Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

recomandare butuc 28H 135mm pe rulmenti


Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#392223 7 iunie 2018 la 01:06

Salutare!
De ceva timp ma bate un gand sa schimb butucul spate de la RR520 cu unul pe rulmenti. Nu este ceva stringent, dar studiez posibile solutii.
Latimea intre dropout-uri este de 135mm. Nu stiu ce ax ar trebui, pe unele situri vad 9mm pe altele 10mm. QR-ul este de 5mm. Din ce inteleg eu, aceste huburi ar trebui sa fie 10x135 (cotele standard pentru entry de gama) cu qr de 5mm.
Problema este ca BTWIN a pus butuc cu 28H (sic) si gasesc greu butuci cu numarul acesta de gauri. La preturi rezonabile (oarecum) am vazut novatec pe aliexpress la aprox. 50$-80$ in functie de model.
Care sunt chestiunile care ma intereseaza:
1. latimea de 135mm mai necesita alte specificatii? Exista mai multe standarde pe aceasta latime intre dropout-uri?
2. ce alte optiuni ar fi la un pret rezonabil, adica in jurul lui 50$, pe rulmenti desigur.
3. momentan am 8 viteze. Ce ar trebui cautat ca si compatibilitate cu caseta existenta, hub pentru 8,9,10s? Un hub pentru 9,10, 11s merge si cu 8s?

O alta optiune ar fi sa imi fac roti custom. Evident ies mai scump, dar mai recuperez ceva din vanzarea jantelor existente. Vad ca la shimano, inclusiv anumite versiuni deore sau deore XT sunt pe conuri. Cum sunt huburile acesta? Parca nu imi inspira incredere conurile pe roata spate. Pe fata pot fi conuri, acolo nu as vedea vreo diferenta vs rulmenti.
As putea sa merg pe FH-M8000 (center lock) care este pe rulmenti, foarte usor. Este compatibil 8,9,10s. Cu niste jante DT Swiss 533d, la un calcul sumar ar fi cam ceva peste 100 euro. Mai ramane spitarea, unde m-as baga asa de entuziasm, macar aranjarea spitelor. In plus trebuie sa imi iau discuri cu center lock, cele actuale fiind cu suruburi. Probabil in final as ajunge usor pe la 150$. Am avantajul ca pot controla exact ce vreau sa cumpar si incadrarea intr-o anumita suma.

Varianta a treia, roti custom gata facute. Pe bike discount, la 200$, varianta cu rulmenti am vazut fulcrum Red Power. Cumva e varianta cea mai simpla, fara batai de cap, dar este si cea mai scumpa in raport cu variantele anterioare. La asta se mai adauga discurile si ajung pe la 220$.

Ce parere aveti? Alte combinatii posibile?
Nu elimin nici optiunea cautarii in bazar, dar avand in vedere ca am nevoied e qr clasic, probail ca voi gasi in general roti cu butuci pe conuri. Oricum din bazar ma intereseaza ceva sa fie aproape nou.

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#392226 7 iunie 2018 la 09:04

Standardul e 10 x 135. Cel de 9mm e pentru fata (9 x 100). Butuci cu QR gasesti peste tot, fie pe rulmenti, fie pe conuri. Exista si variantele convertibile, gen Novatec 4in1 (si nu numai), in caz ca pe viitor ti-ai dori sa migrezi roata pe un alt cadru, cu un alt standard.
In locul tau as schimba toata roata, daca tot e vorba de un upgrade. Personal as vana deal-uri, fie la roata completa, fie la componente (RCZ a avut nu demult jante WTB mai mult decat decente la niste preturi absolut derizorii).
Freehub-ul l-as lua pentru 9-10-11, in caz ca vei vrea upgrade la 11 pe viitor. Un posibil joc al casetei de 8 pe hub de 11 se poate rezolva cu distantiere.
Legat de conuri si bile: nu subestima butucii Shimano! Fac niste sisteme de rulare superbe, durabile, usoare si simplu de intretinut. Un XT sau XTR pe conuri si bile are sanse mari sa te tina mai mult decat orice butuc mid-level pe rulmenti.
Pe de alta parte, exista unele pareri conform carora rulmentii care se folosesc in butuci nu ar fi chiar cei mai potriviti pentru asa ceva (vazusem pe iutub pe cineva chiar de la SKF care sustinea chestia asta). Asta pentru ca nu-s ganditi sa reziste la incarcari laterale, spre deosebire de sistemele pe conuri sau de rulmentii angulari. Desigur, la nivel de amator treaba asta e absolut irelevanta.

ultima modificare: 7 iunie 2018 la 09:12

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#392228 7 iunie 2018 la 10:33

Multumesc!
Am vazut si eu pe undeva chestiunea legata de solicitarile laterale la butuc.
Nu subestimez butucii cu conuri, totusi am o rezerva referitoare la ungerea acestora. Din cauza modului cum sunt construiti, am senzatia ca vaselina tinde sa paraseasca zona de sarcina. La rulmeni vaselina ramane acolo din cauza garniturilor.
Butucii cu conuri sunt mai usori decat cei pe rulment, desi am vazut ca si varianta de la shimano (FH-M8000) este destul usoara.
Mai astept opinii, dar parca si eu sunt inclinat spre varianta de a schimba rotile cu totul.
RCZ poate sa fie o afacere desi este cam stresant sa stai sa pandesti produse acolo. Ba e una si nu e alta si tot asa. Poate niste jante, dar la butuci e dificil ca trebuie sa urmaresti mai multe caracteristici.

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#392229 7 iunie 2018 la 11:12

Vlad Fratiman: am senzatia ca vaselina tinde sa paraseasca zona de sarcina.
E doar o senzatie. Butucii cu conuri au si ei garnituri care impiedica patrunderea apei si pierderea vaselinei, suplimentar fata de design-ul lagarelor in care ruleaza bilele. In cazul unui butuc de 200Eur (i.e. XTR M9000) exista cate doua etaje de etansare. Evident, XTR-ul e un top de gama, dar si daca te duci mai jos catre XT sau SLX e greu de crezut ca vei avea astfel de probleme.
Eu omor de aproape 5 ani niste butuci pe bile Joytech care nu costa mai mult de 100lei amandoi si care inca ruleaza impecabil.
In plus, treaba cu gresarea tine foarte mult de calitatea vaselinei, de stabilitatea ei la solicitari mecanice si termice.

In fine, nu vreau neaparat sa te conving sa mergi pe varianta cu bile, dar cred ca butucii cu rulmenti in zona entry/mid (adica la amatori) sunt putin overrated (nu vorbesc aici de nebuniile de la Chris King de 500 Eur bucata)






ultima modificare: 7 iunie 2018 la 11:24

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#392230 7 iunie 2018 la 11:53

Nu ma deranjeaza butucii cu conuri, daca experientele la butucii cu conuri sunt pozitive, evident ca am sa tin cont de asta. Citeam la butucii cu conuri o tehnologie numita "Labyrinth", probabil ca are legatura cu pastrarea unei lubrefieri optime.
Nu am nici o intentie sa dau sume aberante pe componente doar ca sa ma aflu in treaba, mai ales ca nu folosesc bicicleta in mod competitional sau agresiv. Eu vreau ceva de calitate normala la costuri care justifica acea calitate. Adica urmaresc un raport optim calitate/pret.
In acest sens, daca raman pe ideea de butuci cu conuri, am sa ma opresc cel mai probabil la gama deore M6000. Daca se justifica am sa ajung la XT (vad ca sunt mult mai usoare) au preturi inca ok (~35$ pe spate).
Ca si casete, probabil ca ma opresc la 10s. Am deja schimbatorul spate sram x5 dupa 2012 si suporta 10s. Probabil ca in viitor cel mai ieftin si corect upgrade pentru transmisie in cazul meu este 2x10. La 11s deja trebuie sa schimb multe si scumpe.

ultima modificare: 7 iunie 2018 la 12:49

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#392233 7 iunie 2018 la 13:03

Butucii Shimano folosesc ambele tipuri de etansari - contact si labyrinth.


La butucii XT ma uit si eu de ceva vreme pentru un proiect personal. 35-40 Eur mi se pare un pret absolut decent. Avantajul major fata de Deore sau SLX mi se pare greutatea - desi diferenta nu pare mare (50-100g), cand aduni toate componetele rotii vezi c-ai facut economie de 500-600g, poate chiar mai mult (fara a include si anvelopele in calcul).

+1
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3842
Subiecte: 14

#392234 7 iunie 2018 la 13:08

Lasa-l asa daca merge bine.

Cand va aud cu butuci pe rulment pt bicle de 300$...

+1
Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#392235 7 iunie 2018 la 13:27

Ia vezi poate-ti fac cu ochiul astia :))
https://www.bike-components.de/en/Syntace/Salt-and-Pepper-Mill-p52931/

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#392239 7 iunie 2018 la 15:10

Merge cumva bine. Se rotește ușor dar pe foaia mare sau medie am o vibrație inexplicabilă in pedalier. Că și cum ceva nu s-ar roti lin. Este deranjant și în general sunt un pic fixist. Cadrul este bun, nu mă deranjează să îmbunătățesc câte ceva la bicicletă. Oricum că să ai componente bune trebuie să dai din start vreo 700 euro pe o bicicletă de renume mic sau vreo 900-1000 pe una de renume bun. Eu nu am de gând să revând bicicleta, așa că ce schimb la ea este pentru mine.


Ia vezi poate-ti fac cu ochiul astia :))

Nu prea :).

Oricum, mi-am făcut o opinie. Nu iau în calcul novatec, nu se justifică in cazul meu.
O să merg pe ceva custom și va fi o treabă bună. Dar nu am să fac nici o achiziție până nu testez o roată spate diferită să văd dacă mai simt acele vibrații. Altfel nu schimb roata, care apropo se menține foarte bine având în vedere că am 90kg.
In fapt, dacă aș găsi butuc spate competent pe 28h la preț decent, nu mi-aș face nici un plan să schimb roțile. Din păcate la Shimano sunt pe 32/36 iar novatec sunt scumpe pentru ce îmi trebuie mie.

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 1026
Subiecte: 6

#392240 7 iunie 2018 la 16:24

pe foaia mare sau medie am o vibrație inexplicabilă in pedalier
Nu prea vad legatura cu butucul rotii. Daca butucul ar fi buba s-ar simti/auzi mereu, nu doar pe foaia mare sau medie. Si cel mai bine ar trebui sa iti dai seama daca butucul are ceva invartind roata cu lantul dat jos.

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 14

#392243 7 iunie 2018 la 16:55

Este o senzație că agață ceva. Lanțul este aliniat corect, dar mai studiez. Neregularitatea aceasta o simt puternic pe foaia mare dar dacă dau la mâna simt și pe foaia mică. Am să îi dau de capăt până la urmă.

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro