Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Dispozitiv centrat


ciprian preda

Trimite mesaj
Posturi: 68
Subiecte: 12

#408909 6 iulie la 09:07

Este posibil ca un dispozitiv Unior de centrat roți, să fie calibrat astfel încât după centrare de fapt să ai abatere laterală de 5mm, stânga față de dreapta? Eu am pațit-o cu un tip de la o firmă care era convins ca așa trebuie sa fie, desi eu incercam să-l conving că roata dupa centrare, trebuie sa fie pe zero fără abateri laterale.

Aurel Dumitru

Trimite mesaj
Posturi: 71
Subiecte: 1

#408913 6 iulie la 12:21

Nu stiu ce sa iti zic, am patit asa ceva cu o roata facuta la Maros Bike, dar le-am trimis roata la recentrat. M-a sunat un baiat din service-ul lor, s-a mirat si el de faptul ca cine mi-a facut-o, de la ei, a realizat-o cu un off-set de 3-4 mm spre partea non-drive dar totul a fost ok pana la urma. Mi-au facut-o corect, fara costuri evident, si mi-au trimis-o inapoi.

Minu Cristian

Trimite mesaj
Posturi: 749
Subiecte: 12

#408915 6 iulie la 12:31

Din cate stiu, se foloseste alta unealta sa se vada daca janta e fix pe mijloc. Probabil standul are abatere si nu a verificat si cu un dish tool

ciprian preda

Trimite mesaj
Posturi: 68
Subiecte: 12

#408945 7 iulie la 06:58

Vă mulțumesc pentru confirmare. Vă dați seama, după cinci săptămâni de așteptare, timp în care a invocat reduceri de personal la fabricile DT Swiss (nu mai avea pe stoc) și comenzi mari de reparații și vânzări (e din Brașov! ), am renunțat la returnare ptr remediere și am rezolvat-o cu alt meseriaș. La capitolul relationare si remediat probleme tot de el create, sta foarte prost. Cu certitudine as fi rezolvat problema cu OPC-ul, dar mai pierdeam vreo trei săptămâni...

Un fost membru
Posturi: 2229
Subiecte: 12

#408953 7 iulie la 11:20

Ce inseamna 5mm abatere stinga fara de dreapta? Ai masurat fata de ax sau fata de flange to flange? Roata centrata asa "gresit" cum sustii tu, sta bine in cadru cu distante egale fata de chainstay in stinga si in dreapta?

Un fost membru
Posturi: 2229
Subiecte: 12

#408954 7 iulie la 11:33

Minu Cristian: Din cate stiu, se foloseste alta unealta sa se vada daca janta e fix pe mijloc. Probabil standul are abatere si nu a verificat si cu un dish tool


Un stand nu poate avea abatere. Un stand este folosit pentru tensionarea corecta a unei roti si evitarea opturilor. Asta se face prin verificarea distantei dintre janta si doua puncte de referinta care nu se pot modifica independent, asta insemnind ca nu poti muta caliperul stinga fara ca cel dreapta sa se miste simetric. Pentru mine e suprinzator cum a aparut o deviere de 5mm.

Vezi linkul de mai jos, nu vad nimic care sa permita reglaje gresite
https://www.youtube.com/watch?v=K9Yma9aGG2k

ultima modificare: 7 iulie la 11:50

Marin Popescu

Trimite mesaj
Posturi: 1342
Subiecte: 50

#408959 7 iulie la 12:36

La marosbike am patit-o și eu cu o roata de fata.
Pe aia de spate au nimerit-o dar pe aia de dat nu.
Tot așa cam 3 MM

ciprian preda

Trimite mesaj
Posturi: 68
Subiecte: 12

#408961 7 iulie la 13:01

Vreau să cred că m-am făcut bine înțeles. Mai explic odată! Distanța dintre jantă și ambele chainstay-uri diferă.

ciprian preda

Trimite mesaj
Posturi: 68
Subiecte: 12

#408962 7 iulie la 13:12

JDM Al Khalid: Minu Cristian: Din cate stiu, se foloseste alta unealta sa se vada daca janta e fix pe mijloc. Probabil standul are abatere si nu a verificat si cu un dish tool


Un stand nu poate avea abatere. Un stand este folosit pentru tensionarea corecta a unei roti si evitarea opturilor. Asta se face prin verificarea distantei dintre janta si doua puncte de referinta care nu se pot modifica independent, asta insemnind ca nu poti muta caliperul stinga fara ca cel dreapta sa se miste simetric. Pentru mine e suprinzator cum a aparut o deviere de 5mm.

Vezi linkul de mai jos, nu vad nimic care sa permita reglaje gresite
https://www.youtube.com/watch?v=K9Yma9aGG2k


Întreabă-i tu pe cei de la Planetbike! Au răspunsuri halucinante.

Un fost membru
Posturi: 2229
Subiecte: 12

#408966 7 iulie la 13:33

ciprian preda: Vreau să cred că m-am făcut bine înțeles. Mai explic odată! Distanța dintre jantă și ambele chainstay-uri diferă.

Tu ai mai avut derapaje pe aici dar din pura politete iti raspund. Ai folosit exprimarea "abatere laterală de 5mm, stânga față de dreapta". Stinga si dreapta CUI? Flangeul stinga/dreapta? Capat ax stinga/dreapta? Chainstay stinga/dreapta? Sint trei chestii total diferite.
Nu stiu cine sint Planetbike, dar daca ai aceeasi atitudine si offline, nu e de mirare ca te certi cu ei.

ciprian preda

Trimite mesaj
Posturi: 68
Subiecte: 12

#408967 7 iulie la 13:52

: ciprian preda: Vreau să cred că m-am făcut bine înțeles. Mai explic odată! Distanța dintre jantă și ambele chainstay-uri diferă.

Tu ai mai avut derapaje pe aici dar din pura politete iti raspund. Ai folosit exprimarea "abatere laterală de 5mm, stânga față de dreapta". Stinga si dreapta CUI? Flangeul stinga/dreapta? Capat ax stinga/dreapta? Chainstay stinga/dreapta? Sint trei chestii total diferite.
Nu stiu cine sint Planetbike, dar daca ai aceeasi atitudine si offline, nu e de mirare ca te certi cu ei.


Nu știu dacă le poți cataloga drept derapaje. E clar că nu ai înțeles conținutul mesajelor mele și nu te pot condamna ptr asta. N-am nevoie de respectul tău, ci doar de înțelegerea unei situații jenante în care am fost pus de către cei ce au fost plătiți să facă un serviciu de calitate. Tu chiar ești de naționalitate arab? Esti capabil să înțelegi sensul cuvintelor? Eu am constatat diferența montând roata pe cadru și mi-au confirmat abaterea încă doi inși cu aparate de centrat roți din service -uri diferite. Nici tu nu cred că ai fi acceptat situația în care am fost pus eu. Mai abtine-te, atotștiutorule!

Adi Petre

Trimite mesaj
Posturi: 134
Subiecte: 3

#409238 15 iulie la 20:09

atentie cu masurarea relativ de chainstays.

existe cadre asimetrice, concepute in asa fel incat bratul pe partea cu salata de pinioane sa stea mai in afara.

asta inseamna ca roata spate reglata/centrata ca pentru cadrul normal sa fie nevoie sa fie ajustata pt un cadru... anormal. am avut pana acum sa vad asta la un gary fisher piranha si la un scapin eos 7.

insa bratele cadrului te pot pacali chiar si la cadre fara asimetrie pe prinderea rotii, nu sunt simetrice ca geometrie si poa sa difere in grosime.

https://www.leelikesbikes.com/wp-content/031008dish.gif

si inca ceva: daca ai umflat rotile se vor inmuia spitele pe flanse si se va schimba dish-ul; daca esti meserias va trebui sa tii cont si de asta insa de regula ai cel mult 1mm deplasare fata de centru cu anvelopa montata si la o presiune uzuala.

eu, personal, prefer sa fie janta spate cam cu 0.5mm off ca sa am o mai mica diferenta de tensiune intre flanse. din acest motiv tinta mea nu e la 0mm ci 1mm, asa incat sa scada functie de presiunea anvelopei. nu imi doresc ca in final sa am 0mm, doar daca as avea roata dishless voi cauta o mai buna precizie pt ca nu ar fi niciun avantaj sa am off pana la 1mm decat in sensul de a avea flansa pe partea fara pinioane la o tensiune nu prea scazuta. depinde si de ce spite sunt folosite, cat de subtiri sunt pe acea flansa.

deci nu voi fi maniac sa ajung la zero cand vine vorba de dish. voi fi maniac sa ajung la variatie in tensiune +/-5-6% si runout lateral/radial de +/-0.05mm. nu numai centrarea laterala e importanta dar mai ales cea radiala. asta insemnand ca de fapt sunt maniac in a indrepta janta plastic cat se poate de precis.

am discutat strict despre rotile la care lucrez strict pt mine. e chinu dracului sa lucrez cu soricei si cu urechea. imi castig painea din altceva.

https://www.szynalski.com/tone-generator/
e o ecuatie pt lungime, densitate, grosime, frecventa si tensiune. se poate calcula tensiunea in spite cu precizie bunicica folosind urechea incat sa compari... dar trebe sa fi trecut pe la scoala cat de cat si sa iti mearga mintea, sa estompezi vibratia spitei pereche cand o ciupesti pe cealalta etc.

daca iti propui sa optimizezi roata folosind un spreadsheet atunci poti sa nimeresti destul de bine si dish-ul daca descompui vectorial, presupunand ca cunosti dimensiunile butucului - ori cu sublerul ori le iei de pe net... si mai si veriici poate cu sublerul.

nu ai neaparat nevoie sa te invete altcineva dar totodata nu il va duce mintea pe orisicine sa dezvolte de la zero vreo metoda cand vine vorba de construit sau reparat o roata/janta.

ultima modificare: 15 iulie la 20:35

+1

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2020 DirtBike.ro