Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Sfat achizitie MTB 29 1x12


Marius-George Căleap

Trimite mesaj
Posturi: 1
Subiecte: 1

#410170 12 august la 14:07

Vă rog să mă ajutați cu sfaturi pentru achiziția unei biciclete MTB cu roți de 29 și tranmisie 1x12
Buget - maxim 5000 de lei
Căutările mele s-au oprit pe la Cube Attention sau Scott Scale 980

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2091
Subiecte: 3

#410174 12 august la 15:20

Lasa Cube Attention. Scott-ul e ok. La fel si Rockrider XC100 de la Decathlon.

+2
Robert Stefan

Trimite mesaj
Posturi: 113

#410175 12 august la 16:05

@Gelu Eu unul as merge pe XC 50 si i as face niste upgrade'uri cu diferenta de 1000 lei pana la XC100 , imi pare mai ok Judy'ul de pe XC50 comparat cu Markhor de pe XC100 + ca nu vad diferentele care sa justifice diferenta de 1000 lei (SX-NX nu justifica diferenta).

Cu cei 1000 de lei faci upgrade-uri, frane, anvelope mai usoare, tubeless..cred ca daca vinzi piesele cat sunt noi, faci upgrade si la schimbator/maneta SX -> in cei 1000 lei fara probleme

+3
Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 735
Subiecte: 14

#410176 12 august la 16:59

Ia xc 50, deși să știi că este o vorbă cu socoteala și târgul.
Îți spun doar că xc50, la fel ca și xc100 au poziții sportive. Dacă te aranjează asta dai înainte, dacă nu caută altceva, cu o poziție mai relaxată.

+2
Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3356
Subiecte: 12

#410177 12 august la 20:35

Ce poziție relaxată, adică să stai mai drept ?
Aia nu mai e mtb e trekking.

Dar dacă vrea sa 'ridice' ghidonul există variante.

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 735
Subiecte: 14

#410178 12 august la 21:01

Stai cu spate mai drept, dar nu la modul exagerat, adică că la treking, ceva mai drept.
La xc50 stai destul de întins și aplecat. Scotul 980 are reach mai mic dar geometria in rest este destul de asemănătoare cu xc50, deci cred că pe Scot stai aplecat dar și mai adunat că să nu zic ghebos. Desigur, depinde și cum pici pe mărime, adică dacă ești la limita inferioară a mărimii e ok, altfel ....Eu personal as recomanda xc50 vs Scott 980, dacă ne referim strict la geometrie/echipare și ignorăm brandul.
Eu fac comparație cu GT Avalanche, că na, asta am avut și testat iar poziția era mai dreapata și relaxantă însă resimțeam lipsa eficienței la pedalat pe plat. Adică gt-ul îmi pare o bicicletă de mers mai relaxat pe plat sau urcare și de mai mult fun la coborâre (deși cauciucurile de 2.25 vittoria Barzo nu aveau un profil prea agresiv, mai de grabă mixt+disc de 160 pe față). XC50 este mai eficientă la plat și urcare, dar mai cu grijă la coborâre, deși cauciucurile sunt ceva mai cramponate și am disc de 180 pe față.
Eu singurul lucru pe care îl regret la xc50 este lipsa unor cauciucuri mai groase, un 2.25 ar fi fost perfect pentru unde merg eu și cu profil mai puțin cramponat. Eventual o pipă mai scurta, la mărimea L pun pipă de 80mm, ar fi trebuit un 70mm.
Dar na, lucrurile astea se reglează din mers, nimic nu e perfect de la început. Am să schimb cauciucurile când va fi cazul.
Calitatea finisajului la cadru și vopseaua sunt însă de nota 10.

+2
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2091
Subiecte: 3

#410180 12 august la 22:20

Vlad, doar stii ca poti schimba anvelopele iar pe XC50 iti intra linistit niste Rekon Race de 2.25' daca nu-ti plac Hutchinson Toro cu care vine si care sunt foarte decente. In fine, eu cu Rekon Race am sa echipez pe Sardinha dar de 2.35, ca 2.25 e cam la limita pe cadrul ala.

Vezi numai ca Torro de 2.35' are cam 2.1', deci ala de 2.1 pe care-l ai tu s-ar putea sa fie de fapt 1.9? Maxxis-urile sunt n general sau true to size sau restul sunt mai subtiri. Dth-urile mele de 2.15 sunt aproape cat Conti X-King de 2.25. I-am montat cuiva niste Crossmark de 2.1' si sunt groase bine si alea.

ultima modificare: 13 august la 00:27

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 735
Subiecte: 14

#410182 13 august la 00:18

Da, momentan nu e stres cu cauciucurile, merg și astea fără problemă, când am să schimb am sa vad atunci ceva mai grosuț. Deocamdată mă dau așa, mai ales că am destul asfalt prin zonă că încep să mă întreb dacă nu cumva ar fi trebuit să îmi iau un gravel. :)
Parte bună este că nu mai prea regret gt-ul.

ultima modificare: 13 august la 00:18

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2091
Subiecte: 3

#410183 13 august la 00:33

Neah, gravel iti iei ca sa te dai pe drumuri comunale, de hotar combinat cu asfalt pe care sa zbori aproape ca si cu cursiera. De ex, pe unde am fost eu ieri:



Am mers si pe camp ca s-a pierdut drumul de tractor pe o portiune. Dar e cosit, deci ok. Altfel e ok XC-ul daca te bagi pe carari si iei drop-uri. Eu mai intru cu ea si in padure dar e mai bun n XC acolo.

ultima modificare: 13 august la 00:38

+1
Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 735
Subiecte: 14

#410186 13 august la 07:19

Mda, inteleg unde merge gravel, am glumit. Mi-ar placea să am așa drumuri în zona, dar ori am asfalt, ori drum pietruit nasol cu pietre mari care te aruncă în toate părțile, ori drumuri de acces la ogoare care nu sunt chiar netede, eventual doar pe anumite segmente. Oricum rămân la xc că este suficient pentru mine.

Daniel Costisor

Trimite mesaj
Posturi: 15
Subiecte: 1

#410197 13 august la 15:50

Gelu Vlad unde ii drumul ala?

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2091
Subiecte: 3

#410202 13 august la 17:26

Sadinca, jud. Sibiu, chiar imediat dupa manastire (care se vede in stanga). La distanta egala intre Blaj si Sibiu. E o derivatie de la drumul Sorostin - Hasag care da inapoi in drumul amntit. Sunt ceva instalatii de la Romgaz langa cele doua lacuri si o gramada de stane si evident caini pe langa el. S-au luat dupa noi vreo 3, apoi 4, apoi 7-8 si ne-au latrat de la distanta. Ne-am dat jos si ne-am pus intre biciclete.

https://osm.org/go/0gMWxTg?layers=CN

ultima modificare: 13 august la 17:51

Vlad Fratiman

Trimite mesaj
Posturi: 735
Subiecte: 14

#410206 13 august la 21:17

Cea mai buna strategie. Ei nu atacă, doar protejează teritoriul. E bine să ai și ceva de mâncare, biscuiți, chestii din astea.
E nasol însă când sunt mulți, pot avea reacții imprevizibile.

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2020 DirtBike.ro