Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Raspunsuri de Teodor Jagate


Teodor JagateTeodor Jagate
saptamana trecuta vineri la 07:47
Roti 2.6 pe 27.5plus
Discutii tehnice / Roti
Atunci e buna treaba :)
Teodor JagateTeodor Jagate
saptamana trecuta joi la 13:48
Roti 2.6 pe 27.5plus
Discutii tehnice / Roti
Ca să nu fac topic nou, postez aici subiect nou:

Cauciuc 2,25 pe jantă de 40mm intern, MTB. Cam ce ar putea să fie? A pus cineva, a folosit?

Eu merg cu cameră și presiune 2,5-3,5 bari permanent, ca să avem toate detaliile importante. Întrebarea este despre potrivire jantă cu cauciuc, nu despre presiune.
Teodor JagateTeodor Jagate
13 noiembrie la 00:14
Pareri Recon silver rl 150mm? (Cum se compara sektor tk 140mm?)
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
”vreau sa stiu daca rezista”

Dezvoltă expresia.
Teodor JagateTeodor Jagate
8 noiembrie la 20:35
Sfaturi curatare lant
Discutii diverse / Discutii diverse
Poți să-l cureți și cu aur, tot 1500-2500 km te ține la MTB. Așa că...șervețele umede și 0 efort. Câți bani dai pe produse de curățare, îți iei lanț nou.
Teodor JagateTeodor Jagate
1 noiembrie la 22:55
Lockout nefunctional dupa servisare (la magazin)
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Încet încet le înveți. La ce prețuri astronomice au deja, nici nu vreau să mă gândesc peste 5 ani ce prețuri vor fi.
Teodor JagateTeodor Jagate
28 octombrie la 08:36
Transmisie 2x9 to 1x9, nelamurire lungime lant.
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Eu folosesc cele mai ieftine lanțuri de pe piață, ceva cu Z11 parcă de la KMC și acum am SRAM PC1110 de 11v pe ambele, MTB și cursieră, ambele cu echipare Shimano.. Le iau când le prind sub 50 de lei bucata. Mai am lanțuri acasă pentru vreo 2 sezoane încă :) M-am lămurit și cu lanțurile, orice le-ai face, mai mult de 2500 de km nu țin, la MTB mă refer. Așa îl iau ieftin, mă doare undeva de el, nu -l curăț decât foarte rar și la 1500 până în 2000 de km îl schimb. Eu nu am cumpărat vreodată lanț Shimano, din motive de...preț.

Patina se poate întinde și mai mult decât arată în poză. Poți ridica de ea cu mâna și ai să vezi cursa totală. Noi ne-am învățat (și eu am făcut așa o perioadă) să lăsăm lanțurile ceva mai lungi, crezând că dacă avem pinioane de 36 sau peste trebuie mult mai multe zale. Acuma nu trebuie să scoți zale ci la următorul lanț pui mai puțin cu o za, de ex.
Teodor JagateTeodor Jagate
27 octombrie la 22:04
Transmisie 2x9 to 1x9, nelamurire lungime lant.
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Pentru orice transmisie de 10s luați lanț de 11s, credeți-mă, merită din plin, schimbă mult mai bine. Folosesc deja de 3 ani lanț de 11s pe transmisie de 10s. Numai cuvinte de laudă. Restul...MARKETING !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

P.S. Chiar dacă patina deraiorului ajunge să fie PARALELĂ cu bascula spate tot e ok, are un arc care permite așa ceva și chiar mult mai mult. Faptul că nu ați văzut așa ceva nu înseamnă că nu merge. Treceți dincolo de MARKETINGUL de rahat al producătorilor.

Foloseam la cursieră deraior spate Ultegra 6800, patina scurtă care, pe site-ul producătorului e dat ca fiind compatibil cu MAXIM pinion 28t. Eu l-am folosit pe 32t, fără nici cea mai mică problemă. Acum am deraior Dura-ace 9000 cu pinion de 32t, deși, pe site-ul producătorului scrie clar că nu merge cu pinion mai mare de 28t. MARKETING, cum spun mereu. Am loc inclusiv de pinion de 34t dacă vreau să pun.
Teodor JagateTeodor Jagate
27 octombrie la 08:27
Transmisie 2x9 to 1x9, nelamurire lungime lant.
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Și la mine stă fix la fel pe 42s și e poziția normală.
Teodor JagateTeodor Jagate
25 octombrie la 22:19
Rapoarte transmisie
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
”Am nevoie de sfatul vostru,al profesionistilor! merci!” Nu este nici un profesionist pe aici, suntem niște băieți care ne ajutăm reciproc cu sfaturi din ce am mai învățat de pe Tube, de pe forumul acesta minune și din experiența proprie sau de la alții. Auzi, da câte kile ai? Și kâte kile are bicicleta? Că dacă ai un trekking de 15 kile și tu aștepți să zbori la deal pe așa ceva, nu va merge în veci, poți să ai și pinion de 42t. Bicicleta aia nu e făcută să meargă repede, ci să mergă încet, mai ca pentru moși și recreere, așa. Dacă te mai și întreb de greutatea roților sigur te bag în ceață. Nu degeaba ăia care merg repede au roți de 1200g, 1400G, 1500g, etc. Dacă tu ai roți de 2 kile jumate și ai cauciucuri de 1 kil bucata și vrei să mergi ȘI repede, nu la transmisie trebuie să lucrezi. Și mai depinde de ce înseamnă ”REPEDE” la tine, cu bicicleta încărcată. Fiecare ciclist, în funcție de PICIOARELE lui și de ANTRENAMENTUL lui are un mod diferit de a înțelege cuvântul ”REPEDE”.
Teodor JagateTeodor Jagate
25 octombrie la 10:28
Incape roata de 27.5 pe un rockshox domain 318?
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
27,5 inch are 58,4 cm diametrul jantei, 26 inch are 55,9 cm. Diferența este de 2,5 cm. Asta se împarte la 2, adică îți trebuie 1,25 cm în partea de sus, că jos e pământul. Calculul este pentru un talon de 2,3''. Un 2,25-2,3 ar trebui să intre și să mai ai și loc de noroi, care oricum se curăță la prima roată prin coroana furcii. Și eu am făcut calculele și măsurătorile pentru furca mea, un Revelation, poate voi lua roți de 650b în viitor.
Teodor JagateTeodor Jagate
25 octombrie la 10:18
Chain wax sau ceruire pentru lant.
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Putoline Tech Chain este un spray de 500 ml. E MARE :) Are un mic dezavantaj ceara la curățare, dar nu e chiar un capăt de țară. Doar nu stai zi și noapte cu cârpa în mână. Sau...da? :) Eu folosesc doar șervețele umede, de ani de zile, sunt cel mai ușor de curățat cu ele, ai dat, l-ai aruncat. Iar pinioanele, dau roata jos, Dero de rufe cu apă, periuță de paie sau orice perie de unghii sau mâini și se curăță în 30 de secunde de zici că nici nu a existat ceva. A da...și am uitat să specific, cu ceară asta de la Putoline, nu mai am treabă cu transmisia vreo 200-300 de km, pe ORICE fel de vreme. Minune dumnezeiască, cum spuneam.

Mai știu eu niște obsedați de curățenie care, dacă nu au bicicleta ca din fabrică, nu ies din casă, că...”îi vede lumea”. Ăla deja e extremism :)
Teodor JagateTeodor Jagate
20 octombrie la 16:57
Chain wax sau ceruire pentru lant.
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Phuiii...io vreau ceara !!!!! Eu respir ceară, mănânc ceară, beau tot ceară, de vreo 4 ani deja. Dacă ajung prin Brașov și nu ai dat-o, VREAU. Eu mi-am cumpărat Putoline de lanțuri de motociclete, cum spuneam anul trecut. Este ceva uluitor, de vis. Abia acum mi-am dat seama de marketingul de rahat din industria bicicletelor. Cu Putoline Tech Chain voi merge pana la moartea...pinioanelor. Care, curios, DEJA in al treilea sezon, luate SH, de probă și am ramas cu ele si doar un pinion de 11s schimbat la ele. Și ceva aproximatv 15.000 km facuți cu vreo 5-6 lanțuri ieftine, cele mai ieftine. Nu aș mai pune ulei pe lanț nici daca ar curge la conductă gratis. Dar este...IMO. Tot e la modă :)
Teodor JagateTeodor Jagate
29 septembrie la 22:36
schimbare gat furca fox
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
ADDRESS
Rua Ribeira de Caceira, nº14
3090-398 Figueira da Foz
Portugal

WORKING HOURS
Monday to Friday
08:30 to 12:30 and from
14:00 to 18:00
Teodor JagateTeodor Jagate
15 august la 18:49
Sram code r
Discutii tehnice / Frane
O fi un motiv pentru care s-au umflat. Asa, singure, mă indoiesc. Discuri proaste, caldură prea mare și prea multă, ții frâna prea mult si prea tare strânsă și tot asa. Exista motive, nu se umfla alea singure.
Teodor JagateTeodor Jagate
15 august la 09:47
Sram code r
Discutii tehnice / Frane
Deci, să înțelegem dacă dacă unuia se strică Mercedesu', nimeni pe planetă nu tre' să mai cumpere Mercedes că-s proaste că i s-a stricat lui. Interesantă teorie. Ai copt mult la ea?
Teodor JagateTeodor Jagate
5 august la 23:08
[INCHIS]Rockshox recon silver aer sau arc
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
”Si nu stiu daca este pe aer sau arc din cauza setari de preload care eu stiu ca se gaseste doar pe furcile cu arc.” Știi foarte bine da îți place ție să te contrazici singur. Te cam alinți :)
Evident că este pe arc. Furca pe aer face preload-ul din presiune aer.

”Si daca ar fii pe arc din cate stiu pe o furca cu arc nu exista setarea de rebound” Recon pe arc are rebound, ca multe alte furci, aia e doar un exemplu.
Teodor JagateTeodor Jagate
31 iulie la 13:51
Clipa de neatentie (scz de off-topic)
Discutii tehnice / Biciclete
Accidente s-au întâmplat și se vor mai întâmpla, și pe șosea și în afara ei, vezi cazul ciclistului mort în Ceahlău. Noi mergem înainte și trebuie secunda aia de atenție, că mașina nu se oprește în 2 m, cum cred unii cicliști. Plus că șoferii sunt niște idioți cu fumuri de șoferi și carnet luat cu șpagă. În Vrancea, lângă Focșani tocmai a murit unul la 55 de ani, acroșat din spate de un șmecher cu Mercedes, care se grăbea, evident. Și la fel de evident a fost că el a fost scos vinovat, pentru că..depășire prin nerespectarea distanței laterale suficiente. Astea sunt drumurile patriei. Trebuie să fii tu atent, pentru alții, chiar dacă tu ai dreptate, din păcate.
Teodor JagateTeodor Jagate
31 iulie la 09:48
Clipa de neatentie (scz de off-topic)
Discutii tehnice / Biciclete
Ceva de genul. Taci că dacă merge betoniera înainte, clar nu vine nimeni din stânga să mă calce. Numa' că betoniera nu a mers înainte..Gândire de berbec șmecher.
Teodor JagateTeodor Jagate
31 iulie la 09:06
Clipa de neatentie (scz de off-topic)
Discutii tehnice / Biciclete
@Gabriel B. ”Aici a fost vina biciclistului in mare parte.” Eu nu am spus că e vina ciclistului, ci doar că a trecut strada ca un berbec fără ca măcar să se asigure, regula de bază în circulație, TE ASIGURI înainte să faci ceva și fără să țină seama de instictul de conservare, că, vorba aia, mașini vs biciclete, știm cine iese câștigător din impact, poți să ai tu 5 căști pe cap. Acolo a fost un race, cine ajunge primul în intersecție. Cel cu betoniera nu mai avea timp să oprească și i-a dat, crezând că are timp să-i taie calea fără să mai oprească și ”două roți” va opri, că doar nu s-o arunca pe trecere ca un nebun...NU?????????

Citește asta și vei vedea că este vina EXCLUSIV a celui cu betoniera, culmea:
”Trebuie insa mentionat un alt aspect. Potrivit art. 135 lit. g din Regulamentul de aplicare a OUG nr. 195/2002 aprobat prin H.G. 1391/2006, „conducatorul de vehicul este obligat sa acorde prioritate de trecere… cand efectueaza un viraj spre stanga sau spre dreapta si se intersecteaza cu un biciclist care circula pe o pista pentru biciclete, semnalizata ca atare”, ne-au mai explicat oficialii Politiei Rutiere Timis. Asadar, biciclistii au prioritate doar atunci cand marcajele de traversare pentru biciclete se afla la un colt de strada si soferii sunt nevoiti sa vireze. Pe drum drept, niciodata!”

Cel cu betoniera VIRA LA DREAPTA, chiar dacă avea verde, trebuia să acorde prioritate, chiar poliția Timiș spune asta în articolul de mai jos, . Se pare că e gravă problema în Timișoara cu accidentele cu biciclete. Culmea e că la acea trecere, nu se vede banda verde specifică pistelor, pista este chiar pe trecerea de pietoni.

Articolul este scris cu ani în urmă.
https://funbikecicloturism.blogspot.com/p/am-aflat-ce-rol-au-pistele-de-biciclete.html

Și, dacă mergi paralel cu o betonieră fără să o vezi și fără să te gândești jumătate de secundă că ala poate meege înainte, dar poate vira și la dreapta, e grav. Mai ales, cum spunea Călin mai sus, foaaaarte mulți idioți uită de acea manetă din stânga care dă semnalul galben care salvează vieți. Aici ține de orientarea în trafic. Ăsta, mortul nu s-a orientat și a murit cu prioritatea în mână.

Întrebarea este, se termina pista de bicicleta înainte de trecerea de pietoni sau nu? Avea STOP acolo? Dacă pista se termina și avea STOP, cu atât mai mult ciclistul trecea pe trecere ca un berbec pe bicicletă DAR asta nu înseamnă că cel cu betoniera nu trebuia să acorde prioritate, ba din contră, era și ”mai” obligat să oprească să acorde priritate celor de pe trecere. Dacă unul trece pe trecere cu telefonul în mână fără să se asigure, îl omorâm cu mașina, nu, că nu s-a asigurat? Regulamentul spune clar, MAXIM 30 km/oră pentru autovehicule la trecerile de pietoni.
Teodor JagateTeodor Jagate
30 iulie la 22:31
Clipa de neatentie (scz de off-topic)
Discutii tehnice / Biciclete
Dacă un ciclist trece strada ca un berbec fără să țină cont de cele mai elementare reguli de circulație și de conservare, care e treaba? Poți să avertizezi și de 1000 de ori, șmecherul tot șmecher rămâne, pentru el nu există semne de circulație, reguli sau alte opreliști de genul ”STOP”. Văd atâția boi pe bicicletă, niște idioți ordinari care intră pe ”Sens interzis” din sensul invers circulației, ce vrei să le faci? Ei sunt prea dobitoci, prea cretini ca să realizeze ce fac, șmecheri de ROMania, pentru ei regulile de circulație sunt 0, orice le-ai spune. Șmecherul român e șmecher până la moarte. Și după ea, dacă se poate.
Teodor JagateTeodor Jagate
28 iulie la 16:21
Rulmenti ieftini
Discutii tehnice / Roti
Un model de scria pe ei ”Rulmenți”:)) Nu scrie nimic pe ei, dar culmea că țin mult prea bine :) La ăștia chiar nu aveam pretenții, i-am luat că nu știam cât de des se schimbă rulmenții la FS, am zis să am mai mulți, de urgență. Dar se pare că nu trebuie schimbați chiar în fiecare lună, cum credea eu la început. Am luat un pachet de 10 bucăți din ăștia și 10 din 6901. La cât 20 de lei am dat pe set mă declar extrem de mulțumit :) Acum am trecut pe rulmenți Enduro de vreo 40 de lei bucata la bascula spate, na, să vedem cât or ține. Dacă îți faci scule, se schimbă ușor acasă, nu e cine știe ce tehnologie. Mai ales, la casetă, cum spuneam, nu cred că mai apuci să-i mai schimbi vreodată. 6902 mai am 6, deci am schimbat doar două seturi, unul la cadru și unul la roată, în ultimi 2-3 ani, cam așa. Îți dai seama că unii mai de soi, japonezi sau polonezi țin mult mai mult.
Teodor JagateTeodor Jagate
28 iulie la 16:02
Rulmenti ieftini
Discutii tehnice / Roti
Dacă vrei doi chinezești, fac cinste, GRATIS. Că am luat vreo 10, am zis că mamă să vezi ce se strică și schimb la greu, dar, spre surprinderea mea, nu am schimbat decât o dată rulmenții în ultimii 3 ani. Deci, culmea, chiar țin și ăștia de 2 lei bucata :) Și mai am vreo 6 :)
Teodor JagateTeodor Jagate
28 iulie la 15:35
Rulmenti ieftini
Discutii tehnice / Roti
https://rulmentika.ro/rulment-6902-2rs-fbj.html

De aștia mai am pe bicicletă, vreo doi rămași, buni. Îi am de vreo 3 ani. Japonezi.
Teodor JagateTeodor Jagate
28 iulie la 15:26
Rulmenti ieftini
Discutii tehnice / Roti
Hai lasă că nu se rupea rulmentul sub tine, pe bune. Mai mergea o perioadă. Dar na...te-a bătut stresul :) Posibil. aerul mai sărat? Ăsta este un caz particular. Și eu am trecut prin nșpe râuri direct pe bicicletă până la genunchi apa și e și normal ca rulmenții să nu mai ducă cum vrei tu. Dar astea sunt cazuri speciale.
Teodor JagateTeodor Jagate
28 iulie la 15:00
Rulmenti ieftini
Discutii tehnice / Roti
sunt prea sarac sa cumpar lucruri iefine.
Mai e o vorbă: ”Sunt normal și vreau să le am pe toate.” Hai că pe asta nu o știai :) Hai spor la rulmenții de 10 ani.

Încă o dată, întrebarea inițială: ”Are cineva experienta cu rulmenti mai ieftini?
10-20 lei?” Dacă nu folosești și nu știi ce-s aia, pentru că tu ești un bogătaș, nu înțeleg rolul postărilor tale :) Eu folosesc și îmi exprim opinia din experiența proprie.
Teodor JagateTeodor Jagate
28 iulie la 14:27
Rulmenti ieftini
Discutii tehnice / Roti
Ce se întâmplă cu rulmenții ieftini? Că m-ai făcut curios. Eu am rulmenți ieftini, îi țin 1-2 sezoane, îi dau afară, chiar dacă o mai fi bun, schimb, pun alții. Nu e moarte de om, ba chiar e recomandat să-i mai și schimbi când se uzează. Ce ar trebui să se întâmple, că la mine nu s-a întâmplat nimic. Și chiar am cadrul de vreo 5 ani, că-s mai sărac așa, nu toți au bani de rulmenți de 100 de lei bucata, să-i țină 100 de ani unul. Deci, dacă la mine nu s-a întâmplat absolut nimic, PRACTIC, la tine, IPOTETIC, ce ar trebui să se întâmple? Uzură pe la piese? Păi dacă folosești o bicicletă, este inevitabil să nu mai ai uzură pe colo, pe colo. După ceva zeci de mii de km, vrei să fie ca nouă sau cum?

Apropo, tocmai azi am schimbat doi rulmenți, joc la unul din ei și am pus doi chinezești, că pe aia îi mai aveam în casă. Mă vor ține fără probleme până la sfârșitul sezonului, nici nu am pretenții mai mari de la ei. Nu e bine așa? Nooo...tre să ne țină 1000 de ani, plus vreo 300 după asta. Ehh...

Adi Petre, trebuie să înțelegi că pe forumul ăsta vin oameni care nu prea au bani de aruncat prin service-uri scumpe. Aia de au bani se duc direct și dau banul, fără să mai întrebe aici. Deci, dacă dai un sfat, încercă să-l adaptezi pe tipicul oamenilor de aici. Dacă ”omul cu rulment” avea bani să-l de-a afară din casă, schimba caseta cu totul și gata. Dar nu are. Și îl înțeleg perfect, am văzut oameni care au dat la revizii mai mulți bani decât făcea bicicleta mea și nu i-au pus vreoun lanț de aur sau ceva argint turnat, cum am crezut eu. Am făcut și eu o revizie la shock-ul spate la unii prin țară, cei mai buni, așa îi laudă lumea, am zis că dacă tot fac să fac la ”the best of the best”, ca să mă țină doar câteva luni acea revizie. Și m-a costat la fel de ”the best”. M-am lămurit și cu service-urile astea. De asta unii mai vor să facă și pe acasă chestii simple. Chestii simple - răspuns simplu. Hai spor și să ne ajutăm în continuare aici.

Când am spus că țin 1-2 sezoane, mă referea la cei de cadru, la FS, nu la casete. La casete, orice rulment ai pune, te ține mult mai mult, nu sunt așa expuși ca cei de cadru. Am schimbat acum vreo 4 ani cred, un rulment la caseta de cursieră și am pus ceva japonez de vreo 4-5 lei. Nu am nici o problemă cu el. PFI din aia am avut și eu, sunt ok, dar dacă vrei să te țină 10 ani, nu te țin. 5 da, 10 nu.
Teodor JagateTeodor Jagate
28 iulie la 14:13
Rulmenti ieftini
Discutii tehnice / Roti
Pune bre doi rulmenți și gata. Vrei să te țină o viață la 10 lei? Nu te țin. Dar te țin unul-două sezoane. Cred că e mai mult decât decent. Pe aia vechi dai afară cu ciocanul de cauciuc și un dorn, pe cei noi îi presezi cu surub-piuliță și două șaibe ceva mai mici ca rulmenții sau cu rulmentul vechi peste cel nou. Total cost presă: 3 lei. Crezi că pe la service au altă metodă, știință sau cum? Tot ciocan și presă. Eu am luat și japonezi de 6 lei și chinezești de 3 lei și americani de 10 lei și din aîa de 40 de lei bucata. La cât juma de oră durează un schimb de pereche, ce mai contează? Haide, nu mai sta, rulmentul este viața ta. Spor.
Teodor JagateTeodor Jagate
21 iulie la 17:42
Zale lant rupte
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Îți dai seama când lași 57 de kile de greutate pe un picior, s-a dus și mama lanțului. Monstru frate :) Și eu am 95 de kile dar nu am reușit performanța să rup vreo za, vreodată. Mai mult ca sigur e cum a zis Gelu Vlad, lanț cu defect. Sau l-ai ținut prea mult la soare, s-a decălit :)
Teodor JagateTeodor Jagate
21 iulie la 08:34
Zale lant rupte
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Nu cumva ai vreo 112 kile și ai schimbat în urcare și în forță? E singurul moment în care niște zale se pot rupe. Rar am văzut lanț rupt și doar la marii campioni. Lanțurile astea nu se rup, așa, ca o ață. Trebuie să faci ceva total greșit ca să se rupă. Eu merg cu cele mai ieftine lanțuri de 11s ca să le schimb repede și nu am reușit vreodată să rup o za măcar, și am ceva zeci de mii de km pe biciclete. Schimbă-l și mergi mai departe, dacă ți se mai întâmplă, clar, ceva e de la tine greșit, nu la lanțuri.
Teodor JagateTeodor Jagate
20 iulie la 23:27
Incarcare foto pe site
Discutii in legatura cu site-ul / Erori
Te duci pe site-ul ăsta:

https://imgbb.com/

Încarci o poză, apoi copii link-ul și dai pe brăduț și ”paste” acolo. Apoi, cine vrea să vadă imaginea, dă clic dreapta pe ea și ”deschide imaginea în filă nouă”. Imaginea de mai jos e ca și exemplu. Mai sunt și alte site-uri, dar aici imaginea se vede mare și clară.

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2020 DirtBike.ro