Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Alegere janta IW 25 sau 30


Alexandru Cristian

Trimite mesaj
Posturi: 7
Subiecte: 1

#400610 10 iunie la 19:37

Va salut.

Urmeaza sa investesc intr'un set nou de roti si am ajuns la latimea jantei..25 sau 30

este vorba de 29er, 90% drumuri forestiere ( pamant, pietre, crengi ) .Din cate am citit pana acum 25 ar fi "sweet spot" dar intru'un final recomandarea este...daca tot investesti, fa'le de 30.

astept recomandari, opinii. greutatea individului suit pe bici e de 100 - 110 textilat, echipat; stilul de dat cred ca se incadreaza la AM. adica, mai dau in ceva gropi, dar nu caut adrenalina, spectacol.

multumesc.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 858
Subiecte: 2

#400638 11 iunie la 19:12

Depinde de ce anvelope iti intra in cadru. Daca iti intra 2.4 si ai de gand sa si folosesti asa ceva are sens sa iei de 30 mm, altfel nu prea.

ultima modificare: 11 iunie la 19:23

+1
Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 515
Subiecte: 2

#400645 12 iunie la 10:58

Eu as alege 30mm ID, dar in cazul tau nu isi au sensul pentru drumuri forestiere.
Eventual legat de greutate sa fie mai indicate cele de 30 in ideea de .. posibil mai rezistente.

Altfel le-as lua pe cele cu pretul mai bun :)

+1
Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 632
Subiecte: 5

#400725 14 iunie la 15:00

Pentru drumuri forestiere nu are rost sa iti faci griji legate de jante. Cumpara-le pe cele mai ieftine.

+3
Alexandru Cristian

Trimite mesaj
Posturi: 7
Subiecte: 1

#400864 saptamana trecuta miercuri la 19:24

mulțumesc pentru răspunsuri.
se pare ca ceea ce fac eu necesita roți "sănătoase"
cât despre preț, va fi același pentru janta indiferent de dimensiune.
mi-au fost recomandate dt swiss ex 471 sau ex 511cu butuci 350

JDM Al Khalid

Trimite mesaj
Posturi: 2090
Subiecte: 12

#400865 saptamana trecuta miercuri la 20:25

este vorba de 29er, 90% drumuri forestiere ( pamant, pietre, crengi ).. si apoi vorbesti de jante de enduro?
Mergi pe XM 421 si gata.

+1
Alexandru Cristian

Trimite mesaj
Posturi: 7
Subiecte: 1

#400866 saptamana trecuta miercuri la 22:26

eu am considerat ca este AM. weekend ul trecut au mai venit câțiva bicicliști mai experimentați și mi-au explicat cam ce înseamna xc, am, etc.

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 515
Subiecte: 2

#400868 saptamana trecuta miercuri la 22:43

Sunt curios ce i-ar putea recomanda "experimentatii" aia lui Richie Rude daca tie ti-au recomandat rotile alea .. serios.

George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 688
Subiecte: 9

#400869 saptamana trecuta miercuri la 22:55

Daca nu te dai mai spre enduro asa sau la concursuri de xc montane ,nu are sens 30 de nici un fel. Tocmai de aia sweet spotul ar fi 25 ...intre xc si enduro si intre usoara si grea.
Deci mergi linistit pe 25 , spite trase de calitate Sapim D-Light spre exemplu si butuci relativ usori si trainici.

Eu am impresia ca ce faci tu se numeste xc pur dar daca apara un drop incepem sa ii spune am sau trail :)

ultima modificare: saptamana trecuta miercuri la 22:55

+2
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 858
Subiecte: 2

#400873 saptamana trecuta joi la 00:00

Eu am jante de e-bike (DT Swiss 535) cu latime interna de 19 mm si tin foarte bine. Pun anvelope de 2.15 ... 2.25 pe ele. Toata treaba e sa fie centrate si stranse bine spitele. Tie iti trebuie cel mult un set de roti DT Swiss X 1900 sau X 1700 pentru XC. Poftim:

https://www.bike-discount.de/en/buy/dt-swiss-x-1900-spline-25-29-wheelset-792222
https://www.bike-discount.de/en/buy/dt-swiss-x-1700-spline-25-29-boost-wheelset-792101

X 1900 au review foarte prost pe MBR, cica crapa caseta spate. Eu am un set de X 1900 folosite, non spline pe 26" si ruleaza super usor, insa nu le-am montat inca.

Cele M 1900 pentru AM au cu 10 kg in plus la masa recomandata daca te gandesti ca astea nu tin. Sunt si ceva mai grele, in special cele de 30 mm. Costa cam la fel. Ia ce vrei tu, treaba ta, dar fii convins ca X-urile tin si la fizicul tau si la tavaleala serioasa pe bolovani, nu pe drum forestier. Pe drum forestier tin la ciocaneala si roti de trekking de 19 mm.

Ce bicicleta ai, btw?

ultima modificare: saptamana asta luni la 21:07

+1
Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5513
Subiecte: 66

#400902 saptamana trecuta vineri la 01:09

Dan Dinoiu: Pentru drumuri forestiere nu are rost sa iti faci griji legate de jante. Cumpara-le pe cele mai ieftine.

What he said.

All-mountain înseamnă totuși și să te dai în zona alpină cu o bicicletă de 120-140 mm. Din ce deduc, tu mergi de agrement prin pădure, iar asta intră tot la XC.

Eu am 94-95 kg la 1.91 m, mă dau pe aici pe munți și la curse de enduro și am concuzionat că EX511-le mele de 29” cu 30 mm iw pot fi lejer folosite și la downhill, DACĂ sunt spițate și centrate de un om cu experiență. Le-am văzut weekend-ul trecut și la Kovarik într-o cursă din Pro GRT (downhill), care se dă cu totul altfel decât... mine. Am cochetat cu XM481, care e mai ușor decât EX511, și încă o mai fac.

Ce vreau eu să spun cu asta? La 30 mm iw o să găsești în mare jante din ăstea, care sunt prea mult pentru cum te dai tu, o să cari după tine greutate degeaba. Pentru ce spui tu că faci 25 mm iw e arhisuficient. Eu am supraviețuit ceva timp chiar cu niște jante cu 21 mm iw, tot în regimul de dat de mai sus.

Ia cele mai ieftine roți complete pe care le poți găsi, sunt sigur că tre' să fie pe piață DT-uri de primă echipare demontate de pe vreun bike.

Spor!
Mx

+3
Alexandru Cristian

Trimite mesaj
Posturi: 7
Subiecte: 1

#400921 saptamana trecuta vineri la 17:09

OK! mulțumesc pentru răspunsuri.
ça reper pentru ceea ce fac eu pot da coborârea din Azuga (urcat cu telegondola) pe traseul verde.
bicicleta este FS, 130mm,dar nu cred ca este important.

momentan am jante jalco altitude. problema este ca după 30 km trebuiesc centrate. butucuk spate (slx) trebuie schimbat.
de aici ideea unei roti complete care sa nu necesite centrare chiar după fiecare ieșire. nu ma pricep, nu vreau sa mai pierd timp și cu asta iar cel mai apropiat service e la 60 km..

dt swiss, 25 iw va fi

Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5513
Subiecte: 66

#400956 saptamana trecuta duminica la 10:56

Alexandru, probabil la roțile tale baiul principal era că fuseseră spițate cu curul, dar dă-le în foc oricum!

+1
Alexandru Cristian

Trimite mesaj
Posturi: 7
Subiecte: 1

#400972 saptamana trecuta duminica la 13:52

hahaha. ce'i drept fiecare service a zis depre precedentul ca... vai de... lor
ba ca e distrus niplu, ca filetu, ca e prea strâns butucul și s-au fărâmat bilele, etc.

ultima modificare: saptamana trecuta duminica la 17:00

Alex Nox

Trimite mesaj
Posturi: 154
Subiecte: 2

#400976 saptamana trecuta duminica la 17:39

De curand am schimbat rotile - butuci Shimano SLX cu jante DT Swiss 522 IW 22mm ccu roti DT Swiss butuci 350 si jante 481 IW 30mm. Vorbind doar de IW diferenta este ca lateste cauciucul destul de mult , la un cauciuc de 2.2 sa latit aproate cat un 2.4 acelasi model . Iar la aceasi presiune este mai rigid pentru ca perete lateral sta mai drept si scade putin confortul cand mergi pe macadam parca ai avea o presiune mai mare in roti .

+2
Zoltan Balint

Trimite mesaj
Posturi: 274
Subiecte: 9

#400995 saptamana asta luni la 13:27

Alex Nox: De curand am schimbat rotile - butuci Shimano SLX cu jante DT Swiss 522 IW 22mm ccu roti DT Swiss butuci 350 si jante 481 IW 30mm. Vorbind doar de IW diferenta este ca lateste cauciucul destul de mult , la un cauciuc de 2.2 sa latit aproate cat un 2.4 acelasi model . Iar la aceasi presiune este mai rigid pentru ca perete lateral sta mai drept si scade putin confortul cand mergi pe macadam parca ai avea o presiune mai mare in roti .

Scuze, dar de ce și-ar pune cineva jante de 30, ca să folosească cauciucuri de 2.2? 2.2.....

+2
Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5513
Subiecte: 66

#400996 saptamana asta luni la 13:58

Zoltan Balint: Scuze, dar de ce și-ar pune cineva jante de 30, ca să folosească cauciucuri de 2.2? 2.2.....

...și ca să meargă pe macadam! :-o

+1
Alex Nox

Trimite mesaj
Posturi: 154
Subiecte: 2

#401008 saptamana asta luni la 19:40

Nu toata lume este la categoria pana , 60kg sau mai putin si 525g nu mi se pare o greutate mare pentru jante , de ex 462cu IW 25mm are 510g daca greutatea este un factor important iar vechile jante aveau 570g . Da sunt si modele mai usoare dar pentru mine personal mai bine sa fie trainic cum se zice la noi la Maramu .
Cat despre comentul de mai sus am scris doar un mic rezumat la ce sa se astepte daca pune o jante cu IW 30mm , alegerea este a lui . Plus scade sansele de pinch flat si burp .
Si NU subestimati macadamul de Maramures , este in propria liga .

Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 632
Subiecte: 5

#401030 saptamana asta marti la 14:09

Ideea in sine de a pune pe jante (mult) mai late cauciucuri "normale" nu e rea, o practic si eu de mai multi ani pentru ca are avantaje certe, dar si dezavantaje, unul fiind roti grele pe care le simti cand pedalezi. In general greutatea ciclistului nu e relationata cu latimea cauciucului/jantei, ci cu presiunea si eventual structura anvelopei... Latimea jantei - atunci cand nu e corelata cu taskuri specifice gen nisip sau zapada - intra in discutie in corelare cu stilul de dat, care e mai important decat greutatea/per se, si mai ales pe trasee gravitationale unde pedalezi putin si rar... In acest sens, pentru gravel chiar nu ai nevoie de atata precautie/latime, si in nici un caz de o greutate suplimentara in roti pe niste trasee pe care pedalezi destul de mult, si la deal si la vale (cum sunt traseele cu grevel, in experienta mea).
Ca o confirmare a ceea ce a spus mai sus Maximilian: eu am aproape 100kg cu echipament, ma dau pe ORICE traseu cu un hardtail cu cursa de 120-130mm, si am o presiune in roti de maxim 20/25psi, fata/spate... 25psi cand ma dau pe trasee cu mult rock garden!... si desi nu particip la competitii, nu ma dau chiar incet, toti companionii mei sunt pe bicle de enduro cu suspensii de 160-180mm si trebuie sa ma misc destul de repede ca sa ma tin de ei...

ultima modificare: saptamana asta marti la 20:59

+4
Alexandru Cristian

Trimite mesaj
Posturi: 7
Subiecte: 1

#401033 saptamana asta marti la 15:14

ca sa trag linie, mai bine nu intrebam
nu îți pui 30mm ca nu îți trebuie se pare ca e argumentul final
30mm, în afara de penalitate greutății are alta contraindicație/dezavantaj?
cred ca asta ar trebui discutat. pentru ca următorul care va citi poate are 60 kg și 18 ani.
nu pensionar ca mine.
va salut

Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 632
Subiecte: 5

#401034 saptamana asta marti la 15:44

:))) Hai ca esti tare! Pui o intrebare dupa care nu-ti convin raspunsurile si te superi pe cei care au scris cate ceva la intrebarea ta...
Nu te supara, care parte din postul meu nu ai inteles-o: "Ideea in sine de a pune pe jante (mult) mai late cauciucuri "normale" nu e rea, o practic si eu de mai multi ani pentru ca are avantaje certe, dar si dezavantaje, unul fiind roti grele pe care le simti cand pedalezi."... Vrei mai multe dezavantaje? Vei avea un spatiu mai mic intre roata si cadru, ceea ce o sa te dezavantajeze cand te vei da pe noroi, totul va costa mai mult, mai ales daca faci rotile tubeless, vei umfla mai mult la roti, daca faci pana... E ok asa? :)))

ultima modificare: saptamana asta marti la 21:00

+1
Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 515
Subiecte: 2

#401035 saptamana asta marti la 15:56

Alexandru , ... ai nevoie de rotile care iti plac mai mult si care iti ofera increderea ca o sa poti merge mai bine/mai tare pe oriunde! Fa-ti un favor si .. cumpara ce iti place!

Alexandru Cristian

Trimite mesaj
Posturi: 7
Subiecte: 1

#401036 saptamana asta marti la 15:57

exact!
eu am ales deja 25.nu știu însă câți alții are vor citi acest post vor alege în 5 min tipul de janta.
și în nici un caz nu ma supăr sau nu apreciez răspunsurile. doar ca doream ceva mai concret

oricum pana acum în afara de greutate și "lățimea" maxim acceptata de cadru nu am găsit contraargumente pt 30

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2019 DirtBike.ro