Recomandare cauciucuri fata/spate


Petru Grapinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 30
Subiecte: 3

#409897 1 august 2020 la 15:47

Salut,ce anvelopa de la Maxxis imi recomandati pentru fata.Pe spate am pus deja un rekon race 29x2.25.Fac saptamanal ture off road unde am coborari sau urcari cu teren accidentat,dar folosesc bicicleta si in oras.Ma gandeam la un Ardent 29x2,35.Pe fata am acum Continental Crossking 29x2.3 dar vreau sa pun Maxxis pe ambele roti.

Dani Dani

Trimite mesaj
Posturi: 20
Subiecte: 1

#410069 7 august 2020 la 08:57

Am montat Continental Double Fighter III chiar din ziua cand mi-au venit, nu am mai avut rabdare. Bineinteles ca am fost nevoit sa reglez din nou placutele de frana si etrierii (probabil ca nu am reusit centrarea perfecta a rotilor) si un pic indexarea la schimbatorul spate, pentru ca am schimbat pe semi-intuneric si am cam bajbait la montarea rotii spate. In final a fost foarte ok, iar cauciucurile mi se par net superioare pe sosea, fata de ce am avut. Apreciez ca am castigat in jur de 5 km/h la viteza medie. Ieri am facut si un drive test in parc, unde au suportat foarte bine urcarile si coborarile pe iarba, cel putin pana la limita fizica a mea :) Am pierdut in schimb aderenta de 2 ori in curbe, pe roata spate, pe o zona cu pietris proaspat, unde practic pietricelele de sub roata o fac sa derapeze. Una din situatii am inteles ca a devenit un fundal foarte interesat intr-una din fotografiile care se faceau in parc :))) Nimic grav, ma pot obisnui si calibra cu atentie sporita in astfel de zone. Acolo unde pietrisul era mai vechi si batatorit, nu au fost probleme.
Ca si concluzie, pare ca aceste anvelope sunt cam ce aveam nevoie, intr-un buget de sub 100 RON / buc. Cu siguranta si celelalte recomandari ale colegilor ar fi fost foarte bune, dar ar fi depasit un pic bugetul.

Tudor Bugnar

Trimite mesaj
Posturi: 60
Subiecte: 5

#416375 16 mai 2021 la 14:25

TL;DR: Caut anvelope tubeless 29" pentru tracțiune pe noroi și cât mai puține pene. Nu mă prea interesează viteza și greutatea, dacă compensează la primele două criterii.

Hello! Am nevoie de ajutor pentru alegerea un set de anvelope față-spate pe 29".

În momentul de față rulez cu niște Hutchinson Toro, cauciucurile standard pe RR XC500. La ultimele 3 ieșiri, adică cam într-o lună (am avut mâna în ghips, și de-asta pauza), am făcut pană de două ori.
Prima ieșire, am trecut de pe asfalt în pădure, exclusiv urcare câteva sute de metri, pe pământ moale, când ajung sus roata spate fâlfâia...?!? Am schimbat camera cu ceva Conti luată din Hervis.
Tura următoare, prin noroi până-n gât (super fun, dacă treci peste neplăcerea de a fi ud și mânjit peste tot) și pe ploaie, totul a mers ok, dar tracțiunea era destul de slabă, și plecările de pe loc aproape imposibile pe urcare. Plus că pe coborâre roata spate era tot dintr-o parte în alta, da' aia nu o fost așa bai mare.
La a treia ieșire, tot pe noroaie, din nou tracțiunea o fost de bai. Plus că, din nou, am făcut pană... tot pe urcare (că nu aveam cameră la mine, și că am mers pe jos vreo 5km până la destinație, aia e altă poveste:) ).

Am jante SunRingle Duroc 30, tubeless ready, și asta e varianta spre care aș opta, împuținarea penelor fiind prioritatea #1. Am citit prin topic-ul ăsta, dar m-am pierdut în enșpe variante pentru chestii diferite. Eu merg mare parte pe drumuri de pământ, cu bălți și făgașe/urme de torent, plus piatră spartă, și puțin asfalt. Nu știu ce pierdere sesizabilă pot suferi în materie de vitetză dacă aleg un cauciuc sau altul, dar nu prea contează, ideea e să am tracțiune mai bunicică și fără pene, că e așa de enervant să întârzii/întrerupi o tură cu făcut de pană în mijlocul pădurii! Greutatea, de asemenea, nu face mare diferență pentru mine, +-200g nu e mare lucru.

Pana de la ultima tură, ieri. Pe cauciuc nu am observat vreo gaură, dar cine știe...


Una peste alta, cam ce îmi recomandați? Mulțumesc!

PS. Lession learned, de acum nu plec fără cameră de rezervă la mine. Dar oare cum aș putea-o transporta, în lipsa unui rucsac?

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 5426
Subiecte: 16

#416377 16 mai 2021 la 16:04

N-am folosit gume speciale pt noroi dar as zice Magic Mary, nota 9 din 10 intr-un review mtbr... mai asteapta propuneri.

Camera de rezerva o poti cara in spate in buzunar (daca porti tricouri ciclism), sau prinsa de cadru pe undeva, mai se prindea de tija seii dar acum cu dropere mai putin... sau daca ai loc iei un bidon de scule.

+1
Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1279
Subiecte: 3

#416379 16 mai 2021 la 18:08

Nu au ce cauta Magic Mary oe acea bicicleta.
Pentru pene faci tubesless!
Pentru noroi, inveti sa te dai pe el .. si folosesti o presiune adecvata. Faptul ca ai simtit roata spate" tot dintr-o parte în alta" mie imi spune ca ai o pozitie prea pe fata si faptul ca nu ai pierdut fata e semn ca totusi cauciucurile se descurca si pe noroi.

+1
Tudor Bugnar

Trimite mesaj
Posturi: 60
Subiecte: 5

#416382 16 mai 2021 la 19:47

Calin Neagu:
Camera de rezerva o poti cara in spate in buzunar (daca porti tricouri ciclism), sau prinsa de cadru pe undeva, mai se prindea de tija seii dar acum cu dropere mai putin... sau daca ai loc iei un bidon de scule.


Am doi suporți de bidon deja, și îmi cam trebe amândoi la majoritatea turelor (plus că la unele mai am și nevoia de refill). O să mă gândesc să prind camera undeva între down tube și seat tube sau down tube și top tube.

Ionut Tanase: Nu au ce cauta Magic Mary oe acea bicicleta.
Pentru pene faci tubesless!
Pentru noroi, inveti sa te dai pe el .. si folosesti o presiune adecvata. Faptul ca ai simtit roata spate" tot dintr-o parte în alta" mie imi spune ca ai o pozitie prea pe fata si faptul ca nu ai pierdut fata e semn ca totusi cauciucurile se descurca si pe noroi.


Adevărul că aveam o presiune exagerat de mare pe spate... cred că am uitat să o cobor după pană. Noted. Și da, mai trebe să lucrez la poziția pe biclă, încă mă obișnuiesc cu ea.

Acum, vorbind de cauciucuri, înțeleg că Mary sunt prea agresive, deși și astea de le am acum nu sunt departe. Mi-a fost recomandat anterior Maxxis Rekon / Rekon Race sau Vittoria Mezcal G2, dar am zis să mai întreb o dată, să am un spectru mai larg de unde alege.

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1279
Subiecte: 3

#416383 16 mai 2021 la 20:53

Mezcal, Rekon se vor comporta mai rau pe noroi ca acele Toro.

Dan I

Trimite mesaj
Posturi: 563
Subiecte: 16

#416385 16 mai 2021 la 21:55

Cred ca Ionut are dreptate, nu vei avea aderenta mai buna pe noroi cu anvelope de XC.
Hutchinson Toro sunt compatibile cu tubeless daca nu ma insel, poti sa cumperi doua valve si lichid ca sa faci conversia. In timp, o sa vezi daca ai nevoie de anvelope de noroi, dar marea majoritate din timp nu vei avea nevoie de ele si o sa te incetineasca. Am dat si eu de noroi la urcare acum cateva zile dupa ploaie, si cu anvelope Michelin Wild AM a fost dificil, era foarte argilos, ca un lut.

Tudor Bugnar

Trimite mesaj
Posturi: 60
Subiecte: 5

#416386 16 mai 2021 la 22:23

Dan I:
Hutchinson Toro sunt compatibile cu tubeless daca nu ma insel, poti sa cumperi doua valve si lichid ca sa faci conversia.


I wish... Dar nu sunt. Apropo de valve și lichid, cam care sunt opțiunile?

Dan I

Trimite mesaj
Posturi: 563
Subiecte: 16

#416388 16 mai 2021 la 23:13

Am sperat ca poate ai varianta tubeless ca le-am vazut pe site-ul Decathlon, in cazul asta, ai nevoie si de alte anvelope.
La valve si lichid nu te pot sfatui, pe bicicleta mea nu am tubeless desi am anvelope compatibile tubeless. N-am facut conversia ca n-am facut pana in cei 3-4 ani de cand ma dau, desi persoanele cu care fac ture au mai patit. Plus ca lichidul trebuie inlocuit dupa vreo 6 luni din cate am citit ca dupa incepe sa se intareasca, asa ca nu ma avantajeaza nici la pret.

Un fost membru
Posturi: 4205
Subiecte: 5

#416389 16 mai 2021 la 23:41

Baga niste Maxxis Ardent atunci. Nu sunt pentru noroi, dar sa fim seriosi cat de des te dai prin noroi? Tractiune au destula. Daca iei cu EXO n-ar trebui sa faci nici pene.

Fluid tubeless vezi Conti Revosealant parca. Valve, ce gasesti.

Eu sm montat Rekon Race, ieri am fost cu ele. Sunt multumit dar fix spatele mi-a rupt aderenta prin padure, nu fata.

ultima modificare: 17 mai 2021 la 06:55

Rares Abrudan

Trimite mesaj
Posturi: 92

#416390 17 mai 2021 la 00:01

Tudor Bugnar:
PS. Lession learned, de acum nu plec fără cameră de rezervă la mine. Dar oare cum aș putea-o transporta, în lipsa unui rucsac?

Eu duc cu mine niste petice. Sunt autoadezive la decathlon si eu le-am folosit cu succes.
Daca nu iti plac camerele cu petice, le poti schimba cand revii acasa.

ultima modificare: 17 mai 2021 la 00:02

Tudor Bugnar

Trimite mesaj
Posturi: 60
Subiecte: 5

#416434 17 mai 2021 la 22:40

Mersi fain de răspunsuri!

Azi am mai făcut o tură, o fost un pic mai uscat pe traseu, o mai fugit roata spate, dar mai puțin, insuficient pentru a mă putea plânge. Am lăsat presiunea la vreo 25 psi pe față și vreo 28 pe spate, o singură dată am simțit cauciucul pâcâind, când am trecut peste un trunchi. Deci sunt ok cauciucurile... pentru vremea asta, cel puțin.

Până una alta, camera am dosit-o între ST și DT, și am fixat-o cu bidonul de pe spate. Stă fără nicio treabă:)

Àcestea fiind spuse, luatul de cauciucuri noi nu este urgent, deci mai am timp de gândire. Lichid conti, ok. Atunci, cauciucuri pentru teren uscat/puțin umed/frunze mărunțite?

Ovy 23

Trimite mesaj
Posturi: 11

#420245 23 februarie 2022 la 19:46

Salut si bine v-am gasit!

Am o bicicleta cu roti de 29 si sunt in cautare unor anvelope fata-spate. Ma intereseaza sa ruleze bine si cu viteza destul de ok pe asfalt + sa am si aderenta pe trasee de padure, suprafete mixte, pietre si pietris, sa fie durabile in timp, sa ofere si o protectie antipana decenta. Deja cer imposibilul?

Precizez ca fac pana in 3000 km/an si din acestia cred ca 70% sunt pe sosea sau drumuri mai prost asfaltate prin sate. De asemenea, am avut si ture in care raportul dintre sosea si drumuri de pamant + pietre si pietris a fost de 50/50. Mentionez ca unele ture (care pot avea peste 100km) sunt 100% pe sosea, mai ales cele la inceput de an ce vin dupa un repaos mai mare pe timpul iernii.

Ca si exemple de drumuri ce nu sunt pe sosea: muntii Baiului si apoi venit acasa gen 50km pe sosea, diferite drumuri prin paduri (unde predomina pamantul si radacinile, dar nu intotdeauna sunt batatorite), coborarea de la Crucea Domnitorului din Melicesti (unde pe portiunea aceea de vreo 5km cu foarte multe pietre mi-a placut sa cobor cu 25km/h), vulcanii noroiosi (unde foarte multi km nu au fost pe sosea).

Nu ma intereseaza anvelope pt trasee de noroi sau pentru drumuri ude pentru ca nu ies din casa cand abia a plouat sau sunt sanse mari de ploaie.

In prezent am Maxxis Ikon 29x2.2 pliabile (pana in 600 grame fiecare) ... cel pe spate dupa aproape 5000km s-a tocit destul de mult, iar cel de pe fata nu e tocit insa din pacate s-a taiat destul de urat pe laterala (habar nu am cum am reusit acest lucru, e prima oara cand patesc asa ceva si mai ales ca drumul off road a fost unul usor). Pe sosea fug destul de bine aceste anvelope, am fost multumit de ele, ca si aderenta pe drumurile off road le-am simtit ok tinand cont ca am coborat cu peste 25km/h pe drumuri pline de pietre. Cel pe spate incepuse sa piarda aderenta pe urcare pe drumuri cu pietre, insa probabil era si de la faptul ca se tocise destul de mult si desteptul de mine nu s-a invrednicit sa il schimbe cu cel de pe fata. La protectia antipana nu prea au excelat, am facut ceva pene in acesti 2 ani si 5000 km, sub 10 cred, cumulat pe ambele roti.

Mi-as dori niste anvelope care sa ma tina cat mai multi km, daca voi ajunge sa dau 500 lei pe 2 anvelope parca nu as vrea sa le schimb la 2 ani. De asemenea la coborari de peste 50km/h pe sosea cand vine o curba sa reusesc sa ma opresc in timp util, fara a fi nevoie sa merg cu rotile infranate toata coborarea

Din ce am citit vad ca sunt recomandate modele de la Maxxis (Crossmark II, Ikon), Continental (RaceKing sau CrosKing - varianta Protection vad ca ar fi recomandata) sau Schwalbe (Smart Sam DD sau Smart Sam Plus) ... dar sunt deschis si la alte modele insa mi-as dori sa specificati si nr de km pt anvelopele recomandate (inca nu reusesc sa trec peste acest criteriu ... daca as da 100 lei pe o anvelopa si ma tine doar 5000 km dar indeplineste si celelate conditii atunci da, as putea sa le schimb la 2 ani. Una e sa dai 200 lei pe anvelope la 2 ani si alta e sa dai 450-600 lei)

Stiu ca un cauciuc care sa tina multi km, sa fie destul de rapid pe sosea sa aiba aderenta pe drumuri "off road" (de genul celor specificate mai sus) e greu de gasit, tocmai de aceea am zis sa deschid acest topic aici.

Multumesc frumos si anticipat pentru raspunsuri!

Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 1536
Subiecte: 9

#420248 23 februarie 2022 la 20:25

https://click4sport.ro/catalog/product/view/id/35019/s/cauciuc-schwalbe-tough-tom-29x2-25-57-622-hs463-sarma/?gclid=Cj0KCQiA09eQBhCxARIsAAYRiymLq10A4pVBwx3jHbr68f9blAqOoj3iKrc_Dd_S9nuLShDjO4SdoxIaAgLSEALw_wcB

Faorte rapid pe asfalt, tracțiune foarte bună pe urcări, stabilitate foarte ok pe coborâri, rezistență mare la pene. N-o să te țină 5000k, dar e ok, este doar 100 de lei.

ultima modificare: 23 februarie 2022 la 20:26

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1279
Subiecte: 3

#420249 23 februarie 2022 la 20:48

Schwalbe Tough Tom și mai e și pe sarma la 70% sosea? Ai ceva cu el?
Eu as lua un set de gume până în 150 de lei bucata pe care sa le pot roti între ele pentru a scoate cat mai multă viață din ele. Deci as evita combinațiile specifice pentru fata și spate.

ultima modificare: 23 februarie 2022 la 20:51

+2
Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 1536
Subiecte: 9

#420250 23 februarie 2022 la 20:58

Tough Tom la șosea...DA. Este FOARTE rapid. Am avut și Nobby, predecesorul, la fel de rapid, îl am acum pe el, foarte rapid și eficient. EU PERSONAL îl recomand cu căldură la 100% șosea. După mii de km de utilizare.

-1
Marius Chereja

Trimite mesaj
Posturi: 505
Subiecte: 2

#420251 23 februarie 2022 la 21:27

Dacă vrei ceva de la Schwalbe atunci combinația Racing Ralph/Racing Ray e perfecta pentru tine, eventual chiar Rocker Ron pe fata in loc de R.Ray. Continental nu îmi plac, în schimb de la Maxxis ai ce alege, Ardent Race, Rekon Race, Crossmark sau HighRoller II.

Prețul e in funcție de cât de aderente și performante sunt, eu personal prefer un cauciuc mai scump dar în care am încredere că nu mă lasă la greu.

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1279
Subiecte: 3

#420252 23 februarie 2022 la 21:44

@Marius Cheia, High Roller II?

Și eu sunt fan Racing Ray/Racing Ralph însă cred că lui Ovi nu i se potrivește un astfel de combo, ci mai degrabă un set de gume identice, pe care sa le rotească fata/spate pentru a scoate cat mai multi km din ele cum sunt Racing Ralph modelul vechi sau Maxxis Crossmark. De la Maxxis, iKon și Aspen mi se par slabe
Însă 5000km dintr-un set de gume e destul de mult și as zice că dacă vrei și ieftin și bun .. cumperi doua seturi!

ultima modificare: 23 februarie 2022 la 21:48

Un fost membru
Posturi: 4205
Subiecte: 5

#420253 23 februarie 2022 la 22:19

Eu am Maxxis Rekon Race pentru mixt, e ok pe sosea, dar tie poate ca ti-ar trebui Rekon pe pietrele alea. La Rekon Race o sa iti fuga spatele daca franezi ca nesimtitul pe asfalt, in rest au aderenta ok in diverse situatii atata timp cat nu te bagi la limita. Normal ca se taie anvelopele de <600g. Ori usoare, ori rezistente. Eu am 2.4, deci e cam SF <600g la balonajul ala, probabil ca de 2.2 gasesti pe la 600. Ikon opune rezistenta mai mare decat Rekon.

Vittoria Mezcal G2 mai sunt ok pentru mixt. Nu stiu cat tin pe asfalt.

Smart Sam nu are aderenta ca lumea nicaieri, nici pe asfalt lateral, evita-l.

Cross King e ok Protection dar nu le-am avut multa vreme ca am vandut bicicleta pe care erau si nu stiu daca au durabilitate buna pe asfalt.

ultima modificare: 23 februarie 2022 la 22:31

Ovy 23

Trimite mesaj
Posturi: 11

#420258 24 februarie 2022 la 01:31

Multumesc de raspunsuri.

@Teodor Jagate: o sa studiez Tough Tom

@Marius Chereja: nu vreau un producator anume, vreau ceva care sa am ceva viteza pe sosea, aderenta pe urcari/coborarari pe drumuri cu pamant/pietre/pietris ... o sa studiez si Racing Ralph, Racing Ray, Rocket Ron ... ok, daca iau un cauciuc mai scump obtin ceea ce caut? am inteles ca cu cat sunt mai aderente cu atat au viata mai scurta ca si nr de km sau ma insel?
Variantele Race la anvelope nu stiu cat ma ajuta din punct de vedere al durabilitatii ca si nr de km.

@Ionut Tanase: cu Ikon 29x2.2 pliabile (pana in 600 grame fiecare) am scos 5000km si cel de pe spate s-a tocit destul de mult, insa cel de pe fata arata foarte bine, doar ca exact acesta s-a taiat pe laterala. Daca faceam switch intre ele acum 1 an ar fi aratat probabil bine amandoua. Cu aceste anvelope a venit pe bicicleta cand am cumparat-o, am vazut ca sunt undeva in jur de 150 lei/buc. Deci daca cu acestea am scos 5000 km in aproape 2 ani, ma gandesc ca mai sunt si altele ca ele sau chiar si mai bune. Crossmark II https://www.maxxis.com/us/tire/crossmark-ii/ e in vizorul meu, nu stiu cat de bun e fata decat Ikon-urile avute ... nu vreau neaparat ieftine, ziceam doar ca nu imi convine sa dau 450-600 lei pe 2 anvelope de top care sa fie ori foarte rapide si usoare ori foarte aderente pe off road, dar care sa ma tina undeva la doar 3000 km.

@Gelu Vlad: vad ca Rekon https://www.maxxis.com/us/tire/rekon/ sta mai bine ca Ikon https://www.maxxis.com/us/tire/ikon/ la braking traction si cornering control dar la rolling speed e mai slab ca Ikon (Rekon Race ar fi mai bun pt "rolling speed" dar nu e de mine asta). E de studiat si Rekon. De Smart Sam am mai auzit asta cu aderenta. Cross King Protection e ok ca si cauciuc, rapid, protectie buna la pana, insa exact legat de durabilitate nu stiu nimic.


Vad ca Racing Ralph pleaca de la 139 si ajunge pana la 289 lei ... niciodata nu am inteles toate categoriile astea la Schwalbe si nu stiu ce model e mai indicat. Uneori imi vine sa evit Schwalbe numai pe acest considerent, ca ma ameteste extrem de mult in variantele disponibile pt fiecare model.

Repet, stiu ca ce vreau eu e foarte greu si stiu ca as putea sa imi iau 2 seturi de anvelope: unele pt sosea cand stiu ca am ture 90-100% asfalt si altele cand am traseu combinat, insa nu ma atrage varianta asta din cauza timpului pierdut cu schimbatul acestora, mai ales ca vara uneori ies si in 4 zile din saptamana cu bicicleta si turele pot alterna din punct de vedere a ltipului de traseu ... imi vine peste mana rau de tot schimbatul de anvelope.

Un fost membru
Posturi: 4205
Subiecte: 5

#420259 24 februarie 2022 la 06:33

Nu tine faza cu doua seturi de anvelope. Eventual doua seturi de roti, ceva gen Rekon de 2.35-2.4 pentru single track si ceva de 2.0...2.1 gen Vittoria Mezcal, WTB Nano, Rekon Race cu crampoane mici si dese pentru double track.

Eu am doua bicle, un MTB de 29" cu furca rigida, echipat cu Rekon Race si un all road/gravel bike cu roti 650b, echipat cu Panaracer Gravelking. Cu ambele ma dau pe mixt, insa ce cea de all road fac cel mai mult double track si sosea, nu ma mai prea decat pe traseele usoare din padure de cand am MTB-ul, iar cu MTB-ul evit asfaltul pe cat posibil si nu ma prea bag la ture mai lungi de 50k decat daca e traseu ceva mai (suprafete lungi de drum cu pietre cat oul, rock gardens, multe radacini, mult nisip adanc). Pe noroi nu ma bag decat daca nu am incotro pentru ca e dificil si nu prea am unde sa spal bicicleta.

La Schwalbe e diferenta intre Performance si Evolution, de unde si diferenta de pret. Ca si la Continental intre Performance/Racesport si Protection. Maxxis ai lua cu totul alta anvelopa din gama mai accesibila gen Crossmark, Aspen sau Ikon. Eu de la Schwalbe iau mai mult anvelope de touring, de MTB mai rar.

ultima modificare: 24 februarie 2022 la 07:01

+1
Gheorghe Ionut Eugen

Trimite mesaj
Posturi: 391
Subiecte: 20

#420261 24 februarie 2022 la 07:21

Eu am pe 29 Vittoria Barzo 2.1, sunt rapide pe asfalt si merg foarte bine si pe munte (uscat)
https://www.dimisport.ro/search/product-13977.htm
Nu stiu daca tin 5000 km, (mai ales pe asfalt) dar eu am deja peste 2000 km cu ele si sunt uzate pana in cam 30% (mai ales spatele) si nici o pana la activ

As mai recomanda si Maxxis Crossmark, le am pe un 26 de 3 ani si sunt foarte ok pt mix asfalt/padure, usurele si rezistente, nu dau semne de oboseala

ultima modificare: 24 februarie 2022 la 07:27

+1
Un fost membru
Posturi: 4205
Subiecte: 5

#420266 24 februarie 2022 la 09:34

Singura critica la Crossmark e ca arunca la greu noroi/nisip sau mix de nisip cu noroi si balegar. Dar e si un lucru bun pentru ca se descarca de noroi. Pentru mix eu as folosi Aspen sau Pace, ultimul cu grija mare in viraje, pe radacini, pe pietre ude si noroi.

ultima modificare: 24 februarie 2022 la 09:38

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1279
Subiecte: 3

#420267 24 februarie 2022 la 09:38

Ovy 23:
Vad ca Racing Ralph pleaca de la 139 si ajunge pana la 289 lei ... niciodata nu am inteles toate categoriile astea la Schwalbe si nu stiu ce model e mai indicat. Uneori imi vine sa evit Schwalbe numai pe acest considerent, ca ma ameteste extrem de mult in variantele disponibile pt fiecare model.

La fel pleaca si Ikon, pe la 160 in varianta Dual Compound si ajunge la 260 in varinata 3C.

Am observat destul de des ca lumea nu intelege gama Schwalbe si din motivul asta alegede multe ori Maxxis(care are gama chiar mai aiurea ierarhizata dupa mine) sau alt brand si chiar sunt curios cu ce gresesc cei de la Schwalbe si ce fac cei de la Maxxis mai bine ... la marketing ma refer :)

Ideea este ca atat Schwalbe cat si Maxxis si mai toti producatorii au 2 game principale ale aceluiasi model.

Schwalbe are gama de buget Performance si gama de top Evolution
Maxxis are in gama de buget gumele Dual Compond si gama de top cu indicativul 3C, adica Triple compound.
Altfel spus, Schwalbe Perfomance concureaza cu Maxis Dual Compound, iar Schwalbe Evolution cu Maxxis 3C. Asa se compara corect produsele celor doi producatori si facand asta o sa constati ca Maxxis este in general mai scump cu 10%-20%.

ultima modificare: 24 februarie 2022 la 09:47

+4
Un fost membru
Posturi: 4205
Subiecte: 5

#420269 24 februarie 2022 la 10:12

Uitasem, mai exista si Hutchinson care au o selectie bogata de modele polivalente: Python, Taipan, Kraken, Toro, toate in gama de sub 200 de lei. Python e rapid cu crampoane mici, Taipan e tot rapid dar cu crampoane mai rare si altele mai mari pe margini pentru viraje, Kraken are in esenta cam acelasi profil ca si Smart Sam fiind cel mai bun la toate grozav la nimic, Toro e tot de XC dar cu crampoane mai rare si mai inalte decat Taipan ca sa se descarce usor de noroi. Deci cam ai de unde sa alegi din gama lor exact cam ce vrei tu, la pret accesibil. Le gasesti la Decathlon.

Eu am Toareg pe trekking dar n-am apucat sa ma dau prea mult cu ele.

Francis Cade e ambasador Hutchinson, se da si cu MTB-ul dar e mai orientat spre sosea/gravel. In clipul de mai jos vorbeste despre anvelope de XC si gravel.

https://www.youtube.com/watch?v=gv3hF32b3yA

ultima modificare: 24 februarie 2022 la 11:49

+2
Ovy 23

Trimite mesaj
Posturi: 11

#420271 24 februarie 2022 la 13:58

Multumesc de raspunsuri!

@Gelu Vlad: nu imi permit sa investesc in alt set de roti + pinioane + discuri. Si nu am nici 2 biciclete, una de sosea si alta de padure+pietre+pietris

@Gheorghe Ionut Eugen: il am in vizor pe Crossmark II (29x2.25 EXO TR pliabil) probabil pe fata/spate ca sa le pot schimba intre ele ... il am in vizor si pe Rekon (eventual varianta 3C MAXX SPEED)

@Gelu Vlad: nu e problema ca Crossmark II arunca noroi, ca 95% dintre trasee nu voi avea noroi. In plus am si aparatori fata/spate si mai protejeaza putin si ele de nisip. Vad ca Aspen e mai ok decat Rekon (vorbim de varianta non race) la "rolling speed", in schimb la braking traction si cornering control e mai bun Rekon

@Ionut Tanase: multumesc de lamuriri, e mai clar acum



Cum fac sa atasez niste foto aici? am gasit niste comparatii pe met ... pot pune linkurile la poze de pe alte site-uri?
Din aceste comparatii reiese ca Ikon e mai ok ca si Crossmark II in ceea ce priveste durabilitatea si acopera o plaja mai mare de tipuri de drum ... interesant

Eu am avut varianta Ikon 29x2.2 pliabile de care am fost destul de multumit, exceptand ca cel de pe fata l-am taiat in mod misterios si cum se pare ca cifra de 5000km pare a fi unde destul de buna as putea sa raman tot la Ikon, ca tot e testat ... ce as obtine daca as luat varianta imbunatatia a lui si anume cel cu 3C MAXX SPEED? Sau ce dezavantaje ar fi la aceasta varianta exceptand pretul care e cu peste 50% mai scumpa,. Daca se obtin avantaje majore care sa merite, atunci e ok, ignoram pretul (evidend in ideea ca tin macar acelasi nr de km).
PS: care-i faza de exista si modelul cu "Tan wall", nu inteleg scopul acelei culori galben-maroniu pe laterala?

Daca ma mai uit si la Hutchinson, Vittoria sau WTB deja o iau cu capul

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 5426
Subiecte: 16

#420272 24 februarie 2022 la 14:09

Daca ai loc de 2 biciclete ia alta de oras/ asfalt, de preferat simpla, furca rigida si vbrakes.


Tan wall e asa, retro, arata mai interesant, era un clip pe net cum ca astea ar fi mai usoare decat cele negre, dar si mai subtire acel perete lateral.

ultima modificare: 24 februarie 2022 la 14:09

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1279
Subiecte: 3

#420273 24 februarie 2022 la 14:27

Variantele mai scumpe sunt mai performante dar mai putin durabile in general, nu prea sunt ceea ce cauti.
Tan wall, skin wall si toate alea sunt .. for show!

+1
Un fost membru
Posturi: 4205
Subiecte: 5

#420274 24 februarie 2022 la 14:43

Tan wall e mai slab in sidewall decat cel negru de regula. Hipstereala. Am si eu cu tan wall Gravelking.

ultima modificare: 24 februarie 2022 la 14:44

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

 
Browserul este învechit!

Actualizați browserul pentru a vizualiza corect acest site.

Actualizați browserul acum! ×