Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

roata de 27.5 sau 29


lucian breaz

Trimite mesaj
Posturi: 4
Subiecte: 2

#391538 15 mai la 22:22

Salutare, va rog ajutati-ma cu o informatie legata de dimensiune roata.
Am 187 cm si sunt amator (plimbari zilnice de 15-40 km) si vreau sa imi iau un MTB Devron 2.7 sau 2.9
As vrea sa ma jutati sa-mi spuneti daca este chiar asa mare diferenta intre roata de 29 si cea de 27.5.
Va rog mult un ajutor in vederea achizitionarii celei mai potrivite.
Specific ca traseul este prin Buc pe sosea, parc, piste amenjate de bici OCAZIONAL macadam si niciodata traseu montan accidentat.

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 626
Subiecte: 4

#391545 15 mai la 23:57

lucian breaz: vreau sa imi iau un MTB Devron 2.7 sau 2.9
[...]
niciodata traseu montan accidentat.


Răspunsul e "nici una, nici alta". Pentru că MTB = mountain bike (adică o iei să te duci cu ea la munte), iar tu spui că nu vei merge niciodată pe traseu montan accidentat :).

Pentru ceea ce vrei tu hibrida cu roți de 28 și furcă fixă e sfântă. Adică așa ceva:


ultima modificare: 16 mai la 00:21

+4
Vladone Nasta

Trimite mesaj
Posturi: 1699
Subiecte: 2

#391546 16 mai la 00:00

În mod evident, pentru înălțimea ta, roata de 29 este mai potrivită. Nu e musai să fie de 29, dar este de preferat în locul celei de 27.
În plus, pentru traseele pe care urmează să le ataci tu, tot roata de 29 este recomandată. Eu ți-aș recomanda de 28, dar dacă tu vrei 29, așa să fie ! Față de roata de 28, ai avantajul balonului mai mare la anvelopă, cauciucul este mai gros, de aici un plus de confort.
Roata de 27.5 nici nu intră în discuție pentru curse lungi pe asfalt !

0
Marcel Hranovsky

Trimite mesaj
Posturi: 159
Subiecte: 1

#391547 16 mai la 07:53

Dimensiunea rotilor nu are nici o importanta - conteaza dimensiunea cadrului - sa corespunda inaltimii tale,mai ales ca nu ai de trecut peste obstacole diverse,ci ai mai mult trasee urbane.

Vladone Nasta

Trimite mesaj
Posturi: 1699
Subiecte: 2

#391549 16 mai la 09:33

Marcel Hranovsky: Dimensiunea rotilor nu are nici o importanta (...) ci ai mai mult trasee urbane.

Hai, mă, zău ?! Băi, vă rog eu, nu mai dezinformați și nu mai vorbiți pe lângă subiect. Lucian a întrebat despre ”roată 27.5 vs. roată 29”. Nu a pomenit nimic despre nicio măsură de cadru potrivită sau nepotrivită lui. Ca urmare, noi i-am explicat ce dimensiune de roată este mai eficientă pe asfalt/ture lungi.
În plus, ce zici, facem un test ?! Deși s-au făcut zeci până acum, iar rezultatele se cunosc de ani de zile, mai facem noi doi încă unul: îți dau o bicicletă de 26”, eu iau una de 29” și ieșim la o tură de 10 km pe asfalt. Și vedem la final care roată a fost mai eficientă și mai rapidă, câte calorii ai ars tu și câte eu. Sau și mai bine, dacă tot nu are ”nicio importanță dimensiunea”, îți dau ție una cu roți de 20.
În plus, în ciuda a tot ce se spune despre MTB în oraș - un trail prin pădure este, de multe ori, mai friendly decât un trotuar din oraș, Obstacolele?! Sunt mai multe pe asfalt, în oraș, decât într-o pădure/offroad. Să le enumăr?! Liniile de tramvai, bordurile, șanțuri săpate de diverși Dorei, șanturi săpate și asfaltate prost ulterior de alți Dorei, canale, pietoni care merg în zigzag, plimbăreți prin parc care tot în zigzag merg, autovehicule care circulă haotic, autovehicule blocate în trafic pe la semafoare. Și lista poate continua. E fără sfârșit...
Să mai continui cu alte diferențe dintre 27.5 vs. 28-29 și offroad vs șosea/asfalt?! Nu are sens, cred că am spus esențialul.

+2
boris bibi

Trimite mesaj
Posturi: 3072
Subiecte: 12

#391550 16 mai la 09:51

Hm, pe asfalt ceea ce conteaza nu este diametrul rotii, ci latimea cauciucului! Cu cat mai ingust, cu atat mai bine pentru ca e mai putina rezistenta la frecare si greutaea mai mica!

Iar un cauciuc de 700X38 (maxim!!) se descurca foarte bine pe "relieful" orasului! Sa nu cadem in extrema celor care isi cumpara Suv ca sa urce pe trotuarul din fata gradiniteii! Sau fatbike pentru gropitele din parc...

PS.
Cat de lat e un cauciuc de ciclocros traditional,de prin anii 80- 90, si care rezista pe toate hartoapele, radacinile, pietrisul, piatra cubica proasta etc>? Raspuns: 28mm! Aruncati un ochi pe youtube si veti vedea pe unde trece un astfel de cauciuc!!



ultima modificare: 16 mai la 10:15

+3
boris bibi

Trimite mesaj
Posturi: 3072
Subiecte: 12

#391551 16 mai la 10:14

Sa mai zic de cauciucuri de 20 mm pe piatra Paris-Roubaix?









Mai clar:

+1
Tudor L Toader

Trimite mesaj
Posturi: 124

#391552 16 mai la 10:21

ia-ti de 29". asta e "trendu" si in viitor vei gasi piese de schimb/upgrade mai lejer...

+1
Marcel Hranovsky

Trimite mesaj
Posturi: 159
Subiecte: 1

#391560 16 mai la 14:59

Citez
"Obstacolele?! Sunt mai multe pe asfalt, în oraș, decât într-o pădure/offroad."
Ne-am lamurit complet . . .

ultima modificare: 16 mai la 15:09

0
Marcel Hranovsky

Trimite mesaj
Posturi: 159
Subiecte: 1

#391561 16 mai la 15:00

Nea BIBI - daca-ti spun ca merg pe 622x18/12 bari,crezi?
Cand s-or uza si astea nu stiu de unde iau alta pereche . . .

ultima modificare: 16 mai la 15:03

Vladone Nasta

Trimite mesaj
Posturi: 1699
Subiecte: 2

#391566 16 mai la 17:09

Marcel Hranovsky: Citez
"Obstacolele?! Sunt mai multe pe asfalt, în oraș, decât într-o pădure/offroad."
Ne-am lamurit complet . . .

Te-ai lămurit pe dracu... Habar nu ai ! Argumentează dacă ai ceva de spus !

-1
Mihai Macarie

Trimite mesaj
Posturi: 70
Subiecte: 1

#391567 16 mai la 18:00

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

ultima modificare: 16 mai la 18:32

Marcel Hranovsky

Trimite mesaj
Posturi: 159
Subiecte: 1

#391570 16 mai la 20:02

Vladone - uite,din cauza asta nu prea conteaza dimensiunea rotilor in oras. . .
https://www.youtube.com/watch?v=TSkwY9EuP5E

ultima modificare: 16 mai la 20:07

boris bibi

Trimite mesaj
Posturi: 3072
Subiecte: 12

#391571 16 mai la 20:23

A coborat fara frane "pe lichid"? A sarit o bordura fara suspensie sau macar cauciucuri 29X3.0? Nu se poate...

+1
Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 626
Subiecte: 4

#391575 16 mai la 22:51

Intr-adevar, un clip absolut elocvent!
M-am decis - dau la schimb un Rose si un Eastway pe un Pegas cat mai vechi si cu roti cat mai mici si un costum de rabin! Ofer diferenta. Pentru ca "hipsters gonna hip" si tocmai m-am convins ca nu dimensiunea rotilor conteaza, ci cadenta (fara numar)!

ultima modificare: 16 mai la 22:51

+1
Vladone Nasta

Trimite mesaj
Posturi: 1699
Subiecte: 2

#391578 17 mai la 00:02

Marcel Hranovsky: Vladone - uite,din cauza asta nu prea conteaza dimensiunea rotilor in oras. . .

Încerci să ne aburești, sau ești absolut convins de ceea ce vezi?! Băi, neică, în primul rând că acel clip e făcut la mișto. 2. biciclistul vieții este rider profesionist, știi ce face, știe cum să atace virajele și coborârile pentru a obține o eficiență maximă. 3. bicicliștii din grup sunt de-ai lui și se vede că îl lasă în față. 4. cursa este pe un traseu în pantă, sunt numai pe coborâre. Pe acolo prinzi viteză și cu tricicleta. Oraș ?! Eu nu văd niciun oraș, văd o șosea din afara orașului. 5. Tu vezi ce cadență are ăla, nici nu îi vezi picioarele când pedalează
Nu pot să cred că tu chiar ești convins de ceea ce spui și ce vezi. Chiar crezi și încerci să ne convingi și pe noi că o panarmă de roată de 20” este la fel de eficientă ca una de 28-29” ?! Pe bune... oi fi eu prost, dar am niște zeci de ani de biciclit în spate și cam toate dimensiunile de roți la activ. Nici chiar așa, dă-o dreacu...

Camile, am eu un Pegas Practic, totul original, totul funcțional, fără dinam, cablul de frână trebuie înlocuit. Te bagi ? Costum de rabin n-am, îți dau o ie și o fotă.

Și ca să-l lămurim și pe Lucian: părerea mea, sfatul meu: alege roata de 29 dacă nu bagi offroad la greu. Nu vei regreta alegerea ;)

+1
Marcel Hranovsky

Trimite mesaj
Posturi: 159
Subiecte: 1

#391580 17 mai la 00:25

Vladone - "ba neica "e un limbaj de rahat pe care sa l folosesti acasa.
Crezi ca nu stiam tot ce ai spus mai sus?
Dar se pare ca vrei sa pari atoatestiutor . . .daca le zici cu atata foc . . .asa o fi . . .

-1
Vladone Nasta

Trimite mesaj
Posturi: 1699
Subiecte: 2

#391583 17 mai la 09:39

Marcel Hranovsky: Vladone - "ba neica "e un limbaj de rahat pe care sa l folosesti acasa..
Eu am scris ”bĂi, neică”,nu ”bă”. Îmi cer iertare, să mă scuzi, nu toți suntem membrii ai Academiei Române.

Marcel Hranovsky: Crezi ca nu stiam tot ce ai spus mai sus?
Deci, știai ! Deci, vrei să ne aburești. Corect ?! Te citez: ”Vladone - uite,din cauza asta nu prea conteaza dimensiunea rotilor in oras. . . ” Adică... știu că e o glumă, dar încerc să-i aburesc p-ăștia... Nu ?! Și te mai declari și deranjat că folosesc expresii de genul ”băi, neică”.

Marcel Hranovsky: Dar se pare ca vrei sa pari atoatestiutor . . .daca le zici cu atata foc
Nicidecum. Departe de mine gândul ăsta. Sunt o grămadă de topicuri pe acest forum în care nu m-am băgat, pentru că nu mă pricep, sau informațiile și cunoștiințele pe care le dețin sunt insuficiente. Dar, acolo unde mă pricep cât de cât, încerc să aduc și argumente care să-mi susțină afirmațiile și punctele de vedere. Afirmații generale de genul ”Dimensiunea rotilor nu are nici o importanta, mai ales ca nu ai de trecut peste obstacole diverse,ci ai mai mult trasee urbane.” nu mă caracterizează. Dacă fac o astfel de afirmație, aduc și argumente care să o susțină.

A, și ca idee, că nu observasem până acum: o roată de 29 trece mai ușor peste obstacole, indiferent că sunt în pădure sau oraș. Deci, dimensiunea roții contează și în cazul obstacolelor. Singurele plusuri ale roții de 27.5 față de cea de 29 sunt manevrabilitatea și greutatea.

Gata, am încheiat subiectul ăsta.

Camil Badulescu

Trimite mesaj
Posturi: 626
Subiecte: 4

#391586 17 mai la 10:32

Camile, am eu un Pegas Practic, totul original, totul funcțional, fără dinam, cablul de frână trebuie înlocuit. Te bagi ? Costum de rabin n-am, îți dau o ie și o fotă.
Dacă mai dai și un clop poate discutăm . Oricum, tre' să mai aștepți puțin, că tre' să schimb uleiul la dropper (vreau să o dau funcțională, ca să fie schimbul fair and square)

@ Lucian: în caz că n-ai înțeles mare lucru până acum, o roată mai mare va fi mai eficientă pe distanțe mari.
Eu îmi mențin recomandarea inițială (hibridă cu furcă fixă), dar dacă ești setat pe MTB ia-ți pe 29.
Orice-ai face, nu-ți lua Pegas Practic sau Brompton pentru destinații mai îndepărtate decât Mega Image-ul din colț ;)

+3
Vladone Nasta

Trimite mesaj
Posturi: 1699
Subiecte: 2

#391593 17 mai la 13:41

Camil Badulescu: Dacă mai dai și un clop poate discutăm
Am un fes cu moț pentru protecția podoabei tale capilare. Îi pun și curelușă, să nu îți sară din cap la viteze mari, cum i-a sărit ăluia bălăria.

+1
Tudor L Toader

Trimite mesaj
Posturi: 124

#391604 17 mai la 17:33

Io mă întreb ce mai zice inițiatorul topicului....

Vladone Nasta

Trimite mesaj
Posturi: 1699
Subiecte: 2

#391610 17 mai la 20:45

Tudor L Toader: Io mă întreb ce mai zice inițiatorul topicului....
Ce să mai zică, săracul... cred că a bătut 100 de cruci, minunându-se de nebunii de la DB.

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2018 DirtBike.ro