Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Raspunsuri de Teodor Jagate


Teodor JagateTeodor Jagate
27 iunie la 19:57
Furca sr suntour xcr
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Doar Dumnezeu îți poate spune CÂND va ceda, se va rupe și vei muri. Dar, la un moment dat, dacă ” nu am bugetul necesar asa ca am sa o folosesc asa” va ceda, se va rupe și vei muri. Dar sllavă Domnului că ție îți pasă de jante.
Teodor JagateTeodor Jagate
19 iunie la 18:30
TIJA PT SA CU SUSPENSIE (AMORTIZOR) ?
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Am folosit și eu o perioadă, că așa a venit pe bicicleta ieftină pe care o foloseam în oraș, e ok, folosește acolo, te ajută să nu mai simți câte ceva, nu te aștepta la minuni acum. Se simte ceva amortizare, evident că totul ține de bani și calitatea tijei și mai depinde de reflexul de a te ridica din șa. Eu deja îl aveam format de la celelalte biciclete dar așa, ca și procente, estimez un 20-25% amortizare. Acuma, dacă iei un crater de 10-15 cm adâncime și vrei să-l mai amortizeze și pe ăla stând pe șa, nu o va face, clar :) Na, vezi ce bani vrei să investești, tu știi propriul buzunar. Repet, posibil și foarte probabil ca una mai de soi să absoarbă șocurile mai cum trebuie. Iei, testezi, place sau nu, vinzi. Simplu :) Spor.

Apropo, dacă ai una din asta, or să se uite ”campeonii” la tine și o să te comenteze, că ia uite, ăia în turul Franței nu au nevoie și ăsta are....treaba ta. Eu te-am avertizat, ca să știi :)

Pentru 60 de lei cât e pe Emag, așa, la o căutare rapidă, merită să încerci, clar :) Depinde și diametrul care îți trebuie, nu prea găsești de toate.
Teodor JagateTeodor Jagate
15 iunie la 10:15
Imbunatatire Devron Zerga D4.9
Discutii tehnice / Biciclete
În funcție de banii din buzunar, EVIDENT, poți schimba așa: ghidonul , pipa, furca, cadrul, roțile, cauciucurile, deraior față-spate, manete, angrenaj, șaua și tija, pinioane, frâne. Apoi, după ce faci toate astea și o să-ți dai seama că ai băgat 2500 de lei într-o bicicletă de 800 de lei, o să vrei să schimbi TOATĂ bicicleta, cum au făcut și TOȚI alții înaintea ta.

Vrei îmbunătățiri? O vinzi CU TOTUL și iei alta mai bună, în funcție de banii din buzunar, EVIDENT. Este atât de simplu.
Teodor JagateTeodor Jagate
13 iunie la 08:59
marimea
Discutii tehnice / Cadre
https://freerider.ro/mag/cum-imi-aleg-bicicleta-in-functie-de-inaltime-1006
Teodor JagateTeodor Jagate
11 iunie la 22:51
Bicicleta
Discutii tehnice / Biciclete
E bună sau nu, depinde ce vrei TU să facă.
Teodor JagateTeodor Jagate
11 iunie la 22:48
Rog o parere.
Discutii tehnice / Biciclete
Cum verifici dacă furca sau shock-ul scapă aer? Nu poți. O iei și vezi după aia, acasă, peste niște zile. Și...te feliciți pentru elegere. Și, dă-i cu bani...dă-i cu bani...Și tot așa. Dacî îți curg frânele, asta nu vei vedea pe loc, acolo ci peste alte zile. Alți bani. Ăsta este SHul. Un RISC. Dar bine că o să spună vânzătorul că are revizii la zi, te-ai liniștit. Vrei SH? Cumpără și apoi repari ce mai e de reparat și aia e . Te dai mai departe. Spor.
Teodor JagateTeodor Jagate
11 iunie la 22:29
Bicicleta
Discutii tehnice / Biciclete
Suntour XCR RL-R / Coil Spring
Teodor JagateTeodor Jagate
4 iunie la 22:19
Pinioane dintr-o bucata
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Știu, că am și eu așa la cursieră. Eu doar spun că caseta mea de la MTB, arată de două ori mai mâncată la pinionul de 11v ca a lui și mea are DOAR la mine peste 17.000 km plus cel puțin 10.000 km la precedentul și e ajunsă pe la 60-70% caneluri mâncate. Câteva caneluri mici ale casetei mele sunt deja străpunse, mai merg doar în cele mari. Și mai ține cel puțin 6000-10.000, dacă sunt băiat finuț, chiar mai mult. Mă îndoiesc serios că va reuși să termine cineva această casetă a lui în cel puțin 15.000 km, la plimbări cu copiii prin pădure, sau altceva.. La cum arată, estimez un 20.000 minim. Dar, cum spuneam, dacă se strânge inelul normal, cum trebuie, nu mai există discuții. Capse, pentru siguranță și...drum bun, fără stres.
Teodor JagateTeodor Jagate
4 iunie la 20:23
Pinioane dintr-o bucata
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Ionuț, eu am am folosit capse, sunt extraordinar de puternice, alea trebuie să reziste la capsatorul care le bagă în lemn precum și la lemnul în care sunt băgate. Dacă pui de jur împrejur la fiecare canelură ai cel puțin 6-7 capse, nu mai ai probleme. Nu mai complicați omul cu platbandă și alte chestii complicate. Și, cum văd din poză, pinionul de 11v mai are destulă carne de mușcat până să se învârtă singur pe casetă, așa că...despre ce discutăm aici? Acum m-am uitat și eu la imagine, eu am crezut că a mușcat și a străpuns deja toate canelurile. La cum se vede acolo, mai ai vreo 10.000 de km de FORȚĂ ca să reușești să străpungi absolut toate canelurile și să se învărtă liber pinionul. La restul, nu este absolut nici o problemă. Dacă îți arăt poză cu caseta mea, te sperii, e de două ori mai rău ca la tine. Și mai merge. Așa că...dă-i, și las-o mai ușor pe 11v. Și atât. Nu-ți mai face probleme :) Și, când o străpunge, blochezi pinionul și ATÂT. Și mergi încă nșpe mii de km. Adică, mai pe românește, din canelura aia mare din poză s-a mâncat DOAR maxim 30%. Mă îndoiesc serios că, ieșind cu copiii, vei reuși în viața asta să mânânci restul canelurii ca să se învârtă pinionul în gol. Și asta e doar una, dacă le mai adaug și pe celelalte, nu văd problema ta inițială :) Le ai mâncate? Da, e și normal sunt de aluminiu, așa se halesc toate, dar tu nu apuci să uzezi 100% acea casetă, pe pinionul de 11v, dacă caseta este strânsă CU SIMȚ DE RĂSPUNDERE.. La restul, nici nu mai discutăm. Deci, nu ai nici cea mai mică problemă. :) Hai succes la plimbări.
Teodor JagateTeodor Jagate
4 iunie la 09:40
Pinioane dintr-o bucata
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Bună și cămașa, dar e mai simplu cu capsele :) Și mai rapid. Măcar alea nu te înțeapă și nu trebuie să le mai și tai.
Teodor JagateTeodor Jagate
3 iunie la 09:37
Pinioane dintr-o bucata
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Phuiii...la naiba. Și eu care am crezut ca e inventată de romani metoda. Deci și altii știu sa se descurce. :)
Teodor JagateTeodor Jagate
3 iunie la 09:06
Pinioane dintr-o bucata
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Bagi pinioanele pe casetă, iei capse de mobilă, din alea mari, le îndrepți cu patentul și le bagi în canelurile uzate, vertical, până la refuz, cât încap apoi pui inelul de strângere. Pinioanele vor apăsa pe acele capse care au suport și pe canelurile mai puțin uzate, ele acționează ca o protecție pentru canelurile de aluminiu. Ele sunt destul de lungi. Nu vor ieși pentru că sunt ținute de inel. Nu afectează absolut nimic din portcasetă sau pinioane și totul e bine. Când mergi, pui mai puțină forță pe pinioanele mici, dar le vei putea folosi fără probleme. Asta e varianta românească și ieftină :) Spor.

Posibil să găsești pe la frații noștri comuniști o astfel de casetă, dintr-o sigură bucată. Pe XD este sigur că am găsit-o eu. Bagă căutare și studiu.

https://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=AS_20200602220846&SearchText=11speed+cassette

Vezi asta.
https://www.aliexpress.com/item/4000278264303.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.7ead24a3nBlfxD&algo_pvid=4be443f1-fbdb-4816-932a-98d6e495b1fe&algo_expid=4be443f1-fbdb-4816-932a-98d6e495b1fe-20&btsid=0ab6f81e15911647663291062e6686&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_
Teodor JagateTeodor Jagate
2 iunie la 09:13
Pinioane dintr-o bucata
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
O varianta simpla si fara investitii este sa blochezi deraiorul spate sa nu coboare pe cele 3 pinioane mici, ca sa nu le folosesti. Ca ai spus ca alea sunt problema. Si eu am aceeasi problema la pinionul de 11 si am facut la fel. Macar asta e fara investitie. Nu stiu daca reusesti pe 3, trebuie incercat, dar pe ultimele doua mici sigur merge. Știi tu, suruburile de blocare sus si jos. Alta metoda, daca vrei sa le folosesti, capse de mobila bagate in canelurile uzate. Am facut la cineva si a fost ok. Dar le lasi mai usor, nu mai tragi ca la concurs de cele mici.
Teodor JagateTeodor Jagate
30 mai la 09:42
scartait angrenaj
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Dcă îi dai de cap, postează aici, te rog, cum și de unde era.
Teodor JagateTeodor Jagate
30 mai la 09:41
Recomandare vopsitor cadru carbon
Discutii tehnice / Cadre
Nu ar fi mai ușor, mai fain și mai ieftin de colantat? Și asta poți face la orice service auto care se ocupă de colantări auto. Mă gândesc că ai mai multe opțiuni, na, zic și eu o idee personală, fără nici un atac la persoană, fără nici o insinuare cu iz negativ, fără absolut nimic în plus. Spor.
Teodor JagateTeodor Jagate
27 mai la 19:56
transmisie 2x11 cu bloc de pinioane 11-46 si foi de 24/34T
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Gelu Vlad...
Na, nu toți suntem campioni ca tine la ciclism, nu toți avem picioarele tale. DA, toți dorim să avem, dar de la dorință la a avea e cale lungă și nu ține numai de antrenamente. Fiecare OM, pentru că este diferit, face ce poate. Io-s mai prost așa din fire, eu, de ex am 22x36, pe roată de 26'' la 95 de kile și fac ture de MTB de minim 100 de km cu elevație de minim 1000-1500m. Și mi-aș dori din tot sufletul un pinion de 40 sau 42, tocmai pentru a urca ca melcul, cum spui tu, că de...io=NEcampion dar VREAU și am voință să urc. Tu crezi că noi, ăștia mai proști din fire, nu am încercat și alte combinații sau cum, numai voi sunteți deștepți? Dar nu merg altele, pentru mine de ex, 22 este excelentă, 24 așa și așa e la limită, mă rupe după 1500 m elevație. Ți-am mai spus că pe teren sunt nșpe zeci de situații pe care nu le poți înțelege oricâte sfaturi ai da tu, din spatele unui monitor și cu experiența și picioarele TALE de ciclist. Apropo, presupun că dacă aș spune că eu sunt mort fără foaia mare de 42, e un sacrilegiu, nu? Trebuie să fiu omorât, cum să am foaie de 42 pe MTB în 2020, când nici un producător nu recomandă darămite să mai pună pe bicicletă așa ceva, că e de ajuns una de 32 sau 34. Eh...sfaturile astea de la maeștri campioni în ciclism, care, în sublimul lor egoism, nu se gândesc decât la ei și la ce fac ei cu rapoartele că doar pe hârtie dă bine, nu? V-am mai spus că de la o vreme forumul asta e doar pentru atac la persoane din partea zeilor ciclismului către idioții care au și ei niște rapoarte învechite și nefolositoare. Ce să faci, dacă nu vrem să ne adaptăm la marketingul de rahat, tre să murim, nu? Repet, tu vorbești din punctul TĂU de vedere, care nu se poate adapta la altcineva, pentru că altcineva este diferit. Atât de simplu. Crezi că nu mi-ar plăcea 1x12? Dar 32x50 pe urcare NU este același lucru ca 22x36. Știu, hârtia spune de bine, realitatea este diferită. Nu mai spun pe plat, 32x11...hamster la pătrat. Dar pe asta nu o mai vezi. Știu, voi vă dați fix din munte în munte, dar io mai am și 30-40 de km de plat și de asfalt.ca să ajung la acel munte. Deci, oricum ai da-o, socoteala din forum nu este aceeași cu aia de pe deal. Hai să terminăm cu discuțiile sterile, că cine a avut ceva de înțeles din discuție, a înțeles. Toate rapoartele sunt bune, toți oamenii sunt diferiți. Fiecare își alege ce îi TREBUIE.
Teodor JagateTeodor Jagate
27 mai la 14:37
transmisie 2x11 cu bloc de pinioane 11-46 si foi de 24/34T
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
”Cum s-a zis ia caseta 11-36 si mai mult antrenament.”.

Daaa...și mâncare mai bună și roți mai bune și cauciucuri mai ușoare și kile mai puține la rider și somn mai mult și timp liber mai mult și ieșiri mai dese și bani mai mulți în 1x12 și cadre mai ușoare și...și...și...am uitat ceva? Ce simplu e totul...pe hârtie :) Viața bate hârtia. TOȚI suntem diferiți în viață, asta nu înțeleg unii și generalizează, ca de obicei. Mereu se ajunge la discuțiile astea aici pe forum. Ehhh...În mod normal, aici ar trebui exprimate doar puncte de vedere, dar mereu se ajunge la atacuri la persoane, că ia uite ăla ce-a spus sau ăla ce a zis. Doar vă exprimați opinia PERSONALĂ, iar cei care citesc iau sau nu în considerare, nu ESTE OBLIGATORIU să facă ca voi sau ca mine. Dar ce se aplică unuia nu se poate aplica și altuia, din zeci de motive expuse mai sus. Viața la 60 de kile nu e aceeași ca la 100 de kile. Ca și exemplu.
Teodor JagateTeodor Jagate
27 mai la 14:33
transmisie 2x11 cu bloc de pinioane 11-46 si foi de 24/34T
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Fix așa...da urc...asta e ideea :)) Hamster time ...da ajung în vârf :)
Teodor JagateTeodor Jagate
27 mai la 14:22
transmisie 2x11 cu bloc de pinioane 11-46 si foi de 24/34T
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
”24 cu pinion de 46”...lux frate :) Ăsta da raport belea, urci orice cu el. Rapoartele pe hârtie nu sunt același lucru cu ele în natură și mișcare. Sunt o grămadă de chestii care le influențează, mărimea roții, greutatea, felul cauciucurilor, riderul, greutate, fel de dat, vânt, sol și multe altele. Pe hârtie totul e...frumos. Când depășești 1000+ m elevație în tuiră, is altele discuțiile. Nu mai spun peste 2000m elevație. Încercați întâi și apoi calculați rapoartele pe internet. Foile de 22-24 sunrt sfinte pentru oamenii normali, care vor și e i să cicleze ceva. Pentru concursiști sunt altele.
Teodor JagateTeodor Jagate
27 mai la 12:48
Cum nu se face un anunt
Discutii in legatura cu site-ul / Anunturi
A fost, pe vremuri, când lumea era unită. Oricum, oricât ai explica unui om că orice bicicletă nouă, oricât de ieftină și echipare decentă tot e mai bună ca una de 20 de ani. Dar românii vor să ia țeapă. E firea noastră. Eu nu-mi mai bat capul demult. De asta se fură ca în codru de afară, pentru că românul cumpără SH, că e megaofertă.
Teodor JagateTeodor Jagate
27 mai la 09:25
Cum nu se face un anunt
Discutii in legatura cu site-ul / Anunturi
Fraier NU este cel care cere...
Teodor JagateTeodor Jagate
11 mai la 23:51
"Bicicleta aia nu a fost facuta pentru 100 kg"
Discutii tehnice / Biciclete
Pe mine m-ai pierdut la ”centrare de mana a treia(a cerut si 80 de lei”. Pe ceva care costă 10, hai 15 lei. Bine totuși că ți-a dat 40 de lei, altfel era țeapa prea mare. Acum...e mai mică.
Teodor JagateTeodor Jagate
2 mai la 09:28
SH sau mana intai
Discutii tehnice / Biciclete
DACĂ nu te pricepi să repari bicicleta în proporție de 60%, nu te băga la SH. Dacă nu știi să repari, nici nu știi să cumperi un SH, să vezi cât este de uzată. Pentru că SHurile sunt uzate, moral și fizic. Ele par atrăgătoare la prima vedere, dar la a doua, pot avea defecte multe, sau, mai rău, probleme grave la furcă sau cadru. Știu că toate anunțurile sună de genu' ”vând buciucletă impecabilă, adusă de afară, km puțini”, de 10-15 ani vechime, dar na, ăia de vând se bazează pe naivitatea cumpărătorului. Gândește bine și ia decizia corectă. O frână și o furcă se mai pot schimba la tine, nu costă o avere.
Teodor JagateTeodor Jagate
1 mai la 09:02
Spite scurte / 150 mm
Discutii tehnice / Roti
Incearca varianta asta, vorbeste cu omul sa-ti masoare spitele si daca sunt ok, iei roata cu totul si folosesti ce ai nevoie. In lipsa de altceva... tot e ceva.

https://www.dirtbike.ro/bazar/roata-20-de-fata-cu-dinam-434190
Teodor JagateTeodor Jagate
3 aprilie la 09:45
Parere mtb Ghost
Discutii tehnice / Biciclete
La 200, clar e furată :)) Nici cel mai penal SH nu-l dai cu banii ăștia, mai ales 11s și 29. Vezi ce faci. Zic să nu te bagi, dar...e treaba ta.
Teodor JagateTeodor Jagate
2 aprilie la 22:43
Parere mtb Ghost
Discutii tehnice / Biciclete
Cadrul era de 26, și am cântărit personal cadrul, cu tot cu monobloc. Dacă scădem monoblocul, cât o fi avut, iese undeva la 1500 și ceva de g. Dar nu despre asta este vorba aici, ci despre durabilitatea cadrului, ceea ce nu este cazul să se întrebe cel care vrea să-l cumpere. Dacă era să se rupă un cadru, la mine s-ar fi rupt, clar, la cât de nesimțit am fost cu bicicleta și la câte căzături am luat.

Apropo de greutate, cadrul pe care îl dețin acum, Tropan Poison 26'' aluminiu are 2800 g cu tot cu shock de 160mm. Cadrul fără amortizor are undeva la 2400 g, ceea ce mi se pare excelent pentru un cadru de 17'', FS, cu o droaie de rulmenți pe el. Am văzut cadre de la Cube sau alte firme celebre când făceam ceva comparații să văd dacă merită să-l țin, care depășeau 3.5 kile FĂRĂ amortizor. Deci, firmele mici fac cadre bune :) Radon la fel, are niște cadre foarte ușoare, în jur de 1700 de g la 29. Și cadrul de la Ghost fiind așa ușor, am pornit să fac investiții pe baza lui ca să ușurez bicicleta. M-a ajutat, dar na...tot din șuncă tre să dai jos dacă vrei să urci mai bine, oricât ai ușura bicicleta.
Teodor JagateTeodor Jagate
2 aprilie la 16:45
Parere mtb Ghost
Discutii tehnice / Biciclete
1,6 kg cu tot cu monobloc pressfit. Pe vremea aceea nu știam să scot monoblocul și am cântărit cu totul. Presupun că avea undeva la 100 g, Hollowtech II. De aia am reușit să duc la 10,5 kile total. Bine, cu ceva investiții. Dar mi-a plăcut cadrul la nebunie. Dar na, am căzut și eu în plasa marketingului FS, în detrimentul HT :)
Teodor JagateTeodor Jagate
2 aprilie la 15:11
Parere mtb Ghost
Discutii tehnice / Biciclete
Am avut, deținut Ghost HTX Actinum 7500, model 2010. Am dat în ea cât am putut pe toate dealurile, Bucegi și Măcin și orice fel de coborâre. Aveam 105-107 kile atunci, am dus bicicleta la 10.5 kile per total greutate și a rezistat fără probleme la mine. Și cădeam cu voioșie de multe ori, că de...mă trăgea pământul. Cadrul era unul super ușor pe vremea aceea, în comparație cu Cube sau alte drăcii de 3 ori mai scumpe. Cadrul acela avea 1450-1500 de g, 18'' mărime, cadru de aluminiu. Dacă a rezistat la mine, la tine, și la cum arăți, îți mai pui problema asta că se rupe cadrul????
Teodor JagateTeodor Jagate
18 martie la 15:14
Pinion de doar 26
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Am pus și eu linkurile. Mă refeream la pinioane mai mari de 34, pe casetă normală, nu cu filet..
Teodor JagateTeodor Jagate
18 martie la 10:30
Pinion de doar 26
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Presupun că ai luat o bicicletă cu 3x7, iar caseta ta este pe filet, modelul foarte vechi. Nu găsești altceva mai mare de 34 pentru filet. Iar ca să treci pe pinioane mai mari, trebuie schimbată caseta, implicit butucul ci freewheel-ul pentru pinioane casetate sau toată roata spate, varianta mai ieftină. Cam asta găsești la ce ai tu acum, ai link jos. Cum testezi: urci lanțul pe pinionul mare și foaia mică și vezi cât loc îți mai rămâne între rola de ghidaj de mijloc și pinion, estimezi la och dacă încape un pinion de 34 și...iei. Sau faci asta și pui o poză aici, sau te duci la cineva care poate estima. Evident, asta e și în funcție de lanț, cum spunea Călin mai sus. Dacă ai lanțul prea scurt, va sta patina prea încordată la un pinion de 34. Trebuie adăugate zale.

https://www.sportguru.ro/pinioane-force-7v-13-28t-pe-filet?gclid=Cj0KCQjwjcfzBRCHARIsAO-1_OpeJPbbQDcss6fPZZLdmN8gzFNzH_VBbB0s5CpHFRLOX5mqMPhtMfgaArKvEALw_wcB

https://www.dimisport.ro/search/product-7384.htm?gclid=Cj0KCQjwjcfzBRCHARIsAO-1_Op_BM1BhALw1mcrIPPa6-p26ySOOMSf5to_Msu38yLLUgGea3LSXFkaAq3oEALw_wcB

https://www.bikezone.ro/pinioane-bicicleta/shimano/pinioane-filet-tourney-mf-tz500-7-7-viteze-megarange14-34/?gclid=Cj0KCQjwjcfzBRCHARIsAO-1_OpaPiT9gO9Nm9M9cqAdr4_EabeugK8WFSHQ4LejYLPLxcfr0MqRPJcaAkM1EALw_wcB

Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2020 DirtBike.ro