Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Achizitie bicicleta cross country noua buget 7000 lei


Bogdan Serghie

Trimite mesaj
Posturi: 8
Subiecte: 1

#418447 24 septembrie la 10:36

Buna ziua!

Numele meu este Bogdan Serghie si am nevoie de ajutor pentru achizitionarea unei biciclete noi. Bugetul meu este de maxim 7000 si am doua modele de biciclete. Bicicleta este folosita in proportie de 70% pentru a merge la serviciu cu ea pe asfalt, 15% pentru padurile din jurul Bucurestiului, 15% pentru munte drumuri forestiere. Turele mele pe bicicleta sunt 110-120 km pe asfalt ( Bucuresti-Giurgiu), iar pe drumurile forestiere 35-45 de km( Predeal - Cabana Susai - Valea Azugi_Azuga).
Anul trecut am pedalat un total de 5000 de km.
Am folosit Un Cube Acid model 2016.
Zilnic merg cu bicicleta la serviciu 30 de km, iar in sfarsitul de saptamana 90 - 110 km pedalati(sosea,padure).
Am 1.80 m si 84 de kg.
Vreau sa stiu care este varianta pentru un upgrade pe viitor.

Am urmatoarele variante pentru 29 si marimea L:

https://www.bikexcs.ro/bicicleta-scott-scale-965

http://www.surmont.ro/produse/Trek-X-caliber-9-Teal-volt-fade-3678-0

Daca sunt alte variante de biciclete noi, le astept cu mare placere spre propunere. Fara varianta sh, nu ma pricep la o evaluare corecta a bicicletei/

Cu stima,
Bogdan Serghie

+1
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 4239
Subiecte: 15

#418448 24 septembrie la 12:36

din cele 2 Trek pt cadrul mai jos.
Scott are standover-ul mare (mare pt 1.80), la marime L e 80cm in tabel, posibil chiar ~82 in realitate .

Totusi cred ca stii ca mtb-ul nu e de naveta, mai bine iei o bicla separata pt asfalt, mai usoara si mai rapida.

ultima modificare: 24 septembrie la 12:47

+1
Bogdan Serghie

Trimite mesaj
Posturi: 8
Subiecte: 1

#418449 24 septembrie la 13:03

Multumesc frumos pentru raspuns Calin Neagu. Am probat un cadru L pentru Scott la Bikexcs la recomandarea celor din magazin, eu am fost pentru un cadru M.
Au zis ca la 1.80 cadrul potrivit este L.
Fac naveta pe mtb de 5 ani pe mtb in Bucuresti. Mai este o problema cu depozitarea lor daca imi cumpar un mtb si una pentru naveta.
Dupa parerea ta Calin Neagu, pentru un upgrade pe viitor care este mai buna Scott sau Trek?

Multumesc frumos pentru ajutor!

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 4239
Subiecte: 15

#418450 24 septembrie la 13:19

Corect, daca ai multiple bicle singura problema e sa ai spatiu pt ele.
N-ai ce upgrade sa le faci, vin destul de bine echipate, eventual la frane daca nu te multumesc cele stock...
Eventual si punctele de contact si anvelope.

Am la profil un Trek marime M/L setat pt aceeasi inaltime... 1.80.
Atentie marimea M/L e la limita pt 1.80, mie-mi vine la fix.

Merge fara probleme si L, daca o simti lunga pui pipa mai scurta, de la 80mm la 60

Apropo de marimile sugerate de baietii din magazine, sa zici ca la 1.80 esti L pe orice bicicleta e ignoranta.
De ex pe Cannondale Trail marime L te-ai simti ca pe tir.
Am mers pe M si mi s-a parut maricel...

ultima modificare: 24 septembrie la 13:53

+2
Adrian Radulescu

Trimite mesaj
Posturi: 459
Subiecte: 3

#418453 24 septembrie la 21:20

Salut, pentru upgrade viitor eu as merge pe Scott. Cadrul este boost 148 cu TA, pe cand Trek-ul are QR cu 141. Deci Scale 965 e o platforma mai buna in opinia mea. Iti va fi mai usor sa gasesti un set de roti pentru upgrade si de fapt cu ala as incepe, costa ceva bani, dar o parte din ei ti-o scoti deja la achizitie (5499 lei Scott vs 6745 lei Trek). In rest, cum spune si Calin, frane mai bune eventual si punctele de contact dupa preferinte (sa, mansoane, ghidon). Pe size chart-ul Scott, la Scale 965 esti intre marimi cu 1.80. Ar trebui sa probezi si un M sa vezi cum te simti si pe ala. Aa, mai e o chestie pe care era sa o uit, vezi ca la Scott ai angrenaj cu 32 de dinti, iar la Trek cu 30, avand la ambele casete de pinioane 10-51. Deci cu Scottul ai max speed mai mare, dar cu Trek ai raport mai bun de urcat, cu toate ca ar trebui sa iti ajunga si 32/51 daca ai ceva antrenament si nu vrei sa te urci pe pereti :)

ultima modificare: 24 septembrie la 21:20

+2
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3031
Subiecte: 4

#418455 25 septembrie la 08:37

Scott-ul, doar pentru ca e cu spatiere boost. Esti intre marimi cum a zis si Adrian, deci probeaza M si L si ia ce iti convine. Ambele se pot regla sa ti se potriveasca.

Si Trek-ul e fain dar pentru bicicleta de banii aia fara boost si >13 kg, Trek merita ignore.

ultima modificare: 25 septembrie la 11:35

+2
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 4239
Subiecte: 15

#418457 25 septembrie la 14:03

Fiecare cu perspectiva lui, eu nu schimb rotile asa ca ax pe spate nu e factor decisiv.
Butucul meu 141 merge bine din 2018... servisat anul trecut.
E un QR cum a fost si 135-ul, nu e Satana :)
Ar fi trebuit Trek sa aiba ax la bicla de 1500$ ? Absolut,... de cand au schimbat geometria (2018) merg cu aceleasi cadre.... si-n 2022 tot astea vor fi.

La Scott eu as lua M, L vine prea sus pt mine,... poate Bogdan are cracii lungi.

ultima modificare: 25 septembrie la 14:23

+1
Bogdan Serghie

Trimite mesaj
Posturi: 8
Subiecte: 1

#418462 26 septembrie la 12:00

Salutare!
Multumesc frumos tuturor pentru raspuns!
Am fost ieri de am vazut bicicleta Trek, arata super, garantie la cadru pe viata pentru primul proprietar si mi-au fost explicate plusurile si minusurile.

Am vazut ambele biciclete, trebuie luata o hotarare pentru achizitionarea uneia.
Am probat Trek-ul pentru marimea L si este bun pentru inaltimea mea. Stau bine in sa, cu spatele stau intins bine.
Am probat si Scott-ul, pe marimea L... stau bine si in L.

Dupa cum spuneti voi ca sunt intre marimi..la abele biciclete.
Am 1,80 inaltimea toatala, 84 de cm masurat de la calcai pana in zona inghinala si 60 de cm lungimea bratului din umar pana in incheietura.
La ambele biciclete imi arata ca masura buna pentru mine este L, pe sit-ul Scott si Trek.

Cube Acid model 2016 a fost marimea M, cadru de 17"...eram la limita pentru 1,80. Dupa 90 de km pedalati, incepeau durerile de lombar, o mica sacaiala. Pot zice ca timp de 5 ani a fost o bicicleta de nadejde(22.000 de km pedalati), dar acum pentru urmatorii 5 ani vreau sa imi aleg un cadru adecvat si o bicicleta noua pentru inaltimea mea.

La ambele modele am plusuri si minusuri.
Saptamana asta trebuie luata o decizie, pentru ca preturile sunt in crestere de la biciclete pana la piese.

Multumesc frumos tururor din nou pentru ajutor!

Cu stima,
Bogdan Serghie

+2
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3031
Subiecte: 4

#418464 26 septembrie la 21:34

Aia cu spatele stau intins bine nu suna chiar grozav. Cube Acid are reach foarte scurt si stack inalt, deci M iti era mic bine, de unde si durerea lombara. Ideea e sa nu dai in extrema cealalta. Asa ca vezi cat ai intre craci si top tube, sa ai acolo o distanta confortabila gen minim 5 cm, altfel size down. La Scott pe site zice ca ai L, insa are standover de 840 mm ceea ce inseamna ca stai in repaus exact pe bara? Ori iei Trek-ul L care are standover de 76 ori iei Scott marimea M si dai saua 1 cm mai in spate sau pui tija de sa cu setback daca totusi nu ajunge si constati ca te doare spatele in zona lombara. Vezi ca X-Caliber 2021 au marimea ML adica fix intre M si L. Vad ca e un trend la tot mai multi producatori in 2021. In Bucuresti ai si bike fit, iti recomand sa mergi la un studio de asa ceva dupa ce iti iei bicicleta ca sa ti-o regleze. Merita sa dai 100€ ca daca faci ture de >50 km si folosesti zilnic bicicleta. Ideal ar fi sa mergi inainte sa cumperi, ca sa iti recomande ceva cat mai potrivit, desi multe studiouri de bike fitting sunt la firme care vand biciclete, deci sunt oarecum in conflict de interese. Vezi articolul lui Horatiu in sensul asta:

https://freerider.ro/mag/bike-fitting-cu-sistemul-bicisupport-la-atelierul-spokes-95446/amp
https://freerider.ro/video/video-cum-are-loc-o-sedinta-de-bike-fitting-110777/amp

ultima modificare: 26 septembrie la 22:08

+2
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 4239
Subiecte: 15

#418466 27 septembrie la 10:32

Scott marimea L are standover 80.5cm in tabel, (Gelu te uiti la XL)
Oricum vine mai sus... si daca e cum cred eu (standover ~82 in realitate) e prea sus.

Daca le-ai probat cat spatiu aveai intre tine si top tube la scott ?
2-3cm sau 5-6 ?
Trebuia sa iei ruleta sa-l masori, vorbesc serios

ultima modificare: 27 septembrie la 10:39

+3
Bogdan Serghie

Trimite mesaj
Posturi: 8
Subiecte: 1

#418469 27 septembrie la 20:06

Multumesc Gelu Vlad pentru articol.
Durerea de lombar nu stiu de la ce putea veni, era doar o sacaiala mica. Stateam in sa cate 50 de km, fara pauza...durera de lombar era doar la turele mari, fara pauza decat dupa 50 de km pedalati.
Am gresit eu cand m-am exprimat cu spatele drept. Am vrut sa spun cu bratele intinse pe ghidon.

Multumesc Calin Neagu pentru sfat.
Nu am masurat distanta intre mine si top tube.
Voi merge dupa mine cu o ruleta, nu imi este rusine ;)

Multumesc din nou pentru ajutor!
Sincer, recunosc, am nevoie de ajutorul vostru pentru ca nu ma pricep sa imi aleg cum trebuie bicicleta. Voi urma sfaturile voastre si voi pune poze cu bicicleta aleasa.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3031
Subiecte: 4

#418470 27 septembrie la 20:40

Durerile lombare pot fi din multe motive dar primul e bike fit inadecvat.

https://www.bicycling.com/training/a20017235/8-ways-to-reduce-low-back-pain/

ultima modificare: 27 septembrie la 20:55

+1
Bogdan Alexandru

Trimite mesaj
Posturi: 5

#418482 30 septembrie la 00:44

Ai luat în calcul un gravel? Ai buget de ceva decent care s-ar potrivi mult mai bine modului tău de exploatare.

+2
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3031
Subiecte: 4

#418483 30 septembrie la 08:27

Am vrut sa ii spun si eu dar nu cunosc traseele din zona Predeal, Azuga si m-am gandit ca e un risc prea mare pentru cineva care nu s-a mai dat pe cursiera sa-si ia direct gravel sau drop bar MTB. Eu clar mi-as lua cursiera all road/gravel daca ar trebui sa merg 100+ km pe drum cu suprafete variate.

Edit: daca e vorba de DC129A pe acolo se poate merge cu gravel, pe restul traseului nu am prea gasit fotografii decat iarna pe Google Maps si nu se vede starea drumului.

Din tura de duminica trecuta (35 km, 700 m diferenta de nivel):



ultima modificare: 30 septembrie la 13:45

+2
Bogdan Serghie

Trimite mesaj
Posturi: 8
Subiecte: 1

#418486 30 septembrie la 15:14

Salutare!
Multumesc frumos din nou !

Bogdan Alexandru, m-am gandit si la un gravel...dar eram axat pe mtb :)...dar acum am o scanteie si m-am apucat de cautat.

Gelu Vlad, multumesc frumos din nou pentru sfat. M-am apucat de cautat cateva biciclete gravel si ma voi documenta mai bine.
Cand merg la munte merg pe drumurile forestiere sau pe sosea.

Exemplu: Gara Predeal - Cabana Susai - Azuga...mers doar pe drumul forestier, sau Gara Predeal - Cabana Trei Brazi - Gara Azuga pe sosea.

Am gasit cateva biciclete:

https://www.mosionroata.ro/bicicleta-focus-atlas-6-7-28-slate-grey-2021-57-l.html aici imi trebuie marimea 54, dupa cum mi-a aratat site-ul Focus

https://www.playbike.ro/produs/bicicleta-cannondale-topstone-3-2021-62128 aici imi arata ca imi trebuie marimea LG, dupa marimea celor de la Cannondale

https://www.sportguru.ro/sporturi/ciclism/biciclete/bicicletete-pentru-sosea-si-piste/bicicleta-ghost-road-rage-base-al-u, aici marimea L

Luni voi merge la cei de la MosIonRoata, pentru a vedea bicicleta si a cere sfaturi. Voi intreba daca mai fac bike fit, dupa cum m-ai sfatuit Gelu Vlad.
Voi mai cauta magazine unde au Gravel Bike pe stoc, pentru a le vedea si a le proba.

Daca aveti propuneri de bicle gravel, le astept cu mare interes.

Multumesc frumos!

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 4239
Subiecte: 15

#418487 30 septembrie la 15:46

Ai mers pe drop bar, stii ce cumperi ?
Dpmdv mtb-ul e mtb, gravel e asa, pt cei ce merg 75-90% asfalt si-n rest un forestier / poteci usoare ca-n poza lui Gelu

ultima modificare: 30 septembrie la 15:48

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3031
Subiecte: 4

#418488 30 septembrie la 15:53

Daca mergi pe drumuri forestiere si sosea e bun un gravel bike. Avantajul e ca poti merge mai mult, mai repede si mai eficient pe sosea, nu mai pedalezi atat de anevoios cand ai vant din fata, iar pe drumuri forestiere te descurci si acolo ok. Incalecatul si descalecatul se fac mai lejer din cauza pedalierului jos. Dezavantajele apar pe sectiuni cu piatra de rau, bolovani sau santuri adanci, unde aluneci in toate directiile, risti sa lovesti cu pedala si te dor incheieturile de la zguduiturile puternice. Daca nu te-ai mai dat pe drop bar o sa fie ciudat la inceput, insa mie mi-a luat cam doua saptamani sa ma obisnuiesc. De atunci am putin peste 1000 km facuti cu ea.

Focus Atlas e aproape in zona de drop bar MTB. E ok dar are standarde ciudate pentru o cursiera, adica spatiere boost 148 mm pe spate ca si la MTB-uri, iar pe fata e tot spatiere boost de 110 insa foloseste ax de 12 mm, nu de 15 ca si pe MTB-uri. Practic au inventat un alt standard, road boost, iar Focus e singurul producator care il foloseste. Altfel e fain pentru ca e echipat cu Shimano GRX 2x10v (ca si bicicleta mea) si accepta anvelope cu balonaj mare 47 mm pe janta 700C si 2.1" (54 mm) pe 650b. Ca si alternativa la MTB XC de 29" e probabil printre cele mai ok alegeri.

La Ghost Road Rage e fain cadrul dar echiparea e cam de cursiera si franele lasa de dorit. Mai bine cauta ceva echipat cu Shimano GRX sau cu SRAM Apex daca gasesti undeva. Asta e modelul pe care il vrei, insa habar nu am cat costa si unde il gasesti plus ca nu cred ca intra anvelope mai groase de 42 mm in cadrul lor.

https://www.ghost-bikes.com/en/bikes/lanes-road/bike/road-rage-essential-2021

Topstone-ul poti sa-l ignori ca are echipare de sosea + frane Promax mecanice.

Eu asta as lua in bugetul tau:

https://www.playbike.ro/produs/bicicleta-kona-rove-dl-61793

Kona seamna ceva mai mult cu MTB-urile de XC, are geometrie relaxata, e echipata cu roti 650b si anvelope confortabile de 47 mm, cam ca si Camino-ul meu din fotografiile de mai sus (am 43 mm pe fata si 48 pe spate) foloseste butuci standard cu thru axle si spatiere de 142 si 100 mm. Are cadru din otel cromo durabil si furca tot din otel cu monturi triple pentru bikepacking si HT compatibil cu furci din carbon cu coloana de ghidaj de 1 1/8 -> 1 1/4". Poti pune pe ea si roti de sosea de 28" cu jante de 700C si anvelope subtiri, insa din experienta mea slick-urile road plus de 650Bx42 ruleaza la fel de usor si sunt mult mai confortabile.

ultima modificare: 30 septembrie la 18:51

+1
Bogdan Serghie

Trimite mesaj
Posturi: 8
Subiecte: 1

#418497 1 octombrie la 13:11

Calin Neagu, nu am mai mers pe drop bar. Dar din km parcursi de la varsta de 10 ani..majoritatea au fost pe sosea, drumuri de tara cu Pegas, Tohan, apoi sosea, drumuri de tara, drumuri forestiere, padurea Cernica, Padurea Baneasa, Padurea Snagov, Padurea Moara Vlasiei.

Sosea cu drumul forestier care leaga Gara Brasov-Poiana Brasov si coborat pe sosea pana la Gara Brasov cu Univega HT-300, Cube Acid 2016. Daca tot mi-a fost propusa bicicleta gravel bike, am zis de ce nu?
90% parcurg pe sosea, apoi restul de drumuri forestiere si padure.

Gelu Vlad, multumesc frumos pentru sfat. Ai dreptate cu zdruncinaturile :)

Vad pana la urma ce voi alege dintre cele 3 :

https://www.bikexcs.ro/bicicleta-scott-scale-965 aici incerc un L si un M

http://www.surmont.ro/produse/Trek-X-caliber-8-Lithium-grey-Trek-Black-3920-0 au si M/L

https://www.playbike.ro/produs/bicicleta-kona-rove-dl-61793 aici un 56(L)

Multumesc frumos din nou pentru ajutor!

+1
Marius Chereja

Trimite mesaj
Posturi: 309
Subiecte: 2

#418499 1 octombrie la 14:54

Salut, dacă mergi mult pe șosea o să te chinui cu transmisie 1x. Eventual pui o foaie mare (cum are Kona), Trek-ul vine cu 30, Scottul cu 32), altfel dai din picioare ca iepurele.

ultima modificare: 1 octombrie la 14:56

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3031
Subiecte: 4

#418501 2 octombrie la 10:21

Daca stii germana, tipa asta se da pe Ghost, varianta de carbon si explica de ce si-a cumparat gravel bike (la modul general). Daca nu, te poti uita cum si pe unde se da ca sa admiri peisajul si sa tragi concluzii daca ti se potriveste sau nu.

https://m.youtube.com/watch?v=bbweRt8Hbrk

ultima modificare: 2 octombrie la 10:56

+2
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3031
Subiecte: 4

#418518 7 octombrie la 22:07

A aparut recent si un film de la Focus cu tura in Islanda a echipei Ride Beyond, a olandezilor de pe canalul YT Fernwee:

https://youtu.be/JjAvMC-Fl44

Sau daca preferi foto + text:

https://www.focus-bikes.com/int/ride-beyond-crew-gravel-iceland

In flim nu zice nicaieri, insa toti au Focus Atlas echipate cu anvelope Panaracer Gravelking SK. Desi filmul e pe canalul Focus si sponsorizat de ei, iar Martijn cred ca e ambasador Focus, e filmat in stilul sau detasat si nu vorbesc aproape deloc despre echipament. Erau sa si congeleze putin pe la min 22. Are si ceva despre planificarea turei si Q&A pe canalul personal.

ultima modificare: 8 octombrie la 10:25

+1
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 4239
Subiecte: 15

#418530 8 octombrie la 15:51

X-caliber 9 2021 M/L in bazar la pret corect imo,

Ori ramai la Cube Acid pt offroad si de naveta iei una de 1000-1500lei... sincer NU as folosi mtb-ul la naveta de 30km.

ultima modificare: 8 octombrie la 16:15

+1
Bogdan Serghie

Trimite mesaj
Posturi: 8
Subiecte: 1

#418578 13 octombrie la 08:45

Multumesc frumos Gelu Vlad!

Multumesc frumos, Calin Neagu!

Stau cuminte poate prind ceva oferte acum.
Sezonul este incheiat si apar biciclete reduse la modelele din 2021, pentru ca cele din 2022 au explodat ca si pret.
Voi cumpara doua biciclete...una de naveta si una pentru dat la munte.

Multumesc frumos pentru sfaturile date!

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3031
Subiecte: 4

#418583 13 octombrie la 09:20

Nu mai sta dupa oferte ca ramai fara.

ultima modificare: 13 octombrie la 09:21

+1
Bogdan Serghie

Trimite mesaj
Posturi: 8
Subiecte: 1

#418591 13 octombrie la 11:51

Gelu Vlad, nu am ce face...daca vreau doua bicle imi depaseste bugetul. Acum pe 15 imi intra banii de salariu si mai pot aloca inca 1.000 de ron. Am un total de 8.000 pentru doua bicle.

O pot lua pe asta pentru naveta:
https://www.sportguru.ro/sporturi/ciclism/biciclete/biciclete-pentru-oras-si-imprejurimi/bicicleta-ghost-square-cross-essential-al-u-2021

Apoi astept oferte pentru una de dat la munte.

Varianta pentru doua, dar trebuie un +

https://stonefeet.ro/bicicleta-cannondale-quick-cx-4-2021-black

https://stonefeet.ro/bicicleta-cannondale-trail-sl-3-2021-rally-red

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3031
Subiecte: 4

#418592 13 octombrie la 12:10

Eu as lua Focus Atlas sau Kona Rove si nu mi-as bate capul cu doua bicle, dar fiecare cum crede.

ultima modificare: 13 octombrie la 12:12

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 4239
Subiecte: 15

#418596 13 octombrie la 16:52

Gelu Vlad: ... si nu mi-as bate capul cu doua bicle, dar fiecare cum crede.
Gelu, la profil ai 4 biciclete....

imo e mai mare bătaia de cap cu 1 bicla.
Când ai mai multe poți face o tură noroioasă și te întorci obosit, poți lăsa mtb-ul murdar și neuns că doar ai alta pt oraș.
Am fost duminică pe mtb, l-am adus ca porcul și luni am luat frumos bikeul de oraș care e perfect curat :)
Mtb-ul l-am curățat când am avut chef, mai exact ieri/marți... n-am stat duminică seara după el

Din păcate cred că Bogdan a făcut 1 greșeală, aceea de a vinde bicicleta actuală ÎNAINTE de a cumpăra altaCel puțin asta se înțelege, că nu mai are Cubu...

ultima modificare: 13 octombrie la 17:12

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 3031
Subiecte: 4

#418598 13 octombrie la 19:00

Da, dar folosesc efectiv doua, iar daca m-as da doar pe drum mi-ar ajunge cursiera all road. Cand nu aveam 29er-ul ma aventuram cu ea si prin padure, dar trebuie mers cu grija.

ultima modificare: 14 octombrie la 09:39

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro