Grosime spite


Paul Manaila

Trimite mesaj
Posturi: 27
Subiecte: 5

#421579 18 mai 2022 la 18:52

Salut, am un mtb Marin de prin 92, iar spitele sunt mai subtiri de 2 mm, sublerul meu spune 1,5 mm.
am inlocuit 3 nipluri si tocmai m-am trezit cu un al 4-lea pocnit, aveti idee de unde pot cumpara acest diametru ?
!,5 sau 1,8 ?

ultima modificare: 18 mai 2022 la 19:25

Un fost membru
Posturi: 4205
Subiecte: 5

#421586 19 mai 2022 la 16:09

Din cate stiu eu niplurile sunt de 2 mm, iar spitele au grosimi diferite la capete fata de sectiunea mediana. Adica sunt subtiate peste tot inafara de capete, unde au 2 mm. Asa ca masoara spitele la filet. Cel mai probabil ai nevoie de nipluri normale, difera doar lungimea lor: 12, 14, 16 mm. Vezi sSapim Polyax. Gasesti cam la orice magazin decent de biciclete.

ultima modificare: 19 mai 2022 la 16:11

+1
Ati Boa AtiBoa

Trimite mesaj
Posturi: 796
Subiecte: 28

#421588 19 mai 2022 la 23:58

Daca bicicleta e asa veche (30 ani), si au inceput sa cedeze spitele, e recomandat sa le schimb pe toate deodata cu altele noi. Cand lucram in atelier de biciclete am vazut multe cazuri de genul, dar mereu proprietarii bicicletelor se zgarceau mereu, apoi scoteau mai multi bani din buzunar, cand veneau la inlocuire spita + centrat, decat sa refacem toata roata, cu spite noi
Dupa atata timp, nu e de mirare ca "s-au obosit" spitele, intrucat acestea sunt tensionate mereu, nu numai cand te dai pe bicicleta.
Asa cum spune Vald, niplurile sunt de 2mm, in schimb spitele pot fi straight, single butted sau double butted:

Iti recomand sa-ti schimbi toate spitele in roata respectiva (deodata), avand grija, ca spitele noi sa aiba acelasi lungime cu cele vechi. Daca vrei poti pune si spite mai usoare (double butted), insa in cazul tau nu cred ca merita banii in plus (sunt mult mai scumpe).

ultima modificare: 19 mai 2022 la 23:58

+2
Paul Manaila

Trimite mesaj
Posturi: 27
Subiecte: 5

#421616 22 mai 2022 la 15:01

MUltumesc pentru raspunsuri, am sa o duc la un atelier si o scot la capat acolo. Ma inteb daca cedeaza doar niplurile.. sa schimb si spitele sau doar niplurile ?

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 5426
Subiecte: 16

#421617 22 mai 2022 la 15:23

Fa un calcul, in general bicicletele ieftine vechi NU merita reparatii serioase considerand preturile actuale (MARI) de componente si manopera.

Doar daca ai amintiri cu respectiva bicicleta sa zicem ca o faci de drag...
Insa daca e in stare f proasta si vrei sa "o pui la punct" mai bine cauta alta (MULT) mai noua, parerea mea.

Sunt multe necunoscute, in ce stare e restul ei, pt ce o repari, pe unde vrei sa mergi, cat de frecvent, etc...

ultima modificare: 22 mai 2022 la 15:31

+1
Un fost membru
Posturi: 4205
Subiecte: 5

#421621 23 mai 2022 la 11:44

De obicei cedeaza niplurile, in special cele din aluminiu. Sau cedeaza filetul spitelor daca au facut electrocoroziune. Spitele cedeaza cand nu sunt tensionate corect si pui sarcina pe ele sau cand nu e spitata corect roata, sau dupa zeci de mii de km fara sa fi mers pe la service sa-ti tensioneze spitele. Eu am cumparat recent un set de roti de cursiera (jante Ambrosio Excursion + butuci 105) la mana a doua si am constatat ca sunt cam moi spitele. Primul lucru pe care l-am facut a fost sa le duc la centrat si gresat butucii. Manopera a costat 1/2 din cat am platit pe roti, dar macar am acum un set functional pe care ma pot baza cateva zeci de mii de km.

Calin, daca are roti cu spite butted de 1.5 mm, sigur nu are ceva ieftinitura. Un inlocuit de nipluri nu e nustiuce operatie costisitoare daca vrei sa mai folsoesti bicicleta inca 20000 km. Eu as merge sa imi inlocuiasca spita defecta si sa-mi centreze iar ambele roti. Daca e importanta pentru tine bicicleta, poti schimba toate niplurile. Niplurile clasice din alama sunt mai grele (0.9 vs 0.6g) dar cedeaza mai greu.

https://www.lightbicycle.com/newsletter/Brass-Nipples-vs-Alloy-Nipples.html

Edit. Citeam link-ul de mai sus si mi-am amintit ca eu doar nipluri Sapim Polyax si DT am folosit. Doar unul a crapat din cauza ca a fost strans excesiv.

ultima modificare: 23 mai 2022 la 18:13

+1
Eduard ionescu

Trimite mesaj
Posturi: 9
Subiecte: 3

#421625 23 mai 2022 la 12:35

Calin Neagu are mare dreptate, nu merita sa bagi bani in biciclete vechi.

Pai daca ai pe-acasa o rabla cu set XTR M900 sau o cursiera de-aia straveche cu Campa Record, nici nu mai gasesti piese de schimb pentru alea. La gunoi cu ele!

Dupa, mergi la Decatlon si iei ceva Btwin cu Microshift si Tourney. Toate noi.
Asa face omul cu scaun la cap, cum zice si Calin.

Vorba aia, ce e nou-bun, ce e vechi- nasol.

Acum ma duc la plimbare pe cursiera mea Basso 1983, Columbus SL cu amestec de suntour/athena si record. E veche, stiu, dar o folosesc la naveta ce naiba. Nu de alta, dar inca n-are nevoie de spite noi, ca altfel o aruncam de mult.
Ce, eu sunt mai prost ca altii.

Vorba lu' Calin....

+1
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 5426
Subiecte: 16

#421627 23 mai 2022 la 12:46

Ai inteles perfect Eduard, bravo.

Ce zic eu mereu ? "Tourney 4 everybody"

Cum zice si Gelu mai sus, in bicle mai vechi poti ingropa usor MULTI bani.
Ce am zis eu este sa se intrebe DACA merita.
Unele merita, altele nu.

ultima modificare: 23 mai 2022 la 12:48

Paul Manaila

Trimite mesaj
Posturi: 27
Subiecte: 5

#422013 10 iunie 2022 la 17:12

Multumesc mult , e un marin pine mountain din 92, cu butuci dx, genti mavic, race line, am ingreunt-o cu ceva piese mai noi, si dintr-o alternativa de oras de care nu mi-ar fi fost tarsa sa-mi fie rufata a ajuns o dragalasa ...
am sa schimb niplurile spitele par sa fie in regula,ast a fost si parerea unui mecanic la care am ajun intr-un final..
Multumesc mult pentru pareri

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

 
Browserul este învechit!

Actualizați browserul pentru a vizualiza corect acest site.

Actualizați browserul acum! ×