Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Gravel/ciclocross


Dan Radu

Trimite mesaj
Posturi: 29
Subiecte: 3

#409033 9 iulie la 16:17

Salut. Am ajuns la concluzia ca la turele de sosea (max 70/100 km) as vrea sa NU mai merg cu FS-ul cu care ma inteleg de minune (Canyon Nerve AL 8.0, roti de 27,5). Desi am roti MKIII, groase si cu crampoane, am dus mereu turele si pe anumite portiuni si in functie de cat de obosit/antrenat am fost, am sustinut si o media de 28-31 km/h. Bine-inteles, pe ultimul pinion si cu o cadenta de 70-80 rpm.
Recent am incercat sa iau sa folosesc bicicleta tatalui, care nu mai e... un Devron Urbio K3.8, care la prima vedere e chiar mai grea decat Canyon insa am zis ca poate cu foaia de 48 si pinionul de 11, plus rotile mai subtiri, voi merge mai usor. Am 1.84, cadrul e L, dar tot mi se pare mai inconformabila decat Canyon-ul (sau m-am obisnuit eu mult prea mult cu bicla asta). Daca pe portiuni scurte parca am prins o viteza mai mare, overall am venit la fel de obosit dupa o tura.

As incerca sa schimb furca cu una fixa, poate sa fac si o revizie (desi omul a mers cu ea in 2 ani sub 500 km, adica "nu bate si nu troncane" ). Sentimental as vrea sa ii dau o sansa bicicletei, insa parca nu merge....

Nu vreau cursiera, am "oroare" de cauciucuri prea subtiri si as incerca un gravel/ciclocross, care sa fie in primul rand mai usor decat Devronul. Ceva sh, ca nou probabil de la vreo 2500 lei in sus (Decathlon Gravel, care nu stiu daca va mai fi adusa) si parca nu as da atatia bani doar pentru niste ture de asfalt.

Deci: are vreun sens sa incerc sa modific Devronul, sau bag bani degeaba si mai bine sa caut altceva. Iar legat acest "altceva", aveti ceva recomandari/idei?
Multumesc!

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1968
Subiecte: 3

#409036 9 iulie la 16:41

70-100 km cu FS pe asfalt?! Cauta altceva daca nu te intelegi cu bicicleta aia. Cel de la Decathlon l-au si scos de pe site, mai au doar varianta cu roti 700c si transmisie de cursiera. Eu ma dau cu ea pe asfalt si pe traseele de XC pe care ma dadeam cu MTB-ul. Mai cu grija, dar fara probleme. As zice sa te orientezi spre ceva cu anvelope de minim 42 mm, preferabil cu roti 700c/29”. Era un CX in Bucuresti, un Singular Kite.

ultima modificare: 9 iulie la 16:52

+1
Dan Radu

Trimite mesaj
Posturi: 29
Subiecte: 3

#409037 9 iulie la 16:48

OK, ma uitasem si eu la Gravel 120 dar vad ca apare indisponibil de cca 1 luna. O sa intreb daca il mai produc sau ce se intampla. Mersi!

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1968
Subiecte: 3

#409039 9 iulie la 16:56

Ah CX nu prea merita sa iei ca e cam incomod. E scurt si agil si cu BB-ul inalt, bun ca sa te invarti o ora pe un circuit, dar te cam rupe la drum lung. Decathlon-ul ala cu roti 650b si 1x era super ok.

ultima modificare: 9 iulie la 16:57

Dan Radu

Trimite mesaj
Posturi: 29
Subiecte: 3

#409045 9 iulie la 21:24

Turele de sosea le privesc ca “antrenament”. Cu FS imi place sa ma dau la munte si am tot mers la concursuri de amatori dar programul nu-mi permite sa ies din Bucuresti mereu si sa ma duc la munte pt ture cu adevarat pentru FS. Asa ca mergeam si la intalniri saptamanale undr lumea vine mai mult cu cursiere/etc si bagam ca hamsteru’ sa incerc sa ma tin dupa ei. Am zis ca poate fac o “afacere” cu Devronul in sensul ca o merge mai usor la sosea insa si cu cauciucuri Kensa multitrack tot a fost greu. Plus ca bicla cantareste mai mult ca FS-ul.
Oricum trebuie sa vad si cu pozitia ca atunci can mi-am facut bike-fittingul mi-u zis ca nu prea sunt maleabil la mijloc si nici nu vreau sa fortez o pozitie “agresiva” ca la 40 ani nu mai merge....
O sa vad la Decathlon ce e cu Gravelul ala.
mersi oricum

Dan Radu

Trimite mesaj
Posturi: 29
Subiecte: 3

#409046 9 iulie la 21:25

Ps. Ce ai tu de la Decathlon? triban 120 rc?

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1968
Subiecte: 3

#409047 9 iulie la 22:36

Nu, eu am un Sonder Camino. De la Decathlon mi se parea faina Triban 520 RC gravel ltd, dar au scos-o de pe site.

ultima modificare: 9 iulie la 22:41

Dan Radu

Trimite mesaj
Posturi: 29
Subiecte: 3

#409586 25 iulie la 02:12

Ca sa continui discutia/sa nu las topicul "in pom", mentionez ca inca nu am facut nicio achizitie. La Decathlon nu au inca in stoc cursiere sa ma sui pe ele sa vad care dimensiune ar fi ok si cum ma simt pe ele.
Am realizat ca desi Devronu are roti mai subtiri (Kenda multitrack) iar Canyon-ul are ditai MKIII, chiar si cu raport de 48/11 la Devron obosesc mult mai repede (cadrul e ok ca dimensiune). Logic, cumva, Canyon-ul are rotile pe rulmenti, "se invart aproape singure" :) .
Am zis sa astept sa vad un Triban insa ai bag cate o geana si pe bazar. Nu as vrea sa dau cca 4000 lei pe o cursiera... trag speranta ca voi gasi ceva sh pana spre toamna. Urmaresc si intrebarile altora si ce recomandari le mai dati, plus ce mai gasesc si ei....

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1968
Subiecte: 3

#409589 25 iulie la 08:56

Problema e ca s-ar putea sa iti placa, asa cum mi s-a intamplat mie si probabil esti mai castigat cu un gravel mai scump decat cu o chestie nepotrivita si ieftina care probabil n-o sa-ti placa oricum. Poate ar trebui sa-ti fac o fotografie cu Camino-ul dupa ce am intrat cu el aseara lpe traseu de XC ca sa evit niste caini. Pe asfalt zboara si e si confortabila si sportiva, pe drumuri de pamant/macadam e la ea acasa, iar pe traseu de XC merge dar cu grija. Triban RC520 era una dintre cele mai ieftine optiuni. Problema e ca n-o mai au decat pe cea cu transmisie si roti de sosea, la care as zice pas din start pentru ca e in esenta o cursiera. Cu sh trebuie sa ai noroc si sa fii hotarat. Eu am gasit vreo trei ok in doi ani si am dormit, deci s-au dat instant. Pana la urma mi-am pierdut rabdarea si mi-am construit.

Ce a mai aparut ok in gama buget:
https://www.wiggle.com/kona-rove-al-650-gravel-bike-2021

ultima modificare: 25 iulie la 09:37

+1
Adrian Radulescu

Trimite mesaj
Posturi: 428
Subiecte: 3

#409590 25 iulie la 10:27

Un gravel bike de aluminiu, cu o echipare ce se poate considera decenta, cantareste cam la 10-11 kg si costa de nou lejer peste 1000 euro. Si vorbim aici de gravel nu de diverse surogate carora unii le spun impropriu gravel bikes. Sincer, gravelul merita doar daca ai trasee mixte in cursele tale si nu ai asteptarile unui rulaj identic cu al unei cursiere. Ce vreau sa spun este ca vei avea o greutate totala mare in comparatie cu a cursierei, cam 2-4 kg diferenta, o geometrie nu la fel de responsiva, o masa inertiala mai mare a rotilor (tocmai din cauza caucicurilor late specifice mai grele) si o rolling resistance mai mare comparativ cu o cursiera. Daca cei cu care iesi nu sunt cine stie ce performeri dar tu ai ceva antrenament, te tii cu ei fara probleme cu gravelul, dar daca mergi cu niste soselari mai pregatiti cred ca te vor cam pierde pe drum. In privinta mediilor orare, nu e relevant ca duci pe unele portiuni/perioade 28-31 km/h daca pe un traseu de 100km iesi la final cu 24-26 medie, asa poti folosi in continuare mtb-ul daca asta e specificul turelor la care intentionezi sa mergi. Deci inainte sa te arunci cu banii gandeste-te bine ce vrei, gravel-ul e un trend misto ce-i drept, chiar si pe mine ma fascineaza, singurul motiv pentru care nu cumpar inca una este ca nu prea am trasee care sa il faca sa merite, merg mult si exclusiv pe asfalt pentru care am cursiera si foarte rar pe off, pentru care am mtb.

ultima modificare: 25 iulie la 10:32

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1968
Subiecte: 3

#409592 25 iulie la 11:31

Daca vine de pe MTB sigur o sa vrea sa iasa de pe drumul principal cu proxima ocazie. Eu merg singur in general, am uitat sa zic. Ma mai iau uneori dupa rutieristi asa de schema sa vad cat ma pot tine de ei, majoritatea sunt bine antrenati. La gravel nu te impiedica nimic sa pui un set de roti 700c pentru sosea daca nu-ti plac sub nicio forma rotile 650b all road, desi in mod normal se rezolva cu slick-uri rapide de 42 mm.

ultima modificare: 25 iulie la 14:01

+1
Tudor Costin
Moderator

Trimite mesaj
Posturi: 2114
Subiecte: 25

#409608 25 iulie la 17:57

In calitate de posesor Mondraker Foxy, am simtit nevoia unei a doua biciclete mai aproape de ideea de oras, cu care sa nu ti vina sa plangi chiar la fiecare groapa si cu care sa poti face si o tura de asfalt. Asa a aparut ideea de gravel. Am luat un Cube Nu Road Pro, doar asta am mai gasit. Nasol a fost ca am asteptat aproape 3 luni pana a venit si nici nu stiu daca mai e pe stoc. E 2x10, cu frane disc mecanice de la TRP carora sincer nu le dadeam credit insa ma declar profund impresionat acum dupa aproape o luna de mers. Nu e usoara si nici sprintena ca a cursiera dar fiind folosita destul de mult in oras mi-e ok. La turele de sosea se vede clar diferenta fara de amicii mei pe cursiera dar nu am orgolii competitionale si nici nu vanez anumiti timpi. Cand se vor uza anvelopele cu care a venit voi pune probabil niste cauciucuri mai aproape de sosea. Am gasit niste Panaracer,slick, cu balon de 40 skinwall. Ar arata bine de tot.

+3
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1968
Subiecte: 3

#409613 25 iulie la 20:05

E fain NuRoad mai ales asta nou cu GRX. Si e la pret ok. Ce Panaracer, Gravelking sau Pasela? Eu am Gravelking pe Camino, insa SK nu slick, tot cu skinwall. Arata foarte bine.

Asa ca si cursiera mai light touring/commuter (ei zic gravel dar nu e, au echipat-o cu dinam, lumini, aparatori, portbagaj) mai e un Bergamont pe la 1000€, dat nu intra decat gume de 38 parca:

https://followmestore.de/bike/fahrraeder/cyclecross-gravelbikes/31586/bergamont-grandurance-rd-5-2020

Bergamont = Scott Sports

ultima modificare: 26 iulie la 19:34

+1
Adi Petre

Trimite mesaj
Posturi: 116

#409637 26 iulie la 17:53

mai ales si mai ales pt antrenament... ai putea sa ai un al doilea set de roti pt bicla de pe care demontezi rotile de 27.5.

poti sa pui roti de 622x37, trebuie sa incapa. eventual pui 35mm fata si 37 spate in ideea sa reduci din trail.

ultima modificare: 26 iulie la 17:54

Dan Radu

Trimite mesaj
Posturi: 29
Subiecte: 3

#409645 26 iulie la 23:03

Gelu Vlad: Triban RC520 era una dintre cele mai ieftine optiuni. Problema e ca n-o mai au decat pe cea cu transmisie si roti de sosea, la care as zice pas din start pentru ca e in esenta o cursiera. Cu sh trebuie sa ai noroc si sa fii hotarat. Eu am gasit vreo trei ok in doi ani si am dormit, deci s-au dat instant. Pana la urma mi-am pierdut rabdarea si mi-am construit.

Multumesc, la Triban 520 ma uitam si eu - varianta gravel. Stiu ca nu mai e in stoc, poate spre toamna acum revine.
Tudor Costin: ......
Cam aceeasi nevoie e si la mine :) Nu ceva cu care sa alerg, ci cu care sa ma tin mai usor in spatele unora care fac ture pe sosea... asta ca sa nu merg de unul singur, ca mi-e lene... Problema e ca m-am obisnuit cu componente "de top" - glumesc, insa oricum de calitate destul de mare (am dat exemplul cu rulmentii si faprul ca, chiar cu foare mai mare si cauciuc mai subtire, cu Devronul simteam ca fac un efort cel putin la fel de mare ca pe Canyon, cu care parca "pluteam" pe asfalt).

Adrian Radulescu: Deci inainte sa te arunci cu banii gandeste-te bine ce vrei, gravel-ul e un trend misto ce-i drept, chiar si pe mine ma fascineaza, singurul motiv pentru care nu cumpar inca una este ca nu prea am trasee care sa il faca sa merite, merg mult si exclusiv pe asfalt pentru care am cursiera si foarte rar pe off, pentru care am mtb.
Problema mea (care poate sa nu fie neaparat o problema) cu cursierele sunt cauciucurile care mi se par prea subtiri, prea "firave". De asta ma gandeam la un gravel, in ideea in care sa fie niste cauciucuri putin mai late.

Deci, multumesc tuturor pentru idei/sfaturi. M-am uitat si la Kona insa as prefera sa iau ceva din Ro, sa vad cum stau pe ea. De ce zis asta: cand mi-am facut bike-fittingul pt Canyon la Spokes, am si schimbat ghidonul cu unul cu rise, deoarece nu prea mi-e foarte confortabil sa ma aplec mult de mijloc. Si de asta as prefera sa ma sui putin pe o cursiera/gravel sa vad cum e..
De asta asteot si niste stocuri la Decathlon, am mai vazut la SportGuru un Cube Attain dar trebuie sa vad daca le au fizic pe masura mea - doar ca sa ma sui pe una...

Ideile mi s-au mai limpezit trebuie sa iau la rand magazinele insa, probabil si cu pandemia, e cam lipsa de stocuri...

Dan Radu

Trimite mesaj
Posturi: 29
Subiecte: 3

#409719 28 iulie la 16:29

Ce parere aveti de Cube SL Road:

https://www.cube.eu/en/2020/bikes/road/road/sl-road/cube-sl-road-redngrey-2020/

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1968
Subiecte: 3

#409720 28 iulie la 17:08

E cursiera flat-bar de sosea. Dezavantaj transmisia de sosea si ca nu poti sa intri in drops cand e vant. Vezi NuRoad mai bine. Daca e prea scumpa, merge si asta desi probabil nu-i fundamental diferita de Devron.

+1
Dan Radu

Trimite mesaj
Posturi: 29
Subiecte: 3

#409726 28 iulie la 23:04

Problema cu Devronul e furca fata cu amortizor - nici nu e nevoie de ea si e si entry-level (RST Nova), deci greutate in plus si inutilitate. O furca fixa de ciclocross nu stiu cum ar veni pe geometria cadrului Devron si in plus suspectez ca si cadrul e mai gros (aka greutate in plus)
Cauciucurile de 40 mi se par ok - pe de alta parte si la Devron am de 42 insa cu profil mai de trail, cu un alt profil as merge mai usor pe sosea.

Problema principala cu Devronul ramane furca. Am intrebat la un magazin si "mi-au dat cu flit" in sensul ca mai bine o las asa, ca nu se poate etc.

Avantajul Cube e pretul, adica am gasit marimea 56 (eu am 1,85 cu 88 cm lungime crac) care zic ca ar fi foarte ok. si la pret e sub pragul "psihologic" de 3000 lei :)

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1968
Subiecte: 3

#409727 28 iulie la 23:26

Nu cred ca e ok furca de CX pe Devron ca trebuie corectata pentru suspensie. Merge, dar nu e ideal, o sa stai prea aplecat si va vira mai agresiv. Am avut pe MTB cu cadru pentru cursa de 80 mm furca rigida necorectata, a trebuit sa compensez cu pipa cu rise la 35° dar si asa vira agresiv. E aiurea. In final am zburat peste ghidon si am dat-o. Deci mai bne ca ti-au dat aia cu flit. Uite cum arata o bicicleta cu cadru pentru furca cu suspensie cu cursa de 60…65 mm si furca rigida corectata:



vs. cadru exclusiv pt. rigida + furca necorectata:



Cube-ul ala e SL Road e ok. Are si o alta furca ceva mai inalta decat SL Road Race din foto de mai sus, ceea ce e ok daca vii de pe MTB. Nu poti pune drop bar dar poti intoarce pipa invers si exista si un ghidon drept cu ceva drop de la SQ Lab daca o sa vrei cumva. Eu oricum mai mult stau pe coarne la gravel. Problema e doar cand prinzi vant, iar la voi e campie, deci este si vant. Dar sa zicem ca se compenseaza cu o postura mai naturala.

ultima modificare: 29 iulie la 09:21

+1
Dan Radu

Trimite mesaj
Posturi: 29
Subiecte: 3

#409729 29 iulie la 00:29

Multumesc pentru detalii si amabilitate! Nu-mi fac mari "griji" ca duc lipsa drop-urilor, sau cel putin asa cred, insa ma bazez si pe faprul ca, asa cum am zis, si la FS Nerve de 27,5 am pus un ghidon cu rise, in urma masuratorilor facute la Spokes pt bike fitting (si de atunci nu am mai simtit asa pronuntat durerea in palme). Ideea e ca din ce zicea tipul de acolo, si am avut mereu incredere in el, nu am mare mobilitate de la mijloc si daca stau mult timp aplecat ma resimt.
Da, ideal ar fi cu drop bar, insa nu stiu cum ar fi de fapt, eu venind si de pe mtb.
Pe de alta parte, Cube-ul vine cu roti de 40, iar un Triban 520 vine cu 28, eventual trebuia sa caut ceva de 32 sau 36 care sa intre.

Ca sa nu ziceti ca vorbesc in dodii, azi am mai bagat o tura de 60 km cu Devronul si problema mare ramane furca (in pedalare in forta cred ca jumatate din efort se ducea in miscarea furcii.

Avand in vedere si constrangerile de buget, plus ce stocuri exista, cred ca optiunile (putin variate) dintre care TREBUIE sa aleg sunt:
- Scott speedster 50 - https://bellabike.ro/produs/bicicleta-scott-speedster-50-2020-negru-gri-rosu/
(avantaj pret, greutate cu 1 kg mai putin ca Cube, la dezavantaje as trece cauciucurile de 28 vs 40 - nu e neaparat o problema, precum si franele pe janta, desi nu o sa bag ture pe ploaie deci nici aici nu cred ca ar fi o problema in sine)
- Cube SL Road - https://www.cube.eu/en/2020/bikes/road/road/sl-road/cube-sl-road-redngrey-2020/
(aici la avantaje ar putea fi eventual obisnuintea mea cu ghidoanele de MTB, dar asta nu e neaparat un avantaj, si gumele mai groase care teoretic imi dau un plus de "incredere" ca nu fac pene asa de des.

Probabil ca daca as mari bugetul cu vreo 1000 lei, ar mai intra si TRiban 520 si Cube Attain simplu - https://www.cube.eu/en/2020/bikes/road/road/attain/cube-attain-greynflashyellow-2020/ (asta din urma avand si greutatea cea mai mica, de 9,6 kg)

Stiu ca cer poate prea mult si deja simt ca intind coarda, insa daca ati fi in locul meu, ce ati alege?
Daca nu as lua in calcul bugetul, eu as merge pe Cube Attain (corect?) iar daca totusi tin la buget, chiar nu stiu intre Scott 50 si Cube SL...

LE. si un sh la care ma uitasem azi insa e cam greu sa ajung acolo pentru livrare si cu sh-urile mi-e cam teama...

Oricum, decizia de achizitie e luata, stiu ca fiecare imi rapunde din pct lui de vedere, insa as aprecia un ultim sfat... Multam!

ultima modificare: 29 iulie la 00:38

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1968
Subiecte: 3

#409730 29 iulie la 08:16

In Scott Speedster 50 si in alte cursiere clasice cu caliper brake (deci si Cube Attain) nu-ti intra anvelope mai groase de 32, asa ca ia Cube-ul. Daca maresti putin bugetul si mai ai putina rabdare, poti lua Kona Rove Al 2021. Numai vezi ca la Kona sunt de regula mai mari marimile. Mie imi trebuie 52-53 (am 1,73 m; 53 doar la modelele < 2016) in conditiile in care la alte marci mi-e buna 54. Tie probabil ti-e mai buna 54 decat 56.

Si eu vin tot de pe MTB si mi-a luat cam trei-patru iesiri sa ma obisnuiesc cu drop. Important e sa ai HT de 145 mm sau mai lung la marimea L si inca 30 mm de distantiere sub pipa. Eu de la drop bar cea mai mare problema o am la cervicala, cand trebuie sa ma uit mult timp in fata si stau incordat din cauza terenului sau transpir si ma ia frigul. Acum sunt cu gatul teapan dupa 27 km pe langa si prin padure aseara. In oras muream de cald, sus era racoare si cred ca m-aprins putin la spate. Camino-ul are HT destul de lung, 145 mm la marimea M + 30 mm de distantiete. Mi-ar place sa fac si eu un bike fit dar nu stiu pe nimeni in Cluj.

ultima modificare: 29 iulie la 09:23

+2
Robert Chiras

Trimite mesaj
Posturi: 125
Subiecte: 2

#409735 29 iulie la 11:03

Dan Radu:
Problema mea (care poate sa nu fie neaparat o problema) cu cursierele sunt cauciucurile care mi se par prea subtiri, prea "firave". De asta ma gandeam la un gravel, in ideea in care sa fie niste cauciucuri putin mai late.


Eu iti sugerez sa imprumuti o cursiera, si sa dai o tura de ~100Km, sa vezi cum e. Eu aveam doar MTB, si m-a luat un prieten la ture pana la Comana, asa ca am zis sa incerc si o cursiera. Am facut o tura cu o cursiera imprumutata pana la Fierbinti si atunci m-am decis sa iau si o cursiera, special pentru turele de genul asta. Crede-ma, a fost cea mai buna alegere. Rotile subtiri sunt un MARE avantaj la cursiere, nu doar pentru ca ar fi mai usoare, dar si pentru aerodinamica lor.

Daca ai de gand sa faci curse doar pe asfalt si/sau pavaj cursiera este net superioara unui gravel. In general gravel-urile (la acelasi nivel de echipare) sunt mult mai scumpe decat cursierele si nu se merita DECAT daca ai trasee mixte. Sa dai o caruta de bani pe un gravel si sa mergi cu ea doar pe sosea mi se par bani aruncati aiurea.

Cat despre o cursiera, daca vrei ceva mai mult confort, te poti duce spre roti 700x28c. Eu am acum 700x23c si sunt cam rigide, e drept, dar si aerodinamica oferita este una foarte buna. Pentru un confort mai bun, cred ca o sa trec la 700x25c la urmatorul schimb de cauciucuri. Chestia asta cu "roti firave" e doar o chestie de obisnuinta. In primele sute de Km plangeam dupa suspensia fata de la MTB, dar incetul cu incetul m-am obisnuit (mai o sa cu gel, mai un pantalon cu bazon, si totul e perfect).
Iarasi, conteaza foarte mult pe unde vrei sa faci turele. Daca faci ture pe teren plat, cursiera este din nou raspunsul. Daca vrei sa faci ture pe la munte, unde ai multe urcari si coborari, atunci poate e mai bun un gravel (care vin si cu frane hidraulice pe disc), numai bine iti permiti sa iesi si de pe sosea sa mai admiri si peisajele mai greu accesibile.

Cat despre optiunile date de tine mai sus (si avand in vedere sfaturile mele) eu iti recomand Scot-ul. E exact recomandarea mea de cursiera cu roti 700x28c. E o cursiera endurance, nu race, deci cred ca e exact ce cauti tu. Desi, Cube-ul e mai bine echipat (probabil se reflecta si in pret), ar fi o alegere mai buna. Chiar daca vine cu roti de 25, poti sa ii pui 28 si ai rezolvat.

ultima modificare: 29 iulie la 11:27

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1968
Subiecte: 3

#409736 29 iulie la 11:33

@Robert, pe gravel poti pune oricand roti si anvelope de cursiera de 700x28. Invers nu, ca nu intra. Eu mi-am facut-o cu 650bx48 pentru ca intru des pe trasee de XC cu ea. Dar si pe asfalt merge de rupe cu Gravelking SK, m-am uitat pe Garmin si ieri se pare ca am mers cu 49 km/h pe portiuni. Scary. Probabil cu Gravelking slick de 42 mm ruleza comparabil cu 700x28, inca confortul nu se compara. Aerodinamica e data de combinatia janta/anvelopa, desi nu mi-as bate prea tare capul cu asta pentru ca pozitia ocupantului face oricum cea mai mare diferenta. Lasand aiurelile gen roti aerodimanice la o parte si eu l-as indruma pe cat posibil spre ceva cu drop bar.

https://www.renehersecycles.com/category/myths-in-cycling/

ultima modificare: 29 iulie la 11:51

Robert Chiras

Trimite mesaj
Posturi: 125
Subiecte: 2

#409740 29 iulie la 11:46

@Gelu: da, asa este. Dar, la achizitia unui gravel eu ziceam de pret. Din cate stiu, la aceeasi echipare, un gravel e mult mai scump decat o cursiera si, daca tot faci o astfel de investitie, ideal ar fi si sa se merite. Nu, sa dai de 2 ori mai mult pe un gravel, si sa o transformi in cursiera.
La tine, chiar se merita, daca intri cu ea pe trasee de XC. Dar la unul care o ia sa mearga cu ea doar pe asfalt, clar nu.

+1
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1968
Subiecte: 3

#409741 29 iulie la 11:56

Pentru ca gravel e nou si la moda momentan si gasesti cursiere la mana doua gramada. Plus frane hidraulice si alte chestii de la MTB-uri de care n-ai nevoie pe cursiere de sosea si nici nu-s mai usoare sau mai aero decat o frana caliper. Daca iei nou, cu disc si grupuri echivalente (ex: Tiagra 4700 hydraulic si GRX 400) te costa cam la fel.

E ciclism de sosea reinventat, nimic mai mult. Avantajul e ca motorizatii circula cu 20 km/h pe drumurile alea, deci riscul sa te accidenteze e mult diminuat. La mine ala a fost motivul #1. Am ajuns sa ma bucur ca s-a stricat un drum de la ploi si nu prea mai pot intra pe el cu masini.

ultima modificare: 29 iulie la 12:09

+2
Dan Radu

Trimite mesaj
Posturi: 29
Subiecte: 3

#409743 29 iulie la 12:38

Da, vad asta ca gravelul e cu 15-20% mai scump. Inclusiv la Decathlon cu al lor 520 si 520 gravel.
Problema e ca m-am trezit fix cand mai sunt ciuciu stocuri la magazine. Am sunat de-am behait. Fie sunt prea entry-level, fie sunt avioane.
Iar SH sunt cateva insa pe OLX cred ca multe nu-s in regula: de ex anuntul gasit de mine: https://www.olx.ro/oferta/bicicleta-cube-attain-road-roti-28-shimano-claris-merida-giant-nou-IDdOg2e.html

Mi-e greu sa cred ca e ok sau nu e din "grey market".


LE. Am primit mai multe sfaturi, chiar si de la magazine, sa ma uit pe piata SH :)

Cum am o incredere mai mare in bazarul de aici, am facut o mica selectie la ce as gasi in Bucuresti, macar sa evit transport prin curier (daca era oferit). Vad ca in gama de pret de cca 2500 lei , pana in 3000 lei sunt destul de putine si destul de "in varsta", gen:
- https://www.dirtbike.ro/bazar/pinnacle-cursiera-carbon-363075
- https://www.dirtbike.ro/bazar/cursiera-merida-race-lite-905-cadru-l-56cm-170-175-434695
- https://www.dirtbike.ro/bazar/cursiera-canyon-roadlite-ultegra-421588

Sau destul de aproape de Buc, cel putin teoretic:
- https://www.dirtbike.ro/bazar/vand-schimb-trek-madone-430693

Ce parere aveti?

ultima modificare: 29 iulie la 13:05

Robert Chiras

Trimite mesaj
Posturi: 125
Subiecte: 2

#409744 29 iulie la 13:07

Sincer sa fiu, si eu as fi trecut la gravel, daca locuiam intr-o zona montana (gen Brasov, Sibiu, Cluj, etc). Si as fi ales gravel nu doar pentru trasee mixte dar si pentru utilitatea lui la coborari abrupte (pentru ca, unde urci, mai si cobori), iar franele hidraulice au un mare avantaj aici (nu doar pe ploaie sau noroi).
Insa, cum sunt in Bucuresti, nu prea am ce face cu un gravel pe aici. Dar chiar si asa, la un gravel, as fi mers pe roti de maxim 700x32 (hai sa zicem 35).
Intr-o zi, ma uitam la biciclete gravel (asa, doar din curiozitate) chiar aici, in bazar, iar oferta nu era DELOC imbucuratoare. Cel mai ieftin gravel SH (si mai de Doamne-ajuta) era pe la vreo 3500 lei... deci....

Problema cu stoc-urile este, din pacate, cam la orice magazin si la orice tip de bicicleta. Multumim COVID! Automat au crescut si preturile, deci inca odata "multumim" :(

ultima modificare: 29 iulie la 13:09

Robert Chiras

Trimite mesaj
Posturi: 125
Subiecte: 2

#409745 29 iulie la 13:16

Dan Radu:
LE. Am primit mai multe sfaturi, chiar si de la magazine, sa ma uit pe piata SH :)

Cum am o incredere mai mare in bazarul de aici, am facut o mica selectie la ce as gasi in Bucuresti, macar sa evit transport prin curier (daca era oferit). Vad ca in gama de pret de cca 2500 lei , pana in 3000 lei sunt destul de putine si destul de "in varsta", gen:
- https://www.dirtbike.ro/bazar/pinnacle-cursiera-carbon-363075
- https://www.dirtbike.ro/bazar/cursiera-merida-race-lite-905-cadru-l-56cm-170-175-434695
- https://www.dirtbike.ro/bazar/cursiera-canyon-roadlite-ultegra-421588

Sau destul de aproape de Buc, cel putin teoretic:
- https://www.dirtbike.ro/bazar/vand-schimb-trek-madone-430693

Ce parere aveti?


Vad ca pana la urma te-ai cam decis la cursiera. Daca tot te duci spre SH, nu ai niciun prieten cu cursiera sa ti-o imprumute o zi? Da o tura inainte, sa nu zici dupa aia ca nu iti place, si ca mai bine luai gravel.
Si daca tot voiai niste roti mai late, uita-te si la speficicatii. Ai grija sa alegi una care sa iti permita un upgrade spre ce vrei tu. De ex, Merida aia are 700x23c, deci mai sus de 700x25 nu ai cum sa mergi, in varianta asta. Nu stiu daca gasesti, dar ideal ar fi sa cauti una de 700x28c, si daca vrei si mai mult, poti trece si mai sus, la 700x30c (deja te apropii de un gravel, la roti).
Apoi, uita-te mai atent (sau daca te hotarasti, suni si intrebi) la echipare. Prima, zice ca are full Ultegra. Da, si a mea e full Ultegra, dar e seria 6600 (adica 11 ani vechime). 105-ul de acum 2 ani e mai bun decat Ultegra al meu . Deci, mai conteaza si asta.
Mda, preturile sunt cam mari, dar ce credeai, ca doar preturile la astea noi cresc? Normal ca acum profita si piata SH.
Personal, din cele 3 date de tine, prima m-ar atrage cel mai mult. Trebuie doar sa ai grija sa verifici bine schimbatoarele, franele, sa nu aibe fisuri in cadru si ca alegi marimea corecta.

ultima modificare: 29 iulie la 13:24

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 1968
Subiecte: 3

#409747 29 iulie la 13:28

La coborari abrupte chiar daca tin franele, ajung sa te doara incheieturile pe drum rau sau pe traseu de XC. Sa nu-ti imaginezi ca cobori ca si cu MTB-ul. E destul de hardcore si pe traseu de XC daca ai radacini si pietre. Gravel-ul e facut pentru drumuri nepavate in principiu, dar tot drumuri. Merge si pe singletrack daca e carare batatorita. Si aveti si voi destule, nu trebuie sa locuiesti in zona montana. Toate drumurile de acces agricol de exemplu.

700x32 nu e gravel, aia e dimensiune legala UCI pentru CX. Gravel e >= 40 mm pana pe la vreo 54 (2.1" ) unde incep XC-urile. 28mm se foloseste la road pe Paris-Roubaix si trasee cu suprafete pavate cu piatra cubica, strada bianca.

Pe cursiere cu caliper brake rar iti intra 32 mm, daca ai noroc. De regula pe alea vechi cu frane Mafac e mai probabil sa-ti intre. Iti dai seamana daca au furca segmentata si prinderi pentru aparatori de noroi. Un semn bun e daca au frane canti, inseamna ca e CX au tourer si poti inghesui un 35.

De exemplu SS-ul asta:
https://www.dirtbike.ro/bazar/specialized-tricross-al-carbon-impecabil-440774

ultima modificare: 29 iulie la 13:37

Robert Chiras

Trimite mesaj
Posturi: 125
Subiecte: 2

#409748 29 iulie la 13:35

Gelu Vlad: https://www.renehersecycles.com/category/myths-in-cycling/

Hmmm, conform studiului de aici: https://freerider.ro/noutati/sunt-rotile-aerodinamice-avantajoase-la-gravel-hunt-a-cercetat-problema-162727
ambele mit-uri de acolo (18 si 19) nu sunt chiar mit-uri (iar oamenii aia chiar au facut un studiu, nu doar si-au dat cu parerea). Chiar se pierde din putere. Ce-i drept, nu mult, dar la cursele lungi conteaza. Dar cum noi pedalam de placere, chiar nu conteaza asta, asa ca le putem lua drept mit-uri. Eu, personal, chiar simt rezistanta mai mare la inaintare cu roti mai late, decat cu roti mai inguste.

Gelu Vlad: 700x32 nu e gravel, aia e dimensiune legala UCI pentru CX
N-am zis ca e gravel, ziceam doar ca se apropie de gravel. Am vazut biciclete noi, gravel, cu roti 700x35, si de aia am zis ca se apropie de ele.

ultima modificare: 29 iulie la 13:38

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2020 DirtBike.ro