Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Tubeless DIY style


George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 1039
Subiecte: 11

#302530 13 noiembrie 2013 la 08:08

Nu stiu daca s-a mai discutat pe forum sau daca a mai impartasit cu voi cineva experienta folosirii rotilor tubeless diy.
Va recomand sa cititi articolul celor de la Freerider.ro - http://www.freerider.ro/service/sistem-tubeless-pentru-mtb-diy-style-52075.html
Eu am fost curios sa vad daca functioneaza si.......da functioneaza la mine de minim 700 de km.
Ce am folosit:
- jante RemerX Grand Rock , 19 mm latime
- cauciucuri CST 1386 - http://www.kerobike.ro/ro/piese/anvelope-cst-26-x-1-95-c1386-mtb-all-purpose-detalii.html - second hand :-) - cauciucurile le recomand cu draga inima mai ales in viraje
- camere de 20" noname
- lichid de etansare Slime ...la Kero e 19 ron pt 2 roti - http://www.slime.com/shop/tube-sealant/

Am folosit cauciucurile la 2 bari la Comana Trophy unde erau portiuni cu noroi si coborari abrupte.....totul a functionat K.

pS: rotile nu scapa deloc presiune...asta datorita solutiei Slime

ultima modificare: 13 noiembrie 2013 la 10:20

George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 1039
Subiecte: 11

#302531 13 noiembrie 2013 la 08:10

Imi cer scuze de greselile aparute in text...dar scriu la repezeala si de pe o nenorocire de tableta ( Lenovo de la VDF ...sa va feriti de ea ).

Spor la pedalat !

ultima modificare: 13 noiembrie 2013 la 10:20

George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 1039
Subiecte: 11

#302534 13 noiembrie 2013 la 10:44

Cineva a intrebat care sunt avantajele si dezavantajele sistemului tubeless:

Avantaje:
- imposibilitatea de a face Snake Byte - http://www.freerider.ro/lexicon/snake-bite-4455.html
- o oarecare usurare a rotii - camera de 20" taiata pe jumatate + 115 ml de Slime cantaresc mai putin decat o camera de 26" mai teapana

Dezavantaje:
- cel mai mare dezavantaj si singurul este ca daca trebuie sa echilibrezi roata in mod normal trebuie sa dai jos caucuicul si pierzi lichidul si camera...adica pierzi 12+9 = 21 ron. Daca roate nu este foarte stramba/dezechilibrata nu mai trebuie dat jos pentru ca merge si cu cauciucul pus.

ultima modificare: 13 noiembrie 2013 la 10:55

Mladen Brașovan

Trimite mesaj
Posturi: 1116
Subiecte: 9

#302541 13 noiembrie 2013 la 12:57

Mi se pare mie sau nu a întrebat nimeni nimic?

+3
Lucian Iancu

Trimite mesaj
Posturi: 899
Subiecte: 23

#302542 13 noiembrie 2013 la 13:30

Eu l-am intrebat insa pe privat.

+2
Mladen Brașovan

Trimite mesaj
Posturi: 1116
Subiecte: 9

#302543 13 noiembrie 2013 la 14:16

Ok, credeam că face figuri forumul ( că se încarcă cam greu) :)

Slime nu recomand, am avut camere cu zamă din asta în ele şi nu etanşau decăt găurile foarte mici. Poate întretimp au îmbunătăţit formula dar nu mă mai interesează deoarece nu ducem lipsă de alternative.

Freerider în continuare nu şi-a ridicat standardul din "hai să scriem şi noi ceva" în "hai să scriem ceva care să fie corect şi complet".

Camerele să aibă valva filetabilă pân'la bază şi preferabil Schrader (aka auto)

Dezavantajul cel mai mare la soluţiile ghetto tubeless îi că poţi dejanta destul de uşor, moment în care pierzi total aderenţa.

+1
George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 1039
Subiecte: 11

#302547 13 noiembrie 2013 la 15:14

Eu de SLIME nu am decat cuvinete de lauda - pana acum mi-au intrat doua cuie/sarme in cauciuc si gaura s-a etansat pe langa...pacat ca nu am facut poze.

Freerider - pe mine articolele lor m-au ajutat foarte mult pana acum , cat despre valva baietii au scris -"o cameră de 20” (pentru roți de 26”). Cele cu ventil Schrader facilitează umflarea.". Mai mult de atat ce trebuiau sa scrie ? Si apropo capacul de la Slime este facut ca sa desurubezi "interiorul valvei".

Dejantatul....nu stiu ce sa zic, jantele mele sunt pentru V-Break si au talonul mai inalt , deci putin probabil sa reusesc alta...sau nu ma dau eu inca foarte agresiv in viraje..:)

ultima modificare: 13 noiembrie 2013 la 15:22

Laurentiu Rihlea

Trimite mesaj
Posturi: 1331
Subiecte: 7

#302558 13 noiembrie 2013 la 17:20

Inca incerc sa gasesc avantajele... dezavantaje sunt destule, dar pt 10-20g in minus mi se pare penibil sa stau sa curat posirca aia de pe janta si cauciuc in caz ca vreau sa schimb cauciucurile.

+1
George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 1039
Subiecte: 11

#310430 17 martie 2014 la 09:12

Mi-am facut tubeless si niste Continental SpeedKing Supersonic tot cu varianta DYI Freerider.
Gumele au pana acum aprox 200 km din care 20 km de coborari mai serioase pe pamant si pietre - nici o problema.
Am mers o tura de 30 km cu gumele la 2 bari ( era noroi ) si a iesit putin lichid pe langa janta....dar 2 bari nu cred ca este o presiune recomandata...:)

Urmeaza sa fac si set-ul al doilea de roti cu niste Michelin Country MUD.

ultima modificare: 17 martie 2014 la 09:26

Laurentiu Rihlea

Trimite mesaj
Posturi: 1331
Subiecte: 7

#310475 17 martie 2014 la 17:48

Inca nu pricep avantajul tubeless inafara ca asa e la "moda".

George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 1039
Subiecte: 11

#310476 17 martie 2014 la 17:58

Unii sunt pro , altii sunt contra ! e bine sa fie "de toti si de toate"....:) - yin yang - da nu - bine rau ....samd

ultima modificare: 17 martie 2014 la 17:59

Cristi Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 385
Subiecte: 13

#310477 17 martie 2014 la 17:58

Laurentiu, scrie si mai sus: roti mai usoare, si pene mai putine.
Bicicleta mea SH a venit cu tubeless, si am deja lichidul respectiv acasa pe care urmeaza sa il pun in cauciucuri, si am luat si o camera de rezerva.

Presupun ca cu timpul voi vedea daca se merita fata de varianta clasica.
Deci daca voi rula destul de mult fara pene, I`ll be a happy panda!

Laurentiu Rihlea

Trimite mesaj
Posturi: 1331
Subiecte: 7

#310479 17 martie 2014 la 18:44

Pai, asta cu greutatea e relativa... 120ml + camera nu mi se pare mai usoara decat o camera normala, iar legat de pene, iar e relativa, am avut si 1000km fara o pana.... deci...

Vlad Sabau
Redactor

Trimite mesaj
Posturi: 737
Subiecte: 18

#310480 17 martie 2014 la 19:16

Personal recomand urmatoarele: Janta tubeless ready + fond de janta (White tape/Yellow Tape) + valvele aferente + sealant + gume tubeless ready

Mai usor decat ghetto ( intre 150-300 de grame).

Pro tubeless: fara snakebite-uri, evident si fara pene (exceptand fazele cand tai cauciucul), presiune mai mica = aderenta mai buna, scade rezistenta la inaintare deci creste viteza cu un efort mai mic.

Tubeless-ul nu e cine stie ce tehnologie, e doar ceva simplu de folosit si cel putin pentru mine, foarte eficient.

+3
Laurentiu Rihlea

Trimite mesaj
Posturi: 1331
Subiecte: 7

#310481 17 martie 2014 la 19:19

scade rezistenta la inaintare deci creste viteza cu un efort mai mic. Cum ai ajuns la concluzia asta ?

Mi se pare tocmai invers, rulezi cu presiune mai mica, deci suprafata de contact mai mare, deci rezistenta la inaintare mai mare.

-3
Vlad Sabau
Redactor

Trimite mesaj
Posturi: 737
Subiecte: 18

#310482 17 martie 2014 la 19:45

Du-te cu 4 bari pe offroad si du-te apoi cu 1.8, pe acelasi traseu, in aceeasi zi, aceleasi conditii. Compara timpii si apoi discutam ;) Pana atunci atata timp cat nu te-ai dat cu tubeless, nu te mai da te rog cu parerea, se poate rogu-te frumos?

Later edit: uite aici un test concludent, facut de Peter Nilges,pentru lucrarea sa de disertatie. Asta a inclus 350 de ride-uri http://www.mtbonline.co.za/info/mtb-tyre-rolling-resistance.htm

ultima modificare: 17 martie 2014 la 19:48

+7
Laurentiu Rihlea

Trimite mesaj
Posturi: 1331
Subiecte: 7

#310485 17 martie 2014 la 20:42

Am citit tot articolul respectiv dar tot nu vad cum ar putea un cauciuc mai dezumflat sa aiba o rezistenta la inaintare mai scazuta, mi se pare total ilogic. Nu discut de tractiune, dar efectiv rezistenta la inaintare este data de suprafata care vine in contact cu solul, cu cat e mai mare, cu atat trebuie sa fie mai mare si rezistenta, altfel as intelege cu greu de ce ciclistii de strada merg cu slick`uri cat degetul la presiuni de peste 10 bari in loc sa tranteasca niste cauciucuri de 2.4, sau (daca te`ai dat) de ce la concursuri folosesti cauciucuri inguste, 1.9, 2, 2.1 in loc sa mergi direct cu niste cauciucuri de 2.4, care e diferenta ? Suprafata de contact ? Suprafata de contact la aceelasi model de cauciuc de 2 sau 2.4 nu este identica, deci, de aici si diferenta cu care "tragi" diferit cu ele.

Culmea, de cate ori mergeam cu rotile dezumflate sau faceam o pana nu mi se parea sub nici o forma ca merg mai repede.

P.S. Nu are nici o relevanta tubless sau camera in in discutia cu rezistenta la inaintare. Am mers si pe tubeless si oricum nu iti ceream voie sa imi postez ideile aici, daca ai chef de o discutie civilizata cu argumente vorbim, daca nu ... ma lasa rece daca imi dai tu voie sau nu .

+2
Vlad Sabau
Redactor

Trimite mesaj
Posturi: 737
Subiecte: 18

#310486 17 martie 2014 la 20:51

Personal eu nu m-as da cu parerea atata timp cat nu am incercat o anumita chestie doar pe motiv ca " mi se pare total ilogic".

Ai zis ca vrei o discutie pe baza de argumente. Eu iti zic ca ma duc cu 1.7-2 bari in rotile cu care ma dau in padure si merg mai repede decat daca as avea 3,5-4 bari. De ce unii se dau cu gume tubulare la mtb ma rog? ca sa poata rula cu o presiune si mai mica decat atat. De ce ar face asta daca acest lucru i-ar incetini?

Si are totala relevanta discutia, pentru ca tubeless daca mergi cu 1.8 bari nu risti nici un snakebite, pe cand cu camera, la o asemenea presiune daca ai 70 de kg, la prima radacina sau bolovan ai sanse foare mari sa ti se intample asta.

Nimeni nu discuta aici de sosea, ci de mtb, dar daca n-ai inteles articolul respectiv iti recomand sa il mai citesti inca odata, de data asta mai atent (si nu mai sări printre randuri)

Eu atat am avut de spus.

0
Zoltan Melanific

Trimite mesaj
Posturi: 21
Subiecte: 1

#310487 17 martie 2014 la 21:01

Indiscutabil tubless e mai performant decat varianta veche pe camera!
Eu personal nu am cunoastera necesara sa iti explic stiintific si sa iti argumentez,dar daca nu crezi sau nu intelegi (as multi si in cercul meu de prieteni) trebuie sa il incerci ...si Wow miracole exista :)

-1
Laurentiu Rihlea

Trimite mesaj
Posturi: 1331
Subiecte: 7

#310492 17 martie 2014 la 22:00

In fine, eu ma opresc aici, nu vad cum as putea continua o discutie care sfideaza fizica... nu am discutat nimic de snakebite`uri, pene sau aderenta, ci de viteza de rulare.

+2
Cristi Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 385
Subiecte: 13

#310497 17 martie 2014 la 22:27

Laurentiu, intai gandeste`te la diferenta intre asfalt si off-road.
La asfalt, esti sigur ca forta cu care impingi roata prin pedale->foi->pinioane face roata sa se invarta (putem considera asfaltul ca o constanta, nu se modifica structura, deci nu ai nevoie de anvelope care sa se adapteze la situatie).
Off-road, daca ai suprafata mica de rulare, la orice pietricica/frunza/nisip/pamant, acesta va fi aruncat in spate, si nu ai aceeasi forta transformata in viteza. Deasemenea (dupa cum scria si in articolul respectiv), la o presiune mare, roata va fi aruncata in sus de la denivelari, deci invarti roata in gol.

La fel, cu presiune mai mica, denivelarile sunt absorbite, ai contact constant cu solul, si forta aplicata in pedale este transformata mult mai bine in viteza.

Fizica este si ea arhi-prezenta aici, trebuie doar sa fii deschis catre nou si sa incerci sa intelegi.

+5
George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 1039
Subiecte: 11

#313474 15 aprilie 2014 la 15:44

Am fost in weekend la Ziua B unde a fost proba de "DIRT"....si am lasat gumele ( Michelin Country Mud 2.0 ) la 2 bari.
Spatele a tinut in schimb fata a pierdut aer aproape de tot. Noroc cu buteliile de CO2 :).
Oricum cred ca 2 bari la un cauciuc de 2.0 este mult prea putin,

ultima modificare: 15 aprilie 2014 la 15:46

George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 1039
Subiecte: 11

#315709 7 mai 2014 la 23:55

Am reusit tubeless-ul si cu:
- gume Kenda Kinetics 2.35
- jante Sun Rims Mamoth si RemerX Jumbo
- lichid tubeless Kenda insa a trebuit sa mai bag si jumatate de tub de SLIME ca sa etanseze corect
- camere de 20 CST cele mai ieftine

Urmeaza tubeless dyi cu niste Schwalbe CX Comp de 700x35C...:) - aici voi folosi doar Slime si niste jante de 29" de pe un RR 5.3 si camere de 24

Un fost membru
Posturi: 1072
Subiecte: 9

#315749 8 mai 2014 la 12:26

si uite asa ai cheltuit mai mult pe materiale si cauciucuri in loc sa-ti iei niste camere din joi in pasti.

nu neg ca tubless e ok, dar la nivel DIY e doar moft. nu participi la competitii la nivel mai pro cu improvizatii, iar in rest o pana din joi in pasti nu e un motiv de improvizatii. recent am facut un snake-bite din prostia mea (nu mai facusem de vre-o 2 ani) - cred ca un tubeless DIY in situatia ai se ducea cu totul. in 5 mintue am rezolvat pana cu camera care o aveam la mine. daca aveam tubeless si se ducea, mergeam pe langa bicicleta mult si bine.

personal mi se pare mult prea riscant sa faci niste improvizatii la MTB cu care mergi prin padure... daca mergi prin oras asa lejer, cred ca merge fara probleme.

Dan Bolba

Trimite mesaj
Posturi: 741
Subiecte: 7

#315750 8 mai 2014 la 12:32

Bogdan Pos: daca aveam tubeless si se ducea, mergeam pe langa bicicleta mult si bine.

Daca aveai tubeless, nu faceai snake bite. Daca faceai totusi pana, bagai o camera si iti continuai drumul.

George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 1039
Subiecte: 11

#315754 8 mai 2014 la 13:13

"Bogdan" mie imi pare ca impotenta unora de a face singuri ceva la bicla se traduce in nestiinta totala si scriere pe forum doar de dragul postarilor. Snake bite nu exista la tubeless iar un lichid Slime + 2 camere de 20 = 50 de ron.....pe cand 2 camere bune care sa aiba ceva latex in ele costa minim 30 de ron.

Uite ca fac anul de cand merg pe tubeless DYI si nu am facut niciodata pana...chiar am scos diverse cuie, ace de siguranta din gume si am mers mai departe.Daca totusi voi face am camera de rezerva pe care o pot pune imediat.

Cat despre datul pro...cred ca acolo tind daca ma gandesc bine. Adica pentru mine un concurs inseamna un examen pe care trebuie sa il trec cu 10+...nu este nici o distractie pe. Fun-ul vine la finish ! iar ca sa tinzi la pro .... trebuie sa ai bicla cat mai usoara,butelii de co2, tubeless.....adica efort minim pentru orice problema aparuta.
Ce pot sa spun sigur este ca nu tind la ELITE adica profesionistii sau oamenii care traiesc din asta.

In rest...ce sa zic ,unii se arunca si cumpara gume/anvelope tubeless ( cheltuie cat o bicla medie ) dar nu tind la nimic ...Stiu ei doar ca e bine sa ai tubeless si atat. Pe cand altii daca au o problema cu bicla pun osul si mintea la treaba ..... si fac lucuri de care sunt mandrii ca functioneaza.......

In concluzie, tubeless-ul DYI nu este mai scump decat metoda clasica si este ( dupa aproape un an ) pentru mine momentan foarte eficient cu orice tip de anvelope........lichidul conteaza mai mult.

PS: cu cat stii mai multe detalii tehnice de funtionare la bicla cu atat mai mult stii ce sa modifici/alegi/customizezi bicla. Altfel, doar citesti forumuri si alegi dupa brand sau promovare.

ultima modificare: 8 mai 2014 la 13:18

+3
Un fost membru
Posturi: 1072
Subiecte: 9

#315756 8 mai 2014 la 13:48

George.. in primul rand NU am zis ca as face snake bite cu tubeless. dar mi se pare ca la viteze mai mari si impacturi mai violente, daca se intampla sa scape cauciucul de pe jata / o parte din aer din cauciuc, iti trebuie mult mai mult sa repari. personal nu as avea incredere in ceva improvizat.

ca sa nu zic ca deja bati apropouri de care nu ai habar. de unde stii tu ce pot / nu pot face eu singur la bicla? daca am ales sa-mi fac o bicicleta din piese noi si bune, nu inseamna ca nu stiu / nu pot sa fac ceva. asa doar ca idee sunt sigur ca pot face cel putin ceea ce poti face tu. pentru ca in general, cand e nevoie, fac foarte multe chestii singur, fara sa apelez la "mesteri". si in general pana acum. bicicletele pe care le-am avut au fost ansamblate / dezansamblate / intretinute de mine.

in al doilea rand, toata ideea de tubeless e sa nu mai imi iau camera (strict din punctul asta de vedere). asa ce fac? imi fac tubless dar imi iau si camera? si cu costurile alea cum stam?

in al 3-lea rand, nu stiu ce cauciucuri aveti voi si pe unde mergeti, dar pana am facut doar cand am mers in bucuresti pe o bucata de "iarba" unde s-a dovedit a fi plin de ciulini (am scos vre-o 3 din cauciuc). in ultimii 2-3 ani am facut un singur snake-bite (saptamana trecuta din prostia mea) si toamna trecuta cu ciulinii. 2 pene in 2-3 ani in care am facut minim 3000km mi se pare decent (asfalt, drumuri de tara, drumuri forestiere, poteci, etc unde au fost destule "pericole" ). in plus, o camera care a facut pana de la un cui sau ceva de genu o poti repara. deci nu trebuie sa dai mereu banii pe camere.

asta e parerea mea personala si cred ca am dreptul sa mi-o spun.
daca nu am experienta, nu inseamna ca TU, care ai experienta LIMITATA ai dreptul sa iei in ras ceea ce zic. ca pana la urma experienta unei persoane nu e suficienta.

George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 1039
Subiecte: 11

#315763 8 mai 2014 la 14:19

Cred ca tu ai o problema doar cu parerile altora nu cu tubeless-ul in general....dar asta e o alta discutie cu un alt topic.
In rest ... spor la pedalat !! si la cat mai putine pene/necazuri.

ultima modificare: 8 mai 2014 la 14:19

+3
George Romanescu

Trimite mesaj
Posturi: 1039
Subiecte: 11

#316253 14 mai 2014 la 08:26

Prima evadare - Mavic Crossride + Conti Speed King Supersonic 3,5 bar aprox - si tubeless-ul tine....next

ps: voi scrie toate concursurile la care participi cu tubeless DYI si daca am avut probleme

ultima modificare: 14 mai 2014 la 08:28

Laurentiu Rihlea

Trimite mesaj
Posturi: 1331
Subiecte: 7

#316292 14 mai 2014 la 12:28

si care e jmecheria` cu 3.5 bari ? pentru ce atata bataie de cap daca oricum mergi cu ele umflate cu mult peste minim ?

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro