Anvelopa tubeless pierde aer


Marius Valeanu

Trimite mesaj
Posturi: 216
Subiecte: 23

#401201 3 iulie 2019 la 15:01

Salutare!
Este vorba despre un setup complet nou, jante DT SWISS M1700 tubeless ready cu banda din fabrica si valve noi, anvelope Continental Mountain King (Pure Grip) tubeless ready si sealant Schwalbe Doc Blue (facut de Stan's No Tubes din cate scrie pe bidon, cate 60ml de roata). Mentionez ca totul a decurs impecabil, nu am folosit leviere, anvelopele s-au asezat foarte usor (am folosit un booster de la Milkit, recomand), si am si iesit la o tura de 2-3 ore fara evenimente. Peste noapte insa, anvelopa de pe fata a pierdut o cantitate semnificativa de aer, nu e chiar pe janta da' nu cred ca mai are mai mult de 5-10 psi in ea. Cea de pe spate pare ca nu a pierdut aer, sau, in orice caz, nu semnificativ. N-am vazut scurgeri de lichid pe nicaieri insa ma intrebam daca s-ar impune sa mai adaug ceva la cea din fata.
Apreciez orice feed-back, multumesc!

ultima modificare: 3 iulie 2019 la 15:01

Mladen Brașovan

Trimite mesaj
Posturi: 1116
Subiecte: 9

#401202 3 iulie 2019 la 16:07

Nimic iesit din comun. Asa se comporta tubeless-ul cu anvelope cu peretii subtiri.
Inainte de fiecare iesire trebuie sa verifici presiunea.Ii un minus mic comparativ cu plusurile obtinute.

+1
Robert Stefan

Trimite mesaj
Posturi: 126

#401203 3 iulie 2019 la 16:14

Adaugă soluție mai multa, eu unul prefer sa merg cu 100ml/roata (29/27.5, 2.2-2.5), n am avut probleme, acum 2 săptămâni am facut cu un prieten un set de roti tubeless, Conti Mountain King II (non tubeless) si Mountain King III PureGrip Tubeless, Stan's 100ml (27.5 x2.3 / 2.4), totul ok.

ultima modificare: 3 iulie 2019 la 16:18

Marius Valeanu

Trimite mesaj
Posturi: 216
Subiecte: 23

#401205 3 iulie 2019 la 16:31

Inainte de fiecare iesire trebuie sa verifici presiunea.Ii un minus mic comparativ cu plusurile obtinute.
Perfect de acord!

Adaugă soluție mai multa, eu unul prefer sa merg cu 100ml/roata
Asa o sa fac, multam de sfat!

Un fost membru
Posturi: 671
Subiecte: 5

#401207 3 iulie 2019 la 19:41

Pune solutie chiar inainte sa pleci la o tura, ajuta la etanseizare...

George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 1275
Subiecte: 14

#401212 3 iulie 2019 la 23:33

De regula aer se pierde pe la valva ... mai strange putin si bafa totusi 100 Ml la roata de 28

Marius Valeanu

Trimite mesaj
Posturi: 216
Subiecte: 23

#401397 9 iulie 2019 la 11:03

Am mai pus lichid si strans si valva insa tot s-a dezumflat asa c-am dat-o jos si am verificat-o sub apa. Avea un loc pe unde scapa aer, fix la buza jantei, am rezolvat dezumfland-o, dejantand zona acea si umfland-o la loc, probabil nu se asezase bine, acum nu mai pierde. Poate ajuta pe cineva...

ultima modificare: 9 iulie 2019 la 11:05

+4
Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 1536
Subiecte: 9

#421950 7 iunie 2022 la 17:41

Ca să nu mai deschid alt topic:

Sunt absolut nou în ale tubeless-ului, adică acum abia îmi fac roți tubeless, treaba e simplă, am talonul și valva deja puse, am pus cauciucul, s-a umflat frumos și din prima, dar îmi pierde aer pe lângă valvă. Ce aș putea pune suplimentar? Încă nu am băgat soluție tubeless, fac asta la urmă. Am încercat să pun și niște bucăți de cameră ca și izolator, tot pierde. Gaura de valvă este foarte mică, abia intră valva.

George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 1275
Subiecte: 14

#421951 7 iunie 2022 la 17:43

Strange mai tare sau aseaza valva pentru ca nu etanseaza corect si musai lichid dar pune din ala alb nu liched de pana gros si cu chestii in el.

Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 1536
Subiecte: 9

#421952 7 iunie 2022 la 17:48

Eu mă gândesc că gaura aia trebuie să fie mai mare, valva este conică, dar nu intră în primul perete al jantei. La asta mă gândesc. Oare tre să fac gaura mai mare? Adică, valva este ca un con, dar stă chiar pe buza conului, nu intră și în jantă. Nu știu cum trebuie să fie asta aici.

George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 1275
Subiecte: 14

#421953 7 iunie 2022 la 18:14

Pai conul de cauciuc intra putin pe janta si etanseaza. Poate trebuie doar mai bine stransa valva sa faca priza mai buna.

+2
Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 1536
Subiecte: 9

#421954 7 iunie 2022 la 18:15

Am apăsat pe ea și am strâns-o și am mai dat și cu patentul vreo trei ture. Văd că nu mai scapă. Da acuma am altă dilemă. Când trebuie, vreodată, să pun cameră în mijlocul pădurii, cum o mai desfac? Voi aveți patent la voi sau cum? Adică sper să nu pățesc așa ceva, dar dacă...cum fac și desfac?

ultima modificare: 7 iunie 2022 la 18:16

+1
George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 1275
Subiecte: 14

#421955 7 iunie 2022 la 18:50

valva trebuie sa se desfaca la mana iar la tine trebuie sa ai snur in caz de faci gaura mare si nu poate lichidul sa etanseze. camera pui doar cand il tai. bune mai sunt si doua butelii de azot sa nu mai dai la pompa insa azotul imbranzeste lichidul.

https://a.aliexpress.com/_mO3MFuW

ultima modificare: 7 iunie 2022 la 18:51

+1
Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 511
Subiecte: 1

#421956 7 iunie 2022 la 19:17

Trebuie sa fi atent de fiecare data cand umbli la valva sa fie stransa ca lumea, insa nu trebuie patent, e destul sa o strangi cu mana ca lumea si sa ai suc din ala bun, de care zice George... aer poate sa scape pe la valva oricand cuplezi pompa de exemplu, daca e din aia cu filet... o strangi la loc cu mana si basta, sucul o sa isi faca treaba...

ultima modificare: 7 iunie 2022 la 19:17

Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 1536
Subiecte: 9

#421957 7 iunie 2022 la 19:21

Aham. Adică sucul poate ieși și pe la valvă, să înțeleg. Nu doar prin cauciuc, dacă am vreo gaură mai mare.

Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 511
Subiecte: 1

#421958 7 iunie 2022 la 19:30

Da, in principiu sucul etanseizeaza si contactul dintre valva si janta... insa trebuie stransa bine valva, manual...

EDIT: trebuie sa bagi sucul si sa agiti roata pana ajunge peste tot... poate dura mai mult timp, ore, pana se astupa toate locurile cu probleme.... in tot timpul asta invarte roata din cand in cand si agit-o lateral in zonele critice... mai bagi aer daca scade presiunea... asta e, cateodata dureaza mult pana se inchide...

ultima modificare: 7 iunie 2022 la 22:04

+2
Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 1536
Subiecte: 9

#421959 7 iunie 2022 la 19:45

Am înțeles. Decaomdată, cauciucul, roata și tot sistemul este nou, fără probleme, văd că ține presiunea fără zeamă. O să văd când pățesc ceva, ce se întâmplă cu zeama atunci.

ultima modificare: 7 iunie 2022 la 19:46

+1
Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1279
Subiecte: 3

#421963 8 iunie 2022 la 09:51

La gaura de valva, unele jante se sigileaza mai bine cu o valva conica, iar la altele cu o valva de tip dreptunghiular cu baza semirotunda.
Am vazut, la Shimano parca, valve ce aveau un oring la piulita de strangere a valvei.

+3
Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 1536
Subiecte: 9

#421967 8 iunie 2022 la 11:24

Ale mele, ce au venit cu roțile, sunt conice. Am apăsat pe aia de la spate și a intrat ceva în gaură. Dar, la aia strânsă cu patentul nu iese aer, la aia pe față strânsă la mână, cât a putut scurmacul meu delicat, scapă aer. O să caut un patențuc micuț minion să-l iau cu mine pe coclaure. Nu oi muri de 20-30 de grame în plus. Am dat comandă de o chestie din asta să văd dacă mă ajută la desfăcut piulița aceea. Aai mai lată, nu chestia lungă.

https://www.aliexpress.com/item/1005003912641330.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.7e341802pMtOes

Asta cu oringul e bună, o să mă duc pe la niște magazine, cred că e bun pus acolo, nu strică, ceva în plus.

ultima modificare: 8 iunie 2022 la 11:26

+1
Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 511
Subiecte: 1

#421972 8 iunie 2022 la 16:13

... Treaba este ca rotile tubeless cu suc inauntru se repara singure de la intepaturi curente, maracini, ace, etc... pur si simplu dai la pedale si sucul sigileaza intepaturile... daca faci pana si nu ai suc inauntru nu ai facut nici o branza, trebuie ori sa pui suc acolo, pe loc, in mijlocul padurii sau sa scoti cauciucul si sa pui camera si apoi cauciucul la loc... intelept este sa pui suc de la inceput in roata si sa scapi de batai de cap... asa se sigileaza si valvele, nu-ti mai trebuie patent si alte dracovenii cu tine...

ultima modificare: 8 iunie 2022 la 16:16

+2
Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 1536
Subiecte: 9

#421973 8 iunie 2022 la 17:04

Da, așa am facăt azi. Am pus zeamă, am pus direct în cauciuc și gata. Am apăsat pe valvă și am strâns la mână. Am prima roată pe spate bună. Nu am zis că merg fără zeamă. Am zis că ține aerul în casă fără probleme fără zeamă în cauciuc. Acum mă duc să testez 26 față / 27,5 spate setup. Așa la prima strigare. Apoi, o fac și pe aia de față. Întâi să mă obișnuiesc cu jumătate de idee :)

ultima modificare: 8 iunie 2022 la 17:05

Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 1536
Subiecte: 9

#421974 8 iunie 2022 la 17:40

La 92 de kile ale mele și dat la vale agresiv, ce presiune minimă ar trebui să am ca să nu mă trezesc cu surprize de genul să sară cauciucul de pe jantă, sau ceva de genul? Cu cameră mergeam permanent peste 3 bari permanent.

Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 511
Subiecte: 1

#421975 8 iunie 2022 la 17:52

Depinde de mai multe chestii, traseul pe care mergi, cat de tare te dai, tipul cauciucului (in special lateralul anvelopei), latimea jantei, insertii... eu am 82kg si merg cu minime de 16-18psi pe fata si 20-22psi pe spate, in functie de situatie... daca rotile si cauciucurile sunt ce trebuie nu vor pleca la presiune mica dar se poate sa faci snakebike...

ultima modificare: 8 iunie 2022 la 17:59

+1
George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 1275
Subiecte: 14

#421976 8 iunie 2022 la 18:08

Eu pe bicla de XC cu gume 2.25 - nu am sarit de 2 bari pe spate si 1,8 bari pe fata
La vale pe 2.6 sau 3.0 - maxim 1.6 bari. Maxim ce am reusit sa fac intr-o contrapanta ( zmucind tare spatele ) , a fost sa scot toata zeama din guma spate insa caucicul a ramas e pozitie cu presiunea pe jumatate :).

+1
Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 1536
Subiecte: 9

#421981 8 iunie 2022 la 23:37

Am înțeles. Deci, dacă las pe la 2 bari zic că e ok.

+2
Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 1536
Subiecte: 9

#422005 10 iunie 2022 la 00:37

George Romanescu - Tu ești la alt nivel de dat la vale. Și io-s nebun, dar tu sari calul. Și dropurile. :)

Dan Dinoiu - Stai că am prins o idee, adică cum să faci snakebite cu cauciucul doar? Păi ce, și ăsta se taie în jantă???

Altă întrebare: la cât timp se completează sau se schimbă zeama asta? Nu se întărește pe cauciuc când o bagi?

George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 1275
Subiecte: 14

#422006 10 iunie 2022 la 05:52

Pai Snakebite faci la camera dar daca te straduiesti faci si la cauciuc. Am taiat eu 2 in 2 sezoane si de anul asta merg cu insertii.
Zeama ar fi bine sa fie schimbata de la un sezon la altul si sa nu ramana peste iarna in cauciuc.
Zeama alba care are cel mai mult latex este super lichida la inceput dar in timp se intareste si se face gen slime si creeaza o pelicula pe cauciuc. Daca este schimbata la timp, se poate indeparta relativ usor de pe cauciuc cu o perie si detergent.
Important este sa nu pui multa pewlste cat este recomandat pe instructiune sticlei.

spor

Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 1536
Subiecte: 9

#422008 10 iunie 2022 la 10:52

Eu pe asta am luat-o. Am văzut că are review foarte bune. ”Stan no Tubes” pentru camere am avut în ambele camere și cu ambele am făcut pană. Lichid, mizerie, ai de capul meu ce a fost pe mine, în mijlocul pădurii. Și nu numai eu. Pe asta l-am încercat pe o cameră, i-am dat ditai gaura cu șurubelnița în casă și am băgat ceva lichid, am umflat și a astupat. În casă, camera pe podea, scoasă din cauciuc. Dacă era în cauciuc e clar că astupa și mai bine. O să văd la primul țep.

https://www.tradeinn.com/bikeinn/en/x-sauce-500ml-tubeless-sealant/136469595/p?queryID=010706fe8c8f23ebca0b90d11e4a4fe3&buscador_search

ultima modificare: 10 iunie 2022 la 10:54

Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 1536
Subiecte: 9

#422014 10 iunie 2022 la 19:07

Și...mi-am tras țeapă singur. Mi-am luat un cauciuc Nobby Nic EVO și nici nu mi-a trecut prin cap că gama EVO NU ar fi tubeless toată. Și uite că există și...m-am țepuit singur. E vreo șansă să o fac tubeless, în vreoun fel? Vreo soluție magică, săpun, funie....ceva? Roata este nouă, am pus un cauciuc tubeless, se face tubeless din prima. Cu ăsta nu vrea. Am încercat și la compresor, nimic.

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1279
Subiecte: 3

#422015 10 iunie 2022 la 19:43

Evo e tubeless, nu ti-ai tras nicio teapa ...

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

 
Browserul este învechit!

Actualizați browserul pentru a vizualiza corect acest site.

Actualizați browserul acum! ×