Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Raspunsuri de Gelu Vlad


Gelu VladGelu Vlad
ieri la 23:05
Asamblare Nordest Sardinha, pictorial tutorial
Discutii tehnice / Biciclete
Montarea conductelor hidraulice.

Pentru aceasta operatiune sa aveti ceva cartoane pe jos pentru ca va picura pe jos ulei hidraulic.

Franele care vin cu dopuri au circuitul deja umplut cu ulei si oliva in interiorul manetei. Tot ce trebuie sa faceti e sa le scurtati, sa le montati insertia, cum am descris in postarea anterioara, iar apoi sa introduceti mansonul de protectie pe conducta, sa introduceti conducta in maneta prin oliva din interior si sa strangeti surubul.



Introducem mansonul pe conducta. Daca ati uitat sa-l introduceti si ati strans deja surubul, iar oliva s-a presat pe conducta trebuie sa taiati jos capatul cu insertia si oliva, sa introduceti o noua insertie si oliva si sa reluati procesul de la capat. Prin urmare nu uitati de manson.



Mai verificam odata daca am introdus mansoanele, apoi scoatem dopul galben din maneta si introducem capatul cu insertie al conductei in maneta de frana. Dupa ce introducem conducta se va prelinge ulei pe ea si va picura pe jos.



Strangem surubul care preseaza pe oliva.



Repetam toti pasii de mai sus si pentru cealalta maneta.



Banda tubeless.

De preferinta lasati banda si jantele in soare sau la caldura minim 30 de minute inainte sa aplicati banda pe jante. Astfel banda se va inmuia, si se va aplica mai usor. Se lipeste capatul benzii si se deruleaza o bucata de 25 cm care se aplica tinandu-se in tensiune. Repetati procesul pana infasurati toata suprafata interioara a jantei. Scoateti bulele de aer de sub banda. Pe suprafata pe care banda vine peste gaurile jantei, aerul va iesi usor prin aceste gauri. Suparapuneti banda 15 cm peste capatul de inceput si taiati oblic. Aici bulele de aer vor iesi mai greu si trebuiesc conduse spre capatul benzii. Dupa ce ati terminat faceti o incizie pentru valva cu cutterul sau cu un obiect ascutit.



Banda aplicata pe janta.



Montarea anvelopelor.

Anvelopele le-am montat cu camera, nimic special. Au si intrat destul de usor cu ajutorul levierelor. Inca nu am avut probleme sa-mi intre greu anvelope pe jante DT Swiss. Se pare ca si de data asta am scapat usor. Un alt coleg de forum mi-as spus ca a trebuit sa foloseasca detergent de vase la anvelope Maxxis ca sa se aseze pe janta, asa ca am folosit si eu.



Dam bine apa si detergent de vase pe marginile anvelopei si umflam la 30 psi sau 2 bar ca sa se aseze anvelope pe janta. Au pocnit si s-au asezat perfect.



Montarea discurilor.

Discul din fata are 180 mm diametru si piulita care se strange cu cheia de angrenaj. Amplasam discul urmand indicatia directiei de rotatie. Folosim manusi de protectie ca sa nu lasam grasime de pe mana pe disc si sa nu ne accidentam in cazul in care scapa cheia. Cel mai usor se strange piulita tinand roata intre picioare.



Si strangem piulita cu 40 Nm.



Procedam la fel pentru discul de spate, care are piulita ce se strange cu cheie de pinioane.





Dupa ce am montat discurile, montam rotile, reglam si strangem etrierele. Nu le-am strans inca la cuplu cu cheia dinamometrica si nici nu le-am montat clemele de retentie. Am sa fac asta mai incolo.



Intre timp am montat si 24 de suruburi in monturile accesoriu ale cadrului. Mai am de montat vreo patru dar mi s-au terminat.

Aerisirea franelor.

In mod normal n-am idee daca trebuie aerisite franele care vin cu traseele umplute cu ulei. Eu le-am facut o aerisire simpla, doar cu palnia, fara sa desfac bleed port-ul de la etrier. Mai intai trebuie scoase placutele de frana si instalate bleed block-urile in locul lor. Nu am fotografie cu asta, am sa fac maine.

[foto cu bleed block in etrier]

Apoi se desface maneta si se roteste in pozitie orizintala ca sa stea dreapta palnia. Desfacem capacul manetei si suntem atenti sa nu pierdem o-ring-ul. Apoi montam palnia in bleed port si punem dopul in ea.



Turnam ulei in palnie si incepem sa pompam cu maneta. Se observa bule de aer. In principiu pompam pana cand nu mai ies bule de aer.



Apoi punem dopul in palnie.



Desurubam palnia, o punem in suport si insurubam la loc capacul bleed port-ului. Stergem cu o carpa excesul de ulei si repetam apoi aceeasi procedura pentru cealalta frana.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana asta vineri la 13:00
Asamblare Nordest Sardinha, pictorial tutorial
Discutii tehnice / Biciclete
N-am terminat, a fost rece si n-am putut lucra saptamana asta. Plus ca eu sunt mai mocait la mecanica, mai bine ma gandesc de 3x inainte sa busesc ceva. Insertiile le-am ciocanit putin, sper sa nu fie probleme. Azi vreau sa bag ulei in frane. Mi-au venit si banda tubeless si suruburile. Thank you Marosbike :)

Oricum am Camino-ul daca vreau sa ma dau, desi e cam aiurea cu dropbar pe frigul asta si proaspat iesit din iarna. Era sa inghet duminica cu doua bluze si windstopper pe mine. Ca si camila arabulul din banc. Cred ca am sa ma limitez la drumetii pana se fac 15*C.

Ce a patit cu Bardino ala ca nu-mi dau seama din foto. Pare sa fi lovit ceva cu el ca altfel nu-mi explic cum ai indoit si TT si DT. Daca avea ceva cadrul, crapa la suduri.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana asta joi la 11:48
Upgrade frane
Discutii tehnice / Frane
Doar Deore M6100 aveau pe bike24 si doar cu placute metalice +10€ transport +15€. Daca ai SRAM mai bine pui Magura ca au clema Shiftmix pentru MatchMaker. E disponibila separat si costa ceva, dar iti permite sa prinzi maneta de schimbator direct de cea de frana.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana asta joi la 02:19
Upgrade frane
Discutii tehnice / Frane
Pentru A/M Deore M6120 pe fata. Sau Magura MT4 + MT5. Deore intotdeauna au fost in jur de 115..125€ perechea cu etriere cu un singur piston. M6100 te costa 120€ perechea. M6100 + M6120 te costa 143€. Magura MT4 + MT5 te costa 135€.

MT500 nu ia placute cu radiator, insa poti pune placute metalice E01S daca ai rotor adecvat. Frana vine cu placute B01S resin. La MT500 si Deore placutele se scot pe dedesubt, trebuie data roata jos. Alternativ poti pune BR-MT500 pe spate si BR-MT520 cu doua pistoane pe fata. MT520 merg cu placute D01S resin sau D02S metalice. Maneta e aceeasi, BL-MT501. Oricum de la 80€ cat te costa BL-M501 + BR-M520 la 83€ cat e o Deore M6120 e diferenta de 3€, deci mai bine iei Deore. Diferenta de la BL-M501 + MT500 (48€) la M6100 (60€) e ceva mai mare, de vreo 12€. Oricum o iei, merita Deore sau Magura daca cumperi franele noi. Second hand nu stiu, te orientezi.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana asta miercuri la 13:46
Upgrade frane
Discutii tehnice / Frane
MT500 sau Deore M6000 sau M6100. Eu am luat M6100. MT500 sunt super ok daca ai buget sub 130€. Merg si cu placute metalice daca ai disc adecvat (SM-RT64, SM-RT66 sau mai bun).

https://bike.shimano.com/en-AU/product/component/deore-m6000/BR-MT500.html

Pentru Dan M6100 sau combinatie de BR-M6120 pe fata si BR-M6000 pe spate. Doar etrierul difera, manetele sunt la fel. Vezi ca manetele sunt pe stanga si pe dreapta la Shimano, sa fii atent cand le iei.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana asta marti la 22:16
Potential bicicleta veche
Discutii tehnice / Biciclete
Pui doua fonduri de janta sau dai cu banda izolatoare pe interiorul jantei. 451 mm are janta de 20". Da, desfa dar da cu WD 40 si lasa cateva ore inainte. Lantul il schimbi cu unul de SS si il reglezi din surub intinderea lui. Daca nu ai rabdare multa nu te apuca. E mai greu sa lucrezi pe biclele astea decat pe una moderna.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana asta marti la 21:37
Potential bicicleta veche
Discutii tehnice / Biciclete
O faci functionala si faci piata cu ea sau iesi la plimbare prin sat. Ce-i cu intinzatorul ala de lant? Nu pare original. Unde nu prinde niplul bagi o saiba sau doua.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana asta marti la 21:03
pareri pentru un DH bike full suspension
Discutii tehnice / Biciclete
Da-i pace la DH ca n-ai pe unde te da cu el. Mai strange bani si ia-ti un Mondraker Foxy sau Dune. Ala ieftin de la tine din sat e cu bascula plesnita

https://www.dirtbike.ro/bazar/mondraker-foxy-xr-2019-450108
https://www.dirtbike.ro/bazar/mondraker-dune-r-453009
Gelu VladGelu Vlad
saptamana asta marti la 18:53
Asamblare Nordest Sardinha, pictorial tutorial
Discutii tehnice / Biciclete
Scurtarea traseelor hidraulice. Se monteaza ghidonul si manetele de frana. Punem grip-urile de forma sau le masuram ca sa putem regla pozitia manetelor pe ghidon.



Odata ajustata pozitia manetelor, se strang suruburile acestora cu 4 Nm sau cat scrie in instructiuni sau pe maneta.



Fixam franele pe pozitie fara sa strangem suruburile pentru ca le vom da jos dupa ce masuram furtunul hidraulic in cazul in care nu dispunem de unealta TL-BH62 pentru taierea furtunului si introducerea insertiei.




Masuram de 2..3 ori furtunele ca sa fim siguri, dupa care marcam pe ele pozitia de taiere cu un marker permanent. Invartim de ghidon in ambele directii ca sa vedem cum trage de futun. Mai bine sa le lasam mai lungi decat prea scurte, deci adauagati 30..50 mm in plus de unde ati marcat.



Taiem furtunele frumos si cat mai perpendicular cu un cutter. Daca nu ati reusit sa taiati drept, mai incercati odata la 2 mm mai incolo. Din cauza asta am si masurat cu 30..50 mm in plus. Aveti grija sa nu introduceti bavuri de taiere sau alte mizerii pe furtun. Unealta TL-BH62 taie drept din prima si va ajuta sa introduceti insertia lejer in maxim 10 minute in loc de 45 cat mi-a luat mie sa fac urmatoarele operatiuni. Daca nu aveti unealta magica, aveti nevoie de o menghina sau un cleste cu blocaj. Eu am demontat franele, am dat bicicleta jos de stativ si am folosit meghina stativului in lipsa de altceva. Nu faceti ca si mine, luati-va macar un cleste cu blocaj, desi nici ala nu e ideal pentru ca insertia intra destul de greu . Se monteaza furtunul intre bacurile livrate in cutie si se prind in meghina.



Alegem un ciocan metalic cu partea din spate neteda pentru ca insertia e fabricata din alama cromata si se deformeaza usor. Cel mai adecvat pe care l-am gasit era un ciocan de 150 g. Nu bateti cu ciocanul de cauciuc ca bateti degeaba. Insertia nu intra foarte usor, trebuie lovita ferm, cu cat mai putine miscari si cat mai pe centru ca sa nu cumva sa indoiti furtunul. A trebuit sa strang de mai multe ori menghina pentru ca a alunecat in jos futrunul. Urmatoarea mea achizitie va fi unealta TL-BH62.



Asa arata furtunele scurtate.

Gelu VladGelu Vlad
saptamana asta luni la 09:29
Recomandare bicicleta buget maxim 5000 lei
Discutii tehnice / Biciclete
Daca ai posibilitatea sa desfaci angrenajul nu mai zgarii inca odata cadrul la scoaterea brutala a lantului. Problema e ca de regula o patesti pe teren unde nu ai scule. Angrenajele noi se dau jos cu imbus, cel putin SRAM. La Shimano mai ai nevoie de o cheie speciala pentru capac, care e mica si o poti lua cu tine si care foloseste un imbus pentru parghie.

MTB nou fara 1x11..1x12 cam greu gasesti, poate pe segmentul buget, exact cel de care vrei sa scapi. Daca ti-e teama ca te lasa grupul in urma pui o foaie de 34 sau de 36.

Ma tem ca pentru tine doar un Scott Scale 970 are sens daca nu vrei Decathlon, Devron etc. Faci comanda si iti vine in iunie sau iulie?

https://www.sportguru.ro/bicicleta-scott-scale-970-2021

Rotile nu-s uau cam la niciuo bicicleta sub 1500€. La roti si la frane se taie colturi, ca sa iasa bicicleta mai ieftina. Mai nou si la transmisie, SRAM SX, dar acolo poti foarte bine sa n-ai probleme si daca chiar ai, schimbi deraiorul cu GX iar rotile le schimbi mai incolo cu ceva roti ca lumea cu butuc XD pe care poti pune caseta aia usoara si ingrozitor de scumpa de la SRAM, XG-1275.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta sambata la 23:26
Hardtail-uri agresive de trail/all mountain/enduro
Discutii tehnice / Biciclete
Rise e no brainer. Eu cu aia incep, ghidon cu rise de 1". Arata fain Dave-ul negru cu mov. Te dai la vale cu SPD-uri? Si eu am avut cand eram mai tanar, dar ma dispera. Acum inclusiv pe gravel am platforme; anul asta mi-am luat si niste papuci mai usurei pentru ele.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta sambata la 18:32
3x9 to 1x9
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Da, maneta, schimbator, foi, pinioane. Poti la fel de bine sa iei 1x11 daca tot faci asta.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta sambata la 17:51
3x9 to 1x9
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
M4000 nu merge decat 11-36. Trebuie sa iei toata transmisia Microshift daca vrei 1x cu 11-42 sau 11-46.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta vineri la 17:59
Asamblare Nordest Sardinha, pictorial tutorial
Discutii tehnice / Biciclete
Eu sunt sceptic in privinta asta. Doar in situatii dinamice unde ai multe accelerari si franari conteaza, iar diferenta dintre o camera usoara (135…160 g) si fluid tubeless (120 g) e marginala.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta vineri la 14:04
Asamblare Nordest Sardinha, pictorial tutorial
Discutii tehnice / Biciclete
Super daca n-ai avut probleme. Ce jante ai? Eu am cumparat anvelope Rekkon Race WT de 2.4. Puteam sa iau de 2.35 dar erau cu tan wall si le-am gasit pe astea de 2.4, negre, cu 61-622 in loc de 59-622. Nu voiam tan wall si mi-a convenit ca sunt si WT, desi au costat mai mult.

Eu sunt destul de pretentios la anvelope pentru ca e diferenta de la cer la pamant intre o anvelopa buna si potrivita si o alta mediocra. N-am prea vazut UST. Adica Maxxis declara ca anvelopele TR sunt UST compliant si le eticheteaza doar cu TR mai nou. Larsen TT sunt design mai vechi, probabil de aia gasesti UST etichetate ca atare. Dar nu as pune Larsen TT pentru ca arunca mizerie in prostie. Am vazut la cumnata-mea care are Crossmark, tot cu rampe, insa au doar doua randuri de rampe in loc de trei.

Da, asa e, tot car o camera si daca le fac tubeles si daca nu.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta joi la 23:58
Recomandare dimensiune cadru Road Bike
Discutii tehnice / Cadre
Noa, perfect atunci. E si usoara si arata fain de tot cu alb/roz. S-o folosesti sanatoasa.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta joi la 23:34
Am nevoie de un sfat, vreau sa mi iau un gravel bike.
Discutii tehnice / Biciclete
Rove DL e beton daca ti-e buna marimea. Este si din alloy cu echipare mai slaba. Marimea 56/58 scrie pe site la inaltimea ta. Desi daca esti asa inalt as cauta ceva cu roti de 700, de exemplu Merida Silex 400 daca altceva nu gasesti.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta joi la 20:52
Asamblare Nordest Sardinha, pictorial tutorial
Discutii tehnice / Biciclete
Nasol, Maxxis Rekon Race am luat si eu. Poate mai bine luam Vittoria Mezcal. O sa vedem cum intra pe M502.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta joi la 18:53
Recomandare dimensiune cadru Road Bike
Discutii tehnice / Cadre
Cred ca si asta ti-e bun XS. E cu specific de femei. Cica ar avea pe stoc. Daca o sa ai probleme cu rotile se pot monta 650b cu anvelopa de 42 mm ca are BB drop similar cu a mea.

https://www.magazinuldebiciclete.ro/bicicleta-gravel-cx-liv-giant-devote-2-28-eclipse-2021?vid=11362302
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta joi la 18:44
Am nevoie de un sfat, vreau sa mi iau un gravel bike.
Discutii tehnice / Biciclete
Mda, e ok Silex daca iti asumi ca pui anvelope de maxim 40 mm cu loc pentru noroi pe ea. Poate 42.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta joi la 16:55
Asamblare Nordest Sardinha, pictorial tutorial
Discutii tehnice / Biciclete
@George, ai dat-o jos vreodata? N-am chef sa curat adeziv de pe jante.

@Radu, ce fluid ai folosit?
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta joi la 13:59
Asamblare Nordest Sardinha, pictorial tutorial
Discutii tehnice / Biciclete
Ieri si alataieri am montat adaptoarele pentru frane si dropout-urile.



Se strang cu cheia dinamometrica la 6..8 Nm.



Se monteaza clemele de retentie care impiedica desfacerea suruburilor.



Dropout-urile sunt dimensionate la grosimea otelului fara vopsea, deci a sarit putin vopseaua in urma inroducerii lor.





Strangem suruburile dropout-urilor. Din cauza ca a fost vopsit peste filet, nu mai avem nevoie de thread lock.



Montam thru axle-urile ca sa vedem daca sunt aliniate ok.





Montam si rotile.





Acum astept sa vina banda tubeless Nukeproof, ca nu am gasit fond de janta de 30 mm latime, plus doua seturi de suruburi pentru frane ca sa le punem in gaurile din cadru. Nu prea am chef sa le fac tuebeless, desi sunt cam grele camerele, au 225g bucata.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta miercuri la 21:51
Recomandare dimensiune cadru Road Bike
Discutii tehnice / Cadre
De ce sa fie absurd? Doar ridici saua. Standoverul depinde unde il calculeaza producatorul, Orbea cred ca-l ia deasupra la BB. Willier-ul ala oricum are TT aproape drept. O sa vada maine la proba. Cross fingers.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta miercuri la 15:57
Recomandare dimensiune cadru Road Bike
Discutii tehnice / Cadre
Willier-ul pare sa fie model 2015. Am gasit o diagrama de geometrie de la modelul ala pe care scrie la marimea 47/XS ca inaltime = 1,52..1,63 m si inauntrul piciorului = 66..76 cm, deci ar trebui sa fie ok.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta miercuri la 13:40
Recomandare dimensiune cadru Road Bike
Discutii tehnice / Cadre
Rotile de 700 pe cursiere marimi mici au anumite dezavantaje pentru persoane scunde, din cauza ca rezulta o bicicleta scurta la care are loc o suprapunere picior/roata, cu riscul de la lovi la viteze mici roata din fata cu varful piciorului si de a te accidenta. Cu roti 650c (26" ETRTO 571) nu prea se mai fac cursiere si nu prea mai gasesti anvelope (se faceau de TT si pentru adolescenti). Cu roti 650b (ETRTO 584) gasesti pe segmentul de all road/gravel doar ca sunt ceva mai grele. Eu am una cu roti 650b si din motivul asta si din motive de confort si posibilitate de a aborda oricand drumuri neasfaltate.



Care-s beneficiile rotilor de 28 daca dai in ele cu piciorul si te imprastii pe DN?

https://www.renehersecycles.com/myth-19-700c-wheels-are-faster/
https://www.renehersecycles.com/12-myths-in-cycling-1-wider-tires-are-slower/
https://www.renehersecycles.com/myth-17-bigger-wheels-roll-faster-amended/

Ce am vazut cu standover mic e Felt Broam, insa e cursiera de all road/touring, deci e mai grea, pe la 10 kg. Scrie si la ala 71.2 -74.9 cm lungimea piciorului la marimea 47.

Daca vrei cu 700c si iti asumi chestia cu toe overlap, uita-te la Bianchi, specific la Via Nirone, pentru ca au probabil cea mai mare gama de marimi, vreo 9 de la XXS la XXL. Willier-ul pare si ala ok si s-ar putea sa functioneze pentru tine angrenaj cu brate de 165 mm. Probeaza-l daca poti, ca e aproape. Sa-ti iei pedale cu tine a n-are, plus set de imbusuri ca sa le montezi. Daca folosesti SPD-uri ia si papucii. Ridley-ul pare potrivit si ala. Giant-ul ti-e mare. Uita-te si la pedaliere (vrei de 165 mm, scrie pe dos) si la lovituri, fisuri, autocolante posibil lipite peste lovituri/fisuri fiind ambele biciclete din carbon. Pe Willier se vad mai bine daca sunt ca e alb, deci e cu risc mai mic.

Nu lua bicicleta mai mare ca o sa te chinui cu ea si n-are sens. La cursiera nu ca la MTB, ai sa ajungi la sol ok pentru ca e mai jos pedalierul - e cam la 265 mm de sol rulmentul pedalier. E bicicleta de curse pentru asfalt, nu de mers pe teren accidentat, deci e minim riscul sa lovesti cu pedala intr-o piatra.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta miercuri la 11:40
XC 29" 4000 - 5000 lei
Discutii tehnice / Biciclete
Daca ai gravel, eu nu mi-as uita asa de mult la XC ca e prea asemanator, mi-as cauta ceva mai spre trail, XC Trail, downcountry pe care sa poti pune si roti plus, furca de 120 mm, dropper.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta marti la 18:11
Asamblare Nordest Sardinha, pictorial tutorial
Discutii tehnice / Biciclete
Multumesc Radu, am facut asa cum ai scris si am corectat textul.
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta marti la 15:31
XC 29" 4000 - 5000 lei
Discutii tehnice / Biciclete
Geanta Kellys Aura pare ok, seamana cu BBB-ul meu. Cealalta nu ca nu are harnasament, nu o poti strange ca lumea, o sa se balangane in toate partile. Oricum, e incomod de accesat continutul pe traseu, fiind legate trebuie sa le desfaci si sa le dai jos.

Sa stii ca geanta de sa e foarte utila, chiar daca arata ciudat. Sta in spatele tau, nu te incetineste, iar modelul meu nici nu se balangane. Toata tehnica e sa pui greutatea mai mare la baza ei.

Nu poti pune hyperlink pentru ca forum spam. Zi-le merci la spammeri.

Da, e o problema ca sunteti minori. Sa aveti macar buletinele la voi in caz ca va opreste si va legitimeaza militia. Sa va anuntati parintii si, evident, sa le cereti acordul, mai ales avand in vedere ca e complicata situatia cu pandemia si cu restrictii de circulatie noaptea. Pe noi ne-a legitimat odata in Maguri Racatau tot asa cand aveam vreo 17-18 ani. O colega nu avea buletinul. Ne-au speriat putin militienii, dar ne-au lasat in pace pana la urma.

Nu va duceti pe DN, atata va zic. E stresant, riscant si nu merita. A fost cam aiurea anul trecut, fix in excursia din care e fotogafia de mai sus. Am ratat drumul din Biertan spre Dupus peste deal, am ajuns in Saros si a trebuit sa merg pe DN14 pana am ajuns la intersectia cu DJ 142F si am trecut Tarnava spre DJ 142E Alma/Darlos. DJ 142E e ok, nu circula atatea masini pe el - mergeti pe partea cealalta de Tarnava ca e mai linistit, pana la Dumbraveni macar. De fapt e lejer din Ungheni, o luati prin Cherghid, Idrifaia, Gogan, Cund si treceti dealul spre Dumbraveni, este un drum fain de tot cu piatra ce trece printre dealuri si prin padure. Am mers pe traseul asta cu masina acum vreo doi ani? Sunt drumuri linistite de tara cu trafic ocazional. Dupa aia puuteti merge cel putin pana in Hoghilag ca sa nu o luati pe DN. Din Hoghilag mai apare pe harta un drum ocolit DC24A prin Prod, Seleus, Venchi si iesiti in DN13 aproape de Sighisoara. Pe ala n-am fost. Sau treceti Tarnava din Seleus in Danes si mergeti pe DN14 pana in Sighisoara. Sau luati trenul o statie din Danes in Sighisoara. Succes si aveti grija!
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta marti la 07:23
Cuvetarie slabita
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Poti incerca sa pui ceara de albine pe filet ca sa-ti blocheze desurubarea. Probabil se desface cand invarti de ghidon. Iti si protejeaza filetul impotriva oxidarii, ruginirii, coroziunii electrochimice.

https://www.butoiulcumiere.ro/product/ceara-de-albine-1kg/

Daca nu sta nici cu ceara poti incerca cu ceva calti dati prin ceara topita, desi nu-mi place neaparat ideea.

In several of the BOB newsletters (called the "BOB Gazette" ), Grant waxed eloquent on the uses of beeswax, and told how to prepare it by kneading the raw beeswax until it was soft. After kneading, it wouldn't flake and could be used for any number of things. For example, beeswax makes a dandy thread-locking compound for threaded headsets and other threaded fasteners. Beeswax typifies the BOB philosophy, and so it has earned the term "BOBbish". In many ways, you could say BOB is about beeswax!
https://www.sheldonbrown.com/bridgestone/whatthehellisabob.html
Gelu VladGelu Vlad
saptamana trecuta luni la 23:05
XC 29" 4000 - 5000 lei
Discutii tehnice / Biciclete
Vezi o geanta de sa sau de ghidon, sau ambele. 40L e enorm, doar iarna cred ca ai nevoie de asemenea volum. Sau daca pleci in tura pe doua saptamani. Eu am de sa de 11L si de ghidon tot asa. Cea de sa e Zefal Z Adventure R11, cea de ghidon e BBB Front Fellow. Mai sunt si altele dar astea sunt ok si costa in jur de 250 de lei fiecare. Mi-au incaput hainele, produsele de igiena personala, cortul, sacul de domit si salteaua in ele.

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro