman
6 iulie 2020 la 08:25
Altenative la GT Avalanche Expert 2020
Discutii tehnice / Biciclete
Da, corect, doar că mi se pare o practică incorectă. E clar că nu este pe stoc in Romania, nu avea cum să dureze 2 săptămâni să vină. În sfârșit, așteptăm, fac asta de la sfârșitul lui aprilie, ce mai contează câteva zile.

Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro