Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Conversie tubeless


Marius Valeanu

Trimite mesaj
Posturi: 105
Subiecte: 15

#380587 5 aprilie 2017 la 09:46

Salut,
As dori sa trec si eu la tubeless insa nu ma pot hotari asupra sistemului, am redus optiunile la doua (principalele considerente care m-au determinat sa le aleg sunt usurinta instalarii si pretul):
- http://www.bikexpert.ro/piese/anvelope-cauciucuri/kit-conversie-tubeless-zefal-27-5
- Stan's No Tubes Rim Tape + Sealant
Daca in ce priveste Stan's No Tubes nu prea mai e loc de discutii, se stie ca sunt printre cei mai buni de pe piata, despre kitul Zefal nu prea am gasit mare lucru. L-a folosit cineva, este cat de cat OK?
Mentionez ca nu am jante tubeless ready...
Multumesc de sfaturi!

ultima modificare: 5 aprilie 2017 la 09:47

Marin Popescu

Trimite mesaj
Posturi: 1160
Subiecte: 40

#380591 5 aprilie 2017 la 11:41

tubeless e bun pt cei care merg la concursuri si au aspiratii de podium.

Pt amatorii nu vad sensul.

Eu am jante ready tubless dar prefer camera, in primul rand ce faci cand faci pana? ok se astupa gaura dar stai asa cu gaura in cauciuc? nu trebuie astupata cu ceva cat sa reziste substanta aia? alta chestie si eu am vrut sa fac tubless dar lichidul ala din ce am mai citit se intareste dupa un timp. Ce faci schimbi lichidu 1 data pe an?

-6
Tudor Chirila

Trimite mesaj
Posturi: 130
Subiecte: 2

#380594 5 aprilie 2017 la 12:49

Cu tubeless faci pana rar tare, iar lichidul ala nu e asa scump. Plus ca daca lasi bicicleta depozitata cateva luni, nu se pierde aer. Nu trebuie sa mergi la concursuri ca sa treci la tubeless.

Tudor Chirila

Trimite mesaj
Posturi: 130
Subiecte: 2

#380595 5 aprilie 2017 la 12:49

Mergi linistit pe Stan's.

Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 581
Subiecte: 5

#380597 5 aprilie 2017 la 13:45

@Marin Popescu,

Motivul pentru care folosesc biciclistii de azi sistemul tubeless este acela ca poti rula cu rotile la presiuni mult mai mici fara sa mai existe pericolul snake bite-ului. Poti cobora chiar sub 15 psi/roata, in functie de latimea jantei si de tipul cauciucului, si asta iti aduce beneficii importante: in primul rand, mai putina presiune = mai mare suprafata de contact a rotii cu solul = mai mare tractiunea rotii. In al doilea rand, ai confort general mai mare, deoarece cauciucul mai moale absoarbe mai bine denivelarile marunte ale drumului. Asta sunt beneficii universale, nu au nici o treaba cu concursurile.

Cantitatea de suc Stan's No Tubes pentru un cauciuc de 29" si lat de 2,5" costa in jur de 10 RON. Tot sucul din rotile unei biciclete costa sub 20 Ron si te tine si un an, daca nu ai incidente. E mai putin decat costul unei singure camere + kiturile de pana aferente. Ce costa mai mult este janta si cauciucul tubeless, dar beneficiile sunt mult mai mari IMO. In plus, exista kituri de pana si pentru tubeless https://www.bike24.com/p228636.html Eu nu l-am folosit niciodata intr-un an intreg.

ultima modificare: 5 aprilie 2017 la 16:32

+1
Marius Valeanu

Trimite mesaj
Posturi: 105
Subiecte: 15

#380599 5 aprilie 2017 la 16:30

Nu am nevoie de ajutor sa ma razgandesc, ci sa aleg solutia cea mai potrivita.

ultima modificare: 5 aprilie 2017 la 16:30

+2
Marin Popescu

Trimite mesaj
Posturi: 1160
Subiecte: 40

#380601 5 aprilie 2017 la 17:17

la un cauciuc de 26x2.0 15 psi e aproape pe janta cauciucu, daca la presiunea asta nu dai cu janta in ceva eu sunt papa de la roma.

Confort mai mare la un cauciuc pe juma desumflat?

-1
Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 581
Subiecte: 5

#380602 5 aprilie 2017 la 17:52

Nu-i asa ca viata e plina de surprize? Mai trece o zi, mai afli una-alta...

+3
Tudor Chirila

Trimite mesaj
Posturi: 130
Subiecte: 2

#380606 5 aprilie 2017 la 18:20

Marine, dacă n-ai mers cu tubeless, te rog să nu comentezi. Cât ptr Marius, mergi pe Stan's dacă ai bani. Dacă nu, mergi pe orice kit, ar trebui să fie ok. Trebuie să ai grijă la valvă în schimb.

+2
JDM Al Khalid

Trimite mesaj
Posturi: 2054
Subiecte: 12

#380607 5 aprilie 2017 la 18:26

Stan's rim tape este Tesa 4289. Cauta o rola si vezi cit costa. Valve vindea cineva prin bazar cu 50lei, parca erau niste Mavic. Cumperi lichid separat, Slime sau Stans si gata.
Dar, pe ciclism.ro este un tip caruia lichidul de la Stan's i-a macinat janta la valva. Rotile erau niste Ritchey WCS deci nu ultimele chinezarii.

+1
Bogdan Chirodea

Trimite mesaj
Posturi: 271
Subiecte: 3

#380610 5 aprilie 2017 la 19:27

Sunt la al 4-lea set de tubeless (3 set-uri Mavic si un DT Swiss) toate cu Stans si nu am vazut efecte adverse la solutie. Probabil tipul de pe Ciclism.ro avea o scurgere la valva si solutia tot incercand sa astupe gaura i-a macinat zona respectiva. Intradevar daca sta roata foarte mult se aduna solutia si se intareste in timp ,dar asta dupa sta nemiscata cu lunile .

Ca si valve iti recomand cele de la Mavic, sunt usor de montat si ai marele avantaj ca vin cu adaptor foarte bun pentru valva schrader . (o sa ai nevoie de asta fiindca un compresor auto e un prieten foarte bun cand asezi o anvelopa tubeless)

Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 581
Subiecte: 5

#380618 5 aprilie 2017 la 22:02

Nu sunt sigur, dar parca am citit undeva ca e bine sa mai misti rotile din cand in cand, in lunile de repaos/iarna... daca nu am citit undeva, atunci e o creatie originala ...

Marius Valeanu

Trimite mesaj
Posturi: 105
Subiecte: 15

#380621 5 aprilie 2017 la 22:40

Mulțumesc tuturor pt informații/sfaturi. Jantele sunt WTB, m-am informat si cei de la WTB recomanda conversia la tubeless. Am si dat comanda, pe wiggle.com, 30 euro soluția (437ml) si banda suficientă pt 5 roti, cu tot cu transport. Acum mai rămâne sa găsesc valve si-s aranjat.

Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 581
Subiecte: 5

#380628 6 aprilie 2017 la 06:42

30 e cam mult pt jumatate de litru. Cu aproape aceiasi bani iti luai de la ei un litru.

https://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=32289
https://www.playbike.ro/produs.php?id_produs=32288

ultima modificare: 6 aprilie 2017 la 06:56

Marius Valeanu

Trimite mesaj
Posturi: 105
Subiecte: 15

#380630 6 aprilie 2017 la 10:58

A, nu, 30 euro solutie + banda + transaport.
Iar la cei de la playbike, dupa cum vezi, chestiile nu prea sunt in stoc...

Tudor Chirila

Trimite mesaj
Posturi: 130
Subiecte: 2

#380631 6 aprilie 2017 la 11:09

Foarte bine ai facut, ai prins si pret ok. Ia-ti niste valve bune (gasesti la 50 lei/bucata) si nu o sa ai probleme!

Dan Dinoiu

Trimite mesaj
Posturi: 581
Subiecte: 5

#380632 6 aprilie 2017 la 11:15

Aha, asa da! :)

Taner Mustafa

Trimite mesaj
Posturi: 141
Subiecte: 2

#385834 31 august 2017 la 22:16

Metoda asta merge numai pe jantele non-tubeless si anvelope tubeless, sau anvelopele pot fi si ele normale, doar pt camera?

+1
Mark Taylor

Trimite mesaj
Posturi: 24

#385839 1 septembrie 2017 la 09:51

Anvelopele sunt mai importante decat jantele. Cele tubeless sunt mai stranse pe janta, abia le montezi ... ideea e sa nu iasa la presiunile scazute tipice pt tubeless. De altfel nici nu prea o sa reusesti sa montezi anvelope obisnuite ca si tubeless ... nu reusesti sa le umfli nici cu compresor si solutie bagata. Si daca reusesti nu vrei sa depinzi de un compresor cand faci pana. Daca e cauciul tubeless, poti sa-l umfli cu pompa de mana la montare si un pic de solutie.

ultima modificare: 1 septembrie 2017 la 14:38

+1
dani golea

Trimite mesaj
Posturi: 65
Subiecte: 5

#387535 17 noiembrie 2017 la 21:18

da , dar totusi poti sa faci treba asta cu cauciucuri tbs si jante non tbs ?

George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 663
Subiecte: 8

#388391 20 ianuarie 2018 la 14:48

da ..... jantele pot fi non TBS cum zici tu...le lipesti banda de tubeless , valva si gata. Important este ca "gumele" sa fie TBS si sa ai lichid in ele pt pana.
Cauciucurile TBS odata umflate eventual; cu compresporul raman pe marginea jantei iar atunci cand faci pana poti baga linistit un cartus CO2 , a little shake si ready to go

Singura disciplina la care am micile mele rezerve este DH-ul. Daca riderul este agresiv si cu roti TBS la presiune foarte joasa in viraje sau derapaje in forta cred ca se poate pierde aer destul de usor.

ultima modificare: 20 ianuarie 2018 la 14:51

Vlad Sabau
Redactor

Trimite mesaj
Posturi: 660
Subiecte: 18

#388396 21 ianuarie 2018 la 17:40

Anvelopele cu solutie tubeless care contine latex si amoniac daca sunt umflate cu CO2 se branzesc repede.
Jantele non tubeless ready au nevoie de cel putin 2 straturi de banda.
Cele mai noi jante tubeless ready au peretii interior mai mici pentru a evita dejantarea la presiuni mai mici.

Cu riscul de a face reclama sealantul asta imi place mult in ultima perioada: http://www.cyclemaster.ro/index.php?route=product/product&filter_name=peaty%27s&product_id=1273

Si niste fond de janta care se lipeste bine si e disponibil pe mai multe latimi si lungimi in functie de janta si de cate roti trebuie facute: http://www.cyclemaster.ro/index.php?route=product/search&filter_name=tubeless%20tape

Later edit: cand ai tubeless si faci pana/tai anvelopa exista kit-uri care pot remedia la fata locului problema fara sa fii nevoit sa pui camera: http://www.cyclemaster.ro/index.php?route=product/search&filter_name=maxalami

ultima modificare: 21 ianuarie 2018 la 17:42

Horatiu Branda

Trimite mesaj
Posturi: 4

#397906 8 februarie la 21:51

Salut!
Am un set de roti Mavic Crossone de 29". Banuiesc ca nu sunt tubless ready. E indicata o conversie la tubeless, a facut cineva conversie pe acest model de janta?
Multumesc.

JDM Al Khalid

Trimite mesaj
Posturi: 2054
Subiecte: 12

#397908 8 februarie la 22:03

Poti sa te gindesti la conversie daca faci multe pene sau daca te dai agresiv si ai nevoie de presiune mai mica in gume. Daca nu simti nevoia de tubeless, nu faci.

+1
Horatiu Branda

Trimite mesaj
Posturi: 4

#397910 8 februarie la 22:44

Ma intereseaza strict posibilitatea tehnica de a trece la tubeless pentru acel model de roti.

Multumesc pentru raspuns.

George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 663
Subiecte: 8

#397918 9 februarie la 10:57

Salut, jantele le rezolvi repede chiar daca nu sunt TL : banda tubeless si faci minim 2 treceri, valve tubeless - exista kituri si la china trebuir doar atentie ce latime alegi.

CAUCIUCURILE insa trebuie sa fie tubeless si recomandare mea ar fi Schwalbe pt ca sunt foarte fixe pe janta. Michelin si Conti nu stau chiar asa de fix.

Solutie tubeless/pana ceva fluid nu gros - fiind fluid va etansa f f bine. Exista ceva mai ieftin de la fakir, continental, schwalbe...Slime e prea gros in orice varianta.

JDM Al Khalid

Trimite mesaj
Posturi: 2054
Subiecte: 12

#397922 9 februarie la 13:41

Da, George. Teoretic e cum zici tu. Dar te-ai uitat ce profil de kkt are janta de Crossone?
https://static.bike-components.de/cache/p/xl1/3/9/Mavic-Crossone-26-Spare-Rim-2014-2015-Models-black-26-front-rear-39557-125085-1481258152.jpeg
Chiar daca foloseste gume tubeless ready, sansele sint foarte mari ca la un soc sa piarda aer printre guma si janta.

+2
Vlad Sabau
Redactor

Trimite mesaj
Posturi: 660
Subiecte: 18

#397936 10 februarie la 15:50

Cunosc caz concret de rider care si-a facut rotile CrossOne tubeless si a sarit anvelopa de pe janta la prima curba,
Deci in situatia de fata personal as recomanda urmatoarele: valorificarea rotilor (adica le vinzi) si-ti iei niste roti tubeless ready :)

George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 663
Subiecte: 8

#397937 10 februarie la 18:28

Ups..asa de rau au facut cu cauciucuri tubeless?

Horatiu Branda

Trimite mesaj
Posturi: 4

#398183 saptamana asta luni la 15:22

@ Vlad Sabau
Nu exista posibilitatea ca anvelopa sa fi fost montata deficitar? Ca sa montez Maxxis Ikon pe janta, a trebuit sa ma chinuiesc putin.

ultima modificare: saptamana asta luni la 15:50

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2019 DirtBike.ro