Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Raspunsuri de Un fost membru


Un fost membru
2 noiembrie la 23:44
Monobloc pedalier
Discutii tehnice / Cadre
Probabil asta: 68-113

https://www.playbike.ro/produs/monobloc-shimano-bb-un300-bsa-60671

Masoara latimea carcasei monoblocului, aia ar trebui sa fie de 68 sau 73 mm. Daca e cursiera e 68 cel mai probabil.

Da, exista foliere pentru monoblic BSA. Insa nu stiu cine are si mai ales stie s-o foloseasca.
Un fost membru
31 octombrie la 15:01
Recomandare biciclet mtb buget 4000
Discutii tehnice / Biciclete
Cu Quick sau Bad Boy nu ai ce cauta in padure sau la munte. Vezi mai bine astea:

https://www.trisport.ro/bicicleta/biciclete/mtb-hardtail/specialized-bicicleta-mtb-hardtail-cu-roti-29-rockhopper-sport-verde-inchis-satin-forest-verde-oasis
https://www.trisport.ro/bicicleta/biciclete/mtb-hardtail/orbea-bicicleta-mtb-hardtail-29-onna-29-40-rosu-verde
https://www.trisport.ro/bicicleta/biciclete/mtb-hardtail/orbea-bicicleta-mtb-hardtail-29-onna-29-20-negru-gri
https://www.trisport.ro/bicicleta/biciclete/mtb-hardtail/orbea-bicicleta-mtb-hardtail-29-onna-29-10-albastru
Un fost membru
31 octombrie la 14:01
Recomandare biciclet mtb buget 4000
Discutii tehnice / Biciclete
Quick e mai de fitness, mai de gagici, Bad Boy e mai mult pt. naveta, bicicleta urbana. Daca te uiti la paginile lor de prezentare exact asta iti spun si fotografiile. Pentru ce vrei tu Quick e mai ok. Pe Bad Boy e cvasi imposibil sa montezi aparatoare de noroi si vreaza mai agresiv. Banuiesc ca nu vrei sa musti o tranta cu fetita in scaunel.

https://www.cannondale.com/en-eu/bikes/active/fitness/quick
https://www.cannondale.com/en-eu/bikes/active/urban/bad-boy

Daca mai ridici bugetul, Giant Toughroad e super. Este si un model fara portbagaje.

https://www.magazinuldebiciclete.ro/bicicleta-oras-giant-toughroad-slr-1-28-slate-gray
Un fost membru
30 octombrie la 14:52
Probleme sa
Discutii tehnice / Cadre
Pai simplu. Ca sa obtii un reglaj corect:

- Daca trebuie sa dai foarte tare saua in spate trebuie cu setback mai mare
- Daca trebuie sa dai saua foarte tare in fata trebuie cu setback mai mic sau fara setback

In plus, o tija de sa cu setback de calitate <= 27.2 mm, scoasa mai mult din cadru, amoritzeaza mai bine vibratiile.
Un fost membru
30 octombrie la 14:26
Probleme sa
Discutii tehnice / Cadre
Daca are colierul de fixare a seii coaxial cu axa tijei de sa, e fara setback. Daca e mai in spate, e cu setback. Cea din fotograia lui Calin e cu setback.

Un fost membru
30 octombrie la 11:47
Tranzmisie
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
@Adrian:

Nici eu nu stiam, credeam ca doar pentru OLD 141 exista. Cred ca e nou. Si e beton, e cu ratchet cu 36 de dinti si cu rulmenti, nu e cup and cone.

Engagement type Pawl ratchet
Quick engagement X (36 times/360 deg.) | X (36 times/360 deg.)

https://bike.shimano.com/en-US/product/component/shimano/FH-MT401.html
https://dassets.shimano.com/content/dam/global/cg1SHICCycling/final/ev/ev/EV-FH-MT401-4714A.pdf

Probabil ca sa poti pune 12v la biciclete cu OLD 135 de care mai sunt inca o gramada. Retrofit-uri, prostii. Adica fix ce vrea el sa faca. Daca tot vrea sa schimbe butucul e o optiune foarte buna asta in combinatie cu un grup Deore 6100. Faza aiurea la care nu m-am gandit e ca va trebui sa ia maneta de schimbator cu colier separat pentru ca altfel trebuie sa schimbe si franele. Sunt prinse pe manetele de schimbator, iar la grupurile de 12v de la Shimano e o alta prindere fata de grupurile de 10 si 11v, I-SPEC EV ii zice. Uite asa te freaca producatorii...

@Albert:

Poftim, fa-ti calcul:

https://www.bike-discount.de/en/shimano-fh-mt401-center-lock-rear-hub-135mm
https://www.bike-discount.de/en/shimano-deore-m6100-1x12-speed-upgrade-kit-10-51-clamp
https://www.bike-discount.de/en/shimano-deore-fc-m6130-1-12-speed-crank-32t

+ transport 15€
+ respitat roata spate
+ maneopera montaj
Un fost membru
30 octombrie la 10:41
Tranzmisie
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
E chiar fain BMC-ul ala asa cum e, eu nu l-as vinde. Ce vrei sa obtii cu 12x, un schimbator mai greu de reglat? Pe langa suma aia pe care o vrei pe bicicleta, mai trebuie sa pui inca de doua ori atat ca sa-ti iei bicicleta noua cu echipare echivalenta sau inca odata atat pentru second-hand.

Daca nu ai transmisia uzata las-o asa. Daca e uzata rau, si vrei neaparat 12x, exista casete de 12v care merg pe butuc cu caseta HG, insa trebuie sa treci pe SRAM NX sau GX (SX e junk). Cea mai fericita situatie e cu caseta NX si cu schimbator si manete GX. Dar trebuie sa schimbi cam tot in rest: schimbator, maneta, pinioane, lant si sa montezi pe angrenajul existent o foaie NW cu saibe pentru adaptare de la 2x ca sa-ti mute foaia de pe prinderea exterioara cu 2.5 mm mai in interior.

Daca e prea butucul cauta-ti un DT Swiss 250 cu ratchet si QR si refa roata. Nu merge butuc cu microspine in cadrul ala, ca e cu spatiere OLD 135.
Un fost membru
30 octombrie la 09:25
Peugeot PA10L 1975
Discutii tehnice / Biciclete
Nu stiu ce marime iti trebuie, a mea e 52/53. Am avut si un 53/54, una neagra din otel Deda Zero Tre (25CrMo4, 4130), de prin 2000..2003, a carei cadru e pe bazar acum.

Daca vrei neaparat s-o revopsesti mai bine cauti ori ceva de masa (ex: Peugeot) sau o marca obscura de prin '95..2005 cu vopseaua praf sau plictisitoare si imbinari sudate TIG/MIG. Numai sa nu fie din otel HiTen sau ceva ieftinitura, sa fie macar cromo banal 25CrMo4/4130 profilat.
Un fost membru
30 octombrie la 07:15
Peugeot PA10L 1975
Discutii tehnice / Biciclete
Fain. Daca ai de gand sa mai faci restaurari ia-ti o baie cu ultrasunete ca te mai scuteste de dat cu peria.

Si eu am construit o Gazelle Champion neo retro intre timp. Am avut doar cadru si ceva piese vintage plus unele moderne dar cu look vintage (cockpit Deda Murex + ghidon Speciale) de pe alta cursiera. A mai trebuit sa ii montez alte cuvete (Tange) si tija de sa tot cu ceva din acelasi film ca si cockpit-ul (Deda RS01).

Intre timp i-am schimbat ghidolina cu una perforata bleumarin, cu aspect de piele si i-am montat si un suport de apa din otel, iar inscriptia de pe tija de sa a mers jos.

Un fost membru
28 octombrie la 14:52
Probleme sa
Discutii tehnice / Cadre
Lasa slabiciunile alea. Poftim:

https://www.dirtbike.ro/bazar/tija-sa-truvativ-stylo-t30-400mm-294270

https://www.dirtbike.ro/bazar/tija-sa-deda-rsx01-27-2-mm-sa-selle-italia-458175
Un fost membru
28 octombrie la 08:01
Probleme sa
Discutii tehnice / Cadre
Normal, ca stai pe varful ei.
Un fost membru
27 octombrie la 14:53
Recomandare biciclet mtb buget 4000
Discutii tehnice / Biciclete
Cam orice are viteze, preferabil o bicicleta de trekking sau hibrida daca vrei sa pui scaun pentru copil pe ea. Ex:

https://www.magazinuldebiciclete.ro/bicicleta-oras-liv-giant-alight-2-dd-city-disc-2020-dark-silver
https://www.magazinuldebiciclete.ro/bicicleta-oras-giant-escape-2-city-disc-charcoal-28-2022-s
Un fost membru
25 octombrie la 09:04
Se poate monta cos pe cadru de carbon?
Discutii tehnice / Cadre
Prinzi cosul pe asta.

https://portbagajeauto.ro/thule-100090-pack-n-pedal-tour-rack
Un fost membru
24 octombrie la 15:21
1x10 vs 1x12
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Nu ii duce Deore de 10v 11-50. De fapt dupa specs nu ii duce nici 11-46, e doar o intamplare ca merge.

https://bike.shimano.com/en-NZ/product/component/deore-m6000/RD-M6000-GS.html
Un fost membru
24 octombrie la 14:27
1x10 vs 1x12
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Lant curatat in baie de ultrasunete, tratat cu produse speciale, masurat cu lera digitala si uzat in laborator. Vrei sa iti cumperi toate alea si sa te transformi in om de stiinta, sau sa te dai cu bicicleta?

Daca vrei sa te tina mult lantul, orice lant, nu mai pui pe el ulei, pui ceara. De care ceara? De oricare: Squirt, BikeWorkx, Putoline, parafina din lumanari pe care o topesti in baie marina si in care scufunzi lantul, etc. Incearca mai multe si vezi care iti place cel mai mult. E singura concluzie utila pe care o poti trage din testele ZFC si pe care am verificat-o deja personal pe lanturile mele.
Un fost membru
24 octombrie la 13:46
1x10 vs 1x12
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
12v nu te ajuta la aproape nimic, iar pentru pinion de 10T trebuie sa schimbi freehub-ul, butucul sau toata roata spate. Ce poti sa faci e sa pui foaie de 36T, ca mai mare sigur nu merge (freaca in cadru).

> In plus am citit ca lanturile 12x is foarte rezistente (cel putin in studii) si ar tine mai mult. Poate confirma careva asta?

Asta e cea mai tare chestie de marketing pe care am auzit-o. Ganteste-te si tu logic acum: cum poate sa fie un lant de 12v cu zale din material mai subtire, mai rezistent decat unul de 10v? Materialul e exact acelasi otel, doar ca lantul de 12v costa mai mult si il inlocuiesti la 0.5, nu la 0.75, ca si pe cel de 10v. Deci cu cel de 10v te dai cam cu vreo 30% mai mult daca uzura e liniara.
Un fost membru
24 octombrie la 13:28
1x10 vs 1x12
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Daca vrei sa schimbi mai des lanturi, pinioane si foi, fa upgrade. Asta isi doresc si aia care au ghicit transmisiile de 12v.

Nu poti pune 2x pe Merida? Faza aiurea e ca trebuie sa schimbi si caseta, ca nu poti folosi ce ai acum cu 2x.
Un fost membru
23 octombrie la 15:32
Upgrade anvelope Giant Revolt
Discutii tehnice / Roti
Mda. Explicatia pentru pretul scazut e probabil latimea :) Ca sunt imposibil de greu de facut tubeless cu cat sunt mai inguste.
Un fost membru
23 octombrie la 15:22
Upgrade anvelope Giant Revolt
Discutii tehnice / Roti
Ah si vezi ca Pirelii au si ei un sigilant galben pentru road, care e foarte bun.

https://www.tradeinn.com/bikeinn/en/pirelli-p-zero-smart-sealant-liquid-60ml/138452176/p

Nu cred ca e teapa, sunt reduceri. Sa nu fie doar ceva lot cu probleme.
Un fost membru
23 octombrie la 15:03
Upgrade anvelope Giant Revolt
Discutii tehnice / Roti
De la bikeinn. Doar ca eu am luat varianta clincher.

Vezi ca sunt Pirelli P Zero tubeles pe la 40€, mai ieftine decat Rubino Pro, doar ca marimile peste 30 mm sunt pe precomanda.

https://www.tradeinn.com/bikeinn/en/pirelli-p-zero--tubeless-road-tyre/140159112/p

Ma uitam ieri la asta. E inginer mecanic omul, are ceva statistici interesante despre pene in cursa Paris–Roubaix. Aparent Vittoria Corsa au iesit campioni la pene anul asta.

https://youtu.be/cLgz5P74tpk
Un fost membru
23 octombrie la 13:11
Ajutor sa imi fac revizia la butuci FH-TX505
Discutii tehnice / Biciclete
Pai intai desfa alea si vezi in ce stare sunt bilele. De schimbat le poti schimba pentru ca sunt ieftine. E buna vaselina pe care o ai, nu trebuie vaselina speciala la biciclete. NGLI 2 sa fie, pe baza de calciu sau litiu daca nu iei ceva dedicat pentru biciclete cum ai tu acum.
Un fost membru
22 octombrie la 23:45
O singura viteza
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Este adaptor pentru SS pentru caseta, cu tot cu distantiere. Nu scrie cu ce fel de lant merge asa ca intreaba la magazin. Daca nu stiu sa iti zica le dai cu flit. Iti mai trebuie si un intinzator de lant.

https://bikegeek.ro/pinioane/1999-kit-single-speed-reverse-13t.html

https://bikegeek.ro/lanturi/4878-intinzator-lant-force-8592627005404.html
Un fost membru
21 octombrie la 09:59
Hardtail-uri agresive de trail/all mountain/enduro
Discutii tehnice / Biciclete
Cam aceeasi poveste si la mine, doar ca eu am avut norocul sa cumpar prin '99 un cadru GT Backwoods din '93 relativ obosit, tot marime mica, pe care l-am echipat ce ce am putut si m-am dat cu el regulat pana prin 2011. Nu la munte, ci pe-aici pe dealuri, ca sunt destule râpe pe care sa te dai cu hardtail-ul. Un prieten cu care ma dadeam isi luase tot cam atunci un Magellan PolarX. Una peste alta a fost un cadru ok, lasam jos tija de sa si puteam s-o ard la vale, doar ca imi era cam scurt HT iar de urcat era cam chin pe el.
Un fost membru
18 octombrie la 18:58
Alegere bicicleta
Discutii tehnice / Biciclete
Teoretic da, practic trebuie sa schimbi si FD-ul:

Top gear teeth 34-38T
Un fost membru
18 octombrie la 16:28
Upgrade anvelope Giant Revolt
Discutii tehnice / Roti
Da, sub suma aia. Ti-am zis deja ce as lua si lista arata cam ca a ta, doar ca pe #3 e Rubino Pro IV iar pe #4 e Schwalbe Pro One. Schwalbe are rezistenta mai buna la inaintare decat Rubino Pro, dar am citit ca aluneci cu ea pe ud ceea ce nu imi convine, de aia e pe #4. La 40€ sunt si mai mute optiuni, Vittoria Corsa N.ext, etc.

Sa nu-ti para rau, cu cursiera puteai sa ti-o musti pentru ca sunt multe facute efectiv pentru curse si ai pozitie nasoala pe ele, rapoarte de sosea, toe overlap, in fine, chestii pentru sportivi antrenati care nu sunt chiar ok pentru publicul larg. Pe gravel bike pui alte anvelope sau roti si gata, e cursiera. Singurul avantaj pe care il ai in plus la cursiera, e ca e mai usoara din cauza ca nu e facuta a mergi cu ea pe teren de categoria 2. De cand au pus frane pe disc pe cursiere, tendinta din industrie e spre cursiere all road cu degajari pentru anvelope de 30..35 mm. S-au dus vremurile cu 23 mm, inclusiv la TDF se merge pe 25 mm sau mai mult (in functie de etapa). Inclusiv la TT se merge multe pe >= 25 mm, doar pe velodrom in sala mai vezi anvelope sub latimea aia.

https://www.bikeradar.com/features/pro-bike/tour-de-france-tyre-tech/

https://youtu.be/AGMRTucuemI

https://youtu.be/u_xF8nmvKvc
Un fost membru
18 octombrie la 15:59
Upgrade anvelope Giant Revolt
Discutii tehnice / Roti
Tot acolo e la pret si Cinturato Velo. Inafara de gama accesibila (P7 Sport + gama urban) care nu sunt tubeless, Pirelli sar bine de 40€. La banii aia deja iti iei anvelope foarte ok.

Eu am tot facut sapaturi pentru cursiera, doar ca imi trebuia latime de 28 mm cu care sa pot merge cu pe strada bianca (drum pietruit cu calcar concasat marunt) fara sa se taie. La mine era simplu calculul: ce sa iau bun dar mai ieftin decat Gravel King? Initial am luat Pirelii P7 Sport ca erau ~23€. Foarte ok ca aderenta pe ud, rezistenta la inaintare si la pene, doar ca au crapat (microfisuri). Am primit banii inapoi pe ele si mi-am comparat un set de Vittoria Rubino Pro IV pe care nu le-am montat inca. Pe lista erau si cele de care ti-am zis, plus Continental Grand Sport Race pe care nu mai stiu de ce le-am scos. Cum nu am jante tubeless pe bicicleta respectiva, nu avea sens sa dau mai mult de 30€. Mai erau si Schwalbe Pro One de 28 mm usor sub 30€, tot tubed. Parca la Rose Bikes le-am gasit, dar nu mi-au placut pentru ca nu aveau aproape deloc profil. In rest cred ca sunt bune si au si o varianta TLE ceva mai scumpa, pe la 35€ sau asa, au si pe 30 si 34 mm unele modele.

https://www.bicyclerollingresistance.com/road-bike-reviews/compare/pirelli-p-zero-race-tlr-4s-vs-schwalbe-pro-one-tle-2020-vs-vittoria-rubino-pro-g2

Un fost membru
18 octombrie la 14:26
Alegere bicicleta
Discutii tehnice / Biciclete
11-46 slabe sanse sa mearga in configuratie 2x, eu zic ca nu, sau oricum nu bine. Da exact ce tip de schimbator e. XT RD-M8000-GS urca pe 42T in configuratie 2x si 46T in 1x.

https://bike.shimano.com/en-EU/product/component/deorext-m8000/RD-M8000-GS.html

Low sprocket|Max. 42T(2x11-speed), 46T(1x11-speed)
Low sprocket|Min. 40T

Depinde si de schimbatorul din fata sa nu frece. Nu toate suporta pinion de 40T. FD-M8000-H merge pana la 40T. Cel mai sigur sa cu caseta 11-36. Daca vrei neaparat 11-40, asigura-te ca merge si schimbatorul fata si cel din spate. Scrie la fiecare model pe site-ul Shimano.

Pe foaia de 36 nici nu e normal sa mearga cu 51T. In mod normal nu folosesti niciodata raportul respectiv, folosesti foaia de 36T cel mult cu pinioanele de 4 la 11, masurate dinspre roata inspre exterior. Ma mir ca urca pe 51 si nu ti se blocheaza in schimbator.
Un fost membru
18 octombrie la 14:12
Lungime gat/steerer furca
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Si cadrul Cube pe care-l are, e proiectat exact pentru cursa de 63..65 mm. Daca ii pune Recon cu cursa de 100 sau 120 nu va fi ok pentru ca deja HT-ul e mai lung ca sa compenseze diferenta de cursa. Din motivul asta nici nu se fabrica furca de MTB cu coloana de ghidaj mai lunga de 265: pentru a la MTB nu au HT atat de lung. De exemplu Specialized Rockhopper XXL are HT de 135 mm.
Un fost membru
18 octombrie la 10:45
Alegere bicicleta
Discutii tehnice / Biciclete
De ce sa fie prea scump? Tu oricum voiai sa schimbi si angrenajul si caseta cu XT. Asa schimbi doar caseta cu 11-40/42 sau schimbi doar angrenajul cu 1x 34T si lasi caseta. Si evident inlocuiesti lantul. Care e mai uzat? Ce schimbator ai? De aia depinde daca merge sau nu cu 11-42 sau cu 11-40 sau doar cu 11-36. In fine, eu am aceleasi rapoarte cu 11-40 si e ultrasuficient. Nu folosesc aproape deloc pinionul mare.

Fostul proprietar a pus un o caseta imensa, gandita pentru 1x, care nu are cum sa mearga cu caseta aia. Daca vredeam bicla aia ii dadeam cu flit din start, probabil ca n-a intretinut nici shock-ul si furca. Decat sa bagi bani in upgrade-uri inutile mai bine servisezi alea sa le faci intretinerea anuala.
Un fost membru
18 octombrie la 09:24
Alegere bicicleta
Discutii tehnice / Biciclete
XT M8000 26x36t cu Deore 11-51 sigur nu se potriveste. Ori schimbi caseta, ori angrenajul cu 1x daca iti urca schimbatorul pana la pinionul 51. In rest Deore e foarte ok. Eu am 11x40 pe caseta cu rapoarte similare.

Langa Blaj, pe dealuri de 400 m, nici nu ai ce face cu mai multe raporte decat 1x cu 34T + 11-51. Eventual sa te dai pe sosea.

Discutate recent


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2023 DirtBike.ro