Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Cel mai potrivit bike pentru Via Transilvanica


Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1106
Subiecte: 3

#417021 16 iunie la 17:01

Salutare,

Imi fac unele planuri pentru o tura de Via Transilvanica si printre altele, ma gandesc care ar fi cel mai potrivit bike pentru o astfel de tura.
Banuiesc ca un gravel bike ar fi cel mai indicat, dar pentru ca am deja un bike de XC, ma gandesc sa il echipez cu niste gume rapide sau chiar niste gume de gravel si sa ii dau drumul asa.
La ce inconveninete sa ma astept daca voi folosi un bike de XC in acest scop si ce avantaje am daca folosesc un gravel.
Sunt suficiente avantajele gravel bikeului incat sa merite sa cumpar una pentru scopul asta?

Mersi

Lucian Postolache

Trimite mesaj
Posturi: 301
Subiecte: 5

#417032 16 iunie la 22:49

Ce traseu e Via Transilvanica?

ultima modificare: 16 iunie la 22:49

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1106
Subiecte: 3

#417036 17 iunie la 08:08

Este omologul romanesc al Camino de Santiago.
Strabate tara de la Putna la Dunare ..

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2886
Subiecte: 4

#417037 17 iunie la 08:34

Un XC cu ceva anvelope rapide gen Maxxis Rekon Race sau Vittoria Mezcal TNT G2 dar sa stai confortabil pe el ca sa nu te doara toate dupa 80 km, sa-ti pui sa si grip-uri comode, preferabil ergonomice. Daca are si puncte de montaj pentru bagaje si suporti de bidon cu atat mai bine, daca nu, o infoliezi unde e necesar si ii pui genti de bikepacking.

Gravel e ok dar cred ca o sa te chinui inutil dupa ce am vazut segmentul de langa Seica Mica, sunt niste urcari mai abrupte pe care faci gravel pushbike, iar daca ploua si e noroi risti sa iti blocheze roata fata in furca, sa-ti transfere noroi de pe anvelope pe lant direct in deraior, plus ca mergi ca pe sanie cu anvelope de 40. Eu as merge pe anvelope rapide de 2.1…2.2". Nu Thunder Burt sau chestii subtiri pentru curse, ci unele care pot incasa uzura. Pentru asfalt ii poti pune ceva aero bars daca tii neaparat, desi nu stiu cat vei merge pe asfalt.

Ce ar fi perfect pentru asta? Un drop bar MTB probabil. Gen Kona Sutra Ltd sau Ultd, Trek 920, Salsa Fargo sau Journeyman, Bomtrack Beyond, Breezer Radar. Insa eu zic ca te descurci cu XC acum si ai sa vezi tu pe viitor exact care iti sunt nevoile. Nu merita sa iei bicicleta noua doar pentru asta daca ai deja XC, nu are sens sa treci la drop bar fara sa te acomodezi inainte macar 1-2 luni cu el si sa-i faci reglejele necesare pentru o astfel de tura. Foloseste ceea ce ai si cu ce te impaci si stapanesti bine deja.

Mai bine investesti intr-un kit bun de genti pt bikepacking, de la Ortlieb de exemplu si in cort/hamac, sac de dormit, saltea, haine tehnice, fierbator pt ceai/cafea/supa. Revin cu detalii daca doresti.

Cam asta folosesc altii pentru trasee asemanatoare:
https://bikepacking.com/bikes/tour-divide-rigs-2021/

Ai sa vezi ca pe gravel-uri au chainring-uri de 34/36T si casete cu pinion cat mai mare, cam ca si pe MTB-uri. Transmisia de MTB e perfecta. Un gravel echipat din magazin vine cu rapoarte mai pentru plat cu chainring de 40T si caseta 11-42. Multi le modifica cu rapoarte mai ok pentru urcari.

ultima modificare: 17 iunie la 13:15

+1
Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5991
Subiecte: 67

#417042 17 iunie la 12:26

Aoleu! Și dacă n-ai Maxxis Rekon Race sau Vittoria Mezcal TNT G2, oare te mai poți da pe Via Transilvanica? Oare te mai poți da cu bicicleta? Oare mai are rost să trăiești, în general? Hm!

Mx

+4
Dan Mih

Trimite mesaj
Posturi: 160

#417047 17 iunie la 14:27

Ionut Tanase:
La ce inconveninete sa ma astept daca voi folosi un bike de XC in acest scop


Daca te simti bine pe el la ture lungi, eventual doar schimbi cauciucurile cu unele de trekking ( pot sa fie din Decathlon) si îi dai drumul așa

Ionut Tanase:
Sunt suficiente avantajele gravel bikeului incat sa merite sa cumpar una pentru scopul asta?


Cel mai probabil ca nu*

*lumea spune că o bicicletă în plus nu strică niciodată dar nu e musai

ultima modificare: 17 iunie la 14:30

+1
Dan Mih

Trimite mesaj
Posturi: 160

#417048 17 iunie la 14:41

Lucian Postolache: Ce traseu e Via Transilvanica?

https://www.viatransilvanica.com/ghid

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2886
Subiecte: 4

#417049 17 iunie la 14:52

Eu la segmentul asta ma refer, am facut cateva bucati din el inainte sa fie marcat si altele dupa ce a fost marcat:

https://backend.viatransilvanica.com/media/0gposlgk/vt-terra_saxonum.gpx

Ca sa il vizualizati, il salvati si-l deschideti cu GPX Studio:

https://gpxstudio.github.io/

E putin aiurea ca in fisierul lor nu e coerenta informatia de altitudine, insa se poate importa in Garmin Connect (varianta online), transforma in Course (Training > Courses > Import) si urca pe fitness tracker. Va pune GC informatia de altitudine corecta: 3708 m urcare, 3910 m coborare.

Ionut, iti sugerez sa faci mai intai segmentul Terra Saxonum daca ai zile libere de Rusalii inainte sa te bagi pe tot traseul de la Putna la Dunare. 200 km ai putea sa ii faci in 3 zile. E si aproape de tine, e si frumos si macar stii la ce sa te astepti. Va fi si vreme buna dupa cum arata prognoza meteo. Daca nu vrei sa megi prin Bazna se poate scurta de la Tarnava in Medias, exista un drum partial necartografiat pe malul drept al Tarnavei (in directia de curgere, deci dinspre Medias spre Tarnava). L-am parcurs anul trecut cu gravel bike si il am georeferentiat aici:

https://www.openstreetmap.org/trace/3535978/data

Asa arata intreg traseul:



Din Archita te poti intoarce cu trenul pana in Micasasa, Copsa Mica sau Medias, motiv pentru care eu l-as incepe dintr-una din localitatile respective. Cazare gasesti in Richis, Biertan, Sighisoara, Saschiz, Crit daca nu ai chef sa campezi sau nu ai echipament.

ultima modificare: 17 iunie la 15:45

+2
Dan Mih

Trimite mesaj
Posturi: 160

#417052 17 iunie la 15:10

Din ghidul postat aici https://www.viatransilvanica.com/media/4judufym/ghid-vt-biciclis-ti.pdf


Cu bicicleta pe VT

Via Transilvanica poate fi parcursă și pe bicicletă sau călare. Pe bicicletă se pot face recomandări deja pentru traseele marcate existente și se pot oferi câteva sfaturi. Pe parcursul lucrărilor în următoarele porțiuni ale traseului se vor adăuga trackuri gps, descrieri de traseu și recomandări noi.

În ceea ce privește imaginea generală de biking pe VT, în baza unor testări ale traseului de către o echipă a organizației noastre, avertizăm amatorii de mountainbiking că anumite trasee din VT sunt extrem de dificile și potrivite unor bicicliști cu bună experiență și condiție fizică. Traseul „Bucovina” este unul care necesită echipament MTB, recomandarea unor bicicliști experimentați pe VT ar fi un MTB cu suspensie față‑spate și cască de protecție. După etapa Bucovina traseul va deveni mai blând și suspensia pe spate va fi doar o chestiune de alegere personală. Cauciucuri de minim 2.1, dar nu strică un 2.25‑2.3 . Frâne pe disc cu discuri de 180 față/spate o să ușureze deplasarea, însă merg și discuri mai mici, dar cu atenție mai mare.

Marius Chereja

Trimite mesaj
Posturi: 291
Subiecte: 2

#417057 17 iunie la 19:59

Weekendul ăsta are loc maratonul Via Transilvanica, care include și o probă de Mtb, traseu de 39.5 km cu elevație de 1567 m. Sperăm să țină vremea cu noi.

https://maraton.viatransilvanica.com/competitii/

ultima modificare: 17 iunie la 22:36

+1
Lucian Postolache

Trimite mesaj
Posturi: 301
Subiecte: 5

#417080 18 iunie la 21:57

Eu intrebam la misto cu Via Trasilvanica, ca stiu bucati de la mine din Suceava. Sunt zone lungi unde ai de nevoie de MTB, zone cu pushbike, adica e destul de hardcore.

@Marius Chereja, la cat a plouat zilele astea, cred ca facem scufundari in noroi la concurs.

ultima modificare: 18 iunie la 22:00

-1
Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1106
Subiecte: 3

#417088 19 iunie la 09:49

Multumesc pentru sfaturi. In esenta sunt interesat de ce tip de bicicleta este mai potrivita, ce gume sunt mai adecvate, iar ideea cu infoliatul este foarte buna.
Stiu ca Gelu este fan Maxxis, eu chiar prefer Schwalbe dar din cele spuse aici cred ca pentru traseul asta, niste Bontrager XR2 pe care le am deja vor fi perfecte, ruleaza foarte bine au si ceva grip.
Imi plac biclele alea de Tour Divide si in mare par niste mtb-uri cu drop bars .. am incercat recent conversia asta si nu am fost incantat. Am urmarit putin Tour Divide anul trecut si sincer nu inteleg de ce folosesc acele drop bars daca toti riderii filmati stateau practic tot timpul "on the hoods"? Dar poate imi ascapa mie ceva.

Pana la urma trag concluzia ca este mai potrivit un xc cu gume de xc pentru VT.

De parcurs nu o sa pot sa o fac decat undeva in august-septembrie dar cred ca e mai bine asa pentru ca in general vremea e mai stabila in perioada aceea.
Visez sa parcurg tot traseul dar probabil ma voi multumi cu o saptamana pe traseu pornind de la Putna.

ultima modificare: 19 iunie la 10:09

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2886
Subiecte: 4

#417091 19 iunie la 16:31

Bicicletele din articolul cu Tour Divide sunt majoritatea sau MTB-uri cu drop bar concepute astfel din fabrica sau MTB-uri de XC cu extensii de ghidon sau gravel bike-uri cu transmisie modificata pentru ca sa urce ok cu bagaje. Nu sunt conversii. Conversiile nu merg grozav pe motiv ca cadrele pentru drop bar au in medie reach cu 40..60 mm mai scurt, deci in contextul in care avem pe MTB-uri pipe de 35..50 mm nu stiu cum ar functiona. Eu am reach 385 pe cursiera all road si 435 pe MTB.

Folosesc drop bar pentru pozitiile multiple pe care le ofera, din cauza ca petrec ore in sa si le amortesc manile aftfel sau ii dor incheieturile. Si eu merg cel mai mult pe hoods cu cursiera all road. In drops nu intru decat daca e vant sau daca cobor pe sosea in viteza sau pe hartoape. Daca stai in hoods pe teren accidentat iti luxezi degetul mare, iar in tops nu ai control bun, deci mai ramane drops care sunt ok dar nu se compara cu flat bar. Pe teren accidentat (single track) flat bar is king. Daca ai de mers mult > 60..70 km pe drumuri (double track, asfalt) mai bun drop bar.

Da, XC e perfect, doar sa ai cockpit confortabil. Si anvelopele pe care le ai par ok, cel putin profilul.

De infoliat eu am infoliat cadrul doar in punctele de abraziune ale gentilor. In ultima imagine a mai aparut pe DT niste folie, dupa tura din prima imagine. Ar tebui infoliata si pe furca in dreptul anvelopei pe interior ca acolo freaca noroiul. Se si vede de fapt in ultima imagine. La XC nu ai problema asta. Noi am mers mult pe asfalt (DJ) si drumuri de pamant, deci a fost perfecta bicicleta pentru aia. Cu trekking nu aveam sanse sa merge pe langa terasamentul de CF intre Tarnava si Copsa. Acum am descoperit ca exista un drum marcat pe harta dincolo de Tarnava, parte din Via Transilvanica.




ultima modificare: 20 iunie la 14:44

+1
Radu Barbuc

Trimite mesaj
Posturi: 123
Subiecte: 3

#417146 22 iunie la 13:11

Americanii se pare ca au o fixatie cu drop bars. Obisnuinta, traditie, afinitate, nu stiu :).
Parerea mea e ca pentru trasee de tip adventure de mai multe zile pe teren mixt, cel mai potrivit este un mtb rigid specific de bikepacking cu multe prinderi si cauciucuri cat mai late sau un bike de xc/trail adaptat pentru bikepacking.
Pentru mine drop bar-ul ramane in zona unde predomina asfaltul si gravel roads, cel mult drumuri forestiere. Unde conteaza viteza, unde distantele pe asfalt sunt lungi.

Ca sa nu mai insir eu aici, uite niste opinii despre dezavantajele drop bar-ului in offroad versus "alt bars".

https://www.youtube.com/watch?v=SHgW90X4vNU

Parerile sunt subiective pana la urma. Fiecare merge cu ce se simte mai bine.

Daca te intereseaza, gasesti aici o lista cu ghidoane de tip "alt bars".
https://bikepacking.com/index/comfort-mtb-handlebars/
Sau cel mai accesibil, poti lua in considerare flat bar plus o pereche de bar ends ergonomice.

Intr-un gravel bike - strict pentru tura Via Transilvanica - nu merita sa investesti.
Mult mai avantajos - este sa investesti intr-o adaptare la bikepacking a bicicletei actuale.

Sa ne spui cum a decurs tura. Si eu imi doresc sa parcurg traseul integral, din pacate anul asta nu pot. Poate in 2022.

Eu in general asa merg in ture lungi. Incarcat cu echipament de camping vs. fara echipament de camping.

https://i.ibb.co/m8WzzQp/IMG-20210418-122112-3.jpg
https://i.ibb.co/yhpBmB7/IMG-20210606-123300.jpg

ultima modificare: 22 iunie la 13:14

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2886
Subiecte: 4

#417300 3 iulie la 13:28

Uite un MTB (Scott Scale) echipat pentru o astfel de aventura dupa ce ocupantul sau a participat la pe European Divide pe un gravel bike si a sfarsit demoralizat. Echipare in mare pare standard cu mansoane Ergon, Spirgrips si genti pt bikepacking:

https://bikepacking.com/news/readers-rig-yannicks-scott-scale-910/

ultima modificare: 3 iulie la 13:34

+1
Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 1106
Subiecte: 3

#417301 3 iulie la 14:06

Bikeul il am, o sa il infoliez si problema asta e cam rezolvata. Niste baguri mai urmaresc dar mi se par scumpe.... a incercat cineva sa isi "croseteze" singur macar bagul din triunghiul cadrului?
Si la mine planul este pentru la anul, eventual anul asta mai spre toamna o sa incerc un sector ..

Nicu Marin

Trimite mesaj
Posturi: 12
Subiecte: 1

#417302 3 iulie la 16:25

Niste baguri de bikepacking bune de buget sunt podsacs de pe planetx. Am avut o geanta de cadru si un set din acele genti ce vin pe furca. Perechea am dat-o repede deoarece nu se potriveau gaurile de la suporturile acelea de plastic pe furca mea, iar cea de cadru am folosit-o vreo luna (impecabila cat am avut-o). Cusaturi solide, bine impermeabilizate.

In schimb am de vreo 2 ani niste saci de la ei din aceia impermeabili de 10l cu curea si pot spune ca pe termen lung sunt foarte rezistenti la tavaleala.

In privinta preturilor, cei de la planetx le schimba foarte des azi poti lua o geanta la 20-30 lire, peste o saptamana o baga la 10lire, deci ai loc de experimente

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2886
Subiecte: 4

#417305 3 iulie la 20:36

S-a schimbat legislatia vamala de la 1 iulie, evitati orice e extracomunitar, inclusiv UK. Procedura vamala e exact ca si la firme cu nr. EORI, comisionar vamal, birocratie etc.

Eu am asa (ce se poate procura local cu preturi decente):

- Geanta de sa Zefal Z Adventure de R11 ~50€
- Geanta de ghidon BBB FrontFellow BSB-141 ~50€

Se vad si in prima foto. Sunt ok, nu joaca in mers, nu se desfac. Zefal F10 de ghidon e aiurea: material prea tare iar hamul prea moale, se desface constant. Nu iti lua genti de sa si de ghidon >12L ca o sa se balangane. Mai mult de 12L poti cara ok doar in coburi mici.

Pentru top tube si cadru vezi Topeak midloader sau BBB sau Woho. Primele doua sunt ok dar nu sunt impermeabile = daca le umpli cu apa curge din ele. Woho sunt impermeabile doar daca ii zice dry, dar e mai scump. Gasesti pe bikeinn. Daca te ploua tare gen >5000 mm posibil sa ti se ude continutul. Gentile impermeabile te costa de la dublu in sus pentru ca nu sunt cusute ci sudate cu ultrasunete sau au cusaturile vulcanizate. Eu iti sugerez varianta pentru saraci: sa impachetezi sacul de dormit si hainele de schimb in pungi de plastic pentru congelat alimente.

Decide deasemenea daca cari cort sau hamac cu plasa de insecte si tarp, sac de bivuac sau dormi la pensiuni. Mie mi-e lene sa car cortul de 2,5 kg daca merg singur (in prima foto ocupa geanta de ghidon), prefer una dintre celelalte variante. Daca ploua torential tot la pensiune ajungi oricum.

Sa iei cu tine un spray anti insecte (Autan).

ultima modificare: 5 iulie la 07:13

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro