Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Raspunsuri de Vlad Fratiman


Vlad FratimanVlad Fratiman
18 iulie 2019 la 11:09
Recomandare caseta pinioane
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
total capacity = (nr. max - nr. min caseta) + (nr. max - nr. minim foaie)
Ex: caseta 11-42T cu foi 26/36T
total capacity = (42-11) + (36-26) = 31+10 = 41T
Daca ai o singura foaia atunci faci diferenta doar intre nr. de dinti de la caseta.

Banuiesc ca nu suporta pinion de 46, daca scrie Max 11-42T, dar totusi intreb.

Cam asa e. Poate gasesti undeva o caseta uzata cu 11-46 sa faci o proba.
Vlad FratimanVlad Fratiman
11 iulie 2019 la 16:13
Kross Level B5 2017
Discutii tehnice / Biciclete
Nu am fost atent. Da, la 2000 merită. Deși mă îndoiesc că ar fi nouă.
Vlad FratimanVlad Fratiman
11 iulie 2019 la 13:52
Kross Level B5 2017
Discutii tehnice / Biciclete
Ce vedeți așa special la ea? E in clasa unui rockrider 560. Are aproape 14kg.
Vlad FratimanVlad Fratiman
9 iulie 2019 la 07:16
Se poate face upgrade la toata transmisia?
Discutii tehnice / Elemente de transmisie

Așa zic absolut toți la începu .....

Sunt destui care își iau o bicicletă din prima de dat la vale prin Sinaia, că au văzut ei că e cool pe YouTube, apoi realizează că e cam greu sportul ăsta sau nu au timpul suficient și o lasă baltă. Atunci să vezi pierdere la revânzare la un full suspension de 2-3.000 de euro.
Decizia de a lua o bicicletă scumpă din prima este în opinia mea proastă in majoritatea cazurilor. Când zic scumpă mă refer la 3500+ de lei sau 700+ €. Cu o bicicletă de 2-3000 de lei te poți da pe orice traseu rezonabil fără pretenții de mare competiție. Bicicletele sub 1500 RON au în general lipsuri care limitează utilizarea. Cam așa văd eu lucrurile în ceea ce privește prețurile.
Vlad FratimanVlad Fratiman
6 iulie 2019 la 17:16
Buget full suspension
Discutii tehnice / Biciclete

modelul ieftin aproape sigur e pe qr

Este pe qr, nu am mai menționat asta in mod special că era mai mult de scris și scriu de pe telefon. Dar este într-adevăr un aspect, un upgrade la o furcă mai de competiții pe o bicicletă de la baza gamei poate implica și schimbarea butucului ceea ce mărește costurile. Dar na, măcar începi de undeva. Când ești la început e mai greu.
Oricum trebuie să se lămurească Adrian mai întâi ce vrea.
Vlad FratimanVlad Fratiman
6 iulie 2019 la 15:06
Buget full suspension
Discutii tehnice / Biciclete
Mai poți merge pe o strategie. Spre exemplu îți iei un model la baza gamei, cum ar fi mondraker chrono sau alta marcă și apoi mai faci upgrade. Cel mai probabil furcă va trebui să o schimbi.
Faza este că trebuie să fii atent la tipul de prindere a roții.
Vlad FratimanVlad Fratiman
6 iulie 2019 la 12:30
Buget full suspension
Discutii tehnice / Biciclete
Scuze, mă refeream la modelul chrono R
https://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=45661
Dacă ai să ai talent și muncești poate vei face performanță și atunci ai să fii sponsorizat. Că amator, o bicla de XC de genul a ceea ce ți-am dat e parfum. Furca e judy. Nu este ce trebuie, dar pentru inceput merge. Dacă te prinde nu e greu sa investești ulterior într-o furcă mai de competiții, gen reba.
Vlad FratimanVlad Fratiman
6 iulie 2019 la 11:33
Buget full suspension
Discutii tehnice / Biciclete
Dacă intenționezi să mergi la competiții, care la noi sunt majoritatea XC atunci îți recomand mondraker Chronos RR. Cu ea mergi la competiții și acum poți să te dai prin pădure de antrenament. Nukeproof este de trail, nu ai geometrie de curse. Că poți merge cu ea, nu te oprește nimeni dar nu este eficientă la competiții.
Vlad FratimanVlad Fratiman
6 iulie 2019 la 08:15
Buget full suspension
Discutii tehnice / Biciclete
Adrian se pare că tu nu citești propriul topic. Chiar Gelu ti-a sugerat nukeproof.
Dar în toate această discuție eu nu înțeleg un lucru. Cam pe unde ai să folosești tu bicicleta?
Că pentru o coborâre de 30s de pe un delușor eu zic că te complici inutil cu bicicletă de trail.
Vlad FratimanVlad Fratiman
4 iulie 2019 la 00:42
Buget full suspension
Discutii tehnice / Biciclete
Păi da și tu o cautare pe bazar sau în altă parte, pune interval de preț și vezi și ce obții. Apoi întreabă aici deși evident dincolo de aprecierea că ar fi bună, bicicleta trebuie văzută și verificată minuțios.
Atât timp cât nu ești pe picioarele tale în ce privește veniturile eu nu îți recomand full suspension SH. Este posibil să trebuiască să mai bagi bani în el și având în vedere prețurile în domeniu va fi greu să explici părinților lucrul acesta.
In plus geometria unei biciclete full suspension este mult mai complexă și este posibil să găsești în banii tăi un model vechi care nu este foarte bine gândit. Ar putea fi ok din punct de vedere tehnic dar ineficientă în ceea ce ar trebui să facă acea bicicletă.
Nu vreau să te descurajez dar ia și citește serios despre tipul acesta de biciclete, ce implică cinematica lor și apoi te hotărăști.
Vlad FratimanVlad Fratiman
3 iulie 2019 la 22:56
Buget full suspension
Discutii tehnice / Biciclete
Lăsând la o parte că și bicicletele full suspension sunt de mai multe tipuri, cele mai ieftine variante după mine sunt următoarele:
- rockrider xc100 s, cu avantaj că ai garanție în țară.
- calibre bossnut, ceva mai bună dar trebuie luată din Anglia.
Ambele variante pe la 5500 lei.
Vlad FratimanVlad Fratiman
3 iulie 2019 la 10:48
Buget full suspension
Discutii tehnice / Biciclete
Na, poate am exagerat și eu un pic dar na. E destul de nașpa să te trezești cu niște defecte ascunse nasoale. Până la urmă, fiecare face cum vrea. Mai este în aspect, dacă vânzătorul are istoric vechi aici pe forum atunci da, aș fi mai relaxat.
Dar altfel nici gând. Și trimisul la plimbare e reciproc în acest caz pentru că într-o tranzacție fiecare are ceva ce vrea celălalt, deci fiecare poate trimite la plimbare partea cealaltă dacă nu îi convine ceva.
Vlad FratimanVlad Fratiman
3 iulie 2019 la 09:22
Buget full suspension
Discutii tehnice / Biciclete
Nu service complet, dar de desfăcut un pic de poate. Și daca e de ras, fie, dar prefer să nu rad pe banii mei.
Urmăresc forumul și citesc ce mai pățește lumea și nu este deloc de ras. Filet rupt la etrier pe cadru e de ras?
Brațe la furcă praf cu cursă micșorată că să nu se vadă e de ras?
Eu respect vânzătorul, la o tranzacție trebuie să fie mulțumită toată lumea, dar na, fiecare cu părerea lui. Acceptă vânzătorul condiția bine, dau și peste prețul cerut. Nu acceptă, salutări. E mai bine decât nervi pe banii mei.
Vlad FratimanVlad Fratiman
3 iulie 2019 la 06:40
Buget full suspension
Discutii tehnice / Biciclete
În niciun caz full suspension SH luat prin curierat. Aș lua doar cu ridicare personală și cu condiția ca la fața locului să demontezi orice parte din bicicletă doresc eu. Obligatoriu furcă și shock-ul făcut revizie pe loc la service local sub ochii mei. Dacă bicicleta este ok plătesc eu revizia și cumpăr bicicleta. Dacă nu și este vreo problemă minoră negociem, altfel pa și la revedere.

iti iei full cand o sa ai bani daca nu apare alt hobby pana atunci

Foarte bună remarca aceasta mai ales partea referitoare la hobby. Ciclismul nu este un sport ușor. Este lesne să renunți și te trezești cu bicicletă de 2.000 de euro stând în garaj mai mult degeaba. Mai bine un HT folosit la 80% decât un full suspension folosit la 20%.
Vlad FratimanVlad Fratiman
2 iulie 2019 la 10:19
Buget full suspension
Discutii tehnice / Biciclete
În general nu prea intră cauciucuri plus pe roti de 29 și nici nu prea ar trebui, te alegi cu un moment de inerție foarte mare. Roți de 29 cu ceva intre 2.25-2.40 dacă mergi pe teren mixt (plat, urcări, coborâri) desigur în legătură cu înălțimea biciclistului sau 27,5+ dacă te interesează mai mult coborârea. Cauciucul cu cât este mai gros opune rezistență mai mare la înaintare, trebuie avut asta in vedere și alegi în funcție de relieful pe unde te dai.
Eu spre exemplu, merg pe un traseu mixt, am și plat dar și urcări respectiv coborâri, care însă nu sunt cine știe ce. La înălțimea mea (1.82) aș merge pe 29" cu un 2.35-2.40.
Vlad FratimanVlad Fratiman
2 iulie 2019 la 07:19
Buget full suspension
Discutii tehnice / Biciclete
Mai sunt opțiuni:
Vodoo bizango la 650£
Vitus nucleus cu echipare buna cam tot pe acolo
Calibre rake

La full suspension calibre bossnut pe care îl găsești la 999£ și are echipare absolut ok.
Vlad FratimanVlad Fratiman
1 iulie 2019 la 23:17
Buget full suspension
Discutii tehnice / Biciclete
Nu știu nimic despre fucile x-fusion. Cu ce este echivalent x-fusion rc32 prin comparație cu modele de la rockshox? Am sentimentul că este sub recon, ceea ce nu ar fi prea grozav
În plus din ce înțeleg nu este through axle, ceea ce e cam așa și așa la prețul de 1400 euro.
Cadrul arată însă foarte fain și într-adevăr poate să fie baza unui proiect de custom bike.
Vlad FratimanVlad Fratiman
1 iulie 2019 la 21:38
Buget full suspension
Discutii tehnice / Biciclete
Nukeproof scout comp are preț cam la fel cu Canyon neuron al 7. Geometria și rotile sunt mai spre trail la nukeproof decât la Canyon care este cumva între XC și trail. Dar în ce mă privește aș vrea ceva mai de mijloc, nu de trail pur, deci dacă ar fi sa aleg intre cele două aș merge la canyon.
Desigur mai sunt și alte opțiuni, dar în general sunt scumpe și bicicletele HT care ies din XC și încep să aibă geometrii și furci pe la 120-130mm care să permită și ceva coborari. Majoritatea producătorilor consacrați au oferte ceva mai ok că echipare pe la 1300+ ceea ce nu e ieftin deloc.
Vlad FratimanVlad Fratiman
1 iulie 2019 la 10:03
Buget full suspension
Discutii tehnice / Biciclete
Așa este Dinu, eu m-am limitat un pic în răspunsul meu. Pe YouTube dacă vă uitați sunt promovate în special disciplinele de coborâre pentru că sunt mai spectaculoase. Acolo sunt băietani flexibili, cu experiență, sponsorizați care trag maxim pentru spectacol și promovare de produs. Dacă mergi însă pe trasee reale ai să vezi oameni obișnuiți, de obicei cu ceva burtica și atunci lucrurile stau altfel.
Deci da, trebuie luate in calcul multe aspecte. Poate de aceea este recomandat să îți iei mai întâi o bicicletă mai ieftină până te lămurești dacă vrei altceva in raport cu pregătirea fizică, timp disponibil, bani, traseu.
Vlad FratimanVlad Fratiman
1 iulie 2019 la 09:35
Buget full suspension
Discutii tehnice / Biciclete
Categoric da, poți face coborâre pe orice bicicletă, dar trebuie niște specificații că să fie lucrurile ok. Sunt HT-uri multe de trail, vezi ce specificații au și ai să îți dai seama ce trebuie să cauți. Producătorii fac și ei niște teste, în mod clar știu ce trebuie făcut.
Pentru cineva mai tinerel, care nu poate sau nu vrea să dea 1500+ de euro pe o bicla FS și vrea ceva fun la coborâri există o ofertă bogată de HT-uri de trail. O simplă căutare pe Google te va duce pe la majoritatea producătorilor.
Vlad FratimanVlad Fratiman
1 iulie 2019 la 00:25
Buget full suspension
Discutii tehnice / Biciclete
Nu știu ce voi face pe viitor, dar dacă va fi să îmi iau altceva care să fie semnificativ mai diferit fata de ce folosesc acum, ținând cont de tipul de teren pe care merg, aș vedea două variante, ambele pe 29"
1. HT, furcă de 120mm cu HT pe la 68,5 grade, cauciucuri de 2.40-2.50
2. FS mid travel (120-130mm), cauciucuri 2.25-2.35, HTA pe la 67-68.
Mtb-urile clasice cu furcă de 100mm, cauciucuri de 2.00-2.25 eu le vad pe drumuri relativ netede cu denivelări sporadice. Acuma nu zic că nu poți să te dai cu HT prin tot felul de locuri, dar .....
Vlad FratimanVlad Fratiman
30 iunie 2019 la 22:54
Buget full suspension
Discutii tehnice / Biciclete
Eu unul sunt sătul de zdruncinaturile pe HT, mai ales la ture lungi, motiv pentru care nici nu mai merg mult. La nivel de ciclism amator, atunci când vorbim de teren neasfaltat, discuția este lungă și trebuie acceptat că există și aspectul numit preferință personală. Că bicicletele FS sunt scumpe și mai complicat de întreținut este altă discuție.
Acuma e drept că nici eu nu am o bicicletă reprezentativă ca să pot să îmi fac o părere mai clara, dar parcă am o îndoială că dacă aș da 4-5000 RON pe un HT s-ar schimba lucrurile semnificativ față de cum mă simt acum.
Vlad FratimanVlad Fratiman
26 iunie 2019 la 21:01
Devron zerga D5.7? Sram GX sau Shimano Deore?
Discutii tehnice / Biciclete
Chiar m-am uitat un pic pe topic, nu am avut răbdare să citesc chiar tot dar nu am găsit și nici nu îmi amintesc să fi fost vreo intervenție nepotrivită. În particular, Camil este unul dintre cei mai echilibrați și civilizati colaboratori de pe forum, motiv pentru care are aprecierea mea. Eu consider că chiar dacă ne exprimăm din spatele unei tastaturi trebuie păstrat un nivel civilizat al discuției indiferent de cât de nepriceput sau eventual rău intenționat este unul sau altul.
Și în general forumul are un nivel foarte decent al discuțiilor. Mai sunt niște excepții eu dacă aș fi moderator aș șterge topicurile cu înjurături și alte forme de agresivitate verbală. Este unul recent cu cineva care voia să știe coeficientul de frecare intre cauciuc și piatră după 2 ore și 35 de minute de ploaie la Sinaia și era foarte supărat că nu era nimeni capabil să îl zică.
Spor la pedalat băieți că suntem offtopic rău de tot!!! :)
Vlad FratimanVlad Fratiman
26 iunie 2019 la 18:08
Devron zerga D5.7? Sram GX sau Shimano Deore?
Discutii tehnice / Biciclete
Este vorba despre mine aici? Că mai este și Gelu Vlad foarte activ prin zonă:)
Strict referitor la mine, am învățat multe de pe forum și recunosc că anumite chestiuni le înțelegeam greșit.
Faza cu pozele mi s-a părut interesanta pe moment dar întradevăr există multe variabile cea mai importantă în opinia mea fiind mărimea cadrului pentru care se face poza de prezentare.
Eu cred că în momentul de față nu mai există geometrii bune sau proaste, cel puțin la producătorii importanti ci preferințe și mult marketing. De asemenea este clară o evoluție a geometriei față de acum 15-20 de ani și o specializare a geometriei pe diverse moduri de utilizare a bicicletei, lucru întâlnit numai la biciclete. Uitați-va la piața auto și la modelele pe care le au diverși producători. Înainte știai simplu de seria 3, seria 5 si seria 7 ca să iau un exemplu. Vedeți acum câte modele sunt la BMW.
La achiziția de biciclete mulți dau sfaturi bine intenționate, în realitate ce e bun pentru unul nu este obligatoriu bun și pentru altul pentru că orice ai face experiența la pedalat depinde de foarte mulți factori și nu în ultimul rând de preferință personală.
Să sperăm că cei câțiva pasionați care susțin forumul cu răspunsuri argumentate, vor continua să o facă pentru ai ajuta pe ceilalți și eu zic că merită aprecierea tuturor pentru efortul lor.
Pentru mine este singurul forum unde sunt atât de activ și citesc fiecare topic pentru a mai afla ceva nou sau pur și simplu de amuzament in anumite cazuri. :)
Fiți pozitivi!!!!
Vlad FratimanVlad Fratiman
23 iunie 2019 la 23:41
Alternativa la RR520
Discutii tehnice / Biciclete
Șaua este un aspect. Contează și greutatea ta, pregătirea fizică, echipamentul pe care îl porți. Șaua originală mie mi se pare confortabilă. Dar după 30-40 de km pe teren cu denivelări, mai ales că este un hard tail cu roți de 27,5, începi să resimți. Eu am 86-87kg, nu este de mirare. Am încercat și șei mai late, dar apăreau alte dezavantaje la ele. Așa că în prezent folosesc o să de la Lidl, modelul îngust. Mă simt bine pe ea, dar folosesc pantaloni cu bazon. Mi se păreau caraghioși înainte dar acum nu concep să plec la drum fără ei.
În concluzie:
1. Cauciucuri cât mai groase că să amortizeze șocurile de la denivelări
2. Roți de 29", dacă schimbi bicicleta și ești relativ înalt
3. Slăbit, antrenament
4. Pantaloni cu bazon, chiar și cei ieftini din Decathlon îs mai buni decât nimic, mai ales la nivel de amator
5. Eventual trecerea la FS. De la o vârstă cred că sunt mai greu de suportat zdruncinaturi pe un HT. Din păcate varianta aceasta este scumpă.
Vlad FratimanVlad Fratiman
22 iunie 2019 la 13:17
Parere Romet Mustang M2 2019
Discutii tehnice / Biciclete
Ambele sunt biciclete ok. GT-ul pare că are o geometrie mai sportivă în timp ce Cannondale una mai relaxată. În funcție de preferințe, poate să îți placă una sau alta. Cam aiurea manetele combo de pe Cannondale.
Vlad FratimanVlad Fratiman
20 iunie 2019 la 23:34
Cadru aluminiu rupt
Discutii tehnice / Cadre
Așa este, ai dreptate. Aici este un filmuleț educativ:
https://youtu.be/V8HAsLURWyo

Deci se pare că sudura, chiar dacă e făcută corect, nu poate garanta o integritate la fel că de-a inițială fără tratament termic ulterior.
Bine de știu de acum.
Ar fi interesant de știut dacă ar fi mai ușor de reparat un cadru de carbon vs aluminiu.
Vlad FratimanVlad Fratiman
20 iunie 2019 la 13:49
Cadru aluminiu rupt
Discutii tehnice / Cadre
Se poate suda cadru. Dar cine sudează trebuie să aibă echipament adecvat sudurii în aluminiu. Nu orice aparat TIG poate suda aluminiu, trebuie să aibă tig AC. De asemenea sudura trebuie să se facă în așa fel încât să nu topească aiurea metalul deci trebuie amperajul corect la grosimea materialului. Sudura se poate face cu adaos cu duritate mai mare decât a materialului sudat.
Nu am auzit la sudura bicicletelor de tehnici de îmbătrânire, călire, detensionare, dar dacă pune cineva un link cu procesul de fabricație explicat mai învățăm.
Eu văd trei întrebări aici pe care trebuie să ți le pui:
1. Ai garanția că cine sudează chiar știe să sudeze? Nu este suficient să îți întindă cineva niște metal, trebuie să se asigure penetrarea corectă, încărcarea corectă, e.t.c.
2. De ce a cedat cadrul? Îți garantează cineva că nu cedează în altă parte poate cu risc mai mare?
3. Valoarea bicicletei justifică operațiunea de sudură făcută de un profesionist cu garanție? că dacă ai de gând să te duci la un atelier de cartier mai bine o lași baltă.

L.E. există procedee de detensionare la sudură atunci când sudezi piese care sunt făcute din materiale la care există risc de fisură la încălzire puternica din cauza dilatarii. Mă refer aici la fontă sau anumite aliaje de aluminiu. dar bicicletele sunt realizate prin sudură iar tipul de aluminiu utilizat suportă sudura fără să apară fisuri sau să necesite procedee complex de răcire controlată sau altele asemenea.
Vlad FratimanVlad Fratiman
18 iunie 2019 la 06:39
Constructie bicicleta fully cu piese Devron Riddle 5.7
Discutii tehnice / Cadre
Nu se potrivesc următoarele:
1. Roata spate nu merge deoarece hubul este pe qr classic iar la cadrul cube ai through axle.
2. Unghiul HT de la cadrul cube este tipic pentru o furcă cu travel de 140-150mm. Furca ta actuală are 100 de mm. Nu știu sigur dacă o poți extinde atât de mult, eventual trebuie să cumperi alte componente interne.
3. BB-ul este press fit la cube, iar ce ai tu acum este un hollowtech. Deci trebuie să cumperi alt BB. Din fericire crankset tău este compatibil și cu pressfit cel puțin așa înțeleg de pe saitul Shimano.
În plus este posibil să trebuiască să refaci lungimea conductelor la frâne. Dacă ești începător e cam complicat ce îți propui.
Mai bine vinzi bicicleta actuală și cu ce bani disponibili mai ai îți iei un HT de trail. Desigur nu va fi un full suspension, dar ai să poți face destule cu el. în plus și întreținerea este mai ieftină lucru care nu este neglijabil atunci când ești întru un buget strâns.
Vlad FratimanVlad Fratiman
17 iunie 2019 la 08:32
Alternativa la RR520
Discutii tehnice / Biciclete
Poziția pe bicicleta nu are legătură cu marca ci cu ceva geometrie + preferințe personale.
Faptul că te-ai simțit tu bine pe acel corratec este o simplă întâmplare plus ceva placebo.
Că să ajungi să te simți bine pe o bicicletă, mai ales la ture lungi că atunci apar problemele, trebuie să investești timp și bani. Pleci de la un cadru care să merite potrivit înălțimii tale apoi începi să cauți șa, ghidon, pipă, manșoane, pedale. Reglezi, schimbi, cumperi altele, vinzi. Cam acesta este procesul. Și testele se fac în timp.
De asemenea filling-ul pe bicicleta tine și de fitnessul fiecăruia.
RR520 este o bicicletă de copii/adolescenți pentru ieșit în parc sau drumuri scurte (15-20km) prin natură. La 1400-1500 nu poți cere prea mult având în vedere că un HT mai serios începe de la 1000+ euro pe piața de la noi. În alte țări mai sunt variante mai ieftinute pentru că au producători locali.

Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro