Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

3x8 upgrade la 2x8 sau 3x9


Ionut Oli

Trimite mesaj
Posturi: 44
Subiecte: 3

#411672 30 octombrie la 19:53

Salut , am un specialized rockhopper sport 29er 2018 . acum am o transmisie 3x8 cu altus si acera si partea cea mai naspa este ca am manetele frana si schimbator combo , fiind acestea Shimano ST-EF505, Ez-Fire Plus, 3x8 . vreau sa fac upgrade schimbandu mi pinioanele , lantul , schimbatorul spate cu un alivio m4000 . am gasit acest pedalier https://www.bikexpert.ro/angrenaj-shimano-fc-m315-2-2x7-8v , dar nu stiu de unde sa fac rost de maneta stanga pentru ca nu gasesc nicaieri . a 2 a varianta ar fi sa fac upgrade la 3x9 schimband pinioane , lant , schimbator si din nou , nu stiu de unde as putea gasi maneta combo la fel de 9v . deci care dintre optiuni este mai buna , 2x8 sau 3x9?

Dan I

Trimite mesaj
Posturi: 63
Subiecte: 2

#411674 30 octombrie la 21:42

Am schimbat franele la o bicicleta cu manete combo, fiindca am trecut de la mecanic la hidraulic am ales sa cumpar manete si frane separate.
Manete Shimano combo exista doar pe 3x8 sau 3x9, din cate am gasit. Deci ai putea opta pentru 3x9 cu manete combo Shimano ST-EF51 hidraulic, daca gasesti. Maneta cu 2 viteze combo hidraulica nu gasesc.
O alta optiune ar fi sa cumperi manete frana si schimbator separate si atunci poti face orice configuratie vrei.

Referitor la 2x8 sau 3x9, nu ma pot exprima. Mi se pare important sa inteleg ce doresti, sa reduci rapoartele sau sa ai o gama mai mare de viteze?

Ionut Oli

Trimite mesaj
Posturi: 44
Subiecte: 3

#411676 30 octombrie la 23:50

mersi pentru raspuns . deci am un buget de 550-650 de lei cu tot cu punerea pieselor la un service . mai am o dilema la pinioane . acum am 11 34t si am auzit ca astea 11 34t sunt cele mai bune pt enduro si xc dar ce am gasit pe stoc la majoritatea magazinelor sunt 11 32t , 12 32t sau 11 30t . daca te pricepi imi poti spune care este diferenta intre aceste "marimi" eu le as dori pe cele cu care pot urca mai usor cand sunt pe pinionul mare adica pinionul 1 . ca piese am asa : schimbator alivio 150 , pinioane 55-70 , lant 70 , pedalier 100 (cel de mai sus ) si imi mai trebuie un disc pe fata centerlock de 180mm deoarece in vara am dus bicicleta la un service in alt oras si aveam o problema cu discul de pe spate ( era stramb) si a trebuit sa il schimb . baietii de la service mai aveau pe centerlock doar 180mm asa ca am zis sa pun de 180mm spate si o sa imi pun de 180mm si fata , deci sa am 180mm fata spate . am ramas placut surpins , frana spate tine mult mai bine ca inainte . revenim la piese avem schimbator 150 , pinioane 55-70 , lant 70 , disc+adaptor 95, pedalier 100 deci 485 si mai am vreo 150-200maxim pentru a gasi o maneta si pt service . eu am vazut transmisia aceasta 2x8 la bicicletele noi specialized 2021 si pur si simplu eu foaia 3 nu am ce face cu ea , e degeaba iar 8 pinioane imi sunt de ajuns . eu am frane hidraulice shimano m315 care nu necesita schimbarea sau ceva si de asta imi e greu cu manetele astea . apropo , daca am 2 foi pe fata mai este compatibil schimbatorul pe fata? altus

ultima modificare: 30 octombrie la 23:55

Dan I

Trimite mesaj
Posturi: 63
Subiecte: 2

#411677 31 octombrie la 01:29

Ok, iti explic in mare cum sa intelegi marimile de pinioane/foi. Numarul reprezinta numarul de dinti pe acele angrenaje.
Pe fata, ai foi (in cazul tau 3), cu cat numarul de dinti e mai mic, cu atat pedalezi mai usor.
Pe spate, ai pinioane (in cazul tau 8), aici e invers, deci un numar mare de dinti pedaleaza mai usor.

Ca sa compari diverse configuratii, trebuie sa imparti numarul de dinti de pe foaie (fata) la numarul de dinti pinion (spate).
De exemplu, cand esti pe 1-1, viteza cea mai mica de urcare, o foaie de 22 cu pinion de 34 va avea raport de 0.64 si pe viteza cea mai mare, 3-8, poti avea foaie de 36 cu pinion 11, deci raport 3.27. Ce inseamna aceste rapoarte? Pentru o rotatie a pedalei in fata, roata se va invarti in spate de atatea ori. La urcare vrei un numar cat mai mic sa fie usor, pentru viteza vrei un numar cat mai mare.

Poti experimenta aici cu diverse configuratii: http://gears.mtbcrosscountry.com/

Daca consideri ca nu ai nevoie de foaia 3, atunci cred ca ai putea lasa tot sistemul asa si nu schimbi pe viteza 3 daca nu ai nevoie. Nu cred ca e problema pentru lant sa mergi cu 2-8.

Referitor la schimbator de 3 viteze pe doua foi, nu am experienta si nu stiu daca ar functiona. Ma gandesc s-ar putea sa poti regla cele doua foi pe pozitiile 2-3 si ramai cu viteza 1 lipsa, repet, nu stiu daca ar functiona in realitate.

Nu-mi dau seama daca chiar ai nevoie de aceasta schimbare, daca doresti sa urci mai usor, schimbarea 2x8 nu te ajuta deloc (doar daca pui o foaie mica cu mai putini dinti, dar poti face asta si sa ramai cu 3x8). Pentru 3x9, ai nevoie de alta maneta schimbator spate, posibil si deraior (daca nu e si pentru 9 viteze), caseta, lant. Castigul e micut, probabil ai schimba raportul prea putin sa merite banii.

Daca nu vrei sa cumperi alt disc, ar merge se schimbi intre ele (180mm fata si 160mm spate), asa am eu.

Cati dinti ai pe cele 3 foi actuale?

ultima modificare: 31 octombrie la 01:31

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2303
Subiecte: 3

#411680 31 octombrie la 06:33

Referitor la schimbator de 3 viteze pe doua foi, nu am experienta si nu stiu daca ar functiona.
Merge, am eu pe Kona. Aproape ca da patina schimbatorului in chanstay si cred ca i-a schimbat mecanicul surubul L sau H cu unul mai lung, dar schimba fara probleme. E drept ca foaia mare are 38T, posibil sa nu mearga cu 32T sau 34T.

ultima modificare: 31 octombrie la 06:41

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3464
Subiecte: 13

#411681 31 octombrie la 07:52

Totusi pt ce vrei schimbarea asta... 3x8, 2x8, 3x9 sunt ~aceeasi branza nu e nici-un upgrade.
Personal as schimba doar discul fata cu un 180 si ramai la configuratia actuala, ai deja frane hidraulice, aia e.

Daca vrei poti lua angrenajul 2x cu foi 36/22, dar imo foaia de 36 e (cam) mare pt 29-er, eu am schimbat-o cu 32, dar nu se poate face asta la acel angrenaj - foile sunt nituite.

vali preda

Trimite mesaj
Posturi: 537
Subiecte: 9

#411686 31 octombrie la 10:11

Conteaza nu doar pinionul mare de 34,cat si cel urmator de langa el. Adica, la mine e 28 urmatorul,pe TF era cam mare 34 iar 28 cam mic.

vali preda

Trimite mesaj
Posturi: 537
Subiecte: 9

#411687 31 octombrie la 10:26

Adica poti pune tot 8 pinioane dar sa fie etajate corespunzator traseului folosit de tine frecvent.

Ionut Oli

Trimite mesaj
Posturi: 44
Subiecte: 3

#411690 31 octombrie la 12:57

ok deci asta este bicicleta https://www.specialized.com/do/en/womens-rockhopper-sport/p/134065 ( da este de femei dar singurul lucru diferit e saua ) . 44/32/22T am la foi si am mai vazut pe yt unele videouri in care pur si simplu dadeau foaia mare jos si lasau doar foaia 1 si 2 pentru a economisi bani . nu stiu daca pot face acest lucru si la mine . stiu ca nu e o schimbare de la 3x8 la 2x8 dar 2x9 este destul de costisitor fiind nevoit sa cumpar manete de frana , schimbator noi si pinioane putin mai scumpe , lant . alivio ul pe care il cumpar este rd4000 de 9 viteze care stiu ca merge sa il pui si pe 8 pinioane . si in legatura cu discul , cei de la service nu aveau acelasi disc asa ca mi au pus shimano rt30180mm eu avand rt10 si na...de asta vreau sa arate la fel :)

ultima modificare: 31 octombrie la 13:00

Dan I

Trimite mesaj
Posturi: 63
Subiecte: 2

#411692 31 octombrie la 13:26

Referitor la frana, e alegerea ta, nu e un lucru rau de facut. Vei avea nevoie de un adaptor pentru 180mm ca sa fie pozitionat corect etrierul pe fata.

Conversia de la 3x8 la 2x8 nu mi se pare ca are rost daca te interesaza sa urci mai usor pentru ca tot vei ramane cu raport urcare de 0.65. Te deranjeaza asa de tare sa ai foaia 3 dar nu o folosesti?
Si daca treci la 3x9, schimbi deraior spate, lant, schimbator ca sa ai o caseta (11-36t) cu raport urcare 0.61, care e foarte usor pentru urcare. Eu am 0.74 acum si am avut 0.79, se simte diferenta dar e mai importanta starea ta fizica.

Daca n-am inteles motivul schimbarii, sa-mi spui.
Sau faci schimbarea asta pentru ca oricum ai nevoie de lant+caseta+foi pentru ca sunt uzate? Nu pare a fi o bicicleta mai veche de cativa ani, deci ma gandesc ca nu ai ajuns acolo inca.

Ionut Oli

Trimite mesaj
Posturi: 44
Subiecte: 3

#411693 31 octombrie la 13:37

deci bicicleta o am de 1 an si jumatate , schimbatorul deci nu il suport , e atat de imprecis si se deregleaza dupa 3 luni . am avut o bicicleta cu tourney care schimba mai bine si nu se deregla doar dupa 1 an . pinioanele sunt la jumatate din viata la fel si lantul si am zis sa le schimb cu ceva putin mai bun . multa lume mi a zis ca se merita sa fac schimbarea la 2x8 sau 3x9 pentru ca am un cadru bun si asa... dar nici pe mine nu ma incanta 3x8 si daca o fac 2x8 ma gandesc ca e mai fancy . 3x9 am vazut multe transmisii dar nu stiu de ce transmisiile 3x au hate f mult si am ramas asa cu o chestie in minte ca transmisiile 3x nu sunt practice . stiu ca la frana voi avea nevoie de un adaptor dar cu 180mm pur si simplu tin mult mult mai bine .

ultima modificare: 31 octombrie la 13:42

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3464
Subiecte: 13

#411696 31 octombrie la 13:56

Ionut Oli: deci bicicleta o am de 1 an si jumatate , schimbatorul deci nu il suport , e atat de imprecis si se deregleaza dupa 3 luni ..
Sa mai reglezi cate ceva la 3 luni nu-mi pare capat de lume.. poti lua Alivio M4000 si-l montezi pe 8 viteze daca te deranjeaza asa mult Acera.

Dan I

Trimite mesaj
Posturi: 63
Subiecte: 2

#411700 31 octombrie la 14:48

Eu sunt de parere ca nu conteaza cate foi ai atata timp cat se potriveste pentru nevoile tale. Lumea vorbeste multe si uneori poti prelua informatii care nu sunt pentru stilul tau dar sa le accepti ca atare.
Nu stiu ce e mai deosebit la 2x daca ramai pe 8 pinioane, tot ramai cu un schimbator (spre deosebire de 1x, unde macar ai scos doua piese din ecuatie) si raportul de urcare ramane la fel.
Trecerea la 3x9: nu cred ca o sa simti o diferenta mare, deja cred ca ai rapoarte bune de urcare.

Pentru ca ai probleme la schimbator, poti sa-l inlocuiesti cu altul, asta poate te va ajuta la reglaj. Totusi, ai putea sa mergi la un atelier si faca o verificare. Daca zici ca cel actual schimba imprecis, la ce te referi? Nu schimba sau sare viteze? Pe toate vitezele sau doar unele? Am patit sa am probleme de la urechea de prindere de pe cadru care era strambata si doar unele viteze aveau probleme.

ultima modificare: 31 octombrie la 14:50

+2
Ionut Oli

Trimite mesaj
Posturi: 44
Subiecte: 3

#411701 31 octombrie la 15:21

Pai problema este ca eu nu mi am reglat singur schimbotorul, am dus bicicleta o data in iunie si o data in august tot la acelasi atelier unde mi am pus discul . Baietii de acolo mi au reglat schimbatoarele dar problema este numai la cel de pe spate care se deregleaza pur si simplu fara sa ii fac nimic. Cel de pe fata este ok si m am gandit si la 1x dar nu cred ca imi permit doar 1x9 :( iar angrenaj cu o foaie mai ieftin nu am gasit ca asa mi as lua o maneta de frana si maneta aceea combo de 9v. Deci ori imi schimb schimbator spate , pinioane , lant si disc si raman pe 3x8 ori 1x9 ori 3x9 . Dar la 1x9 nu stiu daca imi ajung 500 600 de lei

Ionut Oli

Trimite mesaj
Posturi: 44
Subiecte: 3

#411705 31 octombrie la 17:59

Ce parere aveti despre microshift advent 1x9? Costa 100 de euro din ce am vazut dar fara angrenaj

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2303
Subiecte: 3

#411706 31 octombrie la 18:58

E fain Advent. Adica la banii aia n-am ce comenta si probabil si schimba ok. Asa calitativ probabil e la nivel de Alivio, insa are ambreiaj si porti rula 1x9. Angrenaj pui si tu acolo un FSA sau iei niste brate de pe bazar cu 104 BCD si o foaie chinezeasca. Oricum au si Advent-X cu 1x10. Daca tot faci upgrade pune macar 1x10.

ultima modificare: 31 octombrie la 21:06

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3464
Subiecte: 13

#411707 31 octombrie la 19:23

Ionut Oli: ...Deci ori imi schimb schimbator spate , pinioane , lant si disc si raman pe 3x8 ori 1x9 ori 3x9 . Dar la 1x9 nu stiu daca imi ajung 500 600 de lei
De ce sa schimbi atatea ?
Ia Alivio pe spate si ramai la 3x8.

La advent vezi ca mai ai si cost angrenaj si ALTE frane !!!
N-are sens sa bagi atatia bani, ia deraior spate si disc si schimbi strict ce se uzeaza.
Din 2018 ai uzat deja pinioanele ?.. se intampla daca n-ai schimbat lantul la timp - la lera din decathlon cu 20lei si-l verifici.

La 8 viteze ai costuri mult mai mici la consumabile vs 9/ 10.

ultima modificare: 31 octombrie la 19:31

+2
Ionut Oli

Trimite mesaj
Posturi: 44
Subiecte: 3

#411709 31 octombrie la 20:00

La advent am calculat si ma costa 825 cu totul , manete de frana tot tot deci nu prea se merita . Singura optiune care o pot face este sa mi o fac 3x9 dar nici de asta nu stiu daca va fi diferenta uriasa . In legatura cu pinioanele si lantul trebuie schimbate pentru ca nu am schimbat lantul niciodata iar pinioanele din negre s au facut argintii pinioanele 3 4 5 . Si discul ti am zis pe spate am 180mm iar pe fata 160mm de altfel si alt disc ca design si ori o sa imi iau acelasi disc ca design de 160mm si le inversez ori il pun tot la fel de 180mm si pe fata . dar cred ca nu se merita sa fac upgrade la 3x9 pt ca e cam acelasi lucru . Deci la pinioane o sa imi iau tot 11 34t daca gasesc sau in cel mai rau caz 11 32t . Mersi pentru sfaturi .

+2
vali preda

Trimite mesaj
Posturi: 537
Subiecte: 9

#411710 31 octombrie la 20:24

Vezi ce configuratie iti trebuie pt drumurile tale. Pinion de 34 e pt urcari abrupte.

Ionut Oli

Trimite mesaj
Posturi: 44
Subiecte: 3

#411711 31 octombrie la 21:16

Deci in orasul unde stau eu este o panta destul de mare de 1.5km destul de inclinata care imparte orasul in 2 ,orasul de "sus" si orasul de "jos" . Mda si eu stau in cel de jos iar trebuie sa urc mereu in cel de sus pentru mai multa "actiune"

+1
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3464
Subiecte: 13

#411720 1 noiembrie la 13:59

observa ce rapoarte folosesti, daca folosesti foaia mica + pinion mare ramai la 34, daca 34 ramane nefolosit poti merge pe caseta 11-32.
Exista calculatoare de rapoarte online unde poti compara diferite transmisii...

Ionut Oli

Trimite mesaj
Posturi: 44
Subiecte: 3

#411722 1 noiembrie la 14:05

da , am vazut . 11 34 nu e atat de necesar . am gasit pinioanele acestea dar sunt 12 32t https://www.sportguru.ro/sporturi/ciclism/piese/pinioane/pinioane-pe-caseta-force-8v-12-32t

eu zic ca sunt ok. si lantul acesta https://bikegeek.ro/lanturi/3639-lant-shimano-cn-hg71-quick-link.html

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3464
Subiecte: 13

#411723 1 noiembrie la 15:02

cam scump lantul...
https://www.bikexpert.ro/lant-kmc-z8-3-argintiun-gri-pentru-8-viteze

casete si 11-32 si 12-32
https://www.bikexpert.ro/piese/pinioane?filter=0/n/49;50;65;102|7256/l/286941|14917/l/952624

ultima modificare: 1 noiembrie la 15:03

+2
Ionut Oli

Trimite mesaj
Posturi: 44
Subiecte: 3

#411724 1 noiembrie la 17:11

stiu ca e scump lantul dar in momentul de fata am un kmc x8 ept argintiu pe care l am gasit cu 45 de lei , este bun dar as vrea ceva diferit ca brand , fara bronz :) . mersi pentru pinioane care imi trebuia . cred ca o sa iau unele dintre cele date de tine

ultima modificare: 1 noiembrie la 17:13

Ionut Oli

Trimite mesaj
Posturi: 44
Subiecte: 3

#411726 1 noiembrie la 17:52

https://www.sportguru.ro/pinioane-pe-caseta-force-8v-12-32t?___SID=U
https://www.sportguru.ro/schimbator-spate-shimano-alivio-rd-m4000-sgs?___SID=U
https://www.sportguru.ro/lant-kmc-x8-silver-grey?___SID=U


deci pe acestea le iau . lantul il iau acelasi doar ca pe o combinatie de culori , pentru ca stiu ca e bun si totusi e doar un lant . mersi pentru ajutor

ultima modificare: 3 noiembrie la 19:33

+1

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2020 DirtBike.ro