Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Raspunsuri de Maximilian Munteanu


Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
26 mai 2008 la 09:48
dati si voi cu parerea...
Discutii tehnice / Cadre
E irelevant ca sunt din aluminiu 7005; conteaza cine il produce si cum il prelucreaza. 7005 este un aliaj popular in ziua de azi, deoarece nu necesita tratament termic (costisitor) ulterior. Depinde foarte mult ce furnizor de aluminiu ai si cum iti sudezi cadrele si, sincer, ma indoiesc ca un producator cum e Kona sta prost la capitolul asta... Producatori de aluminiu excelenti sunt, in primul rand, gigantii Easton si Alcoa, dar mai exista d'alde Columbus sau Oria in Europa, Tange livreaza de mult timp calitate din Japonia (desi sunt specializati pe CrMo si au si cateva aliaje de titan respectabile: Tange Infinity), iar cu Kinesis din Taiwan nu mi-ar fi niciodata rusine.

Dar, dupa cum am mai spus, e foarte important si ce au facut amicii tai cu respectivele cadre! ;) Good day!
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
26 mai 2008 la 09:41
Poze, concurs Sinaia
Evenimente / Downhill
Nu se va mai repeta. Prietenii stiu de ce. Apropos, Clau, te-ai uitat la data??? =)) ;)
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
26 mai 2008 la 09:34
ce atata bolt on ?
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Dann, desi nu are legatura prea mare cu subiectul, iti voi spune ca trosnitul (in special din umeri) este o boala comuna, dar inofensiva la toate modelele de Marzocchi, incepand cu 2001. De ce inofensiva? Pentru ca nu se intampla nimic, in afara de trosnitul, cu care tot te obisnuiesti dupa o vreme. Am avut vreme indelungata un Marzocchi Z1 MCR de '01 (care inca mai exista, este folosit si se afla intr-o conditie excelenta, supravietuind in mod surprinzator oricarei alte furci pe care o cunosc), deci cunosc perfect senzatia! Nu stiu cum ar trebui abordate modelele mai noi, dar la cele de atunci, cu stanchion-uri de 30 de mm solutia era relativ simpla, dar cam scria "warranty void" pe ea: desfaci furca, bati stanchion-urile afara din umeri, cureti, aplici un adeziv de inalta calitate (Loctite, Bison, etc.), bati stanchion-urile inapoi (dar cu grija!), lasi sa se usuce conform retetei, gata! Retineti insa ca Marzocchi folosea atunci aliajul BAM (un aliaj superior de aluminiu), despre care nu se mai pomeneste de ceva timp incoace, iar despre tolerantele de productie... uhm, se stie ca ele au scazut odata cu transbordarea peste mari si tari. Grija mare!
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
26 mai 2008 la 01:22
Pot pune....?
Discutii diverse / Furturi
De putut, poti. E recomandabil? NU! Asta doar daca vrei sa-ti tarai pedalele pe jos si sa iti bati putin joc de unghiuri... Succes!
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
25 mai 2008 la 17:54
ce atata bolt on ?
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
Asaaa, hai s-o lamurim si cu bolt-on-urile astea; la ce ar fi ele bune si de ce v-ar trebui si voua, bine?

In primul rand, prinderile de tip "bolt-on" sau "through-axle" sunt si pentru fata si pentru spate (vezi majoritatea cadrelor de downhill/freeride serioase de prin '02 pana in ziua de azi si in continuare). In al doilea rand, "bolt-on" se refera la un ax prins cu suruburi, nu cu strangere rapida; de acolo "BOLT-on"!

In principiu, avem de-a face cu o sumedenie de produse de MTB care au fost dezvoltate initial pentru perioadele (de glorie) cand era suficient un singur bike pentru toate disciplinele (XC, DH, Slalom, etc.) si care s-au pastrat ca standard pana in ziua de azi, cand devin din ce in ce mai anacronice, odata cu dezvoltarea bombastica, in ramuri multiple, a sportului nostru iubit. Astfel, pana nu demult am fost bombardati (in buna parte datorita rigiditatii unor colosi precum Shimano) doar cu produse de XC ("dezvoltate" la randu-le dintr-unele de sosea/trekking), care cedau mai devreme sau mai tarziu. ...asa si interfetele butucilor nostri multiubiti!

Intrebarea are un raspuns simplu, dar e nevoie sa dezvoltam! ;)

Deci: un butuc "bolt-on" este de dorit atunci cand abuzezi de bicicleta si simti fata moale (aici este vorba despre furca), cand ai un gabarit care cere asa ceva din motive mentionate inainte sau cand ai o furca upside-down si nu ai de ales, fiindca lipsindu-i un pod, doar acest tip de ax poate rigiza ansamblul roata-furca. Acest sistem de prindere ("bolt-on" ) genereaza mai multa rigitate torsionala (concept esential pentru multe componente ale unei biciclete) prin supradimensionarea axului rotii fata si prin SPORIREA SUPRAFETEI DE CONTACT intre ax si furca.

Te dai la dirt si la street? Ti-ar cam trebui o asemenea furca. Te "dai grav" la downhill? Nu ai incotro! Bagi la 4X/Dual la modul serios si te gandesti si la greutate? Gandeste-te mai bine; alegerea e dificila si poate vrei o Reba usurica ca sa pleci mai repede din poarta... Ai un bike all-mountain/enduro si nu vrei sa mai simti cum iti pleaca furca pe alte traiectorii in curbe, pe singletrack? Ia-ti un Pike, un Nixon sau un All Mountain!

Revenind pe linie istorica, Shimano a sesizat nevoia de axuri supradimensionate si a inceput sa ofere, inca de pe la mijlocul anilor '90, butuci fata de tip "suspension" (sau "110" asa cum apar ei in catalog), cu axuri de 11 mm, in loc de clasicele de 10 (wow!), dedicate furcilor telescopice ale vremii. Nu-i rau pentru Shimano... Putin mai tarziu, daca aveai nevoie musai de o roata mai rigida de fata si nu prea aveai de ales (si, credeti-ma, nu prea aveai!), puteai sa fii creativ rasfoind la pagina cu produse de BMX din catalogul Shimano; mai exact pana la grupa DX care avea un butuc simpatic de fata, cu piulite in loc de QR, si venea intr-un profetic (sic!) negru mat cu scris rosu.

Primele furci de DH cu "bolt-on" nu au fost nicidecum Shiver-ul sau Dorado-ul, cum incearca sa ne convinga posesorii de biciclete marca "Urmeaza" (ma fac importator!), ci cu totul altele.

Prin '95 nu exista un program BlackBox, dar riderii RockShox aveau deja modelul de anul viitor RockShox DHO (DownHill Only!), un Judy DH lungit, de 100 de mm, cu umeri dubli, la un pret exorbitant. Manitou avea un senzational EFC DH fully CNC facut de Bradbury, iar Marzocchi pregatea ofensiva Bomber, din a carei familie facea parte Mr. T-ul care era "as moto as it gets" pentru acea perioada.

Mai existau Fimoco (Dragster etc.), 3G (Urtho MK, etc.) si STM (furci upside-down doublecrown si singlecrown + prindere de cantilever!) din Italia, RaceWare (acum Pace) din Anglia, genialele ObSys produse de Olivier Bossard pentru legendara echipa franceza Sunn, dar si Hanebrink, Bullet Brothers ZZYZX si, bineinteles, Foes F1 de prin California. Ah da: sa nu uitam de Mr. Dirt PBF (Purpose-Built Fork!), care a generat un soi de cult-following, dar a fost oprita din si asa limitata productie...

Ce a urmat stie cam toata lumea, deci nu ma mai repet cu Monstri (ghici!), Tremurici (Shiver) si Taramuri ale Fagaduintei (Dorado)... ...poate doar cu legendarul Manitou X-Vert Ti, o furca ce a facut furori in Romania, atunci cand existau sponsori nesperati si prea generosi, iar Marzocchi era inca de domeniiul viitorului. :-s

Am mai putea povesti despre furca ultrasecreta Shimano de DH pe care a testat-o echipa Haro (King, Voreis...) in 2000, dar deja am devia prea mult...

Trebuie precizat ca 20 de mm este standardul traditional pentru "bolt-on", dar Foes si Maverick American (compania lui Paul Turner, fondatorul Rock Shox) sparg putin tiparele cu dimensiuni putin mai mari, spre 25 mm. Foes ofera un framekit cu propriul butuc si disc (alte gauri), iar butuci pentru furcile upside-down de la Maverick sunt facuti exclusiv de Chris King. Cand ai insa bani de Maverick, astea sunt detalii si nu probleme in sensul propriu al termenului!

Fiindca umblatul cu inbus-uri dupa tine li s-a parut anevoios unora, s-au inventat sisteme care sa imbine avantajele celor doua lumi, pana atunci distincte: rigiditatea unui "bolt-on" cu usurinta de utilizare a unui QR. Astfel, Marzocchi prezenta in '99, initial exclusiv ca OEM pentru primele GT i-Drive, primele modele de furci cu QR20. Au urmat QR20+ si alte minuni care nu prea au reusit sa se impuna. Pentru dovezi, uitati-va la actuala gama Marzocchi si numarati furcile cu QR20-whatsoever.

RockShox au fost putin mai destepti si au dezvoltat Maxle, un sistem similar, dar care functioneaza mai bine si a fost adaptat si pentru spate. Celor de la Mongoose si Nicolai le-a placut atat de tare, incat l-au implementat prompt pe modelele lor gravitationale. Bine asa!

Manitou are HexLock si bine-i sade, deoarece interfata hexagonala "bolt-on" dintr-o parte sporeste antementionata si esentiala rigiditate torsionala a furcii. ;)

Pe spate lucrurile sunt mai simple si mai complicate deopotriva. Mai simple fiindca s-a ajuns destul de repede la o standardizare si exista mai putina istorie, mai complicate fiindca inca exista mai multe marimi si lumea nu are o mai buna viziune de ansamblu asupra situatiei. Destul de clara este dimensiunea axului: 12 mm. Uneori, axurile "bolt-on" spate sunt integrate in sistem deoarece echipa de ingineri nu a reusit sa proiecteze o basculta suficient de rigida. E greu de spus care-i care, dar in momentul cand te pui pe un asemenea bike si iei tri viraje simti instant flexibilitatea cadrului. Un contraexemplu fericit ar fi Specialized, care a renuntat la "bolt-on" pentru Demo 7, dezvaluind presei ca este suficient de rigid pentru a a mai fi nevoie si de un ax de 12 mm, plus ca e important sa mentina latimea spatelui cat mai redusa (alt lucru esential, dar putin evident majoritatii), la 135 mm (standardul actual). Well: big-ups to Specialized! ;)

Ultimul paragraf este dedicat furcilor singlecrown cu "bolt-on", care acum 10 ani erau incredibil de rare si intangibil de scumpe. De fapt, exista doar una! :)) Fiindca prototipul de RockShox Judy DS (Dual Slalom, nota bene!) din '97-'98 (rosu cu sticker mare albastru) era strict rezervat echipelor de uzina (GT, Scott, Schwinn, Yeti, Rotwild, etc.) si nu fost nicicand disponibil pe piata. Din bucati ar fi fost realizabil, dar cine prapadeste bunatate de DHO :)) si un Judy SL LT pentru un moft de furca??? (Hm! E posibil ca eu sa stau undeva pe o asemenea lista... ;) ) Singura furca decenta (si excelenta!) pe care muritorul de rand o putea lua din magazine (daca le aveai in apropiere) era Marzocchi-ul Z1 Dual de 100 mm din '99. Furca asta era atat de dorita incat a creat psihoze unora (vinovat!)... Apoi Marzocchi ne-a stricat distractia impunand infamul QR20, care nu avea nici o legatura cu deliciosul Z1. Astazi nu mai trebuie sa dormiti prin gari si sa smecheriti graniceri ca sa ajungeti la un Z1 Dual din Ungaria, pe care nu il puteti cumpara in cele din urma... E suficient sa mergeti la magazin, sa va scarpinati dupa capatana si sa va plangeti de dileme existentiale de genul: Argyle sau Dirt Jumper 2? Pike 454 sau Marzocchi 4X? Hm!

Concluzia: fiti recunoscatori pentru ceea ce aveti! Lucrurile sunt intotdeauna altfel decat par... ;)

Cu speranta sa nu va fi adomit deja, Maximilian
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
25 mai 2008 la 14:56
Casca full-face....
Discutii tehnice / Echipamente si Accesorii
Dragos, parca asta nu era un thread de vanzari... Dar, da: sa nu uitam de Uvex! Produse corecte, testate si aprobate "nemteste", totusi fara inovatii care sa dea pe cineva pe spate si cu design de cele mai multe ori discutabil. Dar hei, designul este intotdeauna discutabil! ;)
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
25 mai 2008 la 14:52
shimano HONE vs Ytuvativ hussefelt
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Here we go again!

Pentru ce se pare ca iti trebuie tie, Hone-ul este un NU mare si clar. E oricum Hollowtech II oricum ai lua-o...

Hone-ul, la fel ca si LX-ul invecinat este facut dintr-un material inferior in comparatie, iar rezultatul sunt niste brate moi, putin rezistente la torsiune. E putin relevant decupajul interior (teoretic sustinator al rigiditatii torsionale) in ecuatia aceasta. Nu degeaba a renuntat Shimano complet la grupa Hone, inlocuind-o cu SLX-ul nou de anul viitor, care, pare-se, va si facut din acelasi aliaj superior precum Saint-urile, XT-urile si XTR-urile.

Hussefelt-ul este considerabil mai greu (alt target, alta mancare de peste), dar este "proven", sau "dovedit a fi bun", cum i-ar placea raposatului nene Pruteanu si amicului miai de mai sus... In afara de asta, Hussefelt-urile au, inca de la primele variante, insertii de CrMo pentru a preveni smulgerea filetului la o proasta montare a pedalelelor ori la suprasolicitare, iar modelele mai noi, atat pe ISIS, cat si pe Howitzer, vin cu un stift care impiedica rotirii respectivei insertii (o problema la primele modele). Variantele pe ISIS sunt mai ieftine, iar avantajul lor este ca pot fi combinate si cu alte monoblocuri decat cele de casa, daca e cazul, sunt rigide si au un raport pret/calitate/durabilitate excelent (ale mele au deja 5 ani si inca nu am nimic de comentat). Modelele mai recente pe Howitzer au avut probleme initiale cu rulmentii, dar se pare ca, intre timp, s-a rezolvat si aceasta boala a copilariei. Daca as fi in locul tau, as alege Howitzer, fiindca este teoretic mai bun si este un standard cu care trebuie sa ne imprietenim usurel. Rulmentii integrati in corpul monoblocului sunt pare-se de domeniul trecutului...

Totusi, atentie la montaj; rulmentii exteriori au tendinta sa fie mai sensibili! Iar daca ii strangi mai tare "decat prevede legea" ii poti distruge (o problema inexistenta la ISIS, prin natura contructiei) nu foarte greu. Posesorii de Race Face pe X-Type stiu despre ce este vorba, iar Costi stie o poezie frumoasa despre asta!

Ah da: am folosit Hone-uri mai mult decat doar "prin parcare", pe un KTM Caliber cu care m-am dat circa doua saptamani si mai bine. Ca sa nu existe dubii... ;)
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
25 mai 2008 la 12:22
dati si voi cu parerea...
Discutii tehnice / Cadre
Hm! Amicul "Inferno" spune pe pagina personala ca se da de "1 an" si are o vasta experienta cu biciclete care tot "urmeaza", totusi ne sufoca cu pareri neargumentate despre materiale, sporturi "extreme" (ce-or mai fi si alea?) si de brand-uri depasite pe piata...

Dude, what the fuck!!! X-(

Strict la obiect: Kona Stuff nu e senzationala, dar nici rea nu poate fi, deoarece renumele Kona (adica locul in care Kona toarna bani cu caruta de n-spe mii de ani, in defavoarea -say- dezvoltarii de tehnologie) nu permite asa ceva. Depinde foarte mult daca acel cadru este nou sau vechi, ce marime are in raport cu propriile tale dimensiuni, si -cel mai important- CE VREI SA FACI CU EL, dar PRECIS! Avantajul la Kona, daca il putem numi astfel, este faptul ca odata cu boom-ul lor pe piata, hardtail-urile Kona au scazut mult in valoare pe piata second-hand, odata cu o saturatie evidenta. Cu putin cap iti poti face o Kona desteapta, fiindca nu avem de-a face cu gafe teribile de geometrie, cum se vede prin alte parti. Fireste, in ultima vreme se tot povesteste despre Kone rupte in fel si chip... Si-a pus cineva intrebarea CINE si CUM a folosit bicicletele alea? Cat creier si cata experienta a avut? Vrei sa distrugi un tanc M1 Abrams? Loveste-l cu o racheta "dedicata" si vezi unde ajungi! In afara de asta, retineti, rogu-va, ca si cadrele sunt produse ce au un ciclu de viata, iar unele dintre ele au ajuns la capatul acelui ciclu, intamplator mai multe deodata... Se rup intr-o veselie cadre si de la alte brand-uri, mai cool, mai trendy si mai populare decat Kona. Nu dam nume aici ca nu asta e scopul acestui thread; sa ne folosim insa de argumente atunci cand spunem ceva!

Prodigy sunt foarte okay pentru cat costa; mana cereasca pentru piata din Romania, trust me on that! Mai ales in conditiile in care etern-popularul Polar-X a scazut teribil in comparatie cu acum cativa ani, si UMF-urile sunt cum sunt... Modelul de aluminiu, Johnny Bravo, este un Polar-X de '01 (cel mai notoriu si apreciat, desi nu musai pe merit) imbunatatit, care se vinde la un pret de raft foarte decent. Nimic impotriva lui. Modelul de otel habar nu am cum trebuie sa fie; nu am avut timp sa studiez geometrii si nu am avut prilejul sa ma dau cu unul inca, dar pot sa va spun ca "cat dai atata face", iar finisajele sunt pe masura pretului. Sudurile sunt pe alocuri neregulate, mai exista scapari, si sunt convins ca daca il iei putin la un masurat micrometric ajungi la niste concluzii evidente. Ah da: greutatea mai este un minus, pentru ca nu te poti astepta la tevi Reynolds 853 sau True Temper OXIII Platinum pe un cadru la un asemenea pret. Din fericire, cateva dintre problemele de mai sus sunt oarecum neglijabile, in special finetea sudurilor (esentiala la un cadru de aluminiu). Greutatea e ceva cu care te poti obisnui si o chestie pe care e bine sa ti-o asumi la un buget redus; fara mofturi aici!

Daca tot insisti pe Kona; Cowan-ul a fost dintotdeuna foarte bun (cum altfel?), iar noul Shonky e o surpriza improbabila si teribil de placuta. Use your head!

Mai povestim, Maximilian (altfel plictisit pana la somn de veci de brand-ul Kona si popularitatea lui trasa de par)
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
24 mai 2008 la 13:01
Casca full-face....
Discutii tehnice / Echipamente si Accesorii
Ce spune Fidea e foarte corect, iar eu se pare ca nu am reusit sa cuprind in cuvinte ceea ce vroiam sa exprim de fapt... Incercam sa spun ca ii inteleg pe cei care sunt nevoiti sa poarte ochelari de vedere pe sub full-face, spre deosebire de cei ce au o optiune si tot la sunnies ajung. Unele companii producatoare de optice produc asa-numiti goggles OTG ("Over The Glasses" ), pentru cei cu ochelari de vedere; Smith si Oakley fiind primele doua nume care imi vin in minte. Desigur ca nu este prima alegere, dar in orice caz una mai buna decat simplii ochelari purtati pe sub casca. Insertiile pentru lentile de vedere dedicate sunt, evident, ideale, dar cum spunea si Fidea sunt destul de scumpute... Totusi, sunt incredintat ca cine are probleme cu vederea, ergo tine la ochii lui "ca la ochii din cap" ;) stie ca orice investitie in produse optice de calitate este una corecta, indiferent de pretul platit. Va recomand sa aveti mare grija de ochii vostrii si sa dati intotdeauna acel "ban in plus", care de multe ori pare moft; nu este!

De asemenea, Fidea subliniaza corect utilitatea unui interior detasabil. Eu am uitat de el, socotindu-l de-la-sine-inteles de la un nivel de pret in sus...

Altfel, Axo este foarte okay; una dintre cele mai respectate companii de vestimentatie si protectii moto (si nu numai...) de cand lumea si pamantul, care, de cand s-a despartit de Valencia Sport Group (SixSixOne, Royal, Sunline, TAG Metals), incepe sa isi dezvolte la modul mai serios gama de MTB-DH. Deci: numai de bine despre Axo!

Altfel, mi-am mai amintit de Vigor, Shain si Cratoni, pentru care multiplul Campion Mondial Nicolas Vouilloz a dezvoltat modelul "Interceptor", care insa a ajuns pe rafturi prea tarziu, din motive legale.

Dupa cum spuneam in celalalt post, momentan reconditionez un D2 aflat la mana a sasea (no bullshit). E o munca interesanta, cu multe batai de cap, dar odata ce va fi gata, sper sa va pot oferi un story si niste imagini in legatura cu proiectul asta... ;)

Cat despre top-uri de asemenea fel, nu stiu ce sa zic... Decat ca ma simt ciudat citind astfel de randuri (cu multumirile de rigoare pentru aprecieri). Acest site a fost conceput, printre altele, pentru a ne ajuta intre noi, nu pentru a face proiectia unor ego-uri, asa cum unii (prost) inteleg si nici pentru a genera eterne dispute care sa ajunga tot la "cine are p**a mai mare"... Cred ca putem invata cu totii o gramada unii de la ceilalti, indiferent de experienta pe care o avem in domeniu, daca stim insa sa luam lucrurile ca atare si sa citim uneori printre randuri. Cum spuneam mai demult: stati pe-aici si veti afla lucruri interesante! ;)

Numai bine! Ahoi, Mx
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
23 mai 2008 la 00:49
Casca full-face....
Discutii tehnice / Echipamente si Accesorii
Intr-adevar, in cazul unei casti e esential sa ofere o protectie multumitoare, sa fie usoara, pe cat posibil ventilata si sa fie compatibila cu modelele uzuale de goggles (ochelari). Siguranta nu mai este de mult o problema esentiala, din moment ce nici un producator nu isi mai permite sa ofere casti fara certificare (Snell, ANSI, CE, TUV, etc.), asa ca 661 e foarte okay pentru cat costa; lasati vrajeala! (Ati uitat cat costa mai demult un fullface, astia cu state mai vechi in datul cu bicicleta???) Nici o casca din ziua de azi nu e tocmai rea; doar ca exista unele foarte bune, altele excelente, unele mai usoare si alte teribil de urate (de gustibus!), etc.

Tot ce s-a listat mai sus e okay. Bellistic-ul este un model foarte popular de la Bell, care este folosit si de riderii echipei (de-a lungul vremii: Minnaar, Mick Hannah, Athertonii si mai ales Cedric), Giro au fost intotdeauna superioare in materie de confort si siguranta, iar (acum vad) se pare ca domnul Muzu isi face reclama mascata si are nevoie de un picior sanatos in dos! X( (Unde nu mai pui ca Viper-ul sau arata... "de-a dreptul pur si simplu", ca sa nu ma exprim altfel! :)) )

Crema absoluta in materie de casti, se stie, vine de la Troy Lee Designs, nu de altundeva, D2-ul fiind de vreme buna mai mult decat o simpla casca, ci mai degraba o INSTITUTIE in toata puterea cuvantului! Pe acelasi palier locuiesc THE (carbon si composite) si OGK (de negasit in Europa).

O'Neal si Azonic seamana bine cu Giro Remedy si sunt si ele okay, la fel cum nici modelele de la Lazer nu ar fi de neglijat. Din paleta SixSixOne e evident ca Pro Bravo Carbon e prima alegere, dar nici Strike-ul nu e rau, iar Comp-ul are un pret imbatabil, dupa cum mai spuneam. Ah, era sa uit: Fox Rampage, care este comoda si sigura si se gaseste acum si pe la noi, la preturi decente pentru standardele Fox.

Daca mai imi vine vreo idee, va tin la curent...

Altfel, pentru street/dirt e nevoie de un asa numit "pisspot", adica o casca pe care o sa o vezi prin skatepark-uri, ce ofera o siguranta superioara oricarei alte casti open-face (spre exemplu, una de XC), dar care este mai grea si mai slab ventilata, in comparatie. Aceste casti nici nu sunt foarte scumpe, spre fericirea noastra, a tuturor. 661-urile vin la preturi foarte bune, mai ales cele ramase pe stoc din anii trecuri, O'Neal au un model cu un sistem audio ingenios, TSG-urile si Pro-Tec-urile sunt prima alegere, datorita calitatii deosebite si a experientei de ani de zile, Fox produce mai nou un model cu tehnologie in-mold foarte usor pentru aceasta categorie, dar inca nu apare in shop-urile din Romania (poate curand...), iar cine are o casca de snowboard de iarna, cu urechi detasabile (R.E.D., Demon, etc.) o poate folosi, in principiu, si pe aceea...

Pentru o scurta revenire la fullface-uri, ele au o relatie simbiotica cu ochelarii pe care ii purtati si RETINETI ca ele au fost proiectate sa fie folosite cu goggles si NU CU OCHELARI DE SOARE (ochelarii de vedere sunt o exceptie evidenta de la regula)!!! Casca isi face treaba asa cum a fost ea conceputa, doar sustinuta de o pereche buna de goggles! Altfel, va puteti accidenta serios! Majoritatea modelelor de motocross, care se folosesc si pentru DH, sunt facute in asa fel incat sa se potriveasca optimal cu castile voastre integrale, deci nu ar trebui sa fie probleme, dar nu e rau sa verificati pe viu treaba asta... Marci populare si comune, ce se pot cumpara si de la noi din tara: Oakley, Smith, Scott, Electric, Spy, Arnette, Black Flys, Fox (produsi de Oakley), Uvex, etc. Altfel, Giro produce mai nou si goggles (did I see Blenkinsop wearing those? Hm! ), Utopia e ubertrendy de cand a aparut, iar un anume domn Dylan Dean s-a apucat si de goggles, care sunt buni, pare-se (Kovarik stie!)...

Cand vine vorba de casti, mai tineti, rogu-va, cont de urmatoarele aspecte: casca fiind un element esential al garderobei, TREBUIE musai PROBATA inainte de a fi purtata; oamenii au fizionomii craniene diferite, ergo ce ii e bun amicului meu cu care am copilarit, nu mi-e neaparat bun si mie; iar argumentul "am si eu, ia-ti ca e cea mai tare" e cea mai mare tampenie posibila si va puteti spala pe cap (sic!) cu el!

Evitati, pe cat posibil, sa cumparati casti folosite de altii inaintea voastra! Nu de alta, dar asta ar trebui sa fie un obicei rezervat prostilor ca mine! :)) (Tocmai reconditionez o casca, deci am frustrarile mele...) Serios acum, insa! Daca va luati o casca second, e bine sa stiti inainte de a o lua unde, cum si de catre cine a fost ea folosita. Zgarieturile, cozoroacele schimbate si graficele batute de soare sunt semne clare de uzura intensa. Verificati, de asemenea, si interioarele si buretii; chiar vreti sa va pupati cu sudorile altora? Ajunsi acolo e bine sa inspectati si daca nu exista fisuri; in acest caz casca fiind un no-no major! Castile se cumpara de regula pe viata, relatia cu ele fiind destul de personala; totusi, poate cineva are un pont bun pentru o casca second si are nevoie de un sfat... ;)

Ultimul paragraf, parol: orice casca ati avea, ea va este NEFOLOSITOARE daca NU O LEGATI asa cum a prevazut producatorul ei (clip sau double D-ring). Pentru a va exemplifica cat de serioasa e treaba asta, nu o sa va spun ca o sa muriti (like: duh!), ci ca in Dragon Series din Marea Britanie, daca esti prins cu casca dezlegata (in concurs, calificari, antrenamente, incalziri, whatever!), esti descalificat PE LOC fara orice alte explicatii. Oamenii aia stiu ce fac, deci luati aminte!

PeEs (am mintit, nu era ultimul): Avand in vedere ca va dati PE BICICLETA, luati-va naibii o casca DE BICICLETA!!! Casca aia de motor care probabil va place atat de tare ("I wanna look SO moto!" ) nu o sa va ofere niciodata protectie IN PLUS, fiindca nu veti atinge acea limita unde ea va va fi necesara si nu moft, va va rupe gatul de grea ce e (stii cum e sa te intorci de la un concert death metal in fiecare seara???), si va va coace capatana, fiind gandita sa genereze ventilatie LA ALTE VITEZE, nu la cele cu care ne deplasam noi, curcile! Comprende? In afara de asta, veti arata teribil de caraghiosi, in nici un caz ca niste Carmichaeli/Windhami locali, iar Metal Mulisha nu mai e la fel de in voga ca prin '99-'00, deci: go figure!

De la mine, numai de bine! Dati-va in siguranta si trageti mai putin de franele alea, ca d-aia va rupeti gaturile! ;)

Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
20 mai 2008 la 15:31
cadru de dirt
Discutii tehnice / Cadre
Kona Shonky e foarte in regula, ahoi! Poate ca "urmeaza" sa aflam insa, de ce nu ar fi buna... :))
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
20 mai 2008 la 12:10
vreau un bike cu pentru dirt/street/park
Discutii tehnice / Cadre
Daca vrei sa primesti un sfat bun, e relevant sa indici si ce inaltime/greutate ai si de cat timp te dai. Altfel o sa primesti fel de fel de pareri aruncate-n vant...

Ahoi, Mx
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
20 mai 2008 la 11:47
se merita magellan polaris fisurat si cuveti l 120 ron ???
Discutii tehnice / Cadre
Nu "se merita", fiindca, in limba romana, verbul "a merita" nu cunoaste valente reflexive (aviz amatorilor!)! In concluzie, "merita" si nu "se merita"; cam asa ar fi ideea.

Si, si atunci, NU MERITA, fiindca nu stiu cine iti poate suda un cadru in mediu inert (Argon, etc.), asa cum a facut-o uzina. "In rest e okay" e asa un fel de-a spune... Cam ca si "am gasit un Golf V, i-a explodat motorul, dar in rest e okay!" :)) Deci: jos labutele de pe Polaris-ul ala sinistrat si cauta ceva mai in regula, ca e plina piata!

Cu urari de mai bine, Mx
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
19 mai 2008 la 01:58
De ce multi aveti roate de 24 doar pe fata?
Discutii tehnice / Roti
Alooo! De unde si pana unde atatea roti de 24"??? De unde roti de 24" la 4X??? Asta-i total pe langa... In orice caz, rotile de 24 provin de la BMX-racing, unde exista, printre altele, si anumite categorii numite "cruiser-class". In istoria noastra mai moderna, rotile de 24" au castigat popularitate in special printre cei care se dau in (am spus IN) trail-uri, pentru ca apropie feeling-ul de cel de BMX, prin roti mai mici, ergo o bicicleta mai manevrabila. (Neajunsuri exista, stati linistiti!) Acest trend se poate observa la deosebit de influenta scena britanica (keyword: Jimmy Pratt), unde toata lumea se da cu set-up-ul acesta; se face vorbire deseori despre "puritate", "credibility" si o tona de alte prostii. Putem scrie aici romane, cu alte cuvinte! In orice caz, cine vrea un bike de 24" ar face bine sa il faca cap-coada de 24" si sa ramana fidel ideei pana la final. Nu exista compromisuri, iar ustensilele bune-la-toate (my ass!) care accepta vezi-doamne! si roti de 24" si de 26" sunt doar hype pentru copii! Asa ceva nu exista! De ce ar vrea cineva o bicicleta cu un spate mult mai lung decat ii permite (teoretic) roata, careia i se taraie pedalele de sol (monobloc mult prea jos) si pe care stai ca pe chopper (atunci cand este montata, roata spate mai mica influenteaza unghiul de atac)? Alte detalii cu alte prilejuri. Stay focused!
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
14 martie 2008 la 12:11
Seria Sram X5 vs. Sram X7 (maneta si schimbator spate)
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
De cand cu Shadow-technology si eliminarea celei mai inutile articulatii de pe Terra, Shimano joaca lejer in aceeasi liga cu SRAM, asa cum, de altfel a facut-o aproape intotdeauna... Manetele au, mai nou, si ele un sistem de deblocare pe 2 axe, iar sansele sa gasesti o componenta compatibila Shimano intr-un loc uitat de lume, este infinit mai mare decat de-a da nas in nas taman cu schimbatorul sau manela (sic!) SRAM cu raport 1:1 care iti trebuie tie. Pana la urma, este si o problema de pret... Eu unul, nu m-as aventura la produse Shimano sub XT, in timp ce la SRAM as accepta lejer si un X5 (in nici un caz BMW!), dar eu sunt un mofturos incurabil... Considera si schimbatoarele de cursiera, cu cusca scurta si cu arcuri mai tari (la naiba cu Interactive Glide!), ce pot face (cum spune presa specializata?) "o figura frumoasa" (asa!) pe o bicicleta cu serioase accente gravitationale.

Pe final, cred ca set-up-ul meu evergreen consta dintr-un schimbator spate Ultegra (nu foarte scump dar maxim functional!) cu maneta SRAM Rocket, compatibila Shimano (desi se spune ca "faci cadou cursele manetei", avantaj tipic SRAM) si bloc de pinioane 12-26 (you don't need more!) cu lant de categorie XT.

Word!
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
14 martie 2008 la 10:06
Seria Sram X5 vs. Sram X7 (maneta si schimbator spate)
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Afisarea vitezelor o primesti oricum; altfel este un moft care te cam incurca (vezi "gemuletele" Shimano)... "Trasul pe cur" se traduce in "nu fa rabat, daca iti permiti!" Cam asa... ;)
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
14 martie 2008 la 01:47
Seria Sram X5 vs. Sram X7 (maneta si schimbator spate)
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Concret si la obiect: X7 este superior X5-ului.

Manetele au interioare identice, dar exterioare diferite, care, la prima vedere, par sa nu merite diferenta de bani... Plasticul din maneta X5 (initial prima maneta X7) face ca parghia pentru degetul mare sa fie foarte sensibila. Se rupe daca, spre exemplu, o agati cu un crac de la pantalonii scurti intr-un moment de elan. Mi s-a intamplat si nu e deloc amuzant! Altfel, same shit... And good shit that is!

Cat priveste schimbatoarele spate, X7 e facut din aluminiu, spre deosebire de composite-ul din X5, are rotite mai bine etansate (rulmenti) si hardware mai de calitate. Iarasi, este mai probabil sa gasesti un X7 medium-cage (ceea ce va doresc si voua) decat un X5 asemenea...

Daca ar fi fost vorba despre un bike de DH, as fi spus "ia-ti X5, ca oricum o sa il rupi!". Fiindca stiu insa ca Dann are ceva mai putin specializat si mai versatil, ii recomand sa nu se traga pe cur si sa isi ia X7, daca nu X9!
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
11 martie 2008 la 17:19
UNIVEGA Cadre
Discutii diverse / Discutii diverse
Univega nu prea vinde cadre separat, ci doar biciclete complete. Use Google! ;)
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
10 martie 2008 la 00:48
asi vrea si eu sa stiu pt ce este acest cadru
Discutii tehnice / Cadre
Ahoi! Asta ar fi un model mai vechi de Ideal (sponsorii lui Tudi, vecinul tau de judet, indeed, dar nu sari ca ars, amigo, ca n-au venit inca tatarii!), cu fata cvasi-monococa, cu bascula spate URT si cu amortizor Cane Creek AD-5 sau AD-10 cu aer/aer. Daca pentru Fisher sau Trek bagam mana in foc ca si un URT merge decent, la o firma din Grecia care-si face cadrele in Taiwan nu prea stiu ce sa zic... Bicicleta asta se preteaza la XC, ture si alte genuri de anduranta, in orice caz nimic care sa ceara o furca mai lunga de 120.

Dann, relaxeaza-te! Cum nu tot ce zboara se mananca, nici tot ce nu cunosti tu (sau nu se gaseste la primul search cu Google-Images, for that matter ;) ) nu este musai bazaconi-yeah!...

In rest, ca de obicei, numai de bine! ;)
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
6 martie 2008 la 23:28
Ce anvelope?
Discutii tehnice / Roti
Daca vrei aggro, ia-ti un Wet Scream si sa lasam prostiile!!!

High Roller-ul este un cauciuc mult mai versatil decat Minion-ul, care e mai bun in conditii uscate, in vreme ce High Roller-ul face fata si la sol umed si mai moale. Ia-ti pereche de High Rollere si gata! ;)

Cat despre jAntE, 36 nu e departe de 32 ca gramaj; altfel mai is jAntE destule, slava cerului! Spank Subrosa? ;)
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
6 martie 2008 la 11:32
Ce anvelope?
Discutii tehnice / Roti
Lumea trebuie sa inteleaga odata si pentru totdeauna ca gumele double-ply (adica cu perete dublu) sunt pentru downhill si doar acolo isi au rostul; altfel iti faci un set de roti inutil de grele, iar masa rotativa in exces influenteaza negativ comportamentul bicicletei.

Pentru ce vrei tu sa construiesti, combo-ul Maxxis High Roller 2.35 single-ply + Maxxis Larsen TT 2.35 single-ply este ideal. Ignitor-ul 2.35 poate fi o varianta interesanta pe fata, iar un ADvantage tot acolo iti poate da sentimentul subiectiv de siguranta pe care probabil ti-l doresti de la un cauciuc mai mare.

Larsen-ul recomandat pe spate este unul dintre cele mai versatile cauciucuri care s-au produs vreodata: de la versiuni de 1.9 si 2.0 de XC si 4X (soft compound), trecand prin obligatoriile 2.35 single-ply care au dat bine pe orice bike de street/dirt inainte sa apara gumele specifice (citeste Holy Roller, K-Rad, etc.), pana la versiuni soft-compound double-ply de DH, pentru anumite trasee. E un cauciuc ce si-a depasit conditia. ;) Totusi, daca nu iti place Larsen-ul, acelasi High Roller 2.35 single-ply iti va pastra zambetul intact pe buze.

Nu uita insa: fara pereti dubli, fiindca ii cari degeaba dupa tine si ar fi pacat! Pune-ti niste camere de buna calitate (spre exemplu Maxxis Welter Weight), dar nu fa exces de zel in privinta dimensiunilor lor (aceeasi treaba ca si la cauciucuri), umfla-le la presiunea corecta si nu uita ca suspensiile au rolul lor in prevenirea snakebite-urilor!
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
5 martie 2008 la 23:34
Magura Gustav M vs. Avid Code Five
Discutii tehnice / Frane
Ma intreb de unde iti faci tu rost de manete si etriere diferite in "custom-Romania"... ;) Cine a pomenit aici de downhill??? Aici e vorba despre o bicicleta all-mountain/enduro/what-so-ever... Iar Juicy 7 e o frana cu care s-a mers o perioada buna in World Cup, inainte sa apara Code-urile.

Desi nu e cel mai relevant exemplu, Sammie s-a dat sezonul trecut cu un combo "manete de Ultimate + etriere de Code", iar la prezentarea echipei de saptamana trecuta Sunn arata un set-up identic. Mie mi-e destul de clar ca cel putin manetele de Ultimate au aceleasi dimensiuni interioare (cilindru, etc.) precum restul suratelor din gama Juicy/Code, altfel aceste combinatii ar fi imposibile. Cel putin conform acestei logici, spre exemplu pot fi combinate niste etriere de Juicy Three cu manete de Ultimate ori viceversa. ;)
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
5 martie 2008 la 14:54
Magura Gustav M vs. Avid Code Five
Discutii tehnice / Frane
Pentru tine? Juicy 7 cu discuri de 8" fata si 7" spate. Fiindca greutatea conteaza, daca nu pretul. Presupunand ca 7-ul este baza, poti urca oricand scara ierarhica, pana la treptele urmatoare: Juicy Carbon si Ultimate, dar pregateste-te sa scoti din buzunar mai mult.

Pentru a reveni la intrebarea initiala, intre Gustav M si Code 5 e clar ca Gustavele le iau fata Code-urilor, nu degeaba fiind supranumite "ancore" ;) Code-ul 5 este si ea o frana foarte buna pentru sclavi ai gravitatiei pe buget de austeritate, si vine ca prima echipare pe multe biciclete de anul acesta. In fapt, un etrier de Code fara maneta fancy-schmancy pe rulmenti si cu reglaj, ci cu una simpla si sincera de Juicy 5. Nu ratezi nimic nici cu acest minunat exemplar al famigliei Avid. Pentru bicicleta ta insa, vezi sfatul de mai sus!

Ahoi-oi-oi!
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
28 februarie 2008 la 21:54
Trezire!!! Intrunire la SOIMOS super tare traseu de viteza!!
Evenimente / Downhill
It's all Gay Gratziani stylee, so waddaya expect? Propun patentarea primului cronometru sportiv din lume cu unitate unica de masura: minutul, fara alte subdiviziuni irelevante!

Sper sa va supere maximal observatia mea!
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
16 decembrie 2007 la 20:19
Dimensiuni cadru pt un rider mai inalt :|
Discutii tehnice / Cadre
Don't "" me! "Te gandeai" cum se gandeste toata lumea, la tine in primul rand, fiindca, nu-i asa?, tu esti cea mai importanta persoana din viata ta! Pe bune acum, insa; cine doreste un SFAT, incepe o discutie pe un thread cum este acesta si are TOT DREPTUL sa nu fie invadat de toti micii afaceristi de ocazie, nu gasesti? In afara de asta ii poti lasa un mesaj pe privat sau un profile-comment. Ce legatura are Kona ta Medium cu problema omului? Exact, nici una; Kona fiind si ele destul de scurtute de la natura! Atat timp cat ne vom da cu totii silinta sa fim decenti, ne va merge tuturor mai bine. ;) Nu e cazul sa iti dai ochii peste cap si sa te comporti ca o fata mare ranita in amorul propriu! :)
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
16 decembrie 2007 la 19:49
Dimensiuni cadru pt un rider mai inalt :|
Discutii tehnice / Cadre
...si, iarasi din pacate, se pare ca unii nu inteleg bine romaneste! De ce tot timpul cand cineva cauta o solutie la o problema, incep sa sara fel-de-fel la el, ca sa-i vanda cate o prostie, care are prea mica legatura cu solictarea lui? "Ajutati-ma cu un sfat, va rog" e una; "bagati-mi pe gat chestiile de care vreti sa va scapati" e cu totul alta, nota bene! ;)
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
16 decembrie 2007 la 19:43
Dimensiuni cadru pt un rider mai inalt :|
Discutii tehnice / Cadre
Lungimea toptube-ului este o dimensiune deseori ignorata de catre publicul consumator; din pacate...

Pe langa faptul ca o lungime mai mare a acestei tevi da bicicletei stabilitate si siguranta in timpul anumitor manevre (spre exemplu sarituri sau pasaje de mare viteza), de asemenea ea inseamna si un plus de spatiu pentru cei mai mari dintre noi. Geometria relativ nefericita a UMF-urilor se traduce, din pacate, si prin valori reduse ale lungimilor de toptube, iar acest minus poate fi resimtit din plin de catre persoanele mai inalte. Din acest motiv, si nu datorita vreunui moft, am ajuns la actualul meu cadru, ce ma multumeste profund.

Din pacate insa, un cadru mai lungut, care sa se preteze insa la aplicatii de genul dirt sau street, este destul de greu in Romania si de obicei costa mai mult decat marfa care sta atarnata pe toate gardurile. RAM-ul Metal de anul viitor are un TT suficient de lung, spre exemplu, sau poate un Hardball/Fireball mai mare, ori URBN-ul de 16". Grija mare si succes la cumparaturi! :)
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
10 decembrie 2007 la 14:16
Se pricepe careva la butucii spate?
Discutii tehnice / Roti
Daca trebuie sa te incadrezi intr-un buget de 180 RON, Novatec-ul cu 4 rulmenti este o alegere foarte buna. Atentie insa, conform unor oameni care i-au folosit indelung (si sunt multumiti de ei) vin cu un exces de vaselina, care influenteaza negativ functionarea casetei. Daca iti cumperi unul, fa bine si demonteaza-l si curata-l putin de vaselina!

Altfel, majoritatea butucilor pe rulmenti (2 sau 4, whatever...) sunt de o buna calitate si isi fac bine datoria in cele mai multe dintre cazuri. Butucii de la Author ar putea fi o buna alternativa la Novatec; cum este, bineinteles, si Formula.

Atentie insa, Ringle si Da Bomb nu sunt de bagat in aceeasi oala; Ringle facand butuci de la inceputul anilor '90, in timp ce Da Bomb face sourcing in Taiwan. Nu e nimic rau in asta, dar totusi...

In ceea ce priveste Shimano, butucii lor sunt relativ anacronici, datorita axelor cu conuri folosite. Shimano insista insa ca acestea sunt mai usor de intretinut, iar fortele se distribuie mai bine decat in cazul butucilor cu rulmenti, atat de populari astazi. Personal, gasesc ca nu este nimic in nenregula cu butucii Shimano; Deore este minimum, calitatea materialelor urcand in gama odata cu preturile. XTR si Saint sunt calitate fara compromis, cum asteapta de altfel si clientela lor, pe care Shimano nu si-ar permite sa o tradeze. XT-ul ramane si el la aceeasi calitate dintotdeauna, desi poate parea banal in comparatie. Pretul oferit de amicul de mai sus este si el unul corect.

Pentru baiatul cu Joytech-urile: nu va de ce nu ar merge schimbul de casete de pe butucul non-disc! Ar trebui sa fie fix aceeasi mancare de peste. La fel de putin inteleg cum de poate castiga o roata cu butuc Joytech valoare sentimentala, dar asta este doar problema mea... Ahoi!
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
10 decembrie 2007 la 13:42
am o problema grava de transmisie
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
Unu la mana: lantul si pinioanele trebuie sa se uzeze (citeste: "sa se rodeze" ) impreuna si trebuie schimbate intotdeauna in acelasi timp; e la mintea cocosului!

Doi: (in)compatibilitatea este o problema REALA in lumea bicicletelor si nu este intotdeauna marketing-bullshit cum tind multi sa creada.

Prin urmare: lant de 8 pe 9 pinioane este ridicol, lantul de 8 fiind prea lat pentru a putea circula eficient intre cele 9 pinioane. Lant de 9 pe 8 pinioane e inutil; de ce ar face cineva asa ceva, nu are pe ce isi da banii?

In afara de asta, este de preferat o oarecare armonie intre componente, mai exact e indicat sa folosesti Shimano cu Shimano, SRAM cu SRAM si Campa cu Campa. Si asta e foarte evident. Doar nu ne imaginam ca inginerii Shimano s-or fi gandit sa isi faca pinioanele folosind lanturi SRAM sau viceversa... KMC sau Taya sunt oferte corecte, mai ales din punct de vedere al pretului, luati insa aminte ca ce e compatibil cu tot se numeste compromis, iar atunci cand se face un compromis se renunta in mod voit la anumite aspecte. Pentru unii pot fi importante, pentru altii ba.

Si inca ceva: conform Shimano, produsele IG si HG nu sunt compatbile intre ele. Nu este o problema foarte grava, din moment ce IG inseamna clar apogeul erei cu 8 pinioane (STX-RC, LX, XT si XTR pana in 1998), iar revenirea la HG reprezinta inceputul etapei 9-speed, inceputa in '99 cu XT, XTR si LX; dar este totusi bine de stiut... Cataloagele Shimano dintotdeauna explica mura-n gura problema compatibilitatii.

Iar, pe final, sa fiu scuzat, dar ce pretentii ai de la un schimbator Acera in primul rand; mai ales cand e folosit cu combinatia lant/pinioane gresita? Singura exceptie in aceasta problema a compatibilitatii sunt schimbatoarele. Toate schimbatoarele de 8 merg si pe 9, deoarece trebuie sa acopere aceeasi distanta pe caseta, cheia fiind, de fapt maneta si cum este etajata ea. Trebuie avut doar grija la dimensiunea custii (bratului, S-ului sau cum mai vreti sa ii spuneti) schimbatorului, numarul de dinti al pinonului cel mai mare si la capacitatea maxima a schimbatorului, asa cum este ea specificata de producator. Este lesne de inteles de ce atat Shimano cat si SRAM au contraindicat la vremea respectiva (impreuna cu presa docila "de ecou" ) utilizarea vechilor schimbatoare de 8 cu noile componente de 9 (lant, pinioane si manete); trebuiau sa se vanda cele noi! ...iar piata generata de un asemenea produs cum este schimbatorul spate nu este tocmai de neglijat, mai ales ca si acum avem biciclete care se vand numai pe acest criteriu. S-a mers chiar pana acolo incat au fost contraindicate spre utilizare pana si foile sistemelor de 8 randuri! "Nine speed chainrings; say WHAT?!"

Destul cu palavrele, insa!
Folositi-va bunul simt!
Numai bine!
Maximilian MunteanuMaximilian Munteanu
26 noiembrie 2007 la 16:47
cadre de all-mountain?
Discutii tehnice / Cadre
"All mountain" este o alta infloritura a industriei (think "enduro", think "freeride" ), menita, ca de obicei, sa faca lucrurile vechi sa arate nou si, ce e cel mai important in ziua de azi, COOL. O noua eticheta care nu face decat sa ameteasca si mai tare masele si incepatorii. Mai demult, astea erau biciclete de ture/cross country si toata lumea era fericita.

In orice caz, creatura mitica numita pe germana "die eierlegende Wollmilchsau" (scroafa de lapte care se oua si da lana) nu exista, trebuie ca glumesti; iar la ce pret invoci tu acolo pare sa fie o gluma destul de proasta, sorry! Sunt destul cadre care se califica pentru categoria asta (minus drop-uri, care sunt in buna masura prostii prin definitie), dar in nici un caz la tariful asta.

Singurul lucru care imi vine acum in cap si poate fi destul de accesibil, este un prototip de Polar X FS cu amortizor Fox Float, care este nefolosit (a se citi "nou" ) si se gaseste la noi in shop in Brasov. Cadrul a fost al lui Geza, de cand era sponsorizat de Magellan, insa nu a avut cand sa il foloseasca. Are Horst-Link, aduce bine a Specialized si are cursa de 100 mm. Altfel spus, un full-suspender mic de 4X, deosebit de versatil si de manevrabil. Nu mai stiu care era ultimul pret; pentru detalii suna la magazin, s-ar putea sa ai o surpriza placuta!

Altfel, cadrul lui Cosmin este o oferta foarte decenta la pretul pe care il cere. In rest, pe masura ce bugetul creste, au voie sa creasca si pretentiile.

La 10 milioane poti fii fericit daca iti gasesti un hardtail fain, nu avioane din astea. ;) Ahoi!

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro