Recomandare anvelope MTB XC 29
Bogdan B. Posturi: 192 Subiecte: 14 |
#420593 20 martie 2022 la 23:17 Dragi colegi, |
Un fost membru Posturi: 4205 Subiecte: 5 |
#420594 21 martie 2022 la 00:08 Vezi topicul de anvelope: |
Petru Grapinoiu Posturi: 30 Subiecte: 3 |
#420596 21 martie 2022 la 07:06 Eu am Maxxis Forekaster 2.35 pe fata si pe spate Maxxis Rekon 2,25.Asta il consider un set-up pentru stabilitate si siguranta.Daca vrei ceva pentru viteza iti recomand Ardent Race pe fata si Aspen pe spate de la Maxxis. |
Marius Chereja Posturi: 505 Subiecte: 2 |
#420597 21 martie 2022 la 07:08 Eu îți recomand Maxxis, asta după ce am avut și Schwalbe și Continental. Sunt cele mai întâlnite 3 mărci de anvelope. |
Ionut Tanase Posturi: 1279 Subiecte: 3 |
#420598 21 martie 2022 la 12:38 Eu recomand Schwalbe cu un combo Racing Ray/Racing Ralph in varianta EVO daca vrei greutate redusa si performante. |
Un fost membru Posturi: 4205 Subiecte: 5 |
#420599 21 martie 2022 la 12:40 Si pene multe :) |
Ionut Tanase Posturi: 1279 Subiecte: 3 |
#420600 21 martie 2022 la 13:04 Pai de unde ai tu impresia ca .. "pene multe" cand tot tu spui ca nu folosesti Schwalbe? |
Un fost membru Posturi: 4205 Subiecte: 5 |
#420602 21 martie 2022 la 13:45 Folosesc dar de touring, care au protectie buna. Nu ma refer la Schwalbe in general, ci la anvelope usoare pentru curse. Sunt prea fragile. Si Continental RaceSport la fel. |
Ionut Tanase Posturi: 1279 Subiecte: 3 |
#420603 21 martie 2022 la 13:57 Sunt prea fragile pentru ce? |
Un fost membru Posturi: 4205 Subiecte: 5 |
#420606 21 martie 2022 la 14:37 Banuiesc ca sunt ok cele noi cu Super Ground, dar ce gasesti la noi pe piata cu SnakeSkin eu n-as folosi pentru ca dai >250 de lei pe ele si faci pana in primul spin, iar Performance au oricum 735g, adica la fel ca si restul si te costa ~235 de lei. Sau aia, sau nu stii ce cumperi pentru ca toate se numesc "Racing Ralph" si nu se mai obosesc sa scrie ce gama si ce model (si nu-i invinuiesc pentru ca deja sunt 5 cuvinte). |
Bogdan B. Posturi: 192 Subiecte: 14 |
#420613 21 martie 2022 la 18:56 Deci: |
Ionut Tanase Posturi: 1279 Subiecte: 3 |
#420614 21 martie 2022 la 20:19 Gelu Vlad: Banuiesc ca sunt ok cele noi cu Super Ground, dar ce gasesti la noi pe piata cu SnakeSkin eu n-as folosi pentru ca dai >250 de lei pe ele si faci pana in primul spin, iar Performance au oricum 735g, adica la fel ca si restul si te costa ~235 de lei. Sau aia, sau nu stii ce cumperi pentru ca toate se numesc "Racing Ralph" si nu se mai obosesc sa scrie ce gama si ce model (si nu-i invinuiesc pentru ca deja sunt 5 cuvinte). |
Un fost membru Posturi: 4205 Subiecte: 5 |
#420615 21 martie 2022 la 21:09 @Bogdan: Mai bine mergi pe recomandarea lui Ionut pentru ca tu ti-ai ales tractoare pentru trail si o sa te chinui cu ele. Eu iti recomand Maxxis Rekon Race (sa, le zice race dar nu-s din foita de tigara) sau Ardent Race sua Vittoria Mezcal III TNT G2. Vezi dintre recomandari care cat costa si ia-le pe cele care-i convin. Daca costa mai mult nu inseamna ca fac minuni, sunt doar anvelope. |
Ionut Tanase Posturi: 1279 Subiecte: 3 |
#420617 21 martie 2022 la 21:35 Maxxis Minion DHF 3C TR Maxx Terra Double Down? Asta cum ai invatat-o/descifrat-o? |
Bogdan B. Posturi: 192 Subiecte: 14 |
#420618 21 martie 2022 la 21:36 @ Gelu Vlad: Nu Înțeleg ce vrei sa spui cu „mi-am ales tractoare pentru trail”. Nu am ales nimic. Skeletonul meu spate e cam pe duca, iar daca da caldura in Bucuresti, il voi uza pana la final de aprilie. Deci îmi trebuie un cauciuc. Adica 2. |
Un fost membru Posturi: 4205 Subiecte: 5 |
#420619 21 martie 2022 la 21:44 @Bogdan: Tractoare = Maxxis Forekaster, Ikon. EXO e o chestie ca sa nu faci pana. Nu stiu de ce nu gasesti Hutch, banuiesc e brand frantuzesc mai mic si au distributie mai slaba decat Maxxis, Michelin sau Continental. Si cu Vittoria e aceeasi poveste. Decathlon au pret super la ele, nu 40€ bucata, cat am dat eu pe Maxxis-uri, dar nu au nici aia pe stoc decat Python 2 si Toro. Nu-ti bate capul prea tare cu fata/spate, le poti pune la fel. Evident ca nu le vei pune la fel daca iti zice clar care e pentru fata si care-i de spate. Cele de fata au crampoanele alungite pe directia de mers de regula. Vezi foto (bundle-ul ala costa 90€, Isuse!). Stanga fata, dreapta spate, Ray & Ralph. Deci Ardent Race e si ala mai mult pentru fata in timp ce Rekon Race e universal sau pentru spate. Mie personal nu imi place sa pun diferite, e chestie de preferinta. |
Marius Chereja Posturi: 505 Subiecte: 2 |
#420622 22 martie 2022 la 07:37 Bogdan, eu am pe full Maxxis Ardent de 2.25 pe spate și Forekaster de 2.35 pe față, cumpărate primăvară trecută de la Maros (170-180 de lei bucata), dar incerc să țin procentul ăla in care merg pe asfalt cat de mic. Într-adevăr sunt mai zgomotoase pe asfalt, mai ales Forekaster, dar când intri pe offroad ai altă bicicleta decât ai avea cu Ardent sau Rekon Race... Fiecare ce consideră că e mai important. De ceva ani nu mai pun același cauciuc față/spate, atâta timp cât pe față am nevoie de mai multă aderență întotdeauna pun ceva un pic mai creponat iar pe spate ceva care sa ajute un pic la viteza. |
Ionut Tanase Posturi: 1279 Subiecte: 3 |
#420624 22 martie 2022 la 09:53 @Gelu, nu ma indoiesc ca tu cunosti semnificatia a ce scrie pe gumele Maxxis, iar faptul ca spui ca a doua jumatate a sarabandei de acronime si badgeuri de pe sidewall nu te intereseaza nu inseamna ca acea conventie de denumiri alese de Maxxis este mai logica sau simpla decat cea folosita de Schwalbe, dimpotriva este mai stufoasa. Daca aplici aceasta logica de ignorare a ce nu te intereseaza si la gama Schwalbe, lucurile se simplifica enorm. |
Un fost membru Posturi: 4205 Subiecte: 5 |
#420626 22 martie 2022 la 11:18 In realitate nu am nici cea mai vaga idee ce inseamna insiruirea de baliverne de pe anvelopele de DH de la Maxxis pentru simplu motiv ca nu practic Enduro/DH si nu folosesc tractoare. Stiu doar prescurtarile care ma intereseaza pe mine. Faza e ca denumirile de la Schwalbe, de pe anvelopele de XC pe care chiar le-as folosi, ma baga in ceata si mai tare. Ca sa fie si mai rau mai si seamana intre ele si nici nu le tin minte. Rocket Ron, Racing Ralph, Racing Ray? SnakeSkin, Super Ground, Super Race, wtf? Singurul amanunt cu care am ramas, e ca alea pe care le vreau eu au sau dunga albastra (Evolution) sau deloc (Performance, cele de care zice Marius ca nu sunt drepte si au bataie). La touring e simplu, ca au de regula o singura varianta. La sectiunea de gravel iarasi e haos, RaceGuard, DD RaceGuard, iarasi Super Ground, nu e foarte clar care sunt tubeless si care nu. Hutch au doua variante cu TPI diferit (60 si 127), denumite sugestiv "TPI 60" si "TPI 127" si una "Hardskin". Destul de clar, scrie clar si care sunt tubeless (cele de 127 intotdeauna). Vittoria au si ei 3 variante, Tubeless TLR, Tubeless TNT si Rigid (sarma). TNT sunt cele cu protectie, sunt gri antracit pe lateral. Restul nu ma intereseaza, TLR sunt de curse usoare si cu tan wall, iar cele rigide sunt cu sarma, nu sunt tubeless, sunt mai grele si negre peste tot. Simplu. |
Ionut Tanase Posturi: 1279 Subiecte: 3 |
#420627 22 martie 2022 la 11:51 Fiecare termen din cei enumerati de tine are un corespondent in gama Maxxis. Nu cnteaza pentru ce este conceput cauciucul, nomenclatorul de denumire este acelasi, gen Maxxis Ikon 3C TR EXO Maxx Speed |
Marius Chereja Posturi: 505 Subiecte: 2 |
#420629 22 martie 2022 la 13:15 @Ionut Tănase chiar că fiecare vede alegerea anvelopelor altfel! :) Așezarea lui Forekaster pe fata e recomandata chiar de cei de la Maxxis, care îl împerechează pe spate cu Ikon ca varianta bună de XC. Dar la mine a contat mai mult controlul mai mare pe viraje față de Ardent (3/5 fata de 2/5, tot la ei pe site), care are rolling speed mai mare, motiv pentru a-l pune pe spate. Dar fiecare cu a lui. |
Petru Grapinoiu Posturi: 30 Subiecte: 3 |
#420633 22 martie 2022 la 17:07 https://www.worldwidecyclery.com/blogs/worldwide-cyclery-blog/video-the-best-xc-trail-tires-by-maxxis-light-fast-proven-to-make-you-faster uite aici un ghid.Eu merg doar pe maxxis,ai aderenta pe pietris, am mers si pe zapada in padure.......Nu as merge pe alte marci. |
Bogdan B. Posturi: 192 Subiecte: 14 |
#420635 22 martie 2022 la 22:26 Discuțiile se dovedesc a fi foarte utile. Mulțumesc @ tuturor! |
Un fost membru Posturi: 4205 Subiecte: 5 |
#420640 22 martie 2022 la 23:29 Cum sa nu ai informatii. Ai EPI in loc de TPI, masa, tot. Da click pe triunghiul negru sus/jos din dreapta numelui. |
Bogdan B. Posturi: 192 Subiecte: 14 |
#420660 23 martie 2022 la 09:06 Să știi că m-am uitat pe site dar nu am găsit. Nici nu am stat că caut, dar am accesat paginile care făceau logic sens. Iar acolo am găsit doar acel tabel comparativ cu pătrățele (main page - products - mtb - filtru de 29) Apoi îmi apar toate cauciurile. Dau click pe un model și obțin niște informații și tabelul cu pătrățele) ( https://www.schwalbe.com/en/mtb ) |
Ionut Tanase Posturi: 1279 Subiecte: 3 |
#420667 23 martie 2022 la 09:26 In idee la Schwalbe daca vrei sa aflii TPI-ul, inmultesti 3xEPI. Schwalbe sta mai bine in comparatie cu Maxxis la capitolul TPI ... daca tot a devenit TPI-ul atat de important :) |
Bogdan B. Posturi: 192 Subiecte: 14 |
#425368 28 mai 2023 la 01:28 Salutare! Si-a mai schimbat cineva părarea față de anul trecut? A mai apărut vreo anvelopă nouă? |
Calin Neagu Posturi: 5426 Subiecte: 16 |
#425369 28 mai 2023 la 07:59 As tăia ultima combinație, maxxis ardent e slab.. personal nici nu mai consider maxxis când caut anvelope de xc. |
Ionut Tanase Posturi: 1279 Subiecte: 3 |
#425370 28 mai 2023 la 08:38 Racing Ralph este notabil mai rapid ca X-King, oriunde l-ai monta. |
Calin Neagu Posturi: 5426 Subiecte: 16 |
#425371 28 mai 2023 la 08:48 Hmm, pe a mea Xking a părut mai rapid ca ralph, dar cum ziceam diferență mică. |