Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Raspunsuri de Vlad Fratiman


Vlad FratimanVlad Fratiman
5 septembrie 2017 la 17:54
Upgrade furca RR520
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
@vali preda: cauciucurile sunt primele pe lista, insa am sa merg pe 2.20. E cam exagerat 2.35.

@camil budescu: stiu furcile, ceea ce ma speria este gatul conic. Intr-devar, varianta de adaptor de la nukeproof este mai accesibila, merita luat in considerare.
Gatul poate fi problematic. Ma gandeam (am vazut propus si de cineva) sa fac un mic gat la strung care sa aiba 2 diametre. Cel mare exact ca cel de furca si cel mic, un pic mai mare decat cel interior de furca. Apoi introduse unul in altul prin imbinare la temperaturi diferite. Cred ca ar merge.
La transmisia 1x11 trebuie sa schimb intr-adevar tot. Pacat, era o optiune faina pe sram NX. Eventual 1x10 cu schimbator deore, desi mi-ar trebui pinion de 42 si inteleg ca nu poate fi folosit prea bine pe schimbatoare de 10 pinioane. Eventual caseta de 10 pinioane si schimbator sram NX. Oricum nu este o prioritate.
Franele nu ma deranjeaza, nu sunt excelente, dar isi fac treaba. Nu am batai de cap cu hidraulice, este un punct care nu este problematic pentru mine in acest moment. Poate alte discuri.

@Calin Neagu: nu prea inteleg, cum adica "presiune prea mare pe maini"? Ce fel de poza din lateral, cand apas pe coarne?
Are si nu are sens sa bagi bani. Daca te intereseaza ce scrie pe bicicleta, clar nu are. Daca vrei niste chestii care oricum nu le gasesti nici la biciclete de 4000 de lei, atunci cred ca se merita. E de discutat. Am facut un calcul estimativ pe un cadru nou de aluminiu Cube (cel mai ieftin de pe bike-discount) si cu majoritatea componentelor (mai de baza ca pret) am ajuns usor la 800 euro fara furca si frane. Poate de facut un custom cu cadru nou (tin mult la aspect), transmisie noua ca e piesa de uzura si este bine sa o folosesti de noua si restul de prin bazar. Asa cred ca te scoti pe la 3000 de lei. Si am luat cel mai ieftin cadru. Deci dupa mine e de discutat.
Daca urmaresti revanzare, sau cadru de prestigiu atunci clar nu. Daca te intereseaza doar sa pedalezi necompetitional, atunci eu zic ca se merita sa faci niste imbunatatiri de care te folosesti.
Vlad FratimanVlad Fratiman
4 septembrie 2017 la 22:39
Upgrade furca RR520
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Da, despre aceea este vorba. Ma gandesc ca am ajunge 1000 de lei. Poate ar fi mai bine sa o iau din tara, dar ma duc la aproape 1200 lei. Cam nejustificat pentru o bicicleta care a costat tot atat. Poate găsesc acelasi model sh la vreo 5-600 lei. Ar fi mai rezonabil.
Comfort, nu stiu ce sa zic, as vrea o furca care sa culiseze mai mult la denivelari. Aceasta este parca prea rigida. Ma las cu toata greutatea pe ea (89Kg) si abia se lasa vreo 3-4 cm si e setată pe valoare minima (55Kg). Oricum si cursa ei este scurta, de 80 mm. Am sa o desfac la iarna sa vad ce este pe acolo. Eventual poate se potriveste un arc de la alta furca. Cel mai bine ar fi sa am posibilitatea sa testez o bicicleta cu furca pe aer sa vad cum lucreaza pe un drum de piatra.
Interesanta si optiunea XC32, m-am gandit la ea. Service-ul e mai putin pretentios. Nu stiu daca pentru un amator ca mine ar conta foarte mult ca e pe arc in comparatie cu o furca pe aer din gama entry level. Poate m-ati putea lamuri.

Nu ma grabesc in ce priveste achizitia, daca o fi sa dispara cele cu gat drept, pana la urma iau un adaptor, nu este o tragedie. Eventual vand bicicleta si imi fac una custom, ca vad ca orice iei nou pe la 3-4.000 de lei, tot trebuie sa faci cate un compromis, ba la furca, ba la transmisie, ba la frâne, ba la butuci, ba la cadru. Iar ca sa dau mai mult in conditiile in care nu urmaresc ceva competitional nu vad rostul. Oricum ma intereseaza si o transmisie 1x11 care mi se potriveste foarte bine ca rapoarte cu ce folosesc eu la 3x8. Imi place ideea sa renunt la schimbul de foi. Dar, pentru aceasta modificare, trebuie sa schimb butuc sa mearga caseta de 11 pinioane. Butuc nou la pret rezonabil ( in jur de 100 lei) nu gasesc cu 28 de gauri. Pot sa iau alta roata sh, dar am alt numar de spite in comparatie cu fata + aspect diferit.
De-a dreptul distractiv. Poate mai degraba un 1x10, mai putine batai de cap legat de schimbarea butucului. Din ce am citit inteleg ca la butuc pentru caseta de 8 pinioane merge si caseta de 10.

In sfarsit furca ar fi prioritatea. O furca buna o tin fie pe bicicleta actuala fie pe una custom viitoare.
Vlad FratimanVlad Fratiman
3 septembrie 2017 la 09:50
Upgrade furca RR520
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Ma intereseaza in perspectiva un upgrade la furca de pe RR520. As vrea o furca pe aer ca sa fiu sigur ca pot obtine sensibilitatea de care am nevoie. Binenteles ma gandesc la ceva SH in jur de 400-500 poate maxim 600 lei in functie de starea ei. Ideea este ca pot cumpara Rock Shox Recon RL 27.5" Solo Air 100 de pe bike-discount cu aprox. 1000 de lei. Deci nu vreau sa ma apropii de suma asta ca atunci o iau noua. Trebuie sa iau in calcul si o eventuala revopsire si servisare.

Nu merg extrem, nu particip la competitii, nu fac salturi, traseele includ drumuri de piatra sau pamant si ceea ce ma intereseaza este sa am confort cat mai mult posibil. Deci un fel de XC recreational.

Iata cam care ar specificatiile: roata 27,5'', gat drept 1 1/8, ax 9mm QR, distanta intre dropout-uri de 100mm.

Gatul tapered la furca iese din discutie ca trebuie sa imi iau acea cuveta in partea de jos (cred ca am headset semi-integrat din ce am studiat) care costa aberant de mult. Aproape ies la pret de furca noua.

Ce modele ar trebui sa urmaresc ca sa am aceste specificatii indeplinite?
Furca as vrea sa fie usor si ieftin de intretinut deoarece voi face eu acest lucru pentru ca imi place si nici nu am service in oras.

Nu exclud nici varianta pe arc, dar nu sunt sigur ca am parte de sensibilitate suficienta cu aceasta. Reglajul e limitat si probabil trebuie sa fie un arc de o anumita duritate. Apare o variabila in plus greu de indeplinit cand cauti ceva SH.

Ca o chestiune suplimentara. Nu stiu daca exagerez, dar nu s-ar putea modifica o furca pe arc ca sa fie pe aer. Adica de inlocuit arcul cu pistonul pentru aer. Ceva de genul acesta: https://www.bike-discount.de/en/buy/rock-shox-solo-air-internals-left-13-reba-sid-b-26-120mm-black-104027/wg_id-205. Nu stiu daca stanchions la furcile pe arc au prelucrare suficient de fina pe interior ca sa permita o astfel de modificare. Binenteles depinzi de potrivirea la diametre. Dar asa, ca si curiozitate.
Vlad FratimanVlad Fratiman
2 septembrie 2017 la 11:46
compatibilitate rotite deraior Sram X5/X4
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Da, așa e. Un X4 costă 80-90. Rotitele cam 40.
Era mai mult o curiozitate personala. Eu am X3, nu pot schimba rotitele.
Vlad FratimanVlad Fratiman
1 septembrie 2017 la 23:13
compatibilitate rotite deraior Sram X5/X4
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Vad ca seamana destul de mult cele de la X5 cu cele de la X4, cel putin din ce vad pe site. Eu am X3 momentan, cu roti care nu se pot demonta, ceea ce nu prea imi place ca nu le poti curata prea bine. Studiam posibilitatea unui eventual upgrade si din ce am citit, se parea ca rotile de la x5 ar fi pe rulmenti, dar vad ca nu prea este asa, par identice cu cele de la X4.
Vlad FratimanVlad Fratiman
1 septembrie 2017 la 14:31
compatibilitate rotite deraior Sram X5/X4
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Salutare!
As dori sa stiu daca exista compatibilitate intre rotitele de la schimbator pentru modelele Sram X4 fata de X5.
Atasez la mesaj si link cu pagina din manualul tehnic. Par a avea coduri diferite. In plus X5 dupa 2012 pare a avea alte tipuri de rotite fata de versiunea 2009-2012, cumva clasice.
Ca un element de discutie suplimentar, ce puteti sa imi spuneti despre rezistenta in timp a rotitelor de la Sram X4 si daca pot fi schimbate cu alte modele mai bune avand in vedere ca au acele capacele cu 2 gauri + un butuc mai cidatel (rotita de langa pinioane), ceea ce face sa aiba un format cumva proprietar Sram. Ar putea cumva sa fie puse rotite clasice, adica doar cu ax simplu central?

Link pagina manual: http://imgur.com/a/pKTFh
sau
https://ibb.co/dtUAbv
Vlad FratimanVlad Fratiman
20 august 2017 la 09:55
Butuc pedalier RR520
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Cred ca pana la urma am descoperit de unde ar fi problema. Ea se manifesta pe ultimele doua pinioane mici in mod special. Am dat jos roata si am constatat ca axul se misca destul de greu. Erau prea stranse conurile. Le-am slabit un pic si problema s-a redus la un nivel acceptabil.
Oricum, probabil ca de la conuri la butuc cu 4 rulmenti pe spate banuiesc ca este o diferenta si nu degeaba le-au facut cu rulmenti. Oricum si preturile sunt pe masura la butucii pe rulmenti.
Acuma as fi facut un upgrade la butuc, nu neaparat asa de competitiv, dar ceva pe rulmenti. Faza este ca nu prea gasesc butuc cu 28 de gauri. Nu as schimba roata cu totul ca ar fi costurile si mai mari. In plus, ar trebui sa ma chinui cu stickerele sa le iau de pe cea veche, cam multa bataie de cap.
Vlad FratimanVlad Fratiman
19 august 2017 la 08:46
Butuc pedalier RR520
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Este cu cap patrat, e o bicicleta de 1200 lei :)
Stiu ca trebuie doua scule. Presa ca sa scoti bratul si un fel de tubulara pentru cuvete.

Am scos lantul de pe pedalier. Vad ca se invarte usor, nu observ jocuri.
Ramane o chestie ciudata. Adica hai sa zicem ca ma astep ca lantul sa nu incalece bine pe pinioane cand e pe foaie medie si pinioane mici dar la foaie mare si pinioane mici nu ar trebui sa am problema asta ca sunt destul de aliniate.
In sfarsit, am sa mai studiez. Ma gandeam ca e ceva din butucul pedalier, dar daca e sigur cu rulmenti capsulati, ar trebui sa fie ok, cel putin o perioada, avand in vedere ca bicicleta este practic noua.

Speram sa aflu exact ce butuc pedalier este. Daca stie cineva exact astept rapsuns.
Vlad FratimanVlad Fratiman
18 august 2017 la 21:13
Butuc pedalier RR520
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Lanțul e uns, am umblat la reglaj fin fara succes.
Că sa dau lanțul jos, nu cred că voi observa ceva .
Oricum am să desfac pedalierul sa vad ce este pe acolo.
Mă gândeam că a desfăcut cineva și știe ce este pe acolo.
Vlad FratimanVlad Fratiman
18 august 2017 la 11:09
Butuc pedalier RR520
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Salut!

Ma intereseaza daca stie cineva exact ce fel de butuc pedalier este la RR520 in dotarea originala. Cand pedalez in sarcina am senzatia ca parca nu e uns cum trebuie, chiar sesizez un mic scartait. De asemenea cand sunt intr-un raport pe foaie medie sau mare cu lantul un pic mai oblic simt in pedale ca pedalarea nu se face rotund. Parca simt in pedale rostogolirea bilelor, nu stiu cum sa explic senzatia. Cu siguranta foaia este solicitata oblic, fiind foaie mare sau medie se exercita o presiune mai mare pe butuc decat atunci cand e foaia mica si singura explicatie este un butuc prost uns sau ceva de proasta calitate.
O fi butuc pe conuri sau pe rulmenti?
Daca este ceva de proasta calitate am sa il schimb cu un shimano BB-UN26 care inteleg ca e pe rulmenti.
Daca e un butuc ok atunci astept sa imi vina scula de desfacut angrenajul pedalier si am sa il ung mai bine, poate nu este uns corect.

Multumesc anticipat!
Vlad FratimanVlad Fratiman
14 august 2017 la 21:28
Schimbare amortizor
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Nu merg prin oras, merg in afara. In general zona de dealuri cu drumuri de pamant sau piatra.
Ma gandeam si eu la cauciucuri de 2.2, nu stiu daca reusesc sa ofere un confort corespunzator, dar am sa incerc. Ai o recomandare daca tot am pus problema? Ceva rezonabil ca pret pentru jande de 27.5?

Si dezvolta un pic. De ce nu s-ar merita un upgrade la o bicleta cu un cadru bun. Desigur, nu scoti banii la revanzare, dar in fara de asta?
Adica ma gandesc, cine nu are bani sa dea de la inceput pe un FS de 7-8000 lei, incepi cu ceva mai simlu, apoi schimbi chestii critice. Mai intai un amortizor, apoi o furca si tot asa. Pentru cine nu participa la competitii si e doar hobby eu zic ca e ok.
Un groupset XT sau SRAM este pe la 500-600 euro, un amortizor spate pe la 400-500, o furca fata decenta prin aceeasi zona si te poti da pe dealuri rezonabil. Poti sa te opresti unde vrei cu investitia.

Uite ca exemplu:
Un giant FS pe un site costa 9000 lei
Are asa:
furca fata: RockShox Recon Gold RL Solo Air - 370euro deci cam 1700 lei
amortizor spate: monarch R - 170 euro adica 770 lei
groupset: deore, care cu tot cu frane costa pe la 400 euro deci hai sa zicem 2000 lei
Ar costa tot upgrade-ul pe la 4500 lei.
Cu bicicleta 1700 lei as fi la un total de aprox. 6000 lei. Mult mai jos fata de 9000. Mai recuperezi ceva din revanzarea componenteleor originale si eu zic ca iesi ok, daca nu tii la brand.
Dar daca ar fi o problema cu cadrul atunci este alta poveste.
Vlad FratimanVlad Fratiman
14 august 2017 la 08:45
Schimbare amortizor
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Calin, la ce te referi când zici că nu de merită?
Este vreo problema cu cadrul? Că la restul componentelor oricum poți să faci upgrade.
Mă interesează și pe mine 520s mai mult din perspectiva confortului. Nu particip la competiții, nu merg extrem, dar vreau ceva confort pentru coloană când merg pe drumuri pietruite un pic mai tare.
Vlad FratimanVlad Fratiman
13 iunie 2017 la 22:51
recomanari frane v-brake Avid SD5 vs Shimano Acera BR-422 vs Shimano Alivio T4000
Discutii tehnice / Frane
Revin cu vesti.
Pana la urma, la sugestia unui coleg de pe forum, caruia ii multumesc cu acesta ocazie public, am achizitionat niste frane v-brake shimano deore. Le-am gasit pe OLX, la un pret foarte bun si cel putin arata ca noi daca nu sunt chiar noi. Ideea este ca nu le-am primit in vreun ambalaj original, dar arata absolut impecabil. La pretul de 80 de lei nu imi pare absolut deloc rau. Numai pe niste saboti mai buni ar fi trebuit sa dau 40-50 de lei. Le-am montat, adio zgomote, franare absolut ok pentru ce imi trebuie mie. Foarte multumit.

In plus, fiindca vreau sa imi iau niste mansoane ergonomice cu corne pentru un suport mai bun si majoritatea sunt destul de lungi pe ghidon, am decis sa schimb si schimbatoarele deoarece sunt de tip twister si ocupa mult loc pe ghidon impreuna cu franele. Rasfoind ofertele prin bazar (pe site) am gasit manete combo shimano 3x7, exact ce imi trebuie. Le-am gasit la cineva in stare impecabila, practic noi la un pret excelent (70 lei). Le-am montat, functioneaza excelent.

Una peste alta, am reusit sa imbunatatesc bicicleta cu costuri minime (daca vand componentele scoase de pe ea).
Pasul urmator, niste mansoane si eventual un ghidon sh de tip flatbar ca asta pe care il am arata cam anost.
Apoi pe la anul, daca constat ca folosesc bicicleta intens, am sa vad ce fac cu furca.

Multumesc frumos pentru pareri!

Privind un pic retrospectiv, daca as fi studiat mai bine ofertele si eram mai documentat, probabil ca mi-as fi luat un DHS Terrana 2625 la aprox 1000 lei. Pentru 200 de lei in plus fata de cat am dat eu aveam schimbatoare altus (nu tourney basic), manete combo (exat ce mi-am pus eu acuma), 3x8 fata 3x7, pinioane casetate nu pe filet si frana fata pe disc chiar daca e mecanica, jante duble nu simple cum am eu.
Dar na, invatam din mers :)
Vlad FratimanVlad Fratiman
9 iunie 2017 la 16:43
Saboti V-brake
Discutii tehnice / Frane
Nu știu cum am dat de topic, dar nu sunt de acord cu punctul de vedere al lui @vladone
Piesele cu suprafețe concave mai groase nu sunt simple șaibe. Ele fac pereche cu cele mai subțiri pentru a permite strângere la poziție oblică a tijei sabotului. Daca e nevoie fac un desen să explic mai bine. Nu de un în ordinea aleatorie. Deci cel puțin cele 4 trebuie să existe.
În poză 2, a doua piesă de la dreapta este șaibă clasica și poate să lipsească. Dar nici ea nu de poate așeza oriunde.
Dacă greșesc rog să mă corectați că să înțeleg corect
Vlad FratimanVlad Fratiman
7 iunie 2017 la 07:15
recomanari frane v-brake Avid SD5 vs Shimano Acera BR-422 vs Shimano Alivio T4000
Discutii tehnice / Frane
Ok. De fapt despre asta este vorba până la urmă. Ne cumpărăm ceea ce ne permitem și potrivit pentru ceea ce vrem să facem.
Am să revin cu mesaj după ce îmi schimb frânele.
Vlad FratimanVlad Fratiman
6 iunie 2017 la 16:49
recomanari frane v-brake Avid SD5 vs Shimano Acera BR-422 vs Shimano Alivio T4000
Discutii tehnice / Frane
@Calin Neagu: Atunci când am luat bicicleta nu ştiam prea clar cât voi merge, unde voi merge sau dacă voi merge. Nu am mai folosit o bicicletă de 20 de ani. În copilărie am avut un Pegas pliabil cu care am bătut toate coclaurile fără să îmi pese de frâne, transmisie, roţi, cadru, e.t.c. Şi m-am distrat de minune.
Ştiu că există biciclete mai scumpe, nu ştiam cât de complexă poate fi alegerea şi senzaţia mea este că orice ai alege tot prost alegi :). Adică, atâta timp cât există MTB-uri de 50.000 lei şi cursiere de 70.000 lei ce alegi? Până la urmă ne întoarcem la aceeaşi întrebare de bază: ce faci cu bicicleta? Deocamdată mă plimb, merg pe dealuri şi vad cum merge treaba. S-ar putea să mă plictisesc, s-ar putea să îmi placă, încă nu am habar. Dar eu sunt adeptul lucrului luat pentru scopul potrivit. Dacă ajung la nivel superior, am să fac exact ce spui. Deocamdată nu mă deranjează să mai pun câte ceva pe această bicicletă care îmi place. Este bicicleta potrivită pentru ceea ce fac eu acum cu ea. La iarna am să desfac şi furca să vedem ce filozofie este acolo, dacă gasesc nişte arcuri un pic mai moi să înlocuiesc ce este acum atunci ar fi nice. Deocamdată să fie vreme bună, să am timp şi să mă ţină picioarele.

@Camil Badulesc: nu se pune problema să nu fiu de acord cu ce zici, asta fac şi pentru maşina mea. Că eu umblu la ea. Dar ca să dăm un pic de nuanţă discuţiei. Şi Fabia de care zici se poate conduce în diverse moduri. Dacă ştii că ai pus frâne ieftine pe ea, mergi încet şi preventiv. Dacă pui componente performante atunci poţi să conduci mai tare. Cam asta e logica. În rest, doamne fereşte, dar moare lumea şi în accidente cu Mercedes S-class ultimul model.

Sunt convins ca sunteţi oameni cu experientă, cu biciclete performante şi scumpe. Dar întreb: ce bicicletă aveţi? Poate de 1000€. De ce nu vă luaţi una de 2000€? Dar dacă aveţi una de 2000€ de ce nu vă luaţi una de 4000€? Sau de 6000€? Ce ar fi una de 10.000€? :)
Discuţia asta cu performanţa componentelor devine fără sfârşit. De fiecare dată când s-a scos ceva pe piaţă, scump şi performant, la scurtă perioadă apare ceva şi mai scump şi mai performant. Niciodată nu se termină.
Eu personal vreau să mă bucur de drum, de natură pe bicicleta mea de 2-300€. Şi să nu mai iasă lumea la porţi când frânez pe drum :)
Mai târziu o să mai văd.
Vlad FratimanVlad Fratiman
6 iunie 2017 la 13:10
recomanari frane v-brake Avid SD5 vs Shimano Acera BR-422 vs Shimano Alivio T4000
Discutii tehnice / Frane
Merci Ionut!
Ma gandesc pana la weekend si la varianta aceasta. Arata si un pic mai bine pe bicicleta niste frane mai prelucrate un pic. Promax-ul acela este la acelasi pret cu Acera BR-M422 (undeva in Iasi). Banuiesc ca nu este nici o diferenta notabila intre ele de calitate.
Vlad FratimanVlad Fratiman
5 iunie 2017 la 22:30
recomanari frane v-brake Avid SD5 vs Shimano Acera BR-422 vs Shimano Alivio T4000
Discutii tehnice / Frane
Eu am invatat ca exista produse potrivite pentru fiecare tip de utilizare si ca exista raport optim calitate/pret. In general oamenii au tendinta de a-si cumpara (daca isi permit) ce este mai scump si evident mai nou, din simplu snobism. Intalnim usor oameni care isi iau biciclete de peste 1000 de euro si ies odata pe luna la o plimbare de 5-10 Km.
Si sunt convins ca majoritatea dintre noi am intalnit produse pe care am dat mult si de care nu am fost multumiti, unele chiar defective.
Eu sunt convins ca daca 2 lei dai, 2 lei face dar nu prea sunt convins de opus, cel putin nu in general.
Revenind la saboti, unde exista o gama larga de producatori si preturi, din ce am studiat am vazut ca gasim saboti de la 5 lei pana la 40-50 lei sau mai sus. Deci 20 de lei e in zona de mijloc, a utiliatorului obsnuit asa cum sunt si eu. Nu are cum sa nu fie in regula.
Vlad FratimanVlad Fratiman
5 iunie 2017 la 21:42
recomanari frane v-brake Avid SD5 vs Shimano Acera BR-422 vs Shimano Alivio T4000
Discutii tehnice / Frane
Jantele le curat dar cand merg pe drum neasfaltat se murdaresc imediat de praf. Inclin sa fiu din ce in ce mai convins ca e posibil sa aiba legatura cu compozitia materialului din care sunt facuti sabotii. Zgomot se aude si daca ating foarte putin frana. Deci iese din calcul vreo problema legata de deformarea cadrului franei.
Acum, ce mi-ai recomandat tu sunt saboti de performanta si nu este cazul meu. Eu vreau doar niste saboti care sa nu faca zgomot. Mi se pare ilogic sa pun saboti de 100 lei pe o bicicleta de 800 lei. Ori ar fi utilizati sub nivelul lor si asta inseamna risipa de bani, or ii folosesc la nivelul de performanta pentru care au fost facuti si distrug bicicleta.
Ce este curios, pe bicicleta sotiei nu fac abolut nici un zgomot. Poate calitatea nu este uniforma la acesti saboti, cine stie.
O sa incerc sa gasesc niste saboti decenti la 15-20 de lei sa vad ce se intampla. Mai franeaza lumea pe strada si nu zici ca vine marfarul in gara si nici nu dau oamenii obisnuiti 1000$ pe bicicleta si 20$ pe saboti. Cred ca este o problema particulara cu acesti saboti, eventual chiar cu cei de pe bicicleta mea.
Vlad FratimanVlad Fratiman
5 iunie 2017 la 18:54
recomanari frane v-brake Avid SD5 vs Shimano Acera BR-422 vs Shimano Alivio T4000
Discutii tehnice / Frane
Sincer m-am gândit și la asta. Am observat că zgomotul este mult mai redus sau inexistent dacă jantele sunt curate.
Dar mă gândeam că dacă iau un set de saboți mai buni și dau un 30-40 de lei pe ei și apoi mă trezesc că tot am zgomot, ajung să cheltui mai mult
Dar am să țin cont de recomandarea ta și am să caut niște saboți mai buni, din zona recomandată de tine, am să pun eventual doar pe față că acolo scârție cel mai tare și am să revin cu vesti peste vreo săptămână, deoarece trebuie să ajung prin Iași să caut, nu se merită să îi comand online.
Apropo, cei de acum sunt Alhonga
Vlad FratimanVlad Fratiman
5 iunie 2017 la 16:39
recomanari frane v-brake Avid SD5 vs Shimano Acera BR-422 vs Shimano Alivio T4000
Discutii tehnice / Frane
Salutare!
Mi-am cumparat recent bicicleta din profil (rockride 340). M-a incantat pretul, nu eram dispus sa dau prea mult deoarece nu stiu in ce masura am sa folosesc foarte intens o bicicleta. Inteleg ca este o bicicleta entry-level. Pentru start eu zic ca e ok, nu am de gand sa particip la competitii sau sa ajung la cine stie ce performante. Am 90Kg si folosesc bicicleta in scop recreational, merg mult pe drumuri de piatra si pante, unele destul de mari dar nu foarte lungi, maxim 1-1,5Km. Ture de aproximativ 20-30Km dar nu exclud si variante mai lungi pe viitor.
Dupa ce am mers peste 100Km drumuri combinate asfalt/piatra cu pante de tot felul am doua chestiuni care cumva erau de asteptat sa nu fie ok: furca (suntour xct) si franele.
In aceasta postarea vreau sa ma lamuresc cu franele deoarece e chestiunea urgenta si mai simpla.
Concret, franele existente isi fac treaba decent, repet fara sa merg in zona de utilizare intensiva. Ceea ce ma deranjeaza cel mai tare este zgomotul. Cand franez, folosea cineva o expresie, parca intra marfarul in gara. Vibreaza puternic (de aici si zgomotul), uneori simt vibratiile si in cadru. Daca franez mai puternic atunci zgomotul si vibratiile dispar.
M-ar interesa sa schimb aceste frane care evident sunt foarte limitate ca si caracteristici si sa imi iau ceva care sa asigure o franare decenta fara zgomote.
Bugetul este pana in 120 lei (perechea) si studiind un pic piata si topicurile am ajuns la urmatoarele concluzii:
1. frane noi:
avid SD5 intre120 lei si 170 lei, online
Shimano Alivio BR-T4000 100-120 lei online
Shimano Acera BR-M422 90 lei magazin local

2. frane SH, pot fi o solutie doar daca arata foarte bine. Nu vreau sa pun pe o bicicleta noua piese care estetic arata rau.
Inteleg ca exista acele versiuni paralelogram de la Shimano, dar ies din buget ca si frane noi, iar SH putin probabil sa gasesc in stare decenta. Oricum nu imi trebuiesc chiar atat de performante.
Mentionez ca franele actuale sunt reglate corect, nu franarea ar fi problema principala, desi nici aceea nu pare prea sigura, ci zgomotul infernal.

Multumesc anticipat!

Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro