Log In
Pentru a putea posta mesaje te rugăm să te loghezi
|
Nu ai cont? Creează cont acum
DirtBike Logo

Achizitie hardtail 29


Marius Dan

Trimite mesaj
Posturi: 83
Subiecte: 3

#406603 7 mai la 15:39

Salut, vreau o bicicleta de 29". O folosesc pt. orice, dar nimic hardcore, deci si sosea si drumuri mai grele, urcari/coborari.

Variante ar fi

1. 2x 11 https://www.marosbike.ro/mtb-29er/bicicleta-cube-attention-sl-29-black-blue-2020.html

2. 2x 11 https://www.marosbike.ro/mtb-29er/bicicleta-cannondale-trail-3-29plus-matte-black-2020.html

3. 1x 12 https://www.marosbike.ro/mtb-29er/bicicleta-cube-reaction-pro-29-blue-red-2020.html


Mentionez ca nu sunt vreun campion la urcari (mediu...asa :) ), dar am inteles ca se poate si cu 1x 12, datorita pinioanelor 10-51T.

E o diferenta de pret, dar pana la urma nu o schimb in fiecare an, deci e ok si varianta mai scumpa daca merita. Actuala e din 2013, o Univega 26".

Ca marime, voi merge pe 47 la Cube sau 48 la Cannondale, am 182cm.

Parca prefer Shimano in dauna SRAM.

Multumesc.

Un fost membru
Posturi: 2229
Subiecte: 12

#406607 7 mai la 15:57

Cauta pe afara Chisel 2019
https://www.bike24.com/p2351739.html?q=chisel

+2
Valeriu Florea

Trimite mesaj
Posturi: 43
Subiecte: 4

#406644 8 mai la 10:40

Salutare tuturor! Nu mai deschid un nou topic - mă lipesc de cel de față pentru că am o întreebare asemănătoare: cum vi se pare bicicleta asta ca și marcă/dotări/preț? Mulțumesc.
https://www.afisport.ro/biciclete-biciclete-mtb/bicicleta-mtb-devron-zerga-d4-9-s-420mm-magma-ash-29-28971.html

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2096
Subiecte: 3

#406646 8 mai la 11:08

Cube Attention si orice model Cube care incepe cu A de altfel poti sa-l scoti de pe lista. Restul sunt ok.

Citeste topicul asta daca n-ai facut-o deja:

https://www.dirtbike.ro/forum-biciclete/discutii-tehnice/31-biciclete/34091-bicicleta-xcall-around-3000-4500-lei/

ultima modificare: 8 mai la 11:09

Marius Dan

Trimite mesaj
Posturi: 83
Subiecte: 3

#406679 8 mai la 15:42

Ok, am citit topicul, multe informatii. Elimin Attention din lista. In principiu imi place Cube Reaction. A mai mentionat cineva un brand pe topicul recomandat de tine, si anume ROSE Bikes. La ei am vazut https://www.rosebikes.ro/rose-count-solo-2-bike-now-2685986?product_shape=Matt+Petrol%2FNeon+Orange&article_size=L-29 , ce ar fi interesanta.

Ma mai uit zilele astea si pe bikediscount daca nu apar inapoi Radon-urile in stoc, la pana in 1200 euro sa zicem.

Dar e posibil sa ramana Cube Reaction.

Un fost membru
Posturi: 2229
Subiecte: 12

#406681 8 mai la 17:07

QR F/R in anul domnului 2020 si tu consideri Rose si Cube alegeri bune? Oh well..
In loc sa cumperi o platforma (cadru + furca) moderna, tot dupa gunoaie alearga lumea.

ultima modificare: 8 mai la 17:13

0
Marius Dan

Trimite mesaj
Posturi: 83
Subiecte: 3

#406685 8 mai la 17:46

Mda, raspunsul tau e demn de unul care se pricepe si ii priveste de sus pe altii mai habarnisti in acest domeniu.

Ti-as multumi dar nu am pt. ce, ai pierdut vremea degeaba pe topicul meu.

Ca final, nu mai am nevoie de pareri, tot o sa mi iau ceva pana la urma, ma descurc eu cumva.

Ziua buna.

ultima modificare: 8 mai la 17:47

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2096
Subiecte: 3

#406686 8 mai la 17:50

Mda cu boost Chisel sau Merida Big Nine. Poti sa-i multumesti linistit, n-ai de ce sa te superi ca e in interesul tau. Daca numai la Rose ai ajuns mai poti citi mai departe sau sa urmezi recomandarea lui JDM.

ultima modificare: 8 mai la 17:54

Marius Dan

Trimite mesaj
Posturi: 83
Subiecte: 3

#406689 8 mai la 18:00

Nu ma supar, doar am raspuns. Arunca niste termeni despre care eu habar nu am. Ideea e in felul urmator, daca vrei sa ajuti, o faci, daca nu, nu posta degeaba. Ok, sunteti useri vechi, va stiti etc., dar nu asta conteaza.

Furca moderna? Care e aia? Rock Shox Recon nu e ok? Acum detin o amarata de Suntour, si nu pot spune ca nu am fost multumit sau ca s-a stricat. Ma gandeam ca Rock Shox recon e totusi un upgrade, acum vad ca nu e moderna.

p.s. tu ai zis ca Reaction Pro e ok (nu suntem toti pro bikers) iar el zice ca e gunoi. Mergi la 2 doctori..stii cum e :)).

ultima modificare: 8 mai la 18:03

Un fost membru
Posturi: 2229
Subiecte: 12

#406691 8 mai la 20:02

Initial ai dat link catre trei biciclete cu preturi intre 4400 si 5400 lei. Ti-am dat link la o bicicleta pe care o cumperi la 5000 lei cu tot cu transport si care are mai multe avantaje decit Rose-ul sau Reaction Pro-ul ala.
- Cadru cu o geometrie moderna, mai jos, mai lung, chainstay mai scurt
- Ai boost care e un standard modern pentru prindere roti atit pe fata cit si pe spate. Alegerile tale folosesc QR care e un standard depasit de ceva timp. Inclusiv la bicicletele de sosea s-a trecut la diverse standarde de thru axle.
- Ai butuc pedalier BSA, poti face revizia mult mai usor pt ca poti refolosi BB-ul.
- Ai o furca mai buna..Judy Gold RL e mai buna decit Recon TK

Banuiesc ca vrei sa cumperi cea mai buna bicicleta in bugetul tau si ti-am dat link catre una. Nu am de unde sa stiu ce stii si ce nu stii despre biciclete. Am raspuns punctual la intrebare. Nu ma apuc sa explic ceva atita timp cit nu raspund unei intrebari.

+3
Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2096
Subiecte: 3

#406696 8 mai la 22:09

E ok Cube-ul dar nu merita 5300 de lei pentru ca Specialized Chisel 2019 si Merida Big Nine Limited 2020. QR-ul a revenit pe bicicletele buget, insa e cu spatiete boost 141 mm acum. E mai putin rigid decat thru axle (spatiere 148 mm). Thru axle e mai bun din cauza ca dropout-urile sunt inchise si e practic imposibil ca frana sa-ti smulga roata din ele. E foarte improbabil sa se intample si la QR, eu n-am vazut roata smulsa, insa teoretic exista o posibilitate.

https://www.diymountainbike.com/difference-quick-release-thru-axle/
https://www.google.com/amp/s/cyclingtips.com/2015/10/road-bikes-are-headed-towards-through-axels-but-why/amp/

Citeste, documenteaza-te, intelege, intreaba.

ultima modificare: 8 mai la 22:15

Un fost membru
Posturi: 2229
Subiecte: 12

#406697 8 mai la 23:07

Exact, e okish Cubeul ala dar nu la 5300. Plus ca geometria aia nu are ce cauta pe o bicicleta la pretul ala. Inteleg ca acel Chisel e la reducere si poate nu e o comparatie corecta, dar la finalul zilei consumatorul vrea cea mai buna bicicleta intr-un anume buget.
Daca gaseste o bicicleta cu 15x100 si 12x142 e iar ok, nu trebuie neaparat sa fie boost. Dar repet, sa cumperi QR in 2020 e trist.
Dupa ce am trecut de la QR la thru axle cel mai mult m-am bucurat de mult mai putinul timp irosit cu reglat etrierul. Imi place si rigidatea, o simt mai ales pe spate.
Boost QR ala e o gluma proasta, chiar nu inteleg la ce foloseste in afara de unghiul spitelor si asa zisa rigiditate. Bashini clocite de mintile unora pusi pe reduceri de costuri.

Cred ca am vazut si ceva FSI de aluminiu undeva in jur de 1100 EUR. Trebuie sa caut. Iar ar fi o alegere excelenta daca nu ai o problema cu furca aia.

ultima modificare: 8 mai la 23:09

Marius Dan

Trimite mesaj
Posturi: 83
Subiecte: 3

#406702 9 mai la 08:30

Ok, am citit despre diferenta dintre QR si Thru Axle. Nu stiam despre ce e vorba, acum stiu. Normal ca acum am QR, dar voi incerca sa iau TA. La Merida am vazut ca specifica Centerlock, deci e vorba de sistem TA. As fi vrut cu echipare Shimano, dar probabil si SRAM SX isi face treaba. Chisel...nu am vazut L, doar M se mai gaseste. Mai stau un pic, poate apar mai multe variante daca deschid fabricile.Dar vreau sa o iau in maxim 2 luni, sa apuc anul asta sa o si folosesc.

Un fost membru
Posturi: 2229
Subiecte: 12

#406704 9 mai la 09:06

centerlock este un standard de prindere a discului de frina de butuc. alternativa este 6 bolts. nu exista diferente majore asa ca nu te uita la asta. faptul ca ai center lock nu inseama ca e si thru axle. cel mai bine citesti descrierea la butuci, acolo e clar daca e QR sau thru axle. 15x110 si 12x148 sint standarde thru axle, asta spune si siteul Merida.
Chiselul are pret bun daca e 2019. Daca apar ca modele 2020, vorbim deja de zona de 7000 lei.

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2096
Subiecte: 3

#406709 9 mai la 11:22

Centerlock e prinderea de disc si nu are legatura cu TA. Eu am CL pe cursiera all road cu QR.

Chisel-ul 2020 e 1600 de euro. Uita-te pe hibike.com de ex.

ultima modificare: 10 mai la 07:28

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3357
Subiecte: 12

#406712 9 mai la 13:01

JDM Al Khalid: (Chisel) - Cadru cu o geometrie moderna, mai jos, mai lung, chainstay mai scurt

Chisel are geometrie XC race, cadrul e mai inalt si un pic mai scurt, similar cu ce gasesti la Merida, sau Cannondale model Trail (dar mai scurt si cu HTA de 70).
Chainstay incredibil de scurt pt 2x totusi, a mea credeam ca-l are scurt dar e cu 8mm mai lung vs Chisel
In rest de acord e alegere buna, cat timp intelege ca Chisel e pt dat mai agresiv imo.... sau cum sa spun, e pt cineva mai antrenat si atent.
Dpmdv nu e alegerea ideala pt unul care merge relaxat si nu se grabeste, dar merge si acolo.
Oricum acum ofertele sunt putine spre deloc, chiar nu vad ceva similar la acel pret.

JDM Al Khalid: Boost QR ala e o gluma proasta, chiar nu inteleg la ce foloseste in afara de unghiul spitelor si asa zisa rigiditate. Bashini clocite de mintile unora pusi pe reduceri de costuri.
Boost 141 e fix vechiul 135 in format boost, nu e nimic SF la el.
Da e pt bicle mai ieftine unde se vrea solutie mai ieftina decat thru.

Gelu Vlad: QR-ul...E mai putin rigid decat thru axle (spatiere 148 mm).
Thru axle e mai bun din cauza ca dropout-urile sunt inchise si e practic imposibil ca frana sa-ti smulga roata din ele.
E foarte improbabil sa se intample si la QR, eu n-am vazut roata smulsa, insa teoretic exista o posibilitate.
.

Spatierea spitelor e identica la qr 141 vs thru 148, diferenta la rigiditate e din thru nu din spatiere.

Mi-a iesit roata spate (qr) la 26-er odata, noroc ca eram la sfarsitul turei si mergeam incet... am apasat mai tare in pedale sa urc o bordura si mi-a iesit qr-ul cu roata din cadru... asta era acum niste ani si posibil sa nu-l fi strans destul.

ultima modificare: 9 mai la 13:35

Gelu Vlad

Trimite mesaj
Posturi: 2096
Subiecte: 3

#406723 9 mai la 22:15

Eh CS scurt. 430 e inca mediu. E mai agila bicicleta. Pe 26ere de XC 435 era standard. De dat mai agresiv e cand ai HTA mic, Chisel-ul are ~70° cam cat au majoritatea XC-urilor. Probabil vireaza si accelereaza fain. Specialized au geometrii faine cu exceptia celor cu TT indoit de acum vreo 4-5 ani. Sa vedeti noul Diverge 2021 care tocmai a fost anuntat. Uau. Este si o varianta cu flat bar, pacat ca e o hibrida foarte de scumpa.

ultima modificare: 10 mai la 07:26

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3357
Subiecte: 12

#406740 10 mai la 10:51

Da, asta zic ca e geometria mai race similara cu ce gasesti la Merida,

Gelu Vlad: Eh CS scurt. 430 e inca mediu.
Baga exemple cu CS mai scurt pe 29-er cu 2/3 foi ca eu nu stiu.

ultima modificare: 10 mai la 10:54

Marius Dan

Trimite mesaj
Posturi: 83
Subiecte: 3

#406746 10 mai la 12:30

Eu nu caut ceva musai spre "race'', ca nu particip la competitii, vreau ceva care sa fie ok si pt sosea dar si pt teren accidentat, dar nu va fi ceva sa bat nu stiu ce timpi. Mai astept un pic sa apara din nou mai multe modele de Radon la bikediscount (vazusem modele ok la ~ 1200 euro). Nu ma arunc din prima, mai pot astepta o luna doua, cu Covid-ul prezent si fabricile inchise nu stiu daca e ok sa cumpar ceva chiar acum.

Dar avand mai multe detalii tehnice oferite de voi, acum am marit sistemul de filtrare si e si ceva mai greu, pana la urma trebuie sa mi placa si culoarea :).

Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5804
Subiecte: 66

#406747 10 mai la 12:35

Două chestii:

Inițial, când am văzut QR 141 mi-am dat ochii peste cap și mi-am zis ”nu scăpăm odată de prostiile ăstea???”. Până ieri, când am ajutat-o pe o prietenă să-ți ia bicicletă nouă (Kona Kahuna) și vine cu ax de 15 cu QR pe față și cu QR 135 pe spate și mi-am dat seama că e mai ușor pentru cineva care nu e tehnic să dea roțile bicicletei jos și să o care sau naiba știe. Mi se pare okay opțiunea de a avea QR pe spate pentru bicicletele din segmentul mai de jos. Ce mi s-ar părea fain ar fi să ai cadre care să poată fi echipate ulterior cu roți pe boost de 148 de la sistemul de QR, dar probabil că treaba asta e mai ușor de aruncat pe net decât pusă în practică. La Intense-urile mele M1 și Tazer din 2003-2004 am adaptoare la drop-outs care permit utilizarea și cu roată cu QR de 135 x 9 și cu through-axle de 135 x 12, deși ălea sunt altă mâncare de pește...

Altfel, supun aici discuției o chestie care mi se pare intersantă. Contextul e acela că nu am stat să studiez la toate mărcile care dintre ele oferă geometrie mai modernă și mai progresivă pe modelele entry-level, deși din ce am văzut până acum, îmi dau seama că avem niște geometrii mai cuminți pe, să zicem, Cube și unele mai moderne pe, să zicem, Cannondale. Săptămâna trecută cineva cerea un sfat pe un grup de FB despre un hardtail din ăsta de 29” și pe listă era și Devron și cineva care a avut Devron a spus o chestie interesantă: că Devroanele au un unghi de atac mai agresiv decât multe alte modele din același segment și că el a fost foarte încântat de geometria lor pe un bike mai vechi, cu roți de 27.5”, pe care și l-a luat intenționat cu o mărime mai mare. M-a surprins un pic treaba asta, am căutat geometrii de Devron, n-am găsit nimic (evident), dar din poze bițele păreau cu head-angle mai slack și mi-a dat de gândit. Tind să cred că treaba asta, și dacă e așa, e întâmplătoare, dar aș fi curios dacă se confirmă. Voi ce părere aveți?

Cheers,
Mx

Un fost membru
Posturi: 2229
Subiecte: 12

#406749 10 mai la 14:50

Vreau sa fiu sigur ca inteleg. Consideri ca pentru mai putin tehnic un QR e mai usor de folosit decit un thru axle? Eu mereu am considerat QR-ul enervant, ba este strins prea tare, ba prea slab.Plus ca la QR mereu aveam probleme cu frinele care frecat discul la fiecare montaj de roata. La un thru axel doar invirti pina simti ca nu mai merge si aia e.

Boost 141 a fost inventat din dorinta de a reduce costurile. Iti dai seama ca nici un producator care se uita la 5-10 USD diferenta, nu va cheltui ceva pt a avea dropouturi schimbabile. Sa treci rapid de la 9x141 la 12x148 ar fi frumos dar inutil. Dupa cum ai spus, gasesti boost QR asta pe biciclete entry level. Cine cumpara biciclete entry level nu va da niciodata 50-60 EUR pe droputuri noi + costul thru axleului efectiv, alti 25 EUR.

Din pacate Devron nu se deranjeaza sa adauge detalii minore pe site, greu de inteles ce au interesant. Vulcan ala pare interesant, atit varianta aluminiu cit si cea carbon. HTA pare sub 70 grade.

Un fost membru
Posturi: 15
Subiecte: 1

#406750 10 mai la 14:57

Salutare, si eu am cautat un 29'er sa inlocuiasca 26'erul din 2011, un Focus pe care am tot pus bani dar numai vreau sa mai investesc. Am senzatia ca stau deasupra rotilor si e tare greu dupa ce mai urci pe un 29'er mai modern in geometrie.
Am ramas cu ideea ca aceast cadru e promitator in geometrie cu furca de 120 mm https://www.canyon.com/en-de/mountain-bikes/trail-bikes/grand-canyon/grand-canyon-al-sl-8.0/2459.html
A urcat in pret de 2 saptamani, initial era 1299euro.

Bicicleta e tare faina dar cevalipseste, parca nu mai am ce "lucra" la ea, una de otel parca tot imi trage cu ochiul si nu stiu daca merita sa imi fac un build sa nu depasesc banii astia, destui de multi.

Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5804
Subiecte: 66

#406756 10 mai la 16:01

JDM, cu siguranță un om atehnic o să poată demonta mai ușor o roată cu QR decât una la care ai nevoie de o cheie. Faptul că e nevoie de o cheie deja înseamnă bătaie de cap pentru multă lume. La asta mă refeream. Rămân la ideea mea că QR e bun pentru beginneri și că product managerii ăia nu sunt idioți. Ce beginner crezi tu că simte ce simți tu sau eu? Și de ce ar fi relevant?

+1
Un fost membru
Posturi: 2229
Subiecte: 12

#406757 10 mai la 16:13

De ce cheie ai nevoie ca sa dai jos un thru axle? Exista doua tipuri de thru axleuri

1. cele standard la care NU ai nevoie de unelte, ai un levier gata montat. Exemplu mai jos. Tragi levierul si invirti. La fel de simplu ca un QR doar ca dispare riscul de a stringe prea mult/putin. La astea ma refeream ca sint mai noob friendly. Efectiv nu ai ce strica.
https://www.bike-components.de/cache/p/xl1/6/2/RockShox-Maxle-Lite-FR-Thru-Axle-black-20-x-110-mm-35-40-mm-62810-204107-1516808311.jpeg

2. Cele stealth, kabolt, etc. la care ai nevoie de un inbus. Astea ori sint aftermarket ori doar pe furci peste 800+ EUR.
https://cdn.bike24.net/i/mb/b2/1a/6e/136742-00-d-234659.jpg
https://cdn.bike24.net/i/mb/78/53/c2/135451-00-d-232045.jpg

Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5804
Subiecte: 66

#406759 10 mai la 17:31

Man, eu mă refer la SPATELE bicicletei, unde adesea through-axle cere un inbus. Eu despre CADRU vorbesc. Nu știu cum ai sărit tu la furci.

Calin Neagu

Trimite mesaj
Posturi: 3357
Subiecte: 12

#406760 10 mai la 17:34

Eu n-am înțeles de ce aș vrea și mai multă rigiditate pe spate la un hardtail dar mă rog...

Un fost membru
Posturi: 15
Subiecte: 1

#406761 10 mai la 17:36

La Canyon, in spate, la through-axle ai o tija integrata si se trage si roteste exact ca si o maneta de QR, nu ai nevoie de scule sa scoti roata. Design fain,cand ai terminat de montat roata si ai strans axul se impinge inapoi si este tras de un magnet.
Din nou, asta este de la Canyon si nu stiu de alte modele cu through-axle.

Un fost membru
Posturi: 2229
Subiecte: 12

#406762 10 mai la 17:55

Este exact cum zice Claudiu, nu stiu despre ce biciclete vorbeste Max. Thru axleul normal e cu levier, foarte asemanator in utilizare unui QR clasic. Exceptiile cer un inbus, nu am vazut biciclete care default sa vina cu asa ceva.

Maximilian Munteanu
Editor in chief

Trimite mesaj
Posturi: 5804
Subiecte: 66

#406763 10 mai la 18:02

JDM, bicicletele despre care vorbesc eu, iar tu te prefaci că nu înțelegi, sunt cele care nu au QR la through-axle. QR-ul nu este regulă la toată lumea, iar eu nu știu pe de rost care are și care nu, că e absurd. Pot spune doar că o bună parte dintre cele pe care le-am văzut eu sunt cu inbus, nu cu levier. Poate face cineva un index de mărci: ce bine cu levier și care e cu inbus, că eu nu am de gând să-mi ocup memoria cu asemenea spam.

Amu, oare tu poți să admiți că ai sărit de la spatele bicicletei la furcă fără nici o legătură sau ăsta e doar modul tău în care te contrazici pe post de sport? ;)

Un fost membru
Posturi: 2229
Subiecte: 12

#406765 10 mai la 18:12

Ce este relevant pentru fata este si relevant si pentru spate ca modalitate de manevrare. Nu am sarit deloc aiurea.
1. thru axle de spate cu levier https://cdn.bike-discount.de/media/org/orgb_R/orgid_28/thumbs/299614_2737602.jpg
2. thru axle stealth de spate https://www.sram.com/en/sram/models/ax-ste-mxlr-a1

Am fost tentat sa trec si eu la stealthuri pt ca au un aspect mai curat. problema e ca dadeam aproape 100 EUR si ajungeam sa fiu dependent de inbus. De asta stiu ce exista si ce nu.

+1

Adaugă răspuns


Log in pentru a adăuga comentarii sau înscrie-te ca membru

Discutate recent

Parteneri


Termeni și condiții | FAQ | Despre cookie | Membri | Logo | Advertising | Contact © 2007 - 2020 DirtBike.ro