Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Raspunsuri de Marius Valeanu


Marius ValeanuMarius Valeanu
15 mai 2019 la 18:00
De ce lumea se lasa de downhill?
Evenimente / Downhill
As intreba mai degraba de ce-si cumpara lumea bicicleta de downhill, mai ales daca e singura lor bicicleta si locuiesc intr-un oras ca Ploiestiul, poate ne raspunde initiatorul thread-ului.
Marius ValeanuMarius Valeanu
13 mai 2019 la 18:43
Maneta frana ramane blocata
Discutii tehnice / Frane
Nu are importanta ce discuri ai cand cumperi franele. Pentru orice marime peste 160mm se folosesc adaptoare dar banuiesc ca deja ai.
Marius ValeanuMarius Valeanu
13 mai 2019 la 16:19
Maneta frana ramane blocata
Discutii tehnice / Frane
Eu as merge pe Shimano, sunt usor de intretinut si fiabile, ia-le pe cele mai bune pe care ti le permiti, as recomanda modelul 615.
Marius ValeanuMarius Valeanu
11 mai 2019 la 16:01
amortizor de 200 x 51 pe cardu de 190 x 51
Discutii tehnice / Cadre
In principiu poti sa-i configurezi un sag mai mare, 30% de exemplu, presiune mai mica si compensare cu volume spacers sa nu faca bottom out. Asta daca l-ai cumparat deja si nu mai ai ce face, in caz contrar cauta unul care sa se potriveasca perfect.
Marius ValeanuMarius Valeanu
7 mai 2019 la 01:34
Commencal El Camino
Discutii tehnice / Biciclete
De un Octane One Prone ce zici? Eu am un build pe țeava cu el, ia si furca de 130, lumea-l vorbește de bine si-l găsești loco:
https://www.dirtbike.ro/bazar/cadru-octane-one-prone-27-5-sau-29-391333
Marius ValeanuMarius Valeanu
5 mai 2019 la 03:53
Commencal El Camino
Discutii tehnice / Biciclete
Subscriu in ce priveste Brand-x HT1, excelent cadrul la banii aia...
Marius ValeanuMarius Valeanu
3 mai 2019 la 20:14
Maneta frana ramane blocata
Discutii tehnice / Frane
Pentru a schimba lichidul procedezi asa:
1. atasezi un furtun la aerisitorul de pe etrier (care se va scurge intr-un pet)
2. deschizi aerisitorul de la maneta si-i atasezi o palnie speciala
3. deschizi aerisitorul de pe etrier si astepti sa se scurga tot lichidul intr-un recipient
4. atasezi seringa la furtunul de la etrier
5. pompezi lichid proaspat pana se umple palnia pe jumate
6. inchizi aerisitorul de la etrier, scoti furtunasul si stergi cu o carpa si alcool izopropilic
7. ciocanesti incet tot circuitul din loc in loc incepand de la etrier pana la maneta (pentru a dizloca bulele de aer)
8. actionezi maneta pana vezi ca nu mai ies bule de aer in palnie
9. scoti palnia, inchizi aerisitorul de pe maneta si cureti ca mai sus
Dupa cum ti-ai dat seama, palnia e elementul cheie aci, restul se pot procura (furtun merge de la stergatorul de parbriz spre exemplu). Ajustezi pasii in functie de frana ta.
Sistemul se umple la loc de jos in sus, de la etrier la maneta, ca sa scoti aerul afara...
Marius ValeanuMarius Valeanu
1 mai 2019 la 05:30
Maneta frana ramane blocata
Discutii tehnice / Frane
E-n rusa da’ se-nțelegere ce face omu’:
https://youtu.be/KkYuLo37VT0
Dot4 e lichidul de frâna, nu știu de trebuie special pt biciclete...
Marius ValeanuMarius Valeanu
30 aprilie 2019 la 17:59
Maneta frana ramane blocata
Discutii tehnice / Frane
E vorba despre o frana entry level cred, Promax Decipher, iata o discutie graitoare cu privire la ea:
https://forums.mtbr.com/brake-time/disk-brakes-worst-thing-ever-invented-my-promax-hydraulic-always-rubs-sq-894574.html

Poti incerca sa le faci (sau s-o duci la un service sa ti-o faca cineva) o aerisire, posibil sa fi pierdut ceva fluid. De muscat musca ca de obicei sau trebuie sa strangi mai tare levierul, sa-l aduci mai aproape de ghidon?
Marius ValeanuMarius Valeanu
21 aprilie 2019 la 17:01
Opinie configuratie bicicleta
Discutii diverse / Discutii diverse
Pentru mine cea mai mare placere este sa-mi asamblez singur bicicleta, se formeaza o legatura speciala :), urmeaza s-o fac a 3-a oara. Eu o fac pentru ca bicicletele gata asamblate, si nu vorbesc de cele ieftine, incearca de cele mai multe ori sa-ti bage pe gat cel putin o componenta majora de tot rahatul, de obicei frane sau roti, care nu are nicio treaba cu restul bicicletei. Pentru un proiect de genul asta trebuie sa incepi toamna tarziu, sa vanezi preturile reduse, si trebuie sa fii in stare s-o asamblezi singur altfel in mod sigur o sa iesi mult mai scump decat cu una gata asamblata.
Deci trebuie sa stii ce faci si ce vrei iar din lista aia de piese, intr-adevar, nu prea pare ca stii nici ce vrei, nici ce faci.
Marius ValeanuMarius Valeanu
11 aprilie 2019 la 19:17
Lungime lant
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Daca-ți place matematica, aci găsești formula sa calculezi singur (simple equation): https://www.parktool.com/blog/repair-help/chain-length-sizing
Dacă vrei ceva mai simplu de utilizat: http://www.machinehead-software.co.uk/bike/chain_length/chainlengthcalc.html
Succes!
Marius ValeanuMarius Valeanu
10 aprilie 2019 la 23:43
Pareri Rockrider 540S. M-ul este ok pentru 1,76?
Discutii tehnice / Biciclete
Daca vrei confort iti iei o bicla de touring cu ampartament mare, chainstay-uri lungi de 450 mm si unghi ≥ 71° la furca daca e cu ATC pana in 425 mm si anvelope cu balonaj de 45…56.
Clar, un FS ieftin e o idee foarte proasta indiferent cum o iei, iar unul scump nu prea se merita daca nu-l folosesti la adevarata valoare. M-am saturat de thread-uri cu FS-uri la 2000 ron...
Marius ValeanuMarius Valeanu
10 aprilie 2019 la 23:24
Pareri Rockrider 540S. M-ul este ok pentru 1,76?
Discutii tehnice / Biciclete
Comfortul la care se refera cei de pe canalele de youtube se refera strict la socurile resimtite cand mergi cu viteza mare pe trasee tehnice si stai in pozitia de atac, nu cand stai in sa. Crede-ma, ce e insuportabil in sa pentru HT-uri este si pt FS-uri sigur. Pentru drumuri agricole o anvelopa ma balonata sau o tija cu suspensie incorporata pot fi solutii mult mai bune decat un FS puturos.
Marius ValeanuMarius Valeanu
10 aprilie 2019 la 22:59
Pareri Rockrider 540S. M-ul este ok pentru 1,76?
Discutii tehnice / Biciclete
Bicicletele full suspension nu au absolut nicio legatura cu comfortul, oricum, nu mai mult decat hardtail-urile. Indiferent de viteza pe care ai avea-o, si aci vorbesc atat de full suspension cat si de hardtail, pe teren accidentat nu stai asezat pe sa, pur si simplu nu ai cum, nu e nici comfortabil nici sigur, trebuie sa stai in pozitia de atac.

Suspensia spate a fost conceputa pentru o mai buna tractiune a rotii pe teren accidentat (la viteze mari) si pentru a atenua socul impactului dupa o saritura sau un drop. Aspectele negative ar fi greutatea mai mare si rezistenta la pedalat. Cu bicicletele ieftine nu poti merge cu viteza pe trasee tehnice si nici face sarituri sau drop-uri, se vor dezintegra repede si-ti vei pune viata in pericol (seth bike hacks are niste filmulete cu asa ceva de sunteti curiosi). Deci, in cazul bicicletelor ieftine, ramai cu greutatea mai mare si rezistenta la pedalat, un hardtail ieftin va fi intotdeauna mai OK decat un FS echivalent.
Marius ValeanuMarius Valeanu
27 martie 2019 la 18:08
VASELINA
Discutii tehnice / Echipamente si Accesorii
Sau poti sa mergi pe vaselina conceputa pt asa ceva (de la Shimano de ex) si nu trebuie sa-ti bati capul.
Marius ValeanuMarius Valeanu
20 martie 2019 la 15:33
Spuma activa si urmarile utilizarii ei.
Discutii diverse / Discutii diverse
Aparatul ala de curatat lantul este foarte bun, cu conditia sa fie ceva mai de firma nu orice chinezarie de 2 lei, insa nu se foloseste cu benzina in niciun caz, exista degresanti speciali cum ar fi cel de la Muc Off sau, ceva mai domestic, Simple Green. Cautati pe youtube ‘how to clean your bike in 15 minutes’. Problema cu el e ca e cam costisitoare operatia, trebuie sa schimbi lichidul la fiecare curatare, doua periute (dentare sau de unghii) puse una-n fata celeilalte si putin degresant fac treaba la fel de buna (gcn are un filmulet pe tema asta).
In alta ordine de idei, nu e OK sa-l cureti pe uscat, praful intra peste tot, inclusiv la pivoti, trebuie degresat si curatat temeinic si ulterior, dupa ce se usuca, lubrifiat.
Marius ValeanuMarius Valeanu
19 martie 2019 la 15:30
Spuma activa si urmarile utilizarii ei.
Discutii diverse / Discutii diverse
Eu folosesc un pet de 2l cu dopul gaurit in mai multe locuri si un pulverizator cu solutie diluata de detergent de vase. De obicei imi ajunge un bidon de 5l de apa pentru toata operatia (tin mereu doua in masina). Pentru lant si transmisie folosesc perie de pinioane in combinatie cu doua periute de dinti lipite una in fata celeilalte si Simple Green.
Decathlon are un suport foarte stabil pentru operatia asta care costa doar vreo 50 lei, foarte util si pentru efectuarea lucrarilor de intretinere.
Marius ValeanuMarius Valeanu
18 martie 2019 la 19:38
Pareri Radon Jealous AL 9.0 1x12
Discutii tehnice / Biciclete
Eu m-as uita si la Vitus, au geometrie mai moderna decat multe din brandurile mari si ofera mai mult bang for the buck (dotari mai bune la acelasi pret).
https://www.chainreactioncycles.com/ro/en/mountain-bikes/hardtail?f=4294957824,2247&sort=pricelow
Marius ValeanuMarius Valeanu
13 martie 2019 la 20:56
rockshox argyle 318
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Din cate-mi dau seama din catalogul de piese de schimb (pag 56-57) sunt componente pentru a face trecerea la aer pentru ambele tipuri de upper-e (aluminiu si otel) deci in mod clar se poate.
https://www.sram.com/sites/default/files/techdocs/2012_rockshox_spc_rev_c.pdf
Marius ValeanuMarius Valeanu
13 martie 2019 la 15:36
rockshox argyle 318
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Aparent e posibil, aici ai jn ghid detaliat:
http://gomeansgo.org/2015/04/11/on-the-cheap-dont-try-this-at-home-rockshox-coil-to-air-fork-conversion/
Marius ValeanuMarius Valeanu
10 martie 2019 la 06:14
Sa mai si radem...
Discutii diverse / Discutii diverse
Din ciclul “de ce sa-l arunc când pot trage o teapa mică”, fraieri se vor găsi mereu...
Marius ValeanuMarius Valeanu
19 februarie 2019 la 16:44
Sfat completare transmisie
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Eu am folosit cu succes o linie 2x9 cu foi 22/36 si schimbător fd m667 (toate slx, angrenaj fc m590 de 3x cu foaia mare eliminată) in combinație cu rd m772 pe spate si manete xt 3x9, totul se pupa excelent, chainline-ul era spot on. Nu văd sa fie insa varianta direct mount pt schimbătorul ăla...
Marius ValeanuMarius Valeanu
19 februarie 2019 la 05:31
Conversie tubeless
Discutii tehnice / Roti
In principiu poți sa faci treaba asta si fără anvelope si fără jante dedicate. Va necesita ceva mai multă banda pentru janta si ceva mai mult sealant ca sa acoperi porii anvelopei (vorbim de anvelope decente nu orice panarame). Însă nimic nu-ți garantează ca nu te va lasă când îți e lumea mai draga, eu as lua doua camere mereu la mine dacă nu as merge pe variante dedicate, atât janta cât si anvelopa.
Marius ValeanuMarius Valeanu
19 februarie 2019 la 05:26
Cum va descurcatii cu cainii ?
Discutii diverse / Discutii diverse
Eu mi-am luat chestia asta, nu ma aștept sa-i sperie însă poate se trezesc ciobanii mai repede :),
https://www.basu.com/store/p2/ealarmplus.html
Marius ValeanuMarius Valeanu
15 februarie 2019 la 18:21
2x sau 1x
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
1x11 = caseta, deraior, foaie, maneta si lant (si posibil butuc spate, nu multi suporta si casete de 11)
2x10 = deraior + foi fata (eu am reusit sa pun foaie de 36 pe angrenaj de 3x9 fara probleme, ce-i drept este un angrenaj hollowtech2 m590 daca nu ma insel)
Matematica e super simpla, iesi probabil la 1/3 din cost cu 2x10, daca nu mai putin (avand in vederea ca piata SH pt 10 viteze abunda in oferte), iar alegerea asta este justificata si de modul in care o sa o intrebuintezi (atat strada cat si offroad).
Daca ai nevoie de lamuriri iti stau la dispozitie pe privat.
Marius ValeanuMarius Valeanu
14 februarie 2019 la 22:47
2x sau 1x
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Din nou, 1x face sens doar in regim preponderent MTB (offroad) si cu cel putin 11 pinioane in spate, 1x10 merge doar daca locuiesti intr-o zona relativ plata, fara prea mult urcus, dar din nou cuvantul cheie este MTB. Cat despre strada, nu ma pronunt, subiectul ma dezgusta profund .
Marius ValeanuMarius Valeanu
14 februarie 2019 la 21:54
2x sau 1x
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Eu cred ca 3x nu prea mai are loc in lumea MTB-ului, e o relicva, peste tot se disemina ideea ca, pentru a nu forta lantul, trebuie sa folosesti foaia mica cu pinioanele mari, cea mijlocie cu pinioanele medii si cea mare cu cele mici. Pe masura ce numarul de pinioane a crescut si lantul s-a subtiat poti acoperi cu o foaie un numar de pinioane mai mare (chiar toate, daca ne gandim la 1x). Eu am trecut la 2x9 (cu foi de 22 si 36) si mi se pare totul mult mai simplu si curat, cand urc dau pe foaia mica si folosesc primele 4-5 pinioane (cele mai mari) iar cand cobor sau merg pe plat dau pe foaia mare si folosec ultimele 4-5 pinioane (cele mai mici), rapoartele mi se par arhi-suficiente iar trecerea dintre ele subtila. Nu am avut niciodata nevoie de raport maxim mai mare de 36 x 11, ba chiar as putea spune ca rareori ajung in el. Am pastrat angrenajul, suruburile (in mod normal ai nevoie de spacere daca le pastrezi, eu le-am decupat din foaia mare) si maneta. Am trecut insa la schimbator (care poate acoperi un salt de 14 dinti) si foi dedicate 2x, am avut experiente naspa folosind schimbator si foaie mica de 3x cu foaie mare de 2x de 36, nu schimba deloc calumea. Cat despre 1x (pentru mine nu are sens decat minim in varianta 1x11, cu 1x10 o sa suferi la deal indiferent ce foaie alegi in fata), pe langa costul consistent (trebuie sa schimbi cam tot), pierzi acea granularitate pe care o ai la 2x, salturile vor fi mult mai grosolane.
Marius ValeanuMarius Valeanu
12 februarie 2019 la 16:47
Nu schimba in viteza a 7 a si foaia a 3 a
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Daca vrei sa fii in siguranta pe bicicleta trebuie sa fii in stare sa faci anumite operatiuni singur (reglare schimbatoare, schimbare cabluri, ajustare frane, reparat pana cauciuc). Aci ma refer la o utilizare ce iese din sfera plimbarilor in parc, cand esti la o tura pe dealuri nu ai cum sa tragi o fuga la service pt orice rahat. Eu am un amic care nu verifica absolut nimic la bicicleta pana a ramas fara frane pe o coborare si s-a ales cu o fractura de clavicula de toata frumusetea, vorbim de o tensionare a cablului de frana si de un imbus aci, intretinere de baza...
Marius ValeanuMarius Valeanu
11 februarie 2019 la 21:23
Nu schimba in viteza a 7 a si foaia a 3 a
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
In 99% din cazuri nu e nicio problema, e o chestiune de reglaje, baga in google "cum reglez schimbatorul de pinioane" si "cum reglez schimbatorul de foi" si o sa gasesti destule referinte, nu mai zic daca incerci in engleza. Nu e greu de facut, necesita doar putintica rabdare, e genul de lucrare de intretinere care o sa-ti dea satisfactii maxime de poti s-o faci singur.
Marius ValeanuMarius Valeanu
1 februarie 2019 la 18:10
Furca dirt intre 1000 - 2000 lei.
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Baga pe google, sunt o gramada de ghiduri, iata unul dintre ele, alegi ce se incadreaza in buget (machete are un pret bun pe CRC):
https://www.tresna.co.uk/blog/dirt-jump-forks.htm

Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2024 DirtBike.ro