Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Sfat cumparare bicicleta


Catalin Vladu

Trimite mesaj
Posturi: 101
Subiecte: 9

#414119 25 februarie la 23:47

Salut,
Așa cum scrie titlul, mă interesează să cumpăr în viitor o bicicletă pentru oraș. Motivul este că cea pe care o am acum (e Specialized Hardrock, poate fi văzută în profil) e atât de veche, încât nu mai merită să bag bani în ea. Și nici să o vând, că decât să dea cineva 700 de lei pe ea și să mai bage încă 700 în piese, mai bine cumpără direct una nouă. Așa că va trece ”în rezervă” și va fi folosită doar ocazional. Ceea ce mă interesează ar fi una de oraș, genul celor cu care se plimbă olandezii pe pistele de biciclete din orașele lor (din aia cu cauciucuri înguste și portbagaj). M-am uitat pe net și, spre surprinderea mea, prețul poate ajunge la nivelul uneia de downhill! Ceea ce mă interesează este să nu fie ceva foarte scump (adică să nu dau mai mult de 2000 - 2500 lei), ca să nu plâng prea tare dacă mi se fură (o voi folosi când merg la cumpărături și o voi lega la intrarea în magazine). În același timp, mă interesează ca jențile să reziste dacă cobor o bordură sau dacă trec peste vreo groapă, și să fie OK dacă merg pe ploaie (adică să nu fie genul ca după 1-2 ploi să trebuiască să schimb butuci sau cuvete). Să nu uit. Fiind și zone cu pantă în oraș, aș prefera să mă asigur că pot urca sau coborî fără probleme astfel de străzi (gen Drumul Poienii).
Și aș mai avea o întrebare, pentru cine a folosit astfel de biciclete - cât sunt de manevrabile la mersul pe trotuar? Întreb asta pentru că la infrastructura pentru biciclete din Brașov, e preferabil mersul pe trotuar. Zonele de lângă AFI Mall sau pista de biciclete de pe str. 13 decembrie sunt mai periculoase decât Poteca Sasului pe ud.
Pe scurt, aș vrea sugestii de la cei care au folosit astfel de biciclete.
Mersi anticipat!

ultima modificare: 25 februarie la 23:49

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2671
Subiecte: 4

#414123 26 februarie la 07:20

Olandezele nu-s foarte adaptate pentru orasele noastre, dar poti incerca ceva trekking sau o hibrida sau chiar o mixte mai veche. Ciclistii le urasc din cauza aspectului de bicicleta 'de pensionari', deci gasesti destule la mana a doua. Cu olandeza e aiurea sa urci si sa cobori borduri pentru ca e grea, e lunga, stai pe sa cu spatele drept pe ea, nu ai parghie si e dificil de saltat roata din fata. Nici nu e foarte manevrabila pe trotuar. E gandita sa mergi pe piste de biciclete continue, ceea ce nu exista la noi. Plus ca olandezii si danezii nu au dealuri in orase, deci n-au nevoie nici de viteze. Vei avea succes mult mai mare in Brasov cu un trekking german, elvetian, frantuzesc sau englezesc.

Ex:

https://www.dirtbike.ro/bazar/bicicleta-de-oras-specialized-daily-elite-440041
https://www.dirtbike.ro/bazar/mondia-galaxy-swiss-made-386337
https://www.dirtbike.ro/bazar/city-touring-439646
https://www.dirtbike.ro/bazar/pinnacle-lithium-1-2020-hybrid-bike-422325

ultima modificare: 26 februarie la 08:19

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3836
Subiecte: 14

#414126 26 februarie la 07:57

Ce inaltime ai ?

Esti dispus la SH ?
Fiindca e cum ai zis, preturi mari in magazine.

Catalin Vladu

Trimite mesaj
Posturi: 101
Subiecte: 9

#414139 26 februarie la 11:29

Da, genul de biciclete din link-uri ma intereseaza, doar ca vreau sa o iau de noua, sa nu am bataie de cap cu ea ceva vreme. Am 1.74 inaltime, dar momentan nu sunt dispus la SH.
@Gelu Vlad: dupa parerea ta, genul de biciclete pe care le-ai pus in link-uri sunt OK la gropile de pe drumurile noastre?

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2671
Subiecte: 4

#414144 26 februarie la 12:04

Da, sunt ok pentru drumurile noastrea pentru ca iau anvelope de toruing, mai goase decat cele de cursiera. De regula poti pune si o anvelopa de 40..42 mm pe ele, pe unele intra si de 2" (53 mm). Si eu am 1.73, cea din Harghita e perfecta pentru tine, dar daca vrei noua sunt ceva de la Cross. Poti cumpara cu furca rigida, cea cu suspensie e cam degeaba. In gropi oricum nu trebuie sa intri, le ocolesti.

https://www.veloteca.ro/biciclete/biciclete-de-cross-si-trekking

Si eu am una pe care o foloseste mai mult partenera acum, insa urca cel mai bine dintre toate bicicletele pe care le am si nu e din cauza transmisiei, e din geometrie si din pozitia pe cadru. E clar touring ca e mai lunga si foarte stabila, dar n-am avut probleme s-o manevrez nici pe trotuar. Anul asta vreau sa-i pun ceva anvelope mai balonate, de 40 sau asa, ca mergem amandoi pe drumuri neasfaltate. Eu am mers in trecut pe drumuri neasfaltate cu avelopele de asfalt cu care e echipata acum, Schwalbe Marathon Supreme de 35 mmt, insa pentru cei cu experienta mai putina e recomandata o anvelopa cu balonaj mai mare si cu ceva profil mixt gen Panaracer Gravelking SK sau macar Continental Speed Ride daca vrei ceva mai accesibil.

ultima modificare: 26 februarie la 12:09

+1
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3836
Subiecte: 14

#414148 26 februarie la 12:36

Catalin Vladu: .. Am 1.74 inaltime, dar momentan nu sunt dispus la SH.
Atunci cauta marime M, furca rigida, in genul


+1
Catalin Vladu

Trimite mesaj
Posturi: 101
Subiecte: 9

#414161 27 februarie la 10:04

În concluzie, o bicicletă cu furcă rigidă de genul celor din poze e exact ce-mi trebuie.
Mersi pentru sfaturi.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2671
Subiecte: 4

#414162 27 februarie la 10:43

Asta e preferata mea. De fapt Dr Dew si Dew Deluxe, dar nu sunt nici pe stoc si nu-s nici in bugetul tau. Imi plac pentru ca vin din start echipate cu anvelope mai groase de 47 mm care ofera confort mai bun si nu compromit nici rezistenta la inaintare.

https://www.playbike.ro/produs/bicicleta-kona-dew-61808

Pacat ca nu au M decat pe portocaliu de ambulanta. Ti-am dat link pentru ca o gasesti in Basov si o poti proba.

ultima modificare: 27 februarie la 10:50

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3836
Subiecte: 14

#414169 27 februarie la 12:13

Pers n-as lua frane pe disc in oras... mi-ar face doar nervi si probleme.

Cross-ul la 1850lei in Bv la Probike
https://probike.ro/bicicleta-cross-c-trax-rd-28-urban
marimea M, prob 48

ultima modificare: 27 februarie la 12:21

+1
Catalin Vladu

Trimite mesaj
Posturi: 101
Subiecte: 9

#414201 28 februarie la 10:51

Pentru off road am deja 2 biciclete. Dacă frânele pe saboți țin fără probleme la coborâri pe asfalt (străzi ca Dobrogeanu Gherea), bicicleta din link e cam ceea ce-mi trebuie.

ultima modificare: 28 februarie la 10:52

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3836
Subiecte: 14

#414203 28 februarie la 12:02

tin, am coborat Dobrogeanu de 4-5x si am V-brake, am coborat si Poiana (pe asfalt)
Acum nu vor fi ca hidraulica Slx + disc 180... cred ca intelegi.

De obicei tektro au saboti ok, daca nu esti multumit de sabotii stock:
https://www.playbike.ro/produs/jagwire-saboti-mountain-sport-(bwp5005)-49171
Folosesc o pereche si din partea mea nota 8, sunt si mai buni dar sare pretul.

Ca idee, la bicla de oras frana pe disc, mai exact discurile limiteaza mult optiunile de legare, eu aproape mereu o leg de triunghiul spate unde ar fi discul.
Plus ca o mai atingi de chestii si inevitabil atingi discurile, de asta prefer V-urile in oras.

Daca tu cobori des Dobrogeanu atunci disc ar fi mai indicat... sau daca ai > 85kg
Altfel simplitatea V-urilor ftw

Personal evit Dobrogeanu, mi se pare periculos pt ciclisti, foarte ingust si masinile merg tare sa urce dealul.
Daca stai in Racadau partea de sus inteleg ca ajungi mai des pe acolo..

ultima modificare: 28 februarie la 12:13

Catalin Vladu

Trimite mesaj
Posturi: 101
Subiecte: 9

#414231 1 martie la 10:30

Nu cobor des Dobrogeanu, dar uneori urc pe pante de genul ei prin Racadau. Dar nu e un obicei, nu cred ca fac asta mai mult de 15 minute / saptamana. Daca franele in V tin fara probleme la asa ceva, atunci e OK. Deci nu e un obicei sa merg pe astfel de strazi, dar vreau ca bicicleta sa le suporte fara probleme daca e cazul.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2671
Subiecte: 4

#414237 1 martie la 11:44

Da tin, numai sa fie frane ok cu saboti ok si reglate corect. In 1997 aveau pe biciclete de DH V-uri ca alternativa mai putin costisitoare la Magura pe janta, deci nu vad de ce n-ar tine la o bicla de oras. Daca vrei o bicicleta robusta si cu intretinere usoara si ieftina, franele pe janta sunt cam imbatabile. Daca vrei recomandari de saboti, eu folosesc Ashima bicomponent negru/rosu cu saboti interschimbabili pe sina.

https://www.marosbike.ro/saboti-ashima-ap66cv-t-m-al-mtb-cu-sina-72mm-negru-rosu.html

De legat eu o leg prin doata spate, deci nu ma deranjeaza discul. Cand pot prind U-lock-ul si prin chainstay. Asta e un avantaj la rotile de 28. Ma deranjeaza in schimb baltile cu contaminanti gen ulei de motor si motorina, precum si discurile indoite, pretul si durata de viata a placutelor de frana. Bicla de oras trebuie sa fie robusta si cu intretinere minimala, de aia sunt de preferat si butucii cu viteze integrate gen Nexus sau Alfine.



Asta mi se pare perfecta pentru ca are tot ce am enumerat mai sus:
https://www.veloteca.ro/bicicleta-cross-c-trax-igh-urban

ultima modificare: 3 martie la 14:22

Catalin Vladu

Trimite mesaj
Posturi: 101
Subiecte: 9

#414307 3 martie la 12:49

In regula, mersi de informatii. Deci, in concluzie, nu am nevoie de furca telescopica sau frane pe disc, pentru ceea ce-mi trebuie.

+2
Cristi Martian

Trimite mesaj
Posturi: 27
Subiecte: 9

#414320 4 martie la 16:42

De curiozitate, de ce crezi ca trebuie investiti 700 de lei in Specialized?
O caseta, un lant, saboti ajung maxim 150 de lei.
Restul componentelor ar trebui sa fie nemuritoare.

Catalin Vladu

Trimite mesaj
Posturi: 101
Subiecte: 9

#414347 7 martie la 11:06

@Cristi Martian : lanț, foi, pinioane, furcă, consumabile. Poate am exagerat 700, dar ar fi destul de mult totuși. Pentru furcă nu se mai găsrsc garnituri, și dacă îi faci service, după 2 ieșiri pe ploaie este ca înainte.

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2021 DirtBike.ro