Recomandare anvelope MTB XC 29


Bogdan B.

Trimite mesaj
Posturi: 192
Subiecte: 14

#420593 20 martie 2022 la 23:17

Dragi colegi,

Am nevoie de rocomandarea voastră pentru alegerea celor mai potrivite cauciucuri pentru disciplina XC, roti de 29, bicicletă full-suspension, compatibile tubless-ready.

În cazul meu, bicicleta RockRider xc900s a venit din fabrică cu Hutchinson Skeleton 29 x 2,15. Profilul cramponilor nu era foarte înalt, dar am fost mulțumit de aceste anvelope. Nu aș putea spune că rezistă foarte mult (bine, nici nu aveau cum la cât de mică era această înălțime a cramponilor), dar mi-au lasat un vibe pozitiv.

Un criteriu foarte important pentru mine este greutatea anvelopei. Cântărite de mine, Hutchinson Skeleton 29 x 2,15 au 576g (producătorul spune 600g, eu recunosc, am mers vreo 500km, apoi le-am cântărit).

Momentan eu nu mă pricep deloc la cauciucurile MTB și cred că nici nu mă ajută faptul că la autoturisme mă pricep foarte bine (Michelin Pilot Sport 4 mi se pare cel mai bun cauciuc de vară din câte există). Sunt conștient că la biciclete alta e povestea ...

Revenind, dacă aveți sfaturi/idei/propuneri/informații/experiențe, vă rog să îmi spuneți, pentru că mă veți ajuta foarte mult în alegerea noului cauciuc.

As always, vă mulțumesc mult!

Un fost membru
Posturi: 4205
Subiecte: 5

#420594 21 martie 2022 la 00:08

Vezi topicul de anvelope:
https://www.dirtbike.ro/forum-biciclete/discutii-tehnice/6-roti/33848-recomandare-cauciucuri-fataspate

Depinde foarte mult cum si in ce conditii te dai. De la Hutchinson Python sau Torro si mai au si alte modele de XC. Skeleton vad ca sunt intre Python (mai rapid) si Torro (mai cramponat). Fiind marca cu traditie in anvelope de MTB, sunt cam specializati pe XC, au anvelope decente si preturi ok.

Vezi ca la biciclete sunt alte marci de renume decat in domeniul auto. Michelin, Pirelli si Goodyear sunt prezenti piata asta, insa brandurile lor nu sunt neaparat de renume aici. Continental sunt foarte cunoscuti si pe piata de anvelope de biciclete, iar Michelin au traditie la anvelope de sosea; pe segmentul de MTB mai putin.

Astea sunt companiile cu cote de piata semnificative in industria bicicletelor. Maxxis = Cheng Shin Rubber. Au si brand propriu CS dar e mai buget si mai orientat pe volume mari. Mitas nu vrei sa iei, iar Schwalbe si Vittoria nici nu apar (volume mici?) desi sunt marci cu renume.

Cheng Shin Rubber Ind Co., Ltd.
HUTCHINSON
Trek Bicycle Corporation
The Goodyear Tire & Rubber Company
Specialized Bicycle Components
MICHELIN
Mitas
Pirelli & C. S.p.A.
Giant Bicycles
Continental AG

ultima modificare: 21 martie 2022 la 10:41

+1
Petru Grapinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 30
Subiecte: 3

#420596 21 martie 2022 la 07:06

Eu am Maxxis Forekaster 2.35 pe fata si pe spate Maxxis Rekon 2,25.Asta il consider un set-up pentru stabilitate si siguranta.Daca vrei ceva pentru viteza iti recomand Ardent Race pe fata si Aspen pe spate de la Maxxis.

+1
Marius Chereja

Trimite mesaj
Posturi: 505
Subiecte: 2

#420597 21 martie 2022 la 07:08

Eu îți recomand Maxxis, asta după ce am avut și Schwalbe și Continental. Sunt cele mai întâlnite 3 mărci de anvelope.
Vezi ce modele și profil de cauciuc îți place, în funcție de nevoie. Spor la cumpărături!

+1
Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1279
Subiecte: 3

#420598 21 martie 2022 la 12:38

Eu recomand Schwalbe cu un combo Racing Ray/Racing Ralph in varianta EVO daca vrei greutate redusa si performante.

Un fost membru
Posturi: 4205
Subiecte: 5

#420599 21 martie 2022 la 12:40

Si pene multe :)

Anvelopa racing = bani multi, pene si sidewall-uri taiate. Pretul paltit fobia de grame.

ultima modificare: 21 martie 2022 la 12:41

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1279
Subiecte: 3

#420600 21 martie 2022 la 13:04

Pai de unde ai tu impresia ca .. "pene multe" cand tot tu spui ca nu folosesti Schwalbe?
Un Ikon cu 3c este mai scump ca un Racing de la Schwalbe Evo ... deci astea sunt argumentati sau asa pareri?

Si ca sa argumentez am luat preturile de pe bike-components.de:
Ikon 48.50 euro https://www.bike-components.de/de/Maxxis/Ikon-3C-MaxxSpeed-EXO-TR-29-Faltreifen-p35863/?v=50576-schwarz
Racing Ray EVO 37.99euro https://www.bike-components.de/de/Schwalbe/Racing-Ray-Evolution-ADDIX-SpeedGrip-Super-Ground-29-Faltreifen-p78928/?v=124797-schwarz

Diferenta asta de pret se cam mentine si la variantele mai ieftine ale acelorlasi anvelope, cele dual compound.

ultima modificare: 21 martie 2022 la 13:57

Un fost membru
Posturi: 4205
Subiecte: 5

#420602 21 martie 2022 la 13:45

Folosesc dar de touring, care au protectie buna. Nu ma refer la Schwalbe in general, ci la anvelope usoare pentru curse. Sunt prea fragile. Si Continental RaceSport la fel.

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1279
Subiecte: 3

#420603 21 martie 2022 la 13:57

Sunt prea fragile pentru ce?
La stilul de dat mentionat si la cerintele initiatorului .... asta vrea, anvelope usoare de XC!

Totusi, de ce am impresia ca trebuie sa combat niste fake news? Daca nu folosesti Schwalbe de unde stii ca faci pene multe si ca se taie peretele lateral(se subintelege ca mai mult decat la alte branduri)?

Un fost membru
Posturi: 4205
Subiecte: 5

#420606 21 martie 2022 la 14:37

Banuiesc ca sunt ok cele noi cu Super Ground, dar ce gasesti la noi pe piata cu SnakeSkin eu n-as folosi pentru ca dai >250 de lei pe ele si faci pana in primul spin, iar Performance au oricum 735g, adica la fel ca si restul si te costa ~235 de lei. Sau aia, sau nu stii ce cumperi pentru ca toate se numesc "Racing Ralph" si nu se mai obosesc sa scrie ce gama si ce model (si nu-i invinuiesc pentru ca deja sunt 5 cuvinte).

Prin comparatie pe Hutchinson Python 2 sau Toro dai 170..180 de lei.

M-am uitat recent pe b-c si a crescut transportul pe RO de la 10€ la 40€. Tu de unde le cumperi? CRC?

ultima modificare: 21 martie 2022 la 14:59

Bogdan B.

Trimite mesaj
Posturi: 192
Subiecte: 14

#420613 21 martie 2022 la 18:56

Deci:

1. Am citit topicul de anvelope, dar tot nu m-am lămurit. Pentru că acolo se discuta de anvelope de MTB în general, m-am gândit că e oportun să discutăm într-un topic nou problema „XC 29 inch”.

2.Hutchinsos Python l-a avut un prieten experimentat și l-a returnat deoarece „îi arunca tot nisipul pe cadru și pe lanț”. Am încredere că așa e, deci îl exclud. Oricum, am fost cu cântarul în Decathlon și avea 898 g. Sunt 300g / fiecare roată suplimentar, deci 600 în total. Fiind vorba de o masă în rotație, adică aplicăm coeficientul de inerție rotațională de 1,6, rezultă că în realitate aș adăuga pe bicicletă 960g masă staționară. Iar lucrul asta, nu vreau să îl fac.

3. Torro e de noroaie. Eu nu ies cu bicla prin noroaie, deci dacă îmi apare un noroi în cale (și mi-a apărut) mi-a fugit fundul stânga-dreapta, dar m-am descurcat. Deci nu aș insista pe criteriul „tracțiune la noroi”. Pentru mine, mai importante sunt aderența pe asfalt (unde pedalez 35% din timp), pe pământ bătătorit, pe pietriș (55% ultimele 2), nisip/scoici (3%) (dar scoica e importantă pt că e ascuțită și poate tăia cauciucul) (am o mică incizie în peretele lateral la un Skeleton din cauza asta, muc-off-ul nu ține, deci acea anvelopa e bună de folosit doar cu cameră). Poate o să sparg gheața și voi intra puțin și prin pădure (am prieteni care s-au înscris pt Măcin, și mă bate gândul să mă fac un pic de râs pe acolo :) ). Din această perspectivă, pentru mine, alegerea e foarte complicată.

4. Voi analiza și setup-urile:
a) Maxxis Forekaster 2.35 pe fata si pe spate Maxxis Rekon 2,25 (pentru siguranță și stabilitate)
b) Ardent Race pe fata si Aspen pe spate (pentru viteză) @Petru Grapinoiu mulțumesc!
c) Racing Ray/Racing Ralph in varianta EVO (pentru performanță și greutate redusă) @Ionuț Tănase mulțumesc!
d) Ikon-3C-MaxxSpeed-EXO-TR-29 e de față sau spate? Cu ce îl asortez?

5. @Marius Chereja mulțumesc pentru recomandare! Eu am tot văzut Maxxis pe biciclete scumpe și mi-am dat cumva seama că sunt anvelope din zona premium. Sau măcar unele modele.

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1279
Subiecte: 3

#420614 21 martie 2022 la 20:19

Gelu Vlad: Banuiesc ca sunt ok cele noi cu Super Ground, dar ce gasesti la noi pe piata cu SnakeSkin eu n-as folosi pentru ca dai >250 de lei pe ele si faci pana in primul spin, iar Performance au oricum 735g, adica la fel ca si restul si te costa ~235 de lei. Sau aia, sau nu stii ce cumperi pentru ca toate se numesc "Racing Ralph" si nu se mai obosesc sa scrie ce gama si ce model (si nu-i invinuiesc pentru ca deja sunt 5 cuvinte).

Prin comparatie pe Hutchinson Python 2 sau Toro dai 170..180 de lei.

M-am uitat recent pe b-c si a crescut transportul pe RO de la 10€ la 40€. Tu de unde le cumperi? CRC?


Nu inteleg de ce asociezi Schwalbe cu pana automata? Ce ofera Maxxis in plus de nu faci pana cu el?
Apoi mai este o chestie cu care nu sunt de acord in ce spui .. cumperi un cauciuc de peste 250 de lei si nu il faci tubeless? C'mon, in momentul cand le-ai facut tubeless ai uitat ca exista spini!
Schwalbe Performance sunt de pe la 21 euro si sunt TLR si alea. Mie mi se pare ca refuzi sa intelegi produsele Schwalbe :)

Intradevar, ceva e clar aiurea la costul pe care il afiseaza BC mai nou, am verificat mai devreme si eu.
CRC are pret mare la cauciucuri in general!
R2-bike aveau ultima data 7.5 euro shipping pentru Romania si eu personal am avut cea mai buna experienta de garantie cu ei!

ultima modificare: 21 martie 2022 la 20:20

Un fost membru
Posturi: 4205
Subiecte: 5

#420615 21 martie 2022 la 21:09

@Bogdan: Mai bine mergi pe recomandarea lui Ionut pentru ca tu ti-ai ales tractoare pentru trail si o sa te chinui cu ele. Eu iti recomand Maxxis Rekon Race (sa, le zice race dar nu-s din foita de tigara) sau Ardent Race sua Vittoria Mezcal III TNT G2. Vezi dintre recomandari care cat costa si ia-le pe cele care-i convin. Daca costa mai mult nu inseamna ca fac minuni, sunt doar anvelope.

@Ionut: Nu ofera nimic special, sunt anvelope. Nu sunt atasat de ele si nici de Cheng Shin Rubber. Ale mele nu sunt tubeless ca sta bicla cate o saptamana fara sa o misc sau sa ii dau pompe si nu am chef sa ma complic cu fluide care fac mizerie de trebuie sa zugravesc sau sa-mi arunc hainele preferate la gunoi. Am avut si Schwalbe dar Smart Sam, n-am fost foarte incantat de ele. De cele de touring cu protetcie ani pana ca lumea sunt super incantat in schimb, n-am avut veci pana la Marathon Supreme. In plus denumirile lor sunt super aiurea, nu stiu niciodata ce trebuie sa cumpar, comerciantii nu afiseaza intotdeauna toata denumirea si nu am rabdare sa le descifrez si nici sa platesc preturile pe care le cer comerciantii din tara pe ele. La cele de touring e mai simplu pentru ca au doar maxim doua feluri.

PS: Intotdeauna mi-am dorit sa merg in Macin dar n-as merge la concurs acolo pentru ca ma distrag de la peisaj ceilalti participanti si toata debandada generala. N-ai nevoie de un eventiment ca sa mergi acolo si nici de spectartori in fata carora sa te faci de rusine. Iti iei niste trasee de pe bikemap, le pui pe GPS, pui bicla pe masina si o tai la 7 dimineata din Bucuresti, singur sau cu niste prieteni.

ultima modificare: 21 martie 2022 la 21:43

+1
Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1279
Subiecte: 3

#420617 21 martie 2022 la 21:35

Maxxis Minion DHF 3C TR Maxx Terra Double Down? Asta cum ai invatat-o/descifrat-o?

Sa iti faci o parere despre un intreg brand folosind un cauciuc de duzina din gama lui este destul de gresit. Smart Sam este un cauciuc pentru biciclete de 2000 de lei.

Nici eu nu sunt un fan vandut al tubelessului dar isi are rostul sau si de multe ori poate sa fie mai messy schimbatul si peticitul camerelor intepate decat sa pui 100ml de solutie in cauciuc si sa uiti de spini, de camere etc.
Nu prea inteleg cum poti ajunge sa zugrăvești de la soluția tubeless?! Iar hainele oricum le schimbi dupa fiecare tura, fie ca sunt doar transpirate fie ca a ajuns si ceva Stans pe ele dar eu sincer nu am patit si nici nu cunosc pe cineva care sa fii patit asta.
De asemenea, nu se intarasete daca il foloseste .. doar la sfarsit de saptamana.
Eu personal am avut cele mai multe pene si snake biteuri atata vreme cat am folosit o pereche de anvelope Maxxis Minion cu EXO+ si desi am ramas dezamagit imi dau seama ca au fost si chestii conjuncturale.

ultima modificare: 21 martie 2022 la 21:35

Bogdan B.

Trimite mesaj
Posturi: 192
Subiecte: 14

#420618 21 martie 2022 la 21:36

@ Gelu Vlad: Nu Înțeleg ce vrei sa spui cu „mi-am ales tractoare pentru trail”. Nu am ales nimic. Skeletonul meu spate e cam pe duca, iar daca da caldura in Bucuresti, il voi uza pana la final de aprilie. Deci îmi trebuie un cauciuc. Adica 2.

De ce nu gasesc Hutchinson pe mai multe magazine online? Or fi din Franța și le e frica de Decathlon?

Cum îmi pot da seama care anvelopa e buna pt fata si care e pt spate?

Voiam sa intreb ce inseamna EXO, dar am aflat si pot zice ca in cazul meu EXO e un must have („Protectie laterala Exo – aceasta tehnologie aduce pe lateralele anvelopei un material special care se taie greu, dar in acelasi timp este usor si foarte flexibil. Alege astfel de anvelope pentru ture pe terenuri stancoase sau cu pietre unde riscul de a taia anvelopa pe laterale este foarte mare.”)

@ Ionuț Tănase: legat de tubeless pot spune că soluția anti-pană de la Muc-Off și-a făcut treba: roti pe 29, pusă în roti pe 29 iunie, mers la mare aproape zilnic cu bicicleta, ture de 50 km. Mergeam, ajungeam la plaja, stateam la plaja si eu si bicla. Apoi, plecam la alta plaja. Stateam si acolo la plaja si eu si bicla. Primul spin l-am luat la mijlocul lui august (deci după 1 luna si jumatate de facut plaja). A etanșat perfect. Urmatorul spin a fost la mijlocul lui septembrie. Acolo nu prea mai ieșea lichid, semn ca se intarise. Am ajuns acasa, am completat cu inca 40g (pusesem inițial doar 100g) și am rezolvat și acest spin (colțul babei). Apoi, am mai mers cu bicla prin București, totul bine. A stat peste iarna pe balcon (inchis). Totul bine. Zilele trecute am ieșit cu ea, dar am fost nevoie sa umflu rotile din nou. Nu se lasaseră pe janta ori să se vada la ochi ca-s moi, dar la mana erau moi. Am umflat. Am iesit. Totul bine. In prezent anvelopele si-au pastrat cam 90% din presiunea bagata acum 3 saptamani (nu am mai ieșit cu ea intre timp ca s-a făcut din nou frig).
Deci în ceea ce mă privește, sunt foarte mulțumit de muc-off și de sistemul tubeless în general.

ultima modificare: 21 martie 2022 la 21:46

Un fost membru
Posturi: 4205
Subiecte: 5

#420619 21 martie 2022 la 21:44

@Bogdan: Tractoare = Maxxis Forekaster, Ikon. EXO e o chestie ca sa nu faci pana. Nu stiu de ce nu gasesti Hutch, banuiesc e brand frantuzesc mai mic si au distributie mai slaba decat Maxxis, Michelin sau Continental. Si cu Vittoria e aceeasi poveste. Decathlon au pret super la ele, nu 40€ bucata, cat am dat eu pe Maxxis-uri, dar nu au nici aia pe stoc decat Python 2 si Toro. Nu-ti bate capul prea tare cu fata/spate, le poti pune la fel. Evident ca nu le vei pune la fel daca iti zice clar care e pentru fata si care-i de spate. Cele de fata au crampoanele alungite pe directia de mers de regula. Vezi foto (bundle-ul ala costa 90€, Isuse!). Stanga fata, dreapta spate, Ray & Ralph. Deci Ardent Race e si ala mai mult pentru fata in timp ce Rekon Race e universal sau pentru spate. Mie personal nu imi place sa pun diferite, e chestie de preferinta.

@Ionut: 3C e cu 3 compusi, TR e tubeless ready si restul sunt tampenii care nu ma intereseaza. Agreed, Smart Sam e o mizerie. Am sa le fac si eu tubeless la un moment dat ca sunt super grele camerele alea la 250g bucata. Cand fac prima pana ca sa am motiv intemeiat sa le demontez. Cand am asamblat bicla nu am avut chef si de zemuiala.



ultima modificare: 21 martie 2022 la 22:11

+1
Marius Chereja

Trimite mesaj
Posturi: 505
Subiecte: 2

#420622 22 martie 2022 la 07:37

Bogdan, eu am pe full Maxxis Ardent de 2.25 pe spate și Forekaster de 2.35 pe față, cumpărate primăvară trecută de la Maros (170-180 de lei bucata), dar incerc să țin procentul ăla in care merg pe asfalt cat de mic. Într-adevăr sunt mai zgomotoase pe asfalt, mai ales Forekaster, dar când intri pe offroad ai altă bicicleta decât ai avea cu Ardent sau Rekon Race... Fiecare ce consideră că e mai important. De ceva ani nu mai pun același cauciuc față/spate, atâta timp cât pe față am nevoie de mai multă aderență întotdeauna pun ceva un pic mai creponat iar pe spate ceva care sa ajute un pic la viteza.
Roțile le-am făcut tubeless, folosesc solutie de la Stan's, țin foarte bine și se așează perfect cele de la Maxxis, cu Schwalbe întotdeauna am avut o bătaie mica, indiferent cat le-am săpunit sau umflat.
Am avut Ikon-uri pe bicicletă anterioară, nu mi s-au părut tractoare deloc, chiar se comportau bine pe asfalt. Forekaster da, sunt mult mai cramponare și sună, dar compensează prin aderenta offroad.

ultima modificare: 22 martie 2022 la 07:46

+2
Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1279
Subiecte: 3

#420624 22 martie 2022 la 09:53

@Gelu, nu ma indoiesc ca tu cunosti semnificatia a ce scrie pe gumele Maxxis, iar faptul ca spui ca a doua jumatate a sarabandei de acronime si badgeuri de pe sidewall nu te intereseaza nu inseamna ca acea conventie de denumiri alese de Maxxis este mai logica sau simpla decat cea folosita de Schwalbe, dimpotriva este mai stufoasa. Daca aplici aceasta logica de ignorare a ce nu te intereseaza si la gama Schwalbe, lucurile se simplifica enorm.
Cica Maxxis au fost chiar mari sustinatori ai trecerii la 29 pentru ca pe cele de 26 si 27.5 nu prea mai aveau loc sa isi puna tot brandingul :)

@Marius Chereja, ai montat gumele acelea fix invers, Ardentul este mai agresiv decat Forekasterul si este mai potrivit montarii pe fata in combinatia ta!

Mie, topicurile astea despre cauciucuri imi demonstreaza ca alegerea gumelor este "in the eye of the beholder".

+2
Un fost membru
Posturi: 4205
Subiecte: 5

#420626 22 martie 2022 la 11:18

In realitate nu am nici cea mai vaga idee ce inseamna insiruirea de baliverne de pe anvelopele de DH de la Maxxis pentru simplu motiv ca nu practic Enduro/DH si nu folosesc tractoare. Stiu doar prescurtarile care ma intereseaza pe mine. Faza e ca denumirile de la Schwalbe, de pe anvelopele de XC pe care chiar le-as folosi, ma baga in ceata si mai tare. Ca sa fie si mai rau mai si seamana intre ele si nici nu le tin minte. Rocket Ron, Racing Ralph, Racing Ray? SnakeSkin, Super Ground, Super Race, wtf? Singurul amanunt cu care am ramas, e ca alea pe care le vreau eu au sau dunga albastra (Evolution) sau deloc (Performance, cele de care zice Marius ca nu sunt drepte si au bataie). La touring e simplu, ca au de regula o singura varianta. La sectiunea de gravel iarasi e haos, RaceGuard, DD RaceGuard, iarasi Super Ground, nu e foarte clar care sunt tubeless si care nu. Hutch au doua variante cu TPI diferit (60 si 127), denumite sugestiv "TPI 60" si "TPI 127" si una "Hardskin". Destul de clar, scrie clar si care sunt tubeless (cele de 127 intotdeauna). Vittoria au si ei 3 variante, Tubeless TLR, Tubeless TNT si Rigid (sarma). TNT sunt cele cu protectie, sunt gri antracit pe lateral. Restul nu ma intereseaza, TLR sunt de curse usoare si cu tan wall, iar cele rigide sunt cu sarma, nu sunt tubeless, sunt mai grele si negre peste tot. Simplu.

ultima modificare: 22 martie 2022 la 11:57

+1
Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1279
Subiecte: 3

#420627 22 martie 2022 la 11:51

Fiecare termen din cei enumerati de tine are un corespondent in gama Maxxis. Nu cnteaza pentru ce este conceput cauciucul, nomenclatorul de denumire este acelasi, gen Maxxis Ikon 3C TR EXO Maxx Speed

SankeSkin inlocuit de Super Ground = EXO
Super Trail = EXO Plus
Super Gravity - Double Down
Super Downhill - DH casing

Daca vrei sa simplifici, ignori acel "super" si ai cuvantul care iti spune exact scopul pentru care a fost proiectata carcasa cauciucului .. race, trail, gravity\enduro, downhill.

ultima modificare: 22 martie 2022 la 13:22

+1
Marius Chereja

Trimite mesaj
Posturi: 505
Subiecte: 2

#420629 22 martie 2022 la 13:15

@Ionut Tănase chiar că fiecare vede alegerea anvelopelor altfel! :) Așezarea lui Forekaster pe fata e recomandata chiar de cei de la Maxxis, care îl împerechează pe spate cu Ikon ca varianta bună de XC. Dar la mine a contat mai mult controlul mai mare pe viraje față de Ardent (3/5 fata de 2/5, tot la ei pe site), care are rolling speed mai mare, motiv pentru a-l pune pe spate. Dar fiecare cu a lui.

ultima modificare: 22 martie 2022 la 16:41

+1
Petru Grapinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 30
Subiecte: 3

#420633 22 martie 2022 la 17:07

https://www.worldwidecyclery.com/blogs/worldwide-cyclery-blog/video-the-best-xc-trail-tires-by-maxxis-light-fast-proven-to-make-you-faster uite aici un ghid.Eu merg doar pe maxxis,ai aderenta pe pietris, am mers si pe zapada in padure.......Nu as merge pe alte marci.

+1
Bogdan B.

Trimite mesaj
Posturi: 192
Subiecte: 14

#420635 22 martie 2022 la 22:26

Discuțiile se dovedesc a fi foarte utile. Mulțumesc @ tuturor!

Înțeleg de aici că pentru scoicile mele ocazionale (dar care mi-au înțepat laterala unui Skeleton) am nevoie de Standardul EXO (sau super ground dacă aleg ceva de XC de la Maxxis).

Înțeleg de asemenea că dacă eu le voi folosi tubeless, îmi trebuie un TPI cât mai mare.

La mine lucrurile sau mai limpezit puțin, îmi dau seama ca anvelopa față e încă 75% ok (Skeleton), iar pe spate ar avea sens să iau tot un Skeleton, cât sa mai fac un sezon, iar la final, bănuiesc că amândouă vor fi praf.

Apoi, voi cumpăra 2 anvelope, sper ca dintre modele discutate mai sus să pot alege ceva cu laterala de culoare normala (iar nu maronie, după gustul meu nu prea îmi plac, arată retro). Pe primul loc în capul meu se află Hutchinson și Maxxis. Apoi Vittoria. Apoi Schawlbe. La Schwalbe am intrat pe site, și mi se pare că-s puțin cam superficial în prezentarea anvelopelor. Dincolo de faptul că au denumiri asemnătoare, pe site nu am găsit detalii legate de gramaj, TPI, etc etc etc. E ok că au pus acel tabel în care cumpară cumva toată gama de anvelope, dar pătrățelele alea nu mă ajută pe mine.

Eu cel mai probabil voi da comandă de pe bikeinn.com . La comanda precedentă shippingul a fost doar de 20 lei (niște muc-off 3x140ml + kit pană + toolul sram de verificare distanță casetă-rotita de sus de la deraior).

Un fost membru
Posturi: 4205
Subiecte: 5

#420640 22 martie 2022 la 23:29

Cum sa nu ai informatii. Ai EPI in loc de TPI, masa, tot. Da click pe triunghiul negru sus/jos din dreapta numelui.



EXO nu e standard, e denumire comerciala, iar Super Ground e la Schwalbe nu la Maxxis, dar banuiesc ca ai inteles pana la urma care e faza cu ele, multumita lui Ionut.

E 31 de lei acum de pe bikeinn si vad ca au Rekon Race EXO TR de 2.35 la pret ok, 185 de lei. Au si Skeleton la 205, cel cu Hardskin e prea scump. Buna treaba. Partea foarte faina la *inn e ca daca nu ti-au livrat inca comanda poti oricand sa o schimbi foarte lejer.

ultima modificare: 22 martie 2022 la 23:57

Bogdan B.

Trimite mesaj
Posturi: 192
Subiecte: 14

#420660 23 martie 2022 la 09:06

Să știi că m-am uitat pe site dar nu am găsit. Nici nu am stat că caut, dar am accesat paginile care făceau logic sens. Iar acolo am găsit doar acel tabel comparativ cu pătrățele (main page - products - mtb - filtru de 29) Apoi îmi apar toate cauciurile. Dau click pe un model și obțin niște informații și tabelul cu pătrățele) ( https://www.schwalbe.com/en/mtb )

Da, am văzut că s-a mărit shippingul. Desigur, cu cât pui mai multe chestii, cu atât e mai mare. Eu am ajuns la 38 lei cu 1 anvelopă (ușoară :)) ) și 2 x 120ml muc-off dry).

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1279
Subiecte: 3

#420667 23 martie 2022 la 09:26

In idee la Schwalbe daca vrei sa aflii TPI-ul, inmultesti 3xEPI. Schwalbe sta mai bine in comparatie cu Maxxis la capitolul TPI ... daca tot a devenit TPI-ul atat de important :)

EXO de la Maxxis sau Snake Skin(inlocuit de Super Ground) de la Schwalbe sunt aceeasi chestie, o insertie in carcasa care protejeaza de intepaturi.
EXO si Snake Skin sunt varianta cea mai "subtire" de protectie dar pe anvelopele de XC este si cam maximul pe care il vei intalni la acest tip de anvelope.
Personal am folosit EXO+(nivelul urmator de protectie) pe o pereche de Maxxis Minion si am avut o pleiada de pene si snake biteuri.

All in all, diferentele dintre EXO si Snake Skin sau alte protectii de la alti producatori sunt marginale si joaca un rol mai mare hazardul in real life in privinta penelor!

ultima modificare: 23 martie 2022 la 09:46

+1
Bogdan B.

Trimite mesaj
Posturi: 192
Subiecte: 14

#425368 28 mai 2023 la 01:28

Salutare! Si-a mai schimbat cineva părarea față de anul trecut? A mai apărut vreo anvelopă nouă?
PS: Pe radarul meu exista și Continental Race King și Pirelli Scorpion (cu care văd că concurează chiar Vlad Dascălu).
Anul trecut am preferat să cumpăr o singură anvelopă (celebrul cauciuc Skeleton de pe Bikeinn, îmbătrânit deja de prea mult timp prins pe raft și nevândut).
Acum am o boalfă în anvelopa față, și fie schimb doar fața și mai cumpăr din nou un Skeleton (cât să mă țină 1 an), fie îmi cumpăr două anvelope noi, pt XC, ușoare (600g maxim 650g aș vrea), cu un profil de rulare care măcar pe linia mediană să simuleze o continuitate (bandă de tracțiune),
Din câte m-am mai documentat, opțiunile ar fi cam așa:
Vittoria Barzo pe față, și Mezcal spate.
Schwalbe Racing Ray pe față, și Racing Ralph pe spate, ambele Evo.
Maxxis Ardent Race față, și Aspen spate.
Desigur, dacă era vreo soluție super pe gustul meu, nu mai postam acum acest text :))
Dacă aveți idei, păreri sau update-uri față de anul precedent, eu sunt deschis sugestiilor.

ultima modificare: 28 mai 2023 la 01:29

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 5426
Subiecte: 16

#425369 28 mai 2023 la 07:59

As tăia ultima combinație, maxxis ardent e slab.. personal nici nu mai consider maxxis când caut anvelope de xc.

Pt viteză și mers și asfalt merge race king pe spate, dacă accepți că pe ud / noroi e sanie.
Mai aderent dar nițel mai încet e Xking, sau Cross king .. care o fi denumirea actuală

Racing Ralph pe spate e un pic și mai încet (imo) decât XKing.. oricum diferența e mică.

Vittoria n-am folosit deci nu știu.

ultima modificare: 28 mai 2023 la 08:46

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1279
Subiecte: 3

#425370 28 mai 2023 la 08:38

Racing Ralph este notabil mai rapid ca X-King, oriunde l-ai monta.
Eu inca jur pe combinatia Racing Ray/Racing Ralph pentru viteza de rulare si grip decent pentru cata carne au gumele acestea pe ele.
Din lista aia as mai scoate Aspenul, nu as da bani sa am un asa cauciuc pe bicicleta mea ...

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 5426
Subiecte: 16

#425371 28 mai 2023 la 08:48

Hmm, pe a mea Xking a părut mai rapid ca ralph, dar cum ziceam diferență mică.

Rapid pe spate e RaceKing, cu negativele menționate.

Da, și din experiența mea gumele maxxis XC sunt cele mai slabe din cele 3 branduri mari (Schwalbe, Continental, Maxxis).
Aderență incertă, pene multe, uzură mai rapidă (aici depinde de compusul exact al anvelopei)

Conti versiunile ultraușoare (racesport?) au pereții laterali f subțiri... de evitat dacă mergi prin pietre.

ultima modificare: 28 mai 2023 la 08:57

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

 
Browserul este învechit!

Actualizați browserul pentru a vizualiza corect acest site.

Actualizați browserul acum! ×