Raspunsuri de Camil Badulescu
| Colier tija sa. Discutii tehnice / Cadre :))))) Am recunoscut deja ca pentru mine panarama aia de colier e un moft care se va monta pe un alt moft. Chiar ar fi util un magazin dedicat pentru "moftangii".
Si da, si eu am... | ||
| Parere cadru Discutii tehnice / Cadre Ia-ti uitat pe amaratii aia care-si fac "custom" pentru ca nu-si permit sa puna banii jos pentru o bicicleta intreaga (desi alea nu-s chiar custom in adevaratul sens al cuvantului). Asa ca-si iau azi cadrul (SH, evident), maine furca si tot asa pana ajung sa aiba bicicleta pe care si-o doresc. E rentabil? La valoare totala in niciun caz. Dar este un proces suportabil din punct de vedere finaciar. Personal nu-mi permit sa dau 2000Eur din prima pe o bicicleta (nici macar 1500), in schimb imi permit sa-i platesc esalonat pe parcursul unui an sa zicem. Motiv pentru care toate bicicletele mele de cativa ani buni incoace sunt "custom", desi in realitate nu ofera nimic special fata de cele stock si nici skill-urile mele nu necesita ceva special.
Problema in situatia asta e ca necesitatea se transforma in manie si ajungi sa ingropi sume importante in lucruri de care nu prea ai nevoie. | ||
| Colier tija sa. Discutii tehnice / Cadre Parca vazusem ceva pe aliexpress, dar nu mi-a placut ca design. Si nu era nici ala extrem de ieftin - vreo 10USD sau ceva p-acolo. | ||
| Colier tija sa. Discutii tehnice / Cadre Funn-ul ala am vrut sa-l iau eu, dar nu era in stoc furnizor.
In rest, e plina piata europeana de coliere intre 15 si 25Eur. (+ transport). Cam piperate pentru buzunarul meu de roman gazat... | ||
| Rockrider 540 Discutii tehnice / Frane Alex, scartaitul nu are legatura cu sistemul de franare in sine, ci doar cu placutele si discurile. Poti sa-i intrebi pe cei de la Deca daca fac o asemenea manevra, dar sincer ma cam indoiesc.
Niste placute organice sau semi-metalice cu discuri mai de calitate, impreuna cu un reglaj corect al etrierului ar trebui sa rezolve problema. Vezi ca scartaitul mai apare si in cazul franelor contaminate cu diverse substante (WD40, ulei de lant, lichid de frana, etc.) | ||
| Colier tija sa. Discutii tehnice / Cadre Evident ca pot, dar parca ii lipseste feng-shui-ul.
In fine, e la fel de evident ca e un colier care isi va face functia ca oricare altul. Si tot evident e ca astea-s mofturi din partea mea (ca sa ma exprim finut). Personal mi le permit pentru ca bicicleta in cauza este tot un moft. Daca as depinde de ea evident ca nu m-as uita nici doua secunde la cum arata colierul ala... | ||
| Colier tija sa. Discutii tehnice / Cadre Asa ceva. L-am vazut si eu la un moment dat, dar e urat cu spume. In niciun caz nu-mi pun asa ceva pe bicicleta. ![]() | ||
| Colier tija sa. Discutii tehnice / Cadre Am aceeasi problema. Doar ca eu am tija de 26 :))).
Colier de 30 am gasit numai la Maros, dar din pacate numai cu numele, pentru ca nu era in stocul furnizorului. Singurele variante le-am gasit pe site-uri gen bike-components - Hope la 22 Eur :))))) + transport. | ||
| Upgrade la frane hidraulice Discutii tehnice / Frane Vezi in bazar Shimano M506, Magura MT2, respectiv M615 / MT4 daca ai bafta sau daca mai poti pune ceva bani. Eventual niste Formula RX, cu mentiunea ca astea cu DOT sunt ceva mai pretentioase la intretinere. | ||
| aaa ceva ajutor ? :))) Discutii tehnice / Furci si amortizoare Ce Suntour, Caline, pe "DHS versiunea nush de care"? In cel mai bun caz e un Zoom :))
Ady, te-as ajuta si eu cu-n sfat, dar n-am priceput nimic din postul tau - anatomia umana nu prea are corespondent in anatomia bicicletelor. | ||
| Upgrade piese Rockrider 520 Discutii tehnice / Biciclete Vladone Nasta: Tu vrei să spui că, eliminând o placă, se modifică distanța dintre angrenaj și butuc. Păi nu, pentru că angrenajul se prinde de butuc prin spider, nu prin plăci.
Nu asta voiam să spun. Chainline-ul teoretic al angrenajului e dat de jumătatea distanței dintre plăcile extreme și trebuie (la modul ideal) să fie aliniat cu chainline-ul real al bicicletei. La un angrenaj de trei foi aliniezi placa medie cu chainline-ul. La un 2x aliniezi la jumătatea distanței dintre cele două foi. Eliminând o placă din trei rămâi practic cu un 2x, iar chainline-ul trebuie ajustat în consecință. Nu importă câte foi are angrenajul teoretic, ci câte are în practică. Dacă scoți placa mică, chainline-ul angreanjului migrează către jumătatea distanței dintre foile rămase. Ca să-l aduci în poziția ideală trebuie să muți angrenajul către cadru cu 2.5mm, deci să pui un ax mai scurt cu 5mm (în cazul unui monobloc clasic). Dacă scoți placa mare faci exact pe dos. Asta, desigur, dacă vrei să fii scrofulos la datorie. Daca nu, merge și-asa. 2.5mm nu-i chiar un capăt de țară... | ||
| Upgrade piese Rockrider 520 Discutii tehnice / Biciclete Trebuie sa tii cont ca daca scoti o foaie de pe angrenaj ar fi ideal sa ajustezi si chainline-ul. Asta presupune un butuc cu ax mai lung sau mai scurt, in functie de foaia pe care o scoti. | ||
| Rockrider 540S Discutii tehnice / Biciclete Faci o mica confuzie. Marimea M nu are 160cm, ci este potrivita pentru persoane cu inaltimea de la 160 (165 de fapt) pana la x cm.
Marimea bicicletei nu are legatura cu pozitia seii. Da o cautare pe google sa vezi cam cum se dimensioneaza o bicicleta. Ce inaltime ai? | ||
| Am nevoie de ajutor Discutii tehnice / Biciclete Teo, termina cu prostiile! Stii tu ca apar multe defectiuni la franele hidraulice?! Ha! Ia-ti, omule, frane hidraulice, ca esti in anul 2018!
L.E. ca sa nu zici ca sunt cocky si atat, ideea era ca niste frane mecanice bune (BB7) costa mai mult decat niste hidraulice de cel putin acelasi nivel (gen Deore M615, M6000, etc.). Personal am fost intotdeauna fan al BB7, care sunt niste frane extraordinare, dar in momentul de fata, luand in considerare raportul calitate/pret, un set de mecanice nu poate fi considerat un upgrade fata de hidraulice. Daca ai niste BB7 prin casa care stau degeaba atunci merita sa inlocuiesti o hidraulica entry. Daca le cumperi de noi (+ manete, cabluri si camasi incompresibile) atunci investitia nu se mai justifica. | ||
| Ce parere aveti de modele Cube 2019 ? Discutii tehnice / Biciclete N-are treaba sula cu prefectura. Am avut Holz-ul de care ziceam mai sus in sistem 2x9 (teoretic pentru asta a fost facut), apoi 2x10 si acum 1x11. Singurele ajustari au fost unele minore la chainline (0.75-1mm maxim). | ||
| Ce parere aveti de modele Cube 2019 ? Discutii tehnice / Biciclete @ Gelu: la acel Acera foile sunt demontabile, dupa cum se vede in poze.
Latimea interioara a lanturilor de 9, 10 si 11 viteze este aceeasi. Poti pune fara probleme lant de 10 pe foaie de 9. | ||
| Ce parere aveti de modele Cube 2019 ? Discutii tehnice / Biciclete Well, nu vreau sa te demoralizez, dar o foaie de 40 cu un pinion de 50 iti da un raport de 0.8 pentru urcare. Banuiesc ca 1x12-le ala va fi 29er? O sa mori cu ea pe catarari :))
@ Gelu: intr-adevar, greutatea Holzfeller-ului este decenta pentru un asemenea angrenaj; dar fata de un 1x actual (e.g. un Apex cu foaie de 42 - baza de gama la Sram road ) e diferenta de 300g. Cu un XT mai scutesti inca ~100g. Nu pot sa nu ma gandesc ca scutind 300g de la angrenaj, 150g de la pedale si 350 de la furca ajung la o bitza de 12kg :). In fine, e vorba si de prioritatile fiecaruia, de destinatia bicicletei si - de ce nu? - de buget. Dupa cum spuneam, eu apreciez Holzfeller-ul, in ciuda surplusului de 300g. Legat de furci, carbon n-am incercat pana acum (famelie mare, renumeratie mica, dupa buget, coane Fanica!), dar diferenta intre aluminiu si otel chiar se simte. Asta-i si motivul pentru care vanez o furca Cro-Mo pentru Schwinn, si nu una de aluminiu. | ||
| Ce parere aveti de modele Cube 2019 ? Discutii tehnice / Biciclete Greutatea in plus la Holzfeller vine de la monoblocul ala Howitzer.
Legat de furca - m-am uitat si eu la "carboanele" de la eXotic. Foarte marfa, dar prea scumpe pentru buzunarul meu. Aluminiul e cam rigid pentru offroad (acum depinde si cat de tare vei da in ea). Daca nu te derenjeaza gramele in plus, exista varianta de otel de la OnOne la vreo 50-60 GBP (eu acolo am ramas fixat deocamdata). Aveau si ei parca ceva carbon, dar nu mai stiu exact la ce pret. LE. Nu stiu daca s-a facut vreodata Holzfeller cu combinatia 36/22. Au fost gandite pentru gravity si sincer ma mir si ca exista varianta 2x... | ||
| Ce parere aveti de modele Cube 2019 ? Discutii tehnice / Biciclete Ultimul 2x10 l-am avut cu angrenaj Holzfeller de 22/32 si pinioane 11/36. Cu raportul 22x36 urcam si pe pereti. Intr-adevar, foaia de 32 pe configuratia data (roti de 26) era cam la limita, in sensul ca s-ar fi putut si mai mult.
Eu zic ca un angrenaj 22/36 ar fi cel mai potrivit pentru pinioane 11-32. Ai avea un raport minim de 0.68, care ti-ar asigura necesarul cam pentru orice urcare de oameni normali :). Legat de Holzfeller, e un angrenaj foarte ok, doar ca e putin mai greu decat varinatele moderne. Monoblocul ala n-are moarte. Eu l-am plimbat pe vreo 3 biciclete si inca nu-mi vine sa-l schimb. Eventual cauta un OCT cu brate goale - mai scutesti din greutate. | ||
| Ce parere aveti de modele Cube 2019 ? Discutii tehnice / Biciclete Constantin Maciuca: Buna ziua,Cube lansează pe 10 August noua gama de biciclete 2019 si revista germana bike-magazin.de a dezvaluit cateva poze și specificați cu noile modele.Ce părere aveți, vi se pare un mare pas fata de cele 2017,2018 ?
LINK: https://www.bike-magazin.de/mtb_news/mtb_neuheiten/neuheiten-2019-cube-mountainbikes/a39540.html Oare de ce toate posturile tale fac referire la Cube? Fa-ti si tu un canal de youtube precum prietenul nostru cu DHS-ul, poate faci si niste bani din treaba asta... Sios sio: Sunt stresat,cand vad foi de 34-36 si eu am de 42(as vrea mai mari) .ce viteza prinzi cu foi-34 si pinion de 10(nici pe asta nu-l au toate) In 2019 vreau sa cumpar alt MTB,arata frumos 1x11 sau 1x12 dar nu prea vad pentru mine (merg 80% pe asfalt) No offence, dar ai gresit bicicleta. Vrei viteza pe asfalt? N-ai ce cauta pe MTB! Vrei sa te dai pe munte (de unde si notiunea de MTB)? Un raport de 36x11 e arhisuficient pentru oricine (cu conditia sa ai transmisie 2x). | ||
| PROBLEMA la RockShox Reverb Discutii tehnice / Furci si amortizoare Daca nu vrei sa dai 100lei pe kitul RS, singura sansa e sa cauti online pe la magazinele de hidraulice. | ||
| Recomandare MTB buget 2000 lei (plus/minus) Discutii tehnice / Biciclete Subscriu la ce s-a scris pana acum. Daca nu te conving cursiera sau trekking-ul cauta o hibrida - fata de o cursiera are spatiu mai mare pentru cauciucuri, ii poti pune lejer balon de 35, ceea ce e arhisuficient pentru oras si drumuri neasfaltate. Ani intregi am facut naveta prin Bucuresti cu hibrida si nu imi vine in minte niciun drum pe unde n-ar face o anvelopa de sosea cu balonaj de 28.
Treaba asta cu "vreau MTB ca sa cobor borduri" e o conceptie total gresita (ca sa ma exprim finut). N-ai nevoie de suspenie ca sa cobori borduri si nici ca sa te dai pe drumuri neasfaltate. | ||
| PROBLEMA la RockShox Reverb Discutii tehnice / Furci si amortizoare Da, trebuie sa desfaci conducta si fitingul ala argintiu (hose barb). Acolo sunt doua o-ring-uri - cel de 9x1.5 care vine intre reglaj si corpul manetei si inca unul mic (probabil 4x1.5) care se monteaza chiar pe acel fiting. | ||
| Schimbare cadru Discutii tehnice / Cadre Banuiesc ca te referi la schimbatorul de foi... Daca actualul e braze-on iar celalalt e cu colier n-ai probleme - se gasesc adaptoare.
Daca e invers vei avea nevoie de schimbator nou. | ||
| Parere cadru Discutii tehnice / Cadre Simpatica!
Cablul ala de la schimbator nu poti sa-l rutezi altfel? Bucla aia e imensa - se va agata in toate balariile. | ||
| PROBLEMA la RockShox Reverb Discutii tehnice / Furci si amortizoare Stiu ca citisem la un moment dat ca ar fi 3x1, dar nu mai gasesc site-ul respectiv. Bleed-port-ul cred ca-l pacalesti cu putina banda de teflon pusa pe filet. | ||
| Pareri bicicleta MTB Discutii tehnice / Biciclete Schimbatorul fata tre' sa fie paralel cu foile si sa stea la 3-4mm deasupra foii mari. Dai cablul jos, il lasi sa cada pe foaia mica si schimbi pe spate pe pinionul mare. Reglezi surubul de limitare low in asa fel incat sa ai cam 1mm intre lant si lamela interioara a schimbatorului. Schimbi pe spate pe pinionul mic si pe fata pe foaia mare, dupa care reglezi surubul de limita high in asa fel incat sa stea lamela exterioara a schimbatorului cam la 1mm distanta de lant. Il lasi sa cada din nou pe foaia mica, pui cablul si ii tai slack-ul din barrel adjuster-ul de pe maneta. Eventual daca iti e greu sa il tii pe foaia mare fara cablu atasat, ii pui cablul inainte sa muti pe foaia mare - in situatia asta e posibil ca tensiunea din cablu sa-ti limiteze gradul de libertate al schimbatorului si atunci va trebui sa te joci atat cu surubul de low cat si cu reglajul de tensiune concomitent.
Sau te uiti pe iutub. Legat de frane: Ce frane sunt? DB3? Iti ating placutele de disc in mod continuu, sau intermitent? Daca iti ating doar intermitent, trebuie sa verifici intai daca discul e drept si daca e strans corect. Pune thread-locker pe suruburile de la etrier si pe cele de la disc (in caz ca nu au) si strange-le bine (dar cu grija sa nu strici filetele) - vezi ca suruburile de la disc se strang in stea, si cu forta crescuta gradual. Daca iti ating in mod continuu, probabil suferi de sindromul Avid :) - franele Avid cu tehnologie taperbore (mai ales seriile entry) sunt notorii pentru asemenea probleme, mai ales cand sunt expuse la caldura - de obocei se rezolva cu o aerisire la sange, facuta cu simt de raspundere si rabdare (multa). | ||
| PROBLEMA la RockShox Reverb Discutii tehnice / Furci si amortizoare Pe unde anume pe la maneta? Daca iti curge pe la fitting-ul de la conducta scoti conducta, tai cam 1cm si o pui la loc. Daca iti curge prin alta parte trebuie sa o demontezi si sa-i schimbi o-ring-urile.
Eventual poti incerca sa o cureti bine la interior si cand o montezi la loc gresezi o-ring-urile cu vaselina fina de tip Slick Honey sau Sram Butter. Daca o-ring-urile nu-s ciupite e posibil sa rezolvi asa. | ||
| C-dale Headshock service & reconditionare cadru aluminiu Discutii tehnice / Furci si amortizoare Mersi mult, Vlad! Chiar ma pregateam sa-mi bag nasul in ea, dar daca exista varianta asta o sa ma abtin - o duc la ei. | ||
| C-dale Headshock service & reconditionare cadru aluminiu Discutii tehnice / Furci si amortizoare In niciun caz nu il sablez. Ma voi apuca sa-l curat bine in weekend. In functie de ce iese, merg mai departe sau nu. Nici n-as vrea sa-l polishez pana la luciu perfect, pentru ca textura acutala arata foarte bine - ii da un aer oarecum indstrial.
Iar la partea cu lacuitul m-am gandit si eu. Doar ca experientele mele cu vopsit/lacuit aluminiu au fost destul de "neplacute" :) |
Discutate recent
- ieri la 12:20
Filtre noi pentru Bazar - propuneri
- acum o ora si 41 minute
Recomandare echipament protectie all-mountain - acum o ora si 59 minute
Sfat decizie bibshorts - acum 2 ore si 4 minute
SLX m675 fara forta de franare - acum 2 ore si 23 minute
Conversie Furca Xc32 coil - air - acum 2 ore si 57 minute
Suntour Aion35 EVO LOR Air 150 Tapered LO - acum 3 ore si 22 minute
Alegere Bicicleta - acum 3 ore si 30 minute
Carpat invictus c2957c 3x7 29 inch - acum 4 ore si 33 minute
Bicicleta Noua - acum 5 ore si 41 minute
Alegere Bicicleta - acum 9 ore si 27 minute
Inlocuire foaie 26 cu 24 angrenaj fc m7000 2x11 - ieri la 22:34
Sfat achizitie MTB Hardtail x 2 (Giant ori Merida ori ...) - ieri la 16:42
Lichid frana Motul DOT 5.1 - ieri la 15:45
Propuneri de modificare a legislatiei - ieri la 14:13
Sa mai si radem... - Raspunsuri recente
Parteneri
Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro