Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Raspunsuri de Vlad Fratiman


Vlad FratimanVlad Fratiman
10 noiembrie la 18:20
Butuci 28 gauri
Discutii tehnice / Roti
M-am exprimat eu greșit. Am vrut să spun că bicicletele RR de la Decathlon vin cu conurile prea strânse. Cel puțin așa erau la mine și la doua rr340. Din acest motiv rotile se învârt relativ greu. Dacă reglezi cum trebuie nu e nici o problemă.
Eu zic că este o problemă de montaj la fabrica.
Când mă uitam eu găsisem ceva novatec pe AliExpress, te duci pe la 40$.
Uite un link orientativ https://s.click.aliexpress.com/e/D0uJ1hvA

Dar reped, pe rulment nu este cazul, sunt topicuri pe subiectul asta. Rulmentul este pentru solicitări mari
Examinează un pic starea lăcașului unde stau bilele. Dacă e deteriorată atunci trebuie sa schimbi butucul. Dacă nu, schimbă doar bilele și reglează conurile cum trebuie.
Vlad FratimanVlad Fratiman
10 noiembrie la 12:11
Butuci 28 gauri
Discutii tehnice / Roti
Butucii nu au nici o problemă la utilizare normală. Greseala Decathlon este că îi strâng prea tare. De aici apar problemele. Eu i-am reglate la început și totul este ok. Anual desfac totul, curăț, vaselina nouă.
Hai să din serioși, butucii cu bile nu sunt cine știe ce inginerie spațială.
Mă bătea și pe mine gândul la un moment dat să îi schimb și nu prea găseam opțiuni la 28 de găuri.
Vlad FratimanVlad Fratiman
7 octombrie la 16:33
Pinioame 540s
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Ar fi frumos să dai detalii. Ai găsite transmisie întreagă (grupset) sau din bucăți, care e treaba?
Vlad FratimanVlad Fratiman
3 octombrie la 22:21
Upgrade de la MX5-uri
Discutii tehnice / Frane
Nu am alta ediție de cablu. Sincer nu m-am uitat niciodată cu atenție dar am verificat acum. Este exact că la Marius.
Îmi cer scuze înseamnă că se pot pune fără probleme frâne hidraulice pe RR520. Pentru mine sunt suficiente cele originale, dar fiecare cu ale lui.
Vlad FratimanVlad Fratiman
2 octombrie la 16:35
Upgrade de la MX5-uri
Discutii tehnice / Frane
Pierdere de timp și bani in raport cu ce este gândită bicicleta.
Peste cap m-am dat din vina mea, asta e altă discuție, dar frana fata a putut face asta.
Și da, trp-urile arată super fain și nu înțeleg de ce nu au adoptat și alții soluția mecanica cu două plăcuțe mobile, că nu mi se pare cine știe ce dificultate tehnică.
Dar repet, mx5 cu niște plăcute bine fac tot ce ai nevoie pe bicicleta aia. Dacă vrei mai mult, cu siguranță ai ales bicicleta greșită.
Vlad FratimanVlad Fratiman
1 octombrie la 21:44
Upgrade de la MX5-uri
Discutii tehnice / Frane
Eu am rr520 de 3 ani de zile. Recunosc că la început frânele nu țineau neam. Mă cam chinuiam să le reglez, în sfârșit.
Apoi am luat niște plăcute de pe AliExpress, am zis așa la plesneală. Și surpriza, am constatat că frânele merg mult mai bine. Chiar zilele trecute am schimbat plăcuțele pe față că erau terminate. Nu am vrut să pun noi (tot China) că voiam să schimb doar pe față. Le-am pus pe cele originale că nu erau prea consumate. După ce le-am pus, la drum am observat că frâna pe față tine foarte slab în comparație cu situația anterioară. După un timp și-a mai revenit, dar pe ansamblu țin clar mai slab decât cele din China. Cu astea de China m-am dat peste cap, destul de nasol acum vreun an.
Una peste alta eu sunt mulțumit de frâne, în raport cu utilizarea acestei biciclete. Frâne hidraulice sunt pierdere de bani și de vreme. Furtunele nu se potrivesc pe traseele existente. Sunt mai groase.
Vlad FratimanVlad Fratiman
23 septembrie la 07:08
Chain slip cand apas tare pe pedala
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Că să răspund punctual, folosesc ulei Shimano dry.
Acuma evident, când zic negru, nu ma refer că este chiar negru, ci. la faptul că se umple de praf. Eu dacă ies pe drumuri de țară, mai ales în condițiile de acum cu mare uscăciune și praf la greu, se depune imediat praf pe lanț și de altfel pe întreaga bicicletă.
Am să fac un test cu poze dacă tot este o controversă, dar mai întâi să curăț bicicleta după ultima ieșire.
Vlad FratimanVlad Fratiman
20 septembrie la 16:27
Chain slip cand apas tare pe pedala
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Folosesc ulei corect dar daca e praf mult, mai ales acum că e secetă, este normal sa fie așa. Ideea de baza este că nu mergem în condiții asemănătoare cu bicicletele de șosea. acolo poate mai înțeleg să ai o grijă suplimentară, lanțul nu se murdărește așa de repede. Dar la mtb pe coclauri? Hai să din serioși, o ploaie cu pistolul de grădină un pic de periere pe lanț și pinioane și gata. Părerea mea.
Vlad FratimanVlad Fratiman
20 septembrie la 14:49
Chain slip cand apas tare pe pedala
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Și eu m-am lecuit. Pierdere de timp. Curăț in limita bunului simț și mai ales în relație cu realitatea. Lanțul se face negru de praf in primii 10 km. La ce să imitbat capul?
Vlad FratimanVlad Fratiman
20 septembrie la 09:44
Chain slip cand apas tare pe pedala
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Verifica alinierea urechii, ca asta o poti face vizual, nu te costa nimic. Apoi cumpara o caseta noua ca nu este o avere si schimba, iarasi este ieftin. Daca nu este din vina casetei o pui la loc pe cea veche si o pastrezi pentru viitor ca nu se strica. Dupa asta mai scrii pe aici.
Ideal ar fi lant si caseta noi, nu stiu ce tool ai tu dar eventual incearca sa ii masori uzura si cu o rigla, gasesti pe youtube ce sa faci. Asta ca sa fii sigur ca nu are si lantul vreo uzura prematura.
Vlad FratimanVlad Fratiman
19 septembrie la 08:28
Chain slip cand apas tare pe pedala
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Probabil ca ai uzata caseta. Si unealta nici nu trebuie sa intre intre zale, doar sa se sprijine pe rolele interioare, atunci cand uzura este in limite.
Precizeaza de cand folosesti caseta actuala?
Vlad FratimanVlad Fratiman
17 august la 18:35
MTB Hardtail 2000ron 2019
Discutii tehnice / Biciclete
Ia niste anvelope decente mixte (sunt topicuri pe forum destule) și gata, treci la treabă!
Cumpăratul e treaba ușoară, pedalatul e mai greu :-)
Vlad FratimanVlad Fratiman
17 august la 18:31
O intrebare
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Și eu curățăm la fiecare ieșire de 20+ km. Acum îl curăț după sunetul pe care îl face.
Dacă ai 95kg și urci mult și în forță atunci lanțul eu zic că te tine corect și nu cred că vei obține rezistență semnificativ mai bună cu un lanț mult mai scump, dar poți încerca.
Pe mine la 87-88 de kg mă ține cam 1000km, dar merg majoritatea drumului prin praf. Sunt mulțumit, un kmc la 60 de lei o dată pe an e absolut ok.
Vlad FratimanVlad Fratiman
17 august la 13:38
MTB Hardtail 2000ron 2019
Discutii tehnice / Biciclete
Eventual două seturi de roti, deși cred că este suficient să pui anvelope cu crampoane medii care să fie ok și pe șosea.
Bicicleta pe care vrei să o iei nu este pentru nimic extrem așa că niște cauciucuri mixte sunt absolut ok.
Vlad FratimanVlad Fratiman
17 august la 07:28
O intrebare
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Dacă ești grelut (85+ Kg) , urci mult și în forță atunci asta e. Mai trebuie să ai grijă și să cureți lanțul când e murdar, mai ales dacă mergi preponderent prin praf. Eu sunt mulțumit de KMC, sunt acum la al doilea lanț. Și în general sunt considerate foarte bune.
Vlad FratimanVlad Fratiman
17 august la 01:35
Angrenaj pedalier b'twin 520s
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Bottom-out-ul se poate rezolva.
Oricum, dacă avea furcă luată, deși era o investiție foarte proastă in acest caz, se putea folosi cu ceva grijă, asta era ideea de bază, adică cu ceva reglaje să o faci să se comporte că o furcă de 130-140mm. Altfel trebuia să o vândă și să piardă destul de mult. În general este acceptabil să schimbi furcă cu una având travel cu 20mm mai mare decât ce avea bicicletă original.
Cu o singură chestiune nu sunt de acord și anume sensibilitatea sudurilor. Îmi vine greu să cred că în condiții similare de utilizare cedează cadrul dacă pui o furcă un pic mai mare (130-140mm vs 120mm), mai ales că șocurile vor fi mai lin amortizate.
Dar în sfârșit, aceasta este opinia mea pur intuitivă, nu am văzut sau făcut teste riguroase in acest sens.
Eu merg de 2 ani cu RR520 care avea furcă de 80mm, înlocuită cu una de 100mm și nu s-a rupt nimic și nici nu merg prin parc cu ea.
Vlad FratimanVlad Fratiman
16 august la 07:57
Recomandare caseta 10 viteze ratie 11 - 32
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Spre exemplu:
https://www.bike-discount.de/en/buy/shimano-cn-hg54-cs-hg500-10-speed-wear-and-tear-set-869392
Ai acolo opțiune 11-32.
Sau în țară:
https://www.bikexpert.ro/piese/pinioane/shimano-tiagra-cs-hg500-10-10-pinioane-caseta
Vlad FratimanVlad Fratiman
15 august la 15:08
Angrenaj pedalier b'twin 520s
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Eu zic să te mai gândești și să nu cumperi furca.
Orivinzi ce ai și iei rockrider xc100s care are alte componente, cu rezerva că nu știi cât de studiată e cinematica și nici review-uri nu prea găsești. Pot presupune insa că au copiat și ei ceva ok de la alții. Suspensiile sunt blocabile, deci nu poate fi prea rău. Ce nu îmi place la xc100s este că nu pare să ofere spațiu pentru cauciucuri ceva mai groase. Are standard 29"x2.10 și mi se pare cam la limită pe spate, deși cauciucurile par suficient de groase, pare că nu ai avea nevoie de ceva mai gros.
Altfel calibre bossnut ci altă rezervă legată de ieșirea UK din UE, sau mai urci și ajungi la Canyon neuron.
Vlad FratimanVlad Fratiman
15 august la 14:57
Sfaturi achizitie MTB/XC
Discutii tehnice / Biciclete

Parca nu mai merita deloc Elite-ul cand cu 500 de lei in plus ai parte de niste upgrade-uri serioase.

Așa merge comerțul.
Manitou are brațe de 30, reconul de 32, deci în teorie este mai stiff. Ambele sunt furci foarte bune în gama lor de preț.
Și eu zic să alegi tot ceva de la GT. Au cadre mai faine. Merida aia pare foarte înghesuită.
Vlad FratimanVlad Fratiman
15 august la 12:04
Angrenaj pedalier b'twin 520s
Discutii tehnice / Elemente de transmisie

Mi-am comandat o furca rockshox de 150 mm. La bicicleta vreau sa ii las doar cadrul

Nu ți s-a părut ciudat că te costă furcă mai mult decât toată bicicleta?
Faza este că furca, în opinia mea, nu cred că îți va rupe capul cum zice Dan ci îți saltă un pic HT-ul și îți crește și unghiul la HT, ceea ce nu este rău la o bicicletă pentru coborâre. Cu un sag ceva mai mare nu cred că schimbi geometria prea mult, iar cadrele cred că sunt sudate bine pentru că se oferă garanție la cadru, deci nu cred că se va rupe cadrul. Oricum cadre rupte s-au văzut și la case mai mari, este un risc asumat dacă abuzezi aiurea bicicleta.
Nu spun că este o achiziție care se merită, dar sunt banii tăi.
Părerea mea, mai bine cu banii de pe bicicletă, furcă, plus ce mai vrei să bagi îți luai un calibre bossnut care are referințe bune și e gândită cum trebuie.
Vlad FratimanVlad Fratiman
14 august la 07:09
Angrenaj pedalier b'twin 520s
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Sau și mai ieftin un Hollowtech II SM-BB52 care pe bike-discount este aprox. 10€.
Dar de ce vrei să schimbi transmisia? Este practic transmisie de la Rockrider 520. Ai rapoarte care mi-ar fi suficiente doar dacă aș trece la un 1x12, cel puțin pentru mine. Transmisia este cea mai mică problemă la acea bicicletă. Suspensiile sunt praf iar cinematica, cine știe.
Vlad FratimanVlad Fratiman
12 august la 14:24
Achizitie MTB/XC buget 2500 lei
Discutii tehnice / Biciclete
La mărimea M, majoritatea producătorilor pun roți de 27,5 la bicicletele hai sa le zic mtb sport. Dacă vrei tu musai roți de 29" atunci e ok.
Echiparea de pe devron este deore, dar este de pe vremea lui Pazvante, ceea ce mă face să cred că și bicicletă în sine este o relicvă rămasă uitată prin containere. Ai acolo un 3x10 complet depășit. Acum se folosesc transmisii 2x9, 2x10, 1x. .....
Dacă tot ai citit, sper că ai înțeles că foarte importantă este poziția pe bicicleta, adică cadrul. Dar dacă ai ales să ignori totul, dai înainte, de ce mai ceri pareri ale unor oameni care nu te vor sfătui niciodată să alegi echipare vs cadru bun.
Vlad FratimanVlad Fratiman
11 august la 17:59
Sfaturi achizitie MTB/XC
Discutii tehnice / Biciclete
Specialized Rockhopper oferă cadre diferite la preturi diferite. La gama 500-700€ ai 9x135 cu gat drept, iar la 1000€ ai boost 9x141 cu gat conic. Un specialized Rockhopper la 700€ nu prea îl văd platforma beton decât așa să te fălești că ai specialized. În rest cadrul nu are nimic special. Iar cifrele sunt cam că la toți ceilalți. Ca aspect este un cadru frumos.
Trek x-caliber arată de asemenea bine, are specificații identice pe toată gama, dar este mai scump.
Dacă găsești un Trek x-caliber sh cu cadrul în stare excelentă, se merită de luat că platformă de upgrade.
Vlad FratimanVlad Fratiman
11 august la 12:25
Sfaturi achizitie MTB/XC
Discutii tehnice / Biciclete

Simt ca m-ar limita foarte mult la upgrade fata de 2x10

De la 3x9 sau 2x10 faci aceleași achiziții ca să treci la un upgrade, adică la 1x11, că bănuiesc că asta înseamnă pentru tine upgrade la transmisie 2x10. Schimbi manete, deraior, lanț. În fapt de la 3x9 treci mai ușor la 1x11 că lași foaia din mijloc pe pedalierul existent. De la 2x10 la 1x11 trebuie să schimbi și pedalierul ceea ce nu este ieftin deloc. Eu îți recomand o bicicletă mai ieftinuta, că să vezi cat te tine hobby-ul și ce nevoie ai, apoi să îți iei o bicicletă care să îți acopere majoritatea nevoilor. Pierzi mai puțin prin revânzare la o bicicletă mai ieftină față de una mai scumpă.


Mda, insa cel mai des si iei o platforma beton cu valoare buna de revanzare

Corect, dar de la ce prețuri încep platformele beton?
Vlad FratimanVlad Fratiman
11 august la 11:51
Sfaturi achizitie MTB/XC
Discutii tehnice / Biciclete
Nu asta e problemă, normal că fac profit că doar nu sunt ONG-uri. Dar ideea este că ei iau componentele mult mai ieftin și nu poți aduna prețuri de piață la componente că să compari cu prețul bicicletei. Oricum profitul este mai mic la bicicletele ieftine și invers. Cu cât o bicicletă este mai scumpă cu atât adaosurile sunt mai mari. Cumva este justificat că la prețuri mari apar și cadrele mai sofisticate.
Vlad FratimanVlad Fratiman
10 august la 22:32
Sfaturi achizitie MTB/XC
Discutii tehnice / Biciclete

As lua ORICAND furca pe aer

În buget de 2500lei și nouă?

L.E. calculele tale Gelu nu prea sunt corecte deoarece producătorii au contracte cu furnizorii pe volume mari și au alte preturi, estimarea mea este că sunt la 60-70%din prețul pieței, cel puțin la componentele de masă, care nu necesită prelucrări sau materiale avansate. Nu poți să insumezi prețuri de piață că să tragi o concluzie cu privire la prețul bicicletei.
În plus, o transmisie slx 1x11 este puțin peste 200€. Mai ușoară, mai simplă și pentru majoritatea suficientă că nevoie de rapoarte. De ce ai lua deore?
Acel mondraker phase la 2600 de lei nu mi se pare o opțiune bună în opinia mea. Îmi plac modelele de la mondraker, dar e scump și are 14,7kg!!!! Eu am la Rockrider520 cu furcă pe aer (update) și pedale plate din metal la 14kg. Un Rockrider 560 la 2800 de lei are deore 2x10, furcă pe arc rockshox și cântărește 13kg. Singura chestie care mă enervează la modelele Rockrider este faptul că nu oferă roți mari pe mărimi mari. Eu dacă aveam roti de 29 nu îmi mai trebuia nimic la bicicleta mea. Nu e un must rotile de 29", dar ai rulare mai bună pe drumurile de piatră (dacă mergi pe așa ceva, cum este cazul meu).
Vlad FratimanVlad Fratiman
10 august la 13:45
Sfaturi achizitie MTB/XC
Discutii tehnice / Biciclete
1. Pentru înălțimea ta îți trebuie în principiu o mărime M. Nu trebuie sa stai din șa cu picioarele pe sol, nu vei avea eficientă la pedalat. Șaua jos o lasă cei care fac trail/enduro/downhill pentru că ei nu prea pedalează, mai mult coboară. Nu intru în detalii.
2. La greutatea ta momentan aș zice să iei bicicletă cu furcă pe arc. Nici bugetul nu îți permite altceva și nici nu cred că este nevoie să te stresezi prea mult pe acest subiect având în vedere că ești începător.
3. Toate transmisiile merg bine, orice este peste Shimano tourney. Deci nu îți bate capul nici aici.
4. Că echipare aș zice să te concentrezi pe frâne. Oricum ce îți vei lua nu va străluci la capitolul aceasta, așa că dacă simți nevoie de frâne mai puternice să fii pregătit financiar pentru un upgrade. Cel mai aproape ar fi deore m6000, aprox. 450 lei noi.
5. Că idee generală ia o bicicletă la care să ai acces ușor la service/garanție. Eu ți-aș recomanda Rockrider 540. Ai garanție la cadru, roți de 27,5 destul de solide aș zice eu. Este o bicicletă robustă, costă 2000 de lei și de restul banilor vezi eventual upgrade-ul la frâne având în vedere că ești grelut, deși eu (87-88kg) merg cu frane mecanice pe disc și nu simt nevoia de ceva mai puternic, dar nici nu merg agresiv.
6. Nu uita de restul echipentului: casca, pantaloni, tricouri, mănuși. Un echipament bunișor te ajută să ai o experiență mult mai bună decât nu știu ce transmisie.
Vlad FratimanVlad Fratiman
9 august la 10:49
Se potriveste furca?
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Nu sunt bani aruncați Calin, pentru că lanț, foaie, pinioane sunt consumabile, le schimbi la orice bicicletă.
Furcă, na, este opțională, dar dacă vrei să poți merge ok și au nevoie de furcă, nu ai de ales. Iar o furcă de 300-400 de lei este ok că investiție indiferent de bicicletă.
Ce alternativă ai? Să iei sh? Desigur, dar trebuie să te pricepi și eventual să fii dispus să investești în schimbarea consumabilelor, ceea ce nu prea este la dispoziția fiecăruia.
Cred că s-a lămurit oricine că o bicicletă de 500-1000 de lei e plină de lipsuri.

Revenind la subiect:
1. Furcă urmărește ceva pe arc, un rockshox xc 30. Le schimbă multi pe biciclete cumpărate noi. Nu prea are ce sa se strice la ea, întreținerea e ieftină. Chiar și un suntour pe arc e ok la utilizare pașnică.
2. La foi, dacă într-adevăr nu ai nevoie de multe viteze, poți trece la 1x7. Fie iei foaie narow wide și pui in locul celei uzate daca e demontabilă. Trebuie sa masori distanta între șuruburile diametral opuse (BCD). Citește mai mult singur.
Altă opțiune este să îți iei pedalier nou și ghidaj pentru lanț separat. Ieși mai scump. depinde dacă pedalierul tău actual are foile demontabile sau nu.
La foaia narow wide problema poate fi între adevăr la schimbătorul spate în cazul în care are arcul prea moale, ceea ce e foarte posibil să fie în cazul tău având în vedere că este o bicicletă ieftină. În acest caz este mai buna opțiunea cu ghidaj de lanț.
Dacă nu te deranjează poți să lași schimbătorul de foi pe poziția foi din mijloc din reglajul șuruburilor de limitare. Va avea rol de ghidaj de lanț. Astfel poți elimina cablul și maneta schimbătorului.
Vlad FratimanVlad Fratiman
9 august la 00:06
Se potriveste furca?
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Uite un exemplu:
https://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=52745
Sau cauți "ghidaj lanț".
Pedalier trebuie să iei cu ax pătrat. Demontezi pe cel actual, masori lungimea axului și iei unul identic. Cauți ceva de la Shimano precum cel din link:
https://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=10971
Nu sunt sigur dacă cel din link are foi demontabile, te mai interesezi, eventual faci o solicitare la magazinul online să îți recomande ce îți trebuie la preț mai mic.
Dar inca o dată repet: ești sigur că vrei să treci la 1x7? Nu foloseai foaia mică sau pe cea mare niciodată?
Nu zic că este greșit, dar fii sigur că înțelegi corect ce faci. Când eram copil mă dădeam cu un pegas care evident era singlespeed, acum ai avea încă 6 rapoarte. Dar eu am copilărit în zonă cu relief plat. Deci vezi dacă este util ce îți propui.
Vlad FratimanVlad Fratiman
8 august la 22:34
Se potriveste furca?
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Înțeleg că vrei să treci la 1x7?
Nu e nevoie sa cumperi alte pedale (crankset). Ceea ce ai făcut este corect că idee, nu știu dacă îți vor ajunge 7 viteze, doar tu știi. Ceea ce îți trebuie este un chain guide că să îți tina lanțul pe foaie standard. Caută pe situri precum playbike. Vezi să fie cu prindere tip colier.

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2019 DirtBike.ro