Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Raspunsuri de Radu Barbuc


Radu BarbucRadu Barbuc
20 iulie la 19:57
Levier frana xtr rupt
Discutii tehnice / Frane
Gasesti si in Germania maneta XTR de carbon (bike-components.de), nu cred ca merita sa astepti comanda din China.
Radu BarbucRadu Barbuc
12 iulie la 18:51
Diferente intre transmisii
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Am mers multi ani cu transmisie 3x8, fara probleme. Ulterior am facut conversia la 1x8, practic am pastrat aceeasi transmisie pe care am pus o placa 38t narrow wide in locul celei de mijloc. Am simplificat tot sistemul, iar bicicleta a ramas strict pentru oras (Bucuresti) unde nu este nevoie de mai multe rapoarte.
Pe bicicleta de ture / bikepacking, am oscilat intre 1x11 si 2x10. Am ales 2x10. Plaja mare de rapoarte cu salt mic intre ele si inca un aspect important pe care l-am constatat ulterior: in cazul ruperilor de ritm (ex: coborare urmata de o urcare abrupta) dintr-un click ai coborat 12-14t la placa, comparativ cu multe clickuri la maneta dreapta, pentru 1x11/12.
Asadar depinde pe unde mergi cu bicicleta. Si ce fel de ture faci. Fiecare transmisie are avantajele ei. As alege intre 1x si 2x.
Radu BarbucRadu Barbuc
30 iunie la 19:58
Levier maneta xtr9100
Discutii tehnice / Frane
In tara nu cred ca vei gasi. Poti comanda de aici daca esti dispus sa astepti livrarea 4-7 zile.
https://www.bike-components.de/en/Shimano/XTR-Brake-Lever-for-BL-M9100-p73238/
Transportul este 10 eur.
Radu BarbucRadu Barbuc
22 iunie la 13:11
Cel mai potrivit bike pentru Via Transilvanica
Discutii tehnice / Biciclete
Americanii se pare ca au o fixatie cu drop bars. Obisnuinta, traditie, afinitate, nu stiu :).
Parerea mea e ca pentru trasee de tip adventure de mai multe zile pe teren mixt, cel mai potrivit este un mtb rigid specific de bikepacking cu multe prinderi si cauciucuri cat mai late sau un bike de xc/trail adaptat pentru bikepacking.
Pentru mine drop bar-ul ramane in zona unde predomina asfaltul si gravel roads, cel mult drumuri forestiere. Unde conteaza viteza, unde distantele pe asfalt sunt lungi.

Ca sa nu mai insir eu aici, uite niste opinii despre dezavantajele drop bar-ului in offroad versus "alt bars".

https://www.youtube.com/watch?v=SHgW90X4vNU

Parerile sunt subiective pana la urma. Fiecare merge cu ce se simte mai bine.

Daca te intereseaza, gasesti aici o lista cu ghidoane de tip "alt bars".
https://bikepacking.com/index/comfort-mtb-handlebars/
Sau cel mai accesibil, poti lua in considerare flat bar plus o pereche de bar ends ergonomice.

Intr-un gravel bike - strict pentru tura Via Transilvanica - nu merita sa investesti.
Mult mai avantajos - este sa investesti intr-o adaptare la bikepacking a bicicletei actuale.

Sa ne spui cum a decurs tura. Si eu imi doresc sa parcurg traseul integral, din pacate anul asta nu pot. Poate in 2022.

Eu in general asa merg in ture lungi. Incarcat cu echipament de camping vs. fara echipament de camping.

https://i.ibb.co/m8WzzQp/IMG-20210418-122112-3.jpg
https://i.ibb.co/yhpBmB7/IMG-20210606-123300.jpg
Radu BarbucRadu Barbuc
19 iunie la 21:08
Inlocuire headset
Discutii tehnice / Ghidoane si pipe
In poze pare ca acum ai cuvete semi-integrate ZS44.
De ce vrei sa le inlocuiesti?
Radu BarbucRadu Barbuc
12 iunie la 08:40
Sa mai si radem...
Discutii diverse / Discutii diverse
Nu ratati ocazia

https://www.olx.ro/d/oferta/bicicleta-semi-cursiera-de-lux-IDeWaT1.html
Radu BarbucRadu Barbuc
8 iunie la 10:32
Trecere de la 26" la 29": cum se simte? - subiectiv
Discutii tehnice / Biciclete
Am facut si eu "schimbarea" prin 2014. Diferentele se simt si sunt exact cele pe care le-ai auzit si tu. Cat de tare se simt, e o chestie subiectiva :)
Daca merita...depinde ce faci si cat mergi cu bicicleta, cum spune si Calin mai sus. Daca mergi mult si des, merita. Daca mergi ocazional si la ture scurte, poate nu merita investitia.
In orice caz, cauta sa cumperi una cu cel putin echiparea bicicletei actuale. Dar cum anul asta optiunile sunt foarte limitate din cauza lipsei stocurilor, la anu' probabil vei gasi.
Si inca ceva sa ai in vedere, inaltimea. Daca ai inaltime mica, poate fi (sau se poate simti) prea mare un 29er.
Radu BarbucRadu Barbuc
7 iunie la 11:37
Marino Bike - comanda cadru full suspension 29er otel HT 60
Discutii tehnice / Cadre
Totodata este o linie fina intre a progresa si a ajunge in extrema cealalta. De a consuma in exces. Mai mult decat este nevoie. Si a pierde de fapt esentialul.
Radu BarbucRadu Barbuc
21 mai la 23:18
Asamblare Nordest Sardinha, pictorial tutorial
Discutii tehnice / Biciclete
Nu este o problema asa deranjanta incat sa inlocuiesc furca. Astept sa se uzeze discul, il schimb cu altceva, apoi mai vad. Carbonul nu este o optiune pentru mine din mai multe motive: 1. E scump. 2. Preferinta personala. Imi place look-ul otelului. 3. E mai rigid dar nu si mai rezistent / fiabil. Prefer sa stiu ca o pot tranti orinde, fara sa imi stea inima ca lovesc carbonu'.
Radu BarbucRadu Barbuc
18 mai la 12:06
Asamblare Nordest Sardinha, pictorial tutorial
Discutii tehnice / Biciclete
Gelu Vlad: De ce nu ai incercat Ergon GS2 sau GS3 in loc de GA3 daca tot ai pus bar ends?

Aveam deja in casa niste bar ends ergosticks BBB. Am zis sa le folosesc si sa economisesc niste bani.

Asta a fost tura noastra din Trascau.
https://www.bikemap.net/en/r/8573461/#8.92/46.1677/23.1578

Fain pe acolo. Chiar daca nu depasesc 1400 m in altitudine, fiind calcarosi au un relief dramatic, cu diferente mari de nivel intre vai si culmi. Chei, abrupturi, platouri inalte. Sate risipite. Peisaje de vis.
Radu BarbucRadu Barbuc
17 mai la 12:39
Asamblare Nordest Sardinha, pictorial tutorial
Discutii tehnice / Biciclete
Doar RT66 am folosit pe Brother. Next o sa incerc altceva. Un HS1 poate. Sau Centerline. Ma gandeam ca ar fi mai degraba caracteristica otelului de a flexa; furca fiind rigida si lunga, apare acest fenomen de tremur la viteze mari in timpul franarilor ferme.

Am tot schimbat si eu ghidoane, mansoane, diverse unghiuri...pana la urma am ramas la varianta clasica; flat bar de 680 mm cu unghi de 9, mansoane Ergon GA3 + ceva bar ends ergonomice externe. Ma ajuta mult la urcari si la drum lung ca pozitie secundara a mainilor. Cu ghidoanele backsweep nu m-am impacat extraordinar. Sunt confortabile la drum insa pe urcari si coborari am pozitie si control mai bun cu ghidon drept si coarne. Pana la urma este vorba de preferintele personale. Nici bar end-urile interne nu au mers. Trebuia sa le duc mult prea in interior pentru a nu interfera cu manetele de frana si a le putea prinde cu toata palma.

off: tocmai m-am intors din Trascau, 4 zile bike+cort. Vis.
Radu BarbucRadu Barbuc
16 mai la 14:01
Asamblare Nordest Sardinha, pictorial tutorial
Discutii tehnice / Biciclete
Foarte faina bicicleta. La multe ture pe ea!
Am citit cu interes recenzia, eram curios cum se comporta pe urcari o rigida cu 67 hta si trail factor de ~100 mm. Pe coborari imi inchipui ca e super stabila.
Ai semnalat vibratii la furca cand franezi lung?
Brotherul meu din cauza furcii inalte suspension corrected, la franarile pe coborari abrupte in viteza (pe asfalt de regula) furca vibreaza. Cand insist scoate si zgomot. Am schimbat placute, discuri. La fel.
Din pacate optiunile de frameset-uri de bikepacking specific rigide (non-suspension corrected) erau foarte limitate. In afara de ceva modele Surly la care nu mi-au placut dropout-urile orizontale si nici cele QR de la furci, altceva nu am gasit.
Asa am ales ce am acum, asumandu-mi si stand over-ul inalt, ST-ul e de 46 cm pentru marimea M. Sunt la limita. De atins, ating cand stau in picioare. Deranjeaza doar pe portiunile mai tehnice de traseu. Care sunt destul de putine pe unde merg eu. Din ce stiu Sardinha are teava ST mai scurta. Un avantaj in privinta asta.

Uite un ghidon cu backsweep de 28, la pret bun:
https://www.bike24.com/p2343100.html
Radu BarbucRadu Barbuc
10 mai la 11:03
Conversie 29" la 26" sau 27"
Discutii tehnice / Biciclete
Inlocuirea rotilor nu este o solutie practica si nici rentabila. Cadrele de 29" oricum au BB-ul (monoblocul pedalier) mai coborat fata de nivelul axurilor rotilor, comparativ cu cele de 26" sau 27"5. Daca vei pune roti mai mici in cadru de 29" vei cobori si mai mult nivelul BB-ului, ceea ce va spori riscul de a lovi cu pedalele in diverse obstacole de pe drum. Nu mai zic de costuri, care nu se justifica pentru acea bicicleta.
Din fotografie pare o bicicleta simpla, slab echipata. Cel mai practic este sa o vinzi si sa cumperi alta bicicleta de marime potrivita pentru prietena ta.
Nu merita nici sa schimbi cadrul. Vei avea multe batai de cap si costuri ulterioare. Sunt numeroase standarde la roti, furci, cuvete, frane, pedalier, etc. Slabe sanse sa gasesti un cadru la care sa se potriveasca fix toate piesele pe care le ai deja.
Radu BarbucRadu Barbuc
26 aprilie la 11:07
Marino Bike - comanda cadru full suspension 29er otel HT 60
Discutii tehnice / Cadre
Acei 313 lei reprezinta TVA + taxe valmale din valoarea declarata de Marino (300 usd).
Adica aproximativ 25%.
Radu BarbucRadu Barbuc
24 aprilie la 22:53
Optiuni de furca entry pentru o bicicleta de mers la lucru si plimbari
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Din experienta mea, pentru naveta si plimbari pot sa iti recomand doar o furca fixa.
Este mult mai usoara, poti pune o anvelopa mai lata care sa amortizeze cu brio si nici nu mai ai grija mentenantei.
O furca cu amortizor ieftina la 350 lei este grea si de calitate slaba. Nu merita din nici un punct de vedere.
Se gasesc furci fixe usoare, suspension corrected in buget similar.
Ex:
https://www.marosbike.ro/furci-rigide/furca-force-mtb-29-1-1-8-al.html
https://www.marosbike.ro/furci-rigide/furca-force-mtb-26-aluminiu-1-1-8-neagra.html
Radu BarbucRadu Barbuc
2 aprilie la 16:27
Asamblare Nordest Sardinha, pictorial tutorial
Discutii tehnice / Biciclete
Jante Mavic xm424 (24 mm interior). Rekon Race am varianta Exo TR de 2.35.
Negru cu logo-ul Maxxis alb.
Radu BarbucRadu Barbuc
2 aprilie la 10:31
Asamblare Nordest Sardinha, pictorial tutorial
Discutii tehnice / Biciclete
Maxxis Rekon Race de 2.35 am acum pe spate. Nu am avut dificultati la instalare. S-a asezat bine si cu si fara camera.
Am uitat sa mentionez in postul anterior ca cele mai multe dificultati la instalarea sistemului tubeless le-am avut la etansarea valvei. Cauciucurile s-au asezat bine din prima. Fie Recon Race, fie Conti, fie Rocket Ron.
Am incercat trei tipuri diferite de valve tubeless, DT, Mavic, Stan's; am consumat doua role de banda, de la Stan's si de la bike-components.de (cea cu logo-ul lor). In final a mers cu gorilla tape + valva Mavic.
Nu m-am gandit la banda izoler. Bine de stiut.
Am renuntat dupa cateva luni cand a venit vremea sa inlocuiesc lichidul si un cauciuc. Si banta gorilla tape care dadea semne de slabiciune. Atunci am constatat ca e prea multa bataie de cap cu sistemul tubeless, necesita multa intretinere si vine impreuna cu costurile aferente.

Apropo de greutate Gelu, cu tubeless sau fara in ture tot cari o camera la tine :)
Radu BarbucRadu Barbuc
1 aprilie la 18:28
Asamblare Nordest Sardinha, pictorial tutorial
Discutii tehnice / Biciclete
Fakir si Stan's.
Radu BarbucRadu Barbuc
1 aprilie la 16:08
Asamblare Nordest Sardinha, pictorial tutorial
Discutii tehnice / Biciclete
Poftim povestea unui om convertit la tubeless care a revenit la camera! :)
Dupa multe incercari si bani cheltuiti pe diverse valve, role de banda, lichid si cauciucuri tubeless, intr-un final am reusit cu multe batai de cap sa fac conversia tubeless. Nu este o regula, dar la mine a mers destul de greu. Si asta cu toate componentele tubeless ready.
Intr-o tura pe cand rulam cu presiune mai joasa pentru a ma bucura de beneficiile noului sistem tubeless, dupa o coborare in viteza pe un forestier mai greu m-am trezit cu triunghiul din spate al cadrului improscat cu lichit tubeless intarit. Nu stiu cum a scapat. Nici pana acum nu am reusit sa il curat complet de pe tevi.
Decizia finala de a reveni la sistemul clasic cu camera a fost luata in momentul in care a trebuit sa inlocuiesc lichidul. Awww, ce batai de cap, cum s-a imprastiat el in tot holul din apartament si pe mine. Peretii anvelopei s-au lipit si abia am reusit sa ii despart. Alte batai de cap.
Nu contest beneficiile sistemului tubeless, dar am zis ca nu e pentru mine. Nu pentru turele in care obisnuiesc sa ies. Bikepacking in general. Ture ocazionale. Imi este suficient sistemul cu camera. Prefer usurinta intretinerii si simplitatea. Ca mai fac o pana, doua din cand in cand...asta e, o rezolv pe loc atunci. Nu ma grabesc in ture, nu sunt la concursuri.
Radu BarbucRadu Barbuc
29 martie la 16:04
Asamblare Nordest Sardinha, pictorial tutorial
Discutii tehnice / Biciclete
Exista si pentru 1.1/8 crown race sectionat, am avut eu de la FSA.
Radu BarbucRadu Barbuc
29 martie la 12:14
Asamblare Nordest Sardinha, pictorial tutorial
Discutii tehnice / Biciclete
Wow, chiar arata super.
Exista acele inele crown race cu o taietura ca sa le poti largi si introduce manual pe gatul furcii. Te scuteste de toata bataia de cap cand nu ai scula specifica. Mai ales la furcile care fac trecerea de la 28.6 mm la 30 mm direct (nu treptat), prin acea "buza".
Sa mai pui foto/descrieri cu parcursul proiectului, sunt curios cum va arata la final.
Radu BarbucRadu Barbuc
15 martie la 14:07
Marino Bike - comanda cadru full suspension 29er otel HT 60
Discutii tehnice / Cadre
Piesa! Dau foarte bine decalurile (albe sau silver? nu-mi dau seama) pe verdele militar.
Sa ne spui si ce taxe/tva mai platesti la vama, dupa ce soseste.
Radu BarbucRadu Barbuc
8 martie la 16:25
Marino Bike - comanda cadru full suspension 29er otel HT 60
Discutii tehnice / Cadre
Vorbeste cu cei de la Marino sa ti-l trimita cu tot cu tratament.
Un amic a "tratat" ieftin un cadru Surly (de pe vremea cand nu veneau deja tratate) cu ulei de in de la un atelier de pictura.
Radu BarbucRadu Barbuc
8 martie la 12:29
Marino Bike - comanda cadru full suspension 29er otel HT 60
Discutii tehnice / Cadre
Ceva tratament anticoroziune la interior?
Radu BarbucRadu Barbuc
15 februarie la 10:39
Hardtail-uri agresive de trail/all mountain/enduro
Discutii tehnice / Biciclete
Stooge-ul are ceva deosebit; sa compensezi unghiul HTA de 66 cu o furca cu offset urias de 80 mm pentru a obtine un trail factor mic...pare nebunie :) Cred ca a reusit cumva sa imbine stabilitatea cu agilitatea.
Dar o utilitate clara tot nu ii gasesc. Sa fie doar un "n+1" pentru cine isi permite financiar si are spatiu pentru inca o bicicleta.
Radu BarbucRadu Barbuc
13 februarie la 11:22
Placute din rasina versus placute metalice
Discutii tehnice / Frane
Eu folosesc placute semi-metalice de la Jagwire pe franele Shimano SLX (fara "aripioare" ).
Sunt considerabil mai durabile fata de cele organice Shimano resin.
La discuri nu am sezizat o uzura mai mare. Sunt zgomotoase doar pe umezeala.
Puterea de franare este superioara, dar nu considerabil si se simte cel mai bine la franarile mai lungi.

Full metalice nu am incercat.
Radu BarbucRadu Barbuc
21 ianuarie la 21:51
Proiect nou
Discutii tehnice / Biciclete
Gelu Vlad: Scott-ul are o spatiere aiuristica pe spate. E boost 141 QR, boost-ul saracului. Nu sunt singurii cu spatierea asta,

Spatierea asta QR boost mi-a dat si mie batai de cap cand am vrut sa cumpar o furca la un pret bun care mi-a atras atentia. Si pentru care nu am gasit butuci. QR boost 9x110. Asa ca am renuntat.
Apar tot felul de standarde; unele cu beneficii reale, altele doar de marketing, ca sa vanda bine. Produse ieftine ambalate frumos. QR, da' boost :)
Radu BarbucRadu Barbuc
20 ianuarie la 10:29
Proiect nou
Discutii tehnice / Biciclete
Jon I: P.S. Amicii imi spun sa incep cu FS pt ca in final tot acolo voi ajunge :)

Si eu am inceput cu hardtail si am ajuns la full...rigida.
Alege in functie de nevoile tale reale, nu de cele ale amicilor :)
Radu BarbucRadu Barbuc
10 decembrie 2020 la 16:26
Biciclete all road/gravel/touring 2020
Discutii tehnice / Biciclete
Eu imi selectez setup-ul in functie de distanta, anotimp si teren. Adesea am o combinatie de coburi si genti, nu sunt neaparat setat doar pe una dintre variante.
Ce am remarcat de-a lungul vremii, este ca:
- in coburi (2 sau 4) este mult mai usor de organizat bagajul pentru ture lungi decat in mai multe genti si gentute prinse de bicicleta.
- rucsac in spate nu mai port de multi ani, in nici un fel de tura, beneficiile sunt evidente.
- coburii (Ortlieb) sunt 100% impermeabili, gentile nu intotdeauna.
- gentile mari de sa nu stau bine fixate cu incarcatura mare si le prefer pe cele medii de maxim 6 litri iar pentru bagaj mai mare portbagaj cu un dry bag prins pe platforma lui.
- in fata, gentile mari de ghidon nu imi plac cum interfereaza cu cablurile si prefer sa prind bagajele in gorilla cage-uri pe bratele furcii si daca e cazul un portbagaj mic tip platforma de care sa prind un dry bag de 5-10 litri.
Radu BarbucRadu Barbuc
2 decembrie 2020 la 11:31
Biciclete all road/gravel/touring 2020
Discutii tehnice / Biciclete
Bicicleta nu arata rau, imi place culoarea, multitudinea de prinderi. Observ ca ca este foarte lunga. Si in top tube si in chainstay. O vedeam mai degraba echipata cu flatbar.
Pentru un cadru din aluminiu proiectat sa reziste la 170 kg si cu garantie pe viata, pretul este intr-adevar unul foarte atractiv.
Jonctiunea neliniara seat stay / seat tube / top tube si sudurile alea oribile, nefinisate nu imi plac estetic.

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro