Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Raspunsuri de Eduard Motoi


Eduard MotoiEduard Motoi
15 noiembrie 2018 la 23:00
Vanea Coltuc are multe biciclete- si vrea euro
Discutii diverse / Discutii diverse
Nu sunt suspicios cand e vorba de vanzarile de biciclete, dar tipul asta se potriveste perfect profilului unui hot de biciclete/vanzator de biciclete furate. Are multe biciclete la vanzare pe olx(e membru si aici, dar fara anunturi), enumera piesele dar fara sa spuna nimic de starea tehnica propriu-zisa, are preturi fictive la toate bicicletele- dupa cum spune chiar el, si vrea sa negocieze la telefon. Faptul ca are o figura dubioasa nu-l ajuta in diminuarea suspiciunii care planeaza asupra lui.

Exemplu aici: https://www.olx.ro/oferta/fahrrad-manufaktur-vsf-slx-ID8raZH.html#370cd76448

In cazul de fata pe mine ma deranjeaza doar blazarea si tactica lui ieftina de a publica anunturi cu pret fictiv, ca si cum eu am timp si chef sa fac clic pe anunt si abia dupa aia sa descopar ca pretul e de fapt "in euro si se negociaza la telefon". Si hot si nesimtit e deja prea mult. Precizez ca nu vroiam sa cumpar nimic de la el, fie si pentru simplul fapt ca foloseste tactica pretului fals....ca la clasa a 6-a.

Acum aveti de ales, fie procedati ca mine si raportati toate anunturile ca fiind tentative de frauda din cauza preturilor fictive(ca sunt obiecte furate e mai greu de demonstrat), fie profitati de ocazie ca sa va faceti rost de o bicicleta "la reducere". Pentru asta exista liberul arbitru....
Eduard MotoiEduard Motoi
15 mai 2018 la 08:46
Saboti frana cantilever 58mm Btwin de la Decathlon
Recenzii / Frane
Franele cantilever beneficiaza astazi de un dublu paradox- daca la introducerea lor, acum vreo 80 de ani erau considerate cea mai avansata tehnologie de franare disponibila pentru biciclete, astazi ele sunt detestate si vizibile doar pe bicicletele vechi vandute de obicei prin targuri de vechituri. In acelasi timp, cu toate ca in Europa mai exista o gramada de biciclete dotate cu asemenea frane, sabotii de frana de calitate au devenit tot mai greu de gasit, cel putin la preturi accesibile.

La un moment dat devenisem atat de disperat dupa saboti, incat am cheltuit vreo 70 de lei pe o pereche de Koolstop Eagle Salmon(varianta noua- lunga/subtire/curbata, compus dublu pentru MTB) care culmea- nu sunt asa grozavi. Dupa acest esec, am renuntat la ideea ca o sa mai gasesc saboti de calitate.

Din nevoie si curiozitate totusi(auzisem aici pe dirtbike ca ar fi buni), am mers recent la Decathlon ca sa incerc perechea lor de saboti pentru cantilever. Sunt atat de ieftini(9.9 lei) incat nu ma asteptam la nimic deosebit de la ei dar in acelasi timp pretul mic facea ca pierderea sa nu usture, asa ca i-am cumparat si montat.

Oa....! Pot bloca roata din nou! Cum, nu trebuie sa indoi maneta ca sa franez? Sabotii astia sunt excelenti. Sunt atat de buni, incat m-am intors in aceeasi zi ca sa cumpar doua perechi si in viitorul apropiat mai trebuie sa cumpar cel putin inca 4 perechi.

Precizez ca sabotii astia sunt varianta clasica de saboti, nu vreo prostie slim cum e la moda acum- au carne suficienta pe ei. Am auzit (si cred ca e adevarat) ca motivul pentru care sabotii astia prind asa bine este ca compusul folosit este moale si usor lipicios. In testul cu unghia, intradevar sabotii sunt usor moi si gumosi, ceea ce e excelent. S-ar putea ca acest aspect sa scurteze durata lor de viata, dar asta este complet irelevant. Decathlon putea sa ceara si dublu pe acesti saboti si tot ar fi meritat investitia. Decat sa dai 50 lei+transport pe Koolstop(asta daca gasesti de unde sa cumperi), esti mult mai castigat cu sabotii astia B`twin.

Singurul minus pe care l-am putut descoperi este ca in anumite conditii de umiditate, sabotii au tendinta sa scartaie, dar sunt atat de fericit ca am frane cum trebuie din nou incat aspectul asta nu ma deranjeaza in nici un fel.

Sabotii originali Shimano care veneau de obicei pe biciclete, indiferent ca era vorba de modelele ieftine din gama altus/acera, M65 sau cum se numeau, gama LX, XT/XTR inca isi fac treaba in unele cazuri si se tocesc greu, problema este ca cauciucul se intareste si-si pierde proprietatile dupa 20 de ani, singura metoda prin care puteti evita asta este sa feriti sabotii de soare si de contactul cu aerul.

Vestea buna aici este ca pachetul de saboti de la Decathlon este vidat in plastic, avand spatele din carton. Daca invelesc si spatele cu banda scotch si depozitez cutia intr-un sertar, este foarte posibil ca sabotii asta sa fie buni de folosit si peste 10-15 ani.

In concluzie, nu numai ca sabotii pentru cantilever de la B`twin/Decathlon obtin note maxime pentru calitate, executie si pret, dar totodata sunt si singurii saboti pe care puteti spera sa-i obtineti relativ usor si la un pret foarte mic. Nu am incercat toate optiunile de pe piata, dar sunt sigur ca nu au echivalent in conditiile date. La puterea de franare nici macar sabotii de la Koolstop nu sunt mai buni si aia costa de vreo 3 ori mai mult si de obicei trebuie comandati din afara Romaniei.

Post scriptum- evident, intotdeaua exista varianta inlocuirii franelor cu frane V sau cantilever model nou, care folosesc acelasi tip de sabot ca si V-brake-ul. O alta optiune mai dificila e adaptarea monturii de la V la cantilever. Pana si adaptarea franelor pe disc e posibila in unele cazuri. Totusi, la o bicicleta originala din 1989 nu poti sa montezi componente moderne si sa ramai cu cugetul impacat. Nu arata bine si evident, nu e original. E ca si ai pune gps si geamuri electrice pe o dacie din 1980. E util, dar nu poti sa filmezi un film retro cu asa ceva. Obiectele vechi reprezinta o imersie qvasi-virtuala in trecut, de aceea e bine sa le pastrezi caracterul lor, ceea ce de obicei nu se poate face decat cu piese fabricate in aceeasi perioada ca si obiectul in sine.
Eduard MotoiEduard Motoi
12 mai 2018 la 16:04
Bike Hub- http://bikehub.ro/
Recenzii / Magazine biciclete
Aveam o furca cu joc la una din bicicletele mele de ocazie si nefiind in stare sa o repar, am zis sa trec pe la un service. Ultimele doua astfel de ocazii s-au soldat cu bani irositi si servicii de proasta calitate, dar de data asta am zis ca o sa fie bine.

Am ales magazinul Bike Hub, care se afla in vecinatatea parcului Tineretului, pe o straduta paralela cu bulevardul Brancoveanu. Am explicat care e problema si baiatul de acolo mi-a oferit un set de cuvete foarte ieftine. Initial am fost multumit ca scap ieftin, dar mai apoi m-a intrebat daca am presa pentru cadru, ceea ce nu aveam. Prin urmare, bicicleta a ramas la ei. Cuvetele de fier costau 10 lei, iar montajul 25. Am cerut ca daca e posibil,sa se pastreze cuvetele de sus(capacelul, etc) de la ghidon intrucat erau de calitate mai buna decat piesele de schimb.

Reparatia a fost efectuata rapid, a doua zi era gata. Am intrat sa platesc si mi s-a cerut 50 de lei, pe motiv ca "a trebuit schimbat tot", ceea ce nu am inteles. Pe cand rumegam in minte de ce s-a schimbat pretul, deja achitasem si urcasem pe ea, cand mi-am dat seama ca nu am primit inapoi cuvetele vechi(Aheadset 1994). De asemeni frana pe fata fusese slabita pentru a avea acces la furca, dar mai apoi nu a fost stransa la loc(aveam frana, dar era slaba).

Nu m-am mai intors ca sa cer ceea ce era al meu pentru ca mi-a fost penibil si detest miscarea in reluare, dar experienta mi-a lasat un gust usor amar in gura. Cine tine biciclete vechi stie foarte bine ca nu poti merge la magazin in 2018 si sa comanzi piese din 1994, de aceea e bine e sa pastrezi toate piesele pe care le inlocuiesti sau se defecteaza pentru ca nu se stie cand vei mai avea nevoie de ele.

Furca e reparata, dar in loc de capacelul cu Aheadset ma uit la unul pe care scrie "Sync.Ro". Privind in retrospectiva, ajung din nou la concluzia ca era mai bine daca cumparam scula necesara si efectuam singur reparatia. Si as fi facut asta daca mi se cerea de prima oara 40 de lei pe manopera, in loc de 25 cat mi s-a spus initial.

Pe scurt, inca un service la care nu o sa ma mai intorc. Se pare ca calitatea serviciilor scade in fiecare an si a ajuns la punctul in care nu mai merita sa lasi bicicleta pe mana altora, in special daca ai o bicicleta veche sau rara. Stiam lucrurile astea de acum 10-15 ani, diferenta este ca acum 10 ani service-urile bune erau mai usor de gasit in Bucuresti si intotdeauna ti se ofereau piesele vechi inapoi, nu trebuia sa ceri.

Post scriptum: Un alt aspect pe care il stiu din surse personale e ca unele magazine de biciclete au inceput sa angajeze inclusiv persoane care nu au nici un fel de cunostinte sau pasiune pentru biciclete(sau macar experienta in vanzari), ceea ce e o mare problema pentru mine. Nu m-as simti bine sa merg la un service "specializat" unde tipul care ar trebui sa se ocupe de bicicleta mea stie mai putine despre biciclete decat mine, e ridicol !
Eduard MotoiEduard Motoi
5 mai 2018 la 00:46
Recenzie pompe Decathlon: Btwin 100, 300, 900
Recenzii / Accesorii
Am zis sa trec in revista 3 modele populare(cred eu) de pompe de la Decathlon, in primul rand pentru ca sunt usor de gasit, dar si pentru ca respectiva firma are preturi destul de agresive pentru modelele proprii de pompe.

1. Incep cu pompa saracului, Btwin 100, vanduta cu suma simbolica de 8.90 lei. Presiune maxima teoretica: 72 psi. Constructie integrala din plastic.
Am fost surprins de pompa asta pentru ca este foarte adecvata atunci cand o folosesti pe biciclete cu balonaj mare. Cu toate ca sunt greu, am reusit sa umflu cu usurinta rotile de la mtb si sa le aduc la presiunea pe care mi-o doream. Testata pe cursiera, am ajuns la concluzia ca desi pot aduce rotile la o presiune acceptabila, nu pot sa le aduc la nivelul optim pentru acest tip de bicicleta, intrucat am nevoie de o presiune semnificativ mai mare pe care acest model nu o poate furniza.
Concluzie: Btwin 100 e un model compact foarte usor de folosit si practic pentru mtb, dar insuficient pentru situatiile in care se cere presiune mare. Totusi, pretul e absolut imbatabil pentru ceea ce ofera. Recomand !

2. Btwin 300. Fratele mai mare a lui B100 se lauda cu un cilindru mai mare si furtun incorporat. Presiune maxima teoretica: 80 psi. Pret: variabil(intre 13.90 si 17 lei). Constructie din plastic.
Hm, recunosc ca pompa asta ma lasa rece. De fapt, daca ar fi sa aleg dintre modelul mai ieftin Btwin 100 si asta, l-as alege pe primul. De ce? Btwin 300 nu pare sa prezinte nici un avantaj. E putin mai greu de pompat pentru ca cilindrul e mai mare, furtunul ar fi fost practic daca era mai lung ceea ce nu e cazul si nici acum nu stiu cum sa folosesc modelul asta la valvele de cursiera. Per ansamblu, un model intermediar nereusit.
Concluzie: Btwin 300 e o pompa acceptabila pentru uzul la mtb, cu mentiunea ca nu e la fel de usor de pompat si de folosit ca modelul mai ieftin, ceea ce e culmea. Daca aveti de ales, evitati modelul.

3. Btwin 900. Pompa de picior cu cilindru din aluminiu si valva duala. Baza din otel. Dotata cu indicator presiune pozitionat la baza. Vanduta cu suma de 94.90 lei pentru culorile verde neon/rosu si 109.90 pentru versiunea neagra. Presiune maxima teoretica: 145 psi.
Am cumparat pompa asta azi de nevoie si vreau sa spun ca se prezinta foarte bine pentru pretul ei. Am tot oscilat intre acest model si pompa SKS "made in Germany" vanduta la 130 de lei si care se prezinta mai bine(e mai grea, baza mai lata, maner mai lat, cilindru mai mare), insa am ales varianta mai ieftina pentru ca pe site-ul Decatlon dar nu numai, pompa Btwin 900 are recenzii mai bune, pe cand mai multe persoane se plang de fiabilitatea proasta a SKS-ului(inclusiv pe amazon uk si alte site-uri). In orice caz, ambele vin cu garantie doi ani si Btwin are avantajul de a fi mai ieftina. Precizez ca baietii de la magazinul unde am fost eu foloseau o SKS Air-Express 8.0 care s-a vandut recent la promotie cu pretul de 55.90 lei si nu erau prea incantati de ea. Am incercat-o si eu si intradevar ceva nu parea in regula, asa ca am tras rapid concluzia ca firma asta e de evitat la categoria "buget", cu toate ca modelul lor de varf e un clasic in domeniu, din cate am citit. "Made in Germany" nu mai e ceea ce a fost odata.

Revenind, pompa asta(Btwin 900, varianta cu picior) isi face treaba bine. Am testat-o direct pe cursiera si am adus rotile rapid la 100 psi, unde cred eu ca e nivelul optim pentru mine. Valva duala e foarte usor de folosit si furtunul e suficient de lung. Baza e putin cam ingusta, dar e acceptabila. Manerul e comfortabil. Daca va fi la fel de fiabila pe cat e de simplu de utilizat, pompa asta merita toti banii si nu poate fi comparata cu modelele mai ieftine intrucat e altceva. Decat sa faceti greseala mea si sa luati un model mai ieftin, mai bine cheltuiti 110 lei pe pachetul Btwin 100/900 si aveti deja doua pompe decente pentru acasa si pentru situatii de urgenta pe drum.

Daca as fi avut bani, as fi luat probabil o pompa mai scumpa, gen o Lezyne(care am inteles ca sunt foarte fiabile), dar pe moment am incredere ca acest Btwin 900 o sa ma serveasca bine in urmatorii ani. Evident, pe piata sunt sute de modele si nu poate nimeni sa le testeze pe toate, dar cred ca raportul pret/calitate e foarte bun la acest Btwin si cand si daca se va strica, nu voi avea regrete. Garantia de doi ani se acorda atat pe baza bonului, cat si pe a cardului, daca aveti asa ceva.

Ca mentiune, tot la Decatlon am gasit si o pompa compacta de la Gyro parca care se vindea cu vreo 35 de lei si era suficient de buna pentru uz general, doar ca absenta unui furtun si cilindrul mic insemna ca umflarea rotilor era e treaba ce dura vreo 10-15 minute. Din cauza asta nu pot sa spun ca m-a incantat.

Per ansamblu, pentru comfortul personal varianta ideala e sa cheltuiesti putin mai mult pe o pompa traditionala de picior si sa te scutesti de efortul si stresul care vin la pachet cu pompele de buget. Atentie la pompele generice care se vand in magazine gen Lidl. Nu le-am incercat, dar banuiesc ca nu sunt prea grozave. Daca cumparati o astfel de pompa, pastrati bonul ca sa o puteti returna in caz ca nu e ceea ce pare.
Eduard MotoiEduard Motoi
19 septembrie 2016 la 12:03
Propunere achizitionare bicicleta ebay
Discutii diverse / Discutii diverse
Maximilian, las-o mai moale cu expresiile traduse direct din cultura anglo-saxona, importurile culturale nu se fac dupa ureche. Dar ai dreptate, ar trebui sa ma ocup de lucruri mai practice. Suntem si-asa prea multi pe forumul asta care nu au mare legatura cu subiectul bicicletelor.....sau orice alt subiect interesant.
Eduard MotoiEduard Motoi
18 septembrie 2016 la 23:12
Propunere achizitionare bicicleta ebay
Discutii diverse / Discutii diverse
Al Khalid are dreptate, de fapt are dreptate pentru a 1516a oara(spre deosebire de mine), cu singura mentiune ca americanii ezita sa declare alte valori pe coletele externe. Nu zic ca toti sunt asa, dar cu siguranta ca sunt mult mai rigizi pe tema asta decat altii.

In acelasi timp, si Eduard are dreptate. De ce sa platesti 300 de dolari doar ca sa poti aduce un pachet de 17 kg de la 8000 de km distanta? Eu zic ca ar trebui sa platim cat platim noi in Romania, 70-80 de lei. Ce daca deficitul extern ar creste cu 1000% si s-ar ajunge la hiperinflatie, astea-s simple detalii.
Eduard MotoiEduard Motoi
18 septembrie 2016 la 19:58
care este viteza maxima atinsa de o cursiera?
Discutii diverse / Discutii diverse
Citisem odata ca un ciclist profesionist a fost amendat de politie pentru ca mergea la vale cu vreo 100 de km/h. Asta o pot crede, dar alea cu 140/200 pe teren plat mai putin. N-as sfatui pe nimeni sa incerce sa afle raspunsul la intrebare, oricum.

Totusi, ma gandesc ca trebuie sa existe cel putin o mentiune in cartea recordurilor despre asta, acolo cel putin stii ca nu e vrajeala.

Da, am gasit: https://en.wikipedia.org/wiki/Cycling_records#Speed_record_on_a_bicycle
Eduard MotoiEduard Motoi
18 septembrie 2016 la 19:29
Propunere achizitionare bicicleta ebay
Discutii diverse / Discutii diverse
Daca o cumperi de pe ebay us, o sa platesti transport si vama cat sa te usture, asta in cazul fericit in care vanzatorul e de acord sa o trimita in afara tarii ^_^

Daca vrei o suma, as zice vreo 125 transportul(cel putin)+ tva 20% pe valoare bicicleta si transport= 185 dolari vama+125= 310= vreo 12 milioane in cazul optimist. Daca are cineva informatii mai precise, sunt si eu interesat.

Singura ta sansa sa mai economisesti bani ar fi sa-l convingi pe american sa declare bicicleta drept cadou in acte, da` vezi ca nu prea le place sa faca asta.
Eduard MotoiEduard Motoi
18 septembrie 2016 la 17:01
Sfat achizitie Mtb SH vs Nou 3000 lei
Discutii tehnice / Biciclete
E adevarat ca trebuie sa mai pui cateva milioane pentru o bicicleta noua care sa fie bunicica. Si eu as merge pe mana a doua. Cauta ceva cat mai nou posibil si lasa 100-2 lei de rezerva in cazul in care mai e nevoie de un lant nou, o schimbare de lichid, placute sau cauciucuri.

Din ce ai postat tu, as alege acel KTM cu garantie, vanzatorul pare a fi onest( altfel nu recunostea faptul ca a participat la competitii cu ea si care are 100 de kg) ^_^

Pretul probabil ca e corect, dar cere si curierul in aceeasi bani si verifica bicicleta cand o primesti.
Eduard MotoiEduard Motoi
17 septembrie 2016 la 21:30
Cum aflu data de fabricare a bicicletei dupa seria de de cadru
Discutii tehnice / Biciclete
Fiecare producator are propriul sistem de codificare, cine s-ar chinui sa faca un site pentru treaba asta?

Dar si mai important, cum se numeste aplicatia aia pentru camera la android care iti spune in procente care e gradul de uzura al bicicletei si la ce preturi se vinde pe internet respectivul model ? Am folosit-o pana anul trecut, cand am schimbat telefonul, si am uitat cum se numeste !
Eduard MotoiEduard Motoi
17 septembrie 2016 la 14:56
achzitie mtb
Discutii tehnice / Biciclete
Multumesc pentru sustinere. Deci DesignWorks astia sunt detinuti de BMW, dar ei nu se ocupa de masini, vad ca pe pe site ei spun ceva de strategii de marketing pe termen lung, dar si design industrial.

Probabil ca ei au vorbit cu bosii de la compania mama si le-au sugerat sa-si diversifice paleta de produse pentru o mai mare familiarizare a clientilor si potentialilor clienti cu produsele BMW. Daca nu-si permit o masina, cumpara o bicicleta sau o sapca. Asta e exact ce face si Ferrari, si banuiesc ca scot sume uriase din vanzarea de suveniruri Ferrari.

Ca inginerii BMW sunt capabili sa produca o bicicleta sau chiar si camioane si alte vehicule nu ma indoiesc, doar ca tendinta in majoritatea industriilor e spre supraspecializare, fiecare om se ocupa de cate o mica chestie, si sunt probabil mii de echipe in compania principala, plus alte sute in companiile partenere si cele cumparate de BMW pentru diversificare sau pur si simplu asigurarea resurselor intelectuale necesare pentru evolutia in viitor a companiei.

Sa nu uitam ca si Panasonic de pilda "facea" biciclete odata, asta nu inseamna ca propriu-zis inginerii care faceau baterii si aparate de aer conditionat s-au apucat sa proiecteze cadre de bicicleta. Pentru asta exista o infrastructura industriala, sute de fabrici care produc diverse piese si ansamble. Firma mare comanda piesele, le asambleaza si pune numele ei pe produsul final(altminteri nu poti sa scoti 100 de produse noi pe an si sa faci si cercetare/testare in acelasi timp). De asta a disparut compania Suntour printre altele, aveau o echipa de cativa zeci de ingineri, pe cand Shimano avea sute, plus abilitatea de a contracta/cumpara si alte companii sau fabrici. Prin urmare firma Suntour a dat faliment, iar inginerii ei au trecut la Shimano(probabil), impreuna cu toata experienta lor.

In concluzie, nici eu nu ma contrazic, spun doar ca lucrurile sunt complicate. Bicicleta in chestiune chiar e in mod oficial o bicicleta BMW, dar eu n-as compara-o niciodata cu vreo masina. In primul rand pentru ca sunt lucruri diferite, complet diferite.
Eduard MotoiEduard Motoi
16 septembrie 2016 la 22:21
achzitie mtb
Discutii tehnice / Biciclete
Sunt destul de sigur ca BMW nu are nici o legatura cu inginerii sau constructorii acelor biciclete, dincolo de sigla si licenta de folosire a siglei. Orice companie auto se bazeaza pe sute de subcontractori care produc diversele subansamble care intra intr-o masina, nu prea imi imaginez ca directorul general a luat o echipa de ingineri auto si i-a pus sa produca....biciclete??

Mult mai veridic ar fi ca BMW sa fi delegat o firma specializata pe proiectarea bicicletelor, iar ei si-au pus emblema pe biciclete plus adaosul sanatos aferent. Aceleasi principiu se aplica si pentru ceilalti. Ce, credeti ca fabrica Ferrari produce pe langa masini si ceasuri, sepci, biciclete, machete, triciclete si restul porcariilor care au sigla Ferrari pe ele ???!
Eduard MotoiEduard Motoi
16 septembrie 2016 la 12:58
Trek X-Caliber 8
Discutii tehnice / Biciclete
Aaaa......Trek are 2 piese gx/x7, respectiv schimbatoarele. Cube-ul are butuci deore, schimbatoare deore, manete deore, angrenaj si lant deore, etc. Frane altus pe ambele.

Nu e o intamplare faptul ca americanii au depins de japonezi pentru o buna parte din bicicletele pe care le-au pus la vanzare in ultimii 50 de ani. Puteau desigur sa se bazeze pe propriile lor resurse sau fabricile din China/Taiwan, dar oricine stie ca japonezii lucreaza mai temeinic si mai ieftin decat ceilalti.

Lucrurile s-au schimbat putin intre timp totusi, pentru ca multi consumatori nu inteleg diferenta dintre lucrul de calitate si ieftinaciunile, si aleg ieftinaciunile. Asa ca nici ei nu se mai strofoaca la fel de mult, si au crescut si preturile pentru ca oricum shimano controleaza probabil cel putin o treime din piata mondiala de piese de bicicleta.

Intre timp, americanii au facut niste manevre si au revenit pe piata cu marfa proiectata de ei si facuta prin China sau Taiwan, pentru ca altminteri Sram, Ritchey si ceilalti dadeau faliment de mult. Diferenta dintre mentalitatea americana si cea japoneza se vede insa in lucrurile pe care le fac.

E dilema aia dintre un Chevrolet cu motor de 5000 si o Toyota diesel, care e mai ieftin de intretinut?
Eduard MotoiEduard Motoi
16 septembrie 2016 la 07:45
Trek X-Caliber 8
Discutii tehnice / Biciclete
Dar oare acel Cube de ce e atat de ieftin, observ ca e o alegere sensibil mai buna ca Trek-ul ala, care bla bla bla ?

Dubios e atunci cand vezi un S-Works pe linie XX/XT la 20 de milioane ^_^
Eduard MotoiEduard Motoi
15 septembrie 2016 la 16:07
achzitie mtb
Discutii tehnice / Biciclete
Pai ai mers deja pe ea, de ti-e asa draga?
Eduard MotoiEduard Motoi
15 septembrie 2016 la 14:22
Sfat achizitie MTB nou buget pana la 1500lei. Greutatea e o problema.
Discutii tehnice / Biciclete
Discutii medicale pe dirtbike.ro. Sa mai zica cineva ca pe forumul asta nu ne pricepem la toate.

Eduard MotoiEduard Motoi
14 septembrie 2016 la 19:07
Parere bicicleta
Discutii tehnice / Biciclete
Din nou dublu post. Firefox-ul a inceput sa faca figuri....
Eduard MotoiEduard Motoi
14 septembrie 2016 la 19:07
Parere bicicleta
Discutii tehnice / Biciclete
....caz in care iti trebuie cadru L, cel putin. Atentie la marimea cadrului atunci, majoritatea bicicletelor la vanzare noi sau sh vin cu cadru mediu, care tie o sa-ti fie mic.
Eduard MotoiEduard Motoi
14 septembrie 2016 la 18:46
Parere bicicleta
Discutii tehnice / Biciclete
Ma rog, jante mai late nu inseamna ca rotile sunt mai rezistente decat in cazul unei biciclete de oras, desi cauciucurile cu balonaj mare protejeaza mai bine roata. Hervis in general nu prea vinde biciclete ieftine sau de calitate, cu toate ca pe asta scrie Ktm. Nu mai repet ce as face eu. Bicicleta nu e nici buna, nici proasta. O sa te tina doi ani(pana sa incepi sa investesti in ea), cu putina grija.

Apropo, n-ai prefera ceva cu frane hidraulice- sunt la mare moda?+ butuci shimano si schimbator spate deore. Franele sunt M395. Nu-s preferatele mele, dar ma gandesc ca per ansamblu esti mai castigat.
https://www.sportaddict.ro/bicicleta-mtb-hardtail-sprint-apolon-pro-27-5-inch

Cadru de "440mm" care am citit ca vine 17.5 inch, care aparent potrivit pentru inaltimea de 1.65-170m, banuiesc ca e ceea ce-ti trebuie.
Eduard MotoiEduard Motoi
14 septembrie 2016 la 14:30
loc pentru depozitarea bicicletei - Bucuresti
Discutii diverse / Discutii diverse
Post dublu, scuze. Apropo, daca o sa se observe ca intr-un garaj sunt pastrate noaptea 5-6 biciclete smechere, care ar fi sansele sa nu dispara intr-o noapte? O alta posibilitate ar fi ca unul dintre tipii care-si pastreaza bicicleta acolo sa le "imprumute" si pe celelalte. Nu stiu cat de neplauzibil este ce am scris mai sus, dar eu cu siguranta ca mi-as face griji.

Cand e vorba de bani si de biciclete, nu poti avea incredere totala in absolut nimeni !
Eduard MotoiEduard Motoi
14 septembrie 2016 la 14:30
loc pentru depozitarea bicicletei - Bucuresti
Discutii diverse / Discutii diverse
Daca gasesti pe cineva dispus sa-ti tina bicicleta in garajul lui, sau pe cineva cu care sa poti inchiria un garaj, foarte bine.

Mai simplu si putin mai plauzibil ar fi sa ti-o agati de perete, eventual chiar pe hol. Sigur ca nu e o fericire sa faci asta intr-o garsoniera, dar asta este.
Eduard MotoiEduard Motoi
14 septembrie 2016 la 12:36
Sfat achizitie MTB nou buget pana la 1500lei. Greutatea e o problema.
Discutii tehnice / Biciclete
O bicicleta de oras veche o sa fie mai confortabila si poate chiar mai usoara decat un mtb la 13 kg. Avea un amic de-al meu o bicicleta Olympia veche(cred ca era de dama) si era fantastica chestia aia, usoara si pozitia la mers era aproape orizontala, deci confortabila. Eu cu rockhopper-ul ma simteam ca un clovn calare pe tanc prin comparatie.

Daca vrei totusi ceva la moda, poti cauta ceva de genul asta:
http://www.dirtbike.ro/bazar/specialized-sirrus-pro-314313
http://www.dirtbike.ro/bazar/kona-dew-deluxe-st-55-tt-58-deore-lx-frane-hidraulice-317393

Pentru confort, poti pune pe ele cauciucuri putin mai late. Ajuta, dar iti mai iau din viteza.
Eduard MotoiEduard Motoi
13 septembrie 2016 la 20:33
E prea mare cadrul?
Discutii tehnice / Biciclete
Eu nu vad nimic in neregula, poate nu esti obisnuit cu cursierele? Si eu prefer pipele scurte, si poti experimenta si cu detalii precum pozitia seii, unghiul ghidonului si al manetelor. De mentionat ca si pe cadrul meu de 54 trebuie sa ma întind cam mult datorita pozitiei înaintate a manetelor, dar asta e. Ma gandesc sa schimb ghidonul pentru a treia oara:)
Eduard MotoiEduard Motoi
13 septembrie 2016 la 14:33
Parere bicicleta sosea/gravel
Discutii tehnice / Biciclete
Merida e solutia cea mai practica probabil, din cauza pretului. Ai grija cum o incarci, nu e gandita pentru a cara bagaje grele. Asta o sa jeneze si la mers, nu greutatea, care e decenta. O bicicleta adevarata de touring ar cantari mai mult oricum.
Eduard MotoiEduard Motoi
13 septembrie 2016 la 14:16
Sfat schimb bicicleta
Discutii tehnice / Biciclete
Parerea mea e ca ai o fixatie pentru cadrele de copii.
Eduard MotoiEduard Motoi
12 septembrie 2016 la 19:51
Recomandare butuc entry level
Discutii tehnice / Roti
Adevarul e ca la noi toti spun ca butucii shimano sunt varza, si cumpara novatec pe rulmenti. Singura problema cu acel novatec 882 din cate vad eu e ca se vind cu vreo 450 de lei perechea ^_^
Eduard MotoiEduard Motoi
12 septembrie 2016 la 19:32
Giant Thougroad SLR 1
Discutii tehnice / Biciclete
Ceva util poti sa ne spui, cum ar fi greutatea reala si cat a cerut pe ea Giant Romania? Din State nu-mi inchipui ca ai comandat-o, ca taxele de import ustura. Cum se face ca pe site apare cu suport pentru bagaje, dar fara aripi? E cam ciudat pentru tipul asta de bicicleta.
Eduard MotoiEduard Motoi
12 septembrie 2016 la 19:22
Sfat achizitie MTB
Discutii tehnice / Biciclete
Sunt multe optiuni, dar tine putin si de noroc ca sa nu primesti o mica teapa(furca blocata, frane defecte etc). Sa-si dea si altii cu parerea. Focus cica are uzura mica si factura, pare o bicicleta buna pentru un incepator.

http://www.dirtbike.ro/bazar/focus-whistler-314451
http://www.dirtbike.ro/bazar/gt-avalanche-3-0-316420
http://www.dirtbike.ro/bazar/vand-bicicleta-mtb-felt-q920-de-17-5-317303
http://www.dirtbike.ro/bazar/la-pierre-tecnic-4-frane-discuri-hidraulice-shimano-deore-deore-xt-316932
Eduard MotoiEduard Motoi
12 septembrie 2016 la 18:08
Biciclete titan
Discutii tehnice / Biciclete
Se zice ca titanul are o rezistenta mai mare ca a otelului la o greutate echivalenta cu cea a aluminiului. Dupa cum s-a mai spus, e foarte greu de prelucrat si greu de sudat(de-asta e scump). In plus, trebuie tratat altfel decat aluminiul sau otelul din cauza proprietatilor diferite. In caz contrar, cadrul rezultat poate avea o rigididate scazuta si in timp poate sa si crape, ca si in cazul aluminiului sau carbonului. La capitolul asta otelul sta mai bine ca celelalte.

Daca as castiga la loto, mi-as face cadre pe comanda din titan, dar si otelul poate fi excelent, atat timp cat e tipul corect de otel si as avea incredere in constructor.

Zilele astea toata lumea cumpara haine si cadre "stas", dar cine se respecta stie ca indiferent de material, hainele si cadrele pe comanda sunt mai bune, pentru cine si le permit. Deci in primul rand conteaza cine si cum ti-l face.
Eduard MotoiEduard Motoi
12 septembrie 2016 la 16:10
Recomandare butuc entry level
Discutii tehnice / Roti
Blocarea rotii e un exercitiu pentru verificarea eficientei franei, indiferent de tip. Daca poti bloca roata fara prea mult efort, frana e eficienta. Daca nu poti bloca roata, atunci frana nu e (foarte) eficienta. Nu a spus nimeni ca atunci cand atingi maneta, roata trebuie blocata, pentru asta exista notiunea de modulatie(control), la care franele pe disc nu exceleaza. Tocmai de asta majoritate cursierelor folosesc inca frane pe janta, chiar si in circuitul profesionist. Franele pe janta ofera un control mai bun decat cele pe disc, dar franele pe disc(bune) sunt mai puternice.

Au existat in principiu doua motive pentru care un hipiot american a adaptat frane pe disc luate de la o motocicleta pe bicicleta cu care obisnuia sa coboare de pe munte. In primul rand sabotii clasici nu erau suficient de puternici, iar dupa un timp incepeau sa se topeasca datorita timpului indelungat de franare. O problema similara exista si la butuci, din care vasilina se evapora datorita temperaturilor extreme.

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2019 DirtBike.ro