Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Raspunsuri de Gelu Vlad


Gelu VladGelu Vlad
acum 3 ore si 29 minute
varianta conversie catre 141mm ? sau recomandari ?
Discutii tehnice / Roti
Nu stiu cum se da el, dar eu am folosit aproape exclusiv butuci pe bile timp de 23 de ani. Pana in ziua de azi n-am distrus nici macar un butuc. La unul am stricat conurile si ceva bile si le-am inlocuit cand aramas fara vaselina si a inceput sa huruie. Bicla aia am folosit-o ani de zile la dat prin padure si pe râpe, deci n-a fost menajata. Concluzia e ca sunt destul de rezistente si Shimano, nu e musai sa puna DT sau Hope. Shimano fabrica doar butuci pe conuri si bile din cate stiu, deci afirmatia ta cu evitatul butucilor cu FH pe bile mi se pare putin cam exagerata. Nu trebuie sa schimbe butucul periodic, doar sa ii mai bage vaselina odata pe an daca se da frecvent iarna sau la doi trei ani altfel, sa nu spele bicla la jet si sa nu stranga QR-urile ca animalul. Ce mai vreau sa adaug e ca prefer la orice ora butuci Shimano pe conuri + bile alora de pe Ali cu rulmenti chinezesti, iar sa pui rulmenti chinezesti si fake-uri pe butuci Hope mi se pare de prost gust. Daca vrei sa faci economie iei macar Novatec si pui pe el macar rulmenti SKF sau japonezi luati din surse sigure, in niciun caz de la galbejiti de pe un magazin pe care abunda fake-urile.
Gelu VladGelu Vlad
acum 5 ore si 34 minute
Headtube angle si cuvete externe
Discutii tehnice / Cadre
Nu dai jump-uri mai mari de 30 cm, nu corbori scari etc. Exista o clasificare pentru biciclete, a ta e 3 sau 4, trebuie sa scrie in manual sau pe site-ul producatorului.

https://cremecycles.com/classification-of-bicycles,679,de.html

E ok bicicleta asa cum e, Specialized au pus HTA progresiv pe bicle buget, imi imaginez ca le-au facut sa fie mai fun, mai polivalente, intre XC si trail. Aia inseamna de agrement - de distractie. De aia vezi la Mondraker (Podium?) unghi mai mare, ca e bicla specializata pentru XC si pentru concursuri si implicit neinteresanta pentru agrement.

Daca pui furca de 120 pune macar una pe aer la care sa-i poti reduce cursa la 100 inserand distantiere in caz ca lucrurile nu merg chiar cum ti-ai imaginat tu si vireaza ca naiba dupa modificare sau devine instabila in viraje.

M-am uitat pe site-ul producatorului si scrie ca Pitch 2020 are cuvete zerostack, aia inseamna semi-integrate, deci ar trebui sa poti pune furca cu coloana de ghidaj cu conicitate (tapered) schimband cuveta inferioara cu una de 1.5". Nukleproof au si un desen frumos care-ti explica ce si cum:



Tu ai semiintegrated, deci iti trebuie B5 pentru furca tapered:

https://www.marosbike.ro/cuvetarii/cuvetarie-furca-nukeproof-ex44-40-b5-partea-de-jos.html

Deci iti arunca in sus cadrul cu 13 mm.
Gelu VladGelu Vlad
acum 8 ore si 35 minute
Headtube angle si cuvete externe
Discutii tehnice / Cadre
Normal ca se schimba HTA. Nu mai bine pui o Rockshox Recon Silver RL Solo Air cu coloana de ghidaj dreapta si gata? Sa fii atent la prinderea rotii. Daca e cu QR trebuie sa schimbi si roata, caz in care mai bine schimbi sau bicicleta, sau cadrul si furca (si rotile, deci bicicleta). Desi sa schimbi deja o bicla 2020 dupa un sezon e aiurea, mai ales ca nu gasesti nimic ok acum. Pitch e bicla de XC agrement, nu de dat agresiv. I-ati un Ragley Marley sau Big Al sau un Sonder Transmitter sau altceva daca vrei sa te dai agresiv. Sau Octane One Prone daca nu stii foarte clar ce vrei. Numai bun ca proiect de iarna daca tot ai bani de dat pe modificari scumpe. Nu o lua in nume de rau dar mi se pare clar ca lumina zilei ca te plictisesti daca vrei sa mesteresti chestia aia cu montat furca tapered pe Pitch. Nu fa improvizatii, fa lucrurile ca la carte si intre timp o sa ai si bicla functionala cu care sa te dai.

Transmitter este inca pe stoc:

https://alpkit.com/collections/sonder-transmitter/products/sonder-transmitter-frame-only

Alta si mai ieftina dar nu asa de agresiva. Cea de 27.5" ia furca cu cursa mai mare.

https://www.chainreactioncycles.com/octane-one-prone-29-frame-2020/rp-prod155477
https://www.chainreactioncycles.com/octane-one-prone-27-5-frame-2020/rp-prod155476
Gelu VladGelu Vlad
acum 8 ore si 44 minute
varianta conversie catre 141mm ? sau recomandari ?
Discutii tehnice / Roti
DT 350 si Hope Pro sunt gama premium deja. Adica pretul unui butuc e comparabil ca ordin de marime cu pretul unui set de roti buget decente. Majoritatea amatorilor care fac sub 10000 km/an n-au nevoie de asa ceva, eu sigur nu am nevoie, prefer sa fac intretinere la butuci cu conuri. Poti sa le servisezi si singur, nu-ti trebuie presa de rulmenti, bilele sunt ieftine si le gasesti pe stoc in tara, nu trebuie sa comanzi rulmenti si sa astepti dupa ei. Shimano are butuci decenti chiar si din gama buget, cum e si MT-200-B. Exista un motiv intemeiat pentru care nu gasesti butuci mai sus de gama Acera pe O.L.D. de 141 mm - e standard inventat special pentru biciclete buget, masura de reducere a costurilor. Nu are sens sa pui butuc mai scump pe bicicleta ta.
Gelu VladGelu Vlad
ieri la 22:01
varianta conversie catre 141mm ? sau recomandari ?
Discutii tehnice / Roti
Da-i pace, DT 350 e 140€ plus transport 10..15 plus capace QR inca vreo 25 si nu scrie in niciun manual care capace sa cumperi pentru conversia la 141. Un set nou de roti gasesti deja pe la 200€. Am cautat si eu mai demult.

La Shimano gaseseti oricand alt butuc de pe care poti da jos caseta si e ok daca ii faci intretinere anual si-l lubrifiezi. Te costa cam 200 de lei reparatia cu spitat si schimbat nipluri. Daca trebuie sa schimbi si spitele probabil inca 70. Sau cauti o roata spate Syntace de pe ceva Scott la iarna, tot cu butuc MT-200-B. Alea de Cannondale si trek cu butuci Formula sunt de toata jena dupa cum ai constatat si tu.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta duminica la 14:44
varianta conversie catre 141mm ? sau recomandari ?
Discutii tehnice / Roti
Shimano FH MT-200-B:

https://www.bike24.com/p2308268.html
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta sambata la 22:36
Sa mai si radem...
Discutii diverse / Discutii diverse
Cross chaining.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta joi la 18:19
Dilema furca RockShox Sektor C1
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Si Bomber Z3 facea fleoșc-fleoșc c e pe ulei in baie deschisa, dar e cea mai faina furca pe care am avut-o. Recon-ul meu a venit si el cu prea putin ulei.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta joi la 08:52
Sa mai si radem...
Discutii diverse / Discutii diverse
Uai baga jump-uri cu ea fara sa si fara casca si la bustul gol. Ala sport extrem!
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta miercuri la 15:32
Sa mai si radem...
Discutii diverse / Discutii diverse
Nu mai are nevoie de nicio investitie. Pregatita pentru saltul in hiperspatiu:

https://www.dirtbike.ro/bazar/bicicleta-29er-m-1x12-sram-eagle-furca-air-raidon-120-443897

Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta miercuri la 15:03
Caseta M5100 cu foaie Garbaruk
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Era ceva de la Ribble la Outlet cu ~2100:

https://www.ribblecycles.co.uk/ribble-htc100-carbon-hardtail-frameset/

Vezi ca schimbatorul spate e diferit la M5100 1x11 si 2x11, la fel si caseta.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta miercuri la 07:37
Dilema furca RockShox Sektor C1
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Ziceam de Z2 nu de Fox.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta marti la 23:17
Dilema furca RockShox Sektor C1
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Fox = intretinere. Z2 e comparabila ca intretinere cu Sektor. Pike parca era cu cursa mai mare de 120 oricum.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta marti la 22:34
Dilema furca RockShox Sektor C1
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Ai sa ajungi la Marzocchi Bomber Z2.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta marti la 18:32
Caseta M5100 cu foaie Garbaruk
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Care cadru, asta de MTB sau cursiera de gravel?

1. Nu stiu, probabil ca freaca mai tare. N-am avut NW si o sa mai treaca ceva vreme pana imi voi lua 1x, mai ales ca ai zis acum si de frecare si pare logic. Nu mi-am pus problema.
2. Da, conteaza. Eu o umflu la 110 sau 120 psi cat pentru o persoana de 90 kg, am 77. Dar e cu cursa de 80, deci nu te lua dupa presiune, mai ales ca nu am mai umflat-o anul asta. Nu merge cu ea blocata pe off road ca o strici. Nu stiu cu densitatea aerului, nu ma preocupa decat daca respir mai greu si la noi nu se pune problema ca nu avem munti cu drum >2145 m.
3. 2x e cel mai potrivit pentru tine dar fa ce vrei. Ti-am zis parerea mea mai sus: nu obtii nustiuce. Obtii dublu cu jumate din investitie.
4. Daca raportul se pastreaza si forta e aceeasi sau sunt diferente prea mici ca sa le simti. Corpul se ajusteaza si nu iti mai dai seama. N-are rost sa te necajesti prea tare cu asta, doar pedaleaza. Daca totusi e prea greu si trebuie sa te dai jos sa impingi ai nevoie de un raport mai mic. Pantele cu >17% nu se pun pentru ca oricum ajungi sa te dai jos.

Cum zicea si tov. Lenin: "Pedalati, pedalati, pedalati!”
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta luni la 14:25
Pozitie pe MTB
Discutii tehnice / Biciclete
Filmezi din profil sa vezi cum stai cu mainile. Incheietura trebuie sa stea relaxata. Degeaba ai reglat saua pe orizontala daca schimbi pipa, va trebui s-o reglezi din nou cu pipa noua. In general eu am pipa de 80..100 mm la 6 grade. Daca stai prea intins ia una cu 20 mm mai scurta si regleaza din nou saua. Eu as lua de 90, cu alea de 100 stau cam intins si trebuie a mut saua cam in fata. Dar depinde mult si de cadru, ce lungime proiectata in plan are tot tube-ul. Cross GRX are geometrie clasica deci ar trebui sa fie ok 90 sau 100 mm.

Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta luni la 14:20
Trecere la SLX M7100
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Cele de la Park Tool:

https://www.youtube.com/watch?v=UkZxPIZ1ngY
https://www.youtube.com/watch?v=DQmmEvt0rxs
https://www.youtube.com/watch?v=kkL1vze6M4A
https://www.youtube.com/watch?v=B37TW_YVC8E
https://www.youtube.com/watch?v=ZNG7g83lI-s

Aia pentru alinierea urechii de schimbator nu ti-am dat-o ca iti trebuie scula speciala si nu are sens sa-ti iei, mergi la service.Restul, vezi pe canalul lor. Eu nu prea ma bag la reglaje de schimbator ca nu am rabdare, le fac doar asa cat sa ajung pana la service pe bicicleta. La schimbatorul de fata de cursiera cu intinzator mi-am prins urechile, la alea de spate ma mai bag sa montez si sa reglez < 11v.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta luni la 13:20
Trecere la SLX M7100
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
E 20 de lei o lera de lant. Service in Bucuresti nu stiu sa-ti recomand, poate stiu colegii din Bucuresti. Vezi si sectiunea de recenzii daca ai rabdare sau cu Google, desi nu stiu cat de relevante sunt recenziile lor. Spite Trase si Spokes cica erau ok din ce am citit pe aici.

https://goo.gl/maps/gzqFhTLA3fTsVGNn9
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta luni la 12:13
Trecere la SLX M7100
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
La alea high end ai mai mult si mai riguros de reglat pentru ca au tolerantele mai mici din cauza ca au mai multe viteze inghesuite in acelasi spatiu. Se deregleaza in timp daca slabeste tensiunea din cabluri sau se murdaresc/oxideaza cablurile. Ajuta sa schimbi cablurile cu unele din inox cu teflon sau polimer, poate si camasile cu unele de calitate mai buna. Jagwire fac cabluri si camasi bune, Pro Shift. Si la Shimano gasesti Optislick. Ajuta mult si daca nu intra apa cu mizerie in camasa, asa ca pune si capete de calitate cu garnitura. Mergi la un service bun pentru schimbat cabluri + camasi + reglaje, iti alegi cablurile si capetele si le zici sa ti le monteze si sa-ti regleze transmisia din nou. Daca nu merge mai bine ori nu e bun service-ul, ori e defect ceva. Lantul l-ai verificat, e bun? Uzura?
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta luni la 11:36
Trecere la SLX M7100
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Calin a zis de Deore M5100 1x11. Sunt pachete pe bike24.

Parerea mea, pe care o impartasesc si colegii, mea este ca nu are sens sa faci upgrade. Ai sa pierzi si rapoarte, mai ales cele de mers tare pe plat, iar transmisia ta e perfect functionala doar ca nu e reglata bine, n-o intretii sau nu schimbi corect.

Tu ai 3x9, transmisia trebuie sa mearga bine daca e reglata corect. E transmisie mai buget cu deraior Alivio Shadow si e mai fiabila decat astea noi cu mai multe viteze si tolerante mai mici. Daca schimba greu e chestie de reglaj si de starea de curatenie a transmisiei. La cat praf ai pe ea nu ma mir ca schimba greu. Da si tu cu furtunul cu apa, cu peria din cand in cand, preferabil dupa ce vii din tura ca atunci merge usor mizeria jos. Dupa ce ai curatat cu apa si perie (optional detergent de vase) ia o carpa din bumbac care nu lasa scame, pune pe ea WD40 sau alt degersant, prinde lantul de jur imprejur cu partea carpei pe care ai pus degresant si invarte de pedalier ca sa stergi frumos lantul. Lubrifiaza lantul inainte sa iesi in tura. La reglaje mergi cu transmisia curata. Cam asta e tot. Daca respecti astea, transmisia va schimba bine. Altfel daca n-ai rabdare de intretinere, ia-ti bicicleta cu viteze in butuc (Shimano Nexus 11v) la care schimbi uleiul odata pe an, ca la masina.

Cand schimbi trebuie sa ai girja doar sa nu faci cross chaining, vezi imaginea de mai jos. Foaia mare merge cu pinioanele de la jumatatea casetei inafara, foaia mica merge cu cele de la jumatarea casetei in interior, cea centrala merge pe toate. Daca nu te descurci sau nu vrei sa iti ajustezi tehnica, ia-ti alta bicicleta cu trnasmisie 1x sau una cu viteze in butuc.

Gelu VladGelu Vlad
20 septembrie la 14:08
Trecere la SLX M7100
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Nu sunt rau, eu chiar mi-as lua XC50, era mai mult cu titlu de recomandare. Am si uitat de problema ta cu furca. De Markhor baga de vina tot felul de fandositi care jura pe Rockshox dar Danny ala Sickbiker de pe YT zice ca e ok, deci inclin sa-l cred pe el.

Mda M5100, poate. Desi e ok transmisia aia. E uzata sau de ce vrei s-o schimbi?
Gelu VladGelu Vlad
20 septembrie la 13:02
este nevoie sa am lumini pe bicicleta cand circul pe o pista de biciclete?
Discutii diverse / Discutii diverse
Amendă plus bătaie :). Erai cu bicla sau cu masina? Si eu am patit cu masina, doar ca era si iarnă! Biciclist fara lumini pe contrasens, zapada si polei pe carosabil. Inconstienti. In Codul Rutier scrie ca n-ai voie pe drumurile publice cu bicla daca e zapada sau polei. Faza e ca soferii nu se asteapta sa umbli pe contrasens si adesea nu se uita in directia aia ca "oricum nu vine nimic". Nu, numai inconstienti…
Gelu VladGelu Vlad
20 septembrie la 12:56
Trecere la SLX M7100
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Exact, o bicicleta Rockrider XC50
Gelu VladGelu Vlad
20 septembrie la 11:40
Caseta M5100 cu foaie Garbaruk
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
2. Doar cu 2x poti obtine rapoarte ok si pentru sosea si pentru munte. Nu vrei, nu vrei, asta e. 11-42 nu cred ca merge cu 2x. Sunt sceptic ca-ti ridica schimbatorul atat, de aia am zis de caseta veche. Nu investi in 1x11 si 1x12 ca nu are sens si nu obtii mare lucru. Poti pune o foaie mai mare dar pierzi la urcari, asa ca mai bine o lasi asa.

3. Asa sunt ghidoanele moderne de MTB. Pipe scurte si ghidoane late. Pe vremuri aveau cam 56…66 cm. Mie mi se pare ciudart cu ghidon lat, ma dau pe MTB din anii '90 cand toti aveau ghidoane inguste. Momentan 62 cm are cel mai lat pe care-l am. Am luat un Race Face de 72 cm de pe bazar pentru MTB-ul nou sa vad cum e cu ghidon lat.

4. N-are sens. Nu te ajuta. Pompa cu cartus de CO2 te-ar ajuta, dar costa cartusele. Sau o benzinarie cu pompa de aer pe traseu.

5. Nu stiu, fcred ca ițe in principiu. Eu am 2x10 si 3x9 si imi ajung. Poate am sa pun 2x11 cu M5100 cand mai construiesc o bicla la anul. Da, exact, pun bicla pe masina. De aia mi se pare destul de curajos ce faci tu. Mergi si pe DN cu bicla dau doar pe judetene?

6. Nu e downgrade ca sunt tot mai bune. N-as da un Deore actual pe un SLX sau XT de acum 5 ani.

7. Nu prinzi ca nu poti sustine 120 rpm, nu esti sportiv de performanta. Uita-te intre 80 si 100, 90 rpm e uzual. Sa zicem ca prinzi vreo 37 km/h la 90 rpm. Scuze, cadenta se masoara in rpm = rotatii pe minut.

M6100, 5100 si 4100 s-au lansat in mai 2020. De atunci stiu de ele, m-am bucurat foarte tare ca au lansat grupul Deore cu 10, 11 si 12 viteze ca sunt accesibile si voiam sa imi echipez un MTB. In iunie am comandat cadrul. Inca astept…

Corect. Tovarășu' Lenin e de acord: "Uzati, uzati, uzati!"
Gelu VladGelu Vlad
20 septembrie la 06:39
Trecere la SLX M7100
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Nu este micrispline pt 135 sau cel putin eu nu am vazut cu QR. Pote DT. Succes!
Gelu VladGelu Vlad
19 septembrie la 08:45
Caseta M5100 cu foaie Garbaruk
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Poate pentru tine cea mai potrivita era o cursiera all road (gravel) sau o bicicleta de trekking cu furca rigida. Cu alea poti merge si pe sosea si pe drumuri neasfaltate.

https://bikepacking.com/news/2021-marin-dsx/
https://www.giant-bicycles.com/int/bikes-toughroad-slr
Gelu VladGelu Vlad
18 septembrie la 21:52
Caseta M5100 cu foaie Garbaruk
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Da, Calin, ai inteles. Urca rampa de 2-3-4% cu pinion de 13 si foaie de 32. De aia zicea ca nu-l tin picioarele sa urce pe pinion de 11. Inteleg perfect pentru ca nici pe mine nu cred ca ma tin.

Florin, cu foaie de 34 nu obtii mare lucru pe plat. Eu nu m-as deranja ca sa constat ca am dat banii de pomana. Daca vrie neaparat sa incerci poti cauta o foiaie de 34 pe bazar cu transmisia actuala. Sau un angrenaj Sram cu foaie direct mount - din alea gasesti chinezesti ieftine la 70 de lei, nu 200. Eu sustin in continuare ca esti mai castigat cu 2x. Cu doua schimbatoare te obisnuiesti. Si mie mi-a fost greu la inceput cu STI-urile de cursiera dar acum nici nu ma mai gandesc, e automat.
Gelu VladGelu Vlad
18 septembrie la 16:31
Cursiera Devron urbio r6.8
Discutii tehnice / Biciclete
Nu stiu despre ce Cube vorbesti dar Nuroad marimea 58 are reach/stack 389/609, Triban RC 520 are 385/603 iar Specialized E5 marimea 58 are 390/624. Deci e mai mic Triban-ul decat toate celelalte. Probabil E5 marimea 58 ti-ar fi cea mai potrivita, plus ca are si 9,3 kg. Vezi ca au calculator de marimi pe site.

https://www.specialized.com/us/en/bike-sizing/app#/?mpl=154312

Eu am 1,73 si la marimea M am reach/stack de 385/587, insa am pipa scurta de 80 mm pe ea, de aia zic ca mi se par cam mici si Nuroad si RC 520 pentru tine. Oricum si NuRoad Pro e echipat tot cu Tiagra si n-am idee unde-l mai gasesti acum. E5 alea 56 iti sunt mici.

Asta de mai jos e diagrama de geometrie de la RC 520.

Gelu VladGelu Vlad
18 septembrie la 14:44
Trecere la SLX M7100
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
N-ai zis ce ai acum si de ce vrei sa treci pe M7100, deci inutil sa ceri sfaturi cu informatii incomplete.
Gelu VladGelu Vlad
18 septembrie la 14:05
Caseta M5100 cu foaie Garbaruk
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Calin, e simplu, si-a luat MTB si merge destul de mult cu el pe sosea. Eu nu vad alta solutie decat 2x cu o foaie mare spre 40 pe fata si una mica de 26 sau 28. 24 daca baga la deal pe offroad. Desi am exact 24/38 pe Kona si e putin cam enervant ca tot schimbi intre foaia mare si cea mica cand rulezi pe rampa de 4..8%.

Lasa-l cu antrenamentrul ca are spre 60 de ani. Ii vedea tu la varsta lui... o sa-ti iei direct e-bike.

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2020 DirtBike.ro