Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

HT 2000-2500 euro


Andrei Stefan

Trimite mesaj
Posturi: 53
Subiecte: 5

#409123 12 iulie la 14:18

Salut! Sunt in cautarea unei noi biciclete, insa nu m-am decis inca daca sa fie hard tail sau full suspension...Speram sa ma puteti ajuta voi! Bugetul ar fi cam 2200, maxim 2500 euro. La ambele categorii caut ceva cat mai usor. O voi folosi pt a face multi km, la munte si pentru concursuri(poate dupa pandemie)...

Btw eu am 1,80m si cam 60 de kg.
Asept cu nerabdare propunerile voastre

Adi Petre

Trimite mesaj
Posturi: 116

#409136 12 iulie la 21:46

daca ai 60kg la 1.80 atunci ar fi cazul as mergi pe hardtail 29er.

bicicletele cu roti de 27.5" se vand pt ca cei sub o anumita inaltime se mai impiedica in roata fata - toe clearance.
greutatea suspensiei spate te poate enerva insa am putea spune ca la vale accidentele vor fi mai rare... dar daca asta te va face sa mergi cu viteze mari ar insemna ca lectiile le vei invata mai greu - accidente mai grave la viteze mari.

in locul tau, daca ar fi vorba de full suspension, as cauta ceva SH pe 27.5" la care as schimba furca, ca pt a avea roata de 29", as pune insa suspensie cu cursa redusa (100-120mm as zice ca merge in loc de 120-140) si m-as asigura ca fork offset ar fi neaparat 51mm - cam toate alea bune au atat.

chestia e cu geometria, vrei sa ai acelasi unghi pe furca fata, cam la 20mm mai mica cursa suspensiei vei avea acelasi unghi,
iar daca roata are cu ~2cm mai mare raza atunci diferenta de offset, ca de la furca de 27.5 la 29" va compensa incat ceea ce se numeste trail sa ramana la fel.

dezavantajele? ca ar insemna sa cauti separat la vanzare furca si roata (SH...) si ca daca e sa mergi cu camere de schimb (daca nu esti pe tubeless) va trebui sa ai doua camere de schimb. eu merg pe ideea ca e mai bine sa previi decat sa tratezi iar pt situatiile acelea care sa fie foarte rare... iei petice si inveti cum sa le aplici. si cred ca o camera de 27.5" merge cat de cat pe roata de 29" pana ajungi acasa, daca nu ai cum sa peticesti pe drum.

https://www.youtube.com/watch?v=k8IZYhdvo04

mai e un shpil, in cazul in care gasesti (la un pret foarte bun) o bicla care iti e doar cu 1-2cm mai mare decat ti-ar fi optim - pe lungime zic - poti sa ii trantesti roata si furca de 29" cu cursa suspensiei echivalenta incat sa-i schimbe geometria, sa scada head angle si pe care se va impune sa pui pipa mai scurta.

inca ceva... s-ar putea sa iti placa la 27.5 spate si 29" fata o anvelopa pe fata ceva mai ingusta.

ultima modificare: 12 iulie la 21:48

-3
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1965
Subiecte: 3

#409137 12 iulie la 22:25

Vezi un Mondraker Chrono din carbon. Au marimea ta la Playbike. Banuiesc ca la XC iti trebuie, deci lasa FS ca n-ai nevoie la XC. Inafara de Carpathian MTB Epic nici nu cred ca avem in tara alte concursuri de XC la care sa ai nevoie de asa ceva. Ca sa mergi la ala ar trebui sa fii bun. Foarte bun. Au si o etapa mai usoara de o zi (40..50 km, 1800 m diferenta de nivel) daca vrei sa vezi cum e.

https://www.playbike.ro/produs/mondraker-chrono-carbon-r-29-2020-53096

Da-i pace lui Adi Petre si nu te apuca sa modifici biciclete daca nu ai experienta, ia-ti una completa si concentreaza-te pe antrenamente mai bine. Mecanica inveti pe parcurs sau te duci la mecanic.

ultima modificare: 13 iulie la 09:56

+3
Andrei Stefan

Trimite mesaj
Posturi: 53
Subiecte: 5

#409141 13 iulie la 10:34

Imi place foarte mult Mondrakerul, insa are si cateva puncte mai slabe, cum ar fi transmisia ( eu la actuala mea bicicleta am Sram Nx) si aceleasi frane. Pe de alta parte RS Sid am auzit ca este mai buna decat Fox 32 a mea...

Si alta mentiune ar fi greutatea.... a mea are cam 12 si as vrea sa ajung lejer macar la 10-10 si putin...

Ca si comparatie asta este bicicleta mea, vreau sa o schimb fiindca este M si a inceput sa fie prea mica
https://probike.ro/bicicleta-scott-scale-950-2019

Andrei Stefan

Trimite mesaj
Posturi: 53
Subiecte: 5

#409142 13 iulie la 10:38

Cat despre FS-ul lui Adi, as prefera sa iau ceva nou, sau dc e sh ceva premium. Iar aceasta bicicleta va fi pentru xc, nu pentru trial, nu pentru enduro. Rotile, evident 29, nici nu se mai gasesc pe 27,5 pe piata noua...
Chiar si la Full-Suspension caut ceva cat mai usor..... ma gandeam la asa ceva, mi se pare cel mai ok ca si FS
https://www.decathlon.ro/bicicleta-mtb-xc-900-s-29-id_8545706.html, la care poate sa schimb mici detalii.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1965
Subiecte: 3

#409143 13 iulie la 10:51

Treci de pe Scott pe Decathlon? Vezi ca Decathlon au raportat nu odata greutate mai mica care nu reflecta neaparat realitatea. Daca cauti cat mai usor atunci nu cauti FS.

Chrono are 10.7..11 kg. Daca tot vrei sa schimbi mici detalii, ii pui un wheelset usor cu caseta XD, schimbi angrenajul cu XG-1275, o tija de sa Ritchey Superlogic si probabil mai poti sa jos pana in 800g ca sa-l duci la 10 kg sau sub. Franele sunt buget. Sa zicem ca merg la XC.

ultima modificare: 13 iulie la 11:10

Andrei Stefan

Trimite mesaj
Posturi: 53
Subiecte: 5

#409144 13 iulie la 10:56

Imi place, o trec ca si posibilitate. Alte recomandari?

Andrei Stefan

Trimite mesaj
Posturi: 53
Subiecte: 5

#409145 13 iulie la 10:59

https://www.decathlon.ro/bicicleta-xc-920-ltd-29carbon-id_8527603.html De asta ce zici? Pare chiar misto ca specificatii

Adi Petre

Trimite mesaj
Posturi: 116

#409146 13 iulie la 11:20

Andrei Stefan:

Ca si comparatie asta este bicicleta mea, vreau sa o schimb fiindca este M si a inceput sa fie prea mica
https://probike.ro/bicicleta-scott-scale-950-2019


marimea M pt scott scale inseamna 600mm top tube cu 73.5 seat tube angle. astea sunt relevante, nu litera M.
deci mondraker chrono carbon r care apare ca avand acelasi seat tube angle ar trebui sa aiba ca sa zici ca treci la o marime mai mare pt top tube:
M 610mm
L 630mm

diferenta de head tube angle e f. mica, hai sa zicem ca ar impinge pozitia ghidonului mai in fata pt mondraker cu 5mm pt ca dimensiunea optima a pipei ar fi cu 5mm mai mare daca e head angle putin mai abrupt.

deci ar fi cazul sa iei marimea M pt mondraker pt ca practic vei avea ghidonul cu 15mm mai in fata.

pana una, alta, ai putea sa experimentezi cu o pipa mai lunga si vezi eventual si daca poti sa mai cobori ghidonul, daca ai distantiere, pipa se poate monta in sus sau in jos ca unghi. daca esti destul de intins pe bicla de acum cu o pipa cu 2cm mai lunga incat sa sesizezi ca manevrabilitatea ar avea totusi de suferit ca ai lungit pipa atunci fix M pt mondraker carbon r iti trebe.

mondraker chrono carbon r are gatul cu 1cm mai scurt pe marimea M iar pe marimea L e la fel cu ce ai acum insa vezi deci - repet - ca marimea L e cu 3cm mai mare decat ce ai acum. de-asta zic sa incerci cu pipa de pana la 30mm mai lunga. sau sa faci exercitii de imaginatie stand pe bicicleta mai aplecat si sa te gandesti daca nu cumva ti-ar fi prea mare asa.

toate astea daca nu esti sigur ca le-ai putea intelege... ar fi o idee buna sa iei bicla din magazin ca sa faci o proba inainte sa o cumperi. eu suspectez ca geometria de acum iti e ok dar ca ai pipa prea scurta. ma rog... nu zic ca n-as intelege utilitatea schimbarii bicicletei ca upgrade, iti spun doar ca marimea L la mondraker carbon r ar parea sa fie putin cam prea mare pt tine.

https://www.scott-sports.com/us/en/product/scott-scale-950-bike
https://www.mondraker.com/us/en/2020-chrono-carbon-r

ultima modificare: 13 iulie la 11:26

-1
Andrei Stefan

Trimite mesaj
Posturi: 53
Subiecte: 5

#409147 13 iulie la 11:28

Multumesc foarte mult de informatii! Acum problema nu este marimea, ci bicicleta pe care s-o aleg:))

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1965
Subiecte: 3

#409148 13 iulie la 11:56

XC920 e din alta liga, cel putin echiparea SRAM X01. Insa nu e pe stoc. Suspectez ca e mai greu cadrul decat la Chrono si au compensat cu roti usoare, tija de sa (ce iti ziceam) si echiparea aia scumpa. Daca ia chef de modificari, pe Chrono probabil ai potential mai mare sa-l faci mai usor decat au reusit ei cu XC920, pe care iti sugerez sa-l lasi asa si te dai cu el.

Nu te uita la TT si prostii, uita-te la stack + reach fata de Scott-ul pe care-l ai acum. La geometriile noi cu TT oblic degeaba te uiti la TT/ST ca nu exprima nimic, mai ales daca nu ai experienta si nu pui totul pe o diagrama suprapusa. Ai nevoie de L oricum, restul se regleaza.

Poate te ajuta atsa, insa Scott-ul e editia 2017, s-ar putea sa difere de ceea ce ai tu. Verifica. Mie imi da reach cu >40 mm in plus la Mondraker, stack-ul e tot acolo.

https://geometrygeeks.bike/compare/mondraker-chrono-29-2019-l,scott-scale-950-2017-m/

ultima modificare: 13 iulie la 12:08

Andrei Stefan

Trimite mesaj
Posturi: 53
Subiecte: 5

#409149 13 iulie la 12:13

Acel Rockrider, trecand peste brandul Decathlon in sine, mi se pare ca este mult mai bun pret/calitate.Transmisia,franele mi se par superioare si mai ales greutatea(care ma intereseaza). Sincer, nu prea as vrea sa mai bag asa multi bani dupa, ba din contra, mai ales ca nu ma pricep atat de bine la mecanica. Caut ceva cat mai atractiv pret/calitate nu un cadru bun la care dupa sa schimb, de aceea am zis de acel RR.

Adi Petre

Trimite mesaj
Posturi: 116

#409151 13 iulie la 13:17

aia din urma e ok...
XC 920 LTD 29" CARBON NEGRU ROCKRIDER

ar fi cazul sa nimeresti marimea.

---
cand am spus de top tube m-am referit la marimea pe orizontala.
poti compara si reach-ul cat sa nu iti mai bati capul sa faci ajustarea pt seat tube angle cand compari intre geometrii.

de fapt puteau sa nu dea effective top tube si sa dea doar stack si reach TOTI de la inceput.
m-am obisnuit sa nu caut in geometrie reach-ul pt ca... de multe ori nu e precizat.

inca un aspect: daca ai diferente de stack asta ar insemna ca e de ajustat reach-ul folosind functia cosinus asa inca prin aproximatie iei cam 1/3 din diferenta de stack ca pentru a lungi/scurta reach-ul cand compari intre geometrii, ca pentru o inaltime a ghidonului echivalenta, prestabilita.

daca stack-ul este prea mic vei vrea pipa cu unghi poate sau daca e cadrul putintel prea mare iti va prinde bine o furca cu cursa mai mare, asta din doua motive - ajustarea reach-ului si eventual si faptul ca va avea cursa mai mare miscare si deci ar putea sa fie si mai moale - daca asta socotesti ca ti-ar fi ok. cam 20mm eu zic ca e ok daca schimbi cursa furcii. de notat si ca vei vrea de regula si o pipa cu 1cm mai scurta pt o cursa cu 20mm mai mare pe furca - asta presupunand ca offset-ul furcii e la fel.

iar la un cadru care e prea mare pe lungime tendinta va fi sa ai ghidonul oleaca mai sus decat ar fi fost optim, pt ca daca ai tine ghidonul jos dar ai pune o pipa foarte, foarte scurta ai avea manevrabilitatea anapoda.

deci atentie, daca nimeresti o marime prea mare si constati asta cu intarziere ori vei cauta sa pui bicla la vanzare SH ori te vei gandi sa schimbi furca si pipa cat sa nimeresti cele descrise mai sus.

si inca ceva... ideal ar fi fost sa aiba de doua ori mai multe marimi, cat sa nu iti bati capul ca nu gasesti decat marimea X-a si X+A cand tie iti trebuia X si nu au acea marime ca pt dimensiunile tale. macar de-asta e de folos sa aiba omul habar ca ajustarile ar putea sa fie anapoda doar din pipa, la fel cum schimbarea cu o furca cu suspensie mai mare nu prea e ok sa o faci fara sa ajustezi totodata si pipa si/sau ghidonul.

merge o pipa mai scurta fara sa schimbi furca doar pe ideea ca automat e de compensat cu un ghidon mai lat. daca cadrul abia ca e cu 1cm mai mare de regula o nimeresti doar din astea: pipa si ghidon.

spor la cumparat dar atentie mare la marime, 63cm eu zic ca e prea mare... daca e sa pastrezi furca.

ultima modificare: 13 iulie la 13:27

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1965
Subiecte: 3

#409152 13 iulie la 13:25

Vezi ce gasesti. Ambele biciclete sunt ok. Greutatea e practic tot acolo, XC 920 e echipat mai bine, insa cadrul e mai greu, Mondraker-ul e echipat mai modest cu cadru mai usor.

Franele sunt detalii pentru ca se schimba usor si cu costuri nu foarte mari. Unii injura SRAM Level si au ramas fara frane, altii zic ca sunt ok. Eu personal n-am rabdare cu ei, cu lichid DOT, cu alt kit de aerisiere si prostii, asa ca merg pe Shimano (Deore sau mai bune) sau Magura (MT Sport sau mai bune). De cand a aparut Deore 6100 si la Shimano poti combina etrier din aceeasi serie cu 4 pistoane pe fata si cu 2 pe spate, cu acelasi tip de maneta. Diferenta fata de Magura e ca manetele sunt specifice pe stanga/dreapta pentru ca au prinderea i-Spec dedesubt. Magura se vand si pachet compus din manete, etrier MT4 (2 pistoane) pentru spate + MT5 (4 pistoane) pentru fata.

ultima modificare: 13 iulie la 13:36

+2
Andrei Stefan

Trimite mesaj
Posturi: 53
Subiecte: 5

#409154 13 iulie la 14:03

Aparent acel rockrider este limit edition si nu mai este disponibil..;(( deci trebuie eliminat de pe lista...Ceva recomandari de HT noi cu niste piese bune la cam 10 kg si pret 10.000 maxim?
De preferat noi dar nici sh nu-i bai

Andrei Stefan

Trimite mesaj
Posturi: 53
Subiecte: 5

#409159 13 iulie la 17:29

Ce parere aveti de aceasta https://www.dirtbike.ro/bazar/cube-elite-sl-carbon-c68-19-393409 ?

ultima modificare: 13 iulie la 17:29

Adi Petre

Trimite mesaj
Posturi: 116

#409160 13 iulie la 18:47

Andrei Stefan: Ce parere aveti de aceasta https://www.dirtbike.ro/bazar/cube-elite-sl-carbon-c68-19-393409 ?

e cu doar 3.5mm mai mare in comparatie cu ce ai tu acum, 950 pe marimea M.
asta daca e vorba de cube cu cadru de 18" si compari atat reach-ul cat si ajustezi pt diferenta de stack.

https://www.cube.eu/en/2020/bikes/mountainbike/hardtail/elite/cube-elite-c68x-sl-teamline-2020/
https://www.scott-sports.com/us/en/product/scott-scale-950-bike?article=274610007

daca ai acum pedalier de 175mm si ti se pare mica bicicleta e oarecum de inteles; io zic ca daca treci 170 iti va lua putin pana te adaptezi. eu niciodata nu am tolerat un angrenaj mai mare de 170 --- am 1.76 inaltime si sunt proportionat normal. la penultima bicla pe care mi-am facut-o i-am trantit pedalier de 165mm pt ca era singlespeed si foloseam raport 46:19 si roti de 622x37 pt fugeala prin bucuresti. ah, si sa nu uit... initial am preluat pedalele cu prindere in pantofi (time atac) dar dupa ce s-au uzat placutele complet am mers pe niste incaltari gen adidasi de santier cu striatii adanci care numai bine intrau pe acele pedale si n-aveam probleme. la cadente mari daca nu ai prindere in pantof oricat de buna tehnica ai avea te enervezi ca nu iti stau talpile pe pedale in pozitia potrivita si tot trebe sa reajustezi.

deci... folosind un pedalier mai mic vei merge mai bine la cadente mai mari.
la cube-ul ala gasit SH s-ar parea ca n-are cum sa poata fi folosita acea tija de sa pt nu are offset; iar daca pui pedalier de 170mm cum ti-as recomanda atunci cu siguranta vei avea nevoie de alta tija.

cu pedalier de 170mm nu prea ai cum sa mai zici ca iti e cadrul mic. sezutul iti va sta ceva mai in spate si va trebui sa tragi de pedala in sus cu un pantof cand celalalt apasa in jos, e vorba si de optimizarea aderentei etc. daca nu ai folosit inca bar ends as zice ca ar trebui sa le montezi pt eficienta la deal.

eu avand 1.76 inaltime iar pedalierul fiind de 165mm ma impacam bine cu ele pe caroserie CX, cu ghidon riser de 62cm si pipa de ~9cm (nu mai stiu bine, bicla nu o mai am, a fost subtilizata); lungimea cadrului era cu 25mm mai mica decat ce ai tu acum si nu mi se parea deloc mic, nici pt bucuresteala si nici pt offroad; daca mergeam impotriva vantului sau pur si simplu pt ca depaseam frecvent 30km/h si rezistenta aerului cerea sa stau mai aplecat... aveam niste bar ends montate inboards, de la manetele de frana spre pipa adica. pipa aia de 9cm era ok pt head angle de 71. asta e ok pt sosea, ca erau montate inboards, cat sa pot aduce mainile mai aproape una de alta si sa fie si mai in fata cu cativa cm fata de ghidon. repet, montate cat sa fie de folos la vant si/sau la viteza, sa pot sta cu bratele cat de cat drepte.

Adi Petre

Trimite mesaj
Posturi: 116

#409161 13 iulie la 18:58

Andrei Stefan: Ce parere aveti de aceasta https://www.dirtbike.ro/bazar/cube-elite-sl-carbon-c68-19-393409 ?

...am sa ma abtin de la a evalua piesele etc. la acea bicicleta. sa zicem ca vreau sa fiu impartial, nicidecum ca as fi facut evaluare si as fi gasit pretul intr-un fel sau altul. ti-am scris legat de geometrie.

daca ai pedalier de 175mm acum si crezi ca ai avea chef sa incerci recomandarea mea de a trece pe 170mm atunci destul de probabil ca ti-ar fi ok pt ca vei avea intre sa si ghidon inca 15mm aproximativ.

poti pana una alta sa incerci pe bicicleta vreunui cunoscut daca are angrenaj de 170mm sa mergi 10 minute si sa vezi cum e. si s-ar putea sa iti ia ceva pana te obisnuiesti daca de la inceput ti se pare aiurea la viteza mica etc.

"there’s evidence to suggest that smaller cranks could be better for most riders, regardless of height"
https://www.redbull.com/us-en/how-long-should-mtb-cranks-be

Vlad Sabau
Redactor

Trimite mesaj
Posturi: 694
Subiecte: 18

#409171 14 iulie la 09:30

Daca-ti permite bugetul: http://vladsabau.ro/auction-2/2020-auction/

Banii cu care se va vinde vor merge catre oameni bolnavi de cancer :)
Find me a better one

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1965
Subiecte: 3

#409172 14 iulie la 10:36

Cube scump si urat. N-as da banii aia veci pe el. Un Apic roz? E mai prost echipat decat Mondraker oricum.

https://www.hibike.com/specialized-epic-ht-carbon-29-mtb-bike-2020-pce93c88dd4b1ee25819831fbf22614e8

ultima modificare: 14 iulie la 10:46

+1
Andrei Stefan

Trimite mesaj
Posturi: 53
Subiecte: 5

#409173 14 iulie la 10:46

RS Judy? Sram NX? Shimano mt501? Toate asta la 2000+ euro? Mi se pare una dintre cele mai slabe biciclete pret/calitate
in banii astia, cu parere de rau:))

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1965
Subiecte: 3

#409175 14 iulie la 10:47

Platesti cadrul si marca. Nu e salba deloc, e o bicicleta folosita foarte des la mondiale. Au si o alta echipare la 2700+.

ultima modificare: 14 iulie la 10:49

Andrei Stefan

Trimite mesaj
Posturi: 53
Subiecte: 5

#409176 14 iulie la 10:49

Baieti, pe mine nu ma intereseaza brandul :) .Nu imi cumpar un cadru, vreau sa-mi cumpar o bicicleta. Caut cea mai buna echipare de la orice producator pentru cei mai putini bani. Cele mai bune piese, cat mai usoara pentru cam 2000 euro

Andrei Stefan

Trimite mesaj
Posturi: 53
Subiecte: 5

#409177 14 iulie la 10:52

Vlad, piesele astea le gasesc si pe o bicicleta la jumatate din pret. Am aceleasi piese pe Scott-ul meu, ba chiar Fox-ul 32 este net peste RS Judy si am dat cu 750 de euro mai putin. Poate cadrul nu e acelasi, dar nu imi iau o bicicleta la care sa am upgrade doar la cadru, totusi...

Adi Petre

Trimite mesaj
Posturi: 116

#409178 14 iulie la 11:34

Andrei Stefan: Baieti, pe mine nu ma intereseaza brandul :) .Nu imi cumpar un cadru, vreau sa-mi cumpar o bicicleta. Caut cea mai buna echipare de la orice producator pentru cei mai putini bani. Cele mai bune piese, cat mai usoara pentru cam 2000 euro

n-ai cum sa iei bicla sa iti placa doar tie si sa nu te intereseze daca le place altora sau nu. altfel iti pui in cap tot satul.

toata viata facem numai si numai marketing.

la ce folos sa mergi la concursuri daca toata lumea te besteleste ca nu le place bicla ta? oricum nu o sa iesi prea des pe locu 1-2-3 pt ca... esti relativ sarac cu investitile in biciclete si vor iesi altii in fata, cu bicle mai scumpe decat a ta.

deci la concursuri de regula te vei duce ca sa partikipi/socializezi. deci inevitabil se duce la dracu socializarea daca nu te vede lumea ca mergi pe o bicla sa le placa si lor.

ultima modificare: 14 iulie la 11:42

-1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1965
Subiecte: 3

#409180 14 iulie la 11:54

Nu e niciun marketing, e R&D si un cadru foarte bun, insa echipat buget ca sa si-l permita mai multi care doresc un cadru de top pe care sa-l poata echipa si re-echipa mai multi ani la rand, insa vor se se si dea sezonul asta cu bicicleta in loc sa se uite la un cadru. Piesele sunt detalii. Cadrul si furca conteaza cel mai mult la o bicicleta. Daca nu e pentru tine ai N alte optiuni.

Andrei Stefan

Trimite mesaj
Posturi: 53
Subiecte: 5

#409183 14 iulie la 12:19

Adi Petre: Andrei Stefan: Baieti, pe mine nu ma intereseaza brandul :) .Nu imi cumpar un cadru, vreau sa-mi cumpar o bicicleta. Caut cea mai buna echipare de la orice producator pentru cei mai putini bani. Cele mai bune piese, cat mai usoara pentru cam 2000 euro

n-ai cum sa iei bicla sa iti placa doar tie si sa nu te intereseze daca le place altora sau nu. altfel iti pui in cap tot satul.

toata viata facem numai si numai marketing.

la ce folos sa mergi la concursuri daca toata lumea te besteleste ca nu le place bicla ta? oricum nu o sa iesi prea des pe locu 1-2-3 pt ca... esti relativ sarac cu investitile in biciclete si vor iesi altii in fata, cu bicle mai scumpe decat a ta.

deci la concursuri de regula te vei duce ca sa partikipi/socializezi. deci inevitabil se duce la dracu socializarea daca nu te vede lumea ca mergi pe o bicla sa le placa si lor.


Imi pare rau, dar eu nu merg la competitii doar ca sa fac impresie de bicicleta sau ca sa socializez, ci ca sa obtin un placement cat mai bun. Eu imi cumpar bicicleta, trebuie sa imi placa mie, nu altora! Iar daca tu crezi ca nu se poate lua podium cu o bicicleta putin inferioara, sa stii ca te cam inseli! Antrenamentul si tehnica sunt mult mai importante decat bicicleta! Iar in cel din urma caz, deja de la biciclete 2000 euro+ diferentele nu mai sunt asa semnificative.

Trecand peste, tin sa reamintesc ca pe mine nu intereseaza brandul, fie el si Rockrider, daca are piese buna bicicleta, eu sunt multumit, deoarece, cum am mentionat anterior, nu mai vreau sa investesc dupa aceea in bicicleta. De asta sunt aici pe forum, ca sa gasesc cea mai buna configuratie in cei mai putini bani.

Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 832
Subiecte: 2

#409188 14 iulie la 13:54

Tot vad termenul asta R&D aici pe forum ... voi sunteti constineti ca in domeniul industriei de bicicleta lucreaza in cea mai mare parte inginerasii care nu si-au gasit de lucru in alte ramuri ale ingineriei(adevarate) .. !?
Avem parte mai mult de fashion&marketing decat R&D.
In domeniul asta R&D vine mult de la americanii care ii intreaba pe chinezi ce au mai scos nou ca apoi sa poata sa gaseasca ei o tona de acronime pentru orice rahat si sa il marketeze ca cine stie ce produs revolutionar.

ultima modificare: 14 iulie la 13:56

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1965
Subiecte: 3

#409200 14 iulie la 15:20

Daca-si gaseau de lucru in alte ramuri adevarate gen industria aeronautica erau cel mai probabil fara job acum. Cand chinezii or sa faca din astea de capul lor incepand cu conceptul si terminand cu distributia si vanzarea cu amanuntul, mai discutam:

https://cyclingtips.com/2020/06/new-2021-specialized-epic-gets-faster-the-epic-evo-goes-more-trail/

Pana atunci ne dam cu piese japoneze si americane. Chinito nu e inca in stare inca sa faca ceva suficient de bun:

https://www.youtube.com/watch?v=IPYsfe79zbc

Poate eventual in Taiwan, Microshift. Advent seamana RSX-urile vechi dar macar merg si te poti baza pe ele.

ultima modificare: 14 iulie la 15:34

+2
Ionut Tanase

Trimite mesaj
Posturi: 832
Subiecte: 2

#409203 14 iulie la 16:42

Cand iti face Merida bicicletele ..
Si cand ne dam cu piese japoneze si americane facute in China putem sa tot vorbim de R&D.
Mie iesitul asta in fata cu termeni de genul R&D peste tot si in prezentarile bicicletelor .. imi suna foarte mult a marketing.
Legat de inginerasii astia in ale bicicletelor .. speram sa nu se apuce ei de facut avioane totusi, e mai bine pentru omenire sa ramana la proiectat biciclete.

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2020 DirtBike.ro