Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Raspunsuri de Camil Badulescu


Camil BadulescuCamil Badulescu
15 noiembrie 2018 la 11:21
Durere de genunchi dupa pedalat
Discutii tehnice / Biciclete
Acu' si cu SPD-urile poti avea probleme daca-s reglate gresit. Motiv pentru care am si intrebat daca ai SPD...
Camil BadulescuCamil Badulescu
15 noiembrie 2018 la 08:09
Durere de genunchi dupa pedalat
Discutii tehnice / Biciclete
Durerea de genunchi nu-i neaparat iesita din comun. Ciudat e faptul ca te ia asa de repede si te lasa asa de greu. Daca ar fi de vina pozitia seii ar trebui sa-ti treaca relativ repede. Eu, spre exemplu, am probleme de ordin medical cu genunchiul drept. Ma mai ia durerea din cand in cand, dar dupa tura ma lasa in maxim o ora. La schi la fel. Nu mi s-a intamplat niciodata sa ma tina pana a doua zi.
Incearca sa te mai documentezi in legatura cu fitting-ul, cum a zis si Calin. Mai fa modificari daca ti se pare necesar si daca tot nu te lasa durerea poti sa consulti si un doctor, ca nu strica niciodata.
O intrebare: folosesti cumva SPD-uri?
Camil BadulescuCamil Badulescu
14 noiembrie 2018 la 11:07
caseta pinioane 11 viteze
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Sram NX (1130) merg fara probleme pe freehub de 10.
Am testat si Sunrace pe freehub de 8-9-10 si a fost ok. Ulterior le-am mutat pe freehub de 9-10-11, pe care se aseaza mai frumos, ce-i drept.
Camil BadulescuCamil Badulescu
14 noiembrie 2018 la 08:13
Ce bicicleta imi recomandati din astea doua pana in 16-17 milioane?
Discutii tehnice / Biciclete
Niciuna!
Distante lungi = trekking
Viteza = cursiera
Distante lungi + viteza (+oras) = hibrida cu furca fixa si roti de 28, subtiri.
Deci cauta o hibrida. Sunt suficient de versatile incat sa iti permita sa le si scoti de pe sosea fara probleme (evident, in anumite limite).
Legat de marime:
1. Nu poti anticipa cat o sa mai cresti
2. Ia-ti marimea potrivita! E drept ca marimile se pot forta in anumite conditii si limite, dar nu cred ca e cazul la tine. Gandeste-te ca traim intr-o epoca in care ti se ofera atatea incat oricum vei vrea sa schimbi bicla relativ repede. Nimeni nu-si mai cumpara o bicicleta pe care sa o pastreze toata viata. Si atunci de ce sa-ti iei marime (mult) mai mare?
Camil BadulescuCamil Badulescu
13 noiembrie 2018 la 20:43
Intretinere pe timp de Iarna
Discutii tehnice / Biciclete
Personal mi-am setat ca target sa ung lantul de doua ori pe saptamana iarna (vorbesc de bitza de naveta). Evident, nu se intampla asta decat cand imi aduc aminte :))). N-am avut niciodata probleme, dar nici nu parcurg distante incomensurabile - de cand m-am mutat in Ploiesti bag undeva la 7-10km pe zi.
Pentru curatare folosesc WD40 (fie cel albastru clasic, fie degresantul pentru diverse), iar de uns ung tot cu un produs WD40 (WD40 Bike - all conditions lube), indiferent de anotimp.
Inainte sa inceapa vremea proasta bag un service complet (in special butuci + caseta, monobloc, cuvete, schimbator) si mai fac treaba asta la sfarsitul iernii. Daca faci treaba buna si bagi vaselina de calitate acolo unde trebuie n-ai probleme, dar nu strica sa mai inspectezi din cand in cand ce se intampla pe acolo (macar ca o pui in stand si o asculti cum se invarte la liber).

Aparatori nu suport, ca-s urate cu spume, dar folosesc un ass-saver - nu-ti protejeaza bicla, dar iti salveaza curul (dupa cum ii spune si numele).

Beater-ul e si el o optiune, doar ca... O bicla la 200lei va avea sigur nevoie de investitie initiala ca sa-o faci sa te tine toata iarna, plus ca va avea si aia nevoie de intretinere. Daca dai 200lei pe o bitza, nu-i faci nimic (in ideea ca dupa 4 luni o arunci) si bagi naveta cu ea in fiecare zi, in mod sigur nu vei trece iarna cu ea functionala.
Camil BadulescuCamil Badulescu
13 noiembrie 2018 la 07:57
Parere achizitie bicicleta
Discutii tehnice / Biciclete
E mai mult verde decat lung.
Camil BadulescuCamil Badulescu
12 noiembrie 2018 la 15:37
Grup Shimano uzat?
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Ai verificat urechea sa fie dreapta? In general o ureche stramba face probleme pe pinioanele intermediare, dar nu se stie niciodata.
Camil BadulescuCamil Badulescu
11 noiembrie 2018 la 12:04
Upgrade roti.
Discutii tehnice / Roti
Vezi ca mai ai si varianta sa le faci la comanda. La butuci te poti orienta catre Shimano, cum a zis si Gelu, sau Sram MTH, ca sa iei ceva decent care sa nu rupa buzunarul.
Personal m-as orienta tot catre SH, la buget redus. Spre exemplu erau prin bazar niste CrossMax Ceramic la 400 lei.
Acu' se mai pune problema si daca chiar merita investitia, dar asta numai tu stii...
Camil BadulescuCamil Badulescu
10 noiembrie 2018 la 18:50
Rockrider fr6
Discutii tehnice / Biciclete
Bobitza, noi incercam sa te invatam de bine, dar tu nu vrei si devii agresiv. Asa ca iti raspund pe limba ta.
Ia-ti, coaie, ce cacat de bicla vrei si lasa-ne-n pace! Ce morti la tava vrei? Sa ne apucam noi sa-ti cautam 540s la 1600lei? Asta nu se va intampla ever, ca avem alte treburi de facut.
Hai ura si la gara!
Camil BadulescuCamil Badulescu
10 noiembrie 2018 la 16:53
Rockrider fr6
Discutii tehnice / Biciclete
Caline, te bati cu morile de vant, crede-ma!
Camil BadulescuCamil Badulescu
10 noiembrie 2018 la 13:24
Sorin Jac un vanzator nesimtit
Discutii in legatura cu site-ul / Membrii problema
Si uite-asa mai invatam o lectie: elementele hidraulice la SH sunt problematice, cu atat mai mult cu cat nu ai posibilitatea de a le testa/vedea inainte de tranzactie. Mi-am luat-o si eu cu un Reverb "impecabil". Ceea ce nu s-a vazut in poze era sag-ul de aproape 2cm. Concluzia: puteam sa-l iau de nou, ca tot banii aia ii dadeam.
Sau gandeste-te ca iei un shock care functioneaza bine, aparent n-are probleme. Dai pe el 500-550lei. Dar poti spune cu siguranta ca a avut parte de service vreodata? Nu! Deci din prima ii bagi o revizie la air can. Inca 200-250lei. Si uite asa iti dai seama ca daca mai puneai 100lei iti luai shock nou de pe bike-components si terminai cu toate belele.

Aviz si celor care vor cu orice pret sa-si ia FS la 1500lei!
Camil BadulescuCamil Badulescu
10 noiembrie 2018 la 11:10
Amotizor spate
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Daca esti sigur ca scapa aer pe la ventil ii dai afara ventilul si pui altul nou.
Daca vrei service full la air-can te costa cam 100lei kit-ul si cam 100-150lei manopera, in functie de service.
Camil BadulescuCamil Badulescu
10 noiembrie 2018 la 00:32
E bun acest bike?
Discutii tehnice / Biciclete
Ca idee:
1. Nu mai face thread nou pentru fiecare bicla. Scrie intr-unul singur, ca vedem si acolo.
2. Nu exista full decent pana in 2000lei.
3. Pozele nu sunt relevante - n-ai cum sa-ti dai seama de la distanta aia in ce stare e bicla.
4. S-a curatat vopseaua de pe ghidon si furca la spalat :)))) Buna asta! Sper ca realizezi ca vopseaua aia e "luata" in urma unor multe ture prin padure
5. Nu cumpara de la vanzatori agramati! Ever!
Camil BadulescuCamil Badulescu
8 noiembrie 2018 la 13:06
Sa mai si radem...
Discutii diverse / Discutii diverse
Velors cu upgarde-uri (schimbator fata si lant)... La pret mai mare ca-n magazin. :))))))))
https://www.dirtbike.ro/bazar/bicicleta-carpatsport-velors-v2958c-cu-upgradeuri-398321
Camil BadulescuCamil Badulescu
8 noiembrie 2018 la 08:32
ce sa aleg?
Discutii tehnice / Biciclete
Pai daca deja stii tot de ce ne mai intrebi pe noi? Vrei sfaturi sau vrei doar sa-ti confirme cineva ca e ok ceea ce faci?

Strict intre cele doua:
A doua e groaznic de scumpa pentru cum arata si ce ofera, pozele sunt irelevante, iar vanzatorul sustine ca "arata 9.5 din 10" (nu stiu pe ce scara valorica). Daca transmisia aia e de 9.5 ma duc si ma calugaresc. Si in plus e XL - daca nu ai 2m inaltime n-ai ce face cu ea.
Prima e o bicicleta cu care cineva s-a dat mult si bine - e posibil sa ai de schimbat pinioane, lant, foaie, iar teflonul de pe furca e belit, chiar daca "nu afecteaza functionarea" ( ce-mi place asta!)

In fine, poate te ajuta cu ceva ce am scris aici, desi nu te voi indruma catre niciuna din ele.

P.S.: nu tot ce are suspensie e de DH, dar stiai deja asta. ;)
Camil BadulescuCamil Badulescu
7 noiembrie 2018 la 07:53
Sa mai si radem...
Discutii diverse / Discutii diverse
Eh, nu stii tu cum e treaba. Importanta e ca arata si functioneaza K9 :)))))) Nu's sigur daca se citeste "ca noua" sau "canine".
Si mai e si profesionala - astia pe dirtbike ie amatori, nu stie sa ievalueze corect o asemenea ce-o fi ea...
Camil BadulescuCamil Badulescu
6 noiembrie 2018 la 16:40
Sorin Jac un vanzator nesimtit
Discutii in legatura cu site-ul / Membrii problema
Au cei de la GMBN un tutorial despre repararea zgârieturilor fine. Lacul se da că să umple crăpăturile
Am vazut si eu la GMBN multe... Oamenii stiu ce fac, au experienta si ii doare-n colo daca strica ceva. Eu ca amator n-as incerca multe din ce arata ei acolo. De exemplu smirgheluirea discurilor - aparent lor le iese, mie logica imi spune ca ai sanse sa le faci muci daca nu esti atent :)
Camil BadulescuCamil Badulescu
6 noiembrie 2018 la 11:54
Sorin Jac un vanzator nesimtit
Discutii in legatura cu site-ul / Membrii problema
Vlad Fratiman: Zgârieturile poate se pot eventual repara cu hârtie abrazivă fină sau pastă abrazivă + lac de unghii pentru umplerea golurilor, sigur dacă nu este ceva catastrofic acolo.
Umplerea cu aer poate fi problematică din cauza umidității.


Asta cu hartia abraziva si lacul de unghii nu stiu cat e de ok. In primul rand risti sa strici si mai tare suprafata aia, in al doilea rand lacul de unghii va produce tot o suprafata inegala, care in timp va duce la deterioarea o-ring-urilor si, implicit, la scurgeri de ulei. Plus ca nu va dura mult pana va incepe sa se exfolieze.

Treaba cu umplerea cu aer ar trebui sa mearga. Am mai citit pe net despre chestia asta si daca nu ma insel nu toti producatorii fac presiune cu azot. Spre exemplu Reverbul se umple cu aer.
Ideea e ca aerul/azotul se introduce sub IFP cu scopul de a presuriza camera de ulei. Nu exista interactiune intre gaz si ulei (motiv pentru care s-a inventat IFP-ul ). Nu intra o cantitate mare de gaz si nici nu participa in mod activ la nimic - nu are ce sa se strice din cauza a cateva molecule de H2O uitate pe acolo :).
Cred ca ideea principala in folosirea azotului este stabilitatea in timp - e foarte important ca gazul cu care faci presiune sa nu se amestece cu uleiul din damper. Azotul, avand molecula mai mare decat oxigenul, va avea sanse mai mici sa by-pass-eze oringul dintre cele doua camere si sa patrunda in camera de ulei.
Camil BadulescuCamil Badulescu
6 noiembrie 2018 la 05:00
Sorin Jac un vanzator nesimtit
Discutii in legatura cu site-ul / Membrii problema
Shock-ul meu a fost tot SH. Neah, astea-s riscurile. Problemele de genul asta sunt imposibil de diagnosticat de la distanta. O zgarietura pe piston o mai vezi in poze, dar un o-ring intern n-ai cum sa-l vezi.
Rebuild complet inseamna sa-l desfaci de tot, inclusiv damper-ul. Scule prea specializate n-ar fi - trebuie niste bacuri de menghina moi, pentru a tine axul fix cand il desfaci (probabil ca la shock-ul lui Andrei cineva a tinut de el cu vreun cleste...). Si mai e nevoie de sursa de azot de 450psi. E posibil sa mearga si cu aer, avand in vedere ca aerul contine azot cacalau :))
Camil BadulescuCamil Badulescu
5 noiembrie 2018 la 20:36
Sorin Jac un vanzator nesimtit
Discutii in legatura cu site-ul / Membrii problema
N-o sa ma exprim la adresa problemei tale cu Sorin, dar pot sa-ti zic ce are shock-ul. Pierderea de ulei pe langa maneta de compresie sau knob-ul de rebound e o chestie recurenta la seria RP. Au un o-ring poliuretanic care in timp se deterioreaza - gen se face marmelada - probabil de la interactiunea cu uleiul. Cand se intampla chestia asta incepe sa scape ulei din damper prin locul indicat de tine. Rezolvarea e rebuild complet, probabil in jurul a 500lei, daca nu te pricepi sa-l faci singur. Treaba cu tija zgariata mie imi spune ca damper-ul a mai fost desfacut anterior, dar asta e alta problema....
Daca te consoleaza cu ceva mie RP23-ul mi s-a facut arteziana pe traseu saptamana trecuta, din acelasi motiv - mi-a umplut toata bicla de ulei, plus ca am dat niste coborari uratele fara gram de damping (multa mure!). Personal am ales sa ma pis pe el. Voi lua altul si gata, nu ma mai incurc cu un service complicat. As putea sa-l repar acasa, dar n-am sursa de azot. Plus ca nu mai am incredere in el.
Camil BadulescuCamil Badulescu
3 noiembrie 2018 la 23:28
Cum adaptez o furca cu gat conic la cadru cu gat drept cand furca nu intra toata?
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Daca ai cuveta inferioara de 1.5 si tot nu intra n-ai ce-i face. Inseamna ca HT-ul are diametru prea mic.
Camil BadulescuCamil Badulescu
3 noiembrie 2018 la 21:55
Vopsire etrier Shimano BR-M396
Discutii tehnice / Frane
Eu zic sa nu te complici. Etrierele sunt din alumimiu, iar aluminiul se vopseste greu - trebuie curatata vopseaua actuala, dat cu primer, alea-alea.
Cea mai buna varianta ar fi in camp electrostatic, ca sa fii sigur ca tine. Dar asta presupune sa le demontezi complet, sa smirgheluiesti tot la perfectie (sablarea nici nu intra in discutie) si sa nu-ti ramana reziduuri pe nicaieri. Maschezi perfect toate gaurile si filetele si sa te rogi sa nu-ti ajunga nici gram de vopsea prin fluid-port-uri. Nu zic ca nu se poate, dar e de munca.
Am facut eu treaba asta la niste Elixir-uri si rezultatele nu au fost chiar cele asteptate.
Camil BadulescuCamil Badulescu
3 noiembrie 2018 la 09:32
Parere Schwinn Moab 2 Cr-Mo
Discutii tehnice / Cadre
Pipa aia clar n-are ce cauta acolo. E o pipa de DH, totusi :)). Cred ca o sa cumpar o pipa de 60mm cu rise mare, mai bag distantiere pe sub ea si vad ce iese. Daca o fi nasol aia e! Pierd banii de pipa (n-ar fi prima data).
Camil BadulescuCamil Badulescu
2 noiembrie 2018 la 21:59
Parere Schwinn Moab 2 Cr-Mo
Discutii tehnice / Cadre
Update: tocmai am reusit si eu sa ma bucur de noua jucarie (furca) :)).
In primul rand, un mic review la adresa carboncycles.cc. Furca in sine e ca o mica bijuterie, lucrata impecabil, finisaje de mare arta, atentie la detalii, etc. Ce ii lipseste este o prindere pentru conducta de frana (un aspect chiar dezamagitor). Pretul a fost de 141USD - nu exorbitant, dar nici extrem de ieftin pentru buzunarul romanesc. Livrarea a costat 8USD (pomana) din UK, prin Royal Mail si apoi prin GLS, door-to-door cu tracking. Am plasat comanda joi, vineri a fost livrata, iar marti era la mine la usa. Iar oameni mai prompti ca la carboncycles mai rar. Raspund la e-mail in maxim 30 de minute, inclusiv duminica.

Revenind la bita. Cam asa arata montata (cu ce pipa am avut la indemana). Pozitia in care apare in poze e aproximativ echivalenta cu pozitia in care ar sta cu o pipa de 80mm si rise de ~35. Nu mi se pare chiar groaznic cum sta. E posibil sa ma arunce putin cam jos si sa ma intinda mai mult decat normal pe bicla, dar ma consolez cu gandul ca pot sta si in tops daca obosesc... din pacate n-am gasit un dropbar mai strans de atat la un pret decent si care sa aiba si flare. Mai era unul cu ceva rise, dar depasea 100USD.
Ar mai fi varianta sa ii pun o pipa de 40 (asta din poze e de 60) si o tarla de distantiere - mi-ar mai strange putin pozitia pe bitza, dar nu stiu cat de bine ar arata...
In fine, cand voi avea si roti voi putea sa vad exact cum ma asez pe ea.

Camil BadulescuCamil Badulescu
2 noiembrie 2018 la 20:15
Parere Cadru Bottecchia Oasis
Discutii tehnice / Cadre
Daca ai rupt surubul ai putea sa mai incerci sa bati in el cu ceva, poate se elibereaza nuca de la pipa. Eventual poti sa mai bagi WD40 si pe langa surub, de sus in jos (daca tot nu mai are floare). Inainte sa bati in el mai poti incerca si sa incalzesti zona cu un pistol cu aer cald, prin gatul furcii.
Daca e asa de intepenit cred ca vei avea ceva batai de cap pana sa o scoti, dar nu cred ca e imposibil.
Camil BadulescuCamil Badulescu
1 noiembrie 2018 la 18:33
Alegere prima bicicleta
Discutii tehnice / Biciclete
imo multi obisnuiau sa ia marime mai mare tocmai pt reach-ul mai mare
Si wheelbase-ul .
Si eu ma dau pe o bicla despre care toata lumea zice ca mi-e mare si n-am probleme. Nu ma doare, nu ma gadila, nu ma oboseste... nu ma nimic. In schimb ma simt cu ea ca cu tiru' si e stabila tare. Deci imi place :)
Camil BadulescuCamil Badulescu
1 noiembrie 2018 la 14:33
Mi sa furat bicicleta Trek 4500
Discutii diverse / Furturi
Partea nasoala e ca aveti dreptate toti :)). E cale lunga de la ce scrie-n lege pana la modul in care este implementata si pana la masurile concrete luate in baza respectivei legi (been there, done that - many times).

Doar ca, asa cum s-a mai spus, atunci cand ti se fura ceva (sau ti se incalca orice alt drept), te duci si actionezi conform drepturilor legale in situatia data. In speta, faci plangere. Daca ai fi facut plangere, politia era obligata sa-i dea curs. Ar fi pornit o cercetare in rem pe care n-ar fi putut sa o claseze decat daca ar fi reusit sa demonstreze inexistenta faptei. Deci dosarul ar fi ramas deschis. Oricum, si impotriva rezolutiei de incetare a cercetarii penale se poate inainta o contestatie.
Un an mai tarziu a aparut un suspect, si cercetarea ar fi devenit in personam. Deci sansele de a-ti recupera bitza ar fi crescut, poate chiar ai fi ajuns la o intelegere cu respectivul prin care tu ai fi renuntat la plangere si el ti-ar fi inapoiat bicla.

In fine, exista ramificatii posibil infinite ale unei asemenea situatii, dar.... indiferent de sansele de reusita preconizate intr-o asemenea situatie, prima conditie esentiala pentru rezolvarea ei este sa-ti cunosti drepturile si sa actionezi in consecinta. Daca nu faci asta, lasand de-o parte gaura din buzunar, mai exista o alta consecinta cu efecte mult mai grave, anume incurajarea infractiunilor (ca oricum nu se rezolva nimic!!!) si incurajarea autoritatilor in a nu face nimic pentru a pedepsi sau a preveni (dupa caz) aceste infractiuni.
Camil BadulescuCamil Badulescu
1 noiembrie 2018 la 09:52
Parere Cadru Bottecchia Oasis
Discutii tehnice / Cadre
O intorci cu susul in jos si bagi WD-40 prin gatul furcii. Il lasi sa lucreze si mai incerci.
Camil BadulescuCamil Badulescu
1 noiembrie 2018 la 07:59
Roata spate descentrata fata de chainstay
Discutii tehnice / Roti
E normal jocul ala. Oricum, axul se aseaza singur unde trebuie. Indiferent cum ii "reglezi" unghiul, se va aseza tot unde stie el.
Camil BadulescuCamil Badulescu
31 octombrie 2018 la 19:58
Nino nino politaiu si elementul reflectorizant
Discutii diverse / Discutii diverse
Adevar graiesti, Gelule! Ieri seara pe drumul Sighisoara - Medias m-am impiedicat de nu mai putin de 3 tractoare fara lumini sau alta semnalizare, vreo 3 carute si alti 3 biciclisti in aceeasi situatie (sau or fi fost mai multi, dar pe astia i-am vazut eu). Nu pot decat sa le urez multa mure.
Nici eu nu suport vestele alea, nici reflectorizantele pe bitza... Dar decat sa bat palma cu tiru' mai bine iau masuri...

Caline, data viitoare cand te mai opreste politia fa-te ca n-ai vazut si da-i mai departe. Ce poa' sa-ti faca? Sa-ti ia numarul?:))

(Glumesc, evident)

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro