Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Raspunsuri de JDM Al Khalid


JDM Al KhalidJDM Al Khalid
acum 2 ore si 44 minute
HARDTAIL 1000-1200 euro pentru o fata :) (s-au mai facut recom. pentru fete dar nu la pretul acesta
Discutii tehnice / Biciclete
Kona Honzo e fratele din alta mama al Radonului ala. Diferente mici la componente dar acelasi gen. Dar si acel Radon e inalt, 780mm standover height vs. 750mm la Kona. Vechea bicicleta ce SOH avea? Pentru ca intradevar, si Chisel e inalt in marimea M la 790mm. Eu de exemplu la 190 ma dau pe o bicicleta cu SOH de 800mm.
O solutie de compromis ar fi XC500 ala de la Decathlon si cumperi un set de roti de 27.5+. Vrei XC, mergi cu rotile default de 29er, vrei sa o arzi mai agresiv, treci pe 27.5+ cu presiune mica.
Nu vreau sa o dau in stereotipuri, dar nu vad o fata la 32 de ani sa inceapa sa se dea brusc pe trasee pe care are nevoie de cursa 120-130mm.
JDM Al KhalidJDM Al Khalid
ieri la 22:58
Problema la butuc Dartmoor Revolt
Discutii tehnice / Roti
Chiar daca nu inteleg jumatate din ce ai spus (butucul cu ulei in 2 timpi!?), probabil din cauza lipsei unor virgule, nu ai de ce sa iti faci griji. Probabil a intrat putin ulei la clincheti (desi ar fi ciudat), nimic grav. Nu ai motive sa te duci la service.
JDM Al KhalidJDM Al Khalid
ieri la 19:34
Zgomot la foi - Shimano XT 2x11
Discutii tehnice / Biciclete
Daca stii pe un baiat smart la tine in Cluj care sa puna mina pe ruleta/subler sa masoare chainline-ul si sa compare cu ce recomanda Shimano.. Posibil sa fie cadre facute dupa ureche. Mai mult de atit nu stiu ce ai putea face.
JDM Al KhalidJDM Al Khalid
ieri la 18:32
Conversie 142 TA la 135
Discutii tehnice / Roti
Butucul ala nu va fi listat sub denumirea pe care o crezi tu. 29 CSW MA 3.9 e numele sub care Cube vinde roata aia. Scoate freewheel body-ul si vezi daca e cu ratchet sau nu. Aici am gasit ca ar fi cu ratchet 18T adica e un DT Swiss 350.
https://www.bikeberg.de/produkt/cube-vorderrad-dt-swiss-csw-am-3-9-29-30mm-disc-cl-boost/
Daca nu e cu ratchet, e un 370.

Tu vrei conversie la 10x135 QR sau 10x135 thru bolt?
https://www.bike24.com/p237003.html
https://www.bike24.com/p236980.html
JDM Al KhalidJDM Al Khalid
ieri la 17:47
Achizitie hardtail 29
Discutii tehnice / Biciclete
Pressfit exact asta a fost, o masura de reducere a costurilor. Verifica de ce tolerante e nevoie la BSA si de ce tolerante e nevoie la pressfit. La BSA daca nu ai fatetele paralele sau shellul e oblic, esti fucked. La pressfit fortezi si merge oricum. La BSA trebuie sa faci filet, la pressfit nu. Daca ai citi criticile unor voci din industrie ai vedea ca marea problema a pressfit a fost lipsa respectarii unor standarde. Exemplu: Chris Cocalis is the owner of Pivot Cycles and a proponent of well-designed press-fit bearing systems. He points out that press-fit systems can work, so long as component and frame manufacturers actually adhere to a set of tolerances, like they do for headsets.

“We need to take a better look at press-fit and the overall tolerances. It’s not perfect, but there is a way easier fix than going to a new threaded standard. Cane Creek, FSA, and every headset and frame manufacturer adhere to the same tolerances for headset cup sizing and frame sizing. We do not currently have this level of standard for press-fit [bottom brackets].

Alta faza, la pressfit, Shimano recomanda sa nu fie reutilizat bottom bracketul dupa extragere.La BSA il poti, curata si monta iar.
Te las sa iti dai seama singur de ce Specialized a revenit la BSA dupa ce Epicul (hardtail, aluminiu) a fost cu pressfit.

Toti marii producatori de angrenaje (Shimano, Sram/Truvativ, Rotor, Raceface, FSA) au avut angrenaje cu spindle de 24mm ani de zile si nu au fost probleme. S-a trecut la pressfit si brusc a aparut nevoie de spindleuri de 30mm. Dub nici macar nu foloseste spindle de 30mm, foloseste spindle de 29mm. De asemenea, exista bottom bracketuri DUB pentru BSA. Asta inseamna ca rulmentii sint si mai mici decit la un angrenaj cu spindle de 24mm si BSA. Dub a fost dorinta SRAM sa aiba standard proprietar. Nu vulgariza discutia cu mizeriile alora ca argument anti BSA.

Va mai curge multa apa pina vedem T47 ca standard. Trek are biciclete cu T47 deja.
JDM Al KhalidJDM Al Khalid
ieri la 16:17
Achizitie hardtail 29
Discutii tehnice / Biciclete
Fac un rezumat al celor 7 pagini. De ce as da 6000 lei pe o bicicleta la care producatorul nu a investit nimic in R&D in ultimii ani (recte geometrii depasite), a redus costuri peste tot (QR, pressfit, suduri rudimentare - vezi ce suduri are un Chisel fara de un Cube)? Atita timp cit brandul X vinde un pachet mult mai modern decit al brandului Y, de ce as plati absolut aceeasi suma? Nimeni nu l-a sfatuit sa arunce 1000-2000 lei in plus pe TA, BSA, cadru mai modern.
De asemennea, daca nu ai pretentii de geometrii moderne si alte standarde relativ noi (3-4 ani), nu ai nevoie nici de XT-uri. Am mers ani de zile cu Deore, merg de ani cu XT. Nu te amagi ca diferentele sint de la cer la pamint. Din punctul meu de vedere cadrele din astea de doi lei cu groupseturi full XT sint ca jante OZ pe Logan 1.4.
JDM Al KhalidJDM Al Khalid
ieri la 13:22
HARDTAIL 1000-1200 euro pentru o fata :) (s-au mai facut recom. pentru fete dar nu la pretul acesta
Discutii tehnice / Biciclete
Faza e ca cele trei biciclete sint cit se poate de diferite. Mentionezi Siria (habar nu am ce e aia), dar google imi arata asta https://www.youtube.com/watch?v=3zCJCG5V3WE 90% din traseul ala e de XC, restul de 10% e de pushbike. Ciinele nu e inclus.
Cit de tehnice sint traseele alea pe coborire? :)

Rockhopper se pretinde bicicleta de trail dar e un fel de strutocamila, nu e lunga, destul de inalta, unghiuri relativ depasite pentru un trail. Cred ca ar fi mai potrivita la XC dar fara pretentii de ceva race.

Radon Cragger este un cadru de trail modern, lung, jos, unghiuri moderne. Problema e cum pedaleaza asta pe trasee lungi, e genul de cadru pe care sa bagi ture de 50-60km daca vrei? Dan Dinoiu are ceva de genul asta, asteptam sa ne spuna experientele lui.

Scott Contessa Active iar e ceva ciudatenie. Mix de elemente si de XC si de trail, te face sa crezi ca a fost proiectata vineri dupa 17:00.

Nu avem nimic cu Specialized, Chisel Comp 2019 la 1000 EUR pe bike24 e best buy pentru cine vrea un XC racer. Probabil Fuse iar ar fi o alegere buna pentru cineva ce doreste ceva asemnator cu Radon Cragger.
JDM Al KhalidJDM Al Khalid
saptamana asta marti la 15:19
Garantie pentru proba bicicleta
Discutii diverse / Discutii diverse
O data cerut CI cind tipul a dat o tura, o data era un baiat care a venit cu mama lui si am pastrat mamica garantie (desi nu era chiar genul meu), o data nici nu a vrut sa faca proba si doar a dat banul.
Sa nu exageram cu nu avem voie sa ii cere CI-ul. Regulile mele, le accepta sau nu. Daca e de buna credinta, nu are obiectii.
JDM Al KhalidJDM Al Khalid
saptamana asta luni la 20:18
Roti enduro 29
Discutii tehnice / Roti
Ai putea sa te uiti la Dt Swiss XM1501 (1780gr) sau EX1501 (1788gr), ambele disponibile cu janta cu ID 30mm. Dar Dt Swiss nu ofera jante asimetrice.
Poti sa te uiti pe actionsports.com ce builduri iti ofera cu Dt Swiss 240 sau 350 cu jantecu latimea dorita, au Dt Swiss, ZTR.
Poti incerca ceva build cu jante WTB Kom Light sau Tough (ambele simetrice insa) si butuci Dt Swiss 240/350 sau Hope.

Cred ca mai jos de 1750-1800 gr si latimea dorita nu poti merge. De asemenea, nu insista prea mult pe ideea de janta asimetrica. Are anumite avantaje dar nu e solutia la toate problemele.

Din ghidon nu poti sa scazi mai mult de 50-60 gr daca treci de la ceva decent la ceva din carbon.
Problema cu bicicletele bune si dorinta de a scadea din masa total e ca e foarte greu sa reusesti in buget rezonabil. Pur si simplu trebuie sa mergi pe diferente mici de greutate si costuri mari. Merita sa dai 120-150 euro+ pentru un ghidon de carbon pentru 50-60 gr in minus?
JDM Al KhalidJDM Al Khalid
saptamana asta luni la 19:11
Roti enduro 29
Discutii tehnice / Roti
1. ca sa te ajutam sa scazi aproximativ un 1kg din greutatea bicicletei, trebuie sa stim ce roti ai acum si ce greutate au ele. Sa scazi 1kg doar din roti e aproape imposibil in conditii normale.
2. ce buget ai?
JDM Al KhalidJDM Al Khalid
saptamana asta luni la 17:32
Diferente intre hollowtech si hollowtech 2
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Nu iti bate capul cu detalii despre Hollowtech I. Standardul ala a murit acum 10 ani.
Angrenajul ala e perfect compatibil cu bottom bracketul ala.
JDM Al KhalidJDM Al Khalid
saptamana trecuta vineri la 23:46
Problema vanzator Silverback Superspeed
Discutii tehnice / Biciclete
Victor M:
Da, am pierdut o ora de vreme sa caut cat mai multa informatie despre acest brand pentru a exclude orice dubiu, am mai pierdut 15 minute sa scriu aceasta postare, stiam ca pe dirtbike sunt doar oameni de incredere, dar am ramas dezamagit.


Poate binevoiesti sa ne explici ce ai vrut sa spui? Doreai sa sarim imediat online sa aplaudam? Itii apreciem efortul, daca dai report la anunt sigur se va uita un moderator si va lua masuri. Dar sa arunci cu flegme catre membrii dirtbike, unde exista N oameni care incearca sa educe posibilii cumparatori, mi se pare nesimtire din partea ta. Mai ales ca nu prea te-am remarcat pe aici.
Aparent exista doua versiuni de cadre, el vinde versiunea mai grea. Pare o tentativa de teapa. Report si aia e.
JDM Al KhalidJDM Al Khalid
saptamana trecuta joi la 20:59
Shock de 190 / 200 pe 165 ?
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Dap, este o problema mare. Pentru ca bb-ul nu se ridica fara efect asupra geometriei, duce la marirea unghiului furcii si asta inseamna ca din 71 grade (sau cit are cadrul ala) mergi spre 72-73 (nu cred ca poti calcula exact). In putine cuvinte, furca va fi mai dreapta fata de sol.
Alta problema e ca va avea de suferit si cursa spate. Daca shockul are eye to eye mai mare si cursa identica (38mm) pierzi la cursa spate. Daca are cursa mai mare, probabil bascula va lovi in seat tube la bottom out (imi e greu sa imi dau seama cum se va comporta).

Per total 20mm la eye to eye e enorm dupa orice fel de standard.
JDM Al KhalidJDM Al Khalid
saptamana trecuta joi la 18:02
Shock de 190 / 200 pe 165 ?
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Salut
Am googleit putin si Fox Triad a fost oferit in varianta de 165x38. Probabil ar trebui sa cauti dupa 6.5” x 1.5”, asta folosea Fox in perioada respectiva, nu trecusera inca la metric.
De ce doresti sa schimbi shockul? Cel vechi a murit si nu mai gasesti aceeasi dimensiune si esti fortat sa cauti inlocuitor sau pur si simplu vrei un shock mai lung? Oricare ar fi raspunsul, nu cred ca e o idee buna. 20mm in plus la eye to eye este enorm. Tinind cont de tipul de suspensie, in mod sigur vei ridica bottom bracketul.
JDM Al KhalidJDM Al Khalid
saptamana trecuta joi la 12:00
Sfat achizitie Full Suspension 29er L-XL
Discutii tehnice / Biciclete
Salut. Te uiti la un FS tot de XC (100-120mm) sau doresti altceva?
Presupunind ca discutam tot de un XC, cred ca problema se pune in doi pasi:
- ai nevoie cu adevarat de un FS? Te dai pe trasee serioase sau maratoane? Aveai ceva nemultumiri la hardtail-ul vechi?
- ce sanse ai sa gasesti ceva decent in bugetul ala? Aici nu e chiar roz, m-am uitat prin bazar si cam zero FS-uri decente in bugetul tau.
JDM Al KhalidJDM Al Khalid
saptamana trecuta miercuri la 21:36
Nu gasesc butuc spate - 135mm 32h AX de 10mm
Discutii tehnice / Roti
Mergi la Razvan la Spite Trase. La el merg mereu cind am probleme si e baiat foarte ok. Spitatul nu e treaba usoara si tensionatul cu atit mai putin.
JDM Al KhalidJDM Al Khalid
saptamana trecuta miercuri la 17:59
transmisie 2x11 cu bloc de pinioane 11-46 si foi de 24/34T
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Vechea poveste cu autovictimizarea, o tot aud pe aici. Problema cu oamenii ca tine e ca veniti cu o lipsa totala de cunostinte in domeniul asta, foarte multe idei preconcepute si zero dorinta de a asculta. Faptul ca nu te pricepi poate fi scuzat, de aia exista forumuri, vii, ceri sfaturi, primesti sfaturi si multumesti. Problema este ca oamenii ca tine nu vin pentru a primit sfaturi, vin doar pentru a li se confirma ca ideile lor sint cele mai bune. La fel ai facut si la faza cu cadrul ala Dartmoor, si la faza cu frinele alea cind povesteai ce de kkt sint Shimano XT si tot asa.

Am vazut de toate pe dirtbike si ciclism.ro, oameni care voiau discuri de 203mm pentru ca mergeau pe transfagarasan, oameni care aveau impresia ca au nevoie de casti full face pentru mers pe alei in parc, oameni care vor foi de 50T pe biciclete de XC pentru ca merg prin oras, oameni care vor cauciucuri slick pentru biciclete de downhill, oameni care cumpara tot felul de FS-uri desi nu au nevoie si zeci de alte exemple.

In rest.. ai dorit sa fii acid dar nu ai reusit. Poti reincerca micule Freud.
JDM Al KhalidJDM Al Khalid
saptamana trecuta miercuri la 16:41
Comanda WorldWideCyclery
Discutii diverse / Discutii diverse
De curiozitate, ce ai gasit atit de ieftin acolo incit sa doresti sa comanzi tocmai din US?
JDM Al KhalidJDM Al Khalid
saptamana trecuta miercuri la 14:52
transmisie 2x11 cu bloc de pinioane 11-46 si foi de 24/34T
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
@Teodor... "Mereu se ajunge la discuțiile astea aici pe forum. Ehhh...".
Problema nu se pune asa.. Problema apare cind diversi oameni apar cu niste probleme imaginare si se supara cind li se spune adevarul. Sa spui ca ai nevoie de 24T cu 46t frizeaza imbecilismul. Nicaieri nu am mai vazut combinatii si cerinte din astea in afara de forumurile din Romania. Oamenii aia de la Sram si Shimano care considera o caseta de 10-50/11-51 ca acopera nevoile normale ale unui user ar trebui sa citeasca pe aici. Lume cu o conditie fizica medie urca transfagarasul cu 39T cu 25t (evident cu efort), chiar nu imi imaginez ce pante sint alea unde 24T cu 46t e o nevoie reala.
JDM Al KhalidJDM Al Khalid
saptamana trecuta luni la 22:52
Sa mai si radem...
Discutii diverse / Discutii diverse
Nu are legatura cu cacheul, are legatura cu cookies. Asa ca nu mai sta pe siteuri din "alea".
JDM Al KhalidJDM Al Khalid
saptamana trecuta luni la 21:01
Achizitie hardtail 29
Discutii tehnice / Biciclete
Excelent, Marius. Oamenii si-au racit gura 4 pagini pt ca tu sa ajungi tot la cadre din 2010.
JDM Al KhalidJDM Al Khalid
saptamana trecuta luni la 19:44
Comanda WorldWideCyclery
Discutii diverse / Discutii diverse
Evident ca exista alte taxe. Taxe vamale si TVA.
JDM Al KhalidJDM Al Khalid
saptamana trecuta luni la 18:31
Nu gasesc butuc spate - 135mm 32h AX de 10mm
Discutii tehnice / Roti
Pai si in exemplul dat de catre tine Andrei, cumpara si ramine cu ax de 12mm. Plus ca daca banii si pe kit de conversie si pe thru bolt.
Diferenta dintre 882 si 792 este (aparent) de circa 60gr. Dar gasesc tot felul de greutati care nu au legatura.

Merge asa pe 882 ala si pt 350lei primeste tot.
JDM Al KhalidJDM Al Khalid
saptamana trecuta luni la 13:56
Nu gasesc butuc spate - 135mm 32h AX de 10mm
Discutii tehnice / Roti
Personal nu am vazut in viata reala biciclete cu thru bolt de 10x135. A fost o ciudatenie in epoca in care QR era standard, in perioada aia nu ne permiteam noi in Romania experimente din astea, asta e si motivul pentru vinzatorii nu pricep ce doreste Adrian.
Acum, partea e ca nici eu nu inteleg ce doreste Adrian. Un fel de upgrade de la QR la thru bolt sau CREDE ca el are pe bicicleta in acest moment 10x135 thru bolt in loc de 10x135 QR :)

Daca vrea upgrade, https://www.aliexpress.com/item/32731415852.html e perfect. Butucul e cu 10X135 thru bolt si primeste tot ce are nevoie.
JDM Al KhalidJDM Al Khalid
saptamana trecuta luni la 13:15
Nu gasesc butuc spate - 135mm 32h AX de 10mm
Discutii tehnice / Roti
Gelu. se vede din pozele de mai sus ca are QR. Dar.. pe cadrele cu "open dropout" de 135 se poate pune si thru bolt de 10x135. Adica asa ceva... https://www.dtswiss.com/en/products/hubs-rws/rws/10-mm
Diferenta e ca in loc sa ai ax de 10mm care sta singur in dropout si tu doar bagi QR-ul de 5mm, ai un ax de 10mm care NU sta singur in dropout, si tot spatiul din dropout e ocupat de thru boltul ala de 10mm. Thru boltul e cu surub, nu cu came.
Uite aici o poza, ca sa iti dai seama. https://forums.mtbr.com/attachments/general-discussion/690392d1334893815-rear-thru-axle-conversion-imageuploadedbytapatalk1334894133.804284.jpg
E open droput (QR style) dar are thru bolt.
JDM Al KhalidJDM Al Khalid
saptamana trecuta luni la 12:51
Niste recomandari?
Discutii tehnice / Roti
Deci ai nevoie de butuc de quick release, 32 gauri, spite J bend si center lock. Mergi pe recomandarea lui Gelu sau poti sa te uiti la XT
https://www.marosbike.ro/butuci-biciclete/butuc-spate-shimano-deore-xt-fh-m8000-32h-8-9-10-11v-old-135mm-ax-146mm-qr-168mm-center-lock.html

Butucul vechi a murit sau care e motivul pentru care doresti altul nou?
JDM Al KhalidJDM Al Khalid
saptamana trecuta luni la 11:01
Niste recomandari?
Discutii tehnice / Roti
Pentru ce standard, cite spite si ce spite, ce prindere de disc? 300 lei nu iti lasa prea mult loc de ales, poti sa te uiti la ceva Shimano, Bitex, Sram., Novatec. Daca ai rabdare sa astepti, poti sa comanzi Koozer de pe aliexpress sau ebay.
JDM Al KhalidJDM Al Khalid
24 mai la 18:44
Nu gasesc butuc spate - 135mm 32h AX de 10mm
Discutii tehnice / Roti
Dap, excelent. Exact cum banuiam, cadrul este pt QR. Deci orice butuc de QR este bun pentru tine, inclusiv cel de la Maros.

Nu exista QR cu diametru de 10mm. QR-ul este de 5mm. Exista tru axle si tru bolt de 10mm. Cadrul tau nu suporta thru axle. Poate suporta thru bolt dar butucii aia sint foarte rari. Thru bolt e un standard relativ rudimentar.
JDM Al KhalidJDM Al Khalid
24 mai la 17:59
Nu gasesc butuc spate - 135mm 32h AX de 10mm
Discutii tehnice / Roti
foloseste imgur.com si pune linkul aici.. https://imgur.com/upload
JDM Al KhalidJDM Al Khalid
24 mai la 15:51
Nu gasesc butuc spate - 135mm 32h AX de 10mm
Discutii tehnice / Roti
Cred ca faci confuzie intre ax si QR. Butucul din linkul dat de catre tine are ax de 10mm si este pentru QR de 5mm.
Ai dropout de 10X135 thru axle (adica gaura cu filet) pe cadru? Pune o poza sa vedem.

Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2020 DirtBike.ro