Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Raspunsuri de Victor Cristescu


Victor CristescuVictor Cristescu
3 noiembrie 2017 la 11:13
Atentie la Pacalici
Discutii diverse / Discutii diverse
Relatarea ce urmează are menirea de a atrage atenţia asupra potenţialelor capcane pe care le puteţi întâmpina în momentul în care încercaţi să cumpăraţi sau vindeţi obiecte de valoare (noi sau second-hand) pe internet.
Nu demult, un bun prieten de-al meu a publicat o serie de anunţuri pe mai multe site-uri (bazar-ul dirtbike.ro , secţiunea buy&sell de pe pinkbike.com , olx.ro) în vederea vânzării propriei biciclete.
Este vorba de o bicicletă de enduro, al cărei preţ a fost stabilit în momentul punerii în vânzare la 9700 RON.
După publicarea anunţului, amicul meu a primit un mail de la un anume Martins Miguel de Silva din Portugalia, acesta manifestându-şi intenţia clară şi hotărâtă de a cumpăra bicicleta.
În urma schimbului de mailuri dintre cei doi nu reieşea de pe ce site a văzut Miguel anunţul şi nici că ar avea vreun background în sportul aferent bicicletei, în aşa fel încât să pună nişte întrebări pertinente în legătură cu starea acesteia, ca să se asigure că totul e în regulă. De asemenea, el s-a oferit să trimită banii prin paypal şi să se ocupe şi de partea de transport din România în Portugalia.
Până în momentul mai sus descris, amicul meu deja luase legătura cu mine, relatându-mi cele întâmplate şi cerându-mi părerea şi câteva sfaturi, situaţia având un iz bizar şi suspect.
Miguel părea că vrea să urgenteze lucrurile într-un ritm cât se poate de alert, astfel încât amicul meu, după ce bătuse palma cu el (virtual) în legătură cu tranzacţia, a şi primit un mail cum că i s-ar fi trimis în contul de paypal proaspăt creat cu această ocazie suma convenită plus încă 680 de EURO pentru a acoperi transportul din România în Portugalia, deci în total ipotetica sumă de 2730 de EURO.
În mail era specificat că suma totală va fi disponibilă/accesibilă din contul de paypal doar în momentul în care amicul meu ar face dovada plăţii de 680 de EURO prin moneygram unui presupus individ din Tbilisi, Georgia, pe numele de Murazi Gasanovi care s-ar ocupa de transportul bicicletei.
Acesta a fost punctul culminant al acestei poveşti suspecte, moment în care eu am trimis amicului meu nişte print screen-uri după mail-uri personale de la paypal prin care am fost înştiinţat în trecut de intrarea unor bani în contul meu de paypal. I-am evidenţiat că acele mail-uri nu era condiţionat accesul la sumele respective, acestea fiind direct disponibile şi fiind afişate din momentul primirii mailurilor în contul personal de paypal, la secţiunea "balance".
Între timp, pe lângă mailurile de Miguel prin care acesta insista asupra urgenţei cu care amicul meu trebuie să plătească, acesta din urmă a mai primit mail şi de la ceea ce părea ca fiind entitatea paypal însăşi; Mail în care era stipulat că tranzacţia realizată de Miguel este" 96% completă" şi "pending" până când va fi făcută dovada plăţii de 680 de EURO prin moneygram către cărăuşul Murazi Gasanovi din Georgia.
Deja totul era putred de dubios şi suspect, urmând ca amicul meu să contactateze direct pe cei de la paypal la numărul lor oficial de customer support 00353 1 436 9111, relatându-le şi lor cele întâmplate, aceştia atenţionându-l că este potenţiala victimă a unei înşelăciuni. Din acest moment totul a devenit 100% evident şi eforturile au început să fie canalizate în a da în vileag şi a face lumea conştientă de aceste tipuri de escrocherii. Este nevoie de vigilenţă pentru a evita astfel de capcane care te pot costa nişte bani frumoşi, timp, nervi şi energie irosită.
Pentru a oferi şi mai multă transparenţă relatării, voi ataşa şi nişte print screen-uri după mail-uri şi fragmente de mail-uri concludente pentru acest caz.
În concluzie:
Dacă vindeţi sau cumpăraţi ceva şi sunteţi contactat de un potenţial client din străinătate, întrebati-l de pe ce site a văzut anunţul vostru, încercaţi să îlatrageţi într-o discuţie de natură tehnică, specifică domeniului de specializare al produsului n vizat, astfel încât să verificaţi dacă ştie cu adevărat ce vinde/cumpără, indiferent că e vorba de biciclete, aparatură foto, maşini, aspiratoare, calculatoare, etc.
De asemenea, partea cu transportul trebuie să fie cât mai simplă şi eficientă, fără intermedieri dubioase din partea unor terţi. Acest aspect ar trebui să fie apanajul strict al unei firme internaţionale de curierat, cum ar fi GLS, nicidecum personaje din alte ţări îndepărtate. Nu este nici logic, nici eficient, este doar suspect.
Iar dacă cumva se ajunge la tranzacţii prin paypal sau alte entităţi asemănătoare, sunaţi la numărul de suport clienţi, oferind o relatare detaliată asupra celor întâmplate, astfel încât să vi se elucideze misterul şi să ştiţi cu certitudine în ce ape se scaldă ponteţialul vostru client.
Nu în ultimul rând, contactaţi şi autorităţile locale şi faceţi tot ce vă stă în putinţă pentru a face cunoscute astfel de cazuri , pentru a preveni înşelăciuni din acestea trans-naţionale.
Este de notat, că în urma expunerii acestei relatări printre comunitatea biciclistică locală din Braşov, s-a relevat că au existat cazuri similare şi printre alţii.
Aşa că pay attention or pay up!

















Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro