Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Niste jante decente


Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 89
Subiecte: 5

#413291 24 ianuarie la 17:34

Bună seara!

Stau pe ghimpi de mai bine de o săptămână, daca sa postez subiectul ăsta sau nu. Da nu mi pare neapărat rău, că am citit toate topicurile care conțineau cuvântul "janta" sau "jante" in titlu. In urma acestei lecturi intensive, mi am făcut vreo câteva idei, dar tot nu sunt lămurit specific pe situația mea, așa că mai de frica, mai de nevoie, am zis sa deschid un subiect nou și va rog nu mi dați în cap:))))
Treaba stă în felul următor. Am achiziționat acum ceva timp un set de butuci Novatec mai performanti zic eu (XD642SB spate, cel cu 84 puncte de cuplare, împreună cu perechea XD641SB față), din doua motive, unul serios (dat de cei 7 cm de cursă moartă ai pedalei , cu gunoiul de butuc actual, și deci nevoia de mai mult de 16 puncte de cuplare) și altul mai de moft (pur și simplu voiam și eu companie sonoră când mă dau cu bicleta, actualii butuci fiind extrem de silențioși). Odată cu butucii, vin și alte spițe, alte nipluri (Spițe Race sau D Light, nipluri tot de la Sapim, cred), și deci deja o mare parte din roată e teoretic nouă. Aveam inițial de gând să le montez pe jantele actuale, care nu s chiar varză, dar m am gândit că niste jante noi, rezonabile, din cele care merg fără cameră ar fi o idee mai bună (prin vară, când cauciucurile actuale is vor fi dat duhul, fac rotile tubeless).
Puțin context: practic de regulă mersul prin oraș, mai dau un drop de mărimea unei cutii de chibrituri, din când în când, in rest nu practic niciun fel de sărituri (am rămas cu o frica teribilă de la un accident de acum câțiva ani), pe toate "traseele" pe care le am făcut, am avut 99% din timp ambele roti pe sol. Nu sunt greu (puțin peste 70 de kg) ,nu sunt nici pro raider, cred că nici la amator nu mă incadrez, cu toate că o șmecherie două, de luat un viraj, de mutat greutatea și de mers mai repejor mă descurc. De câteva ori pe luna merg pe la potecile de aici din Iași. Îmi place să merg repede, dar cum spuneam, mereu ambele roti pe sol:)). Jantele actuale sunt Specialized Stout, perete dublu, simplu capsate, din aluminiu 6061, 32 de spițe, cu inner width de 25 de mm, rulez anvelope de 27.5x2.3.
Jantele după care m am uitat ar fi astea:
https://www.bike24.com/p2128525.html?menu=1000,2,302
https://www.bike24.com/p2315440.html
https://www.bike24.com/p2123339.html
Am acolo Sun Ringle, Ryde si DT Swiss. Am văzut că lumea recomanda Mavic, dar nu am știut să mă orientez in gama lor. WTB mai zicea lumea, dar din nou, nu am știut cum să mă orientez. As vrea să păstrez exact dimensiunile actuale al jantei, cu câțiva milimetri in plus la inner width, eventual. Bugetul este maxim, maxim 90 de euro pe ambele jante, niciun cent in plus, și dacă se poate mai puțin, și mai bine:)))
Întrebarea, după toată vorbăria:
E bună vreo janta din ce am ales eu? Aveți și alte sugestii? Îmi sugerați eventual să rămân cu jantele actuale(care nu sunt tubeless ready)?
Îmi pare rău că am scris atâta amar de text, da chiar am vrut sa dau toate datele pe care lumea le cere de obicei:)))
Aștept un răspuns, merci in avans:))

+1
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3660
Subiecte: 13

#413294 24 ianuarie la 18:24

Salut, ce latime/ spacing au butucii, sunt potriviti pt bicicleta ta ?
Vad ca cel de spate e 142 iar bicla de la profil e 135 la spate.

La jante, lasa sunringle ca nu-ti trebuie prin oras, sunt si grele.
Lasa si WTB,
Jantele actuale sunt asimetrice ?
Atentie si la latimea interioara, as ramane la cat ai adica 25 intern, e destul pt 2.3, si sa mai ramana loc in cadru sa se-nvarta anvelopa :)

Nu stiu cat sens are sa bagi atatia bani in respectiva bicla, butucii 500, jante ~400, + spite + manopera...
Butuc cu mai multe puncte de cuplare are sens pe munte nu prin oras, si acolo doar daca esti super pro... ma rog sunt banii tai arunca-i pe ce vrei

Daca ai loc mai bine cumperi bicla de oras, ai alta viteza pe asfalt

ultima modificare: 24 ianuarie la 18:49

+1
Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 89
Subiecte: 5

#413297 24 ianuarie la 19:05

La rotile pe care le am actualmente pe biclă, cred că sunt prea ieftine sa fie jantele asimetrice, deci cred că simetrice. Da, butucii i am luat cu tot cu adaptoare și se potrivesc în cadru, doar nu luam butuci și rămâneam degeaba cu ei:))).
De asta am și zis in continuare 25 de mm lățime, că Ryde urile au 25,... mm lățime internă, deci prin zona asta mă învârt în continuare.
M am gândit că o să zica lumea că nu are sens, da pentru mine nu are sens și utilitate sa am mai mult de o bicicleta, ar fi prea specializat, nu am ce face. Cu bicla.merg la școală, nu mi iau biclă noua pentru asta. Tot așa cum pentru faptu că mai cobor doua trei dealuri de câteva ori pe lună, nu mi iau DH:))).
Pai na, daca am o bicla și alta nu mai cumpăr vreo câțiva ani de acum încolo, măcar pe asta s o fac sa meargă rezonabil:)))
Merci de sfat oricum, înseamnă că rămân sa aleg intre DT și Ryde?

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3660
Subiecte: 13

#413300 24 ianuarie la 20:27

Ioachim Mihalache: ...Pai na, daca am o bicla și alta nu mai cumpăr vreo câțiva ani de acum încolo, măcar pe asta s o fac sa meargă rezonabil:)))
Mergea rezonabil si inainte, dar na, ia-ti alte roti.

As merge pe DT

ultima modificare: 24 ianuarie la 20:42

+1
Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 89
Subiecte: 5

#413301 24 ianuarie la 21:02

M am uitat și linia pe care se află niplurile pare să fie la egală distanță de marginile jantei, deci jantele sunt simetrice. DT Swiss rămâne, merci mult!

ultima modificare: 24 ianuarie la 21:02

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2555
Subiecte: 3

#413302 24 ianuarie la 21:17

Toate sunt ok dar as lua fara discutie DT. Sunt si capsate, probabil sunt mai grele dar rezista la abuz. Am trei seturi de roti cu jante DT deja. Probabil Sunringle sunt si alea bombproof, dar sunt de enduro, grele. WTB sucks, am vazut mai multe crapate. Cred ca e prea dur aliajul sau le-au facut prea subtiri ca sa fie usoare. Sau au fost folosite pe scari? Mavic au mai mult jante inguste, adica sub 30 mm intern. Pentru ei exista doar cursiere si XC? Si sunt scumpi.

Ia de 25 intern. Pe gravel am de R 500db de 22, cele specifice de GR 531db sunt de 24. As pune 25 daca vrei anvelope de 2.3.

Spitele le iei ultimele, bagi pe calculatorul de spite de la DT. Ce lungime ai luat? Iti trebuie minim doua lungimi in mod normal. Le pui in 3. Si cauti la Novatec dimensiunile intre gaurile flansei si distantele stanga-centru + dreapta-centru. Shimano da D intre flanse si offset. Dstg = D/2-O, Ddr = D/2+O in fata, in spate e invers, adica + in stanga si - dreapta. Daca nu te descurci scrie-mi aici sau pe privat. Eu iau de obicei spitele din tara de la ăia care spiteaza daca au DT sau Sapim. Asa mai fac si ei un ban inafara manoperei si nu trebuie sa le returnez sau sa imi bat capul sa calculez si sa umblu dupa ele. Nu am pretentii mari la spite cat timp sunt bune.

ultima modificare: 24 ianuarie la 22:08

+1
Mircea Popan

Trimite mesaj
Posturi: 203
Subiecte: 4

#413303 24 ianuarie la 22:18

Salut Ioachim,

Cateva sugestii:

O janta foarte rezistenta la pret modic (interior 22mm, suficient pentru 2.3" ): https://www.marosbike.ro/jante/janta-remerx-rocky-disc-650b-27-5x21-dubla-simplu-capsata-32h-neagra.html

O janta mai grea (dar si foarte rigida) care merge si pentru anvelope mid/fat (interior de 35mm): https://www.marosbike.ro/jante/janta-plus-27-5-584x35-21-5-mm-sxt-aluminiu-32h-av-negru.html

O janta foarte buna (am costruit destule roti pe jante Remerx, sunt foarte redutabile iar la segmentul de buget sunt mai rezistente decat alte marci mai cunoscute) interior 27mm: https://www.marosbike.ro/jante/janta-remerx-rx-2027-tl-plus-enduro-27-5.html

O janta de interior 29mm, producator mai cunoscut dar si mai scumpa: https://www.marosbike.ro/jante/janta-nukeproof-neutron-v2-32-gauri-27-5.html

Sugestia mea este sa alegi RockyDisc, e mai mult decat suficient 22mm pentru 2.3" (daca asezi bine cauciucul, am vazut si 2.4" pe 19mm care mergea bine!), si la bani marunti ai avea un set de roti foarte robust. Altfel, la alti bani, te sfatuiesc sa mergi tot pe Remerx, janta enduro de 27mm, sunt mai usoare si, cu niste spite mai bune/usoare/puternice (evazate gen Sapim Dlight sau Race) ai avea un set de roti si usor dar si foarte rezistent care poate accepta usor si anvelope mid-fat (2.5-2.6) daca vei dori vreodata sa folosesti asa ceva.

dtswiss sunt scumpe degeaba, nu sunt nici pe departe cele mai bune, sunt un fel de janta de buget pentru nivelul de trai din vest dar, la cat de robuste si de grele sunt, dtswiss sunt sub-mediocre, la fel ca si mavicurile etc.
Daca vrei ceva mai performant care nu se gaseste in tara, cauta Stan's Notubes.

+1
Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 89
Subiecte: 5

#413305 24 ianuarie la 22:39

@Mircea Popan, Stan's sunt cam scumpe și prea late, eu am spațiere 135 pe spate, nu cred că intră anvelope mai groase de 2.5 și să rămână suficient tire clearance. Intr adevăr, m am mai uitat, DT Swiss E512 sunt jante de enduro și dacă e sa fiu sincer cu mine însumi, nu am ce face cu ele. De asta mă gândeam la ceva mai micuț, gen M442, tot de la DT. Am mai văzut că și de Remerx zice lumea de bine, merci mult de sugestie, am sa dau un ochi și pe ele:)).
Nimic de Ryde, in continuare:))
@Gelu, merci de indicație, m am gândit și eu la un moment dat sa iau singur spițele, dar mecanicul de la magazinul unde mă duc de obicei face roți, și le echilibrează bine, știu vreo doi cu bicle de dirt si rotile făcute custom la el în atelier, și tind sa cred le a făcut bine (că nu s a plans nimeni deocamdată, iar dirt jumperul e o bicla cu care dai in roți, nu glumă:))). Adică omul mi a zis sa i aduc jantele și butucii și eu îmi aleg spițele, cu lungime se descurca el:)). Eu oricum sunt mai degrabă cu mănuși cu bicla asta, îl știu pe.om și am încredere că face treaba bună. Daca nu, tot la el mă întorc și îl rog frumos sa mi le dreagă pe banii lui:)))

ultima modificare: 24 ianuarie la 22:48

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2555
Subiecte: 3

#413307 24 ianuarie la 23:29

De la DT jantele cu X sunt de XC. M sunt de all mountain dar sunt ok la sub 500g. Vezi si X432.

https://www.bike24.com/p2296438.html?menu=1000,2,302

XR sunt de curse/maraton si XM de trail, all mountain. Mai mult de trail ca la AM 22.5 intern e cam putin pentru pentru pretentiile actuale. Daca o sa vrei sa le faci vreodata tubeless ia de 25 mm tubeless ready. DT sunt tubeless ready cam toate despre care s-a discutat aici.

Daca tu iti alegi spitele poti pune linistit si Sapim Leader sau DT Champion sau Alpine ca is beton chiar daca sunt mai ieftine. Sapim Race si D-Light sunt de fite, o sa platesti peste 300 de lei pe 64 buc cu nipluri cu tot.

ultima modificare: 24 ianuarie la 23:53

+1
Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 89
Subiecte: 5

#413308 24 ianuarie la 23:30

Merci Gelu!

Aurel Dumitru

Trimite mesaj
Posturi: 75
Subiecte: 1

#413313 25 ianuarie la 10:36

Astea nu te "coafeaza": https://www.marosbike.ro/jante/janta-remerx-rx-2027-tl-plus-enduro-27-5.html ? Sunt si la reducere si poti sa le trimiti butucii si ti le spiteaza cu ce vrei tu din stocul lor. Am 2 seturi de roti cu jantele astea si sunt foarte multumit de ele,se fac tubeless dar iti trebuie fond de janta gen Gorilla tape.

ultima modificare: 25 ianuarie la 10:36

+1
Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 89
Subiecte: 5

#413329 25 ianuarie la 17:54

Bună seara, revin cu o întrebare. Inclin spre Remerx Enduro.
@Aurel Dumitru, ii contactez pe email? Sau cum sa procedez?

Aurel Dumitru

Trimite mesaj
Posturi: 75
Subiecte: 1

#413331 25 ianuarie la 18:22

Faci comanda on-line cu jantele, pui si ce spite si nipluri doresti, iar inainte de a plasa comanda ai o caseta "Comentarii, intrebari, sugestii ... " si acolo scrii ca sa nu iti expedieze produsele si ca urmeaza tu sa le trimiti butucii pentru spitat cu produsele din comanda.

Daca nu stii ce lungime iti trebuie la spite sa le scrii in camp sa le calculeze ei. Mie la niste butuci, tot Novatec dar alte modele, am avut nevoie de 272 si 270 mm. Recomand niste nipuri de aluminiu de 16 mm lungime, sunt mai scumpicele dar sunt solide.

Ca greutate o janta are cam 490 de grame, cred ca sunt destul de decente si din punct de vedere rezistenta, eu avand cam 100 de kg echipat, plus 15 kg bicicleta echipata de tura, si m-am dat destul de tare pe munte cu ele. Pana acum nu au avut nevoie de niciun fel de interventie, centrare si au un an de zile de cand le am.

Vezi ca reducerea la jante, spite si nipluri mai e valabila pana diseara la ora 23:59.

ultima modificare: 25 ianuarie la 18:30

Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 89
Subiecte: 5

#413333 25 ianuarie la 19:07

Mulțumesc mult!!!

Vlad Sabau
Redactor

Trimite mesaj
Posturi: 732
Subiecte: 18

#413335 25 ianuarie la 20:42

Am avut experiente foarte placute cu Ryde. Edge-ul ala e asimetric si tensiunea in spite e aaproape egala pe ambele parti.
Ceea ce duce la o roata mai rigida si mai rezistenta in timp.

E512 am vazut crapate fix la capse. Deci daca iei de bun ce zice Gelu, ca o janta e buna la abuz numai daca are capsele alea, mergi pe o carare gresita. Adevarul e ca nu stiu cine si cum a facut rotile respective, dar a fost vorba de 3 oameni diferiti care si-au luat jantele in momente diferite care au de la 70 la 90 de kg si nici unul nu e "ciocan".

+1
Ioachim Mihalache

Trimite mesaj
Posturi: 89
Subiecte: 5

#413337 25 ianuarie la 22:21

@Vlad Sabău, stiam eu că e ceva de capul Ryde urile, că le am văzut pe cyclemaster Intr un wheelset care mi se parea scump:))). De acum însă, după ce am rămas doar cu puțin peste jumătate din cei 90 de euro din bugetul inițial, am dedus că Remerx urile erau singurele opțiuni atestate de câțiva oameni de aici, care se potriveau ca și dimensiuni, rezonabil de ușoare și tubeless și care erau în buget(l au sărit puțin la limita, m au costat 300 de Ron). Așa că am mers pe alea de enduro, gândindu mă că 2 milimetri in plus la inner width nu va face o diferență atât de mare, se vor potrivi viitoarele anvelope (2.4) la fix. Eu cred că sunt suficient de robuste și cum am spus, nu abuzez de bicicleta, nu sar și nu sunt nici greu. Cam asta a fost.
Mulțumesc mult celor care au participat la discuție și m au sfătuit, chiar m au ajutat lucrurile pe care le ați spus aici.
Noroc tuturor!
*Jantele au sa vină, dar daca va vine in minte un set de jante până în maxim 320 de lei mai bun decât astea pe care le am comandat, va rog lăsați aici sugestia respectiva:)))
Merci!

ultima modificare: 25 ianuarie la 22:43

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2555
Subiecte: 3

#413339 25 ianuarie la 22:45

Probabil le-a tensionat careva aiurea de aia au crapat la capse. Am avut si Mavic-uri capsate si DT-uri si n-am avut probleme. E drept, intotdeauna mi le-au spitat oameni care stiau ce fac. Am vazut in schimb WTB-uri fara capse crapate la gauri. Ryde-urile alea asimetrice sunt faine dar n-am avut niciodata. Era sa cumpar Ryde simetrice in loc de M503 strict din cauza pretului. Cele asimetrice sunt pr. non boost cica.

ultima modificare: 25 ianuarie la 23:26

Vlad Sabau
Redactor

Trimite mesaj
Posturi: 732
Subiecte: 18

#413341 26 ianuarie la 10:18

Gelu Vlad: Cele asimetrice sunt pr. non boost cica.
Din nou, n-ai dreptate.

The reason the rim is asymmetrical is so the spokes from opposing sides are closer in length, creating a more even triangulation. A non-asymmetrical rim would have a longer spoke on one side, which can lead to a weaker wheel when comparing impacts from one side versus the other.

Sursa: https://bikerumor.com/2020/07/10/aasq-76-wheel-tech-asymmetric-or-symmetrical-rims-hunt-crankbrothers-dt-swiss-vittoria-stans-speak-up

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2555
Subiecte: 3

#413343 26 ianuarie la 11:00

Asta scrie pe bike24 la Ryde Edge M 30 OS:

This offset version is made for 135mm and 142mm hub axles and asymmetric front hubs.
Eu ma iau dupa informatiile pe care mi le da vanzatorul si producatorul de bune cand cumpar. Informatia e copiata de la producator de pe site.

https://www.ryde.nl/edge-m-30-os

ultima modificare: 26 ianuarie la 11:10

Vlad Sabau
Redactor

Trimite mesaj
Posturi: 732
Subiecte: 18

#413346 26 ianuarie la 11:56

Pentru ca atunci cand a fost lansata janta nu exista Boost, SuperBoost si alte standarde de genul asta :)
Iar de atunci nu si-au mai actualizat descrierea.

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro