Recomandare cauciucuri fata/spate


Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1279
Subiecte: 3

#405597 7 aprilie 2020 la 16:29

Mai adaug acum dupa ce am verificat de versiune de Aspen am avut, ca erau modelul Exception Series care sunt varianta race a unui cauciuc deja race si imi amintesc ca erau foarte subtiri si usoare prin urmare.
In baza astora mi-am format parerea asupra Maxxis Aspen.

+1
Un fost membru
Posturi: 4205
Subiecte: 5

#405600 7 aprilie 2020 la 17:56

Nu ai zis de ce nu l-ai mai pune pe fata.

Aspen oricum e foarte usor gen 500..600g, cele cu EXO fiind cele mai "grele". Doar cel de 120 TPI e cu EXO, cred ca e varianta race. Are sens sa iau asa ceva avand in vedere ca nu merg la concurs cu el si ma dau lejer?

Deci cam astea ar fi variantele:

26×2.10 Maxxis Aspen, 60 TPI pliabil, dual compound, 560g = 118 lei
26×2.10 Maxxis Crossmark II EXO/TR 60 TPI pliabil, dual compound, 620g = 145 lei
26×2.10 Maxxis Aspen EXO/TR, 120 TPI pliabil, dual compound, 570g = 153 lei

https://www.playbike.ro/produs/maxxis-aspen-26-51121
(la asta scrie 120 TPI pe playbike dar pe site la maxxis au doar 60 TPI)
https://www.playbike.ro/produs/maxxis-crossmark-ii-26-51107
https://bellabike.ro/produs/anvelopa-maxxis-aspen-26x2-10-exo-tr-120tpi-pliabil

ultima modificare: 7 aprilie 2020 la 18:22

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1279
Subiecte: 3

#405602 7 aprilie 2020 la 18:23

Am zis de ce nu l-as mai pune pe fata .. pentru ca e cel mai imprevizibil cauciuc pe care l-am avut. Varianta aia Aspen Exc nu stiu daca nu avea undeva la 480g.
Eu as alege Crossmark daca vrei Maxxis. Dar as avea in vedere si Scwalbe.
Variantele Performance de acum 5--7 ani aveau o consistenta a carcasei ca de hartie cele mai recente .. tot din gama Performance par mult mai gumate,mai tacky sa zic asa. Acum nu stiu daca mai gasesti productie noua pentru variantele de 26.

PS Maxxis dual compound este concurentul Schwalbe Performance.

ultima modificare: 7 aprilie 2020 la 18:25

+1
Un fost membru
Posturi: 4205
Subiecte: 5

#405603 7 aprilie 2020 la 19:06

Ah, scuze, am crezut ca e vorba de Raceking, acum am citit mai atent.

Schwalbe nu stiu ce sa iau pe 26" decat combinatia de Rocket Ron cu Racing Ralph. Dar nu sunt foarte durabile si sunt scumpe. Mda, ai dreptate cu textura, imi placeau mai mult cele vechi. Am avut o pereche de Smart Sam pe un alt bike pe care l-am vandut - zero pene, aderenta rezonabila.

Am sa iau o pareche de Maxxis Pace EXO/TR 26x2.1 pliabile si voi avea grija cu ele la coborari. Crossmark cica arunca noroi si apa, iar bicicleta oricum nu se preteaza la chestii agresive.

ultima modificare: 8 aprilie 2020 la 07:13

Adrian Malita

Trimite mesaj
Posturi: 4
Subiecte: 1

#408108 10 iunie 2020 la 15:50

Salutare,

Sunt si eu in cautare de cauciucuri pe 29'. Am ramas momentan la varianta,

fata: Anvelopa Maxxis Ardent 29X2.25, EXO, TR, 60TPI, pliabil (NEGRU)
https://bellabike.ro/produs/anvelope-29x2-25-maxxis-ardent-exo-tr-60tpi-2c-foldabil-mountain-negru/

spate: Anvelopa Maxxis Ardent Race 29×2.20, EXO, TR, 60TPI, dual, pliabil
https://bellabike.ro/produs/anvelopa-maxxis-29x2-20-ardent-race-exo-tr-60tpi-dual-foldabil/

Ce parere aveti?

Si pana in acest moment am avut cauciucurile tubeless, insa parca as trece pe varianta cu camera. Pareri pro/contra ?

Multumesc

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 5426
Subiecte: 16

#408110 10 iunie 2020 la 16:15

Ardent pe fata e ok dar cred ca se uzeaza repede pe spate.

Te dai pe poteci, pietris, noroi ?
Cauti usoare de viteza sau mai grele si rezistente ?

Un fost membru
Posturi: 4205
Subiecte: 5

#408111 10 iunie 2020 la 16:38

- Ardent Race pe fata cu Ikon pe spate pentru setup generic de XC
- Maxxis Pace pe fata cu Aspen pe spate, varianta usoara si rapida pe hardpack

Eu nu am gasit ce cautam si am pus niste Maxxis Dth pe care le aveam daca e cineva curios. Sunt umflate la 3 sau 3.2 bar si merg cu ele peste tot, cu grija pe loose si loose over over hard. Pentru 27.5 si 29 exista Grifter sau Torch similare.

ultima modificare: 10 iunie 2020 la 16:43

Adrian Malita

Trimite mesaj
Posturi: 4
Subiecte: 1

#408112 10 iunie 2020 la 17:21

@calin neagu: caut acum ceva gen all around, bune peste tot.. un fel de all season la biciclete. Nici sa nu fie prea grele, dar rezistente, si sa ruleze mai viteza dar sa aibe si aderenta pe xc.

@gelu vlad: am inteles ca ar fi mai recomandat sa pun pe spate ardent Race, dar iau in calcul si varianta cu ikon pe spate. (altii spun ikon pe ambele)

Un fost membru
Posturi: 4205
Subiecte: 5

#408113 10 iunie 2020 la 17:52

Nu prea exista bune peste tot. Ori pui o pereche de Pace sau Pace cu Aspen si ai grija, ori pui Ardent Race sau Ikon sau combinatii si sacrifici masa, acceleratia si rezistenta la inaintare, ori mergi cu Racing Ray si Racing Ralph si sacrifici durabilitatea, faci pene. Onza Canis, Svelt si Vittoria Mezcal G 4C mai sunt allroundere bune.

ultima modificare: 10 iunie 2020 la 17:58

Adrian Malita

Trimite mesaj
Posturi: 4
Subiecte: 1

#408115 10 iunie 2020 la 18:00

da, stiu...

1: varianta Ardent 2.25 pe fata cu Ardent Race 2.20 pe spate
2: varianta Forekaster 2.35 pe fata si Ardent Race 2.35 pe spate
3: varianta Ardent Race 2.35 pe fata cu Ikon 2.20 pe spate

ce ati alege?

Un fost membru
Posturi: 4205
Subiecte: 5

#408116 10 iunie 2020 la 18:10

Ardent Race are aderenta mai buna decat Ardent, deci pune AR pe ambele sau in combinatie cu Ikon pe spate. Iti alegi balonajul, simetric sau mai mare pe fata. Foresaker e pentru noroi. Ce sens are sa pui o anvelopa pentru noroi cu una pentru uscat?

ultima modificare: 10 iunie 2020 la 18:13

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 5426
Subiecte: 16

#408117 10 iunie 2020 la 18:27

Sincer pe mine ardent nu m-a impresionat cat l-am avut pe 26-er.
Edit: e drept ca era ardent simplu nu race, daca race e mai bun pune-l pe fata.

As lua ceva de la schwalbe mai degraba, sau chiar conti dar trebuie sa fii atent la alegeri, unele chiar nu se preteaza pt fata.

Personal cand termin stocul de anvelope caut de la firme mai putin cunoscute (la noi) gen Vittoria, Onza... am luat un VeeTire Rail Escape sa vad cum e... inca nu e montat ca mai trag de un Rocket Ron.

Vezi si variantele din bazar, ai un vanzator serios in Oradea
https://www.dirtbike.ro/bazar/piese-cauciucuri/judet:bihor/diametru:29/

ultima modificare: 10 iunie 2020 la 18:54

+1
Un fost membru
Posturi: 4205
Subiecte: 5

#408119 10 iunie 2020 la 19:19

Mie nu mi-au placut Schwalbe Performance. Pierd aderenta pe suprafete din asfalt, hardpack. Cele vechi erau mai ok. Compusul din Maxxis Dth e mult mai bun, are aderenta, pot sa fac cornering agresiv ca nu pleaca, sta lipit de suprafata. Si de Continental X-King Protection (cele scumpe) am fost super multumit, am mers cu ele drumuri de pamant, pietris, un drum de pamant cu moloz, caramizi si beton spart, nisip, frunze, asfalt. Peste tot s-au comportat exemplar, n-am facut pene.

ultima modificare: 11 iunie 2020 la 12:06

+1
Dani Dani

Trimite mesaj
Posturi: 20
Subiecte: 1

#409529 23 iulie 2020 la 14:36

Salutare si ma bucur ca v-am gasit :)
Avand in vedere ca ultima jumatate de an ne-a ajutat sa ne reinventam stilul de viata dar si faptul ca fii-mea s-a decis sa mearga pe bicicleta, am zis ca trebuie sa tin pasul si mi-am cumparat si eu un Rockrider ST520. Am zis sa incep cu ceva mai low cost si sa vad cum ma coafeaza :) Intrebarea mea, legata de aceasta bicicleta: este normal ca anvelopele (27,5x1,95 All Terrain marca proprie) sa se toceasca vizibil dupa 300 km rulati pe sosea? Carnea crampoanelor este dusa aproape de jumatate cred, cu alte cuvinte undeva in jur de 500 km cred ca trebuie schimbate. Nu e prea repede, chiar si pt niste anvelope ieftine?
Ce recomandare aveti pt rulare preponderent sosea si ocazional offroad usor (drumuri pamant, forestiere, pietris)? Nu voi face offroad greu, noroaie mari, etc :)
Multumesc si toate cele bune!

Un fost membru
Posturi: 4205
Subiecte: 5

#409535 23 iulie 2020 la 15:36

Da, e normal daca e compus moale. Drumurile de pamant si forestiere nu sunt off road, sunt tot drumuri. Ia-ti niste anvelope pentru hardpack: Schwalbe Maraton Allmotion, Panaracer Gravelking SK sau SS de 1.9 (47-584) sau 2.1" (53-584), Onza Svelt, Onza Canis, Vittoria Mezcal G 4C. Allmotion sunt foarte durabile si cu protectie excelenta dar sunt mai grele (690g). Pentru ce vrei tu Gravelking de 2.1" sunt perfecte. Aia am si eu dar de 1.9", ca nu intra 2.1" pe gravel.

Daca vrei ieftine CST Jack Rabbit, copie fidela dupa Maxxis Pace, dar nu garantez pentru aderenta sau durabilitate. Am avut 4 ani o pereche de CST Tracer, nu am facut deloc pene cu ele, dar se dadeau jos foarte greu.

ultima modificare: 23 iulie 2020 la 18:42

+1
Adi Petre

Trimite mesaj
Posturi: 167
Subiecte: 5

#409547 24 iulie 2020 la 01:31

rolling resistance pe asfalt tine de anvelopa semislick pe care o vei pune pe spate.
asta inseamna ca pe offroad trebe sa fie si lata ca sa aiba priza. dezavantajul ar fi plusul la grame - care e compensat de greutatea mai mica pe roata pe fata.

asta pt ca...

pe fata pui un semislick ca de 1.5"-.1.75" - o recomandare ar fi marathon racer (usurel, ok pt mers pe uscat, tine cel putin 10.000km) sau marathon mondial (mai greut, cu profil mai bun pt offroad, mai de porc in ce priveste kilometraju).

deci pe spate pui un marathon almotion de 2"-2.2".

unghiul furcii va fi cu juma de grad mai aplecat/abrupt si asta e ceva de dorit pe asfalt - trail mai mic (cam 6-7mm pt un grad, ~3mm pt juma de grad etc.), slalom mai rapid. adica va fi optimizata si manevrabilitatea. deci n-o sa simti nevoia unui ghidon lat pe offroad.. si raza rotii pe fata mai mica va scadea trail-ul cu inca ~5mm (1/3 din reducerea razei). soselistele au foarte rar trail mai mare de 60mm, 29-erele au vreo 72mm cel putin (depinde de head angle si fork offset) - munca mai mare cu ghidonul la deal si in slalom dar si avantaj de mai buna stabilitate la viteza mare, mai ales pe drept cu trail maricel, ca pentru anvelopa d-aia mai mare decat poate ai nevoie - lu domnu alex ii scriu.

http://yojimg.net/bike/web_tools/trailcalc.php

sa mai zic ca o anvelopa lata pe fata daca ai si janta de-aia de pana in 21mm (multi au abia de 19mm) merge ca dracu combinatia?...
pe spate mai tolerezi un raport anvelopa:janta de peste 2:1, pe fata e indicat sa ai nu mai mare de 2:1 raportul. insa asta nu e singurul argument pt care ar fi de folos combinatia de anvelopa ingusta pe fata si lata pe spate in cazul concret al lu domnu Alex.

la urcari pe offroad anvelopa santuita si lata pe spate va asigura aderenta iar pe sosea... repet, rolling resistance mic - ca e si lata si semislick.

la coborari pe offroad va trebui sa fii precaut asa incat daca nu ai vizibilitatea traseului sa nu te infigi cu viteza la vale pt ca o anvelopa ingusta va tine foarte bine directia dar nu va avea aderenta prea buna la franare, mai ales daca e namol, nisipi etc.

asta ar fi deci singurul dezavantaj, ca la vale (franari neprevazute... sau prevazute) nu iti permiti sa faci sport extrem cum s-ar zice.

pt unii combinatia asta e fix ce le trebe. pt altii nu.

ultima modificare: 24 iulie 2020 la 01:46

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1279
Subiecte: 3

#409551 24 iulie 2020 la 09:13

Am vazut si eu uzura de genul asta la anvelopele venite pe un Rockrider ieftin.
Daca nu vrei sa dublezi pretul bicicletei cu o pereche de cauciucuri, eu m-as uita si catre https://www.dirtbike.ro/bazar/continental-ride-tour-reflex-650b-27-5-anvelope-cauciucuri-oras-comute-439746

Un fost membru
Posturi: 4205
Subiecte: 5

#409552 24 iulie 2020 la 09:27

Tour Ride sunt subtiri si mai grele pentru dimensiunea lor. Din aceeasi categorie dar mai usoare sunt Panaracer Pasela, dar nu le-am amintit tocmai pentru ca sunt de 42 mm, deci nu prea ai de ce sa le pui pe MTB. Dupa ce am montat Maxxis Dth de 2.1" (54 mm) pe 26er si am vazut cum ruleaza nici nu ma gandesc sa pun pe MTB anvelope mai subtiri de 1.9" (48 mm) ca nu are sens. Ti le-as fi recomandat dar nu se fabrica pentru 27.5.

Marathon mondial sunt pentru mers mii de km pe teren variat, au peste 1 kg bucata. Almotion sunt doar de 2.15" pe 27.5. Eu am anvelope simetrice fata/spate pentru ca imi trebuie anvelope mai goasa si pe spate (pentru tractiune) cand merg prin padure. Ii dau drumul putin la presiune si gata.

ultima modificare: 24 iulie 2020 la 09:49

Alexandru M

Trimite mesaj
Posturi: 140
Subiecte: 1

#409558 24 iulie 2020 la 13:03

Ati montat Crossmark 2.1 pe spate in sens invers rotatiei indicate pe el? Pare mai logic asa sa aiba aderenta pe off road.

Un fost membru
Posturi: 4205
Subiecte: 5

#409561 24 iulie 2020 la 14:13

Baga presiune mai mica pe offroad sau pune Aspen sau Ardent Race pe spate daca te nemultumeste. Crampoanele alea in rampa sunt pentru rulare usoara. Daca vrei aderenta mai bina, vrei altceva.

ultima modificare: 24 iulie 2020 la 14:17

Dani Dani

Trimite mesaj
Posturi: 20
Subiecte: 1

#409566 24 iulie 2020 la 15:58

Multumesc pentru raspunsuri. Recunosc ca ma uitasem si eu spre Continental, incercand sa abordez un pret nu foarte mare, dar pt dimensiunea mea ar fi Ride Tour 27.5X2.10 (54-584), care are 675 gr si parca totusi e prea lata. Mergand mai mult pe sosea, imi doresc si un pic de viteza :) Practic cu ce am acum, pe drum drept, cu greu ajung la 30 km/h si pot sustine doar cateva minute 25 km/h.
Pentru oricare din variantele de mai sus, camerele presupun ca sunt aceleasi, nu difera in functie de grosimea anvelopei nu?

Un fost membru
Posturi: 4205
Subiecte: 5

#409567 24 iulie 2020 la 16:07

Viteza prinzi si cu anvelopa mai lata, profilul, compusii si presiunea sunt mai importante decat balonajul. Balonajul conteza la viraje si la confort. Balonaj mic + presiune mare = confort slab, zdruncinaturi, aderenta mai slaba si falsa senzatie ca ai viteza mai mare. Ba, difera si camerele in sensul ca sunt cu interval, gen 1.5…1.75, 1.75…2.5 etc.

Marathon Almotion e perfect pentru ce vrei tu, dar daca ti se par scumpe vezi Schwalbe Big Ben.

ultima modificare: 24 iulie 2020 la 18:29

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1279
Subiecte: 3

#409573 24 iulie 2020 la 21:09

Dani Dani: Multumesc pentru raspunsuri. Recunosc ca ma uitasem si eu spre Continental, incercand sa abordez un pret nu foarte mare, dar pt dimensiunea mea ar fi Ride Tour 27.5X2.10 (54-584), care are 675 gr si parca totusi e prea lata. Mergand mai mult pe sosea, imi doresc si un pic de viteza :) Practic cu ce am acum, pe drum drept, cu greu ajung la 30 km/h si pot sustine doar cateva minute 25 km/h.
Pentru oricare din variantele de mai sus, camerele presupun ca sunt aceleasi, nu difera in functie de grosimea anvelopei nu?


Orice guma vei cumpara va fi mai buna decat ce ai avut. Greutatea anvelopei nu iti va reduce viteza maxima.
Aproape orice alta varianta fata de acele Conti, te va costa dublu sau triplu si vei castiga maxim 100g.

Vlad Sabau
Redactor

Trimite mesaj
Posturi: 771
Subiecte: 20

#409594 25 iulie 2020 la 12:49

Tufo XC11,12,13 - 210tpi (pe lateral), 375tpi (pe calea de rulare)

Daniel Mihai Grama

Trimite mesaj
Posturi: 28

#409599 25 iulie 2020 la 14:30

Eu folosesc pe hardtail Vittoria Barzo (roata fata) si Vittoria Mezcal III (roata spate) 29x2,1. Sunt la al doilea set (anterior am avut 29x2,25 care mi s-au parut prea late).
Varianta tubeless, ce e drept. La 35 euro per bucata. Sunt foarte multumit de combinatie.

+2
Dani Dani

Trimite mesaj
Posturi: 20
Subiecte: 1

#409682 28 iulie 2020 la 08:54

Va salut! Multumesc tare mult pentru recomandari. Ce parere aveti despre varianta Continental Double Fighter III 27.5x2.0 ? Mi se pare tentanta pt ca are si suprafata de rulare pe asfalt, care mi-ar fi de folos in peste 90 % din distantele parcurse, dar si crampoane pentru teren usor accidentat (ma gandesc la drumuri pietruite, poteci, padurici :)
Oscilez intre aceasta varianta si
- Schwalbe Big Ben 27.5x2.00 Active
- Continental RIDE Tour Puncture ProTection 27.5x2.1
Toate variantele sunt sub 100 RON, deci nu cresc semnificativ pretul bicicletei, mai ales ca inca sunt socat de cat de prost este materialul lui btwin rockrider all terrain (all terrain ma gandesc ca inseamna toate terenurile).
Multumesc.

Alexandru M

Trimite mesaj
Posturi: 140
Subiecte: 1

#409683 28 iulie 2020 la 08:57

Continental Double Fighter III 27.5x2.0 sunt o alegere buna pentru asfalt.

Un fost membru
Posturi: 4205
Subiecte: 5

#409684 28 iulie 2020 la 09:18

Double Fighter > 800g. Dar nici nu prea faci pene cu ele. Cam ca si Big Ben de altfel. Daca nu virezi prea agresiv cred ca sunt ok oricare dintre astea.

ultima modificare: 28 iulie 2020 la 09:24

Dani Dani

Trimite mesaj
Posturi: 20
Subiecte: 1

#409842 31 iulie 2020 la 12:01

Mi-au venit azi Continentalurile Double Fighter III. Imi pare cam moale cauciucul, sper doar sa fie o impresie. Cineva zicea ca a facut deja 7000 km cu ele. Eu inca sunt uimit de calitatea f proasta de la btwin si parca imi vine sa suflu si in iaurt.

+1
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 5426
Subiecte: 16

#409848 31 iulie 2020 la 13:16

Monteaza-le si peste ceva timp sa spui experienta ta cu ele... daca ai chef.

ultima modificare: 31 iulie 2020 la 13:17

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

 
Browserul este învechit!

Actualizați browserul pentru a vizualiza corect acest site.

Actualizați browserul acum! ×