Raspunsuri de Marius Valeanu
| De ce lumea se lasa de downhill? Evenimente / Downhill As intreba mai degraba de ce-si cumpara lumea bicicleta de downhill, mai ales daca e singura lor bicicleta si locuiesc intr-un oras ca Ploiestiul, poate ne raspunde initiatorul thread-ului. | ||
| Maneta frana ramane blocata Discutii tehnice / Frane Nu are importanta ce discuri ai cand cumperi franele. Pentru orice marime peste 160mm se folosesc adaptoare dar banuiesc ca deja ai. | ||
| Maneta frana ramane blocata Discutii tehnice / Frane Eu as merge pe Shimano, sunt usor de intretinut si fiabile, ia-le pe cele mai bune pe care ti le permiti, as recomanda modelul 615. | ||
| amortizor de 200 x 51 pe cardu de 190 x 51 Discutii tehnice / Cadre In principiu poti sa-i configurezi un sag mai mare, 30% de exemplu, presiune mai mica si compensare cu volume spacers sa nu faca bottom out. Asta daca l-ai cumparat deja si nu mai ai ce face, in caz contrar cauta unul care sa se potriveasca perfect. | ||
| Commencal El Camino Discutii tehnice / Biciclete De un Octane One Prone ce zici? Eu am un build pe țeava cu el, ia si furca de 130, lumea-l vorbește de bine si-l găsești loco: https://www.dirtbike.ro/bazar/cadru-octane-one-prone-27-5-sau-29-391333 | ||
| Commencal El Camino Discutii tehnice / Biciclete Subscriu in ce priveste Brand-x HT1, excelent cadrul la banii aia... | ||
| Maneta frana ramane blocata Discutii tehnice / Frane Pentru a schimba lichidul procedezi asa: 1. atasezi un furtun la aerisitorul de pe etrier (care se va scurge intr-un pet) 2. deschizi aerisitorul de la maneta si-i atasezi o palnie speciala 3. deschizi aerisitorul de pe etrier si astepti sa se scurga tot lichidul intr-un recipient 4. atasezi seringa la furtunul de la etrier 5. pompezi lichid proaspat pana se umple palnia pe jumate 6. inchizi aerisitorul de la etrier, scoti furtunasul si stergi cu o carpa si alcool izopropilic 7. ciocanesti incet tot circuitul din loc in loc incepand de la etrier pana la maneta (pentru a dizloca bulele de aer) 8. actionezi maneta pana vezi ca nu mai ies bule de aer in palnie 9. scoti palnia, inchizi aerisitorul de pe maneta si cureti ca mai sus Dupa cum ti-ai dat seama, palnia e elementul cheie aci, restul se pot procura (furtun merge de la stergatorul de parbriz spre exemplu). Ajustezi pasii in functie de frana ta. Sistemul se umple la loc de jos in sus, de la etrier la maneta, ca sa scoti aerul afara... | ||
| Maneta frana ramane blocata Discutii tehnice / Frane E-n rusa da’ se-nțelegere ce face omu’: https://youtu.be/KkYuLo37VT0 Dot4 e lichidul de frâna, nu știu de trebuie special pt biciclete... | ||
| Maneta frana ramane blocata Discutii tehnice / Frane E vorba despre o frana entry level cred, Promax Decipher, iata o discutie graitoare cu privire la ea: https://forums.mtbr.com/brake-time/disk-brakes-worst-thing-ever-invented-my-promax-hydraulic-always-rubs-sq-894574.html Poti incerca sa le faci (sau s-o duci la un service sa ti-o faca cineva) o aerisire, posibil sa fi pierdut ceva fluid. De muscat musca ca de obicei sau trebuie sa strangi mai tare levierul, sa-l aduci mai aproape de ghidon? | ||
| Opinie configuratie bicicleta Discutii diverse / Discutii diverse Pentru mine cea mai mare placere este sa-mi asamblez singur bicicleta, se formeaza o legatura speciala :), urmeaza s-o fac a 3-a oara. Eu o fac pentru ca bicicletele gata asamblate, si nu vorbesc de cele ieftine, incearca de cele mai multe ori sa-ti bage pe gat cel putin o componenta majora de tot rahatul, de obicei frane sau roti, care nu are nicio treaba cu restul bicicletei. Pentru un proiect de genul asta trebuie sa incepi toamna tarziu, sa vanezi preturile reduse, si trebuie sa fii in stare s-o asamblezi singur altfel in mod sigur o sa iesi mult mai scump decat cu una gata asamblata. Deci trebuie sa stii ce faci si ce vrei iar din lista aia de piese, intr-adevar, nu prea pare ca stii nici ce vrei, nici ce faci. | ||
| Lungime lant Discutii tehnice / Elemente de transmisie Daca-ți place matematica, aci găsești formula sa calculezi singur (simple equation): https://www.parktool.com/blog/repair-help/chain-length-sizing Dacă vrei ceva mai simplu de utilizat: http://www.machinehead-software.co.uk/bike/chain_length/chainlengthcalc.html Succes! | ||
| Pareri Rockrider 540S. M-ul este ok pentru 1,76? Discutii tehnice / Biciclete Daca vrei confort iti iei o bicla de touring cu ampartament mare, chainstay-uri lungi de 450 mm si unghi ≥ 71° la furca daca e cu ATC pana in 425 mm si anvelope cu balonaj de 45…56. Clar, un FS ieftin e o idee foarte proasta indiferent cum o iei, iar unul scump nu prea se merita daca nu-l folosesti la adevarata valoare. M-am saturat de thread-uri cu FS-uri la 2000 ron... | ||
| Pareri Rockrider 540S. M-ul este ok pentru 1,76? Discutii tehnice / Biciclete Comfortul la care se refera cei de pe canalele de youtube se refera strict la socurile resimtite cand mergi cu viteza mare pe trasee tehnice si stai in pozitia de atac, nu cand stai in sa. Crede-ma, ce e insuportabil in sa pentru HT-uri este si pt FS-uri sigur. Pentru drumuri agricole o anvelopa ma balonata sau o tija cu suspensie incorporata pot fi solutii mult mai bune decat un FS puturos. | ||
| Pareri Rockrider 540S. M-ul este ok pentru 1,76? Discutii tehnice / Biciclete Bicicletele full suspension nu au absolut nicio legatura cu comfortul, oricum, nu mai mult decat hardtail-urile. Indiferent de viteza pe care ai avea-o, si aci vorbesc atat de full suspension cat si de hardtail, pe teren accidentat nu stai asezat pe sa, pur si simplu nu ai cum, nu e nici comfortabil nici sigur, trebuie sa stai in pozitia de atac. Suspensia spate a fost conceputa pentru o mai buna tractiune a rotii pe teren accidentat (la viteze mari) si pentru a atenua socul impactului dupa o saritura sau un drop. Aspectele negative ar fi greutatea mai mare si rezistenta la pedalat. Cu bicicletele ieftine nu poti merge cu viteza pe trasee tehnice si nici face sarituri sau drop-uri, se vor dezintegra repede si-ti vei pune viata in pericol (seth bike hacks are niste filmulete cu asa ceva de sunteti curiosi). Deci, in cazul bicicletelor ieftine, ramai cu greutatea mai mare si rezistenta la pedalat, un hardtail ieftin va fi intotdeauna mai OK decat un FS echivalent. | ||
| VASELINA Discutii tehnice / Echipamente si Accesorii Sau poti sa mergi pe vaselina conceputa pt asa ceva (de la Shimano de ex) si nu trebuie sa-ti bati capul. | ||
| Spuma activa si urmarile utilizarii ei. Discutii diverse / Discutii diverse Aparatul ala de curatat lantul este foarte bun, cu conditia sa fie ceva mai de firma nu orice chinezarie de 2 lei, insa nu se foloseste cu benzina in niciun caz, exista degresanti speciali cum ar fi cel de la Muc Off sau, ceva mai domestic, Simple Green. Cautati pe youtube ‘how to clean your bike in 15 minutes’. Problema cu el e ca e cam costisitoare operatia, trebuie sa schimbi lichidul la fiecare curatare, doua periute (dentare sau de unghii) puse una-n fata celeilalte si putin degresant fac treaba la fel de buna (gcn are un filmulet pe tema asta). In alta ordine de idei, nu e OK sa-l cureti pe uscat, praful intra peste tot, inclusiv la pivoti, trebuie degresat si curatat temeinic si ulterior, dupa ce se usuca, lubrifiat. | ||
| Spuma activa si urmarile utilizarii ei. Discutii diverse / Discutii diverse Eu folosesc un pet de 2l cu dopul gaurit in mai multe locuri si un pulverizator cu solutie diluata de detergent de vase. De obicei imi ajunge un bidon de 5l de apa pentru toata operatia (tin mereu doua in masina). Pentru lant si transmisie folosesc perie de pinioane in combinatie cu doua periute de dinti lipite una in fata celeilalte si Simple Green. Decathlon are un suport foarte stabil pentru operatia asta care costa doar vreo 50 lei, foarte util si pentru efectuarea lucrarilor de intretinere. | ||
| Pareri Radon Jealous AL 9.0 1x12 Discutii tehnice / Biciclete Eu m-as uita si la Vitus, au geometrie mai moderna decat multe din brandurile mari si ofera mai mult bang for the buck (dotari mai bune la acelasi pret). https://www.chainreactioncycles.com/ro/en/mountain-bikes/hardtail?f=4294957824,2247&sort=pricelow | ||
| rockshox argyle 318 Discutii tehnice / Furci si amortizoare Din cate-mi dau seama din catalogul de piese de schimb (pag 56-57) sunt componente pentru a face trecerea la aer pentru ambele tipuri de upper-e (aluminiu si otel) deci in mod clar se poate. https://www.sram.com/sites/default/files/techdocs/2012_rockshox_spc_rev_c.pdf | ||
| rockshox argyle 318 Discutii tehnice / Furci si amortizoare Aparent e posibil, aici ai jn ghid detaliat: http://gomeansgo.org/2015/04/11/on-the-cheap-dont-try-this-at-home-rockshox-coil-to-air-fork-conversion/ | ||
| Sa mai si radem... Discutii diverse / Discutii diverse Din ciclul “de ce sa-l arunc când pot trage o teapa mică”, fraieri se vor găsi mereu... | ||
| Sfat completare transmisie Discutii tehnice / Elemente de transmisie Eu am folosit cu succes o linie 2x9 cu foi 22/36 si schimbător fd m667 (toate slx, angrenaj fc m590 de 3x cu foaia mare eliminată) in combinație cu rd m772 pe spate si manete xt 3x9, totul se pupa excelent, chainline-ul era spot on. Nu văd sa fie insa varianta direct mount pt schimbătorul ăla... | ||
| Conversie tubeless Discutii tehnice / Roti In principiu poți sa faci treaba asta si fără anvelope si fără jante dedicate. Va necesita ceva mai multă banda pentru janta si ceva mai mult sealant ca sa acoperi porii anvelopei (vorbim de anvelope decente nu orice panarame). Însă nimic nu-ți garantează ca nu te va lasă când îți e lumea mai draga, eu as lua doua camere mereu la mine dacă nu as merge pe variante dedicate, atât janta cât si anvelopa. | ||
| Cum va descurcatii cu cainii ? Discutii diverse / Discutii diverse Eu mi-am luat chestia asta, nu ma aștept sa-i sperie însă poate se trezesc ciobanii mai repede :), https://www.basu.com/store/p2/ealarmplus.html | ||
| 2x sau 1x Discutii tehnice / Elemente de transmisie 1x11 = caseta, deraior, foaie, maneta si lant (si posibil butuc spate, nu multi suporta si casete de 11) 2x10 = deraior + foi fata (eu am reusit sa pun foaie de 36 pe angrenaj de 3x9 fara probleme, ce-i drept este un angrenaj hollowtech2 m590 daca nu ma insel) Matematica e super simpla, iesi probabil la 1/3 din cost cu 2x10, daca nu mai putin (avand in vederea ca piata SH pt 10 viteze abunda in oferte), iar alegerea asta este justificata si de modul in care o sa o intrebuintezi (atat strada cat si offroad). Daca ai nevoie de lamuriri iti stau la dispozitie pe privat. | ||
| 2x sau 1x Discutii tehnice / Elemente de transmisie Din nou, 1x face sens doar in regim preponderent MTB (offroad) si cu cel putin 11 pinioane in spate, 1x10 merge doar daca locuiesti intr-o zona relativ plata, fara prea mult urcus, dar din nou cuvantul cheie este MTB. Cat despre strada, nu ma pronunt, subiectul ma dezgusta profund . | ||
| 2x sau 1x Discutii tehnice / Elemente de transmisie Eu cred ca 3x nu prea mai are loc in lumea MTB-ului, e o relicva, peste tot se disemina ideea ca, pentru a nu forta lantul, trebuie sa folosesti foaia mica cu pinioanele mari, cea mijlocie cu pinioanele medii si cea mare cu cele mici. Pe masura ce numarul de pinioane a crescut si lantul s-a subtiat poti acoperi cu o foaie un numar de pinioane mai mare (chiar toate, daca ne gandim la 1x). Eu am trecut la 2x9 (cu foi de 22 si 36) si mi se pare totul mult mai simplu si curat, cand urc dau pe foaia mica si folosesc primele 4-5 pinioane (cele mai mari) iar cand cobor sau merg pe plat dau pe foaia mare si folosec ultimele 4-5 pinioane (cele mai mici), rapoartele mi se par arhi-suficiente iar trecerea dintre ele subtila. Nu am avut niciodata nevoie de raport maxim mai mare de 36 x 11, ba chiar as putea spune ca rareori ajung in el. Am pastrat angrenajul, suruburile (in mod normal ai nevoie de spacere daca le pastrezi, eu le-am decupat din foaia mare) si maneta. Am trecut insa la schimbator (care poate acoperi un salt de 14 dinti) si foi dedicate 2x, am avut experiente naspa folosind schimbator si foaie mica de 3x cu foaie mare de 2x de 36, nu schimba deloc calumea. Cat despre 1x (pentru mine nu are sens decat minim in varianta 1x11, cu 1x10 o sa suferi la deal indiferent ce foaie alegi in fata), pe langa costul consistent (trebuie sa schimbi cam tot), pierzi acea granularitate pe care o ai la 2x, salturile vor fi mult mai grosolane. | ||
| Nu schimba in viteza a 7 a si foaia a 3 a Discutii tehnice / Elemente de transmisie Daca vrei sa fii in siguranta pe bicicleta trebuie sa fii in stare sa faci anumite operatiuni singur (reglare schimbatoare, schimbare cabluri, ajustare frane, reparat pana cauciuc). Aci ma refer la o utilizare ce iese din sfera plimbarilor in parc, cand esti la o tura pe dealuri nu ai cum sa tragi o fuga la service pt orice rahat. Eu am un amic care nu verifica absolut nimic la bicicleta pana a ramas fara frane pe o coborare si s-a ales cu o fractura de clavicula de toata frumusetea, vorbim de o tensionare a cablului de frana si de un imbus aci, intretinere de baza... | ||
| Nu schimba in viteza a 7 a si foaia a 3 a Discutii tehnice / Elemente de transmisie In 99% din cazuri nu e nicio problema, e o chestiune de reglaje, baga in google "cum reglez schimbatorul de pinioane" si "cum reglez schimbatorul de foi" si o sa gasesti destule referinte, nu mai zic daca incerci in engleza. Nu e greu de facut, necesita doar putintica rabdare, e genul de lucrare de intretinere care o sa-ti dea satisfactii maxime de poti s-o faci singur. | ||
| Furca dirt intre 1000 - 2000 lei. Discutii tehnice / Furci si amortizoare Baga pe google, sunt o gramada de ghiduri, iata unul dintre ele, alegi ce se incadreaza in buget (machete are un pret bun pe CRC): https://www.tresna.co.uk/blog/dirt-jump-forks.htm |
Discutate recent
- 22 noiembrie 2023 la 21:31
Filtre noi pentru Bazar - propuneri - ieri la 19:18
Bicicleta gravel pentru incepatori - ieri la 14:58
Pot pune o roata mai groasa pe spate? - ieri la 07:30
Service pentru Yari RC B3 - ieri la 04:50
Khong lo ve gia ca va chat luong san pham - ieri la 04:49
Khong lo ve gia ca va chat luong san pham neu biet den cong cu so sanh gia 2momart - saptamana trecuta sambata la 19:00
Ciclocomputer wireless - saptamana trecuta sambata la 09:57
Cat de mare este compromisul unei biciclete xl, la un Rider pe limita l/xl - saptamana trecuta vineri la 15:56
Reguli (ne)scrise autobuz Poiana Bv - saptamana trecuta vineri la 09:50
Biciclete all road/gravel/touring - saptamana trecuta joi la 17:14
Sondaj CFR cu privire la ce anume transportati cand calatoriti cu trenul - saptamana trecuta joi la 14:29
pot sa pun un schimbator axs pe un downhill? - saptamana trecuta miercuri la 14:24
Voi primiti spam? - saptamana trecuta luni la 16:51
Top 10 Ways to Make Money from Online Football Betting Easy Wealth - 9 martie la 21:47
Racing Bike Shop - www.racingbikeshop.ro - Raspunsuri recente
Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2024 DirtBike.ro