Nu pot scoate cauciucul de pe janta


Dimitrie Bocancios

Trimite mesaj
Posturi: 73
Subiecte: 17

#405198 15 martie 2020 la 16:56

Buna ziua! Am si eu o problema cam ciudată. Am fost ieri la o tura si am venit acasa,am lasat bicicleta in curte si dimineata ma trezesc ca am pană!Am scos roata(de pe spate) si am dat sa scot cauciucul de pe janta! Si problema e ca nu pot nici sa il misc ,zici ca e lipit acolo!!

Ioan Radu

Trimite mesaj
Posturi: 72
Subiecte: 5

#405199 15 martie 2020 la 17:56

Păi chiar e lipit... Folosește un levier de plastic sau dacă nu ai, o coada de lingura, baga-o între janta și cauciuc, răsucește un pic. La început e mai greu dar odată pornit o sa se desfacă pe toată circumferința.... Fii mai ferm și tu cu cauciucul ala

+1
Dimitrie Bocancios

Trimite mesaj
Posturi: 73
Subiecte: 17

#405200 15 martie 2020 la 18:23

Multumesc mult! Am reusit!

Stefan Gheorghiu

Trimite mesaj
Posturi: 1

#423925 7 ianuarie la 09:35

Salutare ,
Am exact aceeași problemă, diferența e ca am strâmbat janta încercând metoda de mai sus și îmi venea sa ma pun cu barosul
pe ea ,alte variante?Ms

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 5171
Subiecte: 16

#423926 7 ianuarie la 15:34

roata e tubeless/ camera, ce brand ?
Foto cu indoitura din janta ...
In principiu daca bicicleta e produsa in ultimii ~5 ani are jante tubeless ready, deci 'priza' dintre janta- anvelopa e mai puternica.
Trebuie sa bagi mana serios in anvelopa, mai precis impins puternic pe marginea ei pt a invinge priza si a putea scoate anvelopa.
Vezi "miscarea" in acest clip de la minutul 1

Si NU FOLOSI OBIECTE METALICE cand desfaci anvelopa!

ultima modificare: 7 ianuarie la 15:50

Marius Chereja

Trimite mesaj
Posturi: 452
Subiecte: 2

#423929 7 ianuarie la 17:14

Am pățit pe bicicleta unui prieten, un Kross, cu niste Schwalbe Rapid Rob... Au trebuit tăiate de pe roti, nu am reușit nicicum sa le dam jos, erau sudate acolo.

+1
Cristian Amariutei

Trimite mesaj
Posturi: 238
Subiecte: 14

#423971 15 ianuarie la 03:54

Salutare. Eu folosesc si la montat (pentru a se aseza anvelopa corect) si la demontat, in cazuri extreme undispozitiv de pulverizat apa cu sapun...

+1
Nuțu Adrian

Trimite mesaj
Posturi: 1

#423994 22 ianuarie la 01:29

Din cauza faptului că se udă cu apă murdară, cauciucul face „priză” cu janta și bineînțeles că acea mizerie e ca un lipici, făcând greaoie scoaterea lui de pe jantă. Odată desumflat de tot, cauciucul se „sugrumă”/desprinde cu ambele mâini de ambii pereți ai jantei, pe toată circumferința jantei. După care pentru a ușura considerabil efortul de a scoate cauciucul de pe jantă este foarte indicat să pulverizăm sau măcar să udăm interiorul jantei unde se aplică levierele de plastic. Bineînțeles că se folosesc standard leviere de plastic ce se găsesc în magazine de obicei în număr de trei. 3 leviere sunt sufieciente pentru a scoate orice cauciuc de bicicletă, însă dacă janta și cauciucul sunt udate înainte în locul unde vor fi aplicate este foarte probabil să fie nevoie doar de un levier.

Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 6171
Subiecte: 68

#424029 29 ianuarie la 13:05

Oameni buni, spuneți și voi: CE cauciuc? CE jantă? E tubeless, nu e tubeless? E cu inerție, e fără? Etc.

Bogdan Habicher

Trimite mesaj
Posturi: 27
Subiecte: 6

#425281 17 mai la 10:19

Mă aflu oarecum într-o situație similară și anume: se dă un ebike cu roți 29, care a venit stock cu pneuri Maxxis Rekon 29 x 2.6. Sînt ok pe asfalt și relativ ok pe trail, însă în rest sînt slabe rău. Atît pe noroi cît și pe nisip / praf / pietre, se duc sanie. Am și căzut din cauză că am pierdut fața. Vreau să pun un cauciuc adecvat pe față, problema e că la 2.6 e diferență destul de mare de preț între sîrmă și pliabil. Am găsit la bazar un Maxxis Assegai pliabil la 250 lei un Schwalbe Tough Tom sîrmă la 95 lei. Am avut în trecut destule experiențe neplăcute cu montarea / demontarea cauciucurilor cu talon sîrmă, levierele clasice din plastic sînt relativ useless, iar cu chestii din metal risc să zgîrii jantele. Există ceva tips & tricks pentru montarea / demontarea mai facilă a cauciucurilor cu talon sîrmă? Sau să-mi văd de treabă și să iau direct pliabil?
Folosesc cauciucurile cu camere, nu tubeless.
Later edit - pe covor frunze am alunecat și am pierdut fața, dar nici prin noroi nu mi-au inspirat încredere. Eu sînt greu, am 102 Kg, bicla are 27 Kg, vreau să știu că dacă am nevoie de grip, am cu ce.
La noi cu precădere sînt drumuri forestiere, de munte, praf, nisip și pietre, iar cînd plouă ... noroi.
Pe cealaltă bicicletă, non-ebike, am 29 x 2.35 față / spate, Hutchinson Toro, au un grip fenomenal, nu prea mă dau cu ea pe asfalt. Le țin destul de tari, poate un pic prea tari ...

Cred că o să iau 2 buc. deastea pentru ebike.



ultima modificare: 17 mai la 13:18

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3908
Subiecte: 4

#425282 17 mai la 10:28

Sarma sucks. Adica e ok pe o bicla ieftina daca pui anvelope de trekking sau de oras, grele si rezistente la pana. Altfel ia pliabile. Assegai sunt tractoare, nu ai ce cauta cu ele pe asfalt. Eu am Rekon Race cu crampoane si mai mici decat Rekon si sunt multumit de ele. Daca ti-a fugit fata cu Rekon de 2.6" sau ai dat pedala (cu e-bike rupi si mai lejer aderenta ca n-ai acelasi feedback), sau ai pus frana intr-un moment nepotrivit, pe suprafata alunecoasa sau in nisip, sau aia bagat in ele presiune prea mare. Eu le umflu cam la 25 psi, dar si aia e cam mult, cel putin pentru fata. Am 75 kg. Ieri am bagat in ele 30 psi ca le-am facut tubeless is voiam sa vad daca tin aerul. Plouase si rupeau aderenta. Trebuie sa fie la fel de tari ca o portocala daca vrei sa aiba adreneta. Pe asfalt le umfli la loc la >= 25 psi. Mi-e lene sa le tot umflu si dezumflu, asa ca le tin intre presiuni si am grija mai mare. La noi terenul e cu amestec de nisip si argila, dar sunt multe portiuni cu nisip. Prin padure mai ai radacini, frunze, lemne, trovanti si balti ocazionale. Nu e calcar, ca pe ala te duci sanie daca e ud.

ultima modificare: 18 mai la 09:02

+2
Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 448
Subiecte: 1

#425291 18 mai la 06:19

Problema cu presiunea (relativ) mica e ca fara tubeless o sa faci pana... altfel, cu sau fara cauciucuri mai bune presiunea redusa iti imbunatateste mult aderenta... in cazul tau nu va fi doar 20-25psi pe roata din fata, bicla ta e mai grea, tu esti mai greu.... probabil ca optim o sa fie spre 30psi, trebuie sa testezi pana ajungi la un echilibru intre aderenta, stabilitatea cauciucului pe janta si siguranta (fara snake bite...).

ultima modificare: 18 mai la 21:49

+1
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 5171
Subiecte: 16

#425299 18 mai la 19:34

uff, nu stiu cum merg unii cu 25 psi, poate cu gume 2.6 si pe poteci netede cu zero pietre, as face snakebite in 30 secunde la acea presiune... ori tubeless as indoi janta in primu bolovan.

Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 448
Subiecte: 1

#425309 19 mai la 06:05

Eu am 90+kg si merg cu 23-25psi pe spate si 18-20psi pe fata pe orice traseu montan. Am insa rotile tubeless si insertii pe rotile din spate...

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3908
Subiecte: 4

#425314 19 mai la 11:14

Nu e asa putin 25 psi, nici vorba sa faci snake bite la masa mea, indiferent daca e cu camera sau tubeless. Chiar ieri am iesit sa testez roata fata, ca a trebuit sa-i pun alta banda tubeless pentru ca scapa aer pe undeva. Am umflat-o la 30 psi ca sa vad daca tine, a mai iesit putina zeama prin orificiile de surgere a condensului, s-a asupat locul prin care mai pierdea usor aer ca in final sa ramana anvelopa pe la 25 psi. N-am mai dat pompe ca nu aveam motiv. Am facut cu ea 25 km, intai prin oras, apoi am urcat in livada, apoi in padure si in final iar prin oras si prin santierele lui Boc. Asa arata inainte sa ies din padure:



Apropo de tubeless - Nukeproof for the win. Si banda si valve. Sunt beton. Zeama am bagat SKS seal your tire, 100 ml in fiecare roata, ca am primit 1L. Mai am ceva zeama Milkit pe care voiam s-o pun initial, dar n-am incercat-o inca ca sa n-o irosesc, fiind mai putina. Am avut si banda Milkit dar am irosit-o degeaba ca nu a tinut. E prea rigida, se muleaza greu pe janta, chiar si incalzita pe calorifer, ramane aer sub ea, era si prea ingusta ca o fac desteptii fix cat e latimea interioara a jantei, adica 25 mm, in loc s-o faca cu 2 mm mai lata, ca si Nukeproof.

ultima modificare: 19 mai la 11:31

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

 
Browserul este învechit!

Actualizați browserul pentru a vizualiza corect acest site.

Actualizați browserul acum! ×