Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Raspunsuri de Adi Petre


Adi PetreAdi Petre
28 septembrie 2021 la 11:06
recomandare service bucuresti SUNTOUR
Discutii tehnice / Furci si amortizoare
salut,

as vrea sa stiu unde ar fi mai potrivit sa ma duc pt servisarea unei furci daca am nevoie sa nu petrec mult timp la fata locului si sa am sanse mari (sau sa merg la sigur) sa aiba piese pt furca SUNTOUR NCX pe 30mm bratele.

am fost adineauri la bikezone si mi-au spus ca servisarea inseamna ca trebe schimbate si semeringurile si ca mecanicul nu e azi ci ca vine a doua zi dupa pranz. chestiile astea m-au iritat foarte tare. se schimba uleiul frecvent tocmai ca sa nu crape nici garniturile si nici bratele sa nu se zgarie.

as avea nevoie sa fac servisarea furcii cam o data la 3-4 luni si as vrea sa ma pot programa. ideea e ca merg cu bicicleta minim 5 ore pe zi. am aparatori dar e destul de mult praf in aer si mai intra si umezeala treptat asa incat uleiul nu are cum sa reziste foarte mult iar garniturile nu au cum sa crape in acest interval de servisare ci materialul sa zicem ca imbatraneste treptat in 1-3 ani. bineinteles ca va fi nevoie si de inlocuirea garniturilor dar nu ma astept sa fie nevoie sa fie facuta treaba asta la primul service pentru ca furca nu scapa ulei deloc.
Adi PetreAdi Petre
3 august 2021 la 01:39
Recomandare anvelope 27.5 pentru sosea
Discutii tehnice / Roti
Nicu Marin: Adi Petre: vineri tb sa imi ajunga coletul de la sjscycles si stau de pe acum pe ace.

ai reusit sa afli ceva? poate ne spui si cum a decurs procedura, eventual ce costuri extra au fost, asta pentru ca toti cei care vrem sa comandam ceva din UK sa stim la ce sa ne asteptam. multumesc


"la valoarea comenzii taxe vamale, tva si comision vamal"

inca nu stiu cat si daca voi avea de plata taxe vamale; produsele sunt sub 150 euro valoare si pare-se ca nu ar fi. repet, nu sunt sigur.

am dat la DHL ca voiesc sa am parte de "reprezentare indirecta" care inseamna un comision de 60 lei platit pt DHL cat sa plateasca in numele meu ce bani or fi de platit pt ca eu sa pot primi coletul. daca imi spargeam capul sa cunosc formalitatile exact exact exact s-ar fi putut fara sa le platesc lor acest comision DAR asta DOAR daca as fi avut numar/cod EORI. pe care numar EORI il obtii gratuit foaaaaarte greu si doar daca nu te grabesti de la autoritatea vamala. daca te dai pagubas si recunosti ca esti prost sau ca aia care au facut formularul au interesul ca niste terti sa castige un ban din comision ca tu sa te si simti prost sau sa te creada altii prost - 99 lei pt ca tu sa obtii EORI platindu-le pt ca ei sa gestioneze fluxul de date... dai banii astia si aia e.

daca produsele din colet sunt in valoare mai mare de 150 euro atunci e musai sa ai EORI. si in acea situatie poti opta pt ceea ce se numeste "reprezentare directa". sau poti sa platesti tu taxele fara sa te "reprezinte direct" DHL-ul.

ca sa mergi pe "reprezentare indirecta" - caz pt care nu e necesar sa ai numar EORI obtinut (poate fi valabil cam 10 ani parca) - trebe musai ca produsele din factura - NECESARA pentru a dovedi ca te incadrezi - sa fie sub acest prag din prezent, 150 euro.

in alta ordine de idei, acum ca stiu lucrul asta... era mai tolerabil sa gasesc pe careva care sa mearga sa isi cumpere posete sau mai stiu eu ce bunuri de lux facandu-si vreun concediu pe acolo... si sa se fi gasit vreu var/unchi etc. care sa ii dea sa le ia pe avion pe aceste bunuri care sunt de nu asa mare lux... e un cost total destul de mare: TVA de adaugat la valoarea produselor si la costul transportului (38 quid), ce dracu taxe vamale or fi (nu stiu inca cat si daca), comision de reprezentare 60 lei si POATE si numar EORI obtinut o data la 10 ani pt cutare sau cutare situatie.
Adi PetreAdi Petre
28 iulie 2021 la 16:46
Recomandare anvelope 27.5 pentru sosea
Discutii tehnice / Roti
faza e ca eu estimez sa merg cel putin 20000 km (20k) pe an... si nu am probleme sa pastrez un cincinal anvelope, am pastrat chiar mai mult si fara probleme. posibil ca aderenta initiala sa fi fost nushcum dar am bagat niste ulei de-asta eftin, de floarea soarelui. iti dai seama ca nu ar trebui sa strice uleiul asta vegetal mai mult decat ar strica mizeriile care sunt pe sosele, cat or putea suge anvelopele uscate.

“Sometimes you don’t have to look further than your own kitchen to find a viable, technical solution,” said Dominique Josson, product category manager, Michelin North America. “Sunflower oil is particularly useful in high-performance, all-season tires because it allows the tire to maintain winter performance that might otherwise be sacrificed to gain handling and wet grip.”

https://www.tirereview.com/michelin-s-new-luxury-tire-made-with-sunflower-oil/
Adi PetreAdi Petre
28 iulie 2021 la 15:01
Recomandare anvelope 27.5 pentru sosea
Discutii tehnice / Roti
gelu, deci tot almotion sunt cea mai buna alegere...

iau vreo 3-4-5 pe 2.15, stau o luna pana sa imi ajunga (nu-s in stoc) si aia e. sper ca pana atunci rocket ronu de acum sa nu se toceasca de tototot...
Adi PetreAdi Petre
27 iulie 2021 la 23:58
Recomandare anvelope 27.5 pentru sosea
Discutii tehnice / Roti
curierul nici macar nu poa sa intre in scara blocului iar interfon nu este. asta pe langa faza ca e putin probabil sa fiu acasa fix atunci cand POATE o intra in bloc. deci ar fi musai sa pot sa iau legatura cu el prin telefon ca altfel dau de balamuc sa caut coletul pe la nush ce depozit de la marginea bucurestiului.

cum ar trebui sa procedez incat sa pot suna curierul cargus/dpd/etc. din timp? care ar fi numarul de telefon de la call center, cum il aflu? vineri tb sa imi ajunga coletul de la sjscycles si stau de pe acum pe ace.
Adi PetreAdi Petre
27 iulie 2021 la 22:58
Recomandare anvelope 27.5 pentru sosea
Discutii tehnice / Roti
Gelu Vlad: 10€ e pe Rose si R2. Prin Posta Romana nu sunt costuri ascunse doar ca dureaza mai mult si trebuie sa te duci la posta sa stai la cozi cand ridici coletul. Am si uitat ca ai optiunea aia. Oricum cred ca poti reface comanda.

tot cam vreo 10 euro era cica transportul de la bikeinn, ca fapt divers (bine, pretul anvelopei era mai mare).
costuri ascunse ziceam ca or fi fost la bikeinn. sau poate nu.

nu m-ar deranja prea mult sa primesc prin posta romana coletul pt ca daca alerg de colo colo cu livrarile pe care le fac e o probabilitate destul de mare ca curierul sa nu ma gaseasca. la posta ma duc cand am fereastra in program.

deci de la rose sau r2 transportul nu implica posta ci curier care ar urma sa ma poata suna sau cum?... intreb ca sa nu am surprize. cum o sa dau de curier incat sa il pot suna in ziua in care ar fi livrarea si sa vorbesc cu el ca sa ma asigur ca ajung sa si ridic coletul punandu-ma pe pauza de program...?

intreb si pt ca am dat comanda de la sjscycles si acum mai sunt vreo 3 zile pana la livrare. transportul a costat 38 lire sterline. doua monobloace, ceva distantiere. un pinion de 21... cu transport cu tot 770 lei m-a costat.
Adi PetreAdi Petre
27 iulie 2021 la 21:23
Recomandare anvelope 27.5 pentru sosea
Discutii tehnice / Roti
~5k km = 5000 km

m-am luat dupa tine care ai scris:
"Daca vrei rezistenta la pene, 10k km si balonaj 55"

dadusem comanda la bikeinn in graba si am anulat cateva minute mai tarziu din motive mai greu de explicat. acum cica tb sa imi bage in 2-3 zile banii inapoi in cont. transportul prin posta romana cica ar fi fost 50 lei dar ma gandesc acum ca or mai fi fost si alte costuri ascunse probabil...

cam cat e transportul de la r2/rosebikes?... e cam totuna cu timpul de asteptare, pana in septembrie ar urma sa imi ajunga pachetul, ori de la r2, ori de la rosebikes.

la asta ma mai gandesc... sa o iau macar sa o folosesc inainte sa imi vina un colet cu mai multe anvelope almotion mai greu de procurat:
https://www.dirtbike.ro/bazar/g-one-allround-performance-27-5x2-80-436235
daca ar intra in caroserie, allround ar avea buna durabilitate cica, am pus poze mai devreme cu RR 2.2"

Later Edit (pt Alexandru M): degeaba masor spatiul la cadru ca nu am cum sa stiu ce inaltime o avea un g-one de 2.8" pe o janta de ~20mm. si ca fapt divers... cam intr-o luna ar urma sa fac alta roata, cu janta de 25mm pe interior probabil. dar asta nu are mare importanta, daca as putea sa tocesc in 2-3-4 luni pe janta ingusta alroundu ar fi totusi ok. finca pe luna am cel putin 2000 km de alergat.
Adi PetreAdi Petre
27 iulie 2021 la 18:51
Recomandare anvelope 27.5 pentru sosea
Discutii tehnice / Roti
gasit almotion pe 2.15", 27.5":

https://www.bikeinn.com/bike/schwalbe-marathon-almotion-evolution-v-guard-27.5-foldable-tyre/137653962/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&id_producte=11200327&country=ro&gclid=Cj0KCQjw3f6HBhDHARIsAD_i3D-UpAbVsy9zHF_XNZRwEUTYU7MifLex3JRGKnsdEVdqFd1DaJk1SngaAmZWEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Adi PetreAdi Petre
27 iulie 2021 la 18:47
Recomandare anvelope 27.5 pentru sosea
Discutii tehnice / Roti
sa zicem ca m-as complica cu tubeless... g-one ar fi inca vulnerabil si ar tine doar ~5k km?...
Adi PetreAdi Petre
27 iulie 2021 la 17:12
Recomandare anvelope 27.5 pentru sosea
Discutii tehnice / Roti
cat ar fi marimea maxima care ar incape in caroserie? in poze e un rocket ron 2.2" tocit...

https://photos.google.com/search/_tra_/photo/AF1QipPUh8Q6zxrXoXMk-2UHIFDTDLtmjuU_LevsT5_i
https://photos.google.com/search/_tra_/photo/AF1QipOd111UIRXc5tZ-GfwqtfCNCLLk6fXlVzYMt0hs
https://photos.google.com/search/_tra_/photo/AF1QipPb3LNQCw5f4Q50oMCasr2V1RYnfd5NaKWZxGfZ

ar fi deci ok asta? ar rezista acceptabil la pene? cam cati km m-ar tine pe asfalt?
SCHWALBE G-ONE 27.5*2.35 650B/60-584 B/B-SK PLIABIL
Adi PetreAdi Petre
27 iulie 2021 la 16:44
Recomandare anvelope 27.5 pentru sosea
Discutii tehnice / Roti
prefer 50-55mm spate si 40+ fata. asta avand jante de 584 spate si 622 fata.
e vorba de geometria bicicletei, head angle e cat de cat corectat asa incat sa nu ajunga sa fie mai mic decat optim daca am pe spate anvelopa mai balonata si pe fata diametrul nu prea mare. dincolo de geometria furcii (trail etc.) mai sunt restrictiile (optimizarile) de aerodinamicitate si greutate per ansamblu.

mai e chestia ca socurile pe care le primeste bicicleta trebe sa fie inghitite cat de cat de anvelopa spate. diferenta de diametru intre roti e foarte mica dar totusi roata pe fata e mai mare in diametru si totodata trag de ghidon usor cand vine vorba sa trec peste vreun obstacol. avand in spinare 3-15kg (cubul de curierat) nu vreau sa am anvelopa pe spate sub 47mm. aerodinamicitatea anvelopelor conteaza dar nu chiar atat de mult.

deci daca imi gasiti almotion sau supreme de la 47mm in sus... foarte multumesc.

daca terreno zero rezista 10000-15000km pe asfalt la 2.2 bar e ok. probabil ca fac intr-un an mai mult de 20000km, ar urma sa iau 3-4-5 anvelope de-astea, numai sa stiu ca alerg usor cu ele si rezista la cioburi si ce dracu sarme or mai fi pe asfalt. eu am 65kg, bagaju din spinare in medie ar avea 5kg de regula. momentan am un rocket ron de 2.2" tocit rau de tot si bag cam 2-2.1bar in ea.
Adi PetreAdi Petre
27 iulie 2021 la 01:39
Recomandare anvelope 27.5 pentru sosea
Discutii tehnice / Roti
pt asfalt imi trebe. asfalt de bucaresti cu foarte rare incursiuni in pietris. iarba mai deloc. anvelope de 27.5 doar pt roata spate, pe fata merg cu marathon racer (622x~40) - nu as folosi terreno zero sau horizon pe roata fata, profil prea neted (zic asta daca as fi avut 27.5).

ai cumva idee daca o fi vreo diferenta in ce priveste rezistenta la pene sau rolling resistance intre terreno zero si horizon? creca o sa iau macar una din fiecare, sa ma lamuresc mai bine. posibil sa tocesc aproape complet o anvelopa intr-un an.

zici cumva ca in comparatie cu alte anvelope ar merge mai prost terreno zero cu camera? si de ce ar fi asta ca nu inteleg... nu prea am chef sa ma complic cu tubeless. intr-o vreme ma enerva in primul rand ca nu e la indemana o reteta asa incat sa nu plateasca omu la suprapret o potiune formata cu ingrediente secrete. dar mai e si potentialul coroziv si mai trebe completat si decupat periodic din ce s-a facut lipici...
Adi PetreAdi Petre
26 iulie 2021 la 23:09
Recomandare anvelope 27.5 pentru sosea
Discutii tehnice / Roti
intreb si eu acu...

daca vreau ceva nu foarte mare (caroseria nu prea ingaduie si mai e frecarea cu aerul) si ma uit la astea:

Vittoria Terreno Zero G2.0
WTB Horizon TCS SG2
Schwalbe Marathon Almotion Evolution - Addix - V-Guard

https://www.bike24.com/p2400859.html
https://www.bike24.com/p2327528.html
https://www.bike24.com/p2361672.html
(asta din urma se pare ca e mai greu de gasit dar am inclus-o ca poate o fi mai buna si eu nu stiu)

care e mai bunicica overall?

criteriile fiind in ordine descrescatoare:
1.puncture protection
2.rolling resistance
3.durab/cost (foarte putin relevant, celelalte 2 criterii sunt mult mai importante)

(greutatea fiind cam aceeasi)
Adi PetreAdi Petre
21 iulie 2021 la 22:41
O singura viteza
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
inca ceva, lanturile alea care nu au flexibilitate laterala (concepute pt single speed sau fixed, nu bushingless) vor functiona foarte anapoda daca nu nimeresti la fix alinierea foii cu pinionul, mai ales daca caroseria are o flexibilitate cat sa fie ok pt mai multe viteze.

cand pedalezi mai in forta o sa iti crontane un lant de-ala care crezi ca ar tine mai mult in timp... chiar si pe o bicicleta de pista se aude cum crontane putintel, daramite pe ceva cu mai mare flexibilitate a triunghiului spate (BB flex).
Adi PetreAdi Petre
21 iulie 2021 la 22:35
O singura viteza
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
cel mai bine e sa afli cat ai chainstay length in milimetri ca sa faci ceea ce se numeste magic gear.
daca folosesti intinzator de lant... iese o tiganie. parerea mea.

cel mai rudimentar/muncitoresc artificiu care sa te ajute sa nu te dai cu capu de pereti cautand foaie fix de 49 dinti etc. ar fi sa iei la pila din caroserie.

masoara cat ai chainstay folosind ori un lant nou ori unul uzat. in caz ca e vorba de un lant uzat mai e nevoie sa masori uzura lantului folosind un subler... e complicat de explicat si nu e atat de greu sa iti dai seama cum vei folosi sublerul pt a socoti diferenta de lungime a lantului fata de nou.

in ultima instanta vei masura burta pe care ar avea-o un lant montat pe cutare foaie si pinion si deduci folosind pitagora cat are lantul in plus lungime asa incat sa afli cat ai chainstay length. cu cat e burta mai mare cu atat eroarea va fi mai mare, ca fapt divers... deci cauta o combinatie de foaie-pinion pe care sa pui lantul asa incat sa iti iasa o burta cat mai mica. nu e nevoie sa scurtezi permanent lantul pt a face masuratoarea/estimarea asta. iar chainstay de regula e un numar intreg in mm, nu cu fractie. de-asta am zis estimare.

https://eehouse.org/fixin/formfmu

^^ ca sa nu mai faci calcule trigonometrice, ai de-a gata formularul asta ^^
Adi PetreAdi Petre
20 iulie 2021 la 15:08
Problema schimbator
Discutii tehnice / Biciclete
pe foaia aia mai mica lantul va avea tensiune destul de mare asa incat putintel se alungeste (elastic);
daca mai sunt si pinioanele tocite - sau foaia - poa sa iti scape lantul si sa trosneasca...

preferabil e sa schimbi mai din timp asa incat sa eviti situatia de a ajunge sa pedalezi la cadenta foarte mica - cat sa incepi sa prinzi din nou ceva viteza - situatie care s-ar ivi daca nu te gandesti sa schimbi mai din timp raportul.

e de preferat sa o iei pe jos daca tot ajungi la 3km/h viteza de deplasare cu bicicleta gen. daca o iei pe jos si mergi cu ~3 km/h menajezi bicicloanta. lantul se uzeaza la greu cand apesi tare in pedale si mai esti si pe foaia mica. se striveste pelicula de lubrifiant (ajungi la boundary lubrication in loc de hydrodynamic) atat pt ca e presiunea mare pe lubrifiant cat si pt ca timpul de exercitare a presiunii este mult mai lung (viteza mica de deplasare a lantului) pana sa ajunga sa curga inapoi de unde a fost strivit lubrifiantul. din pacate majoritatea celor care isi intretin bicicleta folosind lubrifiant subtirel au boundary lubrication chiar si pe plat...

un lubrifiant adecvat trebe sa aiba vascozitatea uleiului de baza destul de ridicata, sa fie acel ulei de baza avand catena cu ramificatii (izoalcani) si sa mai aiba agenti care sa mareasca vascozitatea sub presiune. antioxidanti si ce aditivi oi mai avea intr-un ulei de transmisie spre exemplu.

ca fapt divers... niciun ulei de transmisie nu e suficient de vascos pt a face fata la biciclit (e buna totusi ca ingredient pt ca are aditivii de care ai nevoie), trebe adaos cu ceva hidrocarburi mai grele... un anumit tip de ceara, cerezina (punct de topire 80-90C), care sa aiba preferabil ZERO alcani cu catena dreapta. asta insemnand ca parafina aia solida si alba e de fapt un gunoi.
Adi PetreAdi Petre
19 iulie 2021 la 18:10
butuc single speed pt pinion de 20t
Discutii tehnice / Roti
imi trebuie un butuc single speed, preferabil sa aiba rulmenti (detest cup and cones). si sa aiba buna etansare, merg zilnic cel putin 4 ore ca medie si mai prind ploi. nu as vrea sa fiu nevoit sa schimb rulmentii mai des decat o data la 2 ani pt ca mi-ar lua si timp si bani asa incat caut ceva care sa tina in timp.

deocamdata merg pe un shimano xt care are excentricitate destul de pronuntata - ideea e ca burta lantului fluctueaza din acest motiv si mai am si necazul ca nu prea pot ajusta pozitia rotii spate (vertical dropouts).

ar urma sa fac niste investitii si sa iau alt pedalier ca sa pot monta o foaie de 49t pe BCD 130mm asa incat cu lant nou sa am lantul (lanturi noi, ar urma oricum sa iau vreo 9 lanturi YBN pe comanda) la fix pt 425mm chainstay cu pinion de 20t - magic gear. daca as pastra butucul xt trecand la 49:20 ar fi putin probabil (zic putin probabil pt ca pot apropia foarte putin butucul de pedalier avand asa zise vertical dropouts dar nu fix la 90 grade) sa pot folosi lant nou si totodata nu prea m-as grabi sa iau la pila din caroseria bicicletei ca sa pot ajusta pozitia butucului. excentricitatea freehub-ului de la mizeria asta de butuc shimano mi-ar reduce destul de mult durata de intrebuintare a unui lant. daca as avea butuc fara pic de excentricitate as putea sa scot vreo 4000km pana sa ajunga slack-ul prea mare (cam la 35mm slack as urma sa dau lantul jos) dar cu nenorocirea asta pe care o am momentan abia ca scot 1500km. si am de mers zilnic destul de multi km, m-am apucat de curierat.

ma gandeam la hope pro 2 trials dar costa destul de mult. imi poate spune cineva de pe aici ce alternative viabile si ceva mai efteneaua or fi?

m-am uitat la butucul asta dar nu imi e clar daca as putea monta un alt pinion, gen surly.
https://nsbikes.com/index.php?rotary-single&id=200&lang=pl

astfel de pinion ar urma sa montez:
https://surlybikes.com/uploads/parts/surly-cassette-cog-FW2075-1000x1000.jpg
Adi PetreAdi Petre
28 iunie 2021 la 12:09
Tubless - se inmoaie cauciucul
Discutii tehnice / Biciclete
fond de janta insuficient de gros. anvelopa nu preseaza pe fondul de janta ci doar pe peretii laterali ai jantei (interior).
pune un fond de janta mai gros, strat mai gros.
Adi PetreAdi Petre
15 iunie 2021 la 14:25
Compatibilitate piese la cursiera custom build
Discutii tehnice / Biciclete
1. cu ghidon flat/riser poti sa mergi pe caroserie cu cativa cm mai mare (lunga) decat pe ghidon drop. deci la 167cm nu mai ai toe overlap. iar eu la 177cm cu caroserie ca pt drop bars si head angle de 73 abia ca nu aveam toe overlap cu pedalier de 170cm.

2. daca insisti sa ai drop bars atunci ai varianta de caroserie cu head angle mai mic (dar care nu prea se mai numesc cursiere) asa incat sa nu ai toe overlap. diferenta de greutate si aerodinamicitate a caroseriei e neglijabila in comparatie cu beneficiul stabilitatii (siguranta) in mers - viraje, franari intense. accidentarile pot fi destul de grave daca mergi pe cursiera facuta sa aiba marginal gain pe aerodinamicitate. cu alte cuvinte esti mult prea limitat in trafic daca trebuie sa mergi precaut, fara riscuri.

3. daca ai caroserie si ghidon care sa NU se inscrie in categoria "cursiera" - care inseamna bicicleta de competitii sportive in care se face rabat la siguranta individuala ca nici nu ai trafic rutier - poti sa schimbi oricand anvelopele punand altele mai mari. in ultimii ani in plan competitional si-au facut aparitia destule caroserii care inghit anvelope de 28mm dar in comert nu ai foarte multe caroserii in care sa poti baga mai mult de 25mm. si ca fapt divers, principalul motiv pt care la cx nu prea vezi ghidon flat/riser tine de regulamentul care nu te lasa cu ghidon mai lat de 50cm. sa poti fi depasit usor si totodata daca incerci sa impingi pe cineva in decor sa fie mult mai evident acest lucru. e mai ampla miscarea intregului corp pt a face slalom in raza mica daca ghidonul este mai ingust. deci siguranta proprie e mai mare pe ghidon ceva mai lat de 50cm insemnand ca poti atenta mai bine la siguranta altora.
Adi PetreAdi Petre
15 iunie 2021 la 14:04
Compatibilitate piese la cursiera custom build
Discutii tehnice / Biciclete
Calin Neagu: poate spune pt ce vrea cursiera, daca vrea sa mearga cu roadies nu prea merge cu gravelu... pe plat cu gravel si fiind micut nu va tine pasul cu baieti pe carboane cu roti aero.

da, ar fi posibil ca pt asta sa se uite omuletul la bicicleta "Trbian RC 500, de la decathlon, care costa 3100 lei" - ca sa poata sa tina pasul cu baietii pe "carboane" din cand in cand. la 3100 lei isi va gasi bicicleta de asa fel incat la 167cm sa mai si dezvolte 300W+ cu orele si deci sa poata sa tina pasul cu altii ceva mai inalti (si deci cu mai bun power output) care ar mai merge si pe roti cu profil toroidal gen.

vorbind oleaca mai serios... cand mergi in grup si esti nitel handicapat cu fizicul poti sa stai in penultima pozitie din trenulet.
cei de 167cm s-ar putea lauda ca sunt buni cataratori dar niciodata nu o sa iti doboare vreun hour record un individ cu astfel de inaltime. este evident de ce... raportul putere dezvoltata la suprafata corporala impotriva aerului.

foarte multi se pacalesc cum ca ar merge cu mult mai repede pe anvelope cat mai inguste si alea foarte presurizate. chiar daca ai avea sosele netede peste tot si niciun risc sa busesti rotile la borduri etc. (depinde si cat de apt esti cu tehnica)... tot e neglijabila diferenta de viteza.

http://bikecalculator.com/

pt cineva care isi cauta o bicicleta fara sa mai aiba nicio alta prin debara se cam impune un soi de strutocamila, ceea ce se numea impropriu mai demult semicursiera. cel mai important bike tb sa fie beater bike.

https://www.stiridecluj.ro/files/images/6/b16753f32b8709369dded151b60ed397.jpg
Adi PetreAdi Petre
14 iunie 2021 la 02:30
Compatibilitate piese la cursiera custom build
Discutii tehnice / Biciclete
1. nu cauta sa iti faci pe piese, o sa platesti foarte mult sa iei piesele separat ca sa nu mai zic ca asamblarea inseamna alte cheltuieli - are rost sa iti cauti piese separat doar in masura in care ai deja o bicla la care sa schimbi cateva piese, nu cand pleci de la zero;
2. piesele neasamblate sunt mult mai greu de evaluat in ce priveste functionarea/uzura decat montate pe bicicleta;
3. la 167 cm te sfatuiesc serios sa eviti cursierele. toe overlap. iti trebuie ceva cu head angle de 71 grade maxim.
4. la cx/gravel ai spatii mai mari cat sa inghita caroseria si anvelope mai mari de 25-28mm. singurul dezavantaj este aerodinamicitatea scazuta dar diferenta e minuscula in ce priveste caroseria - nu esti genul care sa mearga la competitii si nici care sa mearga trenulet cu alti roadsteri. si ca fapt divers... competitional de mult s-a trecut la anvelope de 28mm pe soseliste dar din pacate sunt inca la vanzare multe caroserii in care nu incap anvelope mai mari de 25mm.
5. ghidonul flat nu este admis de regulamentul competitional pt road/cx (restrictie privind latimea lui) iar in ce priveste siguranta un ghidon flat/riser este mult mai potrivit pt ca iti ingaduie o franare mai puternica. pe ghidon flat eu pun bar ends montate intre pipa si manetele de frana iar pe riser imi pun mainile langa pipa daca merg impotriva vantului sau la viteza mare, cat sa mai castig ceva aerodinamicitate. de mult nu prea mai suport drop bars, e vorba de siguranta in trafic urban mai mult si mai mult.

ia-ti mai degraba un cx daca nu un mtb cu furca fixa si anvelope semislick. in cazul in care ai o fixatie cu drop bars si totodata daca la ce nimeresti sa cumperi vanzatorul nu are sa iti dea drop bars si manete de-a gata... am eu la vanzare vreo doua seturi pt 2/3x10v.

asta ar trebui sa iti vina. ti-as recomanda sa mergi pe ghidon drept:
https://www.dirtbike.ro/bazar/scott-comp-cx-2014-443197

nu am discutat nimic cu vanzatorul, nu il cunosc deloc; am facut adineauri o cautare in cursiere ciclocros / gravel bikes si atat. vezi punctul 3.

uzura la butuci ai de regula daca au fost reglati prost sau daca strangerea in cadru nu a fost facuta bine (prea mic preload). daca sunt pe rulmenti de regula nu prea ai riscuri si daca se busesc rulmentii ii vei putea schimba. la butucii cu conuri si bile e mult mai nasol daca s-au busit cuvele, nu le poti schimba, trebe luate alte roti/butuci. problemele (oarecum iremediabile la conuri si bile) se pot detecta rapid daca ajungi sa simti vibratii de la butuci (roata invarindu-se) cu mana pusa pe caroserie.

mai poti sa ai la pedalier (butuc) uzura si - la fel ca si la butuci - una din cauze ar fi montarea cu prea mic sau prea mare preload.

in alta ordine de idei... in cazul in care nu au fost bine asamblate piesele si ai facut rodajul... vei vedea prea tarziu ca cel care ti-a facut asamblarea a strans dupa ureche butuc pedalier etc.

si se mai intampla sa iti vina din fabrica o bicla noua montata prost. se angajeaza oameni calificati partial la greu. pestele de la cap se impute. spre exemplu sunt foarte multe roti construite prost.
Adi PetreAdi Petre
4 iunie 2021 la 19:01
Cadru de 26" pentru butuc Shimano Saint FH-M815
Discutii tehnice / Cadre
am intrebat daca o fi omul "total antitalent" cat sa nu stie sa treaca peste borduri etc. fara sa solicite roata spate, lucru care e mai important daca intra in borduri altfel decat perpendicular - caz in care nu ar fi foarte greu de invatat sa elibereze greutatea de pe roata spate, nu neaparat sa o si salte la viteze moderate.

s-a ofticat si m-a facut natarau dupa ce i-am prezentat sugestia aia cu butuci dishless.
ca fapt divers... nu o sa iau niciodata bani pentru a lucra la rotile altora (insemnand si ca e aproape imposibil sa ajut pe cineva moca daca nu imi e prieten apropiat) si ii mai spun ca daca si-a luat butuc de 150mm din nevoia de a avea o roata cat mai zdravana inseamna ca nu prea au stiut (sau nu au socotit oportun pt ei) nici aia care i-au facut-o sa ii spuna ca s-ar putea si altfel rezolva nevoile lui.

deci aia care i-au luat banii nu au fost natarai si nici el, eu sunt nataraul care ii spun ce alternative ar putea avea in situatia sa delicata: oarecum balena si antitalent.

eu l-am facut balena si antitalent? poti fi primar si sa fii si una si cealalta. ca nicusor dan spre exemplu numai zvelt nu este si cica ii e frica sa mearga cu bicicleta prin bucuresti. oare nu si-o permite bicicloanta performanta? sau nu o avea unde sa o lase asigurata impotriva furtului? asta e mai mare belea la biciclit de colo colo prin oras... omul de rand nu prea e la adapost cu o bicicleta performanta daca si politia nu isi da silinta sa faca ceva sa opreasca buba asta. flagrante etc.

ofticati/frustrati/natarai/ipocriti din toate tarile uniti-va.
Adi PetreAdi Petre
4 iunie 2021 la 07:29
Cadru de 26" pentru butuc Shimano Saint FH-M815
Discutii tehnice / Cadre
Silviu Sorin: Salut !

...sa-i schimb butucul nu-mi vine pentru ca prea e perfecta...

Multumesc !


de ce e asa de perfecta? are cumva radial/lateral runout +/-0.05mm si spoke tension variance +/-5%?...

nici asa nu s-ar putea spune ca e "perfecta" la propriu dar s-ar putea califica o manopera cu astfel de rezultate drept ireprosabila. asta insemnand ca ar avea sens ca tensiunea maxima (implicit si cea minima) sa fie destul de ridicata si deci ai avea o roata cat se poate de rezilienta.

ca fapt divers... nu prea gasesti pe cineva sa iti faca o astfel de lucrare. una la mana nici nu stiu multi cum anume sa iti scoata asa ceva altfel decat la noroc iar a doua la mana... nici clientii nu au habar cum anume sa evalueze lucrarea - care sunt criteriile.

mai ai varianta unui butuc gen Hope Pro SS (ori singlespeed ori 5-6 pinioane) - care ar rezista si cu o lucrare facuta de mantuiala pt ca e dishless.

ai cumva mult peste 100kg sau esti total antitalent?
Adi PetreAdi Petre
31 mai 2021 la 21:36
Za rapida Sram NX 12 speed
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
daca citesti cu atentie la ce am scris si te mai si uiti la zaua aia o sa pricepi.

daca nu... ramai cu ideile fixe.

https://www.bikeinn.com/f/13664/136644214/sram-eagle-powerlock-connector-4-units.jpg
Adi PetreAdi Petre
31 mai 2021 la 03:25
Za rapida Sram NX 12 speed
Discutii tehnice / Elemente de transmisie
zaua rapida daca e demontata altfel decat cu cleste poate fi refolosita la nesfarsit.

daca te duce capul sa asiguri lubrifierea si sa apesi cele doua piese pentru a se apropia (ca si cum s-ar micsora spatiul cu fractiuni de mm) atuci poti sa demontezi cu mainile in cateva secunde. nu iti trebe forta. daca folosesti forta atunci da, poti sa deformezi zaua rapida si poti avea mai tarziu surprize.

https://youtu.be/1GnlOS5Bgn0?t=29
Adi PetreAdi Petre
27 mai 2021 la 11:32
Problema cu ghidonul
Discutii tehnice / Ghidoane si pipe
"In timp ce strangeam surubul care tine ghidonul"
- e vorba de surubul care intra in aliajul de aluminiul al pipei, strangerea ghidonului, aluminiul a pocnit...
nu surubul care odata desfacut iti permite sa ridici sau sa rasucesti pipa din furca.

naiba stie ce rezistenta o fi avut materialul ala daca a fost strans repetat, obosit, corodat... fisuri potentate de factor galvanic pe langa mecanic

d-asta mi-am racit gura spunand de lubrifiant special pt surubarie. eu mi l-am ``confectionat`` amestacand pana a ajuns ca un fel de pasta foarte vascoasa - mai gros decat mustarul ca fapt divers -
ceva ceara microcristalina cu niste vaselina lichida de-aia alba cumparata in forma de tub spray (adica are ceva solvent volatil) si un produs ulei GL4 (cu toti aditivii pe langa uleiul sintetic de baza). deci ceara microcristalina (amestec cu izoalcani la greu), nu pafafina nu ceara uzuala de lumanari. ca fapt divers ceara de albine e bunicica pt asta dar e recomandat sa fie folosita CA INGREDIENT intr-un homebrew. si ceva aditiv hBN luat separat (hexagonal boron nitride, 0.5+ nanometers) este de mare folos, este un bun izolator electric (spre deosebire de grafit care potenteaza coroziunea galvanica), netezeste suprafetele si previne uzura. naiba stie ce ingrediente, aditivi or fi in vaselina tub spray si in uleiul GL4.

nu neaparat ca as fi nimerit eu cea mai buna combinatie dar mi-a fost usor sa prepar pasta asta odata ce am cumparat ingredientele mai intai si intai pt a face un homebrew pt intretinerea lantului si pt a cufunda lantul in ceara fierbinte pt un timp scurt (spre 100C) ca ultima etapa. lantul e acum foarte curat si uscat pe afara iar uzura este mult mai atenuata in comparatie cu uleiurile brand pe care le-am folosit pana acum. baia in ceara nu ia foarte mult timp insa repet... termenul de ceara e generic si multi au avut rezultate de rahat folosind straight paraffin (aia alba - straight alkanes - pe care nu as cumpara-o) care e casanta, se exfoliaza, nu rezista... si mai e chestiunea asta: daca pui aditivi si ce aditivi pui (unde ii gasesti pe aia - mai la indemana e sa iei un ulei de transmisie de calitate si sa il pui in amestec). ca fara ei nicio ceara nu prea rezista. ceara de albine e bunicica chioara dar se poate mai bine.

exemplu de produse speciale pt suruburi:
https://www.klueber.com/za/en/products-service/lubricants/lubricating-pastes/

https://www.bhamfast.com/structural-bolt-lubricant/
"Similar to the uncoated bolting assemblies, if the nuts have lost their lubrication, reapply a wax-based lubricant on the nut’s threads and inner face."
- insa daca nu piulita e cea pe care o invarti atunci lubrifiezi filetul si capul surubului si cureti cat mai bine exteriorul piulitei, altfel, poa sa se invarta si piulita.

asta si folosirea unui cuplu cat de cat masurat, estimat, plecand de la niste cifre in Nm. cate bordeie...
Adi PetreAdi Petre
23 mai 2021 la 22:40
Problema cu ghidonul
Discutii tehnice / Ghidoane si pipe
"desi nu il stransesem peste limita"

care este limita?... cum afli care o fi aia?
raspuns: rupi cateva pipe si afli in acest fel.

vezi cum e cu coroziunea galvanica... otelul este oleaca mai nobil decat aliajul de aluminiu. cauta un lubrifiant special pt asa ceva. spre exemplu grafitul este un foarte bun conductor electric si deci e cea mai prost lucru de aflat in unsori. sunt unsori speciale pt surubarie, aditivi si isoalcani (un anumit tip de ceara).

"stress corrosion" - factorul mecanic contribuind pe langa cel chimic la coroziune. si cum spuneam mai inainte... ai si factorul astalalt, de diferenta de potential electric.
Adi PetreAdi Petre
23 mai 2021 la 22:34
Parere bicicleta electrica
Discutii tehnice / Biciclete
sa mai spun ceva, e mai important sa ai aripi de protectie, care sa fie montate la cativa mm de anvelopa, decat rahatul ala de motor. jeg pe lant, pe picioare dupa orice ploaie. nu o sa mergi pe ploaie cu bicicleta dar asfaltul nu se usuca asa repede dupa ploi.

am mers destul de mult pe e-bike si stiu bine despre ce vorbesc.
Adi PetreAdi Petre
23 mai 2021 la 22:23
Parere bicicleta electrica
Discutii tehnice / Biciclete
se minte la greu cand vine vorba de autonomia bicicletei cu bateria din dotare. modul eco inseamna ca trage motorul foarte putin la acceleratie si dupa aia nu mai trage deloc ca se plafoneaza la 25km/h. cat o fi acceleratia aia...

deci sfatul meu... cauta ceva fara motor, cu furca fixa si cu anvelope de ~42 fata si ~50 spate. eventual tija de sa cu suspensie daca iti faci asa mari griji cu gropile. tija thudbuster, nu alte rahaturi.

vezi daca cumva nimeresti sa brooks pe undeva... ii trebe tija cu offset destul de mare si acele tije sunt destul de rare, nu le gasesti pe toate drumurile si nu stiu sa fie tija de sa cu suspensie care sa nu fie de rahat cu destul offset pt un brooks.

tocmai ce ma uitam la asta... dar nu e pt tine:
https://www.dirtbike.ro/bazar/bike-touring-expedition-pinion-p1-18-carbon-drive-gates-mtb-458477
Adi PetreAdi Petre
23 mai 2021 la 22:21
Parere bicicleta electrica
Discutii tehnice / Biciclete
daca intentionezi sa mergi cu bicla asta o ora jumate doar atunci e ok.
daca ai chef sa investesti in inca 1-2-3 baterii ca sa le schimbi si sa le incarci peste noapte acasa... atunci poate ar avea sens.
iar bateriile nu sunt foarte ieftine.

nu as cumpara asa fel de bicicleta. marimea nu e prea mare pt inaltimea ta dar
1. nu face banii; furca e una jegoasa, se vede ca are bratele de otel din poze (grea, low end);
2. lantul se va uza accelerat, preferabil e sa ai motor in butuc;
3. sistemul mid-drive are un mecanism de transmisie care trebuie servisat din cand in cand; nu se merge pe fiabilitate cand vine vorba de mid-drive ci se fac compromisuri pt a scadea greutatea bicicletei - daca furca e grea atunci sa fie si mecanismul de reductie greu si fiabli? NU! ci e facut sa fie usurel si deci vulnerabil. pt ca asa gandesc cei care concep bicicletele, sa fraiereasca clientii prezentand o bicicleta cat mai ieftina si care sa nu fie prea grea dar sa nu fie fiabila. clientul nu isi da seama decat dupa 1-2 ani probabil. dupa care o vinde la mana a doua.

altfel spus... oare de ce a fost pusa la vanzare? pt ca nu e potrivita pt drum lung? nu, pentru ca e prea inceata si pentru plimbari scurte. motorul nu va mai trage dupa ce ai ajuns la 25km/h. eu merg lejer cu 25km/h si pana la 25km/h... acceleratia nu e asa problematica.

nu stiu bacaul daca o avea dealuri multe...

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2022 DirtBike.ro