Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Probleme spite


Marius Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 158
Subiecte: 26

#343973 23 mai 2015 la 17:39

Salut! Este deja a 3 a oara cand rupt spitele la bicicleta. Prima oara am rupt 3 spite,le-am schimbat,apoi am rupt iar o spita la o coborare prin padure...din nou am schimbat-o...si azi iar am rupt inca o spita pe traseu...nu am dar vreun drop mare..doar am coborat si am sarit la cateva rampe! Nu am dat nici in vre-un sant! Puteti sa imi spuneti si mie care este problema? Acum ultima oara am avut spitele stranse tare si penultima oara erau cateva moi...nu inteleg de ce se tot rup!

ultima modificare: 23 mai 2015 la 17:40

Anghel Mocan

Trimite mesaj
Posturi: 96
Subiecte: 2

#343979 23 mai 2015 la 21:01

Pai nu stiu ce nu iti este clar.. Aici se observa calitatea spitelor. Incearca cu unele de la Sapim sau DT Swiss, ca banuiesc ca nu din astea ai avut din moment ce zici ca s-au rupt asa usor.

vali preda

Trimite mesaj
Posturi: 574
Subiecte: 9

#343981 23 mai 2015 la 21:10

Pentru cine nu stie, bicicleta este fabricata sa te deplasezi cu ea la serviciu,scoala, gagica sau la furat. Nu sa sari rampe prin padure, ca de aia se rup spite,se stramba rotile,se rupe cadrul, te julesti si faci buba.

-7
Taner Mustafa

Trimite mesaj
Posturi: 148
Subiecte: 3

#343985 23 mai 2015 la 21:48

La felul cum arata bicicleta ta, mai bine lasi deoparte formularile de genul "Pentru cine nu stie" pe site-ul asta.

+1
Anghel Mocan

Trimite mesaj
Posturi: 96
Subiecte: 2

#343988 23 mai 2015 la 22:04

Eu inca sper ca raspunsul lui Vali a fost pur ironic.

+3
Eduard Motoi

Trimite mesaj
Posturi: 606
Subiecte: 22

#344000 24 mai 2015 la 00:42

Am avut si eu problema asta. Spitele sunt obosite si au inceput sa se rupa. Degeaba inlocuiesti 2-3 odata, ca se rup celelalte. Presupun ca ai probleme numai cu roata spate.

Probabil trebuie sa reconstruiesti roata cu spite noi. Cat despre spitele care se slabesc singure, nu stiu ce sa spun. Poate ca janta nu e suficient de rigida.

Cat despre atacurile cu referire la bicicleta altuia, asta e o chestie deosebit de ieftina. Fiecare cumpara ce-l duce capul si/sau buzunarul, sau sunt unii care pur si simplu nu simt nevoia sa investeasca sume mari intr-o bicicleta.

Numai o persoana frustrata din punct de vedere financiar si extrem de prost educata ar putea sa se gandeasca sa umileasca pe un altul pe baze financiare.

Fundamental vorbind, asa este: tipii care au inventat primele versiuni ale bicicletei nu aveau in gand sariturile sau coboratul de pe munte in viteza. Au existat de la inceput curse pe biciclete, dar ele erau curse conventioale, pe teren plat.

ultima modificare: 24 mai 2015 la 01:00

+2
Dan Bolba

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 7

#344001 24 mai 2015 la 01:43

Mergi la un service, cumperi spite si nipluri noi mai decente pentru roata cu pricina, la spite te orientezi spre Sapim sau DT, iar la nipluri ceva cu autoblocaj sau fara dar cu putin loctite pentru nipluri inainte de strangere, intreaba mesteru daca are sau daca poate sa iti echilibreze tensiunea in spite. Ti se rup probabil cele vechi, coapte fiind. :) Iar in rest, da-i tare. :)

Marius Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 158
Subiecte: 26

#344002 24 mai 2015 la 01:45

Da,la roata de spate am probleme...deci sa schimb toate spitele?Si nu am zis ca s-au slabit spitele:) doar ca a doua oara cand s-a rupt erau unele moi ca asa imi centrase cineva roata... si ultima oara,adica azi le aveam pe toate tari

Dan Marinica

Trimite mesaj
Posturi: 6
Subiecte: 2

#344003 24 mai 2015 la 01:46

.

ultima modificare: 24 mai 2015 la 01:46

Dan Bolba

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 7

#344005 24 mai 2015 la 01:48

Marius Tanase: Da,la roata de spate am probleme...deci sa schimb toate spitele?Si nu am zis ca s-au slabit spitele:) doar ca a doua oara cand s-a rupt erau unele moi ca asa imi centrase cineva roata... si ultima oara,adica azi le aveam pe toate tari

Prima data fa-ti rost de un om bun la roti, nu de Doreli. :)

Dan Marinica

Trimite mesaj
Posturi: 6
Subiecte: 2

#344006 24 mai 2015 la 01:49

UMF FREDDY 2 e de mers la scoala ,da ?! :)) nu e de sarit la borduri

+1
Eduard Motoi

Trimite mesaj
Posturi: 606
Subiecte: 22

#344009 24 mai 2015 la 11:14

Asta banuiam si eu. Ti-a centrat prost roata ca sa scape repede de problema, rezultand in tensiune inegala intre spite, ceea ce accelereaza procesul de imbatranire. Spitele slabe sunt mai solicitate si dezvolta fisuri la gat, care cu prima ocazie cauzeaza ruptura- de obicei cedeaza la varf.

ultima modificare: 24 mai 2015 la 11:26

Marius Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 158
Subiecte: 26

#344012 24 mai 2015 la 12:39

Da dar ieri le-am avut pe toate stranse foarte tare...ca am fost la altcineva. Si mereu s-au rupt langa butuc..

Eduard Motoi

Trimite mesaj
Posturi: 606
Subiecte: 22

#344013 24 mai 2015 la 13:04

Pai da, la butuc, unde se afla gatul si varful. Si probabil ca se rup mai multe pe partea cu pinioanele, care e mai solicitata. Poti sa coninui sa inlocuiesti spite, dar pana la urma tot la refacerea rotii o sa ajungi.

ultima modificare: 24 mai 2015 la 13:05

Anghel Mocan

Trimite mesaj
Posturi: 96
Subiecte: 2

#344014 24 mai 2015 la 13:29

Ia-ti dom'le niste spite mai de doamne-ajuta, Sapim sau DT Swiss, cum au zis si colegii de mai sus, ca nu-s scumpe deloc, refa-ti roata si nu o sa iti para rau. Nipluri poti lua si din cele simple, cu 30-40 bani bucata. Eu din alea folosesc si nu am patit sa mi se destranga spitele.

Marius Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 158
Subiecte: 26

#344015 24 mai 2015 la 13:44

Ok! Pai asta am sa si fac. Refac roata cu spite Sapim sau DT ! Multumesc de ajutor!

Andrei Lancrajan

Trimite mesaj
Posturi: 7

#419648 6 ianuarie la 13:25

Salut pe roata spate la o tura de 30 km,se slabesc cam doua spite le strang apoi dupa un timp iar se slabesc dar nu neaparat aceleasi spite,janta este Syncros / 32H, iar spitele sunt Stainless Black 15G / 1.8mm,ce a-si putea sa-i fac, sa nu fie tensionate spitele uniform?

Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 1200
Subiecte: 9

#419712 9 ianuarie la 18:08

Din distracțiile mele cu spițe și roți, caz personal.

1. Schimbă niplurile. Am pățit la fel, cu seturi de nipluri noi de la Sapim. Unele nipluri bune, unele proaste. Loterie, se pare. După ce le-am schimbat tot cu unele identice sau cu altele de alamă nu s-au mai slăbit. Am pățit și la MTB și la cursieră, la fel.

2. Trebuie să ai o anumită tensiune în spițe, ceea ce numai cu un aparat de tensiune poți afla. Altfel, dacă sunt prea slab tensionate, se slăbesc din nipluri sau se rup. Depinde cum e la tine problema. Eu am pățit ambele cazuri. Apoi mi-am luat un ”tensiometru” de la chinezi și am scăpat de probleme.

3. Filet la spiță stricat. Am pățit o singură dată în toată istoria mea de zeci de mii de km, la o spiță de cursieră, Sapim CX-Ray, deci nu ieftină, așa că exclud la tine, este foarte rară problema asta, se pare.

+2
Andrei Lancrajan

Trimite mesaj
Posturi: 7

#419713 9 ianuarie la 19:57

Multumesc pentru raspunsuri,bicicleta o am cam de 3 luni(noua),pana la urma am sa merg cu roata intr-un service sa mi verifice tensionarea spitelor si simetria

ultima modificare: 9 ianuarie la 19:57

Rares Abrudan

Trimite mesaj
Posturi: 69

#419714 9 ianuarie la 21:35

Teodor Jagate: Apoi mi-am luat un ”tensiometru” de la chinezi și am scăpat de probleme.

Ca sa nu deschid alt topic, ce tensiometru ai luat?
Am vazut asta ieftin si ma gandeam ca poate e ok: link
Nu ma intereseaza asa mult tensiunea efectiva ci sa fie cat mai egale spitele intre ele.

Teodor Jagate

Trimite mesaj
Posturi: 1200
Subiecte: 9

#419715 9 ianuarie la 22:22

https://www.aliexpress.com/item/32880366743.html?spm=a2g0o.9042311.0.0.27424c4d4o8Bjq

Este o copie după unul de firmă, nu-mi aduc aminte acum ce. Dar își face treaba, vine și cu un tabel special pe dimensiuni, grosimi și tensiuni, văd că sunt pe tensiune în funcție de greutatea ciclistului și grosimea spițelor. Eram mult în urmă față de tabel, cu spițe moi, de asta mi se și rupeau multe la cursieră, am schimbat CX-Ray cu Laser Ultralight pe ambele roți și tot se rupeau repede și nu știam de ce. Na...frica că se rup dacă le strângi prea tare. De fapt, se rup că NU le strângeam prea tare :) Dar așa e când te apucă demonul spițărilor de roți. Asta îmi mai rămăsese de făcut ca să-mi servisez orice la orice bicicletă...eh...mândria de mecanic din mine :)

Asta cu egalitatea...nu vor fi, vreodată :) Mi-a dat cu multe virgule chestia asta, că și eu știam că spițele trebuie să fie egale, pui aparatul pe ele, le strângi în mod egal și gata, roata e perfectă. ei bine nu este așa. După multe zile și ore pierdute la spițat și respițat și răsfoit forumuri, nu vor fi, vreodată egale, o parte, partea pinioanelor de ex , cu partea non drive (ne referim strict la roata spate, la cea față sunt aproximativ egale). Vei avea o tensiune mai mare, gen 65% cu 35% sau chiar 70% cu 30%. Dacă le faci egale, iese roata cu bătăi laterale, e un termen pentru asta dar nu-mi aduc aminte acum. Mi-a luat ceva timp până să mă prind, după ce am citit și multe forumuri externe. Ținând cont că eu mi-am respițat roțile mele care deja aveau ceva multe zeci de mii de km, nu poți avea egalitate. Poate doar la o roată nouă, cu o jantă nouă, fără bătăi, fără uzură, deși mă îndoiesc și acolo. Dar aparatul este ok, eu l-am luat cu 60 de lei. Cauți și tu o ofertă mai bună. Cum spuneam mai sus, e o copie, nu o fi având acuratețea originalului, dar măcar știi că ești pe tensiunea corectă, nu mai jos. Mai sus e ok, mai jos...nu. Spor.

P.S. Acum am văzut linkul, cred că sunt la fel, doar Emag e mare prieten cu China, de mult :) Oricum și din China ajung acum coletele extrem de repede sub 2 săptămăni, doar plătești TVA la colet la cumpărare și atât.

ultima modificare: 9 ianuarie la 22:24

+2

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2022 DirtBike.ro