Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Raspunsuri de Vlad Fratiman


Vlad FratimanVlad Fratiman
26 august 2020 la 22:13
Angleset -1.5 grade, o idee buna?
Discutii tehnice / Cadre
Dacă schimbi unghiul ar trebui sa bagi o furcă cu vreo 30mm mai mult decât ce ai în prezent că să nu se schimbe geometria.
Altfel ai să ai o scădere a stack-ului și nu prea vad rostul să îți pui unghi de trail că să vii în cap. Doar dacă bicicleta actuală nu are un stack exagerat de mare. Ține cont că îți coboară și bb-ul.
Vlad FratimanVlad Fratiman
26 august 2020 la 17:17
problema grup SLX m7100 12 viteze - "scapata"
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Deci există probleme și în RAI. :)
Lăsând gluma la o parte, eu nu văd nici o problemă pe film. Dar cum mereu îmi place să învăț lucruri noi, aștept să îmi explice cineva.
La mers in sarcină ai vreo problemă cu acest "scăpat" de care vorbești? Se simte ceva la pedală?
Mie mi se pare că schimbă perfect.
Vlad FratimanVlad Fratiman
23 august 2020 la 12:40
Best mtb pana in 4000 lei
Discutii tehnice / Biciclete
Depinde ce înălțime ai și cum te poziționezi cu această înălțime în raport cu intervalul corespunzător mărimii bicicletei.
Spre exemplu eu am 1,82 de cm iar mărimea L pentru xc50 este recomandată pentru înălțimi până la 1,85, ceea ce înseamnă că eu sunt la marginea superioară a intervalului. Deci va trebui să ridic șaua destul de sus și ajung cu nivelul ei la nivelul ghidonului de unde și poziția destul de aplecata. Se corectează acest lucru cu un ghidon cu rise lucru pe care l-am și făcut.
Nu este însă foarte agresivă poziția dar nici nu este una prea relaxată. Eu personal prefer să stau un pic mai aplecat, dacă am un ceva de vânt din față ajută foarte mult.
Un alt avantaj al cadrului la xc50, este că ai un reach destul de mare, 455cm la mărime L. La mtb, un reach prea mare îl corectezi ușor cu o pipă mai scurta, deoarece pipa scurtă este preferabilă pentru manevrabilitate. Un reach scurt (gen cube atention) e mai nasol de corectat, că înseamnă pipa lungă, ceea ce e nașpa la mtb.
Ideea de bază este că nu există bicicleta perfectă pentru toată lumea. Depinde de fizionomie, de traseu, de stil de mers. Așa că .... este posibil că un cube attention să fie perfect pentru tine. Dar la 3800 de lei, ai o platformă destul de solidă la xc50 față de alte branduri. Și cadrul este finisat excelent, ai vopsea perlată, butuci pe rulmenți, TA față-spate, transmisie 1x12. Deci cântărești, analizezi și decizi. Orice ai alege este posibil să fie perfect pentru tine sau nu.
Vlad FratimanVlad Fratiman
22 august 2020 la 21:33
Altenative la GT Avalanche Expert 2020
Discutii tehnice / Biciclete
Binenteles că nu e nevoie de bicicleta pe care aleargă profesioniștii și oricum, dacă era mai celebră ajungea că celelalte, la 4000 de lei furcă pe arc.
Deci nu le poți avea pe toate. Este într-adevăr sportivă că poziție, eu am schimbat urgent ghidonul că era prea sportivă poziția, acum e ok.
Iar in ce privește ciclismul recreațional, o opțiune buna zic ei este GT Avalanche. Și eu o luasem la 3800 de lei modelul 2020 cu furcă recon de 120mm. Eu am prins acel sweet point in care credeau toți că rămân cu stocurile nevândute din cauza pandemiei.
Dar na, nu a fost să fie, eu sunt mulțumit de xc50. Dimineața trag o tură de 13km la 8.00 pe coclauri, ajung acasă fac un duș și fi go to work. Când am timp sau duminica bag o tură mai lungă de 30-40km.
Pentru astre e xc50, să alergi un pic, să faci sport. Nu e pe zona recreațională ci mai degrabă sportivă.
Amatorilor de plimbare relaxată prin parc cu copilul sau soția nu le recomand XC50.
Eu ce am să mai fac la ea in timp, două lucruri:
1. Cauciucuri de 2.25 cu profil 50-50
2. Când fac revizie internă la furcă (peste vreo 2 ani) să văd dacă o pot duce la 110mm.
În rest, apa paie și bătaie :)
Vlad FratimanVlad Fratiman
22 august 2020 la 17:22
Altenative la GT Avalanche Expert 2020
Discutii tehnice / Biciclete
Furca este ok, este o furcă simplă, fara "sofisticheturi". E bună pentru amatori, adică 90% din cei care se dau cu bicicleta de xc. E modelul de bază, judy silver cu brațe de oțel, ceea ce o face cam greluta. Am avut înainte pe alta bicla RS 30gold, care se simțea mai ușoară ceea ce și este în cifre, are cam 2300g vs rs 30 gold care cred că avea pe la 1850g. Deci este destul de grea, dar na știm cu toții cat costă gramul in ciclism.
Un alt aspect, compresia nu este ajustabila la modelul care vine pe xc50, eu am scos maneta de blocaj și am lăsat furcă deblocată.
O furcă de 150 de euro, își face treaba dacă ai grija de ea.
Laurențiu știu că este un brand cunoscut comercial dar nu are implicare în ciclismul profesionist, cel puțin nu una vizibilă, ceea ce este un minus.
Vlad FratimanVlad Fratiman
22 august 2020 la 11:08
Altenative la GT Avalanche Expert 2020
Discutii tehnice / Biciclete
Pentru mine merită.
Nu merg foarte mult, 20-30km/tură, ai eficientă la pedalat, TA față/spate cu lățimi standard, furcă pe aer, frâne ok pentru xc, transmisia este OK de asemenea. Cadrul este finisat foarte bine.
Singurul aspect care lipsește este brandul, dar na, se știe ce primești la acești bani dacă vrei brand.
Overall, nu îmi pare rău de achiziție, să am timp să o folosesc la ce poate bicicleta.
Vlad FratimanVlad Fratiman
19 august 2020 la 12:44
Upgrade pinioane
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Era un site cu compatibilități pe diverse componente, îmi scapă acum, poate ajută cineva..
Oricum, să fie caseta cu cel mai mic pinion de 11t. Alea cu 10tcer hub special
Vlad FratimanVlad Fratiman
18 august 2020 la 09:58
Transmisie 2x9 to 1x9, nelamurire lungime lant.
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
E ok acum pentru că foaia mică o folosești cu pinioanele 1-5 și este în dreptul lor, lanțul nu este prea oblic. La fel, foaia mare o folosești cu 5-9.
Cel mai simplu convertești 3x la 1x pentru că atunci foaia medie este chiar pe mijlocul grupului de pinioane. singurele probleme rămân cele legate de capacitatea deraiorului și foaia n-w sau chainguide.
Vlad FratimanVlad Fratiman
17 august 2020 la 14:35
Transmisie 2x9 to 1x9, nelamurire lungime lant.
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Eu zic că da, deși poți să încerci mai întâi cu lanțul existent și vezi care e treaba. Nu te costă nimic.
4t în plus îți cere așa ochiometric 4 zale in plus ceea ce nu este chiar puțin, dar depinde și de lanțul existent cum a fost scurtat, de aceea zic să încerci mai întâi, și nu în forță, pe un stand sau cu rotile în sus.
Problema mai importantă o să o ai cu chainline-ul, având în vedere că pleci de la un 2x, care are chainline-ul între foi.
Să vedem ce răspunsuri mai primești.
Vlad FratimanVlad Fratiman
15 august 2020 la 09:52
Altenative la GT Avalanche Expert 2020
Discutii tehnice / Biciclete
Ce sa fac cu cauciucuri de 2.8 in zona mea? Pozele sunt ciudate, furca de 140mm (exagerat la furca cu brate de 32mm) cu saua mai sus decat ghidonul? Ce faci cu aia? E trail, e XC? De asemenea, nu vad date despre geometrie, sa pot sa fac niste comparatii.

Problema la Devron este ca nu imi dau seama fiecare bicicleta la ce serveste. Imi pare un talcioc in care gasesti de toate, amestecate, ca sa iti ia ochii. Un amalgam de modele din anii trecuti cu cele noi, o gama fara identitate ca si destinatie.
Mi se pare ca fura din fiecare loc cate o idee, baga componente bune ca sa castige clienti si aia e.
Adica daca te uiti doar la componente, da, e o afacere buna, dar s-ar putea sa te dezamageasca grav la ciclistica.
Nu spun ca Decathlon ar fi vreo minune, dar parca e mai clar. Ai gama de uz general (520/540/560), ai zona de XC (50/100/500/900), au bagat si ceva AM, ai zona de sosea cu gama Triban, parca e mai organizat. Dar la devron cum sunt? Daca Zerga e de trail, riddle men e de XC, ca mie imi pare de uz general? Vulcan unde intra?
Devron Riddle M3.9 spre exemplu arata ca o bicicleta de sosea la cadru (lasand la o parte TT-ul ala super ciudat). Pare sa aiba un SOH (stand over height) foarte mare, deci nasol la MTB, unde trebuie sa mai pui frecvent si un picior jos.
Deci pentru mine nu, posibil sa fie biciclete bune, nu zic nu. Dar vreau sa vad o linie cu o identitate mai clara, ca sa stiu ce cumpar.
La Decathlon mi-am asumat ce cumpar, am luat XC, stiam la ce sa ma astept si este in acord cu ce fac de fapt, desi mai aveam eu niste filme cu HT mai mare, cursa mai lunga la furca, dar nu e ce imi trebuie de fapt. La devreon cum e?
Vlad FratimanVlad Fratiman
14 august 2020 la 13:13
RS Judy leak
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Nu are joc, o mai sterg, poate se elimina mililitrul ala pus in plus, daca asta o fi. Vedem cum evolueaza.
Na vorba aia, dai un ban dar stai in fata .... la service :)
Tocmai cand incepe sa imi placa xc50 :). Bine, nu e vina Decathlon, furcile vin de la SRAM.
Vlad FratimanVlad Fratiman
14 august 2020 la 11:49
RS Judy leak
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Salutare!
Furca este noua, cred ca are vreo 150Km, in dotarea unei biciclete XC 50.
Ieri am observat o scurgere mai serioasa pe bratul stang (bratul drept este absolut ok), dar am pus pe faptul ca inainte de a reveni acasa, traseu mai mult de coborare pe drumuri agricole, am intors bicicleta cu rotile in sus si s-a adunat uleiul pe burete, poate prea mult.
Astazi, acelasi traseu, nu am intors bicicleta cu rotile in sus de ieri, același regim de mers, scurgerea este mult mai putina decat ieri, dar tot nu este ok. Pe furca de pe bicicleta veche (RS 30 Gold) nu am avut niciodata asa ceva, la acelasi regim de mers.
Pana acum nu am observat ca am mers destul de mult pe asfalt sau mers mai linistit pe drumuri agricole. Acum merg ceva mai tare, dar va dati seama ca nu vorbim de dropuri sau downhill. Se vede din poze ca nu e vorba de vreun bottom out, urma de praf nu se duce pana sus.
Pareri, sugestii, benzina, chibrituri? :)
Teoria mea e doua:
1. s-a bagat prea mult ulei in lower
2. ceva nu s-a asezat bine acolo, probabil buretele.
Ce fac? Desfac furca? Am manual, am ulei original RS, ii fac o revizie la lowere sa vad care treaba.
Alta optiune: sa o mai las asa?

Nu ma trimiteti la service!
Vlad FratimanVlad Fratiman
14 august 2020 la 11:04
Inlocuire angrenaj cu un altul compatibil
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Dai cu sprintul, nu iti face griji.
Vlad FratimanVlad Fratiman
13 august 2020 la 23:21
Inlocuire angrenaj cu un altul compatibil
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Vine bine pe bicicletă, adică chainline-ul e OK?
Eu zic că nu o să ai nici o problemă din cauză acelui defect, dacă te uiți așa este dantura, unii dinți sunt un pic teșiți. Deci acolo sa fie vreo jumătate de milimetru mai mult decât trebuie, no big deal. Eventual să dai ușor cu un șmirghel mai fin să nu fie muchii tăioase.
Oricum lantul se cuplează pe jumătate din dinți, deci nu e mare problemă, e și foaie mare pe care nu ai să mergi in forța.
Pare că angrenajul a fost lovit sau scăpat pe jos exact pe dantură.
Vlad FratimanVlad Fratiman
13 august 2020 la 21:17
Sfat achizitie MTB 29 1x12
Discutii tehnice / Biciclete
Cea mai buna strategie. Ei nu atacă, doar protejează teritoriul. E bine să ai și ceva de mâncare, biscuiți, chestii din astea.
E nasol însă când sunt mulți, pot avea reacții imprevizibile.
Vlad FratimanVlad Fratiman
13 august 2020 la 07:19
Sfat achizitie MTB 29 1x12
Discutii tehnice / Biciclete
Mda, inteleg unde merge gravel, am glumit. Mi-ar placea să am așa drumuri în zona, dar ori am asfalt, ori drum pietruit nasol cu pietre mari care te aruncă în toate părțile, ori drumuri de acces la ogoare care nu sunt chiar netede, eventual doar pe anumite segmente. Oricum rămân la xc că este suficient pentru mine.
Vlad FratimanVlad Fratiman
13 august 2020 la 00:18
Sfat achizitie MTB 29 1x12
Discutii tehnice / Biciclete
Da, momentan nu e stres cu cauciucurile, merg și astea fără problemă, când am să schimb am sa vad atunci ceva mai grosuț. Deocamdată mă dau așa, mai ales că am destul asfalt prin zonă că încep să mă întreb dacă nu cumva ar fi trebuit să îmi iau un gravel. :)
Parte bună este că nu mai prea regret gt-ul.
Vlad FratimanVlad Fratiman
12 august 2020 la 21:01
Sfat achizitie MTB 29 1x12
Discutii tehnice / Biciclete
Stai cu spate mai drept, dar nu la modul exagerat, adică că la treking, ceva mai drept.
La xc50 stai destul de întins și aplecat. Scotul 980 are reach mai mic dar geometria in rest este destul de asemănătoare cu xc50, deci cred că pe Scot stai aplecat dar și mai adunat că să nu zic ghebos. Desigur, depinde și cum pici pe mărime, adică dacă ești la limita inferioară a mărimii e ok, altfel ....Eu personal as recomanda xc50 vs Scott 980, dacă ne referim strict la geometrie/echipare și ignorăm brandul.
Eu fac comparație cu GT Avalanche, că na, asta am avut și testat iar poziția era mai dreapata și relaxantă însă resimțeam lipsa eficienței la pedalat pe plat. Adică gt-ul îmi pare o bicicletă de mers mai relaxat pe plat sau urcare și de mai mult fun la coborâre (deși cauciucurile de 2.25 vittoria Barzo nu aveau un profil prea agresiv, mai de grabă mixt+disc de 160 pe față). XC50 este mai eficientă la plat și urcare, dar mai cu grijă la coborâre, deși cauciucurile sunt ceva mai cramponate și am disc de 180 pe față.
Eu singurul lucru pe care îl regret la xc50 este lipsa unor cauciucuri mai groase, un 2.25 ar fi fost perfect pentru unde merg eu și cu profil mai puțin cramponat. Eventual o pipă mai scurta, la mărimea L pun pipă de 80mm, ar fi trebuit un 70mm.
Dar na, lucrurile astea se reglează din mers, nimic nu e perfect de la început. Am să schimb cauciucurile când va fi cazul.
Calitatea finisajului la cadru și vopseaua sunt însă de nota 10.
Vlad FratimanVlad Fratiman
12 august 2020 la 16:59
Sfat achizitie MTB 29 1x12
Discutii tehnice / Biciclete
Ia xc 50, deși să știi că este o vorbă cu socoteala și târgul.
Îți spun doar că xc50, la fel ca și xc100 au poziții sportive. Dacă te aranjează asta dai înainte, dacă nu caută altceva, cu o poziție mai relaxată.
Vlad FratimanVlad Fratiman
12 august 2020 la 00:17
Probleme reglaj 1x12 Sram SX
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Pai ce să se rezolve, am postat mai sus. Defect de cadru, bicicleta este returnat, acum am XC50, viața merge mai departe. :)
Vlad FratimanVlad Fratiman
5 august 2020 la 20:12
[INCHIS]Rockshox recon silver aer sau arc
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Valva pentru aer e pe brațul stâng cum stai pe bicicletă. Dacă nu ai cu căpăcel acolo pe care să îl scoți și să dai de vâlvă atunci e pe arc.
Vlad FratimanVlad Fratiman
5 august 2020 la 18:30
SIMT O AGATARE IN LANT
Discutii tehnice / Biciclete
Încearcă să urmărești cum se poziționează rotița superioară de la schimbător pe lanț, dacă stă pe centrul lanțului sau într-o margine a sa. Suspendă cumva bicicleta de roata din spate și pedalează lent înainte și înapoi. Studiază cu atenție ce se întâmplă la schimbător. Vezi dacă la pedalat înapoi rotița superioară tinde să urce pe marginea lanțului.
Dacă la pedalare în gol nu sunt probleme înainte și înapoi ci doar când pedalezi în forță atunci cel mai probabil este uzat lanțul. Măsoară uzura cu o lera specială sau distanța între nituri pe o anumită lungime dacă nu ai lera.
Caută pe YouTube "chain wear measurement" că să găsești niște tutoriale cu explicații fără lera.
Vlad FratimanVlad Fratiman
5 august 2020 la 18:19
Schimbator spate indoit ? Deore XT
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Și eu zic că urechea e strâmbă. Urechea e piesă de sacrificiu, nu e material care să reziste la îndreptare decât foarte limitat. Dacă s-ar depășit limita ea se slăbește și datorită tensiunilor la care este supus schimbătorul se strâmbă din nou chiar dacă a fost îndreptată corect. Deci nu i-aș blama pe cei de la service prea repede, observi problemă după ce mergi un timp, dar uneori se deformează și la remontarea schimbătorului (pățit).
Totuși e curios că înainte îți mergea. De asemenea curioasă și blocarea patinei de la deraior, cam greu de înțeles.
Lanț uzat înseamnă că scapă la pedalare in forța, nu că ar schimba aiurea.
Cămașă/șufă învechite ar putea cauza probleme, dar în special pe pinioanele de viteză când sufa este slab tensionată.
Ia o ureche și vezi care e treaba.
Vlad FratimanVlad Fratiman
5 august 2020 la 17:59
SIMT O AGATARE IN LANT
Discutii tehnice / Biciclete
Istoric?
Cat ai folosit-o, a stat depozitată undeva, ai imprumutat-o, bicicleta era nouă?
Pare simptom de cușcă strâmbă.
Schimbă corect și doar simți o agățare sau schimbă prost? A făcut așa de la început sau doar după ce ai curățat lanțul?
Scapă lanțul când pedalezi în forță?
Vlad FratimanVlad Fratiman
4 august 2020 la 14:37
Inlocuire angrenaj cu un altul compatibil
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
De ce se stresezi atât cu masa, ai bicicletă de 10kg și mergi la competiții cu ea?
În ce privește numărul de dinți maxim, 48 mi se pare mult pentru un mtb greu cu cauciucuri groase. Dar dacă te țin picioarele, de ce nu. Eu zic să mergi pe mana magazinului să pleci cu bicla reglată corect și cu asta basta. Ia foaia de 44T dacă tot ai un stres cu asta.
Eu la bicla anterioară foarte rar am folosit foaie de 42T cu pinion de 11T la roată de 27,5, iar la asta nouă ceva mai des foaie de 32T cu pinion de 11T la roată de 29", dar nici nu sunt atletul vieții, mă consider un ciclist mediu.
Tu dacă mergi pe 44T cu roată de 29 și pinion de 11T, ai să fii solicitat destul de mult.
Vlad FratimanVlad Fratiman
4 august 2020 la 08:58
Tubeless pe cauciuc non-tubeless
Discutii tehnice / Roti
Dacă îți tai grav cauciucul, ce mai faci cu camera? Sau tai grav dar nu prea grav :)
Vlad FratimanVlad Fratiman
1 august 2020 la 08:01
Inlocuire angrenaj cu un altul compatibil
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Înțeleg ce zici. ar părea că îți trebuie un monobloc cu ax mai lung decât ce ai în prezent.
Încearcă să măsori chainline-ul pentru crankset.
https://youtu.be/0lN3Zf9gpp8
Apoi iei legătura cu cei de la playbike și le spui să îți dea pedalierul împreună cu un monobloc la care să ai chainline-ul măsurat de tine. Adică acel tourney trebuie cuplat cu un ax care să fie potrivit astfel încât să nu ai vreo problemă să lovească cadrul foaia mică sau să ieși cu un aliniament foarte prost.
O să te coste undeva la 120+ lei.
Dacă nu vrei să te riști, mergi la un magazin cu service dacă ai posibilitatea. Le explici din timp despre ce este vorba, ca să pregătească piesele potrivite, inclusiv măsurătoarea pentru chainline. Dacă ceva nu este în regulă măcar nu plătești piesele.
Vlad FratimanVlad Fratiman
31 iulie 2020 la 22:38
Inlocuire angrenaj cu un altul compatibil
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Poti sa pui orice angrenaj pentru ax patrat,
Tu probabil ca ai asta: Acera-X M291 cu lungimea axlului BB-ului de 110-113 si offset 47.5-50.
Link-urile puse de tine sunt la niste produse de care nu am auzit, nu vad specificatii legate de chainline, mai bine ia ceva mai consacrat gen Tourney, Acera. Oricum te va tine multi ani.
https://www.playbike.ro/produs/shimano-fc-ty301-678-viteze-39326
Vlad FratimanVlad Fratiman
31 iulie 2020 la 14:21
Altenative la GT Avalanche Expert 2020
Discutii tehnice / Biciclete
Până la urmă am schimbat ghidonul original (720mm, rise 0, bsweep 6) cu unul de la force ( 740mm, rise 30, bsweep 9). Pozitia este mult mai buna acum, nu mai este așa sportivă. Cred că mai mult de atât nu mai modific, offsetul la tija de șa este într-adevăr mare, dar am împins șaua maxim in față și este ok.
Am pierdut și căpăcelul de cauciuc care vine la capătul gatului furcii, am pus un capac metalic care se prinde cu șurub de floarea de la furcă. Acum arata și mai bine și este și mai clean.
Nu am creaking la BB, zgomotele pe care le auzeam erau de la deraior, nu mai zic aici cum am rezolvat.
Acum totul este ok, schimbă perfect, zero zgomote.
Mi-ar fi plăcut cauciucuri de 2.25, dar asta e, când se uzează astea am sa pun mai groase.
Vlad FratimanVlad Fratiman
27 iulie 2020 la 17:14
reglare deraior spate
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Sunt prostii în opinia mea de "corporatist" cu 12s. :)

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro