Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Raspunsuri de Gelu Vlad


Gelu VladGelu Vlad
ieri la 18:58
Montare BB press fit in cadru de carbon.
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
BB92 e la fel ca si BB86 dar mai lat. Deci e buna presa.

Rulmentii nu ii plesnesti afara si dupa aia ii servisezi pentru ca aia e reteta sigura ca sa faci microfisuri in ei. Si Hambini zice asta in cipul la care ti am dat link. Daca i-ai dat afara prin lovire, ii schimbi cu altii noi.
Gelu VladGelu Vlad
ieri la 18:16
Opinie bicicleta
Discutii diverse / Discutii diverse
Cere si tu 800 de lei pe ea. Vad ca a stat multi ani nefolosita si necesita ceva atentie, lucru care poate lejer sa mai ciste inca 4…500 peste. Altfel vad ca e destul de completa si cu piese originale.
Gelu VladGelu Vlad
ieri la 12:31
Montare BB press fit in cadru de carbon.
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Ce ai pus tu e spray cu vaselina, nu e vaselina si e pentru rulmenti. Are cam 5% continut de vaselina, restul e gaz si solvent, care se evapora. Cu aceiasi bani luai din tara un tub de vaselina Mobil XHP 222 cu litiu, care iti ajungea ani de zile. Sau o foloseai pe aia grafitata si nu mai cumparai nimic.

Apoi strang cele 2 suruburi cate putin pe rand , vezi ca trebuie stranse tare, bine nu tare ca nebunu.
Scrie pe brat cat trebuie stranse, 5 sau 6 Nm daca bine imi amintesc. Aia e strans mana cu simt.

Mie presa ta mi se pare ca si asta de la Pro care cica e buna pentru BB cu spindle de 24 mm. Si de fapt zice si in titlu ca merge la BB86.

https://www.cobibicycle.com/accesorii/presa-pro-pentru-instalarea-butucului-press-fit.html

Daca nu ti se centreaza bine, il scoti afara si incerci din nou, nu mai presezi pentru ca risti sa rupi chestii! Nu vad sa fie vreo problema daca apasa pe rulmenti, pentru ca si rulmentii tot asa se preseaza - pe inelul exterior.
Gelu VladGelu Vlad
ieri la 11:44
Grosime spite
Discutii tehnice / Roti
De obicei cedeaza niplurile, in special cele din aluminiu. Sau cedeaza filetul spitelor daca au facut electrocoroziune. Spitele cedeaza cand nu sunt tensionate corect si pui sarcina pe ele sau cand nu e spitata corect roata, sau dupa zeci de mii de km fara sa fi mers pe la service sa-ti tensioneze spitele. Eu am cumparat recent un set de roti de cursiera (jante Ambrosio Excursion + butuci 105) la mana a doua si am constatat ca sunt cam moi spitele. Primul lucru pe care l-am facut a fost sa le duc la centrat si gresat butucii. Manopera a costat 1/2 din cat am platit pe roti, dar macar am acum un set functional pe care ma pot baza cateva zeci de mii de km.

Calin, daca are roti cu spite butted de 1.5 mm, sigur nu are ceva ieftinitura. Un inlocuit de nipluri nu e nustiuce operatie costisitoare daca vrei sa mai folsoesti bicicleta inca 20000 km. Eu as merge sa imi inlocuiasca spita defecta si sa-mi centreze iar ambele roti. Daca e importanta pentru tine bicicleta, poti schimba toate niplurile. Niplurile clasice din alama sunt mai grele (0.9 vs 0.6g) dar cedeaza mai greu.

https://www.lightbicycle.com/newsletter/Brass-Nipples-vs-Alloy-Nipples.html

Edit. Citeam link-ul de mai sus si mi-am amintit ca eu doar nipluri Sapim Polyax si DT am folosit. Doar unul a crapat din cauza ca a fost strans excesiv.
Gelu VladGelu Vlad
ieri la 10:55
TRACKER GPS
Discutii tehnice / Echipamente si Accesorii
Ca sa ajungi la urmarire penala, trebuie mai intai sa faci plangere penala impotriva hotului si deci sa-i cunosti numele si eventual domiciliul.

Solutia cu AirTag e ok si nu costa foarte mult, am niste prieteni care i-au pus unul cainelui pe zgarda. Desi daca il pierzi in padure nu-l mai poti localiza usor pentru ca veveritele nu au inca iPhone-uri.

Pe langa GPRS/3G/LTE mai exista ceva solutii cu LoRaWAN, care ar avea avantajul ca merge pana la 10..20 km line of sight si dezavantajul ca nu poti sa transmiti decat volum foarte mic de date cu air time foarte redus (max 25 mW/14dB timp de 36s/h in emisie), insa la fel ca si in cazul LTE-M, nu prea exista retea in Romania, sunt doar cateva gateway-uri in cateva mari orase. Vad ca si Orange ofera LoRaWAN in Iasi si Bucuresti, insa probabil tot pentru clienti business.

https://www.thethingsnetwork.org/country/romania/
https://www.orange.ro/business/industrii/smart-city/retele-iot-si-conectarea-senzorilor/
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta vineri la 15:20
TRACKER GPS
Discutii tehnice / Echipamente si Accesorii
Lucrez la o firma care produce asa ceva pentru domeniul automotive (autovehicule, camioane, barci). Provocarile sunt urmatoarele:

- Modemul GPRS/3G/4G e energofag, deci ai nevoie de o baterie auto, de motocicleta sau de e-bike. E posibil ca noie teghnologii LTE-M si NB-IoT sa se reduca din consumul terminalelor si sa fie mai viabile solutiile. Deocamdata doar Orange e operator LTE-M la noi in tara si au abonamente doar pentru solutii business, ca si persona fizica nu te poti abona.
- Trebuie sa ai pe tracker SIM cu roaming daca vrei sa poti localiza activul si inafara tarii. Un aboanment normal de roaming are cost prohibitiv, insa exista SIM-uri prepaid cu roaming de date pentru IoT si cu costuri accesibile.
- Antena GPS trebuie scoasa afara pe undeva ca sa nu fie ecranata. In momentul in care o scoti afara e vizibila si supusa la vandalism. Ne-am gandit sa punem tracker-ul in coloana de ghidaj insa nu stiu cum e receptia GPS sub o bucata de metal, probabil destul de proasta.
- Solutia trebuie miniaturizata ca sa intre intr-o teava de 1 1/8" sau in ghidon, sa contina si bateriia, plus gandit un profil de management inteligent al energiei ca sa transmita rar si sa nu-ti consume bateria in cateva zile. Aici vor ajuta si tehnologiile LTE-M sau NB-IoT despre care vorbeam mai sus.

In fine, pana la urma n-am mers mai departe cu cercetarea pentru ca nu a primit finantare proiectul respectiv si ne-am orientat spre alte aplicatii care genereaza profit.

Am vazut ca la trotinetele electrice de la Lime/UBER e pusa electronica in cutia verde de sub ghidon. Acolo e ceva mai simplu pentru ca ai deja bateria, rutarea cablurilor de curent e facuta prin interior, iar trotineta e cam inutila fara baterie incarcata. In plus au si sistemul de deblocare, autentificare, taxare si anti furt inauntru. Daca ai incercat sa muti vreodata una, probabil ai vazut ca urla ca toti dracii.

Prostiile chinezesti ce le gasesti acum pe piata sunt fix aia: prostii.

Solutii pe care ti le recomand astazi: Apple AirTag sau trackere pentru caini (nu le-am testat). Il bagi sub sa sau ceva similar. Fii creativ, insa tine minte ca semnalul nu trece prin metal. Mai e ceva tag pentru Android (Tile) dar nu cred ca merge asa de bine ca si AirTag pentru ca nu are nici cu tehnologie UWB (ultra-wideband) si nu e implementata nici partea de detectie direct in sistemul de operare Android, asa cum e pe iOS >= 14.5, adica exact partea care transforma toate terminalele Apple intr-o retea de relee pentru localizarea AirTag-urilor. Pentru AirTag ai si aplicatie pentru Android, deci le poti utiliza cu aproape orice telefon. Daca exista vreun terminal Apple pe langa bicicleta ta furata ai sanse reale sa o localizezi. Problema e ca AirTag-urile alerteaza si posesorii de iPhone din jurul lui, deci daca hotii au iPhone sau aplicatia pentru Android, afla si ei. Asta e o functie pentru descurajarea stalkerilor.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta vineri la 13:29
Montare BB press fit in cadru de carbon.
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Mie mi-a curs pe langa tubul de vaselina Texaco Molytex din balcon ulei. Deci s-a separat la 30 de grade sau cat poti avea pe balcon. E drept ca e vaselina navala si nu conteaza daca se separa in lagare la vapor sau la utilaje miniere.

Mda, de aia i-a cazut si bratul, din cauza preloadului insuficient.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta vineri la 11:53
Triban Gravel 120
Discutii tehnice / Biciclete
- 1x12 la gravel mai rar si ingrozitor de scump
- Microshift e chiar ok si sunt foarte ok si rapoartele

Eu am GRX 400 cu 2x10, subcompact pe ea. Sunt multumit de ea dar deja a trebuit sa curat odata clutch-ul, se pare ca servisarea lui devine o rutina anuala.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta vineri la 09:54
Triban Gravel 120
Discutii tehnice / Biciclete
Sunt toate din profil de gard. Daca nu te deranjeaza, vezi 120 pentru ca la 5500 iti iei deja Cube Nuroad sau alte chestii mai faine. Echiparea e ok si la RC120. In sine nu sunt rele dar zici ca is sudate de Dorel de la confectii metalice. La cea rosie vad ca si vopseaua e cu valuri. Mare minune ca nu e vopsita cu grund maro. Nu stiu cum poti iesi pe piata cu asa ceva sa ceri 1100€, ori a luat-o inflatia razna, ori...

Asta e bicla de 5500, noua. Si nu-i departe de tine. Numai marimea sa-ti fie buna.

https://www.dirtbike.ro/bazar/cursiera-cube-nuroad-469328
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta vineri la 09:20
Montare BB press fit in cadru de carbon.
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Primer, prostii, cand de fapt trebuia sa desfaci si sa incerci sa-ti dai seama ce scartaie mai exact. Solutia era simpla: vaselina.

Baga vaselina daca nu mai vrei sa scartaie. Daca pui multa se va mai scurge cand se separa la caldura, dar stergi cu o carpa. Shimano nu ti-o cere pentru ca au facut alea din nylon si ca sa nu se mai blocheze de la rugina/oxidare. Vezi partea buna a lucrurilor: cand se lustruieste de tot axul, nu mai scartaie nici bucsa

N-am vazut demult asa angrenaj curat. L-ai curatat inainte sa-l fotografiezi?

Asa trebuie sa arate BB-ul. Sa curga vaselina din el cand scoti angrenajul.

Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta joi la 16:09
Grosime spite
Discutii tehnice / Roti
Din cate stiu eu niplurile sunt de 2 mm, iar spitele au grosimi diferite la capete fata de sectiunea mediana. Adica sunt subtiate peste tot inafara de capete, unde au 2 mm. Asa ca masoara spitele la filet. Cel mai probabil ai nevoie de nipluri normale, difera doar lungimea lor: 12, 14, 16 mm. Vezi sSapim Polyax. Gasesti cam la orice magazin decent de biciclete.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta joi la 15:59
Montare BB press fit in cadru de carbon.
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Nu surubul de presiune (cel gaurit) iti tine bratul, ci surubul de strangere (cel care intra din lateral in brat). Acel surub nu a fost strans corect sau s-a slabit, sau a fost strans prea tare si s-a distrus filetul, sau nu a fost strans destul surubul de presiune si bratul nu s-a fixat bine in caneluri (e inserat pana la capat rulmentul pedalier?). Pasta respectiva nu ajuta, iar axul pedalier nu e "high load sliding surface" ca si discurile de frana de la masina. Pe brat e suficient sa pui vaselina. Sau nu pui nimic si il dai jos cu ciocanul de cauciuc. E destul de putin probabil sa ti se sudeze oricum pentru ca e sectionat.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta joi la 15:27
Montare BB press fit in cadru de carbon.
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Bratul pedalier se strange frumos cu surubul de presiune, apoi cu surubul de strangere si sta acolo. Nu mai pune alteceva inafara de vaselina de uz general NLGI 2 pe baza de litiu sau de calciu. Daca esti stresat ca-ti cade bratul, pune thread lock pe surubul de strangere si gata. Vaselina se pune ca sa nu se sudeze componentele intre ele, nu doar ca sa lubrifieze. Pasta aia se pune doar la imbinari din fibra de carbon ca sa nu trebuiasca sa strangi cu cuplu mai mare de 4 Nm. La imbinari din metal pui vaselina. Daca nu vrei sa se desfaca filetele, pui thread lock pe ele. E suficient cel de 9 Nm ca nu ai vibratii ca la motocicleta.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta marti la 07:05
hardtail buget 7000 lei
Discutii tehnice / Biciclete
Nu e o regula cu varful coborat, depinde de pozitia fata de ghidon. La mine e orizontala saua.

Scale are ghidon cu ceva upsweep si zero rise si vine cu pipa montata cu unghi pozitiv. La mine discomfortul a fost din cauza latimii ghidonului. Am mutat intai mansoanele mai in interior, iar dupa ce m-am dat o vreme asa, am taiat ~10 mm din fiecare parte cu un taietor de teava.

Daca vrea ghidon cu rise, cel mai lesne e unul second hand de pe bazar. Eu am umblat cu un Race Face (Chester?) pana sa imi iau ghidonul Salsa Bend cu backsweep de 17° pe care il am acum.

Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta marti la 00:16
hardtail buget 7000 lei
Discutii tehnice / Biciclete
Pedalele Shimano sunt foarte bune si rezistente dar si cam grele.

Da-i o luna seii ca poate fi si de la lipsa de antrenament. Mai ajusteaza-i inaltimea, unghiul, pozitia pe orizontala. Daca dupa o luna te mai incomodeaza, masoara cat de lata e. In principiu eu iti recomand Fabric Scoop insa sunt mai multe modele de diferite latimi si curburi si cu sine diferite. Pentru bicla aia eu as pune Shallow Elite dar nu garantez ca e ok pentru tine.

https://www.tradeinn.com/bikeinn/en/fabric-scoop-shallow-elite-saddle/135959423/p

Cu ghidonul poti intoarce pipa invers sa fie cu rise in loc de drop. Daca tot e prea jos doar alt ghidon cu rise de 15…25 mm. 5 mm obtii prin rotirea lui inspre sus.

MT200 erau cam 25€ bucata, maneta + etrier + traseu hidraulic. La Decathlon sunt 130 de lei noi, cu garantie.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta luni la 12:33
Marino Bike - comanda cadru FS freeride 29er otel-PUNK
Discutii tehnice / Cadre
Ce fain, Macin. Data viitoare filmeaza daca ai cu ce.

Nu stiu cum poti fuma trabuc dupa ce ai facut efort, ca eu as lesina.
Gelu VladGelu Vlad
14 mai la 12:45
Recomandare MTB - buget 1000euro
Discutii tehnice / Biciclete
Nu ai trasee amenajate in apropiere decat la Paltinis. Restul XC. Ce vrei sa faci in Cheile Turzii si Turului? E literalmente prapastie, abia cobori cu picioarele sau in coarda. Numai sub Detunata Goala este ceva traseu (turistic = carare) mai abrupt de care stiu. Si prin Trascau sub Bedeleu si Piatra Secuiului altele. Dar risti sa dai peste drumeti.
Gelu VladGelu Vlad
14 mai la 11:13
Recomandare MTB - buget 1000euro
Discutii tehnice / Biciclete
Ce sa facă cu AM100HT in Blaj? Să o ardă pe Tarnavă? Sa-și dea drumul de pe Hodăile Bucerzii? Diferenta de nivel de 200 m. Sigur are nevoie de FS sau de all mountain. E zona exclusiv pentru cursieră, gravel si ceva XC usor. Este un tip din Micăsasa care pune trasee pe bikemap, majoritatea de cursieră, pe la Jidvei sau spre Tauni etc. Trece si Via Transilvanica pe acolo. E zona cu potential dar pentru total altceva.
Gelu VladGelu Vlad
14 mai la 06:06
Recomandare MTB - buget 1000euro
Discutii tehnice / Biciclete
HT PA12 nano.
Gelu VladGelu Vlad
13 mai la 14:44
Un Marino Custom
Discutii tehnice / Biciclete
E de la vopsire. Si mie mi-a intrat greu urechea de schimbator la Sardinha. Foloseste cu incredere smirghel, nu ciocan si chestii care pot deforma dropoutul. Daca vrei sa fortezi, forteza cu un ciocan din cauciucuc si cu lovituri usoare.

Btw, foarte faina culoarea cadrului. Imi place cel mai mult din ce si-a facut restul lumii pana acum la Marino.
Gelu VladGelu Vlad
13 mai la 14:26
Hardtail-uri agresive de trail/all mountain/enduro
Discutii tehnice / Biciclete
Nu am idee de ce nu se fac mai multe biciclete din otel Reynols 921, 931 si 953 sau Columbus XCr. 931 E otel 17-4PH (SAE type 630) cu 17% crom, 4% nichel, 4% cupru. Are toate avantajele otelului plus rezistenta la coroziune, se sudeaza TIG/MIG, nu e metal exotic ca si titan 3Al 2.5V cu proceduri mai speciale de sudura. Genesis avea ceva cadru Croix de Fer, Enigma, Bjorn Bicycles si altii mai au niste modele, Cinelli avea ceva editie speciala numita chiar XCr, insa nu am vazut folosit materialul decat la cursiere.
Gelu VladGelu Vlad
11 mai la 16:24
hardtail buget 7000 lei
Discutii tehnice / Biciclete
Sau astea cu 8 pini.

https://bikegeek.ro/platforma/5504-pedale-ht-pa12a-4715872481722.html

Ai o pereche de Vans? Eu m-am dat cu Vans pe pedalele alea fara sa stric nimic. Daca nu ai deja, ia-ti si tu niste pantofi de MTB pentru platforme sau de skater. Sa iei Vans noi nu doar pentru asta nu are sens pentru ca la 70€ cat costa mai bine dai cam aceiasi bani pe o pereche de Pearl Izumi X-Alp Flow, Five Ten Sleuth sau alti pantofi de pentru MTB nu-foarte-rigizi cu care poti si umbla. Sau iti iei o pereche de tenisi pentru skateboard din Decathlon, ieftini si buni. Oxelo for the win.

https://www.decathlon.ro/p/incaltaminte-joasa-skateboard-vulca-500-negru-adulti/_/R-p-188811
Gelu VladGelu Vlad
11 mai la 06:38
Montare BB press fit in cadru de carbon.
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Nu au umar la presa improvizata dar nu se centreaza ca lumea piesa in carcasa, intra stramb, risti sa crapi carcasa. Am montat eu cuvete asa si n-am reusit decat cu o pisa cu umar primita de la un coleg. Te chinui inutil. Cum nu imi place sa ma chinui mi-am cumparat o presa ieftina de cuvete din plastic.

Daca ai presa de ce sa mai pui rulmentul uzat, capsulat in BB-ul vechi? Iti ajung solutiile, pe mine ma tine o vesnicie un flacon de 10 ml de Loctite. In plus sunt contraindicate la montarea BB-ului Wherls Mfg. la care producatorul zice sa pui doar vaselina. Nu cred ca ai cum sa gasesti mizerie intre BB si carcasa. BB-ul existent cu rulmentii uzati se arunca. Sau il desfaci ca sa ii faci autopsia sa vezi de ce scartaie in cazul in care nu ruleaza fin. Scrie pe el "do not dissasemble" tocmai ca sa nu incerce nimeni sa il serviseze, nefiind servisabil.
Gelu VladGelu Vlad
10 mai la 22:50
Montare BB press fit in cadru de carbon.
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Ba da, am pus doua. Cel cu filet si unul mai ieftin fara. E ok ca ai vazut postul corectat. Masoara si latimea BB-ului ca sa fim siguri ca e BB86/82.

BB-ul din aluminiu: era vorba de insertia de aluminiu din cadrul tau de carbon. Din cauza ei zicea si Ionut ca e improbabil sa nu se fi asezat ok plasticul. Parerea mea e ca a intrat apa si sare de pe drum la rulmenti, pentru ca doar dupa 2500 km au inceput sa faca figuri. De aia ziceam sa montezi acum BB-ul pe care l-ai cumparat deja si care costa la fel de mult cat un set de rulmenti pentru BB-ul de la Wheels Mfg.


Da, aia e cheia de la Var Tools. Ai masurat si cheia Shimano? Desi sunt aproape sigur ca nu e buna, nu strica sa o masori, ar trebui sa fie de 44 mm cu 12 caneluri. Cea de 48.5 cu 16 caneluri o gasesti si aici mai ieftin:

https://www.bikexpert.ro/piese/butuci-pedalieri/cheie-butuc-pedalier-shimano-vartools-var-bp-98800.html

BB-ul aproape sigur nu e PF30. La rulmentii pentru BB86 trebuie sa ma mai uit odata in instructiunile de la BB-ul cu filet, insa tin minte ca erau aceiasi rulmenti?

Da, e scumpa solutia pentru ca trebuie sa cumperi si cheia, iar BB-ul nu e tocmai ieftin. Dar dupa aia ma gandesc ca nu mai ai probleme? Schimbi doar rulmentii. Inca nu stiu daca trebuie sau nu extractor pentru rulmenti dar inclin sa cred ca nu daca se fixeaza cu Loctite 609 si ii extragi doar o singura data, respectiv cand ii schimbi si ii arunci.
Gelu VladGelu Vlad
10 mai la 18:54
Montare BB press fit in cadru de carbon.
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Mie nu imi place Putoline strict pe motiv ca e la spray sau cutie de conserve si nu am chef nici sa imi stropesc bicicleta cu ceara (presiune prea mare) si nici sa ma complic cu ceara topita in oale electrice. De aia evit si WD40.
Gelu VladGelu Vlad
10 mai la 16:35
Montare BB press fit in cadru de carbon.
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Ionut Tanase: Mda Gelu ai gasit problema ... numai ca eu stiu foarte bine cand am lantul sec, nu am gresit nimic! Stiu foarte bine cum suna un lant "sec", faci niste prezumtii aiurea si cam de sus!
Eu de regula sterg lantul dupa ce-l lubrifiez cu ulei si il invart cateva ture ca sa intre uleiul in role. Nu ramane murdar pe moment, insa dupa ce fac o tura e inevitabila partea cu dunga neagra.

Asta e diferenta dintre lubrifierea cu ceara vs. ulei: spre deosebire de ulei, lubrifierea cu ceara este uscata, asa ca lantul poate ramane curat pentru ca nu se lipeste mizerie de el. Mizeria se fixeaza in ceara in exces care cade de pe lant atunci cand transmisa e in miscare. La lubrifiere cu ulei mizeria se lipeste de lant, se amesteca cu lubrifiantul si abrazeaza toata transmisia, ajunge sa intre in rolele lantului.

Nu cred ca se intinde nicio tabla, mai degraba creste jocul dintre partile mobile ale lantului: zale, role, bolturi - acolo unde intra ceara si blocheaza astfel intrarea nisipului care accelereaza uzura lantului.
Gelu VladGelu Vlad
10 mai la 15:33
Montare BB press fit in cadru de carbon.
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Mda, exact aici gresete lumea, se asteapta ca lantul sa fie "uns" si mizerabil, asa cum e cand il lubrifiezi cu ulei. Daca nu iti lasa o dunga neagra pe glezna, atunci inseamna ca nu e lubrifiat ca lumea - cam asta e logica cu uleiul. La ceara nu e cazul. Ceara intra intre role si ramane acolo o vreme, iar lantul ramane in mare parte curat. Daca pui prea multa ceara, patesti ce a patit Florin, ti se incarca transmisia cu ceara. 700 km e cam mult pentru o ceruire cu emulsie. Din ce am observat eu 90-120 km e mai realist pentru o singura aplicare pe toata lungimea lantului.
Gelu VladGelu Vlad
10 mai la 11:55
Recomandare cauciucuri fata/spate
Discutii tehnice / Roti
Ionut Tanase: Undeva tot trebuie sa se faca un compromis din moment ce vrea gume pentru mixt ... Pe macadam nu poate rula cu anvelope de asflat iar Maxxis Pace sau Hutchinsonul ala se vor uza la fel de repede ca un Racing Ralph pe asfalt
Poate rula cu anvelope de touring. Gen Schwalbe Almotion sau Big Ben. Sau cu anvelope de gravel gen Panaracer Gravelking pe care nu le gaseste in tara. Sau cu anvelope de MTB cu profil mixt gen Python sau Pace pe care le uzeaza mai greu pe asfalt daca nu are obiceiul sa faca drift-uri cu ele.
Gelu VladGelu Vlad
10 mai la 10:23
Recomandare cauciucuri fata/spate
Discutii tehnice / Roti
Tough Tom daca vrei sa fii tractorist rutier
Gelu VladGelu Vlad
9 mai la 13:33
Montare BB press fit in cadru de carbon.
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Da, e pret pe bucata. Am gasit si pereche cat am tot cautat dar parca era tot acolo. In schimb BB-ul din primul post nu era bun, fiind PF30. Tu de BB86 (diametru carcasei de 41 mm, latimea de 86.5 la cursiere sau 91.5 mm la MTB-uri) ai nevoie? Am corectat postul.

Nu cred ca merge cu cheia de Centerlock, iti trebuie cheia de la Var Tools de 48.5 mm cu 16 gheare pentru BB-uri FSA. N-am masurat cheia Shimano, insa ma indoiesc ca are dimesnunile respective.

Cu lant ceruit in imersie (ceara incalzita in oala electrica sau pe foc) am citit ca poti merge 5-600 km. Probabil Florin a pus initial mai multa ceara, iar cand a vazut ca e prea incarcat lantul si se exfoliaza la greu ceara a uitat sa mai puna? Asa am facut si eu initial, crezand ca tine doar 150..200 km. Ieri am dat si eu cu ceara pe lant ca era prea curat, desi nu dadea semne ca ar avea nevoie.

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2022 DirtBike.ro